ЗАГАЛЬНИЙ РЕГЛАМЕНТ
ВСЕСВIТНЬОГО ПОШТОВОГО СОЮЗУ
Офiцiйний переклад
Тi, що нижче пiдписалися, повноважнi представники урядiв країн-членiв Союзу на пiдставi статтi 22.2 Статуту Всесвiтнього поштового союзу, пiдписаного у Вiднi 10 липня 1964 року, виробили, за загальною згодою та з урахуванням положень статтi 25.4 згаданого Статуту, у цьому Загальному регламентi зазначенi нижче положення, що забезпечують застосування Статуту й дiяльнiсть Союзу.
Роздiл I
Дiяльнiсть органiв Союзу
Стаття 101
Органiзацiя й скликання Конгресiв i Надзвичайних
конгресiв
(Статут, стаття 14,15)
1. Представники країн-членiв збираються на Конгресi не пiзнiше нiж через чотири роки з часу закiнчення року проведення попереднього Конгресу.
2. Кожна країна-член повинна бути представлена на Конгресi одним або декiлькома Повноважними представниками, яким уряд цiєї країни надав необхiднi повноваження. Якщо буде потреба, вона може бути представлена делегацiєю iншої країни-члена. Однак, зрозумiло, що одна делегацiя може представляти тiльки одну країну-члена, крiм своєї власної.
3. Пiд час обговорень кожна країна-член має один голос, якщо тiльки не застосовуються санкцiї, передбаченi в статтi 129.
4. У принципi, кожний Конгрес визначає країну, у якiй буде проходити наступний Конгрес. Якщо це рiшення виявиться неприйнятним, то Адмiнiстративнiй радi дається право визначити країну, у якiй будуть проходити засiдання Конгресу, пiсля узгодження з нею цього питання.
5. Пiсля консультацiй з Мiжнародним бюро Уряд країни, що запрошує, встановлює остаточну дату й точне мiсце скликання Конгресу. У принципi, за рiк до цiєї дати Уряд країни, що запрошує, надсилає запрошення Уряду кожної країни-члена. Це запрошення може бути надiслане безпосередньо, або за посередництвом iншого Уряду, або через Генерального директора Мiжнародного бюро.
6. У випадку скликання Конгресу, коли немає Уряду, що запрошує, Мiжнародне бюро, за згодою Адмiнiстративної ради й за узгодженням iз Урядом Швейцарської Конфедерацiї, вживає необхiдних заходiв для скликання й органiзацiї Конгресу в країнi мiсця перебування Союзу. У цьому випадку Мiжнародне бюро виконує функцiї Уряду країни, що запрошує.
7. Мiсце скликання Надзвичайного конгресу за узгодженням з Мiжнародним бюро визначається країнами-членами, вiд яких виходила iнiцiатива скликання цього Конгресу.
8. Положення пунктiв 2 - 6 застосовуються за аналогiєю до Надзвичайних конгресiв.
Стаття 102
Склад, дiяльнiсть i збори Адмiнiстративної ради
(Статут, стаття 17)
1. Адмiнiстративна рада складається iз сорока одного члена, якi виконують свої функцiї протягом перiоду, що роздiляє два послiдовних Конгреси.
2. Головування покладається по праву на країну-органiзатора Конгресу. Якщо ця країна вiдмовляється вiд такого права, вона стає членом de jure, i в результатi цього географiчна група, до якої вона належить, отримує одне додаткове мiсце, до якого не застосовуються положення пункту 3. У цьому випадку Адмiнiстративна рада обирає для головування одну iз країн-членiв, що належать до географiчної групи, у яку входить країна-органiзатор.
3. Сорок iнших членiв Адмiнiстративної ради обираються Конгресом на основi справедливого географiчного розподiлу. Принаймнi половина членiв поновлюється на кожному Конгресi; жодна країна-член не може бути обрана трьома послiдовними Конгресами.
4. Кожний член Адмiнiстративної ради призначає свого представника, який повинен бути компетентний у поштовiй сферi.
5. Члени Адмiнiстративної ради виконують свої функцiї безкоштовно. Поточнi витрати цiєї Ради несе Союз.
6. На Адмiнiстративну раду покладають такi функцiї:
6.1. Контролювати всю дiяльнiсть Союзу в перiод мiж Конгресами, забезпечуючи виконання рiшень Конгресу, вивчаючи питання, що стосуються урядової полiтики в поштовiй сферi, i з огляду на мiжнародну регламентну полiтику, що стосується комерцiї служб i конкуренцiї.
6.2. Розглядати й затверджувати в рамках своєї компетенцiї будь-якi заходи, якi вважаються необхiдними для збереження й пiдвищення якостi мiжнародної поштової служби та її модернiзацiї.
6.3. Координувати й контролювати всi форми поштової технiчної допомоги в рамках мiжнародного технiчного спiвробiтництва; а також надавати їм сприяння.
6.4. Розглядати й затверджувати дворiчний бюджет i рахунки Союзу.
6.5. Якщо цього вимагають обставини, дозволяти перевищення межi витрат вiдповiдно до статтi 128.3 - 5.
6.6. Установлювати Фiнансовий регламент ВПС.
6.7. Установлювати правила, якi регулюють Резервний фонд.
6.8. Установлювати правила, що регулюють Спецiальний фонд.
6.9. Установлювати правила, що регулюють Фонд спецiальних видiв дiяльностi.
6.10. Установлювати правила, що регулюють Добровiльний фонд.
6.11. Забезпечувати контроль за дiяльнiстю Мiжнародного бюро.
6.12. Дозволяти, якщо про це надiйшло прохання, перехiд до нижчого класу внескiв вiдповiдно до умов, передбачених у статтi 130.6.
6.13. Дозволяти змiну географiчної групи, якщо країна звертається з проханням про це, з урахуванням думки країн-членiв заiнтересованих географiчних груп.
6.14. Установлювати Статут персоналу й умови служби службовцiв, що обираються.
6.15. Створювати або скасовувати робочi посади Мiжнародного бюро з урахуванням обмежень, пов'язаних iз установленою межею витрат.
6.16. Установлювати Регламент Соцiального фонду.
6.17. Затверджувати складенi Мiжнародним бюро звiти про дiяльнiсть Союзу й фiнансову дiяльнiсть за дворiчний перiод i, при необхiдностi, надавати свої коментарi iз цього приводу.
6.18. Вирiшувати питання про встановлення контактiв з поштовими адмiнiстрацiями для виконання своїх функцiй.
6.19. Пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї приймати рiшення стосовно встановлення контактiв з органiзацiями, якi не є спостерiгачами де-юре, розглядати й затверджувати звiти Мiжнародного бюро про вiдносини ВПС iз iншими мiжнародними установами, приймати рiшення стосовно доцiльностi продовження цих контактiв i їхнього розвитку; визначати своєчасно пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї й Генеральним секретарем, яким мiжнародним органiзацiям, асоцiацiям, пiдприємствам i квалiфiкованим особам повинно бути запропоновано направити представникiв на вiдповiднi засiдання Конгресу i його Комiсiй, якщо це вiдповiдає iнтересам Союзу або може принести користь роботi Конгресу, i доручити Генеральному директоровi Мiжнародного бюро видати вiдповiднi запрошення.
6.20. У випадках, коли це вважається необхiдним, установлювати, принципи, якi Рада поштової експлуатацiї повинна враховувати пiд час вивчення питань, що мають значнi фiнансовi наслiдки (тарифи, кiнцевi витрати, транзитнi збори, основнi тарифи за авiаперевезення пошти й подача за кордоном письмової кореспонденцiї), уважно стежити за вивченням цих питань i розглядати й затверджувати пропозицiї Ради поштової експлуатацiї, що стосуються тих самих питань, для забезпечення їхньої вiдповiдностi перерахованим вище принципам.
6.21. На прохання Конгресу, Ради поштової експлуатацiї або поштових адмiнiстрацiй вивчати, проблеми адмiнiстративного, законодавчого та юридичного характеру, що стосуються Союзу або мiжнародної поштової служби. Адмiнiстративнiй радi слiд вирiшувати в перелiчених вище сферах питання про доцiльнiсть або недоцiльнiсть проведення поштовими адмiнiстрацiями необхiдних дослiджень в iнтервалi мiж Конгресами.
6.22. Формулювати пропозицiї, якi будуть вiдповiдно до статтi 124 надаватися на затвердження або Конгресу, або поштовим адмiнiстрацiям.
6.23. В рамках своєї компетенцiї затверджувати рекомендацiї Ради поштової експлуатацiї, для прийняття, у разi потреби, регламентацiї або нової практики в очiкуваннi вирiшення цього питання Конгресом.
