МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ

НАКАЗ
м. Київ

18.10.2021 N 552


Про затвердження Порядку виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
14 грудня 2021 р. за N 1612/37234


     Вiдповiдно до частини другої статтi 246, статтi 324 Митного кодексу України, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними", пiдпункту 5 пункту 4 Положення про Мiнiстерство фiнансiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2014 року N 375, з метою забезпечення практичної реалiзацiї пункту 52 роздiлу IX плану заходiв з реформування та розвитку системи органiв, що реалiзують митну полiтику, затвердженого розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 травня 2020 року N 569-р, впровадження ефективної системи митного контролю iз застосуванням скануючих систем наказую:

     1. Затвердити Порядок виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем, що додається.

     2. Державнiй митнiй службi України доопрацювати вiдповiдне програмне забезпечення для реалiзацiї вимог цього наказу.

     3. Установити, що до моменту впровадження вiдповiдного програмного забезпечення або у разi виходу з ладу автоматизованої системи митного оформлення митних органiв, пов'язаної iз внесенням та/або отриманням iнформацiї пiд час здiйснення митного контролю iз застосуванням вантажних скануючих систем, для контролю й облiку застосування цих скануючих систем митницi використовують Iнформацiйний аркуш вiдповiдно до цього Порядку, який реєструється в електронному журналi, форму якого визначають митницi самостiйно.

     4. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Державної митної служби України вiд 27 липня 2009 року N 692 "Про затвердження Порядку митного огляду товарiв i транспортних засобiв з використанням мобiльної рентгенографiчної системи Eagle M4507 у пунктах пропуску через державний кордон", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 28 серпня 2009 року за N 809/16825.

     5. Департаменту митної полiтики в установленому порядку забезпечити:

     подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;

     оприлюднення цього наказу.

     6. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.

     7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної митної служби України.

Мiнiстр Сергiй МАРЧЕНКО
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної митної служби України Павло РЯБIКIН
Голова Державної регуляторної служби України Олексiй КУЧЕР
Перший заступник Мiнiстра цифрової трансформацiї України Олексiй ВИСКУБ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства фiнансiв України
18 жовтня 2021 року N 552

ПОРЯДОК
виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем

I. Загальнi положення

     1. Цей Порядок розроблено вiдповiдно до частини другої статтi 246, статтi 324 Митного кодексу України (далi - Кодекс) та визначає особливостi виконання митних формальностей пiд час здiйснення митного контролю та оформлення товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, у разi їх проведення iз застосуванням скануючих систем.

     2. У цьому Порядку термiни вживаються в таких значеннях:

     багажна/поштова скануюча система (далi - БПСКС) - технiчна система, призначена для сканування багажу, ручної поклажi та поштових (або експрес) вiдправлень (до якої належать скануюча система стацiонарного типу (транспортерна та прямопоказуюча), скануюча система мобiльного типу (транспортерна));

     вантажна скануюча система (далi - ВСКС) - технiчна система, призначена для сканування транспортних засобiв та контейнерiв (до якої належать комплексна скануюча система стацiонарного типу, скануюча система мобiльного типу);

     виявлення аномалiй - процес аналiзу та вiзуального розпiзнавання рентгенiвських зображень, якi викликають пiдозру, зважаючи на iстотнi вiдмiнностi у рентгенiвських зображеннях вiд iнформацiї, що мiститься у товаросупровiдних документах, та iнформацiї про товар (транспортний засiб, контейнер), та/або свiдчать про наявнiсть стороннiх вкладень;

     Iнформацiйний аркуш - внутрiшнiй документ митницi встановленої форми, що вiдображає проходження митних формальностей у разi прийняття уповноваженим пiдроздiлом митницi рiшення щодо застосування скануючої системи та зберiгається у справах митницi, де безпосередньо здiйснювалось сканування;

