КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 8 жовтня 2014 р. N 520


Про затвердження Положення про Державну авiацiйну службу України

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     Затвердити Положення про Державну авiацiйну службу України, що додається.

Прем'єр-мiнiстр України А. ЯЦЕНЮК

Iнд. 21

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 8 жовтня 2014 р. N 520

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну авiацiйну службу України

     1. Державна авiацiйна служба (Державiаслужба) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра iнфраструктури, який реалiзує державну полiтику у сферi цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивiльної авiацiї.

     2. Державiаслужба у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.

     3. Основними завданнями Державiаслужби є:

     1) реалiзацiя державної полiтики у сферi цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору України;

     2) внесення пропозицiй Мiнiстровi iнфраструктури щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору України;

     3) органiзацiя використання повiтряного простору України;

     4) здiйснення державного контролю та нагляду за безпекою цивiльної авiацiї, нагляду за забезпеченням аеронавiгацiйного обслуговування.

     4. Державiаслужба вiдповiдно до покладених на неї завдань:

     1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подає їх Мiнiстровi iнфраструктури;

     2) здiйснює комплекснi заходи щодо забезпечення безпеки польотiв, авiацiйної, екологiчної, економiчної та iнформацiйної безпеки;

     3) здiйснює розроблення, прийняття та впровадження авiацiйних правил України;

     4) забезпечує розроблення державної стратегiї, програм розвитку цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору України;

     5) забезпечує створення рiвних умов для розвитку господарської дiяльностi пiдприємств цивiльної авiацiї усiх форм власностi;

     6) здiйснює сертифiкацiю, схвалення та реєстрацiю об'єктiв i суб'єктiв авiацiйної дiяльностi та лiцензування їх дiяльностi;

     7) погоджує/затверджує технiчнi вимоги щодо розроблення авiацiйної наземної технiки, аеродромного обладнання, наземних засобiв зв'язку, навiгацiї та спостереження (радiотехнiчного забезпечення), автоматизованих систем керування повiтряним рухом, авiацiйних тренажерiв;

     8) здiйснює нагляд за безпекою польотiв повiтряних суден, льотною придатнiстю суден, внесених до Державного реєстру цивiльних повiтряних суден України, придатнiстю до експлуатацiї аеродромiв, наземних засобiв зв'язку, навiгацiї та спостереження (радiотехнiчного забезпечення), iнших об'єктiв цивiльної авiацiї, а також забезпечує державне регулювання, здiйснює контроль та проводить перевiрку ефективностi системи авiацiйної безпеки;

     9) здiйснює нагляд та контроль за дотриманням суб'єктами авiацiйної дiяльностi вимог законодавства, авiацiйних правил України, зокрема шляхом проведення планових i позапланових перевiрок, аудитiв та iнспектувань, а також ситуацiйних експериментiв, випробувань, оглядiв, спостережень;

     10) бере участь у проведеннi випробувань та прийняттi в експлуатацiю авiацiйної наземної технiки, аеродромного обладнання, наземних засобiв зв'язку, навiгацiї та спостереження (радiотехнiчного забезпечення), що використовуються для обслуговування повiтряного руху, метеорологiчного, радiотехнiчного та аеронавiгацiйного забезпечення дiяльностi цивiльної авiацiї, а також проводить сертифiкацiю технiчних засобiв захисту цивiльної авiацiї вiд актiв незаконного втручання;

     11) здiйснює заходи для визначення вiдповiдностi встановленим рiвням квалiфiкацiї та професiйної придатностi авiацiйного персоналу i персоналу служб авiацiйної безпеки, проводить сертифiкацiю навчальних закладiв та iнструкторiв з пiдготовки спецiалiстiв цивiльної авiацiї;

     12) визначає або залучає експертiв для розроблення та наукового супроводження державних стандартiв, галузевих i мiжгалузевих документiв та iнших нормативно-правових актiв;

     13) здiйснює представництво України в Мiжнароднiй органiзацiї цивiльної авiацiї (IКАО), мiжнародних авiацiйних органiзацiях та у мiжнародних вiдносинах з питань цивiльної авiацiї;

