КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 10 листопада 2023 р. | N 1180 |
---|
Про затвердження Порядку подання iнформацiї для
пiдготовки повiдомлень, вiдповiдей та запитiв
вiдповiдно до вимог угод Свiтової органiзацiї
торгiвлi
Вiдповiдно до Закону України "Про ратифiкацiю Протоколу про вступ України до Свiтової органiзацiї торгiвлi", статей 17, 18, 21 i 22 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", статей 25 i 26 Закону України "Про ветеринарну медицину", статей 19 i 20 Закону України "Про карантин рослин", статей 15 i 18 Закону України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок подання iнформацiї для пiдготовки повiдомлень, вiдповiдей та запитiв вiдповiдно до вимог угод Свiтової органiзацiї торгiвлi, що додається.
2. Мiнiстерству економiки забезпечити взаємодiю з центральними органами виконавчої влади щодо пiдготовки повiдомлень, вiдповiдей та запитiв вiдповiдно до вимог угод Свiтової органiзацiї торгiвлi та iнформування Секретарiату Свiтової органiзацiї торгiвлi та членiв Свiтової органiзацiї торгiвлi.
3. Нацiональному банку, Нацiональнiй комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку, Службi безпеки рекомендувати застосовувати Порядок подання iнформацiї для пiдготовки повiдомлень, вiдповiдей та запитiв вiдповiдно до вимог угод Свiтової органiзацiї торгiвлi, затверджений цiєю постановою.
4. Мiнiстерству економiки надавати роз'яснення щодо застосування Порядку, затвердженого цiєю постановою.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 листопада 2023 р. N 1180 |
ПОРЯДОК
подання iнформацiї для пiдготовки повiдомлень,
вiдповiдей та запитiв вiдповiдно до вимог угод
Свiтової органiзацiї торгiвлi
1. Цей Порядок визначає процедуру подання центральними органами виконавчої влади iнформацiї для пiдготовки повiдомлень України, вiдповiдей на обґрунтованi запити вiд членiв СОТ щодо поданих Україною вiдомостей про заходи торговельної полiтики та пiдготовки обґрунтованих запитiв до членiв СОТ вiдповiдно до вимог багатостороннiх торговельних угод, якi є додатками до Угоди про заснування СОТ, учиненої в м. Марракешi 15 квiтня 1994 року.
2. У цьому Порядку термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", "Про ветеринарну медицину", "Про карантин рослин", "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв".
3. Центральнi органи виконавчої влади подають Мiнекономiки у випадках, зазначених у пунктах 7 - 19 цього Порядку, iнформацiю про:
розроблення, прийняття i затвердження ветеринарно-санiтарних, санiтарних i фiтосанiтарних заходiв (стаття 7, пункти 5 - 6 додатка В до Угоди СОТ про застосування санiтарних i фiтосанiтарних заходiв);
розроблення, прийняття i затвердження технiчних регламентiв i процедур оцiнки вiдповiдностi (пункти 2.9 - 2.10 статтi 2, пункти 5.6 - 5.7 статтi 5 Угоди СОТ про технiчнi бар'єри в торгiвлi);
встановлення, застосування процедур лiцензування iмпорту та змiни до них (пункт 4 статтi 1, пункти 1 - 4 статтi 5, пункт 3 статтi 7, пункт 2 статтi 8 Угоди СОТ про процедури лiцензування iмпорту);
застосування заходiв у сферi сiльського господарства (пiдпункт (b) пункту 1 статтi 12, пункти 2 - 3 статтi 18 Угоди СОТ про сiльське господарство);
застосування заходiв з визначення митної вартостi товарiв (пункт 2 статтi 22 Угоди СОТ про застосування статтi VII Генеральної угоди про тарифи й торгiвлю 1994 року);
застосування заходiв, що впливають на торгiвлю послугами (пункт 3 статтi III, пункт 4 статтi VII, пункти 4 - 5 статтi VIII, пункт 2 статтi X Генеральної угоди про торгiвлю послугами, пiдпункту (с) пункту 5 Додатка щодо телекомунiкацiй до Генеральної угоди про торгiвлю послугами);
застосування заходiв державної пiдтримки галузей промислового виробництва (стаття 25, пункт 32.6 статтi 32 Угоди СОТ про субсидiї та компенсацiйнi заходи);
застосування заходiв щодо дiяльностi державних торговельних пiдприємств (Домовленiсть СОТ про тлумачення статтi XVII Генеральної угоди про тарифи й торгiвлю 1994 року);
застосування заходiв щодо спрощення процедур торгiвлi (пункт 4 статтi 1, пункт 4.3 статтi 10, пункт 6.2 статтi 10, пункт 2.2 статтi 12 Угоди СОТ про спрощення процедур торгiвлi).