6.24. Розглядати рiчний звiт, складений Радою поштової експлуатацiї, i будь-якi наданi нею пропозицiї.
6.25. Згiдно зi статтею 104.9.16 подавати теми для дослiдження на розгляд Ради поштової експлуатацiї.
6.26. Визначати країну проведення наступного Конгресу у випадку, передбаченому в статтi 101.4.
6.27. Вчасно й пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї визначати кiлькiсть Комiсiй, необхiдних для успiшного проведення роботи Конгресу, i зазначати їхнi функцiї.
6.28. Пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї, а також за умови схвалення Конгресом призначати країни-члени, якi здатнi:
- виконувати функцiї заступникiв голови Конгресу з урахуванням, наскiльки це можливо, об'єктивного географiчного розподiлу країн-членiв;
- брати участь у Комiсiях Конгресу з обмеженим складом.
6.29. Перевiряти й затверджувати проект стратегiчного плану, що подається Конгресу й складається Радою поштової експлуатацiї за допомогою Мiжнародного бюро. Перевiряти й затверджувати щорiчнi перегляди плану, затвердженого Конгресом, на основi рекомендацiй Ради поштової експлуатацiї, та консультуватися з Радою поштової експлуатацiї стосовно розроблення й щорiчного удосконалення плану;
6.30. Визначати рамки органiзацiї Консультативного комiтету й сприяти органiзацiї його роботи вiдповiдно до положень статтi 106.
6.31. Визначати критерiї приєднання до Консультативного комiтету й схвалювати або вiдхиляти прохання про приєднання згiдно з цими критерiями, гарантуючи, що цi прохання будуть розглянутi вiдповiдно до прискореної процедури мiж зборами Адмiнiстративної ради.
6.32. Призначати членiв, якi увiйдуть до складу Консультативного комiтету.
6.33. Одержувати звiти й рекомендацiї Консультативного комiтету й обговорювати їх, а також розглядати його рекомендацiї для подання Конгресу.
7. На своєму першому засiданнi, що скликається головою Конгресу, Адмiнiстративна рада обирає зi своїх членiв чотирьох заступникiв голови й затверджує свiй Внутрiшнiй регламент.
8. За скликанням свого голови Адмiнiстративна рада збирається, у принципi, один раз у рiк, у штаб-квартирi Союзу.
9. Голова, заступники Голiв, Голови Комiсiй Адмiнiстративної ради, а також Голова групи стратегiчного планування створюють Комiтет з управлiння. Цей Комiтет готує та керує роботою кожної сесiї Адмiнiстративної ради. Вiн схвалює вiд iменi Адмiнiстративної ради рiчний звiт про дiяльнiсть Союзу, що складається Мiжнародним бюро, а також виконує всi завдання, якi Адмiнiстративна рада вирiшить йому доручити або необхiднiсть яких виникає в процесi стратегiчного планування.
10. Представник кожного iз членiв Адмiнiстративної ради, якi беруть участь у роботi сесiй цього органу, за винятком зборiв, що проходять пiд час Конгресу, має право або на вiдшкодування вартостi авiаквитка туди й назад в економiчному класi або залiзничного квитка в 1-му класi, або вартостi поїздки будь-яким iншим видом транспорту за умови, що ця вартiсть не перевищує вартостi авiаквитка туди й назад в економiчному класi. Те саме право надається кожному члену його Комiтетiв, Робочих груп або iнших органiв, якщо вони проводять збори поза Конгресом або сесiями Ради.
11. Голова Ради поштової експлуатацiї представляє його на засiданнях Адмiнiстративної ради, на порядку денному яких стоять питання, що стосуються органу, яким вiн керує.
12. Голова Консультативного комiтету представляє його на зборах Адмiнiстративної ради, до порядку денного яких унесенi питання, що становлять iнтерес для Консультативного комiтету.
13. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботi двох органiв Рада поштової експлуатацiї може призначати представникiв для участi в зборах Адмiнiстративної ради як спостерiгачiв.
14. Поштова адмiнiстрацiя країни, у якiй проходять збори Адмiнiстративної ради, запрошується взяти участь у цих зборах як спостерiгач, якщо ця країна не є членом Адмiнiстративної ради.
15. Адмiнiстративна рада може запросити до участi у своїх зборах, без права голосу, будь-яку мiжнародну органiзацiю, будь-якого представника асоцiацiї або пiдприємства чи будь-яку квалiфiковану особу, яку вона побажає залучити до участi у своїй роботi. Вона може також запросити на тих самих умовах одну або кiлька поштових адмiнiстрацiй країн-членiв, заiнтересованих у питаннях, передбачених у порядку денному.
16. У пленарних засiданнях i зборах Комiсiй Адмiнiстративної ради без права голосу можуть брати участь, на їхнє прохання, такi спостерiгачi:
16.1. Члени Ради поштової експлуатацiї.
16.2. Члени Консультативного комiтету.
16.3. Мiжурядовi органiзацiї, що проявляють iнтерес до роботи Адмiнiстративної ради.
16.4. Iншi країни-члени Союзу.
17. З матерiально-технiчних мiркувань Адмiнiстративна рада може обмежувати присутнiсть спостерiгачiв однiєю особою. Вона також може обмежувати їхнє право виступати пiд час обговорень.
18. Члени Адмiнiстративної ради беруть активну участь у її дiяльностi. Спостерiгачам може на їхнє прохання бути дозволено брати участь у дослiдженнях, що проводяться, iз дотриманням умов, якi Рада може встановити для результативностi й ефективностi її роботи. Їм може також пропонуватися головування в робочих i проектних групах, коли їхнє знання або досвiд це виправдують. Участь спостерiгачiв не повинна спричиняти додаткових витрат для Союзу.
19. У виняткових випадках спостерiгачi можуть бути не допущенi на збори або на частину зборiв. Також може бути обмежене їхнє право одержувати деякi документи, якщо того вимагає конфiденцiйнiсть теми зборiв або документiв; рiшення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заiнтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до вiдома Адмiнiстративної ради або Ради поштової експлуатацiї, якщо розглянутi питання становлять iнтерес для цього органу. Якщо Адмiнiстративна рада визнає це необхiдним, вона може згодом переглянути обмеження разом з Радою поштової експлуатацiї, якщо це доцiльно.
Стаття 103
Iнформацiя про дiяльнiсть Адмiнiстративної ради
1. Пiсля кожної сесiї Адмiнiстративна рада iнформує країни-члени Союзу, Регiональнi союзи й членiв Консультативного комiтету про свою дiяльнiсть, надсилаючи їм, зокрема, аналiтичний звiт, а також свої резолюцiї та рiшення.
2. Адмiнiстративна рада подає Конгресу звiт про всю свою дiяльнiсть i надсилає його поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв Союзу й членам Консультативного комiтету не менше нiж за два мiсяцi до початку Конгресу.
Стаття 104
Склад, дiяльнiсть i збори Ради поштової
експлуатацiї
(Статут, стаття 18)
1. Рада поштової експлуатацiї складається iз сорока членiв, якi виконують свої функцiї протягом перiоду, що роздiляє два послiдовних Конгреси.
2. Члени Ради поштової експлуатацiї обираються Конгресом на основi особливого географiчного розподiлу. Двадцять чотири мiсця надаються країнам, що розвиваються i шiстнадцять мiсць - розвиненим країнам. Принаймнi третина членiв оновлюється на кожному Конгресi.
3. Кожний член Ради поштової експлуатацiї призначає свого представника, який несе вiдповiдальнiсть вiдповiдно до положень Актiв Союзу у сферi надання послуг.
4. Витрати, пов'язанi з дiяльнiстю Ради поштової експлуатацiї, покриваються Союзом. Його члени не одержують жодної винагороди. Витрати, пов'язанi з поїздками й перебуванням представникiв поштових адмiнiстрацiй, якi беруть участь у роботi Ради поштової експлуатацiї, покриваються цими адмiнiстрацiями. Однак представник кожної з країн, що згiдно зi списком Органiзацiї Об'єднаних Нацiй розглядається як такий, що перебуває в несприятливих умовах, має право, за винятком зборiв, що проходять пiд час Конгресу, на вiдшкодування або вартостi авiаквитка туди й назад економiчного класу або залiзничного квитка в 1-му класi, або вартостi поїздки будь-яким iншим видом транспорту за умови, що ця вартiсть не перевищує вартостi авiаквитка економiчного класу туди й назад.
5. На своїх перших зборах, що скликаються й вiдкриваються головою Конгресу, Рада поштової експлуатацiї обирає з-помiж своїх членiв голови, заступника голови, голiв Комiсiй i голови Групи стратегiчного планування.
