Являє собою податок на переміщення товарів через митний кордон України. Див. додатково "Класифiкатор звiльнень вiд сплати митних платежiв при ввезеннi товарiв на митну територiю України", затверджений наказом Мінфіну від 20.09.2012 року № 1011.
Преференція по миту: "403". Товари, вказані у коментарі, що ввозяться в Україну згiдно з мiжурядовою угодою України з державами ЄАВТ оподатковуються ввізним митом за зменьшеними ставками.
Преференція по миту: "402". Згідно нового Протоколу "B" Угоди України з Республікою Македонія про вільну торгівлю положення цієї Угоди застосовуються до продукції, яка походить з території однієї договірної Сторони, під час імпорту до іншої договірно Сторони у разі предствлення сертификату перемещення EUR.1 (видається митними органами Республіки Македонія).
Преференція по миту: "410". Вказані у коментарі товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, знаходяться у переліку зниження ввізних мит України, розрахованих по роках, передбачених Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.
Преференція по миту: "420". Відповідно до положень Угоди про вiльну торгiвлю мiж Україною та Канадою на вказані у коментарі товари, походженням з Канади знижено ставки ввізного мита (див. лист ДФСУ від 24.07.2017 № 19504/7/99-99-19-04-17).
Преференція по миту: "422". Відповідно до положень Угоди про вiльну торгiвлю мiж Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль на вказані у коментарі товари, походженням з Ізраїлю знижено ставки ввізного мита.
Преференція по миту: "424". Відповідно до положень Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії на вказані у коментарі товари, походженням з Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії знижено ставки ввізного мита.
Податок на додану вартiсть - непрямий податок, який нараховується та сплачується вiдповiдно до норм роздiлу V Податкового кодексу України.
Об'єктом оподаткування (див. статтю 185 Податкового кодексу України) є операції платників податку з:
При ввезенні товарів на митну територію України базою оподаткування є договірна (контрактна) вартість, але не менша митної вартості цих товарів, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті, за винятком податку на додану вартість, що включаються до ціни товарів згідно із законом (див. статтю 190 Податкового кодексу України).
Єдиний збiр справляється з транспортних засобiв, визначених у ст. 5 Закону України від 04.11.99 № 1212-XIV, якi перетинають державний кордон, за здiйснення у пунктах пропуску митного (у разi транзиту вантажу i транспортного засобу) контролю вантажу i транспортного засобу, за проїзд транспортного засобу автомобiльними дорогами та за проїзд автотранспорту з перевищенням встановлених загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрiв. Не справляється у разi: перетинання державного кордону авiацiйними та водними транспортними засобами, залiзничними вагонами без вантажу, залiзничними пасажирськими вагонами, легковими автомобiлями; транзиту вантажу, що не пiдлягає пропуску через митний кордон та перевантажується на iнший транспортний засiб у зонi митного контролю пункту пропуску, який є одночасно пунктом ввезення та вивезення цього вантажу; в'їзду та виїзду транспортного засобу в межах одного пункту пропуску через держкордон без перетинання митного кордону; перемiщення товарiв трубопровiдним транспортом та лiнiями електропередачi.
Преференція по миту: "400" - країни СНД; Преференція по миту: "401" - Республiка Грузiя; Преференція по миту: "402" - Республіка Македонія; Преференція по миту: "405" - Республіка Чорногорія. В рамках дiючих мiждержавних угод про вiльну торгiвлю (з країнами СНД, Республiкою Грузiя,Республікою Македонія та Чорногорією) можливе звільнення від сплати мита при імпорті вказаного у коментарі товару. Таке звільнення здійснюється при дотриманні умов (наявність сертификата про походження товару, виконання правил прямого відвантаження та безпосередньої закупівлі), що встановлені кожною окремою угодою.
Преференція по ПДВ: "211". Тимчасово, до 1 січня 2026 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України нових транспортних засобів (у тому числі вироблених в Україні), оснащених двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, що працюють виключно на стисненому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі відповідно до положень пункту 641 підрозділу 2 "Перехідних положень" Податкового кодексу України.