     14) вживає у межах своїх повноважень заходiв до спiвробiтництва України з ЄС у галузi цивiльної авiацiї, забезпечує виконання Українською Стороною зобов'язань за Угодою про партнерство та спiвробiтництво мiж Україною та ЄС, адаптацiю нацiонального законодавства з питань цивiльної авiацiї до законодавства ЄС, здiйснює iншi заходи щодо iнтеграцiї України до Європейської авiатранспортної системи та системи органiзацiї повiтряного руху (Єдиного європейського неба);

     15) здiйснює мiжнародне спiвробiтництво з питань, що належать до її компетенцiї, готує та укладає в порядку, передбаченому законодавством, мiжнароднi договори з питань спiвробiтництва у галузi авiацiйного транспорту, забезпечує в межах своїх повноважень виконання зобов'язань за мiжнародними договорами України;

     16) забезпечує реалiзацiю та координацiю проектiв i програм мiжнародної технiчної допомоги;

     17) розробляє, затверджує та впроваджує технiчнi нормативи та стандарти у галузi цивiльної авiацiї;

     18) контролює у межах своїх повноважень органiзацiю та забезпечення повiтряних перевезень вищих посадових осiб України;

     19) забезпечує надходження та використання коштiв Державного спецiалiзованого фонду фiнансування загальнодержавних витрат на авiацiйну дiяльнiсть та участь України у мiжнародних авiацiйних органiзацiях;

     20) реалiзує в межах повноважень, передбачених законом, економiчну, тарифну, фiнансову, кадрову, науково-технiчну, страхову, iнвестицiйну, соцiальну полiтику в галузi цивiльної авiацiї;

     21) органiзовує ведення державного статистичного облiку показникiв дiяльностi цивiльної авiацiї та забезпечує подання статистичної iнформацiї до IКАО;

     22) здiйснює контроль за обов'язковим авiацiйним страхуванням та фiнансово-економiчною спроможнiстю виконання експлуатантами норм i правил з питань безпеки авiацiї;

     23) проводить процедуру допуску до експлуатацiї злiтно-посадкових майданчикiв i свiтлосигнальних систем аеродромiв та видає вiдповiднi посвiдчення;

     24) здiйснює лiцензування господарської дiяльностi з надання послуг з перевезень пасажирiв та/або вантажу повiтряним транспортом;

     25) здiйснює реєстрацiю i виключення з реєстру цивiльних повiтряних суден та аеродромiв України, веде Державний реєстр цивiльних повiтряних суден України та Державний реєстр аеродромiв цивiльної авiацiї України;

     26) здiйснює нагляд та сертифiкацiю авiацiйних навчальних закладiв з пiдготовки, перепiдготовки, пiдтвердження/вiдновлення та пiдвищення квалiфiкацiї персоналу з наземного обслуговування, затверджує програми пiдготовки та перепiдготовки в таких закладах;

     27) надає дозволи на вилiт цивiльних повiтряних суден з аеродромiв України, прилiт повiтряних суден до аеродромiв України або на пролiт територiєю України та погоджує дозволи на виконання польотiв за Договором з вiдкритого неба;

     28) видає дозвiл на вилiт повiтряного судна для перевезення товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання;

     29) затверджує розклад руху авiаперевiзникам на виконання регулярних рейсiв, розглядає комерцiйнi угоди, укладенi мiж перевiзниками, що стосуються надання ними спiльних послуг, пов'язаних з повiтряними перевезеннями пасажирiв та багажу;

     30) погоджує мiсця розташування, висоту об'єктiв на приаеродромних територiях з урахуванням умов впливу авiацiйного шуму i емiсiй авiацiйних двигунiв та об'єктiв, якi можуть вплинути на безпеку польотiв i роботу радiотехнiчних засобiв цивiльної авiацiї;

     31) погоджує технiчнi завдання пiд час розроблення проектiв будiвництва нових i реконструкцiї дiючих аеропортiв та змiни до проектiв з питань, що стосуються забезпечення безпеки польотiв;

     32) приймає рiшення про спiльне використання аеродрому разом з органом виконавчої влади, до сфери управлiння якого належить аеродром, або власником аеродрому;

     33) погоджує мiсця розташування або розширення аеропорту (аеродрому);

     34) надає право на експлуатацiю повiтряних лiнiй i призначень авiаперевiзникам вiдповiдно до положень законодавства, мiжурядових угод про повiтряне сполучення та iнших домовленостей на рiвнi авiацiйних властей;