6. Рада поштової експлуатацiї встановлює свiй Внутрiшнiй регламент.
7. Рада поштової експлуатацiї, у принципi, збирається щороку в мiсцi перебування Союзу. Дата й мiсце зборiв установлюються її головою за узгодженням з головою Адмiнiстративної ради й Генеральним директором Мiжнародного бюро.
8. Голова, заступник голови, голови Комiсiй Ради поштової експлуатацiї та голова Групи стратегiчного планування утворюють Комiтет з управлiння. Цей комiтет здiйснює пiдготовку кожної сесiї Ради поштової експлуатацiї та керує її роботою, також виконує всi завдання, якi вона йому доручає, або необхiднiсть у яких виникає в процесi стратегiчного планування.
9. На Раду поштової експлуатацiї покладаються такi функцiї:
9.1. Вивчення найважливiших питань експлуатацiйного, комерцiйного, технiчного, економiчного характеру й технiчного спiвробiтництва, якi становлять iнтерес для поштових адмiнiстрацiй всiх країн-членiв Союзу, зокрема, питань, що мають значнi фiнансовi наслiдки (тарифи, кiнцевi витрати, транзитнi витрати, основнi тарифи на повiтряне перевезення пошти, частки тарифiв за поштовi посилки й подача за кордоном вiдправлень письмової кореспонденцiї), пiдготовка iнформацiї, оцiнок та рекомендацiй для вжиття заходiв на їхнiй основi.
9.2. Здiйснення перегляду Регламентiв Союзу протягом шести мiсяцiв пiсля закриття Конгресу, якщо тiльки цей Конгрес не прийме iншого рiшення. У випадку термiнової необхiдностi Рада поштової експлуатацiї може також змiнювати зазначенi Регламенти на iнших сесiях. В обох випадках Рада поштової експлуатацiї керується вказiвками Адмiнiстративної ради стосовно полiтики й основних принципiв.
9.3. Координацiя практичних заходiв для розвитку й полiпшення мiжнародних поштових служб.
9.4. Здiйснення, за умови схвалення Адмiнiстративною радою в рамках компетенцiї останньої, будь-якої дiяльностi, що буде вважатися необхiдною для збереження й пiдвищення якостi мiжнародної поштової служби та її модернiзацiї.
9.5. Пiдготовка пропозицiй, якi повиннi подаватися для схвалення або Конгресом або поштовими адмiнiстрацiями вiдповiдно до статтi 125; схвалення Адмiнiстративною радою вимагається тодi, коли цi пропозицiї стосуються питань, якi знаходяться у компетенцiї цього органу.
9.6. Розгляд на прохання поштової адмiнiстрацiї країни-члена будь-якої пропозицiї, яку ця поштова адмiнiстрацiя надсилає в Мiжнародне бюро на пiдставi статтi 124, пiдготовка зауважень стосовно нього й доручення Бюро додавати їх до зазначеної пропозицiї перед поданням на схвалення поштовими адмiнiстрацiями країн-членiв.
9.7. У випадку необхiдностi, рекомендування, i, якщо доцiльно, пiсля схвалення Адмiнiстративною радою, та консультування усiх поштових адмiнiстрацiй; прийняття регламентацiї або нової практики доти, доки Конгрес не ухвалить рiшення стосовно цього питання.
9.8. Розроблення й подання у формi рекомендацiй поштовим адмiнiстрацiям нормативiв у технiчнiй, експлуатацiйнiй та iнших сферах, у яких практика вимагає стандартизацiї. До того ж, якщо буде потреба, вона вносить змiни в уже встановленi нею нормативи.
9.9. Перевiрка пiсля консультацiї з Адмiнiстративною радою та за її узгодженням проекту стратегiчного плану ВПС, розробленого Мiжнародним бюро для подання Конгресу; щорiчний перегляд плану, схваленого Конгресом, за сприяння Групи iз стратегiчного планування, а також Мiжнародного бюро й за узгодженням Адмiнiстративної ради.
9.10. Затвердження рiчного звiту Мiжнародного бюро про дiяльнiсть Союзу в частинi роздiлiв, якi стосуються вiдповiдальностi й функцiй Ради поштової експлуатацiї.
9.11. Прийняття рiшень стосовно контактiв, якi варто встановити з поштовими адмiнiстрацiями для виконання покладених на неї функцiй.
9.12. Вивчення питань навчання й професiйної пiдготовки, якими цiкавляться новi країни й країни, що розвиваються.
9.13. Вжиття необхiдних заходiв з метою вивчення й поширення досвiду й досягнень деяких країн в галузi технiчної, операцiйної, економiчної та професiйної пiдготовки, що становлять iнтерес для поштових служб.
9.14. Вивчення iснуючого положення й потреб поштових служб у нових країнах та країнах, що розвиваються, i розроблення належних рекомендацiй про шляхи й засоби полiпшення поштових служб у цих країнах.
9.15. Прийняття, за узгодженням з Адмiнiстративною радою, вiдповiдних заходiв у сферi технiчного спiвробiтництва з усiма країнами-членами Союзу, особливо з новими країнами й країнами, що розвиваються.
9.16. Розгляд всiх iнших питань, представлених їй одним iз членiв Ради поштової експлуатацiї, Адмiнiстративною радою чи будь-якою iншою поштовою адмiнiстрацiєю країни-члена.
9.17. Одержувати й обговорювати звiти й рекомендацiї Консультативного комiтету з питань, що становлять iнтерес для Ради поштової експлуатацiї, розглядати й вносити зауваження за рекомендацiями Консультативного комiтету для подання Конгресу.
9.18. Призначати членiв, якi ввiйдуть до складу Консультативного комiтету.
10. На основi стратегiчного плану, затвердженого Конгресом, i, зокрема, частини, що стосується стратегiї постiйних органiв Союзу, Рада поштової експлуатацiї складає на своїй першiй сесiї, яка проводиться пiсля Конгресу, основну робочу програму, що включає ряд тактик, спрямованих на реалiзацiю стратегiй. Ця основна програма, яка включає обмежену кiлькiсть видiв роботи з актуальних тем i тем, що становлять спiльний iнтерес, переглядається щорiчно залежно вiд нових умов i прiоритетiв, а також змiн, внесених у стратегiчний план.
11. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботi двох органiв Адмiнiстративна рада може призначати представникiв для участi у зборах Ради поштової експлуатацiї в ролi спостерiгачiв.
12. У пленарних засiданнях i зборах Комiсiї Ради поштової експлуатацiї без права голосу можуть брати участь, на їхнє прохання, такi спостерiгачi:
12.1. Члени Адмiнiстративної ради.
12.2. Члени Консультативного комiтету.
12.3. Мiжурядовi органiзацiї, заiнтересованi в роботi Ради поштової експлуатацiї.
12.4. Iншi країни-члени Союзу.
13. З матерiально-технiчних мiркувань Рада поштової експлуатацiї може обмежити присутнiсть спостерiгачiв однiєю особою. Вона може також обмежити їхнє право брати слово пiд час обговорень.
14. Члени Ради поштової експлуатацiї беруть активну участь у її дiяльностi. Спостерiгачам на їхнє прохання може бути дозволено брати участь у дослiдженнях, що проводяться, iз дотриманням умов, якi Рада може встановити для забезпечення результативностi й ефективностi її роботи. Їм може також пропонуватися головування в робочих та проектних групах, коли їхнє знання або досвiд це виправдують. Участь спостерiгачiв не повинна спричиняти додаткових витрат для Союзу.
15. У виняткових випадках спостерiгачi можуть бути не допущенi на збори або на частину зборiв. Також може бути обмежене їхнє право одержувати деякi документи, якщо того вимагає конфiденцiйнiсть теми зборiв або документiв; рiшення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заiнтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до вiдома Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї, якщо розглянутi питання становлять особливий iнтерес для цього органу. Якщо Адмiнiстративна рада вважає це необхiдним, вона може разом з Радою поштової експлуатацiї згодом переглянути цi обмеження.
16. Голова Консультативного комiтету представляє його на зборах Ради поштової експлуатацiї, до порядку денного яких внесенi питання, що становлять iнтерес для Консультативного комiтету.
17. Рада поштової експлуатацiї може запрошувати для участi у своїх зборах без права голосу:
17.1. Будь-яку мiжнародну органiзацiю чи будь-яку квалiфiковану особу, яку вона побажає залучити до своєї роботи.
17.2. Поштовi адмiнiстрацiї країн-членiв, якi не входять до складу Ради поштової експлуатацiї.
17.3. Будь-яку асоцiацiю або пiдприємство, з якими вона бажає проконсультуватися з питань, що стосуються його дiяльностi.
