МIНIСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
15.02.2016 | N 45 |
---|
Про затвердження положень про територiальнi
органи Державної служби України з питань
безпечностi харчових продуктiв та захисту
споживачiв
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11 березня 2016 р. за N 365/28495 |
Вiдповiдно до статтi 21 Закону
України "Про центральнi органи виконавчої
влади", пункту 8 Положення про Мiнiстерство
аграрної полiтики та продовольства України,
затвердженого постановою Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 25 листопада 2015 року N 1119,
пункту 7 Положення про Державну службу України з
питань безпечностi харчових продуктiв та захисту
споживачiв, затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02 вересня 2015 року
N 667, та постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 16 грудня 2015 року N 1092 "Про
утворення територiальних органiв Державної
служби з питань безпечностi харчових продуктiв та
захисту споживачiв" наказую:
1. Затвердити такi, що додаються:
1) Положення про Головне управлiння Держпродспоживслужби в областi, в мiстi Києвi;
2) Положення про Управлiння Держпродспоживслужби в мiстi, районi.
2. Державнiй службi України з питань безпечностi харчових продуктiв та захисту споживачiв забезпечити розробку та затвердження положень по кожному окремому територiальному органу.
3. Департаменту тваринництва забезпечити подання цього наказу у встановленому порядку на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
4. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України вiд 04 травня 2012 року N 257 "Про затвердження положень про територiальнi органи Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби України", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 25 травня 2012 року за N 827/21139.
5. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Мiнiстра Краснопольського Я. В.
Мiнiстр | О. М. Павленко |
ПОГОДЖЕНО: | |
Заступник Голови Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби України | О. М. Вержиховський |
Перший заступник Голови Державної служби з питань безпечностi харчових продуктiв та захисту споживачiв | В. I. Лапа |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України 15 лютого 2016 року N 45 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11 березня 2016 р. за N 365/28495 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управлiння Держпродспоживслужби в
областi, в мiстi Києвi
1. Головне управлiння Держпродспоживслужби в областi, в мiстi Києвi (далi - Головне управлiння Держпродспоживслужби) є територiальним органом Держпродспоживслужби вищого рiвня та їй пiдпорядковане.
Головному управлiнню Держпродспоживслужби пiдпорядковуються:
Управлiння Держпродспоживслужби в мiстi, районi;
установи та органiзацiї, що належать до сфери управлiння Держпродспоживслужби та розташованi на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
Голова вiдповiдної мiсцевої державної адмiнiстрацiї координує дiяльнiсть Головного управлiння Держпродспоживслужби i сприяє йому у виконаннi покладених на цей орган завдань.
Повноваження Головного управлiння Держпродспоживслужби поширюються на територiю вiдповiдної областi, мiста Києва.
2. Головне управлiння Держпродспоживслужби у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, дорученнями Прем'єр-мiнiстра України, наказами Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, Мiнiстерства охорони здоров'я України, Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України, дорученнями Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, його першого заступника та заступникiв, наказами Держпродспоживслужби, дорученнями Голови Держпродспоживслужби та його заступникiв, актами мiсцевих державних адмiнiстрацiй, органiв мiсцевого самоврядування, а також цим Положенням.
3. Завданням Головного управлiння Держпродспоживслужби є реалiзацiя повноважень Держпродспоживслужби на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
4. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у галузi ветеринарної медицини та безпечностi харчових продуктiв:
1) забезпечує проведення державного ветеринарно-санiтарного нагляду (контролю) за здоров'ям та благополуччям тварин, безпечнiстю та окремими показниками якостi харчових продуктiв, неїстiвних продуктiв тваринного походження, кормiв та iнших об'єктiв санiтарних заходiв, охорони територiї України вiд занесення збудникiв особливо небезпечних хвороб, включених до списку Мiжнародного епiзоотичного бюро (далi - МЕБ), з територiй iнших держав або карантинних зон;
2) здiйснює державний нагляд (контроль) за:
тваринами, харчовими продуктами, iншими об'єктами санiтарних заходiв, пов'язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матерiалом, племiнною справою у тваринництвi, бiологiчними продуктами, патологiчним матерiалом, ветеринарними препаратами, субстанцiями, кормовими добавками, премiксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутнiми об'єктами, штамами мiкроорганiзмiв, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберiгання та обiгу;
дiяльнiстю суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють виробництво, перевезення, зберiгання, реалiзацiю органiчної продукцiї (сировини);
проведенням ветеринарно-санiтарної експертизи на потужностях, якi використовуються для виробництва, переробки, зберiгання та обiгу тварин, харчових продуктiв, а також на агропродовольчих ринках;
безпечнiстю харчових продуктiв у процесi їх виробництва та/або обiгу з метою їх експорту та iмпорту, а також видачею мiжнародних ветеринарних (санiтарних) сертифiкатiв (для держав СНД - ветеринарних свiдоцтв у визначених законодавством випадках);
перемiщенням тварин, харчових продуктiв, iнших об'єктiв санiтарних заходiв, пов'язаних з продуктами тваринного походження, репродуктивного матерiалу, бiологiчних продуктiв, патологiчного матерiалу, ветеринарних препаратiв, субстанцiй, кормових добавок, премiксiв та кормiв, засобiв ветеринарної медицини, засобiв догляду за тваринами та супутнiми об'єктами, штамiв мiкроорганiзмiв;
органiзацiєю роботи зi збору, утилiзацiї та знищення загиблих тварин i вiдходiв тваринного походження;
здiйсненням протиепiзоотичних заходiв юридичними та фiзичними особами, що проводять професiйну дiяльнiсть у галузi ветеринарної медицини;
дотриманням законодавства щодо iдентифiкацiї та реєстрацiї тварин;
3) органiзовує захист населення вiд хвороб, спiльних для тварин i людей;
4) сприяє:
постiйному навчанню та пiдвищенню квалiфiкацiї спецiалiстiв ветеринарної медицини;
виконанню загальнодержавних програм у галузi ветеринарної медицини, у тому числi проведенню монiторингу залишкової кiлькостi ветеринарних препаратiв та забруднювальних речовин у живих тваринах, продуктах тваринного походження i кормах;