     35) здiйснює контроль та нагляд за додержанням вимог законодавства у сферi повiтряних перевезень пасажирiв та багажу, вантажiв, небезпечних вантажiв, товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання;

     36) готує за результатами проведення щомiсячного i щорiчного аналiзу звiт про регулярнiсть польотiв, а також збирає та обробляє iнформацiю про мiсцезнаходження повiтряних суден експлуатантiв України, що виконують роботи в iнших державах;

     37) органiзовує пошукове та аварiйно-рятувальне забезпечення польотiв цивiльної авiацiї та забезпечує цiлодобове функцiонування Координацiйного центру пошуку та рятування цивiльної авiацiї в установленому законодавством порядку;

     38) визначає вимоги щодо органiзацiї пошукового, аварiйно-рятувального та протипожежного забезпечення польотiв цивiльної авiацiї;

     39) забезпечує у межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики у сферi цивiльного захисту;

     40) органiзовує та контролює у межах повноважень, передбачених законом, суб'єктiв авiацiйної дiяльностi та експлуатантiв аеропортiв щодо дотримання авiацiйних правил України в частинi забезпечення екологiчної безпеки цивiльної авiацiї;

     41) розробляє та затверджує за погодженням з Генеральним штабом Збройних Сил, а в разi потреби - iз заiнтересованими державними органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями структуру повiтряного простору України;

     42) визначає класифiкацiю повiтряного простору України обслуговування повiтряного руху;

     43) визначає вимоги щодо надання аеронавiгацiйного обслуговування та перелiк послуг, що надаються суб'єктами аеронавiгацiйного обслуговування на всiх етапах польоту повiтряних суден;

     44) встановлює порядок обслуговування аеронавiгацiйною iнформацiєю та визначає порядок публiкацiї об'єднаного пакета аеронавiгацiйної iнформацiї;

     45) розробляє i встановлює вимоги щодо метеорологiчного обслуговування цивiльної авiацiї;

     46) погоджує проведення ремонтних, технологiчних або iнших робiт в/на аеропорту/аеродромi, якi впливають на змiну iнформацiї у Збiрнику аеронавiгацiйної iнформацiї;

     47) затверджує технiчнi завдання на виконання модернiзацiї та впровадження нових наземних засобiв зв'язку, навiгацiї та спостереження (радiотехнiчного забезпечення), введення в експлуатацiю об'єктiв обслуговування повiтряного руху;

     48) органiзовує приймальнi випробування нових наземних засобiв зв'язку, навiгацiї та спостереження (радiотехнiчного забезпечення), об'єктiв обслуговування повiтряного руху i затверджує програми та методики їх приймальних випробувань;

     49) здiйснює закрiплення видiлених робочих частот та позивних сигналiв для авiацiйного електрозв'язку за пiдприємствами, установами та органiзацiями цивiльної авiацiї;

     50) виконує функцiї нацiонального наглядового органу з питань аеронавiгацiйного обслуговування та органiзацiї повiтряного руху;

     51) вiдповiдає за розроблення, впровадження та забезпечення виконання Державної програми авiацiйної безпеки цивiльної авiацiї, а також державної програми контролю якостi забезпечення авiацiйної безпеки цивiльної авiацiї;

     52) визначає перелiк держав та аеропортiв, до яких тимчасово заборонено чи обмежено польоти цивiльних повiтряних суден експлуатантiв;

     53) затверджує програми пiдготовки та перепiдготовки авiацiйного персоналу;

     54) здiйснює оформлення i видачу посвiдчення члена екiпажу;

     55) вчиняє вiдповiднi дiї щодо визнання сертифiката або аналогiчного документа, виданого авiацiйним органом влади iноземної держави чи компетентною органiзацiєю;

     56) здiйснює координацiю робiт, пов'язаних iз забезпеченням єдностi вимiрювання, здiйсненням метрологiчного контролю i нагляду в галузi цивiльної авiацiї в єдинiй системi метрологiчного забезпечення України;

     57) визначає порядок ведення облiку, надання тимчасових позначень та видачi тимчасових облiкових посвiдчень для нових та модифiкованих повiтряних суден цивiльної авiацiї, що не внесенi до Державного реєстру цивiльних повiтряних суден України, на яких проводяться приймальнi та сертифiкацiйнi випробування, i для модифiкованих цивiльних повiтряних суден iноземної реєстрацiї, на яких проводяться приймальнi та сертифiкацiйнi випробування в Українi;