Стаття 105
Iнформацiя про дiяльнiсть Ради поштової
експлуатацiї
1. Пiсля кожної сесiї Рада поштової експлуатацiї iнформує країни-члени Союзу, регiональнi союзи й членiв Консультативного комiтету про свою дiяльнiсть, надсилаючи їм, зокрема, аналiтичний звiт, а також свої резолюцiї й рiшення.
2. Рада поштової експлуатацiї складає для Адмiнiстративної ради щорiчний звiт про свою дiяльнiсть.
3. Рада поштової експлуатацiї подає Конгресу комплексний звiт про всю свою дiяльнiсть i надсилає його поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв Союзу й членам Консультативного комiтету не менше нiж за два мiсяцi до початку Конгресу.
Стаття 106
Склад, дiяльнiсть i збори Консультативного
комiтету
1. Мета Консультативного комiтету полягає в тому, щоб представляти iнтереси бiльш широкого поштового сектора й служити органом для забезпечення ефективного дiалогу мiж заiнтересованими сторонами. До нього входять неурядовi органiзацiї, що представляють споживачiв, провайдерiв послуг iз доставки пошти, органiзацiї працiвникiв, постачальникiв товарiв i послуг для поштового сектора, а також органiзацiї, що поєднують приватних осiб або компанiї, заiнтересованi в дiяльностi мiжнародних поштових служб. Якщо цi органiзацiї зареєстрованi, вони також повиннi бути зареєстрованi в країнi-членi Союзу. Адмiнiстративна рада й Рада поштової експлуатацiї призначають своїх вiдповiдних членiв до складу Консультативного комiтету. Крiм членiв, призначених Адмiнiстративною радою та Радою поштової експлуатацiї, членство в Консультативному комiтетi визначається в результатi процесу подачi прохання та його затвердження, обумовленого Адмiнiстративною радою й здiйснюваного вiдповiдно до статтi 102.6.31.
2. Кожний член Консультативного комiтету призначає свого власного представника.
3. Витрати, пов'язанi з дiяльнiстю Консультативного комiтету, розподiляються мiж Союзом i членами Комiтету вiдповiдно до форми, встановленої Адмiнiстративною радою.
4. Члени Консультативного комiтету не одержують будь-якої винагороди або компенсацiї.
5. Консультативний комiтет реорганiзовується пiсля кожного Конгресу вiдповiдно до умов, визначених Адмiнiстративною радою. Голова Адмiнiстративної ради є Головою органiзацiйних зборiв Консультативного комiтету, який на цих зборах обирає голову цього Комiтету.
6. Консультативний комiтет визначає свою внутрiшню органiзацiю та розробляє свiй власний внутрiшнiй регламент iз урахуванням загальних принципiв Союзу й за умови схвалення Адмiнiстративною радою пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї.
7. Консультативний комiтет проводить збори два рази на рiк. Збори, у принципi, проходять у штаб-квартирi Союзу в перiод проведення сесiй Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї. Дата й мiсце кожних зборiв установлюються Головою Консультативного комiтету за згодою Голiв Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї, а також Генерального директора Мiжнародного бюро.
8. Консультативний комiтет розробляє свою власну програму згiдно з такими функцiями:
8.1. Розглядати вiдповiднi документи й звiти Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї; у виняткових обставинах право одержувати певнi тексти й документи може бути обмежено, якщо це необхiдно для дотримання конфiденцiйностi теми, якiй присвяченi збори або документ; рiшення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку вiдповiдним органом або його Головою; про кожний певний випадок повiдомляється Адмiнiстративнiй радi й Радi поштової експлуатацiї, якщо це буде стосуватися питань, що становлять iнтерес для цього органу; обмеження можуть згодом бути переглянутi Адмiнiстративною радою пiсля консультацiї з Радою поштової експлуатацiї, якщо це буде необхiдно.
8.2. Вивчати й обговорювати важливi для членiв Консультативного комiтету питання.
8.3. Вивчати питання, що стосуються сектора поштових служб, i подавати звiти iз цих питань.
8.4. Сприяти роботi Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї, зокрема, подаючи звiти й рекомендацiї й даючи оцiнку на прохання обох Рад.
8.5. Подавати рекомендацiї Конгресу за умови схвалення Адмiнiстративною радою, а з питань, що цiкавлять Раду поштової експлуатацiї, пiсля розгляду й коментарiв останнього.
9. Голова Адмiнiстративної ради й Голова Ради поштової експлуатацiї представляють цi органи на зборах Консультативного комiтету, якщо в порядок денний цих зборiв унесенi питання, що становлять iнтерес для цих органiв.
10. Щоб забезпечити ефективний зв'язок з органами Союзу, Консультативний комiтет може призначити представникiв, якi будуть брати участь у зборах Конгресу, Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї, а також у зборах їхнiх вiдповiдних Комiсiй як спостерiгачi без права голосу.
11. Члени Консультативного комiтету можуть одержати на їхнє прохання право бути присутнiми на пленарних зборах i зборах Комiсiй Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї вiдповiдно до статей 102.16 i 104.12. Вони можуть також брати участь у роботi проектних i робочих груп вiдповiдно до положень статей 102.18 i 104.14. Члени Консультативного комiтету можуть бути присутнiми на Конгресi як спостерiгачi без права голосу.
12. У зборах Консультативного комiтету можуть, на їхнє прохання, брати участь без права голосу такi спостерiгачi:
12.1. Члени Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї.
12.2. Мiжурядовi органiзацiї, заiнтересованi в роботi Консультативного комiтету.
12.3. Регiональнi союзи.
12.4. Iншi члени Союзу.
13. Iз матерiально-технiчних мiркувань Консультативний комiтет може обмежувати присутнiсть спостерiгачiв однiєю особою. Вiн також може обмежувати їхнє право виступати пiд час обговорень.
14. У виняткових випадках спостерiгачi можуть бути не допущенi на збори або на частину зборiв. Також може бути обмежене їхнє право одержувати певнi документи, якщо того вимагає конфiденцiйнiсть теми зборiв або документа; рiшення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заiнтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до вiдома Адмiнiстративної ради або Ради поштової експлуатацiї, якщо розглянутi питання становлять iнтерес для цього органу. Якщо Адмiнiстративна рада визнає це необхiдним, вона може згодом переглянути обмеження разом з Радою поштової експлуатацiї, якщо це вважається доцiльним.
15. Мiжнародне бюро пiд керiвництвом Генерального директора буде виконувати функцiї секретарiату Консультативного комiтету.
Стаття 107
Iнформацiя про дiяльнiсть Консультативного
комiтету
1. Пiсля кожної сесiї Консультативний комiтет iнформує про свою дiяльнiсть Адмiнiстративну раду й Раду поштової експлуатацiї, надсилаючи Головам цих органiв, крiм iншого, аналiтичний звiт про свої збори, а також свої рекомендацiї та висновки.
2. Консультативний комiтет складає для Адмiнiстративної ради щорiчний звiт про свою дiяльнiсть, надсилаючи один примiрник Радi поштової експлуатацiї. Цей звiт включається в документацiю Адмiнiстративної ради, що надсилається країнам-членам Союзу й Регiональних союзiв вiдповiдно до статтi 103.
3. Консультативний комiтет складає для Конгресу детальний звiт про свою дiяльнiсть i надсилає його поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв Союзу принаймнi за два мiсяця до вiдкриття Конгресу.
Стаття 108
Внутрiшнiй регламент Конгресiв
(Статут, стаття 14)
1. Для органiзацiї своєї роботи й проведення обговорень Конгрес застосовує Внутрiшнiй регламент Конгресiв.
2. Кожний Конгрес може змiнити цей Регламент на умовах, визначених самим Внутрiшнiм регламентом.
Стаття 109
Робочi мови Мiжнародного бюро
Робочими мовами Мiжнародного бюро є французька й англiйська мови.
Стаття 110
Мови, що використовуються для документацiї,
обговорень i службового листування
1. Документацiя Союзу складається французькою, англiйською, арабською та iспанською мовами. Використовується також нiмецька, китайська, португальська й росiйська мови за умови, що друкування цими мовами буде обмежуватися основною, найбiльш важливою документацiєю. Можуть також використовуватися й iншi мови, але за умови, що країни-члени, якi зробили запит, несуть за них усi витрати.
2. Країна-член або країни-члени, якi зробили запит про використання iншої мови, крiм офiцiйної, складають лiнгвiстичну групу.
3. Документацiя публiкується Мiжнародним бюро офiцiйною мовою й мовами належно затверджених лiнгвiстичних груп безпосередньо, або за посередництвом регiональних бюро цих груп, згiдно з домовленiстю з Мiжнародним бюро. Опублiкування рiзними мовами здiйснюється таким самим чином.
