МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
08.07.2016 | N 584 |
---|
Про затвердження Критерiїв ризику легалiзацiї
(вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом,
фiнансування тероризму та фiнансування
розповсюдження зброї масового знищення
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 27 липня 2016 р. за N 1047/29177 |
Вiдповiдно до частини третьої
статтi 6, статтi 11, частини першої статтi 16 Закону
України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та
фiнансуванню розповсюдження зброї масового
знищення" та з метою визначення критерiїв
ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансування тероризму та
фiнансування розповсюдження зброї масового
знищення наказую:
1. Затвердити Критерiї ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення, що додаються.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Державного комiтету фiнансового монiторингу України вiд 03 серпня 2010 року N 126 "Про затвердження Критерiїв ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 11 жовтня 2010 року за N 909/18204.
3. Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку Мiнiстерства фiнансiв України (Романюк Ю. П.) спiльно з Департаментом координацiї системи фiнансового монiторингу Державної служби фiнансового монiторингу України (Гаєвський I. М.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра - керiвника апарату Є. В. Капiнуса та першого заступника Голови Державної служби фiнансового монiторингу України Ковальчука А. Т.
Мiнiстр | О. Данилюк |
ПОГОДЖЕНО: | |
В. о. Голови Державної регуляторної служби України | В. П. Загороднiй |
Мiнiстр юстицiї України | П. Петренко |
В. о. Голови Нацiонального банку України | Я. В. Смолiй |
Голова Нацкомфiнпослуг | I. Пашко |
Голова НКЦПФР | Т. З. Хромаєв |
В. о. Мiнiстра iнфраструктури України | В. Омелян |
Виконуючий обов'язки Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України | М. Нефьодов |
Голова Державної служби фiнансового монiторингу України | I. Б. Черкаський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України 08 липня 2016 року N 584 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 27 липня 2016 р. за N 1047/29177 |
Критерiї ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення
I. Загальнi положення
1. Цi Критерiї розробленi вiдповiдно до Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далi - Закон) та з метою виконання суб'єктами первинного фiнансового монiторингу законодавства у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення щодо здiйснення ними класифiкацiї своїх клiєнтiв та виявлення фiнансових операцiй, що мають ризик та можуть пiдлягати внутрiшньому фiнансовому монiторингу вiдповiдно до статтi 16 Закону.
2. Цi Критерiї використовують у своїй дiяльностi такi суб'єкти первинного фiнансового монiторингу (далi - суб'єкти):
банки, страховики (перестраховики), страховi (перестраховi) брокери, кредитнi спiлки, ломбарди та iншi фiнансовi установи;
платiжнi органiзацiї, учасники чи члени платiжних систем;
товарнi та iншi бiржi, що проводять фiнансовi операцiї з товарами;
професiйнi учасники фондового ринку (ринку цiнних паперiв);
оператори поштового зв'язку, iншi установи, якi проводять фiнансовi операцiї з переказу коштiв;
фiлiї або представництва iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, якi надають фiнансовi послуги на територiї України;
суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi надають посередницькi послуги пiд час здiйснення операцiй з купiвлi-продажу нерухомого майна;
суб'єкти господарювання, якi здiйснюють торгiвлю за готiвку дорогоцiнними металами i дорогоцiнним камiнням та виробами з них, якщо сума фiнансової операцiї, на яку вона проводиться, дорiвнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статтi 15 Закону;
суб'єкти господарювання, якi проводять лотереї та азартнi iгри, у тому числi казино, електронне (вiртуальне) казино;
нотарiуси, адвокати, адвокатськi бюро та об'єднання, аудитори, аудиторськi фiрми, суб'єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського облiку, суб'єкти господарювання, що надають юридичнi послуги (крiм осiб, якi надають послуги в рамках трудових правовiдносин), у випадках, передбачених статтею 8 Закону;
iншi юридичнi особи, якi за своїм правовим статусом не є фiнансовими установами, але надають окремi фiнансовi послуги.
3. Суб'єкти розробляють власнi критерiї ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення з урахуванням цих Критерiїв, вимог та рекомендацiй, визначених суб'єктом державного фiнансового монiторингу, що здiйснює державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю вiдповiдного суб'єкта, та особливостей дiяльностi суб'єкта.
4. У цих Критерiях термiни вживаються в таких значеннях:
дистанцiйнi послуги - послуги, якi передбачають проведення фiнансових операцiй без попереднього прямого (особистого) контакту з клiєнтом;
критерiй ризику - ознака, характеристика, параметри або їх сукупнiсть, за якими здiйснюється оцiнка ризику;
надiйнi джерела - офiцiйнi засоби розкриття iнформацiї (включаючи iнтернет-сторiнки) Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, Верховної Ради України, Нацiонального банку України, Нацiональної комiсiї, що здiйснює державне регулювання у сферi ринкiв фiнансових послуг, Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку, органiв виконавчої влади України, iнших країн, а також мiжнародних, мiжурядових органiзацiй, задiяних у сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванням тероризму та фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
особистi зв'язки - суспiльнi вiдносини осiб, якi вступають мiж собою в певнi стосунки з приводу майна чи особистих немайнових прав;
оцiнка ризику - аналiз iдентифiкацiйних даних клiєнта, iнших наявних вiдомостей та iнформацiї про клiєнта та його дiяльнiсть, результатом якого є визначення рiвня ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення;
публiчнi дiячi - нацiональнi публiчнi дiячi, iноземнi публiчнi дiячi та дiячi, якi виконують полiтичнi функцiї в мiжнародних органiзацiях;
рiвень ризику - ступiнь мiри ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення, що встановлюється суб'єктом стосовно клiєнта та може мати значення "низький", "середнiй", "високий".
Iншi термiни вживаються у значеннях, наведених у Законi.
II. Оцiнка ризику клiєнта
1. Оцiнювання ризику клiєнта здiйснюється за географiчним розташуванням держави реєстрацiї клiєнта або установи, через яку вiн здiйснює передачу (отримання) активiв, типом клiєнта, видом товарiв та послуг, якi клiєнт отримує вiд суб'єкта первинного фiнансового монiторингу.
Оцiнка ризику здiйснюється щодо клiєнтiв, яким надаються фiнансовi або iншi послуги та/або з якими встановлюються дiловi (договiрнi) вiдносини, з урахуванням вимог та рекомендацiй щодо управлiння ризиками, визначених та наданих вiдповiдними суб'єктами державного фiнансового монiторингу, якi згiдно iз Законом виконують функцiї державного регулювання i нагляду за дiяльнiстю вiдповiдних суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу.
Уперше рiвень ризику визначається та фiксується суб'єктом пiд час встановлення дiлових (договiрних) вiдносин з клiєнтом.
2. Суб'єкт самостiйно визначає та вiдображає у внутрiшнiх документах з питань фiнансового монiторингу метод та порядок оцiнки ризику з урахуванням вимог та рекомендацiй, визначених суб'єктом державного фiнансового монiторингу, що здiйснює державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю вiдповiдного суб'єкта.
3. Суб'єкт перiодично переглядає власнi критерiї ризику, а також заходи з управлiння ризиками з метою їх актуалiзацiї та врахування змiн, якi вiдбулися в дiяльностi самого суб'єкта та в законодавствi у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
4. Суб'єкт зобов'язаний встановити рiвень ризику "високий" стосовно клiєнтiв, якi пiдпадають пiд критерiї, визначенi у додатку 1 до цих Критерiїв, а також в iнших випадках, визначених у вимогах та рекомендацiях суб'єкта державного фiнансового монiторингу, що здiйснює державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю вiдповiдного суб'єкта.
III. Критерiї ризику за географiчним розташуванням
1. Оцiнювання ризику за географiчним розташуванням держави реєстрацiї клiєнта здiйснюється стосовно клiєнта, iноземна держава перебування (проживання) та/або реєстрацiї якого або установи, через яку вiн здiйснює передачу (отримання) активiв, є державою, про яку з надiйних джерел вiдомо, що вона:
1) включена до Перелiку держав (територiй), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендацiї мiжнародних, мiжурядових органiзацiй, що провадять дiяльнiсть у сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму чи фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення, який формується та затверджується у порядку, встановленому законодавством;
2) пiдтримує терористичну дiяльнiсть, пiдпадає пiд санкцiї, ембарго або аналогiчнi заходи вiдповiдно до резолюцiй Ради Безпеки ООН та/або законодавства України;
3) вiднесена Кабiнетом Мiнiстрiв України до перелiку офшорних зон;
4) має стратегiчнi недолiки у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму чи фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення вiдповiдно до заяв Групи з розробки фiнансових заходiв боротьби з вiдмиванням грошей (FATF).
2. З метою здiйснення заходiв щодо класифiкацiї клiєнтiв при оцiнюваннi ризику за географiчним розташуванням держави реєстрацiї клiєнта або установи, через яку вiн здiйснює передачу (отримання) активiв, суб'єкт може складати власний список ризикових держав.
IV. Критерiї ризику за типом клiєнта
1. Оцiнювання ризику за типом клiєнта здiйснюється, якщо клiєнт:
1) включений до Перелiку осiб, пов'язаних iз провадженням терористичної дiяльностi або стосовно яких застосовано мiжнароднi санкцiї, що формується спецiально уповноваженим органом;
2) є публiчним дiячем, його близькою особою або пов'язаною з ним особою;
3) є неприбутковою органiзацiєю;
4) є iноземною фiнансовою установою (крiм фiнансових установ, якi зареєстрованi в державах - членах Європейського Союзу, державах - членах FATF), з якою установлюються кореспондентськi вiдносини;
5) проводить фiнансовi операцiї, що не вiдповiдають його фiнансовому стану та/або сутi дiяльностi;
6) не вiдповiдає вимогам до рейтингiв фiнансової надiйностi (стiйкостi) страховикiв та перестраховикiв-нерезидентiв, якi встановлюються Нацiональною комiсiєю, що здiйснює державне регулювання у сферi ринкiв фiнансових послуг;
7) є трастом, фондом довiрчого управлiння або має складну структуру власностi;
8) надає послуги з обмiну валют та/або переказу грошових коштiв (крiм банкiв та операторiв поштового зв'язку);
9) є суб'єктом господарювання, що проводить лотереї та азартнi iгри, у тому числi казино, електронне (вiртуальне) казино;
10) є суб'єктом господарювання, дiяльнiсть якого пов'язана з виробництвом або реалiзацiєю зброї;
11) є акцiонерним товариством-нерезидентом, яке здiйснило випуск акцiй на пред'явника;
12) є пiдприємством, про яке з надiйних джерел вiдомо, що воно вiдсутнє за мiсцезнаходженням та не подає передбаченої законодавством звiтностi протягом двох рокiв поспiль.
2. Критерiй, визначений у пiдпунктi 6 пункту 1 цього роздiлу, використовується страховиками (перестраховиками), страховими (перестраховими) брокерами та не поширюється на iнших суб'єктiв.
3. Критерiй, визначений у пiдпунктi 11 пункту 1 цього роздiлу, використовується всiма суб'єктами, крiм спецiально визначених, регулювання i нагляд за якими здiйснює Мiнiстерство юстицiї України.
4. Критерiй, визначений у пiдпунктi 12 пункту 1 цього роздiлу, використовується професiйними учасниками фондового ринку (ринку цiнних паперiв), крiм банкiв.
V. Критерiї ризику за видом товарiв та послуг, що надаються суб'єктами
Оцiнювання ризику за видом товарiв та послуг здiйснюється, якщо це:
послуги зi здiйснення мiжнародних переказiв на суму, що дорiвнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статтi 15 Закону;
дистанцiйнi послуги;
товари (послуги), визначити вартiсть яких складно або неможливо, зокрема об'єкти iнтелектуальної власностi, деякi види послуг, що не мають постiйної ринкової вартостi, консалтинговi, юридичнi, аудиторськi послуги;
iншi товари, послуги, операцiї або способи їх проведення, якi самостiйно визначаються суб'єктом.
VI. Критерiї ризику для фiнансових операцiй, що можуть мати ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв
1. Критерiї ризику для фiнансових операцiй, якi можуть мати ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення, визначенi у додатку 2 до цих Критерiїв.
Суб'єкт самостiйно може визначати додатковi критерiї ризику для фiнансових операцiй з урахуванням вимог та рекомендацiй, визначених суб'єктом державного фiнансового монiторингу, що здiйснює державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю вiдповiдного суб'єкта.
У разi виявлення суб'єктом фiнансової операцiї, яка може мати ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення, суб'єкт вживає всiх необхiдних заходiв для з'ясування, чи пiдлягає така фiнансова операцiя внутрiшньому фiнансовому монiторингу.
Суб'єкт самостiйно визначає, якi критерiї ризику (крiм критерiїв, передбачених Законом, нормативно-правовими актами вiдповiдного суб'єкта державного фiнансового монiторингу) використовуються ним пiд час встановлення дiлових (договiрних) вiдносин, а якi - у процесi подальшого обслуговування клiєнтiв з урахуванням вимог та рекомендацiй, визначених суб'єктом державного фiнансового монiторингу, що здiйснює державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю вiдповiдного суб'єкта.
2. Фiнансова операцiя має ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення у разi, якщо вона має заплутаний або незвичний характер, або це сукупнiсть пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй, що не мають очевидного економiчного сенсу або очевидної законної мети.
3. Фiнансова операцiя має ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення у разi виявлення фактiв неодноразового проведення фiнансових операцiй, характер яких дає пiдстави вважати, що метою їх здiйснення є уникнення процедур обов'язкового фiнансового монiторингу або iдентифiкацiї (верифiкацiї), передбачених Законом.
