КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 3 жовтня 2018 р. | N 804 |
---|
Про затвердження Технiчного регламенту щодо
встановлення системи для визначення вимог з
екодизайну енергоспоживчих продуктiв
Вiдповiдно до частини першої статтi 5 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Технiчний регламент щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв, що додається.
2. Внести до перелiку видiв продукцiї, щодо яких органи державного ринкового нагляду здiйснюють державний ринковий нагляд, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 2016 р. N 1069 (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 50, ст. 1550), змiну, що додається.
3. Державному агентству з енергоефективностi та енергозбереження забезпечити впровадження Технiчного регламенту, затвердженого цiєю постановою.
4. Ця постанова набирає чинностi через шiсть мiсяцiв з дня її опублiкування.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ГРОЙСМАН |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 жовтня 2018 р. N 804 |
ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
щодо встановлення системи для визначення вимог з
екодизайну енергоспоживчих продуктiв
Загальна частина
1. Цей Технiчний регламент встановлює систему для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв з метою забезпечення вiльного руху таких продуктiв на ринку України.
Технiчний регламент розроблено на основi Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/125/ЄС вiд 21 жовтня 2009 р., що встановлює систему для визначення вимог з екодизайну, що застосовується до енергоспоживчих продуктiв.
2. Цей Технiчний регламент передбачає визначення вимог, яким повиннi вiдповiдати енергоспоживчi продукти, на якi поширюється дiя вiдповiдних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог з екодизайну за типами продуктiв, для їх введення в обiг та/або в експлуатацiю, а також сприяє пiдвищенню енергоефективностi та рiвня охорони навколишнього природного середовища, одночасно збiльшуючи безпеку енергопостачання.
3. Дiя цього Технiчного регламенту не поширюється на транспортнi засоби для пасажирських або вантажних перевезень.
4. Цей Технiчний регламент та технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв не впливають на застосування законодавства про вiдходи та про хiмiчнi речовини i препарати, в тому числi про фторовмiснi парниковi гази.
5. У цьому Технiчному регламентi термiни вживаються в такому значеннi:
1) введення в експлуатацiю - використання енергоспоживчого продукту за його призначенням споживачем в Українi вперше;
2) введення в обiг - надання енергоспоживчого продукту на ринку України з метою розповсюдження або використання вперше;
3) вимога до екодизайну - будь-яка вимога стосовно продукту чи дизайну продукту, призначена для полiпшення його екологiчних характеристик, або будь-яка вимога до надання iнформацiї про екологiчнi аспекти продукту;
4) виробник - будь-яка фiзична або юридична особа, яка виробляє продукти, на якi поширюється дiя цього Технiчного регламенту, i є вiдповiдальною за їх вiдповiднiсть цьому Технiчному регламенту з метою розмiщення на ринку та/або введення в експлуатацiю пiд власним iм'ям виробника або торговою маркою або для власного використання виробником. За вiдсутностi виробника, як визначено в першому реченнi, або iмпортера, як визначено в пунктi 14 цього Технiчного регламенту, виробником вважається будь-яка фiзична або юридична особа, яка розмiщує продукти на ринку та/або вводить їх в експлуатацiю вiдповiдно до цього Технiчного регламенту;
5) вплив на навколишнє природне середовище - будь-яка змiна в навколишньому природньому середовищi, яка повнiстю або частково спричинена продуктом протягом його життєвого циклу;
6) гармонiзований європейський стандарт - стандарт, який прийнятий однiєю з європейських органiзацiй стандартизацiї на основi запиту, зробленого Європейською Комiсiєю, та номер i назву якого опублiковано в Офiцiйному вiснику Європейського Союзу;
7) дизайн продукту - сукупнiсть процесiв, якi перетворюють правовi, технiчнi, функцiональнi, ринковi вимоги, вимоги щодо безпеки чи iншi вимоги, яким повинен вiдповiдати продукт, у технiчну специфiкацiю на такий продукт;
8) екодизайн - iнтеграцiя екологiчних аспектiв пiд час розроблення дизайну продукту з метою полiпшення екологiчних характеристик продукту протягом всього його життєвого циклу;
9) екологiчний аспект - елемент або функцiя продукту, якi можуть впливати на навколишнє природне середовище протягом життєвого циклу такого продукту;
10) екологiчний профiль - опис вхiдних i вихiдних характеристик (таких як матерiали, викиди та вiдходи), пов'язаних з продуктом протягом всього його життєвого циклу, якi мають вплив на навколишнє природне середовище i виражаються у фiзичних величинах, що можуть бути вимiрянi;
11) екологiчнi характеристики - результати управлiння виробником екологiчними аспектами продукту, вiдображенi в його технiчнiй документацiї;
12) енергоспоживчий продукт (далi - продукт) - будь-який продукт, який споживає енергiю пiд час його використання, вводиться в обiг та/або вводиться в експлуатацiю в Українi, а також елементи, що можуть бути частиною продуктiв, на якi поширюється дiя цього Технiчного регламенту, вводяться в обiг та/або експлуатацiю як окремi частини продукту для споживачiв i екологiчнi характеристики, якi можуть бути незалежно оцiненi;
13) життєвий цикл - послiдовнi та взаємозв'язанi стадiї iснування продукту: вiд використання сировини до остаточного видалення;
14) загальна вимога з екодизайну - будь-яка вимога до екодизайну, яка базується на екологiчних параметрах продукту в цiлому без установлених граничних значень для конкретних екологiчних аспектiв;
15) iмпортер - будь-яка фiзична чи юридична особа - резидент України, яка вводить в обiг на ринку України продукцiю походженням з iншої країни;
16) компоненти i збiрнi вузли - деталi, призначенi для включення у продукти, якi не вводяться в обiг та/або в експлуатацiю, як окремi деталi для споживачiв або екологiчнi характеристики яких не можуть бути оцiненi незалежно вiд продукту;
17) матерiали - усi матерiали, що використовуються протягом життєвого циклу продукту;
18) переробка - перетворення вiдходiв у виробничому процесi для використання за їх первiсним призначенням або для iнших цiлей, за винятком рекуперацiї енергiї;
19) полiпшення екологiчних характеристик - процес покращення екологiчних характеристик продукту протягом його послiдовних модифiкацiй, хоча i не обов'язково щодо всiх екологiчних аспектiв продукту одночасно;
20) рекуперацiя енергiї - використання горючих вiдходiв як засобу для вироблення енергiї шляхом прямого спалювання з iншими вiдходами чи без них, але з рекуперацiєю тепла;
21) спецiальна вимога до екодизайну - кiлькiсно виражена та вимiрювана вимога з екодизайну, яка стосується конкретного екологiчного аспекту продукту (такого як, наприклад, енергоспоживання пiд час використання, розраховане для даної одиницi вихiдних характеристик);
22) технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв - технiчнi регламенти, якими установлюються вимоги з екодизайну до визначених продуктiв або для їх екологiчних аспектiв;
23) уповноважений представник - будь-яка фiзична чи юридична особа - резидент України, яка одержала вiд виробника письмове доручення дiяти вiд його iменi стосовно визначених у цьому дорученнi завдань.
