МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну прокату з вуглецевої сталi з покриттям походженням з Китайської Народної Республiки
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою, поданою ТОВ "Модуль-Україна", рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 14.12.2020 N АД-471/2020/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну прокату з вуглецевої сталi з покриттям походженням з Китайської Народної Республiки (далi - розслiдування).
Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:
прокат плоский з вуглецевої сталi, плакований, з гальванiчним або iншим покриттям, який класифiкується згiдно з УКТ ЗЕД за кодами 7210 70, 7210 90 та 7212 40 (далi - Товар).
Країна походження Товару: Китайська Народна Республiка.
Перiод дослiдження: 01.01.2017 - 31.12.2020.
Перiод розслiдування: 01.01.2019 - 30.06.2020.
Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнекономiки) звiт та матерiали про результати проведення розслiдування та встановила:
ТОВ "Модуль-Україна" та ТОВ "Хевi Метал" є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки його частка в загальному виробництвi Товару в Українi становила понад 50 %;
товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару;
протягом перiоду розслiдування iмпорт в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки здiйснювався за демпiнговими цiнами. Вiдповiдно до статтi 30 Закону та з огляду на участь у розслiдуваннi значної кiлькостi iноземних виробникiв та експортерiв, дослiдження фактiв наявностi демпiнгового iмпорту було обмежено iноземними виробниками та експортерами з найбiльшими декларованими обсягами виробництва, а також заiнтересованими сторонами, що не надали згоди на надання вiдповiдi на запитальник для iноземного виробника i/або експортера за умови її можливого неврахування. Для iноземних виробникiв та експортерiв, якi належним чином спiвпрацювали з Мiнекономiки в рамках проведення розслiдування, однак не були включенi до дослiдження, демпiнгова маржа встановлювалася вiдповiдно до частини сьомої статтi 16 Закону на рiвнi середньозваженої величини iндивiдуальної демпiнгової маржi, встановленої для порiвнюваних експортерiв або виробникiв. Для iнших iноземних виробникiв/експортерiв, якi належним чином не спiвпрацювали з Мiнекономiки в рамках проведення розслiдування, демпiнгова маржа встановлювалася вiдповiдно до статтi 31 Закону на пiдставi наявної у Мiнекономiки iнформацiї, а саме на рiвнi найвищої розрахованої ставки демпiнгової маржi для iноземних виробникiв/експортерiв, включених до дослiдження. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;
обсяги демпiнгового iмпорту зменшилися в абсолютних показниках на 38,1 %, при цьому його частка в загальному iмпортi була значною та сягала вiд 51 % до 61 %;
факт заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику. За перiод дослiдження вiдбулося погiршення низки фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi нацiонального товаровиробника, а саме: зменшення рiвня використання виробничих потужностей на 1,9 %; зростання обсягiв залишкiв Товару на складах на 523,5 %; зростання збиткiв вiд дiяльностi нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку на 40 645,6 % у доларовому та на 40 537,2 % у гривневому еквiвалентi; зростання собiвартостi Товару на 13,9 %; зростання рiзницi мiж собiвартiстю та цiною Товару на 1 511,8 %; скорочення рентабельностi вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку на 1 300,0 %; показник лiквiдностi зменшився на 85,4 %;
наявнiсть в Китайськiй Народнiй Республiцi значного експортного потенцiалу свiдчить про ймовiрнiсть значного зростання обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки;
демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки здiйснювався за цiнами, що були нижчими за цiни продажу подiбного Товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України та його собiвартiсть;
iншi фактори, крiм демпiнгового iмпорту, не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;
наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробнику;
застосування антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки не суперечить нацiональним iнтересам України.
Основнi факти i висновки за результатами проведеного розслiдування Мiнекономiки надiслано всiм заiнтересованим сторонам розслiдування. За результатами опрацювання коментарiв заiнтересованих сторiн розслiдування внесенi змiни до розрахункiв iндивiдуальної демпiнгової маржi для SHANDONG LANTIAN NEW MATERIAL TECHNOLOGY CO., LTD та SHANDONG HWAFONE NEW MATERIALS CO., LTD. Наслiдком цього стала змiна розмiрiв демпiнгової маржi, встановлених для iноземних виробникiв/експортерiв, якi не були включенi до дослiдження, а також для iнших iноземних виробникiв та експортерiв Товару походженням з Китайської Народної Республiки, якi належним чином не спiвпрацювали з Мiнекономiки в рамках проведення розслiдування.
За результатами опрацювання коментарiв заiнтересованих сторiн здiйснено перерахунок маржi шкоди. Маржу шкоди визначено на рiвнi 51,18 % для Товару походженням з Китайської Народної Республiки;
Водночас iншi коментарi заiнтересованих сторiн не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi фактiв демпiнгу, заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.