4. Документацiя, яка друкується безпосередньо Мiжнародним бюро, розсилається в мiру можливостi одночасно рiзними запитуваними мовами.
5. Листування мiж поштовими адмiнiстрацiями й Мiжнародним бюро, а також мiж останнiм i третiми особами може здiйснюватися будь-якою мовою, що використовується в службах перекладу Мiжнародного бюро.
6. Витрати на переклад на будь-яку мову, в тому числi витрати, пов'язанi iз застосуванням пункту 5, несе та лiнгвiстична група, члени якої зробили запит на документи цiєю мовою. Країни-члени, що використовують офiцiйну мову, вносять внесок фiксовану плату за переклад неофiцiйних документiв, сума якого по одиницi внеску дорiвнює сумi, яку виплачують країни-члени, що використовують iншу робочу мову Мiжнародного бюро. Всi iншi витрати, що стосуються розсилання документiв, покладаються на Союз. Межа витрат, якi покладаються на Союз за друкування документiв нiмецькою, китайською, португальською та росiйською мовами, установлюється в резолюцiї Конгресу.
7. Витрати, буде нести лiнгвiстична група, розподiляються мiж членами цiєї групи пропорцiйно їхнiм внескам до витрат Союзу. Цi витрати можуть бути розподiленi мiж членами лiнгвiстичної групи за iншою системою, за умови наявностi домовленостi мiж ними й повiдомлення про їхнє рiшення Мiжнародному бюро через представника групи.
8. Протягом термiну, який не перевищує два роки, мiжнародне бюро надає чинностi будь-якiй змiнi у виборi мови, про яку просить країна-член.
9. Пiд час обговорення на зборах органiв Союзу допускаються французька, англiйська, iспанська та росiйська мови, за допомогою системи перекладу з використанням електронного устаткування чи без нього, вибiр якої залишається на розсуд органiзаторiв зборiв пiсля консультацiї з Генеральним директором Мiжнародного бюро й заiнтересованими країнами-членами.
10. Iншi мови також дозволяються пiд час проведення обговорень i на зборах, згаданих в пунктi 9.
11. Делегацiї, що використовують iншi мови, органiзовують синхронний переклад на одну iз мов, згаданих у пунктi 9, або шляхом застосування системи, зазначеної в тому самому параграфi, за умови наявностi можливостi внесення в цю систему необхiдних технiчних змiн, або шляхом використання окремих перекладачiв.
12. Витрати на перекладацькi послуги розподiляються мiж країнами-членами, якi використовують одну й ту саму мову, пропорцiйно участi у витратах Союзу. Однак витрати на монтаж i експлуатацiю технiчного обладнання покладаються на Союз.
13. Поштовi адмiнiстрацiї можуть досягнути домовленостi стосовно мови, яку вони будуть використовувати у службовому листуваннi мiж собою. У випадку вiдсутностi такої домовленостi застосовується французька мова.
Роздiл II
Мiжнародне бюро
Стаття 111
Вибори Генерального директора й заступника
Генерального директора Мiжнародного бюро
1. Генеральний директор i заступник Генерального директора Мiжнародного бюро обираються на Конгресi на перiод, що роздiляє два послiдовних Конгреси, причому мiнiмальна тривалiсть їхнiх повноважень становить чотири роки. Термiн повноважень поновлюється тiльки один раз. Якщо немає iншого рiшення Конгресу, то вони вступають на свою посаду 1 сiчня року, наступного пiсля того, в якому вiдбувся Конгрес.
2. Щонайменше за сiм мiсяцiв до вiдкриття Конгресу Генеральний директор Мiжнародного бюро надсилає меморандум Урядам країн-членiв, пропонуючи їм подати заяви стосовно кандидатур на посади Генерального директора й заступника Генерального директора, якщо такi є, запитуючи при цьому, чи заiнтересованi Генеральний директор i заступник Генерального директора в можливому поновленнi своїх повноважень. Заяви разом з бiографiями повиннi надiйти в Мiжнародне бюро, принаймнi, за два мiсяцi до вiдкриття Конгресу. Кандидати повиннi бути громадянами країн-членiв, якi їх висувають. Мiжнародне бюро готує для Конгресу документацiю на вибори. Обрання Генерального директора й заступника Генерального директора проводиться таємним голосуванням. Першими проводяться вибори на посаду Генерального директора.
3. Якщо посада Генерального директора звiльняється, заступник Генерального директора виконує його функцiї до закiнчення повноважень, передбачених для Генерального директора; вiн має право бути обраним на цю посаду i порядку автоматично визнається кандидатом за умови, що його повноваження як заступника Генерального директора не були вже вiдновленi на попередньому Конгресi, а також, якщо вiн виявляє бажання бути кандидатом на посаду Генерального директора.
4. У випадку, якщо посади Генерального директора й заступника Генерального директора звiльняються одночасно, Адмiнiстративна рада на основi заяв, одержаних пiсля оголошення про вакансiї обирає заступника Генерального директора на перiод до наступного Конгресу. Для подання заяв на замiщення посад за аналогiєю застосовується пункт 2.
5. Якщо посада заступника Генерального директора звiльняється, Адмiнiстративна рада за пропозицiєю Генерального директора доручає одному з директорiв рангу D 2 в Мiжнародному бюро виконувати до майбутнього Конгресу функцiї заступника Генерального директора.
Стаття 112
Функцiї Генерального директора
1. Генеральний директор органiзує, управляє й керує Мiжнародним бюро, законним представником якого вiн є. Вiн може також розподiляти посади за рангами G1-D2 i призначати й просувати по службi службовцiв, якi мають цi ранги. Пiд час призначення на пости P1-D2 вiн повинен ураховувати професiйну квалiфiкацiю кандидатiв, що рекомендуються поштовими адмiнiстрацiями країн-членiв, до яких вони належать або в яких вони здiйснюють свою професiйну дiяльнiсть, беручи до уваги справедливе географiчне континентальне розподiлення i мови. На пости D 2, наскiльки це можливо, повиннi призначатися кандидати з регiонiв, що вiдрiзняються вiд регiонiв, якими представленi Генеральний директор i заступник Генерального директора, пам'ятаючи в першу чергу про ефективнiсть Мiжнародного бюро. У тих випадках, коли посади вимагають особливої квалiфiкацiї, Генеральний директор може звертатися до зовнiшнiх фахiвцiв. Пiд час призначення нового фахiвця вiн ураховує також, що, у принципi, особи, якi мають ранги D 2, D 1 i P 5, повиннi бути представниками рiзних країн-членiв Союзу. Пiд час присвоєння працiвнику Мiжнародного бюро рангiв D 2, D 1 i P 5 вiн не зобов'язаний застосовувати той самий принцип. Крiм того, у процесi прийому на роботу професiйнi якостi мають бiльше значення нiж вимоги стосовно справедливого географiчного розподiлу й мов. Один раз на рiк вiн повiдомляє Адмiнiстративнiй радi про всi призначення й просування по службi вiд P 4 до D 2.
2. Генеральний директор має такi обов'язки:
2.1. Виконувати функцiї депозитарiю Актiв Союзу й посередника пiд час вступу в Союз i приєднання до нього, а також пiд час виходу з нього.
2.2. Iнформувати всi уряди країн-членiв про прийнятi Конгресом рiшення.
2.3. Iнформувати всi поштовi адмiнiстрацiї про затвердження або перегляд Регламентiв Радою поштової експлуатацiї.
2.4. Готувати на можливо мiнiмальному рiвнi проект рiчного бюджету Союзу вiдповiдно до потреб Союзу i вчасно подавати його на розгляд Адмiнiстративної ради; повiдомляти про бюджет країнам-членам Союзу пiсля його затвердження Адмiнiстративною радою та виконувати його.
2.5. Здiйснювати особливу дiяльнiсть, що вимагається органами Союзу, i дiяльнiсть, що вимагається Актами.
2.6. Вживати заходiв, спрямованих на досягнення цiлей, встановлених органами Союзу, в рамках установленої полiтики й наявних коштiв.
2.7. Подавати Адмiнiстративнiй радi або Радi поштової експлуатацiї пропозицiї та рекомендацiї.
2.8. Пiсля закриття Конгресу вiдповiдно до Внутрiшнього регламенту РПЕ подавати Радi поштової експлуатацiї пропозицiї, що випливають з рiшень Конгресу стосовно змiни Регламентiв.
2.9. Готувати для Ради поштової експлуатацiї й на основi виданих нею iнструкцiй проект стратегiчного плану для подання Конгресу й проект щорiчного перегляду.