     58) присвоює повiтряним суднам, внесеним до Державного реєстру цивiльних повiтряних суден України, державнi та реєстрацiйнi розпiзнавальнi знаки;

     59) здiйснює самостiйно або уповноважує установи для реєстрацiї планерiв, дельтапланiв, надлегких лiтальних апаратiв, iнших повiтряних суден спортивного призначення, повiтряних суден аматорської конструкцiї, аеростатичних апаратiв, а також видачу посвiдчень про їх реєстрацiю;

     60) здiйснює сертифiкацiю експертних центрiв у сферi авiацiйної дiяльностi;

     61) органiзовує розроблення та здiйснення заходiв щодо пiдтримки льотної придатностi повiтряних суден, ефективностi їх експлуатацiї та iнженерного забезпечення авiацiйної дiяльностi, а також схвалення бюлетенiв промисловостi;

     62) здiйснює видачу авiацiйному персоналу свiдоцтв, продовжує строк їх дiї та встановлює рейтинги;

     63) разом iз спецiалiзованою експертною установою з розслiдування авiацiйних подiй з цивiльними повiтряними суднами створює систему обов'язкових сповiщень про авiацiйнi подiї та iнциденти з метою сприяння збору iнформацiї про фактичнi чи потенцiйнi недолiки у забезпеченнi безпеки авiацiї;

     64) опублiковує та поширює необхiдну обов'язкову iнформацiю для забезпечення безпеки польотiв;

     65) визначає перелiк подiй та обсяг iнформацiї про безпеку в галузi цивiльної авiацiї, якi пiдлягають обов'язковому сповiщенню суб'єктами авiацiйної дiяльностi, аналiзу та/або розслiдуванню, а також встановлює порядок сповiщення, розгляду отриманої iнформацiї, її аналiзу та вжиття вiдповiдних заходiв;

     66) установлює правила та порядок органiзацiї польотiв цивiльних повiтряних суден;

     67) здiйснює органiзацiю, виконання та контроль лiдирування повiтряних суден на територiї України;

     68) розробляє вимоги до екзаменаторiв та впроваджує систему нагляду за дiяльнiстю призначених нею екзаменаторiв, якi проводять теоретичнi та практичнi iспити авiацiйного персоналу;

     69) постiйно проводить оцiнку ризикiв та рiвня безпеки цивiльної авiацiї з метою впровадження вiдповiдних заходiв;

     70) здiйснює iнспектування iноземних повiтряних суден на територiї України на вiдповiднiсть стандартам IКАО;

     71) здiйснює нагляд та контроль за дотриманням експлуатантами аеропортiв вимог щодо медичного забезпечення в зонi вiдповiдальностi аеропортiв;

     72) надає повноваження авiацiйного медичного екзаменатора на проведення медичної сертифiкацiї, обмежує або забороняє проведення медичної сертифiкацiї у разi порушення вимог, визначених законодавством, у тому числi авiацiйними правилами України;

     73) надає повноваження медичним центрам на проведення медичної сертифiкацiї авiацiйного персоналу, обмежує або забороняє проведення медичної сертифiкацiї у разi порушення вимог, визначених законодавством, у тому числi авiацiйними правилами України;

     74) погоджує програми навчальних закладiв, на базi яких проводяться курси професiйної пiдготовки для кандидатiв на посаду авiацiйного медичного екзаменатора;

     75) визначає умови i порядок проведення медичного обстеження авiацiйного персоналу;

     76) розробляє нормативно-правовi акти та методичнi рекомендацiї щодо ставок аеропортових зборiв за обслуговування повiтряних суден i пасажирiв в аеропортах України та ставок плати за послуги з аеронавiгацiйного обслуговування повiтряних суден у повiтряному просторi України;

     77) встановлює квалiфiкацiйнi вимоги, надає погодження та скасовує погодження кандидатур керiвникiв суб'єктiв авiацiйної дiяльностi, представникiв керiвного складу таких суб'єктiв, якi несуть вiдповiдальнiсть за безпеку авiацiї, систему управлiння якiстю;

     78) бере участь у розробленнi проектiв нацiональних, державних i галузевих програм розвитку цивiльної авiацiї;

     79) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Державiаслужби;

     80) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо забезпечення розвитку та захисту конкуренцiї в галузi цивiльної авiацiї;

     81) готує пропозицiї щодо формування державного бюджету в частинi фiнансування заходiв, спрямованих на забезпечення безпеки авiацiї;

     82) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     5. Державiаслужба з метою органiзацiї своєї дiяльностi:

     1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контролю за їх виконанням в апаратi Державiаслужби;

     2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Державiаслужби, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату Державiаслужби;

     3) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;

     4) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил;

     5) забезпечує отримання, зберiгання та супроводження документiв, що регламентують експлуатацiю авiацiйної технiки;

     6) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Державiаслужби, здiйснює контроль за використанням фiнансових та матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку в установленому законодавством порядку, забезпечує цiльове використання бюджетних коштiв.

     6. Державiаслужба для виконання покладених на неї завдань має право:

     1) залучати в установленому порядку до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань вчених i фахiвцiв, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками);

     2) одержувати безоплатно вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй незалежно вiд форми власностi та їх посадових осiб, а також вiд громадян та їх об'єднань iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на неї завдань;

     3) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;

     4) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї;

     5) встановлювати обмеження або заборону на вчинення певних дiй суб'єктами авiацiйної дiяльностi або зобов'язати їх вчиняти певнi дiї вiдповiдно до законодавства та авiацiйних правил України;

     6) накладати штрафи за умов, визначених Повiтряним кодексом України;

     7) встановлювати обмеження на експлуатацiю повiтряних суден;

     8) анулювати лiцензiї на провадження господарської дiяльностi з надання послуг з перевезень пасажирiв та/або вантажу повiтряним транспортом;

     9) анулювати, вiдмовляти у наданнi, обмежувати обсяг прав на експлуатацiю повiтряних лiнiй у випадках, визначених Повiтряним кодексом України;

     10) обмежувати частково або повнiстю використання повiтряного простору України або його окремої частини;

     11) визначати за результатами оцiнки рiвня загрози всi або окремi рейси будь-якого експлуатанта як рейси пiдвищеного ризику iз застосуванням посилених заходiв безпеки в аеропортах України;

     12) вiдмовляти в реєстрацiї цивiльного повiтряного судна у разi, коли повiтряне судно не вiдповiдає вимогам щодо льотної придатностi, охорони навколишнього природного середовища або iнших обмежень, установлених Державiаслужбою;

     13) встановлювати обмеження або заборону на польоти iноземних авiаперевiзникiв на пiдставi результатiв перевiрок повiтряних суден таких авiаперевiзникiв у разi їх невiдповiдностi стандартам IКАО;

     14) визначати або залучати до виконання окремих робiт або надання послуг, в тому числi до проведення iнспекцiй, перевiрок, оцiнки, експертизи, випробувань та дослiджень, пiдприємства, установи, органiзацiї i науковцiв, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, недержавних органiзацiй;

     15) направляти державних iнспекторiв, якi мають чинне свiдоцтво льотного складу, для виконання льотних тренувань, пiдтримання квалiфiкацiї та проведення перевiрок в авiакомпанiях (авiапiдприємствах) i спецiалiзованих навчальних закладах, а також для проходження тренувань на повiтряних суднах та комплексних тренажерах.

     7. Державiаслужба пiд час виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.

     8. Державiаслужба в межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, вiдповiдно до стандартiв i рекомендованої практики IКАО, нормативних актiв iнших мiжнародних авiацiйних органiзацiй та з урахуванням законодавства ЄС у галузi цивiльної авiацiї розробляє та приймає авiацiйнi правила України, що регулюють дiяльнiсть цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору, i видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує та контролює їх виконання.

     Тi авiацiйнi правила України, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".

     Авiацiйнi правила України пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.

     9. Державiаслужбу очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра iнфраструктури.