     квалiфiкацiйний вiдбiр операторiв скануючих систем - комплекс заходiв, спрямованих на визначення професiйних та особистiсних якостей, необхiдних для аналiзу рентгенiвських зображень, отриманих за допомогою вантажних та багажних/поштових скануючих систем;

     монiторинг використання скануючих систем - отримання й обробка iнформацiї поточного спостереження, аналiзу рентгенiвських зображень та прийнятих рiшень посадовими особами за результатами проведених сканувань, надання рекомендацiй та дистанцiйна онлайн пiдтримка;

     неiнтрузивнi технологiї контролю - технологiї перевiрки товарiв, особистих речей, що перемiщуються через митний кордон України у ручнiй поклажi, супроводжуваному та несупроводжуваному багажу, транспортних засобiв особистого користування та транспортних засобiв комерцiйного призначення без зняття засобiв забезпечення iдентифiкацiї, накладених на транспортний засiб комерцiйного призначення, без вивантаження товарiв, без розпакування товарiв, без розкриття вантажних мiсць та порушення їх цiлiсностi за допомогою спецiального технiчного обладнання та апаратури (наприклад, рентгенiвське або гамма обладнання) для отримання можливостi здiйснення контролю товарiв, для отримання iнших вiдомостей про товари та для виявлення товарiв, перемiщуваних пiд виглядом iнших товарiв;

     оператор скануючої системи (далi - оператор СКС) - посадова особа митницi, до функцiональних обов'язкiв якої належить здiйснення митного контролю з використанням скануючих систем, у тому числi здiйснення аналiзу рентгенiвських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем;

     пiдроздiл митного оформлення - пiдроздiл митного оформлення митного органу (митницi), посадовi особи якого безпосередньо здiйснюють митний контроль та митне оформлення товарiв та транспортних засобiв;

     скануюча система (далi - СКС) - технiчна система, призначена для отримання зображення на основi застосування енергiї рентгенiвського, гамма або гальмiвного випромiнювання (до якої належать вантажна скануюча система та багажна/поштова скануюча система);

     спецiалiзований пiдроздiл - пiдроздiл митницi, до функцiй якого належать використання, експлуатацiя, технiчний нагляд i контроль за використанням скануючих систем та iнших технiчних засобiв митного контролю;

     спецiальна пiдготовка операторiв скануючих систем - система теоретичних занять та практичних тренувань, спрямованих на формування й удосконалення у посадових осiб митних органiв необхiдних знань, умiнь i навичок з аналiзу рентгенiвських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем;

     центральна база зображень - зображення, у тому числi рентгенiвськi, отриманi за допомогою скануючих систем стацiонарного та мобiльного типу, що розмiщенi на базi серверних станцiй, якi зберiгаються та супроводжуються вiдповiдним уповноваженим структурним пiдроздiлом Держмитслужби.

     Iншi термiни вживаються у значеннях, наведених у Кодексi.

II. Призначення та використання СКС

     1. Вiдповiдно до частини першої статтi 324 Кодексу СКС використовуються для скорочення часу проведення митного контролю та пiдвищення його ефективностi.

     На пiдставi результатiв використання СКС визначається необхiднiсть у застосуваннi окремих форм митного контролю, встановлених статтею 336 Кодексу, зокрема митного огляду та їх обсягу, пiд час виконання митних формальностей.

     2. Використання СКС пiд час здiйснення митного контролю товарiв та транспортних засобiв здiйснюється з урахуванням положень Кодексу та типових технологiчних схем, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними".

     У пунктах пропуску для автомобiльного сполучення розташування та подальше використання ВСКС мають забезпечувати можливiсть сканування товарiв та транспортних засобiв, якi перемiщуються у напрямку "В'їзду в Україну" та "Виїзд з України".

