Перейти до основного вмісту

  • УКР
  • РУС

 logo

Понеділок, Травень 12, 2025 - 12:50
  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Партнери
  • Про компанію
  • Контакти

Ви є тут

Головна

ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

25.04.2017 N 8882/6/99-99-15-02-02-16


     Державна фiскальна служба України розглянула лист щодо застосування окремих норм Угоди мiж Україною i ФРН про уникнення подвiйного оподаткування стосовно податкiв на доход i майно вiд 03.07.95 (далi - Угода) i повiдомляє таке.

     Вiдповiдно до положень ст. 1 Угоди: "ця Угода застосовується до осiб, якi є резидентами однiєї або обох Договiрних Держав".

     У п. 1 ст. 4 Угоди визначено, що при застосуваннi цiєї Угоди термiн "резидент однiєї Договiрної Держави" означає будь-яку особу, яка за законодавством цiєї Держави пiдлягає оподаткуванню в нiй на пiдставi мiсця проживання, постiйного мiсця перебування, мiсцезнаходження керiвного органу або iншого аналогiчного критерiю.

     Вiдповiдно до законодавства Нiмеччини дохiд, безпосереднiм отримувачем якого виступає командитне товариство (нiм. Kommanditgesellschaft, KG), на рiвнi такого товариства не оподатковується, а розподiляється мiж учасниками у вiдповiдних частках та оподатковується на рiвнi учасникiв, отже у розумiннi п. 1 ст. 4 Угоди командитне товариство не може вважатися резидентом ФРН i до такого товариства не може бути застосована Угода. При цьому згiдно з Коментарями до Модельної податкової конвенцiї ОЕСР (далi - Коментарi) "конвенцiї Держав, резидентами яких є партнери, будуть застосовуватися до часток цих партнерiв у партнерствi тiєю мiрою, якою дохiд партнерства розподiляється на користь цих партнерiв для цiлей оподаткування у Державах, резидентами яких вони є" (п. 5 Коментарiв до ст. 1) та "якщо партнерство вважається "прозорим" з точки зору оподаткування i його дохiд "перетiкає" безпосередньо партнерам, якi зобов'язанi сплатити податок з цього доходу в державi свого резидентства, то такий дохiд буде розцiнюватися як "сплачений" партнерам, зважаючи на те, що саме партнери, а не партнерство вважаються такими, що отримали дохiд для цiлей визначення їх податкового зобов'язання у Державi, резидентами якої вони є" (п. 6.4 Коментарiв до ст. 1).

     Вiдповiдно до положень ст. ст. 10, 11 та 12 переваги Угоди надаються одержувачу доходiв, який повинен бути їх фактичним власником, а у випадку, що розглядається, одержувачем доходiв є партнерство.

     У випадку, коли дохiд з джерел в однiй Договiрнiй Державi сплачується партнерству, заснованому у другiй Договiрнiй Державi, а один з партнерiв є резидентом третьої Держави, виникають суттєвi проблеми з визначенням обсягу прав застосування Угоди.

     Враховуючи зазначене, переваги Угоди будуть застосованi до учасникiв командитного товариства, зареєстрованого у ФРН, лише в тому разi, якщо всi учасники командитного товариства є резидентами Нiмеччини.

     Пунктом 103.2 ст. 103 Податкового кодексу України (далi - Кодекс) встановлено, що застосування мiжнародного договору України в частинi звiльнення вiд оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тiльки за умови надання нерезидентом особi (податковому агенту) документа, який пiдтверджує статус податкового резидента згiдно з вимогами пункту 103.4 цiєї статтi.

     Вiдповiдно до п. 103.5 ст. 103 Кодексу довiдка, яка пiдтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено мiжнародний договiр, видається компетентним (уповноваженим) органом вiдповiдної країни, визначеним мiжнародним договором України, за формою, затвердженою згiдно iз законодавством вiдповiдної країни, i повинна бути належним чином легалiзована, перекладена вiдповiдно до законодавства України.

     Згiдно з домовленостями, досягнутими мiж Мiнiстерством фiнансiв України та Мiнiстерством фiнансiв Федеративної Республiки Нiмеччина (Протокол зустрiчi вiд 12.03.98), для резидентiв ФРН встановлений особливий порядок надання довiдок про пiдтвердження податкового резидентства. Згiдно з цим порядком зазначена довiдка видається податковими iнспекцiями федеральних земель та надається в оригiналi на офiцiйному бланку мiсцевого податкового органу ФРН i не потребує легалiзацiї або засвiдчення апостилем.

Головне меню

  • Головна
  • Програмне забезпечення
  • Завантаження
  • Форум
  • Курси валют

Навігатор ЗЕД

  • База документів
  • Каталог документів
  • Добірка документів
  • Українська класифікація товарів ЗЕД
  • Єдиний список товарів подвійного використання
  • Класифікаційні рішення ДМСУ
  • Середня розрахункова вартість товарів згідно УКТЗЕД
  • Довідка по товару УКТЗЕД
  • Митний калькулятор
  • Митний калькулятор для громадян (М16)
  • Розрахунок імпорта автомобіля

Інформаційна підтримка

  • Електронне декларування
  • NCTS Фаза 5
  • Єдине вікно для міжнародної торгівлі
  • Час очікування в пунктах пропуску
  • Перевірити ВМД
  • Митний кодекс України
  • Кодекси України
  • Довідкові матеріали
  • Архів новин
  • Обговорення законопроектів
  • Віддалений контроль ВМД
  • Перелік тестових завдань
  • Поширені питання
  • Реклама на сайті

Дошка оголошень

Пропонуємо послуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Інтес» Всі права збережено.
Підтримка: support@qdpro.com.ua