Директор Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку | Ю. П. Романюк |
Додаток 1 до Критерiїв ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення (пункт 4 роздiлу II) |
Критерiї високого ризику
N з/п |
Критерiй ризику |
За географiчним розташуванням держави проживання (перебування, реєстрацiї) клiєнта або установи, через яку вiн здiйснює передачу (отримання) активiв | |
1. | Держава включена до Перелiку держав (територiй), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендацiї мiжнародних, мiжурядових органiзацiй, що провадять дiяльнiсть у сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму чи фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення, - що формується та затверджується у порядку, встановленому законодавством |
2. | Держава пiдтримує терористичну дiяльнiсть, пiдпадає пiд санкцiї, ембарго або аналогiчнi заходи вiдповiдно до резолюцiй Ради Безпеки ООН та/або законодавства України |
3. | Держава (територiя) вiднесена Кабiнетом Мiнiстрiв України до перелiку офшорних зон |
За типом клiєнта | |
4. | Клiєнт включений до Перелiку осiб, пов'язаних iз провадженням терористичної дiяльностi або стосовно яких застосовано мiжнароднi санкцiї, - що формується спецiально уповноваженим органом |
5. | Клiєнт є публiчним дiячем, його близькою особою або пов'язаною з ним особою |
6. | Клiєнт є iноземною фiнансовою установою (крiм фiнансових установ, якi зареєстрованi в державах - членах Європейського Союзу, державах - членах Групи з розробки фiнансових заходiв боротьби з вiдмиванням грошей (FATF)), з якою установлюються кореспондентськi вiдносини |
Додаток 2 до Критерiїв ризику легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення (пункт 1 роздiлу VI) |
Критерiї ризику для фiнансових операцiй, якi можуть мати ризик легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму та фiнансування розповсюдження зброї масового знищення
1. Для суб'єктiв у разi надання клiєнту:
1) послуг з використанням готiвки, зокрема у випадках:
регулярного (встановлюється суб'єктом, крiм банкiв, самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) отримання з рахунка(iв) клiєнта(iв) коштiв готiвкою, що надходять в безготiвковому виглядi вiд третьої(iх) особи (осiб), за винятком виплати заробiтної плати, стипендiй, пенсiй та соцiальних виплат;
спроби клiєнта перевищити встановлену законодавством граничну суму розрахунку готiвкою;
iстотного збiльшення (встановлюється суб'єктом самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) залишку на рахунку клiєнта, який регулярно знiмається готiвкою через касу власне клiєнтом або його представником;
2) послуг зi здiйснення мiжнародних переказiв, зокрема у випадках:
переказу коштiв за кордон за вiдсутностi зовнiшньоекономiчного договору (контракту), зокрема надання та повернення iнвестицiй (доходiв вiд iнвестицiйної дiяльностi на територiї України), позик, кредитiв, фiнансової допомоги та iнших запозичень; виплата дивiдендiв, вiдсоткiв, роялтi; переведення власних коштiв на закордонний рахунок; допомога родичам або близьким;
зарахування коштiв в iноземнiй валютi у значних обсягах (встановлюється суб'єктом самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) вiд нерезидентiв на рахунки фiзичних осiб, зокрема у виглядi заробiтної плати, переказу коштiв, поповнення карткового рахунку;
взаємозалiку вимог за експортно-iмпортними операцiями;
3) дистанцiйних послуг, зокрема у разi регулярного (встановлюється суб'єктом, крiм банкiв, самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) отримання клiєнтом дистанцiйних послуг, якщо у суб'єкта виникають пiдозри, що такi операцiї можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) коштiв, отриманих злочинним шляхом, фiнансуванням тероризму або фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
4) послуг щодо купiвлi-продажу цiнних паперiв у випадках:
разового продажу (купiвлi) особою значного пакета цiнних паперiв, що не включенi до бiржового списку;
набуття права власностi на пакет цiнних паперiв за договорами дарування або мiни, сумарна номiнальна вартiсть яких дорiвнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статтi 15 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення";
взаємозалiку вимог за операцiями з цiнними паперами на позабiржовому ринку;
купiвлi на позабiржовому ринку особами-резидентами пакетiв акцiй українських емiтентiв у осiб-нерезидентiв за цiнами, що перевищують їх номiнальну вартiсть;
здiйснення операцiй з цiнними паперами, про якi з надiйних джерел вiдомо, що вони мають високий ризик бути використаними для легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансування тероризму або фiнансування розповсюдження зброї масового знищення;
здiйснення операцiй з цiнними паперами емiтента, про якого з надiйних джерел вiдомо, що вiн вiдсутнiй за мiсцезнаходженням;
5) iнших послуг, зокрема у випадках:
регулярного (встановлюється суб'єктом, крiм банкiв, самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) одержання / надання / повернення фiнансової допомоги, позик, кредитiв та iнших запозичень;
передавання особою доручення про здiйснення фiнансової операцiї через представника (посередника), якщо представник (посередник) виконує доручення особи без встановлення прямого (особистого) контакту iз суб'єктом;
здiйснення операцiї купiвлi/продажу або вiдступлення права грошової вимоги.
2. Для суб'єктiв, крiм банкiв, при наданнi клiєнту будь-яких послуг, зокрема у випадках:
регулярного (встановлюється суб'єктом самостiйно у внутрiшнiх документах з урахуванням специфiки дiяльностi клiєнта) укладення особою строкових угод або використання iнших похiдних фiнансових iнструментiв, особливо таких, що не передбачають поставки базового активу, за фiнансовими операцiями з одним або кiлькома контрагентами, результатом чого є постiйний прибуток або постiйнi збитки особи;
придбання цiнних паперiв за рахунок коштiв, якi попередньо були внесенi готiвкою в касу професiйного учасника ринку цiнних паперiв, або готiвки, яка була переказана на рахунок професiйного учасника ринку цiнних паперiв через банкiвську установу, платiжну систему;
дострокового розiрвання договору страхування з перерахуванням коштiв на користь третьої особи;
сплати страхових платежiв особою, яка не є страхувальником;
сплати страховиком-(цементом-, перестрахувальником-)резидентом страхових платежiв, виплат (вiдшкодувань) за договором перестрахування, укладеним iз страховиком-(перестраховиком-)нерезидентом або отримання страхових (перестрахових) платежiв, виплат (вiдшкодувань) вiд нерезидентiв;
надання кредитною спiлкою головi та членам спостережної ради, ревiзiйної комiсiї, кредитного комiтету та правлiння кредитної спiлки великих кредитiв з вiдсотковою ставкою, меншою за середньозважену вiдсоткову ставку за однотипними договорами в аналогiчному перiодi;
укладання договору поручительства з особою про сплату за кредит в iншiй кредитнiй установi у разi, якщо ця особа неодноразово укладала або мала спроби укласти такi договори за умови внесення нею цiй кредитнiй спiлцi (поручителю) коштiв для зарахування на депозитний рахунок та наявностi непогашеного кредиту в iншiй кредитнiй установi;
отримання (за довiренiстю) кредитiв вiд iменi членiв кредитної спiлки та дострокове їх погашення;
розмiщення в ломбардi цiнностей, зокрема дорогоцiнних металiв та дорогоцiнного камiння, на суму, яка дорiвнює чи перевищує десять мiнiмальних заробiтних плат у мiсячному розмiрi, встановлених законом на день проведення операцiї;
проведення операцiй з виплати переказу коштiв, в якому вiдсутня повна iнформацiя про iнiцiатора або отримувача;
очевидної невiдповiдностi вхiдних/вихiдних платежiв дiйсному призначенню платежу;
неможливостi встановлення контрагентiв особи, прийняття суб'єктом коштiв (платiжних документiв до їх оплати) вiд особи, яка надсилає кошти на адресу iншої сторони цивiльно-правової угоди, внаслiдок чого такi кошти повертаються без виконання фiнансової операцiї у зв'язку з незнаходженням такої iншої сторони або у зв'язку з її вiдмовою вiд їх прийняття;
проведення операцiй з необробленими дiамантами, країна походження/знаходження яких не бере участi в Процесi Кiмберлi;
придбання фiзичною особою ювелiрних або побутових виробiв з дорогоцiнних металiв та/або дорогоцiнного камiння (однотипних виробiв), та/або сертифiкованого дорогоцiнного камiння на суму, яка дорiвнює або перевищує п'ятдесят мiнiмальних заробiтних плат у мiсячному розмiрi, встановлених законом на день проведення операцiї;
проведення у великих розмiрах фiнансових операцiй з купiвлi-продажу товарiв (оплати послуг), визначити вартiсть яких складно або неможливо, зокрема об'єктiв iнтелектуальної власностi, деяких видiв послуг, що не мають постiйної ринкової вартостi, консалтингових, юридичних, аудиторських послуг;
спроби клiєнта здiйснити операцiї з нерухомим майном, на яке накладено арешт;
здiйснення операцiй з нерухомим майном, цiна якого вiдрiзняється вiд ринкової.