     3. Оператором СКС може бути посадова особа митницi, яка пройшла:

     1) вiдповiдний медичний огляд, за результатами якого стосовно цiєї особи встановлено придатнiсть та можливiсть роботи з джерелами iонiзуючого випромiнення;

     2) квалiфiкацiйний вiдбiр операторiв СКС;

     3) навчання вiд постачальника (виробника, представника, установи чи органiзацiї) СКС за напрямом експлуатацiї такої скануючої системи та всiх її компонентiв й отримала вiдповiдний документ (посвiдчення) - для ВСКС або навчання (iнструктаж) за напрямом експлуатацiї такої скануючої системи та всiх її компонентiв, що проводиться посадовими особами спецiалiзованого пiдроздiлу - для БПСКС;

     4) спецiальну пiдготовку операторiв СКС та отримала документ, що пiдтверджує вiдповiднiсть оператора СКС професiйним та особистiсним якостям, необхiдних для аналiзу рентгенiвських зображень, отриманих за допомогою СКС;

     5) навчання з радiацiйної безпеки й отримала вiдповiдний документ (посвiдчення).

     4. До участi у квалiфiкацiйному вiдборi операторiв СКС допускаються виключно посадовi особи митниць, якi пройшли вiдповiдний медичний огляд, визначений у пiдпунктi 1 пункту 3 цього роздiлу.

     До участi у спецiальнiй пiдготовцi операторiв СКС допускаються виключно посадовi особи митниць, якi пройшли квалiфiкацiйний вiдбiр операторiв СКС.

     Спецiальна пiдготовка оператора СКС здiйснюється один раз на три роки.

     5. Органiзацiю проведення квалiфiкацiйного вiдбору, спецiальної пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї операторiв СКС здiйснює Департамент спецiалiзованої пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби на пiдставi Плану пiдвищення рiвня професiйної компетентностi посадових осiб територiальних органiв Держмитслужби у порядку, визначеному Держмитслужбою.

     Iнформацiю про результати квалiфiкацiйного вiдбору та спецiальної пiдготовки операторiв СКС Департамент спецiалiзованої пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби надсилає до вiдповiдних митниць Держмитслужби.

     Посадовi особи митниць, якi не пройшли квалiфiкацiйний вiдбiр та спецiальну пiдготовку операторiв СКС, не допускаються до роботи iз СКС.

     6. Перелiк посадових осiб, допущених до використання СКС, встановлюється наказом по митницi пiсля успiшного проходження етапiв пiдготовки, визначених у пунктах 4, 5 цього роздiлу.

     Копiя наказу надсилається до структурного пiдроздiлу Держмитслужби, до функцiй якого належить контроль за використанням технiчних засобiв митного контролю, i Департаменту спецiалiзованої пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби протягом трьох робочих днiв вiд дня його пiдписання.

     7. Сканування товарiв i транспортних засобiв iз застосуванням СКС здiйснюється у межах, дозволених їх технiчних можливостей.

     Сканування товарiв i транспортних засобiв iз застосуванням СКС не здiйснюється, якщо:

     СКС перебуває у станi технiчної несправностi;

     габарити транспортного засобу, вантажу (вiдправлення, багажу) або товару не вiдповiдають технiчним можливостям СКС;

     товар, що перемiщується, не пiдлягає рентгенiвському (гама) дослiдженню з використанням скануючої системи (живi тварини, фотоплiвка, фотопапiр, рентгенiвська плiвка й iншi товари, чутливi до рентгенiвського (гама) випромiнювання), та якому може бути завдано шкоди пiд час сканування;

     у разi застосування СКС будуть порушенi вимоги частини другої статтi 324 Кодексу.

     8. Держмитслужба вiдповiдно до пропозицiй митниць окремо для кожного пункту пропуску, де розташовано ВСКС, встановлює мiнiмально допустиму кiлькiсть сканувань протягом оперативної змiни, iндивiдуально для кожної такої ВСКС, з урахуванням логiстики, iнфраструктури, розмiщення пункту пропуску, регiональних та мiсцевих особливостей регiону.