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", "Про державний ринковий нагляд i контроль нехарчової продукцiї", "Про стандартизацiю", "Про загальну безпечнiсть нехарчової продукцiї" та "Про вiдходи".
Введення в обiг та/або в експлуатацiю
6. Продукти, на якi поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, можуть бути введенi в обiг та/або в експлуатацiю тiльки у разi, коли вони вiдповiдають вимогам, якi визначенi технiчними регламентами щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв i на них нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам згiдно з пунктами 9 - 11 цього Технiчного регламенту.
7. Споживачi та iншi заiнтересованi особи мають право звертатися до вiдповiдних органiв державного ринкового нагляду iз зауваженнями щодо вiдповiдностi продуктiв вимогам цього Технiчного регламенту та прийнятих вiдповiдно до нього технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв. Такi звернення розглядаються в установленому порядку.
Обов'язки iмпортера
8. У разi коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника, iмпортер виконує такi обов'язки:
забезпечує вiдповiднiсть продукту, введеного в обiг та/або в експлуатацiю, вимогам цього Технiчного регламенту та вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
зберiгає протягом 10 рокiв пiсля введення в обiг останнього зразка моделi продукту копiю декларацiї про вiдповiднiсть для надання її на вимогу органiв державного ринкового нагляду та забезпечує можливiсть надання таким органам за їх вимогою доступу до технiчної документацiї.
Маркування та декларацiя про вiдповiднiсть
9. Перед введенням в обiг та/або в експлуатацiю продукту, на який поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, виробник або його уповноважений представник наносить на нього знак вiдповiдностi технiчним регламентам та складає декларацiю про вiдповiднiсть, за допомогою якої гарантує i заявляє, що продукт вiдповiдає всiм вiдповiдним положенням вiдповiдних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв.
10. Зображення знака вiдповiдностi технiчним регламентам виконується згiдно з формою та описом, затвердженими постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30 грудня 2015 р. N 1184 "Про затвердження форми, опису знака вiдповiдностi технiчним регламентам, правил та умов його нанесення" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 6, ст. 299).
11. Знак вiдповiдностi технiчним регламентам наноситься на продукт, а якщо це неможливо - на пакування та на супровiднi документи.
12. Декларацiя про вiдповiднiсть мiстить вiдомостi, визначенi в додатку 5, та посилання на вiдповiдний технiчний регламент щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту.
13. Iнформацiя, яка надається вiдповiдно до пункту 30 цього Технiчного регламенту та частини другої додатка 1, наводиться згiдно iз Законом України "Про засади державної мовної полiтики" та може бути також наведена однiєю чи кiлькома iноземними мовами.
Зазначена iнформацiя може надаватися з допомогою гармонiзованих символiв, визнаних кодiв або аналогiчних засобiв.
Вiльний рух
14. Введення в обiг та/або в експлуатацiю продукту, який вiдповiдає всiм положенням вiдповiдних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв та на який нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам згiдно з пунктами 9 - 11 цього Технiчного регламенту, не може бути заборонено, обмежено та ускладнено з пiдстав застосування параметрiв екодизайну, якi зазначенi в частинi першiй додатка 1.
15. Введення в обiг та/або в експлуатацiю продукту, на який нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам згiдно з пунктами 9 - 11 цього Технiчного регламенту, не може бути заборонено, обмежено та ускладнено з пiдстав застосування таких параметрiв екодизайну, якi зазначенi в частинi першiй додатка 1 i для яких у вiдповiдному технiчному регламентi щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту передбачено, що жоднi вимоги з екодизайну не є обов'язковими.
16. Показ продуктiв, якi не вiдповiдають положенням вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, зокрема пiд час проведення ярмаркiв, виставок та демонстрацiй, є можливим за умови, що на видимому мiсцi буде подано iнформацiю про те, що такi продукти не можуть бути введенi в обiг та/або в експлуатацiю до приведення їх у вiдповiднiсть.
Державний ринковий нагляд i контроль продуктiв
17. У разi коли орган державного ринкового нагляду встановить, що продукт, на який нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам i який використовується вiдповiдно до свого призначення, не вiдповiдає всiм вимогам цього Технiчного регламенту чи вiдповiдних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв (крiм формальної невiдповiдностi), зазначений орган невiдкладно вимагає вiд виробника або його уповноваженого представника вжити протягом визначеного строку заходiв до приведення такого продукту у вiдповiднiсть з цими положеннями.
18. Рiшення про вжиття заходiв до заборони або обмеження надання продукту на ринку, вилучення продукту з обiгу чи його вiдкликання, прийняте органом державного ринкового нагляду вiдповiдно до пункту 17 цього Технiчного регламенту, повинно мiстити пiдставу його прийняття.
Зазначене рiшення невiдкладно видається заiнтересованим сторонам з одночасним повiдомленням способiв, порядку i строкiв його оскарження.
19. Органи державного ринкового нагляду вiдповiдно до законодавства забезпечують захист конфiденцiйної iнформацiї, одержаної ними пiд час вжиття заходiв, визначених у пунктi 17 цього Технiчного регламенту.