2.10. Забезпечувати представництво Союзу.
2.11. Виступати в ролi посередника у вiдносинах мiж:
- ВПС i регiональними союзами;
- ВПС i Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй;
- ВПС i мiжнародними органiзацiями, дiяльнiсть яких становить iнтерес для Союзу;
- ВПС i мiжнародними органiзацiями, асоцiацiями або пiдприємствами, з якими органи Союзу хотiли би проконсультуватися або приєднатися до їхньої роботи;
2.12. Приймати на себе функцiї Генерального секретаря органiв Союзу й у цiй якостi контролювати, з огляду на спецiальнi положення цього Регламенту, зокрема:
- пiдготовку й органiзацiю роботи органiв Союзу;
- розроблення, видання й розсилання документiв, звiтiв i протоколiв;
- дiяльнiсть секретарiату пiд час зборiв органiв Союзу;
2.13. Бути присутнiм на засiданнях органiв Союзу й брати участь в обговореннях без права голосу, маючи можливiсть бути представленим iншою особою.
Стаття 113
Обов'язки заступника Генерального директора
1. Заступник Генерального директора допомагає Генеральному директоровi й несе перед ним вiдповiдальнiсть.
2. Якщо Генеральний директор вiдсутнiй або не може виконувати свої обов'язки, заступник Генерального директора виконує його функцiї. Заступник Генерального директора виконує функцiї Генерального директора й у випадку вакансiї, як це зазначено в статтi 111.3.
Стаття 114
Секретарiат органiв Союзу
(Статут, статтi 14, 15, 17, 18)
Секретарiат органiв Союзу засновується Мiжнародним бюро за вiдповiдальностi Генерального директора. Вiн розсилає всi документи, що публiкуються з нагоди кожної сесiї, поштовим адмiнiстрацiям членiв органу, поштовим адмiнiстрацiям країн, якi, не будучи членами органу, спiвробiтничають у дослiдженнях, що проводяться, регiональним союзам, а також iншим поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв, якi просять звертаються з таким проханням.
Стаття 115
Список країн-членiв
(Статут, стаття 2)
Мiжнародне бюро складає i уточнює список країн-членiв Союзу, зазначаючи в ньому клас внескiв, якi вони роблять, географiчну групу й положення стосовно Актiв Союзу.
Стаття 116
Iнформацiя, Думки. Запити про тлумачення й
внесення змiн та доповнень до Актiв. Опитування.
Посередництво пiд час розрахункiв
(Статут, стаття 20, Загальний регламент, статтi 124,
125, 126)
1. Мiжнародне бюро завжди перебуває в розпорядженнi Адмiнiстративної ради, Ради поштової експлуатацiї та поштових адмiнiстрацiй для повiдомлення їм усiх корисних вiдомостей стосовно службових питань.
2. Зокрема бюро збирає, погоджує, публiкує та розсилає рiзноманiтну iнформацiю, що становить iнтерес для мiжнародної поштової служби; на прохання заiнтересованих сторiн, виносить рiшення зi спiрних питань; виконує запити стосовно тлумачення й змiни Актiв Союзу та взагалi здiйснює дослiдницьку, редакцiйну роботу або роботу зi складання чи збору документацiї, якi покладенi на нього зазначеними вище Актами, чи якi можуть бути дорученi йому в iнтересах Союзу.
3. Також бюро проводить опитування на прохання поштових адмiнiстрацiй з для з'ясування думки iнших поштових адмiнiстрацiй iз певного питання. Результати опитування не мають статусу голосування й не є формально обов'язковими.
4. Бюро може дiяти як розрахункова палата пiд час оплати рахункiв, що стосуються мiжнародного поштового обмiну.
Стаття 117
Технiчне спiвробiтництво
(Статут, стаття 1)
У рамках мiжнародного технiчного спiвробiтництва на Мiжнародне бюро покладається органiзацiя технiчної допомоги у сферi поштових послуг в усiх її формах.
Стаття 118
Бланки, що надаються Мiжнародним бюро
(Статут, стаття 20)
На Мiжнародне бюро покладається органiзацiя виготовлення мiжнародних квитанцiй на поштове вiдправлення з оплаченою вiдповiддю й постачання їх за собiвартiстю поштовим адмiнiстрацiям, якi їх замовили.
Стаття 119
Акти регiональних союзiв i спецiальнi угоди
(Статут, стаття 8)
1. Два примiрника Актiв регiональних союзiв i спецiальних угод, що укладаються вiдповiдно до статтi 8 Статуту, надсилаються до Мiжнародного бюро установами цих союзiв або, за вiдсутностi таких, однiєю iз договiрних сторiн.
2. Мiжнародне бюро слiдкує за тим, щоб у Актах регiональних союзiв i спецiальних угод не були передбаченi для клiєнтури менш сприятливi умови, нiж тi, якi передбаченi в Актах Союзу, та iнформує поштовi адмiнiстрацiї про наявнiсть зазначених вище союзiв та угод. Мiжнародне бюро повiдомляє Адмiнiстративнiй радi про будь-яке порушення, виявлене в результатi застосування цього положення.
Стаття 120
Журнал Союзу
Мiжнародне бюро, за допомогою документiв, що надаються йому у розпорядження, видає журнал нiмецькою, англiйською, арабською, китайською, iспанською, французькою та росiйською мовами.
Стаття 121
Звiт про дiяльнiсть Союзу за дворiчний перiод
(Статут, стаття 20, Загальний регламент, стаття
102.6.17)
Мiжнародне бюро складає звiт про дiяльнiсть Союзу за дворiчний перiод, який, пiсля його затвердження Адмiнiстративною радою, надсилається поштовим адмiнiстрацiям, регiональним союзам i Органiзацiї Об'єднаних Нацiй.
Роздiл III
Процедура внесення й розгляду пропозицiй
Стаття 122
Процедура подання пропозицiй Конгресу
(Статут, стаття 29)
1. З урахуванням виняткiв, передбачених в пунктах 2 i 5, подання будь-якої пропозицiї Конгресу здiйснюється поштовими адмiнiстрацiями країн-членiв вiдповiдно до такої процедури:
a) пропозицiї, якi надходять до Мiжнародного бюро не менше нiж за шiсть мiсяцiв до початку Конгресу, повиннi прийматися;
b) жодна пропозицiя редакцiйного характеру не приймається протягом шестимiсячного перiоду, що передує датi, визначенiй для проведення Конгресу;
c) пропозицiї по сутi, що надходять у Мiжнародне бюро протягом перiоду вiд шести до чотирьох мiсяцiв до дати Конгресу, допускаються, якщо вони пiдтримуються не менше нiж двома поштовими адмiнiстрацiями;
d) пропозицiї по сутi, що надходять до Мiжнародного бюро в iнтервалi вiд чотирьох до двох мiсяцiв до дати, установленої для проведення Конгресу, допускаються тiльки за умови їхньої пiдтримки не менше нiж вiсьмома поштовими адмiнiстрацiями. Пропозицiї, що надiйшли пiзнiше, бiльше не приймаються;
e) заяви про пiдтримку повиннi надходити до Мiжнародного бюро в той самий термiн, що й пропозицiї, яких вони стосуються.
2. Пропозицiї стосовно Статуту або Загального регламента повиннi надходити до Мiжнародного бюро принаймнi за шiсть мiсяцiв до вiдкриття Конгресу; пропозицiї, що надiйшли пiсля цiєї дати, але до вiдкриття Конгресу, можуть розглядатися тiльки в тому випадку, якщо Конгрес прийме рiшення з цього питання бiльшiстю у двi третини країн, представлених на Конгресi, i якщо будуть дотримуватися умови, передбаченi в пунктi 1.
3. Кожна пропозицiя, у принципi, повинна мати лише одну мету й мiстити лише змiни, пiдтвердженi цiєю метою.
4. На пропозицiях редакцiйного характеру поштовi адмiнiстрацiї, що їх подають, ставлять заголовок "Пропозицiя редакцiйного характеру", а Мiжнародне бюро публiкує їх пiд номером, за яким друкується буква "R". Пропозицiї, що не мають цiєї оцiнки, але, на думку Мiжнародного бюро, мають лише редакцiйний характер, публiкуються з вiдповiдним коментарем; Мiжнародне бюро складає для Конгресу перелiк цих пропозицiй.
5. Порядок, установлений в пунктах 1 i 4, не застосовується нi до пропозицiй, що стосуються Внутрiшнього регламенту Конгресiв, нi до поправок до внесених пропозицiй.