4. Центральнi органи виконавчої влади подають Мiнекономiки iнформацiю про:
проекти змiн, що вносяться до ветеринарно-санiтарних, санiтарних, фiтосанiтарних заходiв, технiчних регламентiв, процедур оцiнки вiдповiдностi, що можуть мати iстотний вплив на торгiвлю товарами iнших членiв СОТ;
проекти ветеринарно-санiтарних, санiтарних, фiтосанiтарних заходiв, технiчних регламентiв, процедур оцiнки вiдповiдностi, що можуть мати iстотний вплив на торгiвлю товарами iнших членiв СОТ;
прийнятi нормативно-правовi акти, змiни до них, якi стосуються застосування заходiв, зазначених у пунктi 3 цього Порядку, що можуть мати iстотний вплив на торгiвлю товарами i послугами iнших членiв СОТ.
5. Мiнекономiки здiйснює взаємодiю з центральними органами виконавчої влади щодо подання iнформацiї для пiдготовки повiдомлень України, якi мiстять вiдомостi про заходи торговельної полiтики, зобов'язання щодо iнформування про якi передбаченi вимогами багатостороннiх торговельних угод СОТ, пiдготовки вiдповiдей на обґрунтованi запити вiд членiв СОТ щодо поданих Україною вiдомостей про заходи торговельної полiтики та пiдготовки обґрунтованих запитiв до членiв СОТ.
6. Мiнекономiки здiйснює опрацювання iнформацiї, поданої центральними органами виконавчої влади згiдно з пунктом 4 цього Порядку, пiдготовку i надсилання Секретарiату СОТ повiдомлень у строки та за формами, що визначенi рiшеннями комiтетiв СОТ, Ради СОТ з питань торгiвлi послугами, Робочої групи СОТ з питань державних торговельних пiдприємств.
7. Мiнекономiки iнформує Секретарiат СОТ про проекти ветеринарно-санiтарних, санiтарних, фiтосанiтарних заходiв, технiчних регламентiв, процедур оцiнки вiдповiдностi, згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi, якщо зазначенi проекти:
розробленi у разi вiдсутностi мiжнародних стандартiв (iнструкцiй, настанов або рекомендацiй) для забезпечення належного рiвня захисту життя або здоров'я тварин чи рослин i пов'язаного з цим здоров'я людей або мiжнародного стандарту, настанови чи рекомендацiї мiжнародної органiзацiї стандартизацiї щодо процедури оцiнки вiдповiдностi;
розробленi без дотримання (повнiстю або частково) мiжнародних стандартiв (iнструкцiй, настанов або рекомендацiй) для забезпечення належного рiвня захисту життя або здоров'я тварин чи рослин i пов'язаного з цим здоров'я людей або технiчний змiст розробленого технiчного регламенту чи процедури оцiнки вiдповiдностi не вiдповiдає технiчному змiсту мiжнародних стандартiв, настанов чи рекомендацiй мiжнародних органiзацiй стандартизацiї щодо процедур оцiнки вiдповiдностi;
можуть мати iстотний вплив на торгiвлю товарами iнших членiв СОТ.
8. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником проекту нормативно-правового акта, яким затверджується ветеринарно-санiтарний, санiтарний, фiтосанiтарний захiд або технiчний регламент, процедура оцiнки вiдповiдностi чи вносяться змiни до ветеринарно-санiтарного, санiтарного, фiтосанiтарного заходу або технiчного регламенту, процедури оцiнки вiдповiдностi, протягом п'яти робочих днiв пiсля розмiщення на власному офiцiйному веб-сайтi вiдповiдного проекту нормативно-правового акта iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi.