20. Рiшення, прийнятi органами державного ринкового нагляду вiдповiдно до пункту 17 цього Технiчного регламенту, пiдлягають оприлюдненню на офiцiйних веб-сайтах зазначених органiв.
Оцiнка вiдповiдностi
21. Перед введенням в обiг та/або в експлуатацiю продукту, на який поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, виробник або його уповноважений представник забезпечує проведення оцiнки вiдповiдностi продукту всiм вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту.
22. Процедури оцiнки вiдповiдностi, що застосовуються, визначаються в технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, якi повиннi давати виробникам право вибору мiж процедурою внутрiшнього контролю дизайну, викладеною в додатку 3, та процедурою системи управлiння для оцiнки вiдповiдностi, викладеною в додатку 4. У разi коли це є належно обґрунтованим та пропорцiйним ризику, у вiдповiдних технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв визначаються процедури оцiнки вiдповiдностi з числа модулiв оцiнки вiдповiдностi, якi використовуються для розроблення процедур оцiнки вiдповiдностi, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 сiчня 2016 р. N 95 (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 16, ст. 625).
Якщо продукт, на який поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, спроектовано органiзацiєю, зареєстрованою в системi екологiчного менеджменту та аудиту Європейського Союзу (EMAS), а екодизайн входить до сфери застосування такої системи, системi управлiння такої органiзацiї надається презумпцiя вiдповiдностi вимогам, зазначеним у додатку 4.
Якщо продукт, на який поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, спроектовано органiзацiєю, що має систему управлiння, яка включає функцiю дизайну продукту та впроваджується вiдповiдно до нацiональних стандартiв, що є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам, такiй системi управлiння надається презумпцiя вiдповiдностi вiдповiдним вимогам, зазначеним у додатку 4.
23. Пiсля введення в обiг та/або в експлуатацiю продукту, на який поширюється дiя технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, виробник або його уповноважений представник зберiгає вiдповiднi документи, що стосуються виконаної оцiнки вiдповiдностi, та складенi декларацiї про вiдповiднiсть для надання на вимогу органiв з оцiнки вiдповiдностi, якi здiйснюють iнспектування, протягом 10 рокiв пiсля виробництва останнього зразка моделi зазначеного продукту.
Вiдповiднi документи надаються протягом 10 днiв з моменту одержання вимоги вiд органу з оцiнки вiдповiдностi, який здiйснює iнспектування.
24. Документи, якi стосуються оцiнки вiдповiдностi, складаються державною мовою або iншою мовою. У разi коли зазначенi документи були складенi iншою нiж державна мовою, вони на вимогу органу державного ринкового нагляду перекладаються на державну мову вiдповiдно до законодавства.
Декларацiя про вiдповiднiсть складається державною мовою, а в разi, якщо вона була складена iншою мовою, - перекладається на державну мову.
Презумпцiя вiдповiдностi
25. Продукт, на який нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам, на основi презумпцiї вiдповiдностi вважається таким, що вiдповiдає положенням вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту.
26. Вiдповiднiсть продукту стандартам, якi включенi до перелiку нацiональних стандартiв, що є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам та вiдповiднiсть яким надає презумпцiю вiдповiдностi продуктiв вимогам застосовних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, надає презумпцiю вiдповiдностi таких продуктiв вiдповiдним вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту.
Перелiки нацiональних стандартiв, що є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам та вiдповiднiсть яким надає презумпцiю вiдповiдностi продуктiв вимогам застосовних технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, затверджуються та оприлюднюються вiдповiдно до законодавства.
27. Продуктам, для яких згiдно з Технiчним регламентом з екологiчного маркування, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 травня 2011 р. N 529 (Офiцiйний вiсник України, 2011 р., N 39, ст. 1599), було надано право застосування екологiчного маркування, надається презумпцiя вiдповiдностi вимогам до екодизайну застосовного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукта тiєю мiрою, в якiй екологiчнi критерiї, яким повиннi вiдповiдати продукти у разi позначення їх екологiчним маркуванням, задовольняють зазначеним вимогам до екодизайну.
Продуктам, для яких було присвоєно знак екологiчного маркування Європейського Союзу, надається презумпцiя вiдповiдностi вимогам до екодизайну застосовного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукта тiєю мiрою, в якiй критерiї екологiчного маркування Європейського Союзу, яким повиннi вiдповiдати продукти, задовольняють зазначеним вимогам до екодизайну.
Вимоги до компонентiв i збiрних вузлiв
28. Згiдно з технiчними регламентами щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв вiд виробника або його уповноваженого представника, який вводить компоненти i збiрнi вузли в обiг та/або в експлуатацiю, може вимагатися надання виробнику продукту, на який поширюється дiя таких технiчних регламентiв, вiдповiдної iнформацiї про склад матерiалу i споживання енергiї, матерiалiв та/або ресурсiв стосовно таких компонентiв або збiрних вузлiв.
Пiдтримка малих та середнiх пiдприємств
29. Технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв можуть супроводжуватися настановами, що охоплюють особливостi малих та середнiх пiдприємств, якi провадять дiяльнiсть у сферi пiдприємницької дiяльностi щодо вiдповiдного продукту. У разi потреби можливе розроблення додаткових спецiалiзованих рекомендацiй для полегшення застосування таких технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв малих та середнiх пiдприємств.
Iнформацiя для споживачiв
30. Згiдно з вiдповiдними технiчними регламентами щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв виробники забезпечують у формi, яку вони вважатимуть за доцiльну, надання споживачам:
необхiдної iнформацiї про ефективне використання вiдповiдного продукту;
екологiчного профiлю продукту та iнформацiї про переваги екодизайну (коли це вимагається технiчними регламентами щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв).
Технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв
31. Технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв повиннi вiдповiдати таким критерiям:
вони не повиннi справляти значний негативний вплив на функцiональнiсть продукту з точки зору споживача;
вони не повиннi справляти несприятливий вплив на здоров'я, безпеку та навколишнє природне середовище;
вони не повиннi справляти значний негативний вплив на споживачiв, зокрема щодо цiнової доступностi та вартостi життєвого циклу продукту;
вони не повиннi справляти значний негативний вплив на конкурентоспроможнiсть промисловостi;
установлення вимоги з екодизайну в принципi не повинно призводити до нав'язування технологiї, яка є власнiстю певного виробника (пропрiєтарної технологiї), всiм iншим виробникам;
вони не повиннi покладати надмiрний адмiнiстративний тягар на виробникiв.
