ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
IНДИВIДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦIЯ
21.08.2018 | N 3626/6/99-99-12-02-02-15/IПК |
---|
Щодо порядку пакування, зберiгання та маркування
алкогольних напоїв
Державна фiскальна служба України розглянула звернення Товариства щодо порядку пакування, зберiгання та маркування алкогольних напоїв (коньякiв) як сировини для виробництва харчових продуктiв (кондитерських виробiв) i в межах компетенцiї повiдомляє.
Основнi засади державної полiтики щодо регулювання виробництва, експорту, iмпорту, оптової i роздрiбної торгiвлi спиртом етиловим, коньячним i плодовим, спиртом етиловим ректифiкованим виноградним, спиртом етиловим ректифiкованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якостi та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обiгом алкогольних напоїв i тютюнових виробiв на територiї України вiд 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва i обiгу спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробiв" (далi - Закон N 481).
Дiя цього Закону не поширюється на роздрiбну торгiвлю винами столовими, крiм випадкiв, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних i плодово-ягiдних, напоїв медових, наливок i настоянок, виготовлених громадянами в домашнiх умовах для власного споживання.
1. Чи поширюються вимоги ст. 11 Закону N 481 на випадки зберiгання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктiв (кондитерських виробiв)?
Стаття 11 Закону N 481 не встановлює правових норм порядку зберiгання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктiв (кондитерських виробiв). Разом з цим, статтею 15 Закону N 481 встановлено, що зберiгання алкогольних напоїв здiйснюється в мiсцях зберiгання алкогольних напоїв, внесених до Єдиного державного реєстру мiсць зберiгання (далi Єдиний реєстр), незалежно вiд того, кому належить таке мiсце зберiгання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке мiсце зберiгання було внесено до Єдиного реєстру.
Таким чином, зберiгання алкогольних напоїв, незалежно вiд напрямку їх використання, повинно здiйснюватися в мiсцях, внесених до Єдиного реєстру.
Звертаємо увагу, що за порушення норм Закону N 481 посадовi особи i громадяни притягаються до вiдповiдальностi згiдно з чинним законодавством. До суб'єктiв господарювання застосовуються фiнансовi санкцiї у виглядi штрафiв вiдповiдно до статтi 17 Закону N 481. Зокрема за зберiгання алкогольних напоїв у мiсцях зберiгання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 вiдсоткiв вартостi товару, який знаходиться в такому мiсцi зберiгання, але не менше 17000 гривень.
2. Чи може виробник харчових продуктiв у зазначеному випадку зберiгати вiдповiднi алкогольнi напої у iншiй, нiж передбачено Законом N 481 тарi, придатнiй для зберiгання харчових продуктiв, що пiдтверджується вiдповiдними сертифiкатами або висновками санiтарно-епiдемiологiчної експертизи?
Статтею 11 встановлено, що розлив алкогольних напоїв здiйснюється виключно у передбачену дiючими стандартами тару, а також регламентовано мiсткiсть тари (зокрема 1,0 л i бiльше).
Вiдповiдно до статтi 9 Закону N 481 алкогольнi напої повиннi вiдповiдати вимогам затверджених i зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документiв, якi дiють в Українi.
Пунктом 9 ДСТУ 4700:2006 "Коньяки України. Технiчнi умови" встановлено вимоги до пакування зазначеної продукцiї. Зокрема Коньяки України розливають у тару бiльше 1,0 дм3, яка дозволена для використовування центральним органом виконавчої влади у сферi охорони здоров'я України та хiмiчно стiйку до коньякiв.
Враховуючи зазначене, коньяки можуть зберiгатися у тарi бiльше 1,0 лiтра за умови наявностi дозволу центрального органу виконавчої влади у сферi охорони здоров'я України та хiмiчно стiйку до такої продукцiї.
3. Якщо алкогольнi напої зберiгаються (отримано вiд постачальника) в тарi ємнiстю 1000 л, чи пiдлягають такi алкогольнi напої маркуванню марками акцизного податку?
Пунктами 226.1 та 226.2 статтi 226 Податкового кодексу України (далi - Кодекс) визначено, що у разi виробництва на митнiй територiї України алкогольних напоїв i тютюнових виробiв чи ввезення таких товарiв на митну територiю України платники податку зобов'язанi забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосiб, щоб марка акцизного податку розривалася пiд час вiдкупорювання (розкривання) товару. Наявнiсть наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшцi (упаковцi) алкогольного напою та пачцi (упаковцi) тютюнового виробу є однiєю з умов для ввезення на митну територiю України i продажу таких товарiв споживачам, а також пiдтвердженням сплати податку та легальностi ввезення товарiв.
Ввезення на митну територiю України, зберiгання, транспортування, прийняття на комiсiю з метою продажу та продаж на митнiй територiї України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробiв забороняються (пункт 226.11 статтi 226 Кодексу).
Пунктом 226.6 статтi 226 Кодексу визначено, що маркуванню пiдлягають усi алкогольнi напої iз вмiстом спирту етилового понад 8,5 вiдсотка об'ємних одиниць.
Статтею 227 Кодексу визначено, що суб'єкти господарювання - юридичнi та фiзичнi особи, якi уклали з iноземними виробниками або iншими нерезидентами контракт (договiр) про постачання в Україну алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, мають право ввозити на митну територiю України iмпортнi алкогольнi напої i тютюновi вироби, якщо:
а) ввезення їх на митну територiю України здiйснюється виключно через визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України пункти пропуску через державний кордон, якi зазначенi покупцями марок (iмпортерами) у заявцi-розрахунку;
б) маркування алкогольних напоїв i тютюнових виробiв здiйснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка;
в) алкогольнi напої в автомобiльних i залiзничних цистернах, а також у баках, бачках та iнших ємностях мiсткiстю бiльш як 5 лiтрiв ввозяться в Україну з метою продажу або обмiну на митнiй територiї України та не пiдлягають маркуванню. У такому разi податок сплачується до або пiд час митного оформлення. Контроль за його сплатою здiйснюється митними органами;
г) покупець марок (iмпортер) подав контролюючому органу митну декларацiю, копiю декларацiї про максимальнi роздрiбнi цiни (для тютюнових виробiв) та примiрник заявки-розрахунку з вiдмiткою продавця марок акцизного податку про сплату сум податку до вiдповiдного бюджету в повному обсязi.
Враховуючи викладене, маркуванню пiдлягають усi алкогольнi напої, якi реалiзуються в Українi, як виробленi в Українi, так i тi, що iмпортуються в Україну, iз вмiстом спирту етилового понад 8,5 вiдсотка об'ємних одиниць та розлитi у споживчу тару, в т. ч. алкогольнi напої в iнших ємностях мiсткiстю бiльш як 5 лiтрiв.
Вiдповiдно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу iндивiдуальна податкова консультацiя має iндивiдуальний характер i може використовуватися виключно платником податкiв, якому надано таку консультацiю.
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |