КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Київ
вiд 27 грудня 2018 р. | N 1101-р |
---|
Про схвалення концептуальних напрямiв
реформування системи органiв, що реалiзують
державну податкову та митну полiтику
1. Схвалити концептуальнi напрями реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, що додаються.
2. Мiнiстерству фiнансiв разом з iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у мiсячний строк в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України проект плану заходiв щодо реалiзацiї концептуальних напрямiв реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, схвалених цим розпорядженням.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ГРОЙСМАН |
Iнд. 67
СХВАЛЕНО розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 грудня 2018 р. N 1101-р |
КОНЦЕПТУАЛЬНI НАПРЯМИ
реформування системи органiв, що реалiзують
державну податкову та митну полiтику
Загальнi положення
Реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, є прiоритетним завданням, визначеним Стратегiєю сталого розвитку "Україна - 2020", схваленою Указом Президента України вiд 12 сiчня 2015 р. N 5, реалiзацiя якого також передбачена Програмою дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, схваленою Постановою Верховної Ради України вiд 14 квiтня 2016 р. N 1099-VIII, середньостроковим планом прiоритетних дiй Уряду до 2020 року, затвердженим розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 квiтня 2017 р. N 275, Стратегiєю реформування системи управлiння державними фiнансами на 2017 - 2020 роки, схваленою розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 лютого 2017 р. N 142 (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 23, ст. 659), Стратегiєю реформування державного управлiння України на 2016 - 2020 роки, схваленою розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 червня 2016 р. N 474 "Деякi питання реформування державного управлiння України" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 55, ст. 1919).
Метою розвитку системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, є побудова на базi Державної податкової служби та Державної митної служби ефективної моделi здiйснення заходiв державної податкової та митної полiтики вiдповiдно до плану, який передбачатиме впровадження в їх дiяльнiсть кращих свiтових практик з реалiзацiї державної податкової та митної полiтики, удосконалення iснуючих процедур, налагодження процесiв iнституцiонального оновлення та розвитку функцiональної спроможностi виконання покладених завдань.
Реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, передбачається здiйснювати за такими напрямами:
спiльнi напрями реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику:
- оптимiзацiя органiзацiйної та функцiональної структури;
- удосконалення процедури адмiнiстративного оскарження;
- управлiння iнформацiйними системами та технологiями;
- розвиток персоналу, реформи для забезпечення доброчесностi та антикорупцiйнi заходи;
- прозорiсть та контрольованiсть реформи;
напрями реформування в частинi реалiзацiї державної податкової полiтики:
- стимулювання добровiльної сплати податкiв, розвиток податкових сервiсiв;
- управлiння ризиками, податковий контроль та аудит;
- удосконалення роботи, спрямованої на погашення податкового боргу;
- протидiя розмиванню податкової бази та посилення функцiї аналiзу трансфертного цiноутворення;
напрями реформування в частинi реалiзацiї державної митної полiтики:
- сприяння безпецi та мiжнароднiй торгiвлi, включаючи спрощення та гармонiзацiю митних процедур;
- сприяння ефективному справлянню митних платежiв;
- розвиток iнфраструктури, електронних технологiй та сервiсiв для мiжнародної торгiвлi;
- захист суспiльства, громадського здоров'я i безпеки навколишнього природного середовища та боротьба з незаконним перемiщенням наркотичних засобiв та зброї;
- пiдвищення ефективностi мiжнародного митного спiвробiтництва.