Стаття 123
Процедура подання Радi поштової експлуатацiї
пропозицiй, що стосуються пiдготовки нових
Регламентiв у свiтлi рiшень, прийнятих Конгресом
1. Регламенти Всесвiтньої поштової конвенцiї та Угоди про служби поштових платежiв повиннi складатися РПЕ у свiтлi рiшень, прийнятих Конгресом.
2. Пропозицiї, якi є результатом пропонованих змiн до Конвенцiї або Угоди про служби поштових платежiв, подаються до Мiжнародного бюро одночасно iз пропозицiями для Конгресу, до яких вони стосуються. Вони можуть бути представленi однiєю поштовою адмiнiстрацiєю країни-члена без пiдтримки iнших поштових адмiнiстрацiй країн-членiв. Подiбнi пропозицiї надсилаються всiм країнам-членам не пiзнiше, нiж за один мiсяць до Конгресу.
3. Iншi пропозицiї стосовно Регламентiв для розгляду Радою Поштової Експлуатацiї пiд час пiдготовки нею нових Регламентiв протягом 6 мiсяцiв пiсля Конгресу, подаються в Мiжнародне бюро принаймнi за два мiсяцi до Конгресу.
4. Пропозицiї стосовно змiн до Регламентiв, якi вимагаються в результатi рiшень Конгресу, що подаються на розгляд поштовими адмiнiстрацiями країн-членiв, повиннi надiйти до Мiжнародного бюро не пiзнiше, нiж за два мiсяцi до вiдкриття РПЕ. Такi пропозицiї надсилаються всiм країнам-членам не пiзнiше, нiж за один мiсяць до вiдкриття РПЕ.
Стаття 124
Процедура подання пропозицiй мiж Конгресами
(Статут, стаття 29, Загальний регламент, стаття 116)
1. Щоб кожна пропозицiя, що стосується Конвенцiї або Угод, внесена будь-якою поштовою адмiнiстрацiєю мiж двома Конгресами, була прийнята, вона повинна бути пiдтримана принаймнi двома iншими поштовими адмiнiстрацiями. Цi пропозицiї не розглядаються, якщо одночасно iз пропозицiями Мiжнародне бюро не одержить необхiдної кiлькостi заяв про їхню пiдтримку.
2. Цi пропозицiї надсилаються iншим поштовим адмiнiстрацiям через Мiжнародне бюро.
3. Пропозицiї, що стосуються Регламентiв, не мають потреби в пiдтримцi, але приймаються до уваги Радою поштової експлуатацiї тiльки в тому випадку, якщо вона пiдтвердить їх термiнову необхiднiсть.
Стаття 125
Розгляд пропозицiй мiж двома Конгресами
(Статут, стаття 29, Загальний регламент, статтi 116,
124)
1. До кожної пропозицiї, що стосується Конвенцiї, Угод та їхнiх Заключних протоколiв, застосовується такий порядок: якщо поштова адмiнiстрацiя країни-члена надiслала пропозицiю до Мiжнародного бюро, останнє надсилає її для вивчення всiм поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв. На вивчення пропозицiї й надсилання у вiдповiдному випадку зауважень до Мiжнародного бюро їм надається два мiсяцi. Виправлення не допускаються. Пiсля закiнчення цих двох мiсяцiв Мiжнародне бюро надсилає поштовим адмiнiстрацiям країн-членiв усi зауваження, отриманi ним, i пропонує кожнiй поштовiй адмiнiстрацiї країни-члена проголосувати за або проти пропозицiї. Поштовi адмiнiстрацiї країн-членiв, що не надiслали iнформацiї про своє рiшення протягом двох мiсяцiв, вважаються таким, що утрималися. Вiдлiк зазначених вище строкiв починається з дати виходу циркулярiв Мiжнародного бюро.
2. Пропозицiї стосовно внесення змiн до Регламентiв розглядаються Радою поштової експлуатацiї.
3. Якщо пропозицiя стосується Угоди або її Заключного протоколу, то приймати участь у дiях, зазначених в пунктi 1, можуть лише поштовi адмiнiстрацiї країн-членiв, що беруть участь в цiй Угодi.
Стаття 126
Повiдомлення про рiшення, прийнятi мiж двома
Конгресами
(Статут, стаття 29, Загальний регламент, статтi 124,
125)
1. Змiни, внесенi до Конвенцiї, Угоди й Заключних протоколiв цих Актiв, затверджуються повiдомленням Генерального директора Мiжнародного бюро до урядiв країн-членiв.
2. Змiни, внесенi Радою поштової експлуатацiї до Регламентiв
i їхнiх Заключних протоколiв, повiдомляються поштовим адмiнiстрацiям Мiжнародним бюро. Те саме застосовується до положень, передбачених у статтi 36.3.2 Конвенцiї, та вiдповiдних положень Угод.
Стаття 127
Набрання чинностi Регламентами й iншими
рiшеннями, прийнятими мiж двома Конгресами
1. Регламенти набувають чинностi в той самий час i на той самий термiн, що й Акти, прийнятi на Конгресi.
2. За умови виконання положення пункту 1 рiшення про змiну Актiв Союзу, прийнятi в перiод мiж двома Конгресами, пiдлягають виконанню тiльки через три мiсяцi пiсля повiдомлення про цi змiни.
Роздiл IV
Фiнанси
Стаття 128
Установлення й регулювання витрат Союзу
(Статут, стаття 22)
1. З урахуванням положень пунктiв 2-6, рiчнi витрати, пов'язанi з дiяльнiстю органiв Союзу, не повиннi перевищувати зазначених нижче сум на 2005 рiк та наступнi роки: 37000000 швейцарських франкiв на 2005 - 2008 р. Основний лiмiт на 2008 рiк застосовується також до наступних рокiв у випадку перенесення Конгресу, проведення якого передбачено в 2008 роцi.
2. Витрати, пов'язанi з проведенням наступного Конгресу (переїзд Секретарiату, транспортнi витрати, витрати на установку технiчного устаткування для синхронного перекладу й витрати на видання документiв пiд час роботи Конгресу й т.д.), не повиннi перевищувати лiмiту в розмiрi 2900000 швейцарських франкiв.
3. Адмiнiстративнiй радi дозволяється перевищувати лiмiти, установленi в пунктах 1 i 2 для того, щоб урахувати пiдвищення шкали зарплат, пенсiйних внескiв та виплат, у тому числi й посадових видiв допомоги, схвалених Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй для своїх службовцiв, якi працюють у Женевi.
4. Залежно вiд швейцарського показника споживчих цiн Адмiнiстративна рада має також право щорiчно коригувати суму витрат, крiм тих, якi стосуються персоналу.
5. Незалежно вiд положень пункту 1 Адмiнiстративна рада або, у випадку нагальної потреби, Генеральний директор може дозволити перевищення встановлених лiмiтiв для виконання значних i непередбачених робiт з ремонту будинку Мiжнародного бюро, але за умови, що сума не буде перевищувати 125000 швейцарських франкiв на рiк.
6. Якщо кредити, дозвiл на якi передбачений в пунктах 1 i 2, виявляться недостатнiми для забезпечення нормальної дiяльностi Союзу, цi лiмiти можуть бути пiдвищенi тiльки за умови схвалення бiльшiстю країн-членiв Союзу. Будь-яка консультацiя мiстить повний перелiк фактiв, що обґрунтовують таке прохання.
7. Країни, що приєднуються до Союзу або приймаються до Союзу як члени Союзу, а також країни, що виходять iз Союзу, повиннi сплатити свої членськi внески за весь рiк, протягом якого здiйснюється їхнiй вступ або вихiд.
8. Країни-члени на основi бюджету, установленого Адмiнiстративною радою, сплачують заздалегiдь свою частину рiчних внескiв Союзу. Цi внески сплачуються не пiзнiше першого дня фiнансового року, якого стосується бюджет. Пiсля закiнчення цього строку на належнi до сплати суми нараховуються вiдсотки на користь Союзу з розрахунку 3% рiчних протягом перших шести мiсяцiв i 6% рiчних починаючи iз сьомого мiсяця.
9. Коли заборгованiсть країни-члена iз обов'язкових внескiв без вiдсоткiв, що належать Союзу, дорiвнює або перевищує суму внескiв цiєї країни-члена за два попереднi фiнансовi роки, ця країна-член може передати Союзу безвiдклично всi або частину сум, заборгованих їй iншими країнами-членами вiдповiдно до процедур, установлених Адмiнiстративною радою. Умови передачi заборгованостей визначаються на пiдставi угоди, укладеної мiж країною-членом, її дебiторами/кредиторами й Союзом.
10. Країна-член, яка з юридичних або iнших причин не може здiйснити таку передачу, зобов'язується пiдписати план погашення своїх боргiв.