32. У технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв встановлюються вимоги з екодизайну згiдно з додатками 1 та/або 2.
Для певних екологiчних аспектiв, якi можуть справляти вплив на навколишнє природне середовище, вводяться спецiальнi вимоги до екодизайну.
У технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв також може бути передбачено, що жоднi вимоги з екодизайну не є обов'язковими для деяких визначених параметрiв екодизайну, якi зазначенi в частинi першiй додатка 1.
33. Вимоги технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типом продукту формулюються таким чином, щоб забезпечити органам державного ринкового нагляду можливiсть проведення перевiрки вiдповiдностi продукту таким вимогам. У технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв зазначається, чи може така перевiрка бути проведена безпосередньо на зразках продукту чи на основi технiчної документацiї.
34. Технiчнi регламенти щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв включають елементи, наведенi в додатку 6.
Конфiденцiйнiсть
35. Вимоги, якi стосуються надання iнформацiї, визначеної у пунктi 28 цього Технiчного регламенту та частинi другiй додатка 1, виробником та/або його уповноваженим представником, повиннi бути пропорцiйними та враховувати передбачену законом конфiденцiйнiсть комерцiйної iнформацiї.
Таблиця вiдповiдностi
36. Таблиця вiдповiдностi положень Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/125/ЄС вiд 21 жовтня 2009 р., що встановлює рамки для визначення вимог з екодизайну, що застосовується до енергоспоживчих продуктiв, та цього Технiчного регламенту наведена в додатку 7.
Додаток 1 до Технiчного регламенту |
МЕТОД
визначення загальних вимог до екодизайну
Загальнi вимоги до екодизайну спрямованi на полiпшення екологiчних характеристик продуктiв iз зосередженням уваги на суттєвих екологiчних аспектах таких продуктiв без установлення граничних значень. Метод, наведений у цьому додатку, застосовується у разi, коли встановлення граничних значень для групи продуктiв, що розглядається, є недоречним. Пiд час пiдготовки проектiв технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв необхiдно визначити суттєвi екологiчнi аспекти, якi повиннi бути зазначенi в такому технiчному регламентi.
Пiд час пiдготовки технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, якими встановлюються загальнi вимоги до екодизайну, необхiдно визначити залежно вiд продукту, на який поширюється дiя такого технiчного регламенту:
вiдповiднi параметри екодизайну з числа наведених у частинi перший цього додатка;
вимоги, якi стосуються надання iнформацiї, з числа наведених у частинi другий цього додатка;
вимоги до виробника з числа наведених у частинi третiй цього додатка.
Частина перша. Параметри екодизайну для продуктiв
1. Суттєвi екологiчнi аспекти тiєю мiрою, в якiй вони стосуються дизайну продукту, визначаються стосовно таких етапiв життєвого циклу продукту:
1) вибору i використання сировини;
2) виробництва;
3) пакування, транспортування i розповсюдження;
4) монтажу i технiчного обслуговування;
5) використання;
6) кiнця строку служби, пiд яким розумiється стан продукту, який досяг закiнчення строку свого першого використання, до його остаточного видалення.
2. Для кожного етапу життєвого циклу продукту у вiдповiдних випадках необхiдно оцiнити такi екологiчнi аспекти:
1) прогнозоване споживання матерiалiв, енергiї та iнших ресурсiв (таких як прiсна вода);
2) очiкуванi викиди в атмосферне повiтря, воду чи ґрунт;
3) очiкуване забруднення за рахунок фiзичних впливiв (таких як шум, вiбрацiя, випромiнювання та електромагнiтнi поля);
4) очiкуване утворення вiдходiв;
5) можливостi для повторного використання, переробки i утилiзацiї матерiалiв та/або енергiї з урахуванням законодавства про вiдходи електричного та електронного обладнання.
3. Для оцiнювання потенцiалу полiпшення екологiчних аспектiв, зазначених у пунктi 2 цiєї частини, необхiдно залежно вiд обставин використовувати, зокрема, такi параметри екодизайну, доповненi в разi потреби iншими параметрами:
1) масу i об'єм продукту;
2) використання матерiалiв, отриманих у результатi дiяльностi з переробки;
3) споживання енергiї, води та iнших ресурсiв протягом всього життєвого циклу;
4) використання речовин, класифiкованих як небезпечнi для здоров'я та/або навколишнього природнього середовища вiдповiдно до законодавства, зокрема постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 березня 2017 р. N 139 "Про затвердження Технiчного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi" (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 24, ст. 683);
5) кiлькiсть i характер витратних матерiалiв, необхiдних для належного використання та технiчного обслуговування;
6) легкiсть повторного використання та переробки, що виражається через:
кiлькiсть використаних матерiалiв i компонентiв;
використання стандартних компонентiв;
час, необхiдний для розбирання;
складнiсть iнструментiв, необхiдних для розбирання;
використання стандартiв кодування компонентiв i матерiалiв для iдентифiкацiї компонентiв i матерiалiв, придатних для повторного використання та переробки (у тому числi маркування пластмасових деталей вiдповiдно до мiжнародних стандартiв, прийнятих мiжнародною органiзацiєю iз стандартизацiї ISO);
використання матерiалiв, що легко переробляються;
легкий доступ до цiнних та iнших компонентiв i матерiалiв, придатних для переробки;
легкий доступ до компонентiв i матерiалiв, що мiстять небезпечнi речовини;
7) включення використаних компонентiв;
8) уникнення технiчних рiшень, якi завдають шкоди повторному використанню та переробцi компонентiв i цiлих приладiв;
9) продовження строку служби, що виражається через мiнiмальний гарантований строк служби, мiнiмальний час для отримання запасних частин, модульнiсть, можливiсть модернiзацiї та ремонтопридатнiсть;
10) кiлькiсть утворених вiдходiв i утворених небезпечних вiдходiв;
11) викиди в атмосферне повiтря (парниковi гази, пiдкислювачi, леткi органiчнi сполуки, озоноруйнiвнi речовини, стiйкi органiчнi забруднювачi, важкi метали, дрiбнi та завислi твердi частинки);
12) скиди у воду (важкi метали, речовини з несприятливим впливом на кисневий баланс, стiйкi органiчнi забруднювачi);
13) скиди у ґрунт (особливо витiк i розливи небезпечних речовин протягом етапу використання продукту i ймовiрнiсть вилуговування пiсля його видалення як вiдходiв).