5) органiзовує здiйснення заходiв для проведення дезiнфекцiї, дезiнсекцiї та дератизацiї на потужностях, що використовуються для виробництва, переробки, зберiгання та обiгу тварин, харчових продуктiв, репродуктивного матерiалу, ветеринарних препаратiв, субстанцiй, кормових добавок, премiксiв та кормiв, а також засобiв, що використовуються для їх транспортування;
6) аналiзує причини i умови виникнення та поширення хвороб тварин, органiзовує заходи щодо локалiзацiї та лiквiдацiї спалаху заразних хвороб, спiльних для тварин i людей, готує пропозицiї та рекомендацiї щодо профiлактики, лiквiдацiї та боротьби з такими хворобами;
7) координує дiяльнiсть спецiалiстiв ветеринарної медицини незалежно вiд їх пiдпорядкування;
8) здiйснює державний контроль за розведенням та утриманням сiльськогосподарських тварин для запобiгання жорстокому поводженню з ними;
9) видає органам страхування висновки щодо причин захворювання вимушено забитих, загиблих або знищених тварин;
10) забезпечує у випадках, передбачених законом, своєчасне встановлення карантину в разi виникнення особливо небезпечних хвороб, включених до списку МЕБ, або iнших хвороб, що пiдлягають повiдомленню, проведення карантинних та iнших ветеринарно-санiтарних заходiв в iнфiкованiй та буфернiй зонах, зонi спостереження;
11) координує дiяльнiсть установ ветеринарної медицини з органiзацiї та проведення державної ветеринарно-санiтарної експертизи харчових продуктiв, неїстiвних продуктiв тваринного походження, репродуктивного матерiалу, бiологiчних продуктiв, кормових добавок, премiксiв та кормiв, забезпечує проведення ветеринарно-санiтарних заходiв щодо перевiрки безпечностi харчових продуктiв;
12) установлює обмеження або заборону на iмпорт, транзит та експорт об'єктiв державного контролю, що можуть переносити особливо небезпечнi хвороби, включенi до списку МЕБ, або iншi хвороби, що пiдлягають повiдомленню, з окремих держав або карантинних зон у разi пiдтвердження факту спалаху таких хвороб;
13) проводить експертизу i узгодження проектiв планування та будiвництва тваринницьких ферм, потужностей, що здiйснюють забiй тварин, переробних пiдприємств, пiдприємств з виробництва ветеринарних препаратiв, ринкiв; бере участь у вiдведеннi земельних дiлянок для всiх видiв зазначеного будiвництва i забору води для тварин;
14) затверджує плани щорiчного державного контролю та плани державного монiторингу вiдповiдно до закону;
15) встановлює на пiдставi результатiв проведення аналiзу ризику перiодичнiсть здiйснення державного контролю кожної потужностi, що є об'єктом державного контролю.
5. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi державного нагляду за дотриманням санiтарного законодавства:
1) реалiзує державну полiтику в сферi санiтарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробiв та їх шкiдливого впливу на здоров'я населення;
2) здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд (контроль) за:
дотриманням санiтарного законодавства;
безпечнiстю та окремими показниками якостi харчових продуктiв;
бiологiчними продуктами, патологiчним матерiалом;
додержанням пiдприємствами, установами, органiзацiями всiх форм власностi та громадянами державних санiтарних норм i правил, гiгiєнiчних нормативiв i регламентiв безпечного виробництва, транспортування, зберiгання, застосування пестицидiв i агрохiмiкатiв, за вмiстом залишкової кiлькостi пестицидiв i агрохiмiкатiв у харчових продуктах та продовольчiй сировинi, зокрема iмпортованих лiкарських травах, водних об'єктах, водi, що використовується для господарсько-питного постачання, купання, спортивних занять, органiзованого вiдпочинку та з лiкувальною метою, лiкувальних грязях, ґрунтах, на землях населених пунктiв, оздоровчого та рекреацiйного призначення;
дотриманням показникiв вмiсту шкiдливих для здоров'я людини речовин та iнгредiєнтiв у тютюнових виробах, якi реалiзуються на територiї України;
3) забезпечує проведення профiлактичних i протиепiдемiчних заходiв щодо охорони в межах компетенцiї територiї України вiд проникнення хвороб людей;
4) здiйснює в межах компетенцiї контроль за факторами середовища життєдiяльностi людини, що мають шкiдливий вплив на здоров'я населення;
5) подає в установленому порядку пропозицiї щодо обмеження або заборони в'їзду на територiю України її громадян, iноземцiв та осiб без громадянства, експорту, iмпорту, транзиту вантажiв i товарiв з держав або регiонiв у зв'язку з неблагополучною епiдемiчною ситуацiєю на їх територiї;
6) проводить державну санiтарно-епiдемiологiчну експертизу, видає за результатами її проведення вiдповiднi висновки;
7) здiйснює у межах компетенцiї контроль за усуненням причин i умов виникнення та поширення iнфекцiйних, масових неiнфекцiйних захворювань, отруєнь та радiацiйних уражень людей;
8) розробляє та здiйснює санiтарнi заходи, що стосуються обмеженого (визначеного) кола осiб чи випадкiв, передбачених законодавством, зокрема щодо обмежування, заборони, тимчасового припинення дiяльностi, вживання вiдповiдно до закону iнших заходiв реагування, у тому числi обмежування або заборони ввезення (пересилання) на митну територiю України, перевезення через митну територiю України (транзит) бiологiчних продуктiв, патологiчного матерiалу;
9) бере участь у реалiзацiї науково-технiчної, технологiчної та iнновацiйної полiтики, впровадженнi у виробництво науково-технiчних досягнень та передового досвiду з питань профiлактики захворювань людини, а також факторiв середовища життєдiяльностi людини, реалiзацiї державної полiтики в iнших визначених сферах;
10) бере участь у розробленнi санiтарних, протиепiдемiчних (профiлактичних) заходiв, вимог щодо окремих показникiв якостi харчових продуктiв, кормiв, технiчних регламентiв та стандартiв;
11) органiзовує проведення в лабораторiях дослiджень (випробувань) для цiлей державного контролю;
12) проводить вiдбiр зразкiв об'єктiв санiтарних заходiв з метою здiйснення державного контролю;
13) бере участь у визначеннi факторiв, що можуть мати шкiдливий вплив на здоров'я людини, у проведеннi оцiнки ризику та встановленнi ступеня створюваного ними ризику;
14) бере участь у проведеннi санiтарно-епiдемiологiчних розслiдувань, спрямованих на виявлення причин та умов, що призводять до виникнення i поширення iнфекцiйних хвороб, у тому числi через харчовi продукти, групових та iндивiдуальних харчових отруєнь, масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь) та радiацiйних уражень, випадкiв порушення норм радiацiйної безпеки, санiтарних правил роботи з радiоактивними речовинами, iншими джерелами iонiзуючих випромiнювань, та вживає заходiв щодо їх усунення вiдповiдно до законодавства;
15) здiйснює вiдповiдно до законодавства монiторинг причин i кiлькостi звернень фiзичних та юридичних осiб щодо дотримання санiтарного законодавства та випадкiв заподiяння шкоди здоров'ю людей внаслiдок споживання продукцiї (користування нею) та впливу небезпечних факторiв середовища життєдiяльностi людини.
6. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферах карантину та захисту рослин:
1) здiйснює в межах своїх повноважень фiтосанiтарнi заходи;
2) охороняє територiю України вiд занесення регульованих шкiдливих органiзмiв;
3) виявляє регульованi шкiдливi органiзми;
4) запобiгає проникненню регульованих шкiдливих органiзмiв у зони, вiльнi вiд таких регульованих шкiдливих органiзмiв, на територiї України;
5) здiйснює:
iнспектування та монiторинг вiдповiдної територiї, об'єктiв регулювання;
нагляд за розвитком, поширенням i шкодочиннiстю шкiдливих органiзмiв та розроблення разом iз науково-дослiдними установами прогнозiв розвитку i поширення шкiдливих органiзмiв;
перевiрки за додержанням пiдприємствами, установами, органiзацiями вимог законодавства щодо захисту лiсiв вiд шкiдливих органiзмiв, додержанням технологiй та регламентiв застосування засобiв захисту рослин;
державний контроль за:
дотриманням карантинного режиму i проведенням фiтосанiтарних заходiв iз карантину рослин при вирощуваннi, заготiвлi, вивезеннi, ввезеннi, транспортуваннi, зберiганнi, переробцi, реалiзацiї та використаннi об'єктiв регулювання;
використанням бiологiчних контрольних органiзмiв;
дотриманням регламентiв застосування пестицидiв i агрохiмiкатiв (тiльки регуляторiв росту рослин), вiдповiднiстю вимогам сертифiкатiв якостi засобiв захисту рослин, якi ввозяться на територiю України, вмiстом у сiльськогосподарськiй продукцiї та сировинi рослинного походження залишкової кiлькостi пестицидiв, агрохiмiкатiв та важких металiв;
дотриманням регламентiв зберiгання, транспортування, торгiвлi та застосування засобiв захисту рослин;
проведенням пiдприємствами, установами, органiзацiями усiх форм власностi та громадянами нагляду за фiтосанiтарним станом рослин сiльськогосподарського та iншого призначення, багаторiчних i лiсових насаджень, дерев, чагарникiв, рослинностi закритого ґрунту, мiсць зберiгання та переробки продукцiї рослинного походження, а також захистом їх вiд шкiдливих органiзмiв, додержанням технологiй та регламентiв застосування i торгiвлi засобами захисту рослин;
вмiстом залишкової кiлькостi пестицидiв, агрохiмiкатiв та важких металiв у поверхневих водах, призначених для сiльськогосподарських потреб, ґрунтi на землях сiльськогосподарського призначення, а також у сiльськогосподарськiй продукцiї та сировинi рослинного походження;
проведенням профiлактичних та винищувальних заходiв щодо боротьби зi шкiдниками у мiсцях зберiгання запасiв продукцiї рослинного походження;
дотриманням вимог законодавства щодо забезпечення належної якостi та безпеки засобiв захисту рослин (пестицидiв та агрохiмiкатiв), у тому числi дiючих речовин;
6) проводить реєстрацiю осiб, якi здiйснюють господарську дiяльнiсть, пов'язану з виробництвом та обiгом об'єктiв регулювання, та забезпечують ведення загальнодержавного реєстру таких осiб;
7) проводить екологiчне та економiчне обґрунтування доцiльностi захисту рослин вiд шкiдливих органiзмiв;
8) органiзовує та здiйснює державний контроль за своєчасним проведенням пiдприємствами, установами, органiзацiями усiх форм власностi та громадянами заходiв щодо захисту рослин, додержанням регламентiв застосування засобiв захисту рослин, вмiстом у сiльськогосподарськiй продукцiї та сировинi рослинного походження залишкової кiлькостi пестицидiв, агрохiмiкатiв та важких металiв;
9) поширює серед громадян iнформацiю у сферi карантину та захисту рослин;
10) видає дозвiльнi документи у сферi карантину рослин;
11) вносить подання до вiдповiдних органiв виконавчої влади про запровадження та скасування карантинного режиму;
12) вживає вiдповiдно до законодавства термiнових заходiв щодо локалiзацiї та лiквiдацiї карантинних органiзмiв, запобiгання їх поширенню.
7. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi здiйснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачiв (у тому числi споживачiв виробiв з дорогоцiнних металiв та дорогоцiнного камiння):
1) перевiряє додержання суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферi торгiвлi i послуг, вимог законодавства про захист прав споживачiв, а також правил торгiвлi та надання послуг;
2) проводить контрольнi перевiрки правильностi розрахункiв iз споживачами за реалiзовану продукцiю вiдповiдно до закону;
3) накладає на суб'єктiв господарювання сфери торгiвлi i послуг, у тому числi ресторанного господарства, стягнення за порушення законодавства про захист прав споживачiв;
4) передає матерiали перевiрок на дiї осiб, що мiстять ознаки кримiнального правопорушення, органам досудового розслiдування;
5) здiйснює у межах своєї компетенцiї заходи з виробництва та розповсюдження соцiальної реклами;
6) сприяє органам мiсцевого самоврядування у здiйсненнi ними повноважень щодо захисту прав споживачiв;
7) сприяє створенню необхiдних умов для навчання та набуття населенням правових знань у сферi захисту прав споживачiв;
8) органiзовує надання споживачам консультацiй з питань захисту їх прав;
9) сприяє реалiзацiї в Українi Керiвних принципiв для захисту iнтересiв споживачiв, прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН 09 квiтня 1985 року;
10) висвiтлює у засобах масової iнформацiї результати роботи з контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачiв.
8. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi здiйснення державного ринкового нагляду:
1) органiзовує розроблення проектiв секторальних планiв ринкового нагляду, затверджує секторальнi плани ринкового нагляду, здiйснює монiторинг виконання та перегляд таких планiв;
2) здiйснює вiдповiдно до законодавства монiторинг причин i кiлькостi звернень споживачiв (користувачiв) про захист їх права на безпечнiсть продукцiї, причин i кiлькостi нещасних випадкiв та випадкiв заподiяння шкоди здоров'ю людей внаслiдок споживання продукцiї (користування нею);
3) проводить перевiрки характеристик продукцiї, в тому числi вiдбирає зразки продукцiї та забезпечує проведення їх експертизи (випробування);
4) перевiряє додержання вимог щодо представлення продукцiї за мiсцем проведення ярмарки, виставки, показу чи демонстрацiї в iнший спосiб продукцiї, яка не вiдповiдає встановленим вимогам, а у визначених законом випадках видає приписи про негайне усунення порушень вимог щодо представлення такої продукцiї та приймає рiшення про негайне припинення представлення цiєї продукцiї за мiсцем проведення вiдповiдного ярмарку, виставки, показу чи демонстрацiї в iнший спосiб продукцiї, проводить перевiрки виконання суб'єктами господарювання вiдповiдних приписiв та рiшень;
5) приймає у випадках та порядку, визначених законом, рiшення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходiв, здiйснює контроль стану виконання суб'єктами господарювання цих рiшень;
6) здiйснює монiторинг дiй суб'єктiв господарювання щодо вилучення з обiгу та/або вiдкликання продукцiї, щодо якої прийнято рiшення про вилучення з обiгу та/або вiдкликання;
7) вживає вiдповiдних заходiв щодо своєчасного попередження споживачiв (користувачiв) про виявлену небезпеку, яку становить продукцiя;
8) вживає заходiв щодо налагодження спiвпрацi iз суб'єктами господарювання стосовно запобiгання чи зменшення ризикiв, якi становить продукцiя, надана цими суб'єктами господарювання на ринку;
9) вживає у порядку, визначеному законом, заходiв щодо притягнення до вiдповiдальностi осiб, винних у порушеннi встановлених вимог;
10) надсилає матерiали перевiрок до правоохоронних органiв для вирiшення питань про притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi осiб, у дiях яких мiстяться ознаки кримiнального правопорушення;
11) узагальнює результати здiйснення ринкового нагляду, аналiзує причини виявлених порушень, розробляє i вносить у встановленому порядку пропозицiї щодо перегляду встановлених вимог, якщо вони не забезпечують належного рiвня захисту суспiльних iнтересiв;
12) забезпечує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї посадових осiб, якi здiйснюють ринковий нагляд;
13) розробляє i здiйснює заходи, спрямованi на пiдвищення ефективностi своєї дiяльностi iз здiйснення ринкового нагляду;
14) iнформує державнi органи, органи мiсцевого самоврядування та громадськiсть про результати здiйснення ринкового нагляду;
15) бере участь у реалiзацiї державної полiтики у сферi ринкового нагляду.
9. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi здiйснення метрологiчного нагляду:
1) перевiряє дiяльнiсть суб'єктiв господарювання щодо додержання ними метрологiчних вимог;
2) подає законодавчо регульованi засоби вимiрювальної технiки, що перебувають в експлуатацiї, для iнспекцiйної повiрки у випадках, передбачених законодавством;
3) перевiряє кiлькiсть фасованого товару в упаковках пiд час його фасування та продажу.
10. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цiн:
1) здiйснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цiн;
2) здiйснює державний нагляд (контроль) за достовiрнiстю iнформацiї, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цiн;
3) надає органам виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язковi до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цiн;
4) приймає рiшення про застосування адмiнiстративно-господарських санкцiй за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цiн.
11. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань у сферi насiнництва та розсадництва:
1) здiйснює нагляд (контроль) за:
дiяльнiстю суб'єктiв усiх форм власностi i господарювання у сферi насiнництва та розсадництва, включаючи: лiсове, квiтково-декоративне насiнництво та розсадництво, насiнництво картоплi, овочевих, баштанних, плодових i горiхоплiдних культур та розсадництво плодових, ягiдних, горiхоплiдних культур, винограду та хмелю, садiвництва та лiсових насаджень, якi займаються виробництвом, заготiвлею, обробкою, розмноженням, зберiганням, реалiзацiєю i використанням насiння та садивного матерiалу рослин, а також за умовами вирощування садивного матерiалу, заготiвлею, обробкою, розмноженням, зберiганням, реалiзацiєю та використанням насiння i садивного матерiалу; дотриманням технологiї виробництва на етапах вирощування, збирання i пiслязбиральної обробки насiння i садивного матерiалу;
дотриманням сортових та посiвних якостей насiння, що реалiзується суб'єктами оптової та роздрiбної торгiвлi;
дотриманням суб'єктами насiнництва та розсадництва державних стандартiв, iнших нормативних документiв, веденням документацiї сортових посiвiв i насаджень, дiлянок гiбридизацiї насiння i садивного матерiалу, правильного вiдбору проб та вибiрок для визначення якостей насiння i садивного матерiалу, оформлення документiв на посiвнi та сортовi якостi насiння i садивного матерiалу, за введенням насiння i садивного матерiалу в обiг;
сертифiкацiєю насiння i садивного матерiалу;
дотриманням заходiв бiологiчної i генетичної безпеки щодо сiльськогосподарських рослин при створеннi, дослiдженнi та практичному використаннi генетично модифiкованих органiзмiв у вiдкритих системах на пiдприємствах, в установах i органiзацiях агропромислового комплексу незалежно вiд їх пiдпорядкування i форми власностi;
2) здiйснює сертифiкацiю насiння i садивного матерiалу сiльськогосподарських рослин, призначених для реалiзацiї на територiї України та мiжнародної торгiвлi, сортову сертифiкацiю насiнницьких посiвiв та вiдбiр проб насiння i садивного матерiалу з метою перевiрки їх на сортовi та посiвнi якостi.
12. Головне управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) здiйснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частинi захисту прав споживачiв реклами, приймає рiшення про визнання реклами недобросовiсною, прихованою, про визнання порiвняння в рекламi неправомiрним з одночасним зупиненням її розповсюдження;
2) застосовує фiнансовi санкцiї до суб'єктiв господарювання за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробiв i їх шкiдливого впливу на здоров'я населення;
3) здiйснює у межах повноважень, передбачених законом, державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог законодавства з питань туристичної дiяльностi;
4) вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходiв щодо усунення порушень вимог закону i притягнення винних у таких порушеннях осiб до вiдповiдальностi вiдповiдно до закону;
5) у межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та розглядає справи про порушення законодавства у вiдповiднiй сферi;
6) надсилає матерiали перевiрок до правоохоронних органiв для вирiшення питань про притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi осiб, у дiях яких мiстяться ознаки кримiнального правопорушення;
7) приймає у передбачених законом випадках рiшення про знищення продукцiї або iнше рiшення щодо подальшого поводження з нею;
8) подає в установленому порядку пропозицiї щодо вдосконалення форм державної статистичної звiтностi;
9) бере участь у розробленнi, атестацiї, виробництвi та впровадженнi стандартних зразкiв;
10) розробляє, виконує та/або органiзовує виконання загальнодержавних програм та/або планiв у галузi небезпечних факторiв та показникiв безпечностi та окремих показникiв якостi харчових продуктiв у визначених сферах;
11) бере участь у реалiзацiї науково-технiчної, технологiчної та iнновацiйної полiтики, впровадженнi у виробництво науково-технiчних досягнень та передового досвiду у визначених сферах;
12) надає пропозицiї щодо формування державного замовлення на пiдготовку кадрiв у сферi санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
13) надає адмiнiстративнi послуги вiдповiдно до закону;
14) готує пропозицiї щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до його компетенцiї;
15) обмежує, забороняє або припиняє вiдповiдно до актiв законодавства України господарську дiяльнiсть юридичних та фiзичних осiб;
16) проводить науково-дослiднi роботи у визначених сферах;
17) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України.