     9. Сканування проводиться виключно в межах зони сканування, встановленої вiдповiдно до визначених законодавством документiв на такий об'єкт (майданчик, споруду).

III. Митний контроль iз застосуванням ВСКС

     1. Митний контроль iз застосуванням ВСКС здiйснюється:

     за результатами застосування системи управлiння ризиками, у тому числi спрацювання автоматизованої системи управлiння ризиками;

     на пiдставi обґрунтованого рiшення керiвника пiдроздiлу митного оформлення (старшого змiни), або особи, яка виконує його обов'язки, про застосування ВСКС iз внесенням цiєю особою вiдмiтки до автоматизованої системи митного оформлення (далi - АСМО) або Iнформацiйного аркуша (додаток 1) про прийняте рiшення;

     на пiдставi обґрунтованого рiшення керiвника пiдроздiлу протидiї митним правопорушенням, або особи, яка виконує його обов'язки, про застосування ВСКС iз внесенням цiєю особою вiдмiтки до АСМО або Iнформацiйного аркуша про прийняте рiшення.

     Розгляд питання щодо застосування ВСКС здiйснюється за умови забезпечення дотримання вимог Типової технологiчної схеми пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року N 451, та технологiчних схем пропуску осiб, транспортних засобiв та вантажiв через державний кордон, що затверджуються керiвником органу охорони державного кордону для кожного пункту пропуску, розроблених вiдповiдно до Кодексу та пункту 19 зазначеної вище Типової технологiчної схеми.

     2. Посадова особа митного органу, яка здiйснює митнi формальностi щодо товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, або посадова особа митного органу, яка вiдповiдає за дотримання режиму зони митного контролю, перевiряє в АСМО або Iнформацiйному аркушi наявнiсть вiдповiдного рiшення щодо застосування ВСКС та, у разi наявностi такого рiшення, забезпечує контроль за висадкою та перемiщенням пасажирiв транспортного засобу до мiсця очiкування (пасажирського павiльйону, пасажирської зали тощо) та контроль за перемiщенням транспортного засобу до мiсця проведення сканування згiдно з визначеними схемами руху транспортних засобiв для проходження сканування.

     3. Митний контроль товарiв та транспортних засобiв з використанням ВСКС, у тому числi сканування, здiйснюють не менше як три оператори ВСКС, двоє з яких є виключно посадовими особами спецiалiзованого пiдроздiлу.

     При цьому одна посадова особа - оператор руху, друга - оператор реєстрацiї супровiдних документiв та керування системою (водiй скануючої системи мобiльного типу), третя - оператор роботи iз зображеннями.

     Усi оператори ВСКС повиннi бути взаємозамiнними. Залучення посадових осiб спецiалiзованого пiдроздiлу до постiйного виконання завдань, не пов'язаних iз забезпеченням неiнтрузивних технологiй митного контролю, забороняється, крiм випадкiв, визначених цим Порядком.

     4. Пiсля прибуття транспортного засобу до мiсця розмiщення ВСКС оператор руху:

     перевiряє наявнiсть будь-яких предметiв на транспортному засобi, якi пiд час здiйснення сканування можуть призвести до технiчної несправностi СКС;

     попереджає водiя про необхiднiсть поставити транспортний засiб на ручне гальмо, пропонує пасажирам (за їх присутностi), якi слiдують у цьому транспортному засобi, покинути його та вказує на мiсце очiкування;

     отримує вiд водiя транспортного засобу товаросупровiднi документи та документи на транспортний засiб i передає їх оператору реєстрацiї супровiдних документiв та керування системою (водiю скануючої системи мобiльного типу);

     координує дiї водiя транспортного засобу при в'їздi до зони сканування;

     повiдомляє водiя про те, що огляд з використанням ВСКС може вплинути на особистi речi, зокрема фотоплiвку, фотопапiр та iншi предмети, чутливi до рентгенiвського (гама) випромiнювання, та у разi, якщо такi особистi речi знаходяться в кабiнi транспортного засобу, пропонує водiю взяти їх iз собою;

     iнформує водiя про те, що на транспортний засiб i його устаткування рентгенiвська перевiрка не впливає;

     попереджає водiя про заборону входження до зони сканування та наближення до транспортного засобу, що пройшов сканування без погодження з оператором руху.