Частина друга. Вимоги, якi стосуються надання iнформацiї
1. Згiдно з технiчними регламентами щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв вiд виробника може вимагатися надання iнформацiї, яка може мати вплив на спосiб поводження з продуктом, його використання чи переробки iншими, нiж виробник, особами. Така iнформацiя залежно вiд обставин може включати:
1) iнформацiю вiд проектувальника, яка стосується виробничого процесу;
2) iнформацiю для споживачiв про суттєвi екологiчнi характеристики продукту, яка супроводжує продукт пiд час його введення в обiг для того, щоб надати споживачам можливiсть порiвняння таких аспектiв продуктiв;
3) iнформацiю для споживачiв про те, як монтувати, використовувати та здiйснювати технiчне обслуговування продукту для того, щоб мiнiмiзувати його вплив на навколишнє природне середовище та забезпечити оптимальний очiкуваний строк служби, а також про те, як повернути продукт у кiнцi строку служби, а у вiдповiдних випадках - iнформацiю про строк для отримання запасних частин та про можливостi модернiзацiї продуктiв;
4) iнформацiю для пiдприємств з переробки вiдходiв стосовно розбирання, переробки чи видалення продукту в кiнцi строку служби.
2. Зазначену iнформацiю в усiх випадках, коли це є можливим, слiд наводити на самому продуктi.
3. Наведена iнформацiя повинна надаватися з урахуванням обов'язкiв, установлених iншими актами законодавства, зокрема законодавства про вiдходи електричного та електронного обладнання.
Частина третя. Вимоги до виробника
1. Пiд час розгляду екологiчних аспектiв, що визначенi в технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, як таких, на якi можна iстотним чином впливати через дизайн продукту, виробники продуктiв виконують оцiнку моделi продукту протягом всього його життєвого циклу виходячи з реалiстичних припущень щодо нормальних умов використання i призначення продукту. Iншi екологiчнi аспекти можуть дослiджуватися на добровiльнiй основi.
На основi зазначеної оцiнки виробники створюють екологiчний профiль продукту. Вiн повинен бути заснований на екологiчно значимих характеристиках продукту та на вхiдних/вихiдних характеристиках протягом всього життєвого циклу продукту, виражених у фiзичних величинах, що можуть бути вимiрянi.
2. Виробники використовують зазначену оцiнку для оцiнювання альтернативних рiшень щодо дизайну i досягнутих екологiчних характеристик продукту порiвняно з еталонними показниками, визначеними в технiчних регламентах щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв.
Вибiр конкретного рiшення щодо дизайну повинен забезпечувати досягнення розумного балансу мiж рiзними екологiчними аспектами i мiж екологiчними аспектами та iншими вiдповiдними чинниками (такими як безпека та здоров'я, технiчнi вимоги до функцiональностi, якостi та експлуатацiйних характеристик, а також економiчнi аспекти, включаючи виробничi витрати та придатнiсть для продажу) з додержанням при цьому вимог усiх вiдповiдних актiв законодавства.
Додаток 2 до Технiчного регламенту |
МЕТОД
визначення спецiальних вимог до екодизайну
Спецiальнi вимоги до екодизайну спрямованi на полiпшення певного екологiчного аспекту продукту. Вони можуть мати форму вимог щодо скорочення споживання певного ресурсу на рiзних стадiях життєвого циклу продукту (наприклад, обмеження витрат води на етапi використання чи кiлькостi певного матерiалу, включеного до продукту, або вимога до мiнiмальної кiлькостi переробленого матерiалу).
Пiд час пiдготовки технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, якими встановлюються спецiальнi вимоги до екодизайну, необхiдно визначити залежно вiд продукту, на який поширюється дiя такого технiчного регламенту, вiдповiднi параметри екодизайну з числа наведених у частинi перший додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв та установити рiвнi спецiальних вимог до екодизайну згiдно з процедурою, визначеною цим додатком.
1. У ходi проведення технiчного, екологiчного i економiчного аналiзу необхiдно вибрати певну кiлькiсть моделей вiдповiдного продукту з числа наявних на ринку та визначити технiчнi можливостi полiпшення екологiчних характеристик продукту з одночасним урахуванням економiчної життєздатностi таких можливостей i уникненням будь-якого суттєвого погiршення експлуатацiйних характеристик або користi для споживачiв.
У ходi проведення технiчного, екологiчного i економiчного аналiзу екологiчних аспектiв, що розглядаються, необхiдно також визначити продукти та технологiї з найкращими характеристиками, якi наявнi на ринку.
Пiд час проведення аналiзу та визначення спецiальних вимог до екодизайну слiд брати до уваги експлуатацiйнi характеристики продуктiв, наявних на мiжнародному ринку, та еталоннi показники, встановленi законодавством iнших держав.
На основi такого аналiзу та з урахуванням економiчної i технiчної здiйсненностi, а також потенцiалу полiпшення вживаються конкретнi заходи з метою мiнiмiзацiї впливу продукту на навколишнє природнє середовище.
У разi коли розглядається питання енергоспоживання пiд час використання продукту, рiвень енергоефективностi або енергоспоживання повинен бути встановлений таким чином, щоб вартiсть життєвого циклу моделей продукту була мiнiмальною для споживачiв з урахуванням наслiдкiв для iнших екологiчних аспектiв. Метод аналiзу вартостi життєвого циклу використовує реальну ставку дисконтування i реальний строк служби продукту. Зазначений метод базується на сумi змiн у цiнi (якi є наслiдком змiн у виробничих витратах) та змiн в експлуатацiйних витратах, якi виникають у результатi вiдмiнностей у рiвнях можливостей технiчного вдосконалення, дисконтованих протягом строку служби моделей продукту, що розглядаються. Експлуатацiйнi витрати охоплюють насамперед енергоспоживання та додатковi витрати на iншi ресурси (наприклад, воду чи мийнi засоби).
