КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 29 липня 2015 р. | N 537 |
---|
Про затвердження Положення про Державну службу
фiнансового монiторингу України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державну службу фiнансового монiторингу України, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 вересня 2014 р. N 455 "Про затвердження Положення про Державну службу фiнансового монiторингу України" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 77, ст. 2180).
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 72
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 липня 2015 р. N 537 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу фiнансового монiторингу
України
1. Державна служба фiнансового монiторингу України (Держфiнмонiторинг) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується та координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра фiнансiв i який реалiзує державну полiтику у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
2. Держфiнмонiторинг у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї України та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Держфiнмонiторингу є:
1) реалiзацiя державної полiтики у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
2) внесення на розгляд Мiнiстра фiнансiв пропозицiй щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
3) збирання, оброблення та проведення аналiзу (операцiйного i стратегiчного) iнформацiї про фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, iншi фiнансовi операцiї або iнформацiї, що може бути пов'язана з пiдозрою в легалiзацiї (вiдмиваннi) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуваннi тероризму чи фiнансуваннi розповсюдження зброї масового знищення;
4) забезпечення функцiонування та розвитку єдиної iнформацiйної системи у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
5) проведення нацiональної оцiнки ризикiв;
6) налагодження спiвпрацi, взаємодiї та iнформацiйного обмiну з державними органами, Нацiональним банком, компетентними органами iноземних держав та мiжнародними органiзацiями у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
7) забезпечення в установленому порядку представництва України в мiжнародних органiзацiях з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
4. Держфiнмонiторинг вiдповiдно до покладених на Службу завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї Служби, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подає їх Мiнiстровi фiнансiв;
2) надсилає посадовим особам, державним органам (крiм Нацiонального банку), в тому числi правоохоронним органам, органам прокуратури та судам, органам мiсцевого самоврядування, органам державної виконавчої служби, пiдприємствам, установам, органiзацiям запити щодо одержання вiдповiдно до закону iнформацiї (у тому числi копiй документiв), необхiдної для виконання покладених на Держфiнмонiторинг завдань;
3) спiвпрацює з органами виконавчої влади, Нацiональним банком, iншими державними органами, включеними до системи запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму чи фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
4) подає в разi наявностi достатнiх пiдстав вважати, що фiнансова операцiя або сукупнiсть пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму чи фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення, до правоохоронних органiв, уповноважених приймати рiшення згiдно з Кримiнальним процесуальним кодексом України, а також розвiдувальних органiв для проведення оперативно-розшукової дiяльностi вiдповiднi узагальненi матерiали (додатковi узагальненi матерiали) та одержує вiд них iнформацiю про хiд їх розгляду;
5) подає в разi наявностi достатнiх пiдстав пiдозрювати, що фiнансова операцiя або клiєнт пов'язанi iз вчиненням суспiльно небезпечного дiяння, визначеного Кримiнальним кодексом України як злочин, що не стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму, iнформацiю до вiдповiдного правоохоронного або розвiдувального органу як узагальненi матерiали або додатковi узагальненi матерiали;
6) бере участь у мiжнародному спiвробiтництвi з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, зокрема:
бере участь за дорученням Кабiнету Мiнiстрiв України у пiдготовцi вiдповiдних мiжнародних договорiв України;
здiйснює мiжнародне спiвробiтництво з вiдповiдними органами iноземних держав у частинi обмiну досвiдом та iнформацiєю про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
забезпечує спiвробiтництво з мiжнародними, мiжурядовими органiзацiями, дiяльнiсть яких спрямована на забезпечення мiжнародного спiвробiтництва у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, у тому числi з Групою з розробки фiнансових заходiв боротьби з вiдмиванням грошей (FATF), Комiтетом експертiв Ради Європи з оцiнки заходiв протидiї вiдмиванню коштiв та фiнансуванню тероризму (MONEYVAL), ЄС, Свiтовим банком, Мiжнародним валютним фондом, Егмонтською групою пiдроздiлiв фiнансових розвiдок, ООН;
7) проводить аналiз методiв та фiнансових схем легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму чи фiнансування розповсюдження зброї масового знищення;
8) проводить щороку узагальнення iнформацiї про стан запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення в державi;
