КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 15 травня 2000 р. | N 796 |
---|
Про спецiальну економiчну зону "Iнтерпорт
Ковель"
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 27 серпня 2003 року N 1368,
вiд 8 вересня 2004 року N 1168
Вiдповiдно до Указу Президента України вiд 22 червня 1999 р. N 702 "Про спецiальну економiчну зону "Iнтерпорт Ковель" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про спецiальну економiчну зону "Iнтерпорт Ковель" та Порядок розгляду та схвалення iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" (додаються).
2. Волинськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї в мiсячний термiн:
утворити Раду з питань розвитку спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель";
забезпечити розроблення та прийняття вiдповiдних нормативно-правових актiв, необхiдних для забезпечення функцiонування спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель".
3. Мiнiстерству економiки разом з Антимонопольним комiтетом, Державним комiтетом статистики, iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади здiйснювати монiторинг функцiонування спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель", в тому числi з метою недопущення зловживання монопольним становищем, неправомiрного обмеження конкуренцiї та недобросовiсної конкуренцiї суб'єктами цiєї спецiальної економiчної зони, i вносити у разi потреби в установленому порядку до Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо обмеження ввезення на митну територiю України з територiї спецiальної економiчної зони та вивезення з митної територiї України у цю зону окремих видiв товарiв.
4. Державнiй митнiй службi за поданням органу господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" установити територiї та межi зон митного контролю, а також режим перемiщення на територiю та з територiї спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" товарiв, транспортних засобiв та громадян.
5. Державнiй податковiй адмiнiстрацiї разом з Державною митною службою встановити порядок контролю за правильнiстю застосування спецiального пiльгового режиму оподаткування, встановленого у спецiальнiй економiчнiй зонi "Iнтерпорт Ковель", та порядок митного оформлення товарiв, що ввозяться на територiю цiєї зони та вивозяться з неї.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ЮЩЕНКО |
Iнд. 27 |
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 травня 2000 р. N 796 |
ПОЛОЖЕННЯ
про спецiальну економiчну зону "Iнтерпорт
Ковель"
1. Це Положення визначає систему управлiння та органiзацiйнi засади функцiонування спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" (далi - СЕЗ) та її суб'єктiв.
2. СЕЗ включає частину територiї Ковельського району та м. Ковеля Волинської областi загальною площею 56,77 гектара, визначеною згiдно з картою територiї, оригiнал якої зберiгається у Волинськiй обласнiй радi.
На територiї СЕЗ дiє митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi, встановленi Указом Президента України вiд 22 червня 1999 р. N 702 "Про спецiальну економiчну зону "Iнтерпорт Ковель".
3. Органами управлiння СЕЗ є:
Рада з питань розвитку спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" (далi - Рада);
вiдповiднi органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї;
орган господарського розвитку СЕЗ (далi - адмiнiстрацiя СЕЗ).
4. Рада є органом управлiння СЕЗ, що утворюється Волинською облдержадмiнiстрацiєю, i дiє на пiдставi положення про Раду.
До складу Ради входять представники, делегованi органами мiсцевого самоврядування, а також визначенi мiсцевими держадмiнiстрацiями, адмiнiстрацiєю СЕЗ, Мiнекономiки, Мiнтрансом, Держмитслужбою та Державною податковою адмiнiстрацiєю (по одному вiд кожного).
5. До повноважень Ради належить:
затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку СЕЗ;
внесення пропозицiй щодо змiни режиму економiчної дiяльностi у порядку, встановленому законодавством України;
розгляд та схвалення за поданням адмiнiстрацiї СЕЗ iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї цiєї зони, в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України;
розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж суб'єктами СЕЗ та її адмiнiстрацiєю, органами мiсцевого самоврядування;
реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим положенням, iншими нормативно-правовими актами.
6. У роботi Ради можуть брати участь з правом дорадчого голосу представники установ, органiзацiй та пiдприємств, дiяльнiсть яких пов'язана з функцiонуванням СЕЗ.
Рада не втручається в оперативно-господарську дiяльнiсть адмiнiстрацiї СЕЗ.
7. Адмiнiстрацiя СЕЗ є юридичною особою, що уповноважена або спецiально створена Волинською облдержадмiнiстрацiєю вiдповiдно до законодавства.