Для того, щоб перевiрити, чи вiдбуваються значнi змiни i чи загальнi висновки є надiйними, проводиться аналiз чутливостi, який охоплює вiдповiднi чинники (такi як цiни на енергетичнi чи iншi ресурси, вартiсть сировини або витрати на виробництво, ставки дисконтування), а у вiдповiдних випадках - зовнiшнi екологiчнi витрати, включаючи вiдверненi викиди парникових газiв. Спецiальну вимогу до екодизайну необхiдно пристосувати до висновкiв такого аналiзу.
Аналогiчна методологiя може бути застосована до iнших ресурсiв (таких як вода).
2. Дата набрання чинностi конкретною вимогою з екодизайну повинна враховувати цикл змiни дизайну продукту.
Додаток 3 до Технiчного регламенту |
ВНУТРIШНIЙ КОНТРОЛЬ ДИЗАЙНУ
1. Цей додаток мiстить опис процедури, за допомогою якої виробник або його уповноважений представник, який виконує обов'язки, встановленi в пунктi 2 цього додатка, гарантує i заявляє, що продукт вiдповiдає вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв. Декларацiя про вiдповiднiсть може охоплювати один чи кiлька продуктiв i повинна зберiгатися виробником.
2. Виробник складає технiчну документацiю, яка дає можливiсть оцiнити вiдповiднiсть продукту вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв.
3. Технiчна документацiя повинна, зокрема, мiстити:
1) загальний опис продукту та його передбачуваного використання;
2) результати вiдповiдних дослiджень щодо оцiнки впливу на навколишнє природне середовище, проведених виробником, та/або посилання на лiтературу щодо оцiнки впливу на навколишнє природне середовище чи аналiзи конкретних випадкiв, якi використовуються виробником для оцiнювання, документування та визначення рiшень для дизайну продукту;
3) екологiчний профiль (коли це вимагається технiчним регламентом щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв);
4) елементи специфiкацiї дизайну продукту, якi стосуються аспектiв екологiчного дизайну продукту;
5) список застосованих повнiстю чи частково стандартiв з перелiку нацiональних стандартiв, якi є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам та вiдповiднiсть яким надає презумпцiю вiдповiдностi продуктiв вимогам застосовного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, а в разi, коли зазначенi стандарти не були застосованi або вони не повною мiрою охоплюють вимоги такого технiчного регламенту, - опис рiшень, прийнятих з метою забезпечення вiдповiдностi вимогам застосовного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
6) копiя примiрника iнформацiї про аспекти екологiчного дизайну продукту, що надається згiдно з вимогами, визначеними в частинi другiй додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв;
7) результати проведених вимiрювань, пов'язаних з вимогами з екодизайну, в тому числi детальнi вiдомостi щодо вiдповiдностi таких результатiв вимiрювань вимогам з екодизайну, встановленим у вiдповiдному технiчному регламентi щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв.
4. Виробник вживає всiх необхiдних заходiв для того, щоб забезпечити вироблення продукту вiдповiдно до специфiкацiй дизайну, зазначених у пунктi 2 цього додатка, та вимогами технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, якi застосовуються до такого продукту.
Додаток 4 до Технiчного регламенту |
СИСТЕМА УПРАВЛIННЯ
для оцiнки вiдповiдностi
1. Цей додаток мiстить опис процедури, за допомогою якої виробник, що виконує обов'язки, встановленi у пунктi 2 цього додатка, гарантує i заявляє, що продукт вiдповiдає вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв. Декларацiя про вiдповiднiсть може охоплювати один чи кiлька продуктiв i повинна зберiгатися виробником.
2. Система управлiння може бути використана для оцiнки вiдповiдностi продукту за умови, що виробник впроваджує екологiчнi елементи, визначенi у пунктi 3 цього додатка.
Екологiчнi елементи системи управлiння
3. У цьому пунктi зазначаються елементи системи управлiння та процедури, за допомогою яких виробник може довести, що продукт вiдповiдає вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв.
Полiтика стосовно екологiчних характеристик продукту
Виробник повинен бути в змозi довести вiдповiднiсть вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, а також забезпечити основу для встановлення i перегляду цiлей та показникiв екологiчних характеристик продукту з метою полiпшення загальних екологiчних характеристик продукту.
Усi заходи, прийнятi виробником для полiпшення загальних екологiчних характеристик продукту i створення його екологiчного профiлю (якщо це вимагається технiчним регламентом щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв) за допомогою дизайну та виробництва, повиннi бути задокументованi системним i упорядкованим чином у виглядi процедур та iнструкцiй, викладених у письмовiй формi.
Зазначенi процедури та iнструкцiї повиннi, зокрема, мiстити належний опис:
перелiку документiв, якi повиннi бути пiдготовленi для демонстрування вiдповiдностi продукту та, якщо це вимагається, документiв, якi повиннi бути наданi;
цiлей та показникiв екологiчних характеристик продукту, а також органiзацiйної структури, обов'язкiв, повноважень керiвництва та розподiлу ресурсiв стосовно впровадження i пiдтримання таких цiлей та показникiв;
перевiрок i випробувань, якi проводяться пiсля виробництва для перевiрки експлуатацiйних характеристик продукту порiвняно з показниками екологiчних характеристик;
процедур контролю необхiдної документацiї та забезпечення її регулярної актуалiзацiї;
методу перевiрки впровадження та ефективностi екологiчних елементiв системи управлiння.
Планування
Виробник розробляє та пiдтримує:
процедури створення екологiчного профiлю продукту;
цiлi та показники екологiчних характеристик продукту, якi враховують технологiчнi варiанти i технiчнi та економiчнi вимоги;
програму для досягнення цiлей екологiчних характеристик продукту.
Впровадження та документацiя
Документацiя, що стосується системи управлiння, повинна, зокрема, вiдповiдати таким вимогам:
повиннi бути визначенi та задокументованi обов'язки i повноваження для того, щоб забезпечити ефективнi екологiчнi характеристики продукту та звiтування про його експлуатацiю для цiлей аналiзу i полiпшення;
повиннi бути розробленi документи iз зазначенням методiв контролю та перевiрки проекту, процесiв i системних заходiв, якi застосовуються пiд час дизайну продукту;
виробник повинен розробити та зберiгати iнформацiю для опису основних екологiчних елементiв системи управлiння i процедур контролю всiх необхiдних документiв.
Документацiя, що стосується продукту, повинна, зокрема, мiстити:
загальний опис продукту та його передбачуваного використання;
результати вiдповiдних дослiджень щодо оцiнки впливу на навколишнє природне середовище, проведених виробником, та/або посилання на лiтературу щодо оцiнки впливу на навколишнє природне середовище чи аналiзи конкретних випадкiв, якi використовуються виробником для оцiнювання, документування та визначення рiшень для дизайну продукту;
екологiчний профiль (коли це вимагається технiчним регламентом щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв);
документи, в яких описуються результати проведених вимiрювань, пов'язаних з вимогами з екодизайну, в тому числi детальнi вiдомостi щодо вiдповiдностi таких результатiв вимiрювань вимогам з екодизайну, встановленим у вiдповiдному технiчному регламентi щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
розробленi виробником специфiкацiї iз зазначенням, зокрема, застосованих стандартiв з перелiку нацiональних стандартiв, якi є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам та вiдповiднiсть яким надає презумпцiю вiдповiдностi продуктiв вимогам вiдповiдного Технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, а в разi, коли зазначенi стандарти не застосовуються або вони не повною мiрою охоплюють вимоги вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, - iз зазначенням засобiв, що використовуються для забезпечення вiдповiдностi вимогам;
копiя примiрника iнформацiї про аспекти екологiчного дизайну продукту, що надається згiдно з вимогами, визначеними в частинi другий додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв.
Перевiрки та коригувальнi дiї
Виробник:
вживає всiх необхiдних заходiв для того, щоб забезпечити вироблення продукту вiдповiдно до специфiкацiї дизайну та вимог технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв, який застосовується до такого продукту.
розробляє та пiдтримує процедури для дослiдження i реагування на випадки невiдповiдностi, а також впроваджує змiни в документально оформлених процедурах, якi є наслiдком коригувальних дiй;
проводить не рiдше нiж один раз на три роки повний внутрiшнiй аудит системи управлiння в частинi, що стосується її екологiчних елементiв.
Додаток 5 до Технiчного регламенту |
ДЕКЛАРАЦIЯ
про вiдповiднiсть
Декларацiя про вiдповiднiсть повинна мiстити такi вiдомостi:
найменування та мiсцезнаходження виробника або його уповноваженого представника;
опис моделi продукту, достатнiй для її однозначної iдентифiкацiї;
у вiдповiдних випадках - посилання на застосованi стандарти з перелiку нацiональних стандартiв, якi є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам та вiдповiднiсть яким надає презумпцiю вiдповiдностi продуктiв вимогам вiдповiдного технiчного регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
у вiдповiдних випадках - посилання на iншi стандарти та специфiкацiї;
у вiдповiдних випадках - посилання на iншi технiчнi регламенти, якими передбачене нанесення знака вiдповiдностi технiчним регламентам;
iдентифiкацiя та пiдпис особи, уповноваженої представляти виробника або його уповноваженого представника.
Додаток 6 до Технiчного регламенту |
ЗМIСТ
технiчних регламентiв щодо встановлення вимог до
екодизайну за типами продуктiв
У Технiчному регламентi щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв повиннi, зокрема, бути зазначенi:
точне визначення типу (типiв) продукту (продуктiв), на який (якi) поширюється дiя вiдповiдного технiчного регламенту;
вимога (вимоги) до екодизайну продукту (продуктiв), на який (якi) поширюється дiя вiдповiдного технiчного регламенту, дата (дати) впровадження, поетапнi або перехiднi заходи чи перiоди:
- у загальних вимогах до екодизайну - вiдповiднi етапи життєвого циклу та екологiчнi аспекти, обранi серед тих, що зазначений у пунктах 1 i 2 частини першої додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв, якi супроводжуються прикладами параметрiв екодизайну, обраних серед тих, що зазначенi у пунктi 3 частини першої додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв, як керiвництва пiд час оцiнювання полiпшень стосовно визначених екологiчних аспектiв;
- у спецiальних вимогах до екодизайну - їх рiвнi;
параметри екодизайну, якi зазначенi в частинi першiй додатка 1 до Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв i стосовно яких жоднi вимоги до екодизайну не є обов'язковими;
вимоги до монтажу продукту, якщо це має вiдношення до екологiчних характеристик продукту, що розглядаються;
еталони одиниць вимiрювань та/або методики вимiрювань, якi будуть використовуватися; за наявностi повиннi використовуватися нацiональнi стандарти, що є iдентичними гармонiзованим європейським стандартам;
детальнi вiдомостi щодо оцiнки вiдповiдностi згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 сiчня 2016 р. N 95 "Про затвердження модулiв оцiнки вiдповiдностi, якi використовуються для розроблення процедур оцiнки вiдповiдностi, та правил використання модулiв оцiнки вiдповiдностi" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 16, ст. 625):
- якщо модуль (модулi) оцiнки вiдповiдностi, який (якi) повинен (повиннi) застосовуватися, є вiдмiнним (вiдмiнними) вiд модуля А (внутрiшнiй контроль виробництва), - чинники, що призводять до вибору цiєї конкретної процедури;
- у вiдповiдних випадках - критерiї затвердження та/або сертифiкацiї третiх сторiн.