9) погоджує в установленому порядку проекти нормативно-правових актiв суб'єктiв державного фiнансового монiторингу з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
10) забезпечує взяття на облiк та зняття в установленому порядку з облiку суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу;
11) вимагає вiд суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу виконання вимог законодавства, що регулює вiдносини у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i в разi виявлення порушень вимог законодавства вживає заходiв, передбачених законами, а також повiдомляє вiдповiдним суб'єктам державного фiнансового монiторингу, якi вiдповiдно до Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далi - Закон) виконують функцiї з державного регулювання i нагляду за суб'єктами первинного фiнансового монiторингу;
12) здiйснює типологiчнi дослiдження у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму чи фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
13) забезпечує координацiю дiяльностi державних органiв у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
14) забезпечує в установленому порядку органiзацiю та координацiю роботи з перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї спецiалiстiв органiв державної влади з питань фiнансового монiторингу та вiдповiдальних працiвникiв суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, а також працiвникiв, залучених до проведення фiнансового монiторингу, щодо боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванням тероризму та фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення на базi вiдповiдного навчального закладу, що належить до сфери управлiння Держфiнмонiторингу;
15) надає вiдповiдно до законодавства суб'єктам державного фiнансового монiторингу iнформацiю для пiдвищення ефективностi здiйснення нагляду за додержанням суб'єктами первинного фiнансового монiторингу вимог законодавства з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
16) повiдомляє суб'єкту первинного фiнансового монiторингу пiсля надходження iнформацiї вiд судiв або правоохоронних органiв, уповноважених приймати рiшення вiдповiдно до Кримiнального процесуального кодексу України, про вручення особi письмового повiдомлення про пiдозру у вчиненнi кримiнального правопорушення, про закриття кримiнального провадження, яке розпочато за повiдомленням такого суб'єкта, яке надiйшло до Держфiнмонiторингу вiдповiдно до вимог статей 6, 10, 12 i 17 Закону, а також надає йому iнформацiю про ухваленi судами рiшення за такими кримiнальними провадженнями з одночасним надiсланням повiдомлення вiдповiдному суб'єкту державного фiнансового монiторингу;
17) забезпечує ведення облiку:
iнформацiї про фiнансовi операцiї, що стали об'єктом фiнансового монiторингу;
узагальнених матерiалiв i додаткових узагальнених матерiалiв, наданих правоохоронним або розвiдувальним органам, а також прийнятих за результатами їх розгляду процесуальних рiшень;
iнформацiї про результати досудового розслiдування та ухваленi судовi рiшення у кримiнальних провадженнях, у яких використовувалися (використовуються) наданi узагальненi матерiали, та про кiлькiсть осiб, якi вчинили кримiнальнi правопорушення або пiдозрюються в їх вчиненнi, а також осiб, засуджених за вчинення злочинiв;
iнформацiї про конфiскованi активи та активи, на якi накладено арешт у кримiнальних провадженнях, у яких використовувалися (використовуються) наданi узагальненi матерiали, та про кiлькiсть осiб, стосовно яких судом ухвалено рiшення про конфiскацiю активiв та на активи яких накладено арешт;
надiсланих i виконаних мiжнародних запитiв про спiвробiтництво у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу;
18) забезпечує функцiонування та розвиток єдиної iнформацiйної системи у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
19) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, регулювання та нагляд за дiяльнiстю суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, зокрема:
здiйснює нагляд у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення за дiяльнiстю вiдповiдних суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевiрок, у тому числi безвиїзних;
забезпечує надання методологiчної, методичної та iншої допомоги суб'єктам первинного фiнансового монiторингу у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (в тому числi надає роз'яснення з питань застосування законодавства у зазначенiй сферi);
здiйснює регулювання та нагляд з урахуванням оцiнки ризикiв у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення з метою визначення вiдповiдностi заходiв, що здiйснюються суб'єктами первинного фiнансового монiторингу, для обмеження (зменшення) ризикiв пiд час їх дiяльностi;
вимагає вiд суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу виконання вимог законодавства, що регулює вiдносини у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, а в разi виявлення порушень вимог законодавства вживає заходiв, передбачених законом;
проводить перевiрку наявностi професiйної пiдготовки вiдповiдальних працiвникiв та органiзацiї професiйної пiдготовки iнших працiвникiв суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, залучених до проведення фiнансового монiторингу, у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
забезпечує зберiгання iнформацiї, що надiйшла вiд суб'єктiв первинного та державного фiнансового монiторингу, правоохоронних органiв;
вживає вiдповiдно до законодавства заходiв щодо перевiрки бездоганної дiлової репутацiї осiб, якi здiйснюватимуть чи здiйснюють управлiння, мають намiр набути iстотну участь (або є кiнцевими вигодоодержувачами) у суб'єктах первинного фiнансового монiторингу;
вживає вiдповiдно до законодавства заходiв для недопущення до управлiння суб'єктами первинного фiнансового монiторингу осiб, якi мають не погашену або не зняту в установленому законом порядку судимiсть за корисливi злочини або тероризм;
вживає у випадках, встановлених законодавством, заходiв для недопущення формування капiталу вiдповiдних суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу за рахунок коштiв, джерела походження яких неможливо пiдтвердити на пiдставi офiцiйних документiв або їх копiй, засвiдчених в установленому порядку;
20) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Служби;
21) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Держфiнмонiторингу, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Служби;
22) забезпечує взаємодiю iз засобами масової iнформацiї та громадськiстю;
23) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
5. Держфiнмонiторинг з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю в апаратi Держфiнмонiторингу, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Служби;
2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Держфiнмонiторингу та на керiвнi посади на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Служби, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату Держфiнмонiторингу;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Держфiнмонiторингу, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Служби, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку в установленому законодавством порядку;
4) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
5) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.
6. Держфiнмонiторинг для виконання покладених на Службу завдань має право:
1) залучати в установленому порядку до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань вчених i фахiвцiв, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу;
2) одержувати безоплатно в установленому законодавством порядку вiд державних органiв, посадових осiб, правоохоронних органiв, судiв, Нацiонального банку, органiв мiсцевого самоврядування, суб'єктiв господарювання, пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю (довiдки, копiї документiв), у тому числi iнформацiю з обмеженим доступом, необхiдну для виконання покладених на Держфiнмонiторинг завдань;
3) отримувати вiд суб'єкта первинного фiнансового монiторингу в разi потреби за результатами проведеного аналiзу вiдомостi щодо вiдстеження (монiторингу) фiнансових операцiй, що можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванням тероризму або фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
4) одержувати в установленому порядку вiд Мiн'юсту вiдомостi про смерть фiзичних осiб;
5) здiйснювати в установленому законодавством порядку доступ, у тому числi автоматизований, до баз даних органiв державної влади (крiм Нацiонального банку) та iнших державних iнформацiйних ресурсiв;
6) одержувати вiд суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу на запит додаткову iнформацiю;
7) розробляти та вносити на розгляд Мiнфiну проекти нормативно-правових актiв, необхiдних для виконання завдань i функцiй, передбачених статтею 18 Закону;
8) одержувати вiд правоохоронних та розвiдувальних органiв, до яких згiдно iз Законом подано узагальненi матерiали (додатковi узагальненi матерiали), iнформацiю про хiд опрацювання та вжиття вiдповiдних заходiв на пiдставi одержаних матерiалiв в установленому законодавством порядку;
9) укладати мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру з вiдповiдними органами iнших держав з питань спiвробiтництва в установленому законом порядку;
10) приймати у випадках, передбачених Законом, рiшення про зупинення (подальше зупинення, продовження зупинення) фiнансових (фiнансової) операцiй (операцiї) на строк, установлений Законом;
11) брати участь за погодженням з вiдповiдними суб'єктами державного фiнансового монiторингу, якi вiдповiдно до Закону виконують функцiї з державного регулювання i нагляду за суб'єктами первинного фiнансового монiторингу, у пiдготовцi та/або проведеннi перевiрок суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу (крiм перевiрок суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, якi проводяться Нацiональним банком) у сферi додержання вимог законодавства з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
12) iнформувати суб'єктiв державного фiнансового монiторингу, якi вiдповiдно до Закону виконують функцiї з державного регулювання i нагляду за суб'єктами первинного фiнансового монiторингу, про можливi порушення такими суб'єктами первинного фiнансового монiторингу вимог Закону;
13) надавати суб'єктам державного фiнансового монiторингу данi вiдповiдно до законодавства в межах, визначених частиною третьою статтi 18 Закону;
14) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу;
15) користуватися державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. Держфiнмонiторинг пiд час виконання покладених на Службу завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями.