8. До повноважень адмiнiстрацiї СЕЗ належить:
розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiчних i поточних програм розвитку СЕЗ, затвердження в установленому порядку генерального плану її територiї;
розгляд пропозицiй суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi (iнвесторiв) щодо реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на територiї СЕЗ та надання Радi висновку з цього питання;
укладення договорiв (контрактiв) iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi (iнвесторами) про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв, схвалених Радою;
реєстрацiя у порядку, визначеному Радою, суб'єктiв СЕЗ та iнвестицiй, здiйснюваних у цiй зонi;
укладення iз суб'єктами СЕЗ у межах повноважень, наданих їй Ковельською районною та мiською радами, договорiв оренди земельних дiлянок та об'єктiв iнфраструктури, розмiщених на територiї СЕЗ;
забезпечення у межах своїх повноважень контролю за iнвестуванням суб'єктами СЕЗ, дотриманням ними умов договору (контракту) про реалiзацiю iнвестицiйного проекту;
будiвництво об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури на територiї СЕЗ;
укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт, пов'язаних з облаштуванням територiї СЕЗ, будiвництвом об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвитком мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення договорiв на експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури, розмiщених на територiї СЕЗ;
органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;
забезпечення дотримання у разi встановлення Кабiнетом Мiнiстрiв України спецiального порядку в'їзду до СЕЗ i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства, ввезення на територiю цiєї зони та вивезення з неї транспортних засобiв та вантажiв;
здiйснення разом з вiдповiдними органами державної влади заходiв щодо забезпечення законностi та правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї СЕЗ.
9. Контроль за дiяльнiстю адмiнiстрацiї СЕЗ здiйснюють Рада та Волинська облдержадмiнiстрацiя.
10. Статус суб'єкта СЕЗ надається суб'єктам пiдприємницької дiяльностi - юридичним особам, створеним вiдповiдно до законодавства України на територiї СЕЗ, зареєстрованим у встановленому порядку як суб'єкти СЕЗ. Суб'єкти СЕЗ не можуть мати фiлiй, вiддiлень, iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами СЕЗ.
11. Реєстрацiя суб'єкта пiдприємницької дiяльностi як суб'єкта СЕЗ проводиться адмiнiстрацiєю СЕЗ в установленому порядку за умови:
укладення з адмiнiстрацiєю СЕЗ договору (контракту) про реалiзацiю на територiї СЕЗ схваленого в установленому порядку iнвестицiйного проекту.
Зазначений договiр (контракт) складається вiдповiдно до Типового договору (контракту) на реалiзацiю iнвестицiйного проекту на територiї прiоритетного розвитку, в спецiальнiй (вiльнiй) економiчнiй зонi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 липня 1999 р. N 1199;
внесення в установленому порядку плати за реєстрацiю.
12. Свiдоцтво про реєстрацiю суб'єкта СЕЗ видається адмiнiстрацiєю СЕЗ за формою, встановленою Радою, i є пiдставою для надання пiльг, передбачених законодавством для суб'єктiв цiєї зони.
13. Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ проводиться її адмiнiстрацiєю:
за iнiцiативою суб'єкта СЕЗ згiдно iз заявою;
у разi скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi в установленому законодавством порядку;
у разi закiнчення строку дiї договору (контракту) про реалiзацiю iнвестицiйного проекту;
у разi дострокового розiрвання зазначеного договору (контракту) в установленому порядку.
Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ не є пiдставою для скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi.
14. Адмiнiстрацiя СЕЗ в одноденний строк пiсля реєстрацiї суб'єкта СЕЗ та/або її скасування iнформує про це державну податкову службу, митну службу, раду та Волинську облдержадмiнiстрацiю.
Волинська облдержадмiнiстрацiя подає до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним, Мiнекономiки та Мiнфiну iнформацiю про реєстрацiю суб'єктiв СЕЗ або про її скасування.
15. Адмiнiстрацiя СЕЗ до другого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, подає Волинськiй облдержадмiнiстрацiї iнформацiю про стан реалiзацiї суб'єктами СЕЗ iнвестицiйних проектiв на її територiї, а Волинська облдержадмiнiстрацiя подає до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, вiдповiдну iнформацiю Мiнекономiки та Мiнфiну.
16. Територiя СЕЗ огороджується за периметром i облаштовується вiдповiдно до вимог Держмитслужби. Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури, огородження територiї СЕЗ i фiнансування вiдповiдних робiт здiйснюються адмiнiстрацiєю СЕЗ.
Режим спецiальної митної зони на територiї СЕЗ запроваджується з дня затвердження Держмитслужбою акта приймання - передачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури СЕЗ.
17. Перетинання державного кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують на територiю СЕЗ, здiйснюється в установленому законодавством порядку.
18. Спори, стороною яких є органи управлiння СЕЗ, розглядаються вiдповiдно до законодавства України.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 травня 2000 р. N 796 |
ПОРЯДОК
розгляду та схвалення iнвестицiйних проектiв, що
реалiзуються на територiї спецiальної економiчної
зони "Iнтерпорт Ковель"
1. Цей Порядок визначає процедуру розгляду та схвалення iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" (далi - СЕЗ).
2. Схвалення iнвестицiйних проектiв здiйснюється Радою з питань розвитку спецiальної економiчної зони "Iнтерпорт Ковель" (далi - Рада).
