Відновлення поромних перевезень. Переговори з Азербайджаном на завершальному етапі – АМПУ
Адміністрація морських портів домовляється про відновлення поромних перевезень із Баку в Україну
Адміністрація морських портів завершує переговори щодо відновлення поромних перевезень за маршрутом Азербайджан-Україна. Про це повідомив голова АМПУ Юрій Литвин, повідомляє Інтерфакс-Україна.
"На завершальному етапі знаходяться переговори щодо відновлення поромних перевезень з Баку в Україну і транзитом через усі країни, що проходять судами. Найближчим часом ми сподіваємося, що поромна переправа запрацює", – сказав Литвин на конференції Grain Storege Forum у Києві у вівторок, 28 травня.
За словами голови АМПУ, робота поромної лінії залежатиме від ринку: урожайності сільгоспкультур, роботи всього сільського господарства, номенклатури вантажів на експорт-імпорт та функціонування економіки загалом.
"За порти можете бути спокійними. Вони працюватимуть у режимі 24/7. Все необхідне для цього у нас є. Сподіваємося, що гроші, які ми спільно заробляємо, будуть інвестовані в інфраструктуру портів, і її буде оперативно відновлено", – наголосив Литвин. .
Адміністрація морпортів ставить перед собою пріоритетне завдання протягом найближчих двох років відновити інфраструктуру портів щонайменше до довоєнного рівня. Для цього, сказав голова АМПУ, потрібно 9-9,5 млрд. грн.
На початку 2016 року Міністерство економічного розвитку України заявило про повне припинення транзиту українських товарів територією Росії. Однією з альтернатив став новий Шовковий шлях. Цей маршрут включає поромні переправи Чорного та Каспійського морів (Іллічівськ – Батумі та Алят – Актау-Порт) та мав стати конкурентним у порівнянні з традиційним сухопутним маршрутом.
15 січня 2016 року з Іллічівська вирушив у тестовий рейс контейнерний поїзд за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай (через Каспій та Чорне море). Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут пролягає через Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузію та Туреччину і далі – до Європи.
У січні 2024 року стало відомо, що ЄС виділяє 10 млрд євро на Транскаспійський коридор в обхід Росії. Українські порти "Одеса" та "Чорноморськ" також включені до морського відрізку Транскаспійського коридору.
- На початку квітня 2024 року Україна відновила перевезення контейнерів Чорним морем. В один із портів Великої Одеси вперше з початку повномасштабної війни зайшов контейнеровоз.
- За підсумками квітня вантажообіг українських морських портів збільшився у квітні вдвічі. Найбільше оброблено зернових вантажів – 6,3 млн. тонн.