     Оператор реєстрацiї супровiдних документiв та керування системою (водiй скануючої системи мобiльного типу):

     вносить до АСМО або Iнформацiйного аркуша вiдомостi про транспортний засiб, товари, що перемiщуються цим транспортним засобом, iнформацiю про напрямок перемiщення цього транспортного засобу та сканує товаросупровiднi документи;

     за допомогою радiозв'язку та системи вiдеоконтролю контролює дотримання заходiв радiацiйної безпеки пiд час сканування;

     безпосередньо керує процесом сканування;

     проводить пiдготовку ВСКС до наступного сканування.

     Оператор роботи iз зображеннями пiсля сканування транспортного засобу:

     за допомогою iнструментiв програмного забезпечення дослiджує, аналiзує та порiвнює вiдомостi, зазначенi у товаросупровiдних документах, з вiдомостями, отриманими в результатi рентгенiвського зображення, а також порiвнює їх з попереднiми зображеннями з архiвної бази зображень з метою виявлення аномалiй;

     якщо за результатами аналiзу зображення аномалiй не виявлено, вносить вiдповiдну iнформацiю до АСМО або Iнформацiйного аркуша;

     якщо за результатами аналiзу зображення виявлено наявнiсть аномалiй, вносить вiдповiдну iнформацiю з електронною копiєю зображення, отриманого за результатами сканування, до АСМО; у разi використання Iнформацiйного аркуша - додає до Iнформацiйного аркуша фрагмент роздрукованого рентгенiвського зображення iз вiдповiдними коментарями (висновками та рекомендацiями), зазначає час i дату сканування, власне iм'я та прiзвище, засвiдчує цi вiдомостi особистим пiдписом;

     контролює створення, передання та збереження архiву зображень у базi даних спецiалiзованого програмного забезпечення скануючої системи.

     5. Пiсля завершення сканування оператор руху повiдомляє водiя транспортного засобу про завершення сканування та направляє його за напрямом руху транспортних засобiв вiдповiдно до схеми руху в пунктi пропуску для проходження подальших митних процедур.

     Якщо за результатами сканування виявлено будь-якi аномалiї, оператор руху в обов'язковому порядку повiдомляє про це пiдроздiл митного оформлення та спрямовує водiя транспортного засобу до визначеного пiдроздiлом митного оформлення мiсця, призначеного для проведення подальших митних формальностей.

     Товаросупровiднi документи та Iнформацiйний аркуш iз роздрукованим рентгенiвським зображенням (за наявностi) оператор СКС передає до пiдроздiлу митного оформлення.

     6. У разi виявлення аномалiй посадова особа пiдроздiлу митного оформлення, яка здiйснює митнi формальностi щодо товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, вiдповiдно до положень статтi 320 Кодексу та у порядку, встановленому статтею 363 Кодексу, приймає рiшення про обрання форм i обсягiв митного контролю та вносить вiдповiдну iнформацiю до АСМО або Iнформацiйного аркуша.

     7. У разi прийняття рiшення щодо проведення митного огляду товарiв та/або транспортних засобiв митний огляд проводиться у порядку, встановленому законодавством, а iнформацiя про його результати вноситься до АСМО та Iнформацiйного аркуша.

     8. Якщо за результатами митного огляду встановлено ознаки порушення митних правил або виявлено предмети контрабанди, посадовi особи пiдроздiлу митного оформлення вживають заходiв, передбачених законодавством.

IV. Митний контроль iз застосуванням БПСКС

     1. Митний контроль товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, iз застосуванням БПСКС здiйснює посадова особа пiдроздiлу митного оформлення вибiрково на пiдставi результатiв системи аналiзу ризикiв, у тому числi за результатами спрацювання автоматизованої системи управлiння ризиками з урахуванням положень Кодексу, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними", наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 03 серпня 2018 року N 671 "Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на повiтряному транспортi", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 11 вересня 2018 року за N 1036/32488, та iнших нормативних документiв з питань митної справи, якi регулюють питання застосування технiчних засобiв митного контролю (СКС).

     Митний контроль товарiв, що перемiщуються (пересилаються) у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, iз застосуванням БПСКС здiйснюється з урахуванням частини першої статтi 237 Кодексу.

     2. Кiлькiсть операторiв БПСКС, якi здiйснюють сканування, визначає iндивiдуально керiвник пiдроздiлу митного оформлення (старший змiни) або його заступник з урахування завантаженостi пiдроздiлу митного оформлення, але має бути не менше двох посадових осiб.

     Оператором БПСКС може бути посадова особа пiдроздiлу митного оформлення, яка вiдповiдає вимогам, визначеним у пунктi 3 роздiлу II цього Порядку.

     3. За результатами використання БПСКС посадовi особи пiдроздiлу митного оформлення здiйснюють заходiв, передбачених пунктами 6 - 8 роздiлу III цього Порядку.

V. Звiтнiсть та монiторинг

     1. Для аналiзу ефективностi використання СКС та аналiзу ефективностi роботи операторiв СКС митницi Держмитслужби щоквартально до 5 числа першого мiсяця наступного за звiтним подають до уповноважених структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та Департаменту спецiалiзованої пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби iнформацiю щодо результативностi використання СКС за встановленою формою (додаток 2).

     2. Монiторинг використання ВСКС у Держмитслужбi здiйснюють уповноваженi на це керiвником Держмитслужби вiдповiднi структурнi пiдроздiли та Департамент спецiальної пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби.

     До участi у здiйсненнi монiторингу використання ВСКС допускаються посадовi особи iнших структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, якi мають:

     професiйну компетентнiсть iз загальних засад здiйснення митної справи, порядку митного контролю та митного оформлення товарiв та транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, застосування системи управлiння ризиками та протидiї митним правопорушенням;

     базовий рiвень пiдготовки операторiв аналiзу рентгенiвських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем.

     Департамент спецiальної пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби забезпечує пiдготовку посадових осiб, задiяних у процесi монiторингу, в частинi професiйної компетентностi та базового рiвня пiдготовки операторiв аналiзу рентгенiвських зображень.

     3. Монiторинг використання ВСКС вiдбувається за допомогою центральної бази зображень, отриманих за допомогою скануючих систем стацiонарного та мобiльного типу, розмiщених на базi серверних станцiй, розмiщених у структурному пiдроздiлi Держмитслужби, до компетенцiї якого належить супроводження iнформацiйних технологiй.

     До центральної бази зображень уповноваженим особам на здiйснення монiторингу надається регламентований доступ.

     4. Монiторинг використання ВСКС уповноваженими структурними пiдроздiлами Держмитслужби передбачає:

     аналiз ефективностi застосування системи управлiння ризиками у разi використання цих СКС;

     аналiз дiяльностi пiдроздiлiв та посадових осiб митницi, задiяних у процесi сканування.

     Монiторинг використання ВСКС Департаментом спецiальної пiдготовки та кiнологiчного забезпечення Держмитслужби передбачає:

     здiйснення аналiзу рентгенiвських зображень та прийнятих рiшень за результатами сканування;

     дистанцiйну пiдтримку операторiв скануючих систем пiд час здiйснення аналiзу рентгенiвських зображень;

     пiдготовку рекомендацiй за результатами монiторингу для оцiнки ефективностi аналiзу рентгенiвських зображень та прийнятих рiшень, якi надсилаються до Держмитслужби для подальшого опрацювання.

     5. Монiторинг використання БПСКС здiйснюють пiдроздiл митного оформлення та визначенi керiвником митницi структурнi пiдроздiли митницi, у тому числi спецiалiзований пiдроздiл.

     6. Результати статистичних даних та монiторингу використовуються для визначення форм та обсягiв митного контролю, у тому числi для формування iнформацiйної бази даних системи управлiння ризиками митних органiв.

VI. Прикiнцевi положення

     1. Оператори СКС зобов'язанi:

     на початку та в кiнцi оперативної змiни здiйснити вiзуальний огляд СКС, перевiрити наявнiсть можливих пошкоджень, за результатами огляду внести iнформацiю до Журналу огляду СКС за встановленою формою (додаток 3), ведення якого перевiряє спецiалiзований пiдроздiл;

     у разi виявлення будь-яких пошкоджень або iнших ознак, що можуть призвести до технiчної несправностi СКС, припинити використання СКС та негайно iнформувати про це керiвництво пiдроздiлу митного оформлення та спецiалiзованого пiдроздiлу митницi;

     пiд час сканування дотримуватись встановлених правил безпеки, iнструкцiї з використання СКС та не вчиняти дiй, що можуть призвести до пошкодження або виходу з ладу СКС.

     Оператори СКС не мають права розголошувати, модифiкувати, знищувати та несанкцiоновано копiювати iнформацiю, отриману пiд час сканування.

     2. Контроль за передачею даних з комп'ютерної системи ВСКС до АСМО щодо кiлькостi проведених сканувань та їх результатiв здiйснюють оператори СКС щозмiни та спецiалiзований пiдроздiл щомiсяця.

     3. Спецiалiзований пiдроздiл забезпечує:

     ведення статистичної iнформацiї та монiторинг використання СКС у митницi;

     перiодичну (щомiсячну або за необхiдностi у разi отримання iнформацiї про можливу несправнiсть СКС) перевiрку та обстеження СКС щодо її технiчної справностi;

     монiторинг та контроль дiяльностi посадових осiб спецiалiзованого пiдроздiлу (операторiв СКС), залучених до сканування;

     у разi отримання iнформацiї вiд операторiв СКС або пiдроздiлу митного оформлення про можливi технiчнi несправностi СКС або виходу її з ладу негайне вжиття заходiв щодо їх усунення та повiдомлення про це структурний пiдроздiл Держмитслужби, до функцiй якого належить контроль за використанням технiчних засобiв митного контролю.

     4. Структурний пiдроздiл Держмитслужби, до функцiй якого належить контроль за використанням технiчних засобiв митного контролю, забезпечує оперативне реагування на отриману вiд митниць Держмитслужби iнформацiю щодо функцiонування СКС. У разi отримання iнформацiї про технiчну несправнiсть або виходу з ладу СКС негайно вживає заходiв щодо усунення таких несправностей або забезпечує усi необхiднi органiзацiйнi заходи щодо забезпечення ремонту цiєї СКС.

     5. На перiод технiчної несправностi або виходу з ладу ВСКС транспортнi засоби або вантажi, якi вiдповiдно до цього Порядку мали б пiдлягати скануванню, пiдлягають митному огляду, у тому числi iз застосуванням службових собак.

     Кiлькiсть таких оглядiв визначається у порядку, передбаченому пунктом 8 роздiлу II цього Порядку. При цьому до митного огляду залучаються посадовi особи спецiалiзованого пiдроздiлу - оператори СКС.