     10. Голова Державiаслужби:

     1) очолює Державiаслужбу, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, в установленому порядку представляє Державiаслужбу у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами i органiзацiями в Українi та за її межами;

     2) вносить на розгляд Мiнiстра iнфраструктури пропозицiї щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi цивiльної авiацiї та використання повiтряного простору України, розробленi Державiаслужбою проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiнфраструктури, а також позицiю щодо проектiв, розробниками яких є iншi мiнiстерства;

     3) органiзовує та контролює в межах повноважень, передбачених законом, виконання в апаратi Державiаслужби Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiнфраструктури з питань, що належать до сфери дiяльностi Державiаслужби;

     4) подає на затвердження Мiнiстровi iнфраструктури плани роботи Державiаслужби;

     5) звiтує перед Мiнiстром iнфраструктури про виконання планiв роботи Державiаслужби та покладених на неї завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Державiаслужби, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;

     6) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром iнфраструктури порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнiнфраструктури i Державiаслужбою та своєчаснiсть її подання;

     7) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;

     8) призначає на посаду та звiльняє з посади за погодженням з Мiнiстром iнфраструктури керiвникiв i заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату Державiаслужби, призначає на посаду та звiльняє з посади державних службовцiв та працiвникiв Державiаслужби;

     9) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли Державiаслужби;

     10) вносить в установленому порядку подання щодо представлення державних службовцiв та працiвникiв Державiаслужби до вiдзначення державними нагородами;

     11) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв i працiвникiв Державiаслужби, присвоює їм ранги державних службовцiв;

     12) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики з питань державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням в апаратi Державiаслужби;

     13) утворює комiсiї, робочi та експертнi групи;

     14) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї Державiаслужби;

     15) пiдписує накази Державiаслужби;

     16) подає на розгляд Мiнiстра iнфраструктури пропозицiї щодо призначення на посаду та звiльнення з посади своїх заступникiв;

     17) дає в межах повноважень, передбачених законом, доручення, обов'язковi для виконання державними службовцями i працiвниками апарату Державiаслужби;

     18) направляє державних iнспекторiв, якi мають дiючi свiдоцтва льотного складу, для включення до складу екiпажу повiтряного судна експлуатанта України з метою пiдтримання, пiдвищення власної квалiфiкацiї пiд час виконання службових обов'язкiв;

     19) може звiльнити суб'єкта авiацiйної дiяльностi вiд виконання окремих технiчних або процедурних вимог авiацiйних правил України, якщо буде визнано, що це необхiдно в iнтересах суспiльства та не створює загрози безпецi цивiльної авiацiї;

     20) здiйснює в межах та у спосiб, визначенi законом та авiацiйними правилами України:

     органiзацiю заходiв щодо забезпечення безпеки авiацiї;

     регулювання об'єднаної цивiльно-вiйськової системи органiзацiї повiтряного руху та її розвитку;

     органiзацiю розроблення проектiв авiацiйних правил України та їх прийняття;

     заборону, скасування, тимчасове припинення або змiну виконання будь-яких видiв польотiв i авiацiйної дiяльностi у разi виявлення загрози безпецi польотiв або їх невiдповiдностi встановленим стандартам i авiацiйним правилам України;

     введення обмежень щодо строкiв експлуатацiї повiтряних суден;

     укладення договорiв, угод, контрактiв, протоколiв, iнших документiв з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Державiаслужби;

     утворення апеляцiйної комiсiї для розгляду скарг на дiї, рiшення та висновки Державiаслужби та її посадових осiб;

     укладення в установленому законодавством порядку з авiацiйним органом влади iноземної держави договору про взяття на себе певних функцiй та обов'язкiв держави реєстрацiї щодо повiтряного судна, яке зареєстроване в цiй державi, якщо експлуатантом такого повiтряного судна є український експлуатант, вiдповiдно до Закону України "Про ратифiкацiю Протоколу про введення нової статтi 83-bis до Конвенцiї про мiжнародну цивiльну авiацiю";

     укладення в установленому законодавством порядку договору з авiацiйним органом влади iноземної держави про передачу цiй державi певних функцiй та обов'язкiв держави реєстрацiї щодо повiтряного судна, зареєстрованого в Українi;

     21) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     11. Голова Державiаслужби має двох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра iнфраструктури.

     12. Для узгодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Державiаслужби, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у Державiаслужбi може утворюватися колегiя.

     Рiшення колегiї Державiаслужби можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Державiаслужби.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Державiаслужбi можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.

     Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Голова Державiаслужби.

     13. Граничну чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Державiаслужби затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Структуру апарату Державiаслужби затверджує її Голова за погодженням з Мiнiстром iнфраструктури.

     Штатний розпис i кошторис апарату Державiаслужби затверджує її Голова за погодженням з Мiнфiном.

     14. Державiаслужба є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.