У разi коли в iнших технiчних регламентах, якими передбачене нанесення знака вiдповiдностi технiчним регламентам, установленi iншi модулi оцiнки вiдповiдностi для такого самого продукту, то для вiдповiдної вимоги до екодизайну переважну силу має модуль, визначений у технiчному регламентi щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
вимоги щодо iнформацiї, яка повинна надаватися виробниками, зокрема щодо елементiв технiчної документацiї, що є необхiдними для полегшення перевiрки вiдповiдностi продукту технiчному регламенту щодо встановлення вимог до екодизайну за типами продуктiв;
право надавати на ринку або вводити в експлуатацiю продукцiю, яка не вiдповiдає усiм чи окремим вимогам технiчного регламенту та була введена в обiг до дня набрання ним чинностi чи не пiзнiше iншого строку, встановленого таким технiчним регламентом.
Додаток 7 до Технiчного регламенту |
ТАБЛИЦЯ ВIДПОВIДНОСТI
положень Директиви Європейського Парламенту та
Ради 2009/125/ЄС вiд 21 жовтня 2009 р., що встановлює
рамки для визначення вимог з екодизайну, що
застосовується до енергоспоживчих продуктiв, та
Технiчного регламенту щодо встановлення системи
для визначення вимог з екодизайну
енергоспоживчих продуктiв
Положення Директиви | Положення Технiчного регламенту |
Стаття 1 | пункти 1 - 4 |
Абзац перший статтi 2 | абзац перший пункту 5 |
Пункт 1 статтi 2 | пiдпункт 12 пункту 5 |
Пункт 2 статтi 2 | пiдпункт 17 пункту 5 |
Пункт 3 статтi 2 | пiдпункт 23 пункту 5 |
Пункт 4 статтi 2 | пiдпункт 2 пункту 5 |
Пункт 5 статтi 2 | пiдпункт 1 пункту 5 |
Пункт 6 статтi 2 | пiдпункт 4 пункту 5 |
Пункт 7 статтi 2 | пiдпункт 24 пункту 5 |
Пункт 8 статтi 2 | пiдпункт 15 пункту 5 |
Пункт 9 статтi 2 | пiдпункт 18 пункту 5 |
Пункт 10 статтi 2 | пiдпункт 7 пункту 5 |
Пункт 11 статтi 2 | пiдпункт 9 пункту 5 |
Пункт 12 статтi 2 | пiдпункт 5 пункту 5 |
Пункт 13 статтi 2 | пiдпункт 13 пункту 5 |
Пункт 14 статтi 2 | |
Пункт 15 статтi 2 | пiдпункт 19 пункту 5 |
Пункт 16 статтi 2 | пiдпункт 21 пункту 5 |
Пункт 17 статтi 2 | |
Пункт 18 статтi 2 | |
Пункт 19 статтi 2 | |
Пункт 20 статтi 2 | пiдпункт 10 пункту 5 |
Пункт 21 статтi 2 | пiдпункт 11 пункту 5 |
Пункт 22 статтi 2 | пiдпункт 20 пункту 5 |
Пункт 23 статтi 2 | пiдпункт 8 пункту 5 |
Пункт 24 статтi 2 | пiдпункт 3 пункту 5 |
Пункт 25 статтi 2 | пiдпункт 14 пункту 5 |
Пункт 26 статтi 2 | пiдпункт 22 пункту 5 |
Пункт 27 статтi 2 | пiдпункт 6 пункту 5 |
Частина 1 статтi 3 | пункт 6 |
Частина 2 статтi 3 | |
Частина 3 статтi 3 | |
Частина 4 статтi 3 | пункт 7 |
Стаття 4 | пункт 8 |
Частина 1 статтi 5 | пункт 9 |
Частина 2 статтi 5 | пункт 10 |
Частина 3 статтi 5 | пункт 12 |
Частина 4 статтi 5 | |
Абзаци перший i другий частини 5 статтi 5 | абзац перший пункту 13 |
Пункт "a" абзацу третього частини 5 статтi 5 | абзац другий пункту 13 |
Пункт "b" абзацу третього частини 5 статтi 5 | |
Стаття 6 | пункти 14-16 |
Частина 1 статтi 7 | пункт 17 |
Частина 2 статтi 7 | пункт 18 |
Частина 3 статтi 7 | |
Частина 4 статтi 7 | |
Частина 5 статтi 7 | |
Частина 6 статтi 7 | пункт 19 |
Частина 7 статтi 7 | пункт 20 |
Частина 8 статтi 7 | |
Стаття 8 | пункти 21 - 24 |
Частина 1 статтi 9 | пункт 25 |
Частина 2 статтi 9 | пункт 26 |
Частина 3 статтi 9 | пункт 27 |
Частина 4 статтi 9 | |
Стаття 10 | |
Стаття 11 | пункт 28 |
Стаття 12 | |
Стаття 13 | пункт 29 |
Стаття 14 | пункт 30 |
Частина 1 статтi 15 | |
Частина 2 статтi 15 | |
Частина 3 статтi 15 | |
Частина 4 статтi 15 | |
Частина 5 статтi 15 | пункт 31 |
Частина 6 статтi 15 | пункт 32 |
Частина 7 статтi 15 | пункт 33 |
Частина 8 статтi 15 | пункт 34 |
Частина 9 статтi 15 | |
Частина 10 статтi 15 | |
Стаття 16 | |
Стаття 17 | |
Стаття 18 | |
Стаття 19 | |
Стаття 20 | |
Стаття 21 | |
Стаття 22 | пункт 35 |
Стаття 23 | |
Стаття 24 | |
Стаття 25 | |
Стаття 26 | |
Додаток I | додаток 1 |
Додаток II | додаток 2 |
Абзац перший додатка III | |
Абзац другий додатка III | пункт 11 |
Додаток IV | додаток 3 |
Додаток V | додаток 4 |
Додаток VI | додаток 5 |
Додаток VII | додаток 6 |
Додаток VIII | |
Додаток IX | |
Додаток X |
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 жовтня 2018 р. N 804 |
ЗМIНА,
що вноситься до перелiку видiв продукцiї, щодо
яких органи державного ринкового нагляду
здiйснюють державний ринковий нагляд
Доповнити перелiк пунктом 45 такого змiсту:
"45. Енергоспоживчi продукти | постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 жовтня 2018 р. N 804 "Про затвердження Технiчного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктiв" | Держпродспоживслужба". |