3. Суб'єкт пiдприємницької дiяльностi (iнвестор), який має намiр реалiзувати iнвестицiйний проект, або уповноважена ним в установленому порядку особа (далi - заявник) подає до адмiнiстрацiї СЕЗ такi документи:
заяву про розгляд iнвестицiйного проекту за формою, встановленою Радою;
iнвестицiйний проект, виконаний вiдповiдно до затверджених Радою вимог, пiдписаний заявником, прошитий i пронумерований (у двох примiрниках);
нотарiально засвiдченi копiї свiдоцтва про державну реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi та копiї засновницьких документiв юридичної особи;
у разi коли заявником є iноземна юридична особа - документи, що пiдтверджують реєстрацiю iноземної юридичної особи у країнi її мiсцезнаходження (витяг з торговельного, банкiвського або судового реєстру тощо). Цi документи повиннi бути засвiдченi вiдповiдно до законодавства країни, що їх видала, перекладенi українською мовою та легалiзованi в консульськiй установi України, якщо мiжнародними договорами України не передбачено iнше. Зазначенi документи можуть бути також засвiдченi у посольствi вiдповiдної держави в Українi та легалiзованi в МЗС;
висновки щодо iнвестицiйного проекту органу мiсцевого самоврядування, органiв, що здiйснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та працi, протипожежної i екологiчної безпеки, iнших органiв та органiзацiй вiдповiдно до їх компетенцiї за перелiком, установленим Радою;
довiдку, видану органами державної податкової служби за мiсцезнаходженням заявника, про стан розрахункiв з бюджетом (для юридичних осiб, зареєстрованих в Українi).
У разi потреби адмiнiстрацiя СЕЗ має право вимагати iншi документи, що пiдтверджують спроможнiсть заявника реалiзувати iнвестицiйний проект.
Заявник несе вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть iнформацiї, що мiститься у поданих документах.
4. Пiсля перевiрки комплектностi пакета документiв, зазначених у пунктi 3 цього Порядку, адмiнiстрацiя СЕЗ реєструє їх у спецiальному журналi за порядковим номером i видає заявнику письмове пiдтвердження про одержання вiд нього документiв. Форма ведення цього журналу встановлюється адмiнiстрацiєю СЕЗ.
5. Адмiнiстрацiя СЕЗ у двотижневий строк:
розглядає зареєстрованi документи (перевiряє їх на вiдповiднiсть вимогам до iнвестицiйних проектiв, планам розвитку СЕЗ, спроможнiсть заявника реалiзувати iнвестицiйний проект, а у разi потреби надає заявниковi консультацiйну та iншу допомогу для швидкого усунення недолiкiв);
готує висновок щодо доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту, який разом з копiєю iнвестицiйного проекту надсилає членам Ради.
6. Рада не пiзнiше нiж у мiсячний строк з дати надходження документiв до адмiнiстрацiї СЕЗ запрошує заявника i розглядає у порядку, визначеному положенням про Раду, поданi ним документи разом з висновками адмiнiстрацiї СЕЗ.
61. Рiшення про схвалення iнвестицiйного проекту приймається Радою лише за наявностi позитивних висновкiв щодо доцiльностi його реалiзацiї вiд усiх центральних органiв виконавчої влади, залучених до проведення експертизи.
(Порядок доповнено пунктом 61 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368) |
7. У разi схвалення iнвестицiйного проекту Рада видає адмiнiстрацiї СЕЗ та заявнику витяг з рiшення Ради про схвалення iнвестицiйного проекту разом з одним примiрником iнвестицiйного проекту, на титульному аркушi якого проставляються дата i номер рiшення про його схвалення, скрiпленi пiдписом уповноваженої посадової особи та печаткою Ради.
8. Рада може вiдмовити у схваленнi iнвестицiйного проекту у разi, коли:
є негативнi висновки щодо доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту;
у поданих документах виявлено недостовiрнi вiдомостi;
суб'єкт пiдприємницької дiяльностi (iнвестор) має заборгованiсть iз сплати податкiв, зборiв, обов'язкових платежiв перед бюджетами.
Вiдмова у схваленнi iнвестицiйного проекту з обґрунтуванням причин надсилається Радою заявниковi у письмовiй формi у дводенний строк пiсля прийняття рiшення.
9. Заявник, якому вiдмовлено у схваленнi iнвестицiйного проекту, має право пiсля усунення недолiкiв та доопрацювання iнвестицiйного проекту повторно подати його на розгляд Ради у встановленому порядку.
10. Заявник може iнiцiювати внесення змiн до схваленого iнвестицiйного проекту (крiм змiн, пов'язаних з iмпортом товарiв 1 - 24 груп УКТЗЕД, та змiн, що можуть призвести до зменшення кошторисної вартостi iнвестицiйного проекту порiвняно з установленим законодавством мiнiмальним рiвнем).
Змiни до iнвестицiйного проекту розглядаються i схвалюються Радою у разi:
змiни коду згiдно з УКТЗЕД товару, що ввозиться на митну територiю України виключно для реалiзацiї iнвестицiйного проекту, за винятком змiни коду товару на рiвнi товарної позицiї (першi чотири знаки);
змiни вартостi товару у зв'язку з коливанням валютного курсу.
Рада надсилає по одному примiрнику схвалених змiн Мiнекономiки, вiдповiдному органу державної податкової служби i митному органу.
Змiни, не передбаченi цим пунктом, розглядаються згiдно з пунктами 1 - 9 цього Порядку.
(пункт 10 в редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368, вiд 08.09.2004 р. N 1168) |