11. За винятком особливих обставин погашення заборгованостей за обов'язковими внесками, що належать Союзу, не може здiйснюватися протягом перiоду, який перевищує 10 рокiв.
12. У виняткових обставинах Адмiнiстративна рада може звiльнити країну-члена повнiстю або частково вiд заборгованих вiдсоткiв, якщо ця країна повнiстю сплатила основну суму заборгованостi.
13. У рамках плану погашення заборгованостi країни-члена, затвердженого Адмiнiстративною радою, вона може бути також звiльнена повнiстю або частково вiд накопичених вiдсоткiв, або тих, якi будуть нарахованi; однак звiльнення можливе за умови повного й точного виконання плану погашення протягом узгодженого перiоду максимум 10 рокiв.
14. Для покриття недостатнього фiнансування Союзу засновується Резервний фонд, сума якого встановлюється Адмiнiстративною радою. Цей фонд утримується в першу чергу iз надлишкiв бюджету. Вiн може також використовуватися для балансу бюджету або для зменшення суми внескiв країн-членiв.
15. Що стосується тимчасової нестачi фiнансування, то Уряд Швейцарської Конфедерацiї авансує на короткий строк необхiднi суми вiдповiдно до умов, якi повиннi встановлюватися за взаємною згодою. Цей Уряд також контролює, без понесення витрат, веденням фiнансових рахункiв, а також звiтнiсть Мiжнародного бюро в межах кредитiв, установлених Конгресом.
Стаття 129
Автоматичнi санкцiї
1. Будь-яка країна-член, яка не може здiйснити передачу, передбачену в статтi 128.9, i яка не згодна пiдкорятися плану погашення, запропонованому Мiжнародним бюро вiдповiдно до статтi 128.10, або не дотримується такого плану, автоматично втрачає своє право голосу на Конгресi й на зборах Адмiнiстративної ради й Ради поштової експлуатацiї, а також бiльше не має права приймати участь у цих двох Радах.
2. Автоматичнi санкцiї скасовуються негайно, як тiльки заiнтересована країна-член повнiстю погасила свої заборгованостi за обов'язковими внесками, що належать Союзу, як основний борг так i вiдсотки, або якщо вона погодилася пiдкоритися плану погашення заборгованостей.
Стаття 130
Класи внескiв
(Статут, стаття 21, Загальний регламент, статтi 115,
128)
1. Країни-члени беруть участь у покриттi витрат Союзу вiдповiдно до того класу внескiв, до якого вони належать. Це такi класи:
клас у 50 одиниць;
клас у 45 одиниць;
клас у 40 одиниць;
клас у 35 одиниць;
клас у 30 одиниць;
клас у 25 одиниць;
клас у 20 одиниць;
клас у 15 одиниць;
класу 10 одиниць;
клас у 5 одиниць;
клас у 3 одиницi;
клас у 1 одиницю;
клас у 0,5 одиницi призначений для найменш розвинених країн, визначених Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй, i для iнших країн, зазначених Адмiнiстративною радою.
2. Незважаючи на класи внескiв, перерахованi в пунктi 1, будь-яка країна-член може вибрати для оплати число одиниць внескiв, що перевищує 50 одиниць.
3. Країни-члени включаються до одного iз зазначених вище класiв внескiв на момент їхнього прийняття або приєднання до Союзу вiдповiдно до процедури, передбаченої в статтi 21.4 Статуту.
4. Країни-члени можуть згодом змiнити клас внеску, за умови, що їхнє повiдомлення буде отримано Мiжнародним бюро принаймнi за два мiсяцi до вiдкриття Конгресу. Це повiдомлення, доведене до вiдома Конгресу, набуває чинностi з моменту набуття чинностi фiнансовими положеннями, прийнятими на Конгресi. Країни-Члени, що не повiдомили в запропонований термiн про бажання змiнити клас внескiв, залишаються у класi, до якого вони належали до цього часу.
5. Країни-члени не можуть наполягати на одноразовому переходi у нижчий розряд бiльше нiж на один клас.
6. Тим не менше, у виняткових випадках, таких як стихiйнi лиха, коли потрiбна мiжнародна допомога, Адмiнiстративна рада може дозволити тимчасово перейти один раз мiж двома Конгресами на один клас нижче, якщо ця країна надасть докази неможливостi зберiгати свiй внесок вiдповiдно до класу, обраного спочатку. За тих самих обставин Адмiнiстративна рада може також дозволити країнам-членам, якi не належать до категорiї найменш розвинених країн i вже перебувають у класi в 1 одиницю, перейти до класу 0,5 одиницi.
7. Тимчасове зниження класу на виконання положень пункту 6 може бути дозволено Адмiнiстративною радою на максимальний перiод у два роки або до наступного Конгресу, якщо останнiй проходить до кiнця цього перiоду. Пiсля закiнчення встановленого перiоду заiнтересована країна автоматично переводиться у свiй початковий клас.
8. Незважаючи на положення пунктiв 4 i 5, жодних обмежень стосовно переходу до бiльш високого класу не iснує.
Стаття 131
Оплата матерiалiв, що постачаються Мiжнародним
бюро
(Загальний регламент, стаття 118)
Плата за матерiали, якi Мiжнародне бюро постачає поштовим адмiнiстрацiям на платнiй основi, здiйснюється у можливо короткий термiн, але не пiзнiше шести мiсяцiв, починаючи з першого дня мiсяця, наступного за мiсяцем вiдправлення рахунку згаданим вище Бюро. Пiсля закiнчення цього термiну на суму, що пiдлягає сплатi, нараховується 5% рiчних на користь Союзу, починаючи вiд дня зазначеного термiну.
Роздiл V
Арбiтраж
Стаття 132
Арбiтражне провадження
(Статут, стаття 32)
1. Якщо спiр повинен бути врегульований арбiтражним судом, кожна з поштових адмiнiстрацiй - сторiн спору, вибирає поштову адмiнiстрацiю країни-члена, не заiнтересовану безпосередньо у спорi. Якщо декiлька поштових адмiнiстрацiй виступають спiльно, для цiлей цього положення вони вважаються однiєю адмiнiстрацiєю.
2. У випадку, якщо одна з адмiнiстрацiй, яка є стороною спору, протягом шести мiсяцiв не приймає рiшення стосовно пропозицiї про призначення арбiтражу, Мiжнародне бюро самостiйно звертається до поштової адмiнiстрацiї, яка не приймає рiшення, з пропозицiєю призначити арбiтраж або самостiйно призначає його в службовому порядку.
3. Сторони спору можуть домовитися мiж собою про призначення тiльки одного арбiтра, яким може бути Мiжнародне бюро.
4. Рiшення арбiтрiв приймається бiльшiстю голосiв.
5. У випадку подiлу голосiв порiвну арбiтри вибирають для вирiшення розбiжностей iншу поштову адмiнiстрацiю, також не заiнтересовану в спорi. За вiдсутностi згоди з питання про вибори арбiтра така поштова адмiнiстрацiя призначається Мiжнародним бюро з-помiж поштових адмiнiстрацiй, що не пропонувалися арбiтрами.
6. Якщо йдеться про розбiжнiсть, що стосується однiєї iз Угод, арбiтри можуть бути призначенi тiльки з-помiж поштових адмiнiстрацiй, що беруть участь у цiй Угодi.
Роздiл VI
Заключнi положення
Стаття 133
Умови прийняття пропозицiй, що стосуються
Загального регламенту
Для набрання чинностi пропозицiями, поданими Конгресу стосовно цього Загального регламенту, вони затверджуються бiльшiстю країн-членiв, представлених на Конгресi, якi мають право голосувати. Щонайменше двi третини країн-членiв Союзу, що мають право голосувати, повиннi бути присутнiми на момент голосування.
Стаття 134
Пропозицiї, що стосуються Угод з Органiзацiєю
Об'єднаних Нацiй
(Статут, стаття 9)
Умови ухвалення пропозицiй, передбаченi в статтi 133, також застосовуються до пропозицiй стосовно змiни Угод, укладених мiж Всесвiтнiм поштовим союзом та Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй, настiльки, наскiльки цi Угоди не передбачають умови змiн положень, що мiстяться в них.
Стаття 135
Набрання чинностi й термiн дiї Загального
регламенту
Цей Загальний регламент набуває чинностi 1 сiчня 2006 року й дiє протягом невизначеного перiоду часу.
У посвiдчення чого повноважнi представники Урядiв країн-членiв пiдписали цей Загальний регламент в одному екземплярi, що буде переданий на зберiгання Генеральному директоровi Мiжнародного бюро. Копiя буде передана кожнiй сторонi Мiжнародним бюро Всесвiтнього поштового союзу.
Здiйснено в Бухарестi 5 жовтня 2004 р.