КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 16 червня 2021 р. | N 623 |
---|
Про внесення змiн до постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 27 грудня 2019 р. N 1174
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 грудня 2019 р. N 1174 "Деякi питання фiксацiї порушень законодавства про автомобiльний транспорт" (Офiцiйний вiсник України, 2020 р., N 10, ст. 387) змiни, що додаються.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 червня 2021 р. N 623 |
ЗМIНИ,
що вносяться до постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 27 грудня 2019 р. N 1174
1. У пунктi 1 постанови слова "порушень законодавства" замiнити словами "адмiнiстративних правопорушень".
2. Порядок фiксацiї порушень законодавства у сферi безпеки на автомобiльному транспортi в автоматичному режимi, затверджений зазначеною постановою, викласти в такiй редакцiї:
"ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 грудня 2019 р. N 1174 (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 червня 2021 р. N 623) |
ПОРЯДОК
фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi
безпеки на автомобiльному транспортi в
автоматичному режимi
1. Цей Порядок визначає механiзм фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi в автоматичному режимi.
2. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
автоматичний пункт фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi (далi - автоматичний пункт) - комплекс технiчних засобiв автоматичного визначення вагових, габаритних та iнших параметрiв транспортного засобу в русi, визначених пунктом 12 цього Порядку, з одночасною його фотозйомкою, вiдеозаписом (за наявнiстю) та iдентифiкацiєю за державним реєстрацiйним номером;
метаданi - структурованi данi, якi мiстять вiдомостi про подiю, зафiксовану за допомогою автоматичного пункту, характеристики зафiксованого транспортного засобу, необхiднi для його iдентифiкацiї, параметри функцiонування технiчних засобiв автоматичного пункту, а також iншi данi, необхiднi для облiку, пошуку, оцiнки та управлiння такими вiдомостями;
iнформацiйний файл - упорядкована сукупнiсть вiдомостей про транспортний засiб, вiдповiдальну особу, визначену статтею 143 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення, наявнiсть/вiдсутнiсть документа, який пiдтверджує внесення плати за проїзд, або дозволу на участь у дорожньому русi транспортних засобiв, ваговi або габаритнi параметри яких перевищують нормативнi, та метаданих, сформованих автоматичним пунктом;
iнформацiйно-телекомунiкацiйна система фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi в автоматичному режимi (далi - iнформацiйно-телекомунiкацiйна система) - система комплексних взаємопов'язаних методiв i засобiв збирання, збереження, обробки та надання даних про адмiнiстративнi правопорушення у сферi безпеки на автомобiльному транспортi та пiдсистем взаємодiї з Єдиним державним реєстром транспортних засобiв, Реєстром адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки дорожнього руху та iншими iнформацiйними та iнформацiйно-телекомунiкацiйними системами МВС, Укравтодору, вiдповiдних державних органiв, нацiонального оператора поштового зв'язку, а також з телекомунiкацiйними мережами операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй;
система фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi в автоматичному режимi (далi - система) - взаємопов'язана сукупнiсть автоматичних пунктiв та iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи.
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про автомобiльнi дороги", "Про iнформацiю", "Про телекомунiкацiї", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах", "Про електроннi довiрчi послуги", "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про поштовий зв'язок", "Про метрологiю та метрологiчну дiяльнiсть", "Про захист персональних даних" та Порядку здiйснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобiльними дорогами загального користування транспортних засобiв та iнших самохiдних машин i механiзмiв, ваговi та/або габаритнi параметри яких перевищують нормативнi, затвердженому постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 червня 2007 р. N 879 "Про заходи щодо збереження автомобiльних дорiг загального користування" (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 48, ст. 1978).
3. Система функцiонує з урахуванням вимог Законiв України "Про дорожнiй рух", "Про автомобiльнi дороги", "Про автомобiльний транспорт", "Про iнформацiю", "Про телекомунiкацiї", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах", "Про електроннi довiрчi послуги", "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про поштовий зв'язок", "Про метрологiю та метрологiчну дiяльнiсть", "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", "Про Державну прикордонну службу України", "Про захист персональних даних", Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення.
Фiнансування робiт (послуг) з утримання, обслуговування та забезпечення функцiонування:
автоматичних пунктiв забезпечується їх власниками (балансоутримувачами);
iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи забезпечується Укртрансбезпекою.