Преференція по ПДВ: "181". До 01 січня 2026 року звiльняються вiд оподаткування податком на додану вартiсть операції із ввезення на митну територію України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома) відповідно до положень п. 64 підрозділу 2 роздiлу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Преференція по миту: "164"; Преференція по ПДВ: "164". Зазначена у коментарі продукцiя оборонного призначення звiльняється вiд оподаткування ввiзним митом та податком на додану вартiсть при її ввезеннi на митну територiю України.
Преференція по миту: "168"; Преференція по ПДВ: "168". Вказані у коментарі товари звiльняються вiд оподаткування ввiзним митом та ПДВ під час оформлення в митному режимi iмпорту для використання у виробництвi продукцiї оборонного призначення, визначеної згiдно iз законом, якщо замовником такої продукцiї є державний замовник, визначений Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Один з документів: "5010" - Дозвiл на здiйснення мiжнародних передач товарiв; "5012" - Висновок на здiйснення мiжнародних передач товарiв; "5520" - Заява декларанта, про те, що товари, які декларуються не належать до товарів, що підлягають державному експортному контролю. Оформлюється i видається Державною службою експортного контролю України. Може вимагатися як підстава для декларування та митного оформлення вказаного у коментарі товару за умови його належності до контрольних списків товарів, що підлягають експортному контролю.
Код документу: "5019" - Заява декларанта або уповноваженої ним особи, в виглядi внесення коду до митної декларацiї, про те, що товари не включено в Реєстр радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, заборонених до застосування та ввезення на територiю України. Відповідно до положень статті 29' Закону України від 01.06.2000 № 1770-III ввезення з-за кордону РЗ та ВП, що можуть застосовуватися на територiї України у смугах радiочастот загального користування, та їх митне оформлення митними органами здiйснюються за вiдсутностi такого типу РЗ та ВП у Реєстрi РЗ та ВП, заборонених до застосування та ввезення на територiю України, який розмiщено на офiцiйному сайтi НКРЗI (додатково див лист ДФСУ від 05.09.2018 № 27482/7/99-99-18-03-01-17).
Обов'язковою підставою для митного оформлення ввезення на територію України вказаного у коментарі товару є наявність сертифікату походження товару. Один з документів: "0865" - форми А; "0954" - форми EUR.1; "7006" - форми СТ-1; "7007" - загальної форми Україна; "0861" - загальної форми іноземної країни; "7012" - декларація інвойс; "7016" - декларація інвойс. Сертифікат вимагається для визначення необхідності застосування спеціальних заходів щодо імпорту цього товару або сплати антідемпінгового мита.
Код документу: "5123" - Документація, яка має супроводжувати продукцію при наданні її на ринку відповідно до вимог щодо нехарчової продукції та її обігу на ринку України, встановлених технічними регламентами (Закон України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції"). Згідно ст. 37 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" контроль продукції здійснюється щодо продукції, заявленої у режим імпорту, реімпорту або будь-який інший митний режим, що передбачає вільний обіг цієї продукції на митній території України. Під час контролю продукції митні органи проводять документальні перевірки та вибіркові обстеження зразків продукції на таких підставах: 1) згідно із секторальними планами ринкового нагляду; 2) у разі одержання за допомогою системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію, що становить серйозний ризик, інформації про таку продукцію; 3) за повідомленнями органів ринкового нагляду про продукцію, що не відповідає встановленим вимогам, наданими відповідно до частин восьмої і дев'ятої цієї статті. Державний контроль нехарчової продукцiї здiйснюється при спрацюваннi профiлю ризику "Державний контроль нехарчової продукцiї" автоматизованої системи аналiзу та управлiння ризиками.
Ввезення в Україну вказаного у коментарі товару заборонено відповідним законодавчим актом.
Інформаційні листи Держмитслужби України стосовно класифікації окремих товарів згідно з УКТЗЕД.