8. Держфiнмонiторинг у межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України i постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнфiну видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує та контролює їх виконання.
9. Держфiнмонiторинг очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра фiнансiв.
10. Голова Держфiнмонiторингу:
1) очолює Держфiнмонiторинг, здiйснює керiвництво дiяльнiстю Служби, представляє Держфiнмонiторинг у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
2) вносить на розгляд Мiнiстра фiнансiв пропозицiї щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, зокрема розробленi Держфiнмонiторингом проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, а також позицiю щодо проектiв, розробниками яких є iншi мiнiстерства;
3) вносить на розгляд Мiнiстра фiнансiв проекти нормативно-правових актiв Мiнфiну з питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу;
4) органiзовує i контролює у межах повноважень, передбачених законом, виконання в апаратi Держфiнмонiторингу Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнфiну;
5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у апаратi Держфiнмонiторингу;
6) подає Мiнiстровi фiнансiв для затвердження плани роботи Держфiнмонiторингу;
7) звiтує перед Мiнiстром фiнансiв про виконання планiв роботи Держфiнмонiторингу та покладених на Службу завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Держфiнмонiторингу, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
8) утворює, лiквiдує, реорганiзує пiдприємства, установи та органiзацiї, що належать до сфери управлiння Держфiнмонiторингу, затверджує положення про них (їх статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi;
9) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
10) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Держфiнмонiторингу;
11) забезпечує виконання наказiв та доручень Мiнiстра фiнансiв з питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу;
12) забезпечує взаємодiю Держфiнмонiторингу iз структурним пiдроздiлом Мiнфiну, визначеним Мiнiстром фiнансiв вiдповiдальним за взаємодiю iз Держфiнмонiторингом;
13) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром фiнансiв порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнфiном та Держфiнмонiторингом та вчаснiсть її подання;
14) призначає на посаду та звiльняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовцiв апарату Держфiнмонiторингу (якщо iнше не передбачено законом);
15) приймає на роботу та звiльняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працiвникiв апарату Держфiнмонiторингу;
16) вирiшує в установленому порядку питання заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв та працiвникiв апарату Держфiнмонiторингу, присвоює їм ранги державних службовцiв (якщо iнше не передбачено законом);
17) вносить в установленому порядку подання щодо представлення державних службовцiв та працiвникiв апарату Держфiнмонiторингу до вiдзначення державними нагородами;
18) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї, утворює комiсiї, робочi та експертнi групи;
19) пiдписує накази Держфiнмонiторингу;
20) дає у межах повноважень, передбачених законом, доручення, обов'язковi для виконання державними службовцями та працiвниками апарату Держфiнмонiторингу;
21) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
11. Голова Держфiнмонiторингу має двох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра фiнансiв.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Держфiнмонiторингу може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання наказу Держфiнмонiторингу.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Держфiнмонiторингу можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв приймає Голова Держфiнмонiторингу, який затверджує кiлькiсний та персональний склад таких органiв, а також положення про них.
13. Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв апарату Держфiнмонiторингу затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру апарату Держфiнмонiторингу затверджує його Голова за погодженням з Мiнiстром фiнансiв.
Штатний розпис та кошторис апарату Держфiнмонiторингу затверджує його Голова за погодженням з Мiнфiном.
14. Держфiнмонiторинг є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.