4. Основними функцiями системи є:
створення метаданих, iнформацiйних файлiв та їх передача телекомунiкацiйними мережами до iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи для подальшого оброблення i зберiгання;
перевiрка цiлiсностi та достовiрностi, а також надiйне зберiгання iнформацiйних файлiв та метаданих, отриманих вiд автоматичних пунктiв;
автоматизований аналiз метаданих та iнформацiйних файлiв, отриманих вiд автоматичних пунктiв;
захист iнформацiї вiд несанкцiонованих дiй, якi можуть призвести до їх випадкової або умисної модифiкацiї чи знищення;
взаємодiя з єдиною iнформацiйною системою МВС та iншими iнформацiйними та iнформацiйно-телекомунiкацiйними системами Держприкордонслужби, вiдповiдних державних органiв, нацiонального оператора поштового зв'язку, а також з телекомунiкацiйними мережами операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй;
автоматизоване формування проекту постанови про адмiнiстративнi правопорушення у сферi безпеки на автомобiльному транспортi (далi - правопорушення), зафiксованi в автоматичному режимi за допомогою автоматичних пунктiв, вiдповiдно до законодавства;
забезпечення послiдовностi дiй уповноваженої посадової особи Укртрансбезпеки щодо розгляду справ про правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi;
забезпечення друку постанов про накладення адмiнiстративного стягнення та обмiну iнформацiєю вiдповiдно до Порядку взаємного обмiну iнформацiєю про вручення/невручення або вiдмову вiд отримання рекомендованих листiв з постановами про накладення адмiнiстративного стягнення за правопорушення у сферi безпеки на автомобiльному транспортi, зафiксованi в автоматичному режимi, затвердженого Мiнiнфраструктури, пiд час передачi їх нацiональному оператору поштового зв'язку для доставляння адресату рекомендованим листом iз повiдомленням про вручення;
наповнення офiцiйного веб-сайту Укртрансбезпеки iнформацiєю з фотознiмками або вiдеозаписом транспортного засобу в момент вчинення правопорушення, зафiксованого автоматичними пунктами, для ознайомлення з нею особи, яка притягається до вiдповiдальностi за таке правопорушення;
iнформування вiдповiдальної особи про правопорушення, зафiксоване в автоматичному режимi, учинене на належному цiй особi транспортному засобi, шляхом взаємодiї з телекомунiкацiйними мережами операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй;
вiдстеження стану проходження (вручення/невручення або вiдмова вiд отримання) рекомендованих листiв з повiдомленням про вручення з постановами про накладення адмiнiстративного стягнення за правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi, шляхом отримання iнформацiї в електроннiй формi вiд нацiонального оператора поштового зв'язку;
вiдстеження дати вручення територiальними органами Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби копiй постанов про накладення адмiнiстративного стягнення за правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi, iноземцям та особам без громадянства, якi ввезли транспортнi засоби, зареєстрованi за межами України, пiд час перетинання такими особами державного кордону України шляхом отримання iнформацiї в електроннiй формi з вiдповiдної iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи Держприкордонслужби;
облiк i контроль за повнотою i своєчаснiстю сплати штрафiв за правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi, шляхом отримання вiдповiдної iнформацiї в електроннiй формi вiд органiв Казначейства, а в разi вiдсутностi в системi вiдомостей про сплату штрафу в установлений законом строк - iнформування посадових осiб Укртрансбезпеки для вжиття вiдповiдних заходiв реагування;
передача iнформацiї, зазначеної в абзацах дванадцятому - чотирнадцятому цього пункту, в автоматичному режимi до Реєстру адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки дорожнього руху.
5. Для захисту iнформацiї в системi Укртрансбезпекою створюється комплексна система захисту iнформацiї з пiдтвердженою вiдповiднiстю. Пiдтвердження вiдповiдностi здiйснюється за результатами державної експертизи в установленому законодавством порядку.
6. Для впровадження та подальшого функцiонування iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи Укртрансбезпеки здiйснює закупiвлю бланкової та iншої продукцiї i послуг поштового зв'язку з пересилання по всiй територiї України рекомендованих листiв з оплатою шляхом нанесення на поштове вiдправлення вiдбитка про оплату та повiдомлень про вручення, послуг операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй, а також iнших товарiв, робiт та послуг, пов'язаних iз забезпеченням впровадження та функцiонування iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи.
7. Фiксацiя правопорушень в автоматичному режимi здiйснюється на автоматичних пунктах, якi облаштованi вiдповiдно до вимог, визначених у додатку.
8. Автоматичнi пункти встановлюються в мiсцях (на дiлянках) руху вантажних транспортних засобiв на:
автомобiльних дорогах загального користування державного значення - за рiшенням органу управлiння таких дорiг;
автомобiльних дорогах загального користування мiсцевого значення - за рiшенням облдержадмiнiстрацiй;
вулицях i дорогах у мiстах та iнших населених пунктах - за рiшенням органу мiсцевого самоврядування.
Мiсця встановлення автоматичних пунктiв погоджуються з Укртрансбезпекою.
Вимоги до технiчних засобiв автоматичних пунктiв визначаються Технiчним регламентом засобiв вимiрювальної технiки, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 лютого 2016 р. N 163 (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 21, ст. 830).
9. Iнформування учасникiв дорожнього руху про фiксацiю автоматичними пунктами (фотозйомку та/або вiдеозапис) фактiв правопорушень здiйснюється не пiзнiше початку роботи таких пунктiв на визначених дiлянках автомобiльних дорiг шляхом встановлення вiдповiдних дорожнiх знакiв в установленому порядку, а також розмiщення вiдповiдних оголошень на офiцiйному веб-сайтi Мiнiнфраструктури.
10. Пiд час передачi iнформацiйних файлiв та метаданих Укртрансбезпекою впроваджуються органiзацiйно-технiчнi заходи, якi забезпечують захист iнформацiї, що передається, вiдповiдно до ступеня її конфiденцiйностi.
Передача iнформацiйних файлiв та метаданих через незахищене середовище (Iнтернет) повинна здiйснюватися з використанням засобiв криптографiчного захисту iнформацiї, якi мають чиннi позитивнi експертнi висновки у сферi криптографiчного захисту iнформацiї.
Для автентифiкацiї автоматичних пунктiв та пiдтвердження цiлiсностi на кожен iнформацiйний файл автоматично накладається квалiфiкована електронна печатка.
Пiд час передачi iнформацiйних файлiв та метаданих проводиться їх автоматизована перевiрка в iнформацiйно-телекомунiкацiйнiй системi на цiлiснiсть та походження даних.
11. Автоматичними пунктами фiксуються правопорушення, передбаченi Кодексом України про адмiнiстративнi правопорушення.
12. Автоматичний пункт може забезпечувати:
вимiрювання навантажень, що припадають на кожну вiсь транспортного засобу;
вимiрювання загальної маси транспортного засобу;
визначення кiлькостi осей транспортного засобу та вiднесення транспортного засобу до однiєї iз вiдповiдних категорiй;
вимiрювання мiжосьових вiдстаней транспортного засобу;
визначення кiлькостi колiс (скатностi) на осях транспортного засобу;
вимiрювання габаритiв транспортного засобу;
фiксацiю та розпiзнавання державних номерних знакiв транспортного засобу, причепу, напiвпричепу та iнших причiпних пристроїв (у разi використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу);
фiксацiю фронтального зображення транспортного засобу;
фiксацiю загального вигляду транспортного засобу (вигляд збоку) в момент проїзду через автоматичний пункт (оглядова фотографiя транспортного засобу, на якiй вiдображенi його контури та кiлькiсть осей);
первинне оброблення зiбраних даних та передачу iнформацiї до iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи за допомогою засобiв захищених каналiв зв'язку iз використанням наскрiзного шифрування;
автентифiкацiю автоматичного пункту, контроль цiлiсностi, авторства, доступностi, а також неспростовностi дiй щодо iнформацiї, що передається вiд автоматичного пункту до iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи.
13. Пiд час вимiрювання габаритно-вагових параметрiв транспортних засобiв застосовуються засоби вимiрювальної технiки, якi вiдповiдають вимогам законодавства про метрологiю та метрологiчну дiяльнiсть.
14. Iнформацiя вiд автоматичних пунктiв передається до iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи у виглядi метаданих.
15. Метаданi повиннi мiстити данi про:
засоби вимiрювальної технiки - назва засобу вимiрювальної технiки та його умовне позначення, серiйний номер, найменування виробника, рiк виготовлення, метрологiчнi характеристики, найменування власника засобу вимiрювальної технiки, документи про вiдповiднiсть та/або результати повiрки (дата повiрки, строк дiї повiрки);
мiсце фiксацiї (кiлометр + метр, географiчнi координати);
найменування автомобiльної дороги загального користування, вулиць i дорiг мiст та iнших населених пунктiв;
дату i час фiксацiї здiйснення вимiрювання, смугу руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вiсь, державний номерний знак транспортного засобу, причепу, напiвпричепу та iнших причiпних пристроїв (у разi використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), категорiю транспортного засобу, тип транспортного засобу згiдно з пунктом Г.2 додатка Г ДСТУ 8824:2019 "Автомобiльнi дороги. Визначення iнтенсивностi руху та складу транспортного потоку", повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподiл навантаження за вiсями транспортного засобу (номер вiсi, фактичне навантаження на вiсь, сумарне фактичне навантаження на осi, сукупнiсть осей, фактичну мiжосьову вiдстань, фактичну шиннiсть (кiлькiсть колiс) на вiсi);
фотографiї транспортного засобу - фронтальна, фотографiя державного номерного знака транспортного засобу, фотографiя державного номерного знака причепу, напiвпричепу та iнших причiпних пристроїв (у разi використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), оглядова фотографiя iз зображенням розпiзнаного державного номерного знака;
вiдеозапис руху транспортного засобу через автоматичний пункт (за наявностi).
16. Посадовi особи Укртрансбезпеки, уповноваженi розглядати справи про правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi, пiд час їх розгляду використовують iнформацiйнi файли.
Рiшення посадової особи Укртрансбезпеки, прийнятi пiд час розгляду справ про правопорушення, зафiксованi в автоматичному режимi, пiдтверджуються шляхом накладення квалiфiкованого електронного пiдпису та створення квалiфiкованої електронної печатки iз використанням засобiв квалiфiкованого електронного пiдпису, що мають вбудованi апаратно-програмнi засоби, що забезпечують захист записаних на них даних вiд несанкцiонованого доступу, вiд безпосереднього ознайомлення iз значенням параметрiв особистих ключiв та їх копiювання.
17. У постановi про накладення адмiнiстративного стягнення за правопорушення, зафiксоване в автоматичному режимi, зазначаються вимiрянi з урахуванням похибки ваговi та габаритнi параметри транспортного засобу, якi перевищили нормативнi ваговi та/або габаритнi параметри транспортних засобiв на дiлянцi автомобiльної дороги, а також нормативнi габаритно-ваговi параметри транспортних засобiв на данiй дiлянцi автомобiльної дороги.
Iнформацiйнi файли з винесеними постановами передаються до Реєстру адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки дорожнього руху.
Додаток до Порядку |
ВИМОГИ
до облаштування автоматичних пунктiв фiксацiї
адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на
автомобiльному транспортi
1. Дiлянки автомобiльної дороги на вiдстанi 50 метрiв до автоматичного пункту фiксацiї адмiнiстративних правопорушень у сферi безпеки на автомобiльному транспортi (далi - автоматичний пункт) i 25 метрiв пiсля нього повиннi вiдповiдати таким вимогам:
поздовжнiй похил менше 10 промiле (постiйний);
поперечний похил менше 30 промiле;
вiдсутнiсть кривих у планi (допустимий радiус кривої у планi бiльше 1000 метрiв).
2. Устаткування автоматичного пункту встановлюється на дiлянках автомобiльних дорiг, на яких не порушується рiвномiрнiсть руху:
на вiдстанi не менше 250 метрiв вiд дiлянок прискорення або уповiльнення руху (нерегульованих перехресть, спецiально вiдведених мiсць для вiдпочинку, зупинок громадського транспорту, об'єктiв сервiсу, звуження або розширення дороги, примикання смуг гальмування або розгону та iнших мiсцях);
на вiдстанi не менше 300 метрiв вiд регульованих перехресть i залiзничних переїздiв.
3. У мiсцi установки вимiрювального обладнання автоматичного пункту повиннi бути здiйсненi заходи, якi вiдповiдають вимогам, наведеним в описi типу засобу вимiрювання, а також вжитi органiзацiйно-технiчнi заходи, спрямованi на запобiгання ухилення вiд габаритно-вагового контролю.
4. Для дiлянок автомобiльних дорiг, якими здiйснюється рух великогабаритних транспортних засобiв, пiд час влаштування автоматичних пунктiв необхiдно враховувати можливiсть пропуску зазначених транспортних засобiв.
5. Дiлянка автомобiльної дороги, на якiй здiйснюється габаритно-ваговий контроль, повинна бути облаштована необхiдними технiчними засобами органiзацiї дорожнього руху вiдповiдно до проекту (схеми) органiзацiї дорожнього руху, погодженого з уповноваженим пiдроздiлом Нацiональної полiцiї.".