В. о. директора Департаменту митної полiтики Сергiй БЕДАШ

 

Додаток 1
до Порядку виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем
(пункт 1 роздiлу III)

IНФОРМАЦIЙНИЙ АРКУШ
проходження митних формальностей iз застосуванням скануючої системи

_______________
(дата, час)
N UA123456/ННННН*

I. Iнформацiя про водiя та транспортний засiб

Реєстрацiйний номер транспортного засобу / N контейнера Напрямок перемiщення
   

II. Iнформацiя про прийняття рiшення про застосування скануючої системи

Пiдстави прийняття рiшення про застосування СКС Власне iм'я та прiзвище, пiдпис особи, яка прийняла рiшення про застосування СКС Власне iм'я та прiзвище, пiдпис оператора руху, дата та час
     

III. Результати застосування скануючої системи

Наявнiсть аномалiї
(так/нi)
Опис аномалiї Власне iм'я та прiзвище, пiдпис оператора роботи iз зображеннями, дата та час
     

IV. Додатковi форми митного контролю

Перелiк форм митного контролю та їх обсяг, визначений за результатами застосування СКС Власне iм'я та прiзвище, пiдпис особи, яка прийняла рiшення про застосування форм митного контролю
   

V. Результати проведення форм митного контролю

Форма митного контролю Результат Власне iм'я та прiзвище, пiдпис особи, яка проводила митний контроль
     

VI. Прийняте рiшення щодо транспортного засобу / товару

Прийняте рiшення (пропуск, розмiщено на склад митного органу тощо) Опис порушення законодавства (складено протокол про порушення митних правил, надiслано повiдомлення про злочин, надано картку вiдмови тощо) Власне iм'я та прiзвище, пiдпис особи, яка завершила митнi формальностi або вiдмовила у пропуску
     

____________
     * UA123456 - буквено-цифровий код пiдроздiлу митного органу згiдно з Класифiкатором Державної митної служби України, її територiальних органiв та їх структурних пiдроздiлiв, затвердженим в установленому порядку; ННННН - порядковий номер (у порядку зростання протягом поточного року, починаючи з одиницi).

 

Додаток 2
до Порядку виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем
(пункт 1 роздiлу V)

Результати використання митницями Держмитслужби скануючих систем

за __ квартал _____ року

I. Вантажнi скануючi системи

N з/п Митниця Назва пункту пропуску (пiдроздiлу митного оформлення) Назва (тип) СКС Кiлькiсть пропущених транспортних засобiв/ контейнерiв Кiлькiсть проведених сканувань Кiлькiсть виявлених аномалiй Результативнiсть перевiрки аномалiй (протоколи про порушення митних правил, картки вiдмови тощо) (кiлькiсть) Дата та стислий опис виявлених порушень, невiдповiдностей тощо Перiод непрацездатностi СКС (з якого числа не працює СКС) Причини непрацездатностi СКС
в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України
                             
                             
                             
                             
                             

II. Багажнi/поштовi скануючi системи

N з/п Митниця Назва пункту пропуску (пiдроздiлу митного оформлення) Назва (тип) СКС Результативнiсть перевiрки аномалiй (протоколи про порушення митних правил, картки вiдмови, вилучення тощо) (кiлькiсть) Дата та стислий опис, виявлених порушень, невiдповiдностей тощо Перiод непрацездатностi СКС (з якого числа не працює СКС) Причини непрацездатностi СКС
               
               
               
               
               
Керiвник (заступник)
_________________ митницi
___________________ ___________________________
(дата) (власне iм'я, прiзвище, пiдпис)

 

Додаток 3
до Порядку виконання митних формальностей iз застосуванням скануючих систем
(пункт 1 роздiлу VI)

Журнал огляду скануючих систем

N з/п Назва (тип) СКС Час та дата початку огляду СКС на початку змiни Результат огляду СКС (справна / несправна) Посада, власне iм'я та прiзвище посадової особи, яка здiйснила огляд СКС Пiдпис посадової особи, яка здiйснила огляд СКС Час та дата початку огляду СКС наприкiнцi змiни Результат огляду СКС (справна / несправна) Посада, власне iм'я та прiзвище посадової особи, яка здiйснила огляд СКС Пiдпис посадової особи, яка здiйснила огляд СКС Опис несправностей у разi їх виявлення (у разi виходу з ладу СКС зазначається, з якого часу та дати вона не працює)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
                     
                     
                     
                     
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.