9. У разi виникнення або загрози виникнення невiдкладних проблем у сферi захисту життя чи здоров'я людей, тварин або рослин, охорони навколишнього природного середовища чи природних ресурсiв або нацiональної безпеки, якi вимагають термiнового прийняття нормативно-правового акта, яким затверджується ветеринарно-санiтарний, санiтарний, фiтосанiтарний захiд або технiчний регламент, процедура оцiнки вiдповiдностi, центральний орган виконавчої влади, що є розробником вiдповiдного проекту нормативно-правового акта, протягом п'яти робочих днiв iнформує Мiнекономiки про прийнятий нормативно-правовий акт шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi.
10. Мiнекономiки iнформує Секретарiат СОТ про прийнятi нормативно-правовi акти, змiни до них, якi стосуються заходiв, зазначених у пунктi 3 цього Порядку, що можуть мати iстотний вплив на торгiвлю товарами i послугами iнших членiв СОТ, згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi, Комiтету СОТ з питань лiцензування iмпорту, Комiтету СОТ з питань сiльського господарства, Комiтету СОТ з питань спрощення процедур торгiвлi, Ради СОТ з питань торгiвлi послугами.
11. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, яким затверджується ветеринарно-санiтарний, санiтарний, фiтосанiтарний захiд або технiчний регламент, процедура оцiнки вiдповiдностi, про проект якого поiнформовано Секретарiат СОТ, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi.
12. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, яким затверджується ветеринарно-санiтарний, санiтарний, фiтосанiтарний захiд або технiчний регламент, процедура оцiнки вiдповiдностi, про проект якого не поiнформовано Секретарiат СОТ, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань санiтарних i фiтосанiтарних заходiв, Комiтету СОТ з питань технiчних бар'єрiв у торгiвлi.
13. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, який стосується встановлення, змiни процедур лiцензування iмпорту, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань лiцензування iмпорту.
14. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, який стосується:
запровадження будь-якого нового або змiни дiючого заходу з надання внутрiшньої пiдтримки виробникам сiльськогосподарської продукцiї вiдповiдно до критерiїв, визначених у додатку 2 до Угоди про сiльське господарство, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань сiльського господарства;
встановлення будь-якої нової заборони або обмеження на експорт продуктiв харчування вiдповiдно до пiдпункту "a" пункту 2 статтi XI Генеральної угоди про тарифи й торгiвлю 1994 року, перед запровадженням такого заходу iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань сiльського господарства. Зазначена iнформацiя подається у разi, коли Україна є нетто-експортером продукту харчування, якого стосується заборона або обмеження.
15. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, який стосується внесення змiн до правил визначення митної вартостi товарiв, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї про сферу регулювання, змiст i джерело опублiкування прийнятого нормативно-правового акта.
16. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, який стосується внесення змiн до процедур iмпорту, експорту, транзиту, форм i документiв, необхiдних для здiйснення iмпорту, експорту, транзиту, джерел їх опублiкування, роботи механiзму "єдиного вiкна", провадження митної брокерської дiяльностi, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань спрощення процедур торгiвлi.
17. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником прийнятого нормативно-правового акта, який стосується внесення змiн до правил, що впливають на торгiвлю в секторах послуг, зазначених у зобов'язаннях за Генеральною угодою про торгiвлю послугами, надання нових монопольних прав щодо постачання послуги, ексклюзивних постачальникiв послуг, внесення змiн до правил, що впливають на використання електронних комунiкацiйних мереж та послуг загального користування, протягом п'яти робочих днiв пiсля його офiцiйного опублiкування iнформує про це Мiнекономiки шляхом подання iнформацiї згiдно з формами нерегулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Ради СОТ з питань торгiвлi послугами.
18. Мiнекономiки регулярно iнформує Секретарiат СОТ згiдно з формами регулярних повiдомлень, що визначенi рiшеннями Комiтету СОТ з питань сiльського господарства, Робочої групи СОТ з питань державних торговельних пiдприємств, Комiтету СОТ з питань субсидiй та компенсацiйних заходiв, Комiтету СОТ з питань лiцензування iмпорту про заходи, що стосуються:
внутрiшньої пiдтримки, наданої у попередньому роцi виробникам сiльськогосподарської продукцiї, - до 30 квiтня поточного року;
експортних субсидiй, наданих у попередньому роцi виробникам сiльськогосподарської продукцiї, - до 30 сiчня поточного року;
дiяльностi державних торговельних пiдприємств з винятковими або особливими правами пiд час здiйснення iмпортних та експортних операцiй за два попереднiх роки - до 30 червня поточного року;
державної пiдтримки галузей промислового виробництва за два попереднiх роки - до 30 червня поточного року;
процедур лiцензування iмпорту - до 30 вересня поточного року.
19. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує полiтику з питань, зазначених у пунктi 18 цього Порядку, щонайменше за 15 робочих днiв до граничного строку надсилання Мiнекономiки регулярного повiдомлення Секретарiату СОТ подає Мiнекономiки таке повiдомлення.
20. У разi отримання Мiнекономiки обґрунтованого запиту вiд члена СОТ, що стосується подання iнформацiї про законодавство у вiдповiднiй сферi торгiвлi товарами та/або надання послуг, пiдготовка вiдповiдi на який потребує залучення iншого центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує полiтику у вiдповiднiй сферi, Мiнекономiки протягом п'яти робочих днiв надсилає такий запит до вiдповiдного центрального органу виконавчої влади.
21. Центральний орган виконавчої влади, до якого надiслано обґрунтований запит, протягом десяти робочих днiв з дня його отримання надсилає Мiнекономiки iнформацiю по сутi порушених у такому запитi питань для пiдготовки вiдповiдi члену СОТ.
22. У разi отримання Мiнекономiки обґрунтованого запиту вiд члена СОТ щодо поданих Україною вiдомостей про заходи торговельної полiтики Мiнекономiки протягом п'яти робочих днiв надсилає такий запит до центрального органу виконавчої влади, що є розробником проекту вiдповiдного нормативно-правового акта.
23. Центральний орган виконавчої влади, що є розробником проекту вiдповiдного нормативно-правового акта, протягом десяти робочих днiв з дня його отримання надсилає Мiнекономiки iнформацiю по сутi порушених в обґрунтованому запитi питань для пiдготовки вiдповiдi члену СОТ.
24. У разi отримання вiд Мiнекономiки iнформацiї щодо розроблення або затвердження членом СОТ ветеринарно-санiтарного, санiтарного, фiтосанiтарного заходу, технiчного регламенту, стандарту, процедури оцiнки вiдповiдностi, що може мати iстотний вплив на торгiвлю України вiдповiдними товарами, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує полiтику у вiдповiднiй сферi, надсилає Мiнекономiки пропозицiї щодо подання обґрунтованого запиту до члена СОТ.
25. З метою пiдготовки Мiнекономiки обґрунтованого запиту до члена СОТ центральний орган виконавчої влади, який передбачає можливий негативний вплив розроблення або затвердження членом СОТ ветеринарно-санiтарного, санiтарного, фiтосанiтарного заходу, технiчного регламенту, стандарту, процедури оцiнки вiдповiдностi на торгiвлю України вiдповiдними товарами, надсилає Мiнекономiки iнформацiю щодо члена СОТ, який застосовує вiдповiдний захiд; номера повiдомлення, стосовно якого робиться обґрунтований запит; визначення сфери, якої стосується захiд (опис товару, вид процедури, що надається, тощо); обґрунтування та доказiв, що пiдтверджують негативний вплив застосування заходу; пропозицiй щодо внесення змiн до нормативно-правового акта, яким затверджується захiд, з метою усунення дискримiнацiї, що може негативно впливати на торгiвлю України вiдповiдними товарами.
26. Пiдготовка iнформацiї центральним органом виконавчої влади для подання Мiнекономiки обґрунтованого запиту до члена СОТ щодо розроблення або затвердження ним ветеринарно-санiтарного, санiтарного, фiтосанiтарного заходу, технiчного регламенту, стандарту, процедури оцiнки вiдповiдностi здiйснюється з урахуванням строкiв надсилання обґрунтованого запиту, встановлених членом СОТ.
27. Мiнекономiки здiйснює опрацювання iнформацiї, отриманої вiд центрального органу виконавчої влади, щодо наявностi пiдстав для пiдготовки обґрунтованого запиту до члена СОТ, надсилає такий запит до члена СОТ та iнформує центральний орган виконавчої влади, який подав пропозицiї щодо подання обґрунтованого запиту до члена СОТ, про вiдповiдь, отриману вiд члена СОТ.