13. Головне управлiння Держпродспоживслужби з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує здiйснення заходiв щодо запобiгання i протидiї корупцiї та контроль за їх здiйсненням;
2) забезпечує ефективне, результативне i цiльове використання бюджетних коштiв;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенцiї;
5) органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв;
6) здiйснює контроль та координацiю дiяльностi начальникiв управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
7) органiзовує роботу з кадрами в апаратi Головного управлiння, управлiннях Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
8) готує для подання до Держпродспоживслужби пропозицiї щодо заохочення та нагородження державними нагородами працiвникiв Головного управлiння Держпродспоживслужби, пiдвiдомчих органiв та установ;
9) здiйснює органiзацiйне та матерiально-технiчне забезпечення дiяльностi управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
10) складає проект штатного розпису та кошторису на утримання Головного управлiння Держпродспоживслужби i подає на затвердження Головi Держпродспоживслужби;
11) контролює надходження коштiв до спецiального фонду Державного бюджету України та їх облiк;
12) здiйснює бухгалтерський облiк витрат на утримання Головного управлiння Держпродспоживслужби; забезпечує використання бюджетних асигнувань за цiльовим призначенням, складає та подає в установленому порядку фiнансову звiтнiсть;
13) здiйснює централiзований бухгалтерський облiк витрат на утримання управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
14) забезпечує у межах своєї компетенцiї дотримання державної таємницi в Головному управлiннi Держпродспоживслужби, пiдвiдомчих органах та установах;
15) забезпечує доступ до публiчної iнформацiї, що перебуває у його володiннi;
16) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно захисту iнформацiї з обмеженим доступом;
17) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
18) органiзовує ведення дiловодства та роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв;
19) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозицiї щодо його вдосконалення та подає їх на розгляд Держпродспоживслужбi;
20) здiйснює контроль за органiзацiєю роботи управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах.
14. Головне управлiння Держпродспоживслужби має право:
1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв (за їх згодою), спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ, органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за їх згодою);
2) одержувати в установленому законодавством порядку iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
3) скликати наради, утворювати консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи i служби (ради, комiсiї, колегiї, робочi групи тощо) для сприяння здiйсненню покладених завдань;
4) користуватися iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
5) органiзовувати вiдбiр зразкiв харчових продуктiв, неїстiвних продуктiв тваринного походження, патологiчного матерiалу, репродуктивного матерiалу, бiологiчних продуктiв, ветеринарних препаратiв, субстанцiй, кормових добавок, премiксiв та кормiв, iнших об'єктiв державного ветеринарно-санiтарного та санiтарно-епiдемiологiчного контролю та нагляду, а також вiдповiдно до компетенцiї iнших об'єктiв регулювання;
6) забезпечувати здiйснення протиепiзоотичних заходiв юридичними та фiзичними особами, що проводять професiйну дiяльнiсть у галузi ветеринарної медицини;
7) проводити фiтосанiтарнi процедури щодо рослин i продуктiв рослинного походження та iнших об'єктiв регулювання;
8) затримувати рослини, продукти рослинного походження та iншi об'єкти регулювання для iнспектування, огляду та фiтосанiтарної експертизи, якщо вони перемiщуються без вiдповiдних фiтосанiтарних документiв або не вiдповiдають фiтосанiтарним вимогам;
9) проводити дослiдження у сферах, що належать до компетенцiї Держпродспоживслужби;
10) здiйснювати заходи державного нагляду (контролю) вiдповiдно до закону;
11) вимагати вiдповiдно до закону вiд суб'єктiв господарювання усунення виявлених порушень;
12) вживати у межах повноважень, передбачених законом, заходiв до усунення порушень вимог закону i притягнення винних у таких порушеннях осiб до вiдповiдальностi вiдповiдно до закону.
15. Головне управлiння Держпродспоживслужби здiйснює свої повноваження як безпосередньо, так i через управлiння в мiстах, районах, а також здiйснює контроль за їх дiяльнiстю.
16. Головне управлiння Держпродспоживслужби пiд час виконання покладених на нього завдань на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi взаємодiє з мiсцевими державними адмiнiстрацiями та органами мiсцевого самоврядування, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.
17. Головне управлiння Держпродспоживслужби у межах своїх повноважень видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру.
Акти Головного управлiння Держпродспоживслужби можуть бути скасованi Головою Держпродспоживслужби повнiстю чи в окремiй частинi, у тому числi за дорученням Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, а також Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України у разi вiдмови Голови Держпродспоживслужби скасувати такий акт.
18. Головне управлiння Держпродспоживслужби очолює начальник, який призначається на посаду Головою Держпродспоживслужби за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України та головою вiдповiдної мiсцевої державної адмiнiстрацiї та звiльняється з посади Головою Держпродспоживслужби.
Начальник Головного управлiння Держпродспоживслужби має заступникiв.
Заступники начальника Головного управлiння Держпродспоживслужби призначаються на посаду Головою Держпродспоживслужби за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України та звiльняються з посади Головою Держпродспоживслужби.
Працiвники Головного управлiння Держпродспоживслужби, на яких покладено виконання функцiй нагляду, є за посадами державними iнспекторами.
19. Начальник Головного управлiння Держпродспоживслужби:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Головного управлiння Держпродспоживслужби, несе персональну вiдповiдальнiсть за органiзацiю та результати його дiяльностi;
2) органiзовує та забезпечує виконання Головним управлiнням Держпродспоживслужби Конституцiї та законiв України, постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, доручень Прем'єр-мiнiстра України, наказiв Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, доручень Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, його першого заступника та заступникiв, наказiв Держпродспоживслужби, доручень Голови Держпродспоживслужби України та його заступникiв;
3) вносить Головi Держпродспоживслужби пропозицiї щодо прiоритетiв роботи Головного управлiння Держпродспоживслужби i шляхiв виконання покладених на нього завдань, подає на затвердження плани роботи Головного управлiння Держпродспоживслужби (рiчнi, пiврiчнi);
4) звiтує перед Головою Держпродспоживслужби щодо виконання покладених на Головне управлiння Держпродспоживслужби завдань та планiв роботи;
5) здiйснює добiр кадрiв до Головного управлiння Держпродспоживслужби;
6) органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв;
7) призначає на посади за погодженням з Головою Держпродспоживслужби керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв Головного управлiння Держпродспоживслужби та звiльняє їх з посад;
8) призначає та звiльняє з посад iнших державних службовцiв та працiвникiв Головного управлiння Держпродспоживслужби;
9) присвоює державним службовцям Головного управлiння Держпродспоживслужби ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi працiвникiв Головного управлiння Держпродспоживслужби (крiм своїх заступникiв);
10) порушує перед Головою Держпродспоживслужби питання про присвоєння рангiв державних службовцiв своїм заступникам, а також щодо заохочення та притягнення їх до вiдповiдальностi;
11) пiдписує накази Головного управлiння Держпродспоживслужби;
12) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
13) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Головного управлiння Держпродспоживслужби i посадовi iнструкцiї працiвникiв;
14) вносить Головi Держпродспоживслужби пропозицiї щодо чисельностi працiвникiв управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
15) вносить Головi Держпродспоживслужби пропозицiї щодо призначення на посади та звiльнення з посад начальникiв управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах та їх заступникiв;
16) затверджує кошториси та штатнi розписи управлiнь Держпродспоживслужби в мiстах, районах;
17) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
Начальник Головного управлiння Держпродспоживслужби пiдзвiтний та пiдконтрольний головам мiсцевих державних адмiнiстрацiй з питань здiйснення повноважень мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
20. У Головному управлiннi Держпродспоживслужби для погодженого вирiшення питань, що належать до його компетенцiї, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi може утворюватись колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом прийняття вiдповiдного наказу Головного управлiння Держпродспоживслужби.
Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо полiпшення дiяльностi та органiзацiї у визначених сферах дiяльностi, вирiшення iнших питань у Головному управлiннi Держпродспоживслужби можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються начальником Головного управлiння Держпродспоживслужби.
21. Головне управлiння Держпродспоживслужби дiє на пiдставi положення, що затверджується вiдповiдно до цього Положення Головою Держпродспоживслужби.
22. Головне управлiння Держпродспоживслужби утримується за рахунок державного бюджету.
Структура Головного управлiння Держпродспоживслужби затверджується Головою Держпродспоживслужби за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України.
Штатний розпис та кошторис Головного управлiння Держпродспоживслужби затверджуються Головою Держпродспоживслужби.
Чисельнiсть працiвникiв Головного управлiння Держпродспоживслужби затверджує Голова Держпродспоживслужби в межах граничної чисельностi працiвникiв, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України для територiальних органiв Держпродспоживслужби.
23. Головне управлiння Держпродспоживслужби утворюється у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України "Про центральнi органи виконавчої влади".
24. Головне управлiння Держпродспоживслужби є юридичною особою публiчного права, має самостiйний баланс, рахунки в установах Казначейства України, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.
Директор Департаменту тваринництва | М. М. Кваша |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України 15 лютого 2016 року N 45 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11 березня 2016 р. за N 366/28496 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Управлiння Держпродспоживслужби в мiстi,
районi
1. Управлiння Держпродспоживслужби в мiстi, районi (далi - Управлiння Держпродспоживслужби) є територiальним органом Держпродспоживслужби нижчого рiвня та пiдпорядковане їй та вiдповiдно Головному управлiнню Держпродспоживслужби в областi (далi - Головне управлiння Держпродспоживслужби).
Голова вiдповiдної мiсцевої державної адмiнiстрацiї координує дiяльнiсть Управлiння Держпродспоживслужби i сприяє йому у виконаннi покладених на цей орган завдань.
Управлiнню Держпродспоживслужби пiдпорядковуються установи та органiзацiї, що розташованi на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi i належать до сфери управлiння Держпродспоживслужби.
Повноваження Управлiння Держпродспоживслужби поширюються на територiю вiдповiдного мiста обласного значення, району.
2. Управлiння Держпродспоживслужби у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, дорученнями Прем'єр-мiнiстра України, наказами Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, Мiнiстерства охорони здоров'я України, Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України, дорученнями Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, його першого заступника та заступникiв, наказами Держпродспоживслужби, дорученнями Голови Держпродспоживслужби та його заступникiв, актами мiсцевих державних адмiнiстрацiй, органiв мiсцевого самоврядування, а також наказами Головного управлiння Держпродспоживслужби i цим Положенням.
3. Завданням Управлiння Держпродспоживслужби є реалiзацiя повноважень Держпродспоживслужби на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
4. Управлiння Держпродспоживслужби вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує охорону територiї мiста обласного значення, району вiд занесення збудникiв особливо небезпечних хвороб, включених до списку Мiжнародного епiзоотичного бюро (далi - МЕБ), з територiй iнших держав або карантинних зон;
2) здiйснює державний нагляд (контроль) за:
тваринами, харчовими продуктами, iншими об'єктами санiтарних заходiв, пов'язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матерiалом, бiологiчними продуктами, патологiчним матерiалом, ветеринарними препаратами, субстанцiями, кормовими добавками, премiксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутнiми об'єктами, штамами мiкроорганiзмiв, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберiгання та обiгу;
проведенням ветеринарно-санiтарної експертизи на потужностях, якi використовуються для виробництва, переробки, зберiгання та обiгу тварин, харчових продуктiв, а також на агропродовольчих ринках;
дiяльнiстю суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють виробництво, перевезення, зберiгання, реалiзацiю органiчної продукцiї (сировини);
безпечнiстю харчових продуктiв у процесi їх виробництва та/або обiгу з метою їх експорту та iмпорту, а також видачею мiжнародних ветеринарних (санiтарних) сертифiкатiв (для держав СНД - ветеринарних свiдоцтв у визначених законодавством випадках);
перемiщенням тварин, харчових продуктiв, iнших об'єктiв санiтарних заходiв, пов'язаних з продуктами тваринного походження, репродуктивного матерiалу, бiологiчних продуктiв, патологiчного матерiалу, ветеринарних препаратiв, субстанцiй, кормових добавок, премiксiв та кормiв, засобiв ветеринарної медицини, засобiв догляду за тваринами та супутнiми об'єктами, штамiв мiкроорганiзмiв;
органiзацiєю роботи зi збору, утилiзацiї та знищення загиблих тварин i вiдходiв тваринного походження;
здiйсненням протиепiзоотичних заходiв юридичними та фiзичними особами, що проводять професiйну дiяльнiсть у галузi ветеринарної медицини;
дотриманням законодавства щодо iдентифiкацiї та реєстрацiї тварин;
3) забезпечує захист населення вiд хвороб, спiльних для тварин i людей;
4) сприяє:
постiйному навчанню та пiдвищенню квалiфiкацiї спецiалiстiв ветеринарної медицини;
виконанню загальнодержавних програм у галузi ветеринарної медицини, у тому числi проведенню монiторингу залишкової кiлькостi ветеринарних препаратiв та забруднювальних речовин у живих тваринах, продуктах тваринного походження i кормах;
5) аналiзує причини виникнення хвороб, недуг тварин, їх загибелi, розробляє рекомендацiї щодо їх профiлактики та лiкування;
6) аналiзує причини i умови виникнення та поширення хвороб тварин, органiзовує заходи щодо локалiзацiї та лiквiдацiї спалаху заразних хвороб, спiльних для тварин i людей, готує пропозицiї та рекомендацiї щодо їх профiлактики, лiквiдацiї та боротьби з такими хворобами;
7) вiдповiдно до законодавства здiйснює ринковий нагляд у межах сфери своєї вiдповiдальностi;
8) забезпечує у випадках, передбачених законом, своєчасне встановлення карантину в разi виникнення особливо небезпечних хвороб, включених до списку МЕБ, або iнших хвороб, що пiдлягають повiдомленню, проведення карантинних та iнших ветеринарно-санiтарних заходiв в iнфiкованiй та буфернiй зонах, зонi спостереження;
9) органiзовує здiйснення заходiв для проведення дезiнфекцiї, дезiнсекцiї та дератизацiї на потужностях, що використовуються для виробництва, переробки, зберiгання та обiгу тварин, харчових продуктiв, репродуктивного матерiалу, ветеринарних препаратiв, субстанцiй, кормових добавок, премiксiв та кормiв, а також засобiв, що використовуються для їх транспортування;
10) проводить у межах компетенцiї експертизу i узгодження проектiв планування та будiвництва тваринницьких ферм, потужностей, що здiйснюють забiй тварин, переробних пiдприємств, пiдприємств з виробництва ветеринарних препаратiв, ринкiв; бере участь у вiдведеннi земельних дiлянок для всiх видiв зазначеного будiвництва i забору води для тварин;
11) видає органам страхування висновки щодо причин захворювання вимушено забитих, загиблих або знищених тварин;
12) видає вiдповiдно до законодавства експлуатацiйнi дозволи та забезпечує ведення їх реєстру;
13) реалiзує державну полiтику в сферi санiтарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробiв та їх шкiдливого впливу на здоров'я населення, забезпечує санiтарно-епiдемiчне благополуччя на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi, видi транспорту;
14) здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд (контроль) за:
дотриманням санiтарного законодавства;
безпечнiстю та окремими показниками якостi харчових продуктiв;
бiологiчними продуктами, патологiчним матерiалом;
додержанням пiдприємствами, установами, органiзацiями всiх форм власностi та громадянами державних санiтарних норм i правил, гiгiєнiчних нормативiв i регламентiв безпечного виробництва, транспортування, зберiгання, застосування пестицидiв i агрохiмiкатiв, за вмiстом залишкової кiлькостi пестицидiв i агрохiмiкатiв у харчових продуктах та продовольчiй сировинi, зокрема iмпортованих лiкарських травах, водних об'єктах, водi, що використовується для господарсько-питного постачання, купання, спортивних занять, органiзованого вiдпочинку та з лiкувальною метою, лiкувальних грязях, ґрунтах, на землях населених пунктiв, оздоровчого та рекреацiйного призначення;
дотриманням показникiв вмiсту шкiдливих для здоров'я людини речовин та iнгредiєнтiв у тютюнових виробах, якi реалiзуються на територiї України;
15) забезпечує проведення профiлактичних i протиепiдемiчних заходiв щодо охорони в межах компетенцiї територiї України вiд проникнення хвороб людей;
16) здiйснює в межах компетенцiї контроль за факторами середовища життєдiяльностi людини, що мають шкiдливий вплив на здоров'я населення;
17) подає в установленому порядку пропозицiї щодо обмеження або заборони в'їзду на територiю України її громадян, iноземцiв та осiб без громадянства, експорту, iмпорту, транзиту вантажiв i товарiв з держав або регiонiв у зв'язку з неблагополучною епiдемiчною ситуацiєю на їх територiї;
18) проводить державну санiтарно-епiдемiологiчну експертизу, видає за результатами її проведення вiдповiднi висновки;
19) здiйснює у межах компетенцiї контроль за усуненням причин i умов виникнення та поширення iнфекцiйних, масових неiнфекцiйних захворювань, отруєнь та радiацiйних уражень людей;
20) розробляє та здiйснює санiтарнi заходи, що стосуються обмеженого (визначеного) кола осiб чи випадкiв, передбачених законодавством, зокрема щодо обмежування, заборони, тимчасового припинення дiяльностi, вживання вiдповiдно до закону iнших заходiв реагування, у тому числi обмежування або заборони ввезення (пересилання) на митну територiю України, перевезення через митну територiю України (транзит) бiологiчних продуктiв, патологiчного матерiалу;
21) бере участь у реалiзацiї науково-технiчної, технологiчної та iнновацiйної полiтики, впровадженнi у виробництво науково-технiчних досягнень та передового досвiду з питань профiлактики захворювань людини, а також факторiв середовища життєдiяльностi людини, реалiзацiї державної полiтики в iнших визначених сферах;
22) бере участь у розробленнi санiтарних, протиепiдемiчних (профiлактичних) заходiв, вимог щодо окремих показникiв якостi харчових продуктiв, кормiв, технiчних регламентiв та стандартiв;
23) затверджує плани щорiчного державного контролю та плани державного монiторингу вiдповiдно до закону;
24) встановлює на пiдставi результатiв проведення аналiзу ризику перiодичнiсть здiйснення державного контролю кожної потужностi, що є об'єктом державного контролю;
25) органiзовує проведення лабораторних дослiджень (випробувань) для цiлей державного контролю;
26) проводить вiдбiр зразкiв об'єктiв санiтарних заходiв з метою здiйснення державного контролю, проводить перевiрки характеристик продукцiї, в тому числi вiдбирає зразки продукцiї та забезпечує проведення їх експертизи (випробування);
27) бере участь у визначеннi факторiв, що можуть мати шкiдливий вплив на здоров'я людини, у проведеннi оцiнки ризику та встановленнi ступеня створюваного ними ризику;
28) бере участь у проведеннi санiтарно-епiдемiологiчних розслiдувань, спрямованих на виявлення причин та умов, що призводять до виникнення i поширення iнфекцiйних хвороб, у тому числi через харчовi продукти, групових та iндивiдуальних харчових отруєнь, масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь) та радiацiйних уражень, випадкiв порушення норм радiацiйної безпеки, санiтарних правил роботи з радiоактивними речовинами, iншими джерелами iонiзуючих випромiнювань, вживає заходiв щодо їх усунення вiдповiдно до законодавства;
29) здiйснює вiдповiдно до законодавства монiторинг причин i кiлькостi звернень фiзичних та юридичних осiб щодо дотримання санiтарного законодавства та випадкiв заподiяння шкоди здоров'ю людей внаслiдок споживання продукцiї (користування нею) та впливу небезпечних факторiв середовища життєдiяльностi людини;
30) вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходiв щодо усунення порушень вимог закону i притягнення винних у таких порушеннях осiб до вiдповiдальностi вiдповiдно до закону;
31) у межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та розглядає справи про порушення законодавства у вiдповiднiй сферi;
32) надсилає матерiали перевiрок до правоохоронних органiв для вирiшення питань про притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi осiб, у дiях яких мiстяться ознаки кримiнального правопорушення;
33) застосовує фiнансовi санкцiї до суб'єктiв господарювання за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробiв i їх шкiдливого впливу на здоров'я населення;
34) приймає у передбачених законом випадках рiшення про знищення продукцiї або iнше рiшення щодо подальшого поводження з нею;
35) надає адмiнiстративнi послуги вiдповiдно до закону;
36) виконує та/або органiзовує виконання загальнодержавних програм та/або планiв у галузi небезпечних факторiв i показникiв безпечностi та окремих показникiв якостi харчових продуктiв у визначених сферах;
37) узагальнює результати здiйснення державного санiтарно-епiдемiологiчного нагляду, аналiзує причини виявлених порушень, розробляє i вносить у встановленому порядку Держпродспоживслужбi пропозицiї щодо перегляду встановлених вимог, якщо вони не забезпечують належного рiвня захисту здоров'я населення та санiтарно-епiдемiчного благополуччя населення;
38) узагальнює практику застосування законодавства України з питань, що належать до його компетенцiї, готує та вносить в установленому порядку Держпродспоживслужбi пропозицiї щодо його вдосконалення.