Спiльнi напрями реформування системи органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику
Оптимiзацiя органiзацiйної та функцiональної структури передбачає:
запровадження ефективної органiзацiйної структури, що побудована за функцiональним принципом, вiдновлення управлiнської вертикалi Державної податкової служби та Державної митної служби, спрямоване на якiсне та вчасне виконання такими органами покладених на них обов'язкiв;
забезпечення пiдвищення аналiтичної спроможностi Державної податкової служби та Державної митної служби шляхом налагодження ефективного та своєчасного обмiну iнформацiєю, розширення використання iнформацiйних рiшень, методiв аналiзу та обробки масивiв даних, системи аналiзу та управлiння ризиками в процесi виконання своїх функцiй;
мiнiмiзацiю впливу людського фактору та автоматизацiю процесiв пiд час виконання стандартизованих оперативних завдань, концентрацiю ресурсiв на iнтелектуальних методах контролю i запобiгання порушенням у сферi податкового та митного законодавства;
перегляд пiдходiв до системи добору кадрiв, розвитку вмiнь та навичок спiвробiтникiв, їх стимулювання i заохочення до доброчесного та iнiцiативного виконання обов'язкiв, якi ґрунтуються на найкращих свiтових практиках. Прiоритизацiя кадрової полiтики на долученнi квалiфiкованих фахiвцiв, вихованнi працiвникiв у сферi iнформацiйно-телекомунiкацiйних технологiй та спiвробiтникiв, задiяних у розробленнi та застосуваннi iнтелектуальних методiв контролю i запобiганнi порушенням у сферi податкового та митного законодавства;
систематизацiю та аналiз функцiй ДФС i виважений пiдхiд пiд час їх перерозподiлу;
роздiлення сервiсної та правоохоронної функцiй Державної податкової служби. Передача правоохоронної функцiї органу з розслiдування фiнансових злочинiв - центральному органу виконавчої влади, на який покладається обов'язок забезпечення запобiгання, виявлення, припинення, розслiдування та розкриття кримiнальних правопорушень, об'єктом яких є фiнансовi iнтереси держави та/або мiсцевого самоврядування;
усунення дублювання функцiй, пов'язаних з боротьбою iз злочинами у сферi фiнансiв, органiв, що реалiзують державну податкову та митну полiтику, правоохоронних органiв та органу з розслiдування фiнансових злочинiв пiсля утворення такого органу;
розвиток стратегiчного управлiння в Державнiй митнiй службi та Державнiй податковiй службi.
Удосконалення процедури адмiнiстративного оскарження передбачає:
запровадження ефективного механiзму розгляду скарг платникiв податкiв в адмiнiстративному порядку;
впровадження системи монiторингу результативностi розгляду судами податкових спорiв, що пройшли процедуру адмiнiстративного оскарження;
монiторинг i систематизацiю результатiв розгляду податкових спорiв в адмiнiстративному та судовому порядку i доведення їх до вiдома iнших пiдроздiлiв Державної митної служби та Державної податкової служби з метою унiфiкацiї пiдходiв до адмiнiстрування податкiв, зборiв, платежiв.
Управлiння iнформацiйними системами та технологiями передбачає:
забезпечення безперебiйної роботи та спiльного доступу до iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем, баз даних та iнших iнформацiйних ресурсiв, що використовуються для адмiнiстрування податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв, здiйснення контрольних процедур щодо дотримання податкового та митного законодавства новоутвореними Державною митною службою та Державною податковою службою;
запровадження полiтики управлiння iнформацiйно-телекомунiкацiйною системою, яка повинна передбачати прийняття середньострокової та довгострокової стратегiї розвитку такої системи, державний нагляд за нею, забезпечення функцiонування центрального та регiональних пiдроздiлiв iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи, а також базуватися на результатах монiторингу потреб користувачiв;
розвиток перспективної архiтектури iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи, визначення стандартiв та документацiї iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи, забезпечення iнтеграцiї i сумiсностi всiх її компонентiв i пiдсистем, у тому числi пiд час подiлу ДФС на Державну митну службу та Державну податкову службу;
запровадження операцiйної полiтики iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи, що повинна забезпечити створення такої системи, яка буде функцiональною, зручною для використання, захищеною, передбачатиме iнструкцiю для користувачiв та пiдлягатиме регулярному аудиту;
забезпечення функцiонування автоматизованої системи митного оформлення та обмiн електронними документами за мiжнародними моделями даних (EU Customs Data Model);
забезпечення доступу Державної митної служби та Державної податкової служби до баз даних iнших органiв виконавчої влади (МВС, Держстат, органи державної виконавчої служби тощо) для бiльш оперативного та ефективного виконання своїх функцiй;
забезпечення технiчного та криптографiчного захисту iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, баз даних та iнших iнформацiйних ресурсiв iз впровадженням комплексних систем захисту iнформацiї та криптографiчних засобiв пiд час обмiну iнформацiєю та доступу до баз даних iнших органiв виконавчої влади, проведення контрольних процедур щодо дотримання законодавства iз захисту iнформацiї та монiторингу щодо протидiї кiберзагрозам через центри реагування на кiберiнциденти.
Розвиток персоналу, реформи для забезпечення доброчесностi та антикорупцiйнi заходи передбачають:
аналiз та перегляд завдань, ключових показникiв результативностi, ефективностi та якостi службової дiяльностi державних службовцiв Державної митної служби та Державної податкової служби, якi займають посади державної служби категорiй "Б" i "В", з урахуванням, зокрема, ключових показникiв ефективностi, встановлених Мiнфiном для податкових та митних органiв, i планiв розвитку органiзацiї та запровадження системи монiторингу їх виконання;
розроблення та запровадження комплексної системи заходiв мотивацiї та заохочення до доброчесного та iнiцiативного виконання обов'язкiв;
забезпечення комплексного оцiнювання використання робочого часу, результатiв службової дiяльностi та виконання ключових показникiв результативностi, ефективностi та якостi службової дiяльностi державних службовцiв Державної митної служби та Державної податкової служби, якi займають посади державної служби категорiй "Б" i "В";
реалiзацiю вимог Закону України "Про державну службу" щодо побудови системи оплати працi працiвникiв Державної митної служби та Державної податкової служби з урахуванням результатiв оцiнювання службової дiяльностi державних службовцiв, а також особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи державного органу;
проведення на постiйнiй основi внутрiшньої оцiнки рiвня задоволеностi персоналу умовами працi;
визначення чiтких прав, обов'язкiв та вiдповiдальностi працiвникiв Державної митної служби та Державної податкової служби, в тому числi за шкоду, заподiяну своїми неправомiрними дiями платникам податкiв;
розроблення стратегiї навчання та перепiдготовки, що базуватиметься на законодавствi, нацiональних та мiжнародних стандартах; оцiнку потреб у навчаннi, пiдготовку планiв, визначення цiльових груп та методiв навчання, пiдбiр викладачiв, технiчного оснащення та баз для проведення навчання, функцiонування навчального центру; запровадження контролю за обґрунтованiстю формування навчальних груп, а також практичним використанням спiвробiтниками, якi пройшли навчання, отриманих знань i навичок;
координацiю та спрямування пiдроздiлiв внутрiшньої безпеки Державної митної служби та Державної податкової служби Мiнфiном; перегляд пiдходiв у роботi та оцiнки ефективностi роботи спiвробiтникiв пiдроздiлiв внутрiшньої безпеки Державної митної служби та Державної податкової служби в напрямi боротьби з корупцiєю та запобiгання її проявам; включення до ключових показникiв результативностi спiвробiтникiв пiдроздiлiв внутрiшньої безпеки оцiнки ефективностi налагодження та розвитку внутрiшнiх процесiв Державної митної служби та Державної податкової служби в частинi здiйснення заходiв iз запобiгання проявам корупцiї;
запровадження автоматизованих аналiтичних платформ, що проводять збiр iнформацiї, її аналiз, виявлення корупцiйних ризикiв; забезпечення можливостi подання iнформацiї про можливi порушення в дiях спiвробiтникiв Державної митної служби та Державної податкової служби з використанням усiх наявних засобiв: особисто, засобами телефонного зв'язку, а також через Iнтернет;
постiйне оновлення та розмiщення у вiдкритому доступi iнформацiї про результати роботи пiдроздiлiв з питань запобiгання та виявлення корупцiї;
формування ефективної комунiкацiї у сферi боротьби з корупцiєю серед спiвробiтникiв та громадськостi (включаючи iнформацiю про наслiдки вчинення корупцiйних дiянь);
органiзацiю пiдвищення квалiфiкацiї спiвробiтникiв пiдроздiлу з питань запобiгання та виявлення корупцiї з метою отримання знань про найкращi мiжнароднi практики у сферi протидiї корупцiї;
розроблення комплексного плану дiй iз забезпечення доброчесностi, який передбачатиме три ключовi напрями:
- проведення оцiнювання результатiв службової дiяльностi державних службовцiв для визначення якостi виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рiшення щодо премiювання, планування їх кар'єри, визначення потреби у професiйному навчаннi, здiйснення iнших заходiв мотивацiї;
- здiйснення заходiв з метою зменшення можливостей для корупцiї, виявлення корупцiйних дiй та застосування належних санкцiй;
- запровадження обов'язкового навчання для спiвробiтникiв податкової та митної служб з питань запобiгання корупцiї.
Прозорiсть та контрольованiсть реформи передбачає:
оперативний монiторинг за здiйсненням заходiв з реалiзацiї реформи Державної митної служби та Державної податкової служби на основi ключових показникiв ефективностi, встановлених Мiнфiном; оприлюднення на офiцiйних веб-сайтах податкових та митних органiв щомiсячних звiтiв про виконання ключових показникiв ефективностi;
створення унiфiкованої системи вимiрювання та оцiнки задоволеностi бiзнесу рiвнем обслуговування податкових та митних органiв; проведення щорiчних дослiджень та оприлюднення результатiв;
пiдготовка комунiкацiйних стратегiй, якi передбачатимуть послiдовне висвiтлення процесу реформування та забезпечуватимуть єдину полiтику комунiкацiй Державної митної служби та Державної податкової служби та їх територiальних органiв;
висвiтлення своєчасної, доступної та повної iнформацiї про законодавство i процедури, стратегiчнi цiлi податкових та митних органiв i звiти про ключовi показники ефективностi;
налагодження в територiальних органах Державної митної служби та Державної податкової служби вертикальних i горизонтальних комунiкацiй та розвиток внутрiшнiх iнформацiйно-довiдкових мереж;
формування високої культури сплати податкiв, зборiв та митних платежiв у населення як однiєї iз складових комунiкацiйних стратегiй податкових та митних органiв;
використання зворотного зв'язку у формi незалежних опитувань платникiв податкiв щодо їх оцiнки сприйняття рiвня корупцiї у Державнiй митнiй службi та Державнiй податковiй службi як iнструменту для вдосконалення процедур та процесiв дiяльностi служб.
Напрями реформування в частинi реалiзацiї державної податкової полiтики
Стимулювання добровiльної сплати податкiв, розвиток податкових сервiсiв передбачає:
розроблення та впровадження стратегiї стимулювання добровiльного дотримання податкової дисциплiни (добровiльної сплати податкiв) з урахуванням специфiки груп та категорiй платникiв податкiв;
розширення кiлькостi сервiсiв, що надаються податковими органами в режимi реального часу;
розроблення та впровадження спецiалiзованих програмних продуктiв (мобiльних додаткiв) для спрощення доступу платникiв до таких онлайн-сервiсiв;
пiдвищення якостi iндивiдуальних податкових консультацiй, зокрема шляхом удосконалення контролю всiх виданих iндивiдуальних податкових консультацiй на рiвнi апарату Державної податкової служби;
розширення можливостей та пiдвищення якостi надання послуг контакт-центром Державної податкової служби, який повинен стати основним каналом первинного консультування платникiв, що дасть змогу зменшити навантаження на центри обслуговування платникiв;
запровадження системи постiйного збору вiдгукiв та пропозицiй платникiв щодо роботи онлайн-сервiсiв, контакт-центру, а також системи оцiнки задоволеностi платникiв якiстю послуг, що надаються центрами обслуговування платникiв;
проведення iнформацiйних кампанiй та роз'яснювальної роботи з метою стимулювання платникiв податкiв до переходу на нову модель сервiсного обслуговування (онлайн-сервiси та послуги контакт-центру) шляхом проведення iнформацiйної та роз'яснювальної кампанiї;
спрощення адмiнiстрування податкiв, зборiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування.
