ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про транскордонне спiвробiтництво

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 21 сiчня 2010 року N 1833-VI,
вiд 16 жовтня 2012 року N 5463-VI,
вiд 4 вересня 2018 року N 2515-VIII

     Цей Закон визначає правовi, економiчнi та органiзацiйнi засади транскордонного спiвробiтництва.

Роздiл I
ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються у такому значеннi:

     транскордонне спiвробiтництво - спiльнi дiї, спрямованi на встановлення i поглиблення економiчних, соцiальних, наукових, технологiчних, екологiчних, культурних i iнших вiдносин мiж суб'єктами i учасниками таких вiдносин в Українi i вiдповiдними суб'єктами i учасниками таких вiдносин iз сусiднiх держав у межах компетенцiї, визначеної їх нацiональним законодавством;

(абзац другий статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     єврорегiон - органiзацiйна форма транскордонного спiвробiтництва, що здiйснюється вiдповiдно до двостороннiх або багатостороннiх угод про транскордонне спiвробiтництво;

(абзац третiй статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва - форма транскордонного спiвробiтництва зi статусом юридичної особи вiдповiдно до нацiонального законодавства держави, на територiї якої є його мiсцезнаходження, метою якого є заохочення, пiдтримка та розвиток в iнтересах населення транскордонного та мiжтериторiального спiвробiтництва мiж суб'єктами i учасниками таких вiдносин у сферах спiльної компетенцiї та вiдповiдно до повноважень, встановлених згiдно з нацiональним законодавством вiдповiдної держави;

(статтю 1 доповнено новим абзацом четвертим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     європейське об'єднання територiального спiвробiтництва - об'єднання суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва України та вiдповiдних суб'єктiв сусiднiх держав - членiв Європейського Союзу зi статусом юридичної особи вiдповiдно до нацiонального законодавства держави - члена Європейського Союзу, на територiї якої є його мiсцезнаходження;

(статтю 1 доповнено новим абзацом п'ятим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци четвертий - десятий вважати вiдповiдно абзацами шостим - дванадцятим)

     суб'єкти транскордонного спiвробiтництва - територiальнi громади, їх представницькi органи та їх об'єднання, мiсцевi органи виконавчої влади України, що взаємодiють з територiальними громадами та вiдповiдними органами влади сусiднiх держав у межах своєї компетенцiї, встановленої чинним законодавством України та угодами про транскордонне спiвробiтництво;

(абзац шостий статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     транскордонне об'єднання - добровiльне об'єднання суб'єктiв та/або учасникiв транскордонного спiвробiтництва України та сусiднiх держав, передбачене угодою про транскордонне спiвробiтництво;

(статтю 1 доповнено новим абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци сьомий - дванадцятий вважати вiдповiдно абзацами восьмим - тринадцятим)

     угода про транскордонне спiвробiтництво - угода мiж територiальними громадами, їх представницькими органами та їх об'єднаннями, мiсцевими органами виконавчої влади України та вiдповiдними органами влади сусiднiх держав у межах своєї компетенцiї, встановленої чинним законодавством України, яка регламентує правовi, органiзацiйнi, економiчнi та iншi аспекти цього спiвробiтництва;

(абзац восьмий статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     учасники транскордонного спiвробiтництва - юридичнi та фiзичнi особи, громадськi об'єднання, що беруть участь у транскордонному спiвробiтництвi;

(абзац дев'ятий статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     спiльнi проекти (програми) - комплекс заходiв суб'єктiв та учасникiв транскордонного спiвробiтництва, спрямованих на розв'язання конкретних спiльних завдань та задоволення iнтересiв територiальних громад;

     проекти (програми) транскордонного спiвробiтництва - комплекс заходiв суб'єктiв та учасникiв транскордонного спiвробiтництва України, спрямованих на розвиток транскордонного спiвробiтництва;

     державна пiдтримка розвитку транскордонного спiвробiтництва - сукупнiсть рiшень i дiй органiзацiйного, правового, фiнансового характеру органiв державної влади України, спрямованих на реалiзацiю проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва;

     державна програма розвитку транскордонного спiвробiтництва - комплекс заходiв органiв державної влади України, спрямованих на розвиток транскордонного спiвробiтництва, якi здiйснюються з використанням коштiв Державного бюджету України.

     Стаття 2. Мета та принципи транскордонного спiвробiтництва

     Метою транскордонного спiвробiтництва є формування добросусiдських вiдносин та поглиблення взаємодiї суб'єктiв та учасникiв транскордонного спiвробiтництва, що сприяє спiльному вирiшенню завдань мiсцевого та регiонального розвитку, на основi таких принципiв:

(абзац перший статтi 2 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     повага до внутрiшнiх справ держав;

(статтю 2 доповнено новим абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     повага до прав людини та її основоположних свобод;

(статтю 2 доповнено новим абзацом третiм згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     взаємовигiдне спiвробiтництво;

(статтю 2 доповнено новим абзацом четвертим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци другий - четвертий вважати вiдповiдно абзацами п'ятим - сьомим)

     повага до державного суверенiтету, територiальної цiлiсностi та непорушностi кордонiв держав;

     урахування пiд час укладення угод про транскордонне спiвробiтництво повноважень суб'єктiв та прав учасникiв транскордонного спiвробiтництва;

     узгоджене усунення полiтичних, економiчних, правових, адмiнiстративних та iнших перешкод для взаємної спiвпрацi.

     Стаття 3. Правова основа транскордонного спiвробiтництва

     Правовою основою транскордонного спiвробiтництва є Конституцiя України, мiжнароднi договори України, що регулюють вiдносини у цiй сферi, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, цей Закон та iншi нормативно-правовi акти.

     Якщо мiжнародним договором України, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що мiстяться у цьому Законi, застосовуються правила мiжнародного договору України.

     Стаття 4. Мета та принципи державної полiтики у сферi транскордонного спiвробiтництва

     Метою державної полiтики у сферi транскордонного спiвробiтництва є створення сприятливих умов для ефективної та взаємовигiдної спiвпрацi суб'єктiв та учасникiв транскордонного спiвробiтництва України, пiдвищення соцiально-економiчного розвитку регiонiв України та рiвня життя населення.

     Державна полiтика у сферi транскордонного спiвробiтництва ґрунтується на принципах:

     законностