ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 05.05.2016р. | N 10088/6/99-99-14-03-03-15 |
---|
Про розгляд звернення
Державна фiскальна служба України розглянула звернення [...] про надання податкової консультацiї вiдповiдно до пункту 52.4 статтi 52 Податкового кодексу України щодо наявностi повноважень у Головного управлiння ДФС у м. Києвi на здiйснення документальних позапланових виїзних перевiрок платникiв податкiв з питань дотримання митного законодавства, змiну класифiкацiї в товарнiй пiдкатегорiї за митними декларацiями, а також порядку пiдписання акта перевiрки посадовими особами органу ДФС та його реєстрацiї.
За результатами розгляду повiдомляємо таке.
Статтею 6 Конституцiї України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здiйснюють свої повноваження у встановлених цiєю Конституцiєю межах i вiдповiдно до законiв України.
Вiдповiдно до пункту 4 та 7 Положення про Державну фiскальну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2014 року N 236 (зi змiнами), Державна фiскальна служба України вiдповiдно до покладених на неї завдань здiйснює контроль за дотриманням податкового, митного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС. ДФС здiйснює повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи. ДФС та її територiальнi органи є органами доходiв i зборiв.
Компетенцiю органiв ДФС, повноваження їх посадових осiб пiд час здiйснення митного контролю, порядок здiйснення перевiрок дотримання законодавства з питань державної митної справи визначено Митним кодексом України (далi - Кодекс).
Стосовно повноважень ГУ ДФС у м. Києвi на здiйснення документальних позапланових виїзних перевiрок платникiв податкiв з питань дотримання митного законодавства слiд зазначити, що вiдповiдно до Положення про Головне управлiння ДФС у м. Києвi, затвердженого наказом ДФС вiд 20.08.2014 N 54, ГУ ДФС у м. Києвi є територiальним органом ДФС, який вiдповiдно до покладених на нього завдань здiйснює контроль за дотриманням податкового, митного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС.
Щодо питання наявностi повноважень на змiну класифiкацiї в товарнiй пiдкатегорiї за митними декларацiями, то частиною 4 статтi 69 Кодексу закрiплено право органу доходiв i зборiв самостiйно класифiкувати товари у разi виявлення пiд час митного оформлення товарiв або пiсля нього порушення правил класифiкацiї товарiв.
При цьому вiдповiдно до частини 14 статтi 354 Кодексу рiшення щодо правильностi визначення заявлених у митних декларацiях кодiв товарiв згiдно з УКТЗЕД окремими документами не оформлюються, а зазначаються в актi про результати перевiрки.
Щодо питання оформлення результатiв перевiрок, а також порядку пiдписання посадовими особами органiв ДФС актiв перевiрок та їх реєстрацiї слiд зазначити таке.
Вiдповiдно до статтi 354 Кодексу результати перевiрок оформлюються у формi акта або довiдки, якi пiдписуються посадовими особами органiв доходiв i зборiв та керiвником пiдприємства, що перевiрялося, або уповноваженою ним особою.
Акт (довiдка) про результати перевiрки складається у двох примiрниках, пiдписується посадовими особами органiв доходiв i зборiв, якi проводили перевiрку, та реєструється в органi доходiв i зборiв протягом 10 робочих днiв з дня, що настає за днем закiнчення установленого для проведення перевiрки строку.
Акт (довiдка) перевiрки пiсля його реєстрацiї протягом трьох робочих днiв вручається для пiдписання керiвнику пiдприємства або уповноваженiй ним особi чи надсилається пiдприємству в порядку, встановленому Податковим кодексом України для надсилання (вручення) податкових повiдомлень-рiшень.
Разом з тим Кодексом не передбачена можливiсть перенесення законодавчо встановлених термiнiв складення, реєстрацiї та вручення (надсилання) акта перевiрки або визнання його недiйсним у разi вiдсутностi пiдпису окремих посадових осiб, якi проводили перевiрку, зокрема, у випадках їх вiдпустки, звiльнення, перебування на лiкарняному тощо.
Перший заступник Голови | С. В. Бiлан |