Митниці визначають товари групи ризику, при митному оформленні імпорту яких звертається особлива увага посадових осіб митниці (на коди товарів згідно з УКТЗЕД, їх митну вартість та країну походження). Це встановлено листом Держмитслужби від 20.01.2000 № 21/1-175-ЕП. Спеціальними заходами при митному оформленні вказаного у коментарі товару можуть бути обов'язковий митний огляд, відбір зразків товару, залучення підрозділу тарифів та вартості митниці тощо.
Митне оформлення вказаного у коментарі товару здійснюється за умови його обов'язкового митного огляду в митниці призначення.
Під час декларування вказаного товару до електроного інвойсу вноситься додаткова інформація, яка необхідно для його ідентифікації (див. коментар).
Згідно із положеннями Закону України від 06.07.2005 № 2739-IV "Про деякі питання ввезення на митну територію України транспортних засобів" (із змінами та доповненнями) митне оформлення з метою вiльного обiгу та першу державну реєстрацiю в Українi транспортних засобiв нових i таких, що були в користуваннi, або виготовлених в Українi за кодами товарних позицiй 870120, 8702, 8703 (нові), 8704, 8705 здiйснюють за умови їх вiдповiдностi екологiчним нормам: -не нижче рiвня "ЄВРО-3" - з 1 сiчня 2013 року; -не нижче рiвня "ЄВРО-4" - з 1 сiчня 2014 року; -не нижче рiвня "ЄВРО-5" - з 1 сiчня 2016 року; -не нижче рiвня "ЄВРО-6" - з 1 сiчня 2025 року. Документом, що засвiдчує вiдповiднiсть транспортних засобiв вимогам технiчних регламентiв та нацiональних стандартiв, є сертифiкат або iнший документ про пiдтвердження вiдповiдностi, виданий згiдно iз законодавством України, що вказує, якому саме рiвню екологiчних норм вiдповiдає за конструкцiєю транспортний засiб. Зазначені правила не поширюються на ТЗ, які підпадають під дію положень статті 32 Закону України від 06.07.2005 № 2739-IV. До 31 грудня 2022 року включно митне оформлення з метою вiльного обiгу та першу державну реєстрацiю в Українi транспортних засобiв за кодами товарних позицiй 8702 (крiм товарних пiдкатегорiй 8702 10 11 30, 8702 10 19 90, 8702 40 00 10, 8702 40 00 90, 8702 90 11 00 та 8702 90 19 00), 8704 (крiм товарних пiдкатегорiй 8704 10 10 90, 8704 22 10 00, 8704 22 91 00, 8704 22 99 00, 8704 23 10 00, 8704 23 91 00 та 8704 23 99 00) та 8705 (крiм товарних пiдкатегорiй 8705 10 00 00, 8705 20 00 00, 8705 30 00 10, 8705 30 00 90 та 8705 90 80 90) згiдно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Українi, так i ввезених на митну територiю України, здiйснюють за умови їх вiдповiдностi екологiчним нормам не нижче рiвня "ЄВРО-3", а також за умови, що такi транспортнi засоби ввозяться на митну територiю України юридичними особами для власного використання та не можуть бути вiдчуженi такими особами протягом 1095 днiв з дня їх першої державної реєстрацiї в Українi.
Вказаний у коментарі товар міститься у Переліку умов виробничих та технологічних операцій, при виконанні яких товар вважається таким, що походить з тієї країни, в якій вони мали місце. Це стосується товарів, які є об'єктом зовнішньоекономічних угод в рамках країн - учасниць СНД.
Преференція по миту: "400" - країни СНД; Преференція по миту: "401" - Республiка Грузiя; Преференція по миту: "402" - Республіка Македонія; Преференція по миту: "404" - країни ГУАМ. В рамках дiючих мiждержавних угод про вiльну торгiвлю (з країнами СНД, Республiкою Грузiя та Республікою Македонія) можливе звільнення від сплати вивізного мита при експорті вказаного у коментарі товару. Таке звільнення здійснюється при дотриманні умов (наявність сертификата про походження товару, виконання правил прямого відвантаження та безпосередньої закупівлі), що встановлені кожною окремою угодою.