Управлiння ризиками, податковий контроль та аудит передбачає:
централiзацiю функцiї управлiння ризиками;
запровадження методики оцiнки податкових розривiв ("tax gaps") щодо вимiрювання розривiв мiж сумами фактично сплачених податкiв та оцiнкою потенцiйних надходжень згiдно з податковим законодавством;
перегляд критерiїв ризику та внесення змiн до порядку вiдбору платникiв до плану-графiка податкових перевiрок, що забезпечать врахування галузевої специфiки, регiональної специфiки, результатiв попереднiх аудитiв, судової практики та даних, якi можуть бути отриманi вiд державних органiв ("вiдкритих джерел");
забезпечення використання системи аналiзу ризикiв для проведення доперевiрочного аналiзу та всiх видiв перевiрок;
поступове запровадження електронної документальної перевiрки (електронного аудиту) спочатку великих платникiв податкiв, а в подальшому всiх платникiв.
Удосконалення роботи, спрямованої на погашення податкового боргу, передбачає:
розроблення моделi роботи, спрямованої на погашення податкового боргу, з урахуванням вартостi її проведення та ймовiрностi стягнення податкового боргу, що дасть змогу зосередитися на платниках податкiв, якi мають великi суми податкового боргу/щодо яких є висока ймовiрнiсть погашення таких сум, з метою пiдвищення ефективностi стягнення податкового боргу;
розроблення контактної стратегiї для кожного сегмента платникiв податкiв, якi мають податковий борг (канали, частота контактування тощо).
Протидiя розмиванню податкової бази та посилення функцiї аналiзу трансфертного цiноутворення передбачає:
послiдовну iмплементацiю плану дiй з протидiї розмиванню податкової бази та виведенню прибутку з-пiд оподаткування (Base Erosion and Profit Shifting - BEPS), спрямованого на запобiгання зловживанням мiжнародними угодами про уникнення подвiйного оподаткування;
пiдписання мiжнародної угоди MCAA CRS та MCAA CbC, багатостороннiх угод про спiвпрацю компетентних органiв з питань автоматичного обмiну iнформацiєю за стандартом CRS та CbC, а також виконання всiх зобов'язань щодо налагодження та виконання автоматичного обмiну фiнансовою iнформацiєю;
збiльшення кiлькостi працiвникiв, що виконують функцiї контролю за трансфертним цiноутворенням, i забезпечення проведення їх навчання;
iнституцiйне посилення та виокремлення пiдроздiлiв, що виконують функцiї контролю за трансфертним цiноутворенням;
надання працiвникам податкових органiв доступу до сучасних програмних комплексiв та iнформацiйних баз.
Напрями реформування в частинi реалiзацiї державної митної полiтики
Сприяння безпецi та мiжнароднiй торгiвлi, включаючи спрощення та гармонiзацiю митних процедур, передбачає:
впровадження iнституту авторизованого економiчного оператора (АЕО) як елемента заохочення до добровiльної та доброчесної сплати податкiв iз збалансованою, прозорою та зрозумiлою системою оцiнки претендентiв;
приєднання України до спiльної транзитної процедури ЄС/ЄАВТ та створення транзитної системи, яка пiдтримує ефективний митний контроль, використовує сучаснi технологiї пiд час здiйснення контролю за доставкою товарiв;
перегляд та оптимiзацiю застосування систематичних, комплексних, гнучких та послiдовних процедур митного контролю на основi аналiзу ризикiв;
подальшу автоматизацiю митних формальностей;
впровадження подання попередньої iнформацiї та обмiну iнформацiєю щодо безпеки поставок з метою аналiзу ризикiв, пов'язаних iз надiйнiстю та безпекою, на пiдставi кращих свiтових практик;
запровадження методики вимiрювання середнього часу випуску товарiв на основi кращих практик;
розвиток партнерських вiдносин мiж митницями та торговельною спiльнотою для забезпечення врахування потреб законної торгiвлi.
Сприяння ефективному справлянню митних платежiв передбачає:
розроблення та реалiзацiю системи монiторингу результативностi та ефективностi контролю митної вартостi, класифiкацiї товарiв, визначення країни походження, правомiрностi використання пiльг та преференцiй iз сплати митних платежiв;
модернiзацiю системи контролю за визначенням митної вартостi та органiзацiю центру цiнової iнформацiї з метою створення iнтегрованої довiдкової цiнової бази даних;
визначення процедури надання митницею на запит пiдприємства обов'язкової тарифної iнформацiї з урахуванням мiжнародної практики (Binding Tariff Information (BTI);
створення зручних для користування бiзнесом та митницею онлайн-сервiсiв для перегляду реєстру попереднiх рiшень про класифiкацiю товару, знеособленої iнформацiї про класифiкацiю товару з оформлених митних декларацiй тощо;
створення передумов для здiйснення контролю за обiгом товарiв на митнiй територiї України на кожному етапi їх постачання та реалiзацiї;
запровадження постмитного контролю та пiдвищення ефективностi здiйснення митного аудиту, яке оцiнюватиметься на пiдставi фактично сплачених податкiв до державного бюджету, результатiв розгляду судових справ та їх подальших перспектив.
Розвиток iнфраструктури, електронних технологiй та сервiсiв для мiжнародної торгiвлi передбачає:
розвиток та розширення функцiональних можливостей сервiсу "Єдине вiкно";
розроблення середньострокової та довгострокової стратегiї розвитку i розбудови пунктiв пропуску через державний кордон України з метою пiдвищення їх пропускної спроможностi та забезпечення здiйснення заходiв митної безпеки на державному кордонi України; розширення використання iнформацiйно-телекомунiкацiйних технологiй, автоматизованих засобiв зчитування номерiв, зважування, сканування, проставляння контрольних вiдмiток, подання iнформацiйних повiдомлень, заяв тощо;
розвиток єдиної автоматизованої iнформацiйної системи, розгортання нової комп'ютеризованої транзитної системи (NCTS) та iнтеграцiю iнформацiйно-телекомунiкацiйних компонентiв митницi;
удосконалення автоматизованої системи митного оформлення товарiв, зокрема впровадження модулiв прийняття автоматизованих рiшень про виконання митних формальностей;
розвиток автоматизованої системи управлiння ризиками та розширення джерел iнформацiї, якi в нiй використовуються.
Захист суспiльства, громадського здоров'я i безпеки навколишнього природного середовища та боротьба з незаконним перемiщенням наркотичних засобiв та зброї передбачає:
розроблення полiтики, систем, процедур та правових iнструментiв для ефективного управлiння ризиками, що дасть змогу забезпечити баланс мiж сприянням торгiвлi та функцiями безпеки;
впровадження декларативного принципу щодо дотримання заходiв нетарифного регулювання;
використання митницею комплексу сучасних оглядових технологiй та обладнання в пунктах пропуску, на вантажних термiналах, в морських портах i в аеропортах (наприклад, зважування без зупинки транспортного засобу, сканування без вiдкриття вантажу, iнтелектуальне вiдеоспостереження тощо);
пiдвищення iнституцiйної спроможностi у сферi правоохоронної дiяльностi митницi;
створення системи сприяння захисту прав iнтелектуальної власностi, що не перешкоджає законнiй торгiвлi та забезпечує протидiю потраплянню на територiю України контрафактних товарiв;
забезпечення митних лабораторiй обладнанням i програмним забезпеченням та удосконалення процедур i методiв роботи лабораторiй.
Пiдвищення ефективностi мiжнародного митного спiвробiтництва передбачає:
пiдписання угод iз сумiжними країнами та найбiльшими торговельними партнерами України щодо обмiну попередньою митною iнформацiєю про товари i транспортнi засоби, що перемiщуються через митний кордон України;
розвиток двосторонньої договiрної бази про здiйснення спiльного контролю в пунктах пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення;
активiзацiю використання iнструментiв мiжнародної технiчної допомоги та участi у проектах, що пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями;
ратифiкацiю необхiдних мiжнародних конвенцiй i угод з метою забезпечення мiжвiдомчого спiвробiтництва та обмiну iнформацiєю в країнi та на мiжнародному рiвнi, включаючи взаємну адмiнiстративну пiдтримку;
спiвпрацю на керiвному та операцiйному рiвнях мiж митними адмiнiстрацiями сумiжних країн для сприяння транскордонному двосторонньому митному спiвробiтництву.