5. Управлiння Держпродспоживслужби з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує здiйснення заходiв щодо запобiгання i протидiї корупцiї та контроль за їх здiйсненням;
2) забезпечує ефективне, результативне i цiльове використання бюджетних коштiв;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенцiї, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг;
5) забезпечує доступ до публiчної iнформацiї, що перебуває у його володiннi;
6) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно захисту iнформацiї з обмеженим доступом;
7) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiї;
8) органiзовує роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв.
6. Управлiння Держпродспоживслужби має право:
1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв (за їх згодою), спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ, органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за їх згодою);
2) одержувати в установленому законодавством порядку iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв i органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
3) скликати наради, утворювати консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи i служби (ради, комiсiї, колегiї, робочi групи тощо) для сприяння здiйсненню покладених на управлiння Держпродспоживслужби завдань;
4) користуватися iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
5) обмежувати, забороняти або припиняти вiдповiдно до закону господарську дiяльнiсть юридичних та фiзичних осiб у разi порушення ними ветеринарно-санiтарних вимог законодавства, якщо такi порушення можуть спричинити безпосередню загрозу життю та/або здоров'ю людей i тварин;
6) здiйснювати заходи державного нагляду (контролю) вiдповiдно до закону;
7) вимагати вiдповiдно до закону вiд суб'єктiв господарювання усунення виявлених порушень;
8) вживати у межах повноважень, передбачених законом, заходiв до усунення порушень вимог закону i притягнення винних у таких порушеннях осiб до вiдповiдальностi вiдповiдно до закону.
7. Управлiння Держпродспоживслужби пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з мiсцевими державними адмiнiстрацiями та органами мiсцевого самоврядування, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
8. Управлiння Держпродспоживслужби у межах своїх повноважень видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру.
Накази Управлiння Держпродспоживслужби можуть бути скасованi Головою Держпродспоживслужби повнiстю чи в окремiй частинi, у тому числi за дорученням Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, а також Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України у разi вiдмови Голови Держпродспоживслужби скасувати такий акт.
9. Управлiння Держпродспоживслужби очолює начальник, який призначається на посаду Головою Держпродспоживслужби за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України та головою вiдповiдної мiсцевої державної адмiнiстрацiї та звiльняється з посади Головою Держпродспоживслужби.
Начальник Управлiння Держпродспоживслужби має заступникiв.
Заступники начальника Управлiння Держпродспоживслужби призначаються на посаду за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України та звiльняються з посади Головою Держпродспоживслужби.
Працiвники Управлiння Держпродспоживслужби, на яких покладено виконання функцiй нагляду, є за посадами державними iнспекторами.
10. Начальник Управлiння Держпродспоживслужби:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Управлiння Держпродспоживслужби, несе персональну вiдповiдальнiсть за органiзацiю та результати його дiяльностi;
2) органiзовує та забезпечує виконання Управлiнням Держпродспоживслужби Конституцiї та законiв України, постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, доручень Прем'єр-мiнiстра України, наказiв Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, доручень Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, його першого заступника та заступникiв, наказiв Держпродспоживслужби, доручень Голови Держпродспоживслужби України та його заступникiв, наказiв Головного управлiння Держпродспоживслужби;
3) вносить начальнику Головного управлiння Держпродспоживслужби пропозицiї щодо прiоритетiв роботи управлiння Держпродспоживслужби i шляхiв виконання покладених на нього завдань, подає на затвердження плани роботи управлiння Держпродспоживслужби (рiчнi, пiврiчнi);
4) здiйснює добiр кадрiв до Управлiння Держпродспоживслужби;
5) органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв;
6) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв, iнших державних службовцiв та працiвникiв Управлiння Держпродспоживслужби, присвоює державним службовцям ранги, приймає рiшення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi (крiм своїх заступникiв);
7) порушує перед Головою Держпродспоживслужби питання про присвоєння рангiв державних службовцiв своїм заступникам, а також щодо заохочення та притягнення їх до вiдповiдальностi;
8) пiдписує накази Управлiння Держпродспоживслужби;
9) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
10) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Управлiння Держпродспоживслужби i посадовi iнструкцiї працiвникiв;
11) звiтує перед начальником Головного управлiння Держпродспоживслужби про виконання покладених на Управлiння Держпродспоживслужби завдань та планiв роботи;
12) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
Начальник Управлiння Держпродспоживслужби пiдзвiтний та пiдконтрольний головi вiдповiдної мiсцевої державної адмiнiстрацiї з питань здiйснення повноважень мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
11. Управлiння Держпродспоживслужби дiє на пiдставi положення, що затверджується вiдповiдно до цього Положення Головою Держпродспоживслужби.
12. Управлiння Держпродспоживслужби утримується за рахунок державного бюджету.
Структура Управлiння Держпродспоживслужби затверджується Головою Держпродспоживслужби за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України.
Штатний розпис та кошторис Управлiння Держпродспоживслужби затверджуються начальником Головного управлiння Держпродспоживслужби.
Чисельнiсть працiвникiв Управлiння Держпродспоживслужби затверджує Голова Держпродспоживслужби в межах граничної чисельностi працiвникiв, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України для територiальних органiв Держпродспоживслужби, за пропозицiєю начальника Головного управлiння Держпродспоживслужби.
13. Управлiння Держпродспоживслужби утворюється у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України "Про центральнi органи виконавчої влади".
14. Управлiння Держпродспоживслужби є юридичною особою публiчного права, має самостiйний баланс, рахунки в установах Казначейства України, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.
Директор Департаменту тваринництва | М. М. Кваша |