Пропозицiї добровiльних письмових зобов'язань ZHEJIANG HUADA NEW MATERIALS CO., LTD, SHANDONG HUIJING COLOR STEEL CO., LTD, EBIC SUPPLY CHAIN MANAGEMENT CO., LTD, SHANDONG LANTIAN NEW MATERIAL TECHNOLOGY CO., LTD та SHANDONG CASTLE INTERNATIONAL TRADE CO., LTD. про перегляд їх цiн є неприйнятними, оскiльки їх прийняття не вiдповiдає нацiональним iнтересам.
Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 13.07.2023 N АД-546/2023/441-01 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну прокату з вуглецевої сталi з покриттям походженням з Китайської Народної Республiки", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Китайської Народної Республiки, що має такий опис:
прокат плоский з вуглецевої сталi, плакований, з гальванiчним або iншим покриттям, що класифiкується у товарних пiдпозицiях 7210 70, 7210 90 та 7212 40 згiдно з УКТ ЗЕД.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою:
для виробника-експортера ZHEJIANG HUADA NEW MATERIALS CO., LTD (No.198 Daqiao South Road Dayuanuan Industry Zone Hangzhou Rr.China) - 42,53 %;
для виробника-експортера SHANDONG HWAFONE NEW MATERIALS CO., LTD (Middle of Xinbo Road, Chengdong Subdistrict, Boxing County, Binzhou City, Shandong Province, China) - 30,76 %;
для експортера Shandong Iron & Steel Group Jiangsu Trading Co., Ltd (Annan Industry Zone, Dongtai (Anfeng), Jiangsu, China) стосовно експорту Товару виробника SHANDONG HWAFONE NEW MATERIALS CO., LTD (Middle of Xinbo Road, Chengdong Subdistrict, Boxing County, Binzhou City, Shandong Province, China) - 30,76 %;
для виробника-експортера SHANDONG HUIJING COLOR STEEL CO., LTD (Dianzi Dongguan Village, Boxing County, Shandong Province, China) - 48,14 %;
для експортера EBIC SUPPLY CHAIN MANAGEMENT CO., LTD (17-th floor Dishang Building 17-6 Xinwei Road Huancui District, Weihai City, Shandong Province, China) стосовно експорту Товару виробника SHANDONG HUIJING COLOR STEEL CO., LTD (Dianzi Dongguan Village, Boxing County, Shandong Province, China) - 48,14 %;
для виробника-експортера WELFULL GROUP CO., LTD (11f Jinjiang mansion, no.111 hushu south road Hangzhou, China) - 40,53 %;
для виробника-експортера SHANDONG LANTIAN NEW MATERIAL TECHNOLOGY CO., LTD (Dianzi Industrial Zone, Boxing Country, Shandong Province, China) - 41,36 %;
для експортера Shandong Castle International Trade Co., Ltd (Unit 802, Unit 1, Building 2, No. 16, Fuzhou South Road, Shinan District, Qingdao City, Shandong Province, China) за умови експорту ним Товару виробника SHANDONG LANTIAN NEW MATERIAL TECHNOLOGY CO., LTD (Dianzi Industrial Zone, Boxing Country, Shandong Province, China) - 41,36 %;
для експортера FAREAST STEEL INTERNATIONAL LIMITED (No 1088, YINZHONG ROAD, HEDONG INDUSTRIAL PARK, SUZHOU, 215000, CHINA) - 38,70 %;
для експортера QINGDAO HONESTEEL METAL CO., LTD (Room 501, Unit 1, Building 11, No. 277 3rd Jinsong Road, Shibei District, Qingdao, Shandong Province, China) - 38,70 %;
для експортера QINGDAO JOBOFONE INTERNATIONAL TRADE CO., LTD (room 216 Within 46 Building N.117 Zhujiang Road, Economic And Technological Development Zone Qingdao, Shandong, China) - 38,70 %;
для виробника-експортера SHANDONG BOXING HUAYE INDUSTRY AND TRADE CO., LTD (South Fuwang Steel Market, Xingfu Town, Boxing County, Binzhou City, Shandong Province, China) - 38,70 %;
для iнших виробникiв та експортерiв Товару походженням з Китайської Народної Республiки - 48,14 %.
Виробник-експортер має бути одночасно виробником, експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України на поставку товарiв в Україну.
Експортер (стосовно експорту товару виробника) має бути одночасно експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України на поставку товарiв в Україну.
Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.
Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.
Остаточне антидемпiнгове мито стягується митними органами незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).
Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.
Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита за найвищою ставкою.
Рiшення Комiсiї вiд 13.07.2023 N АД-546/2023/441-01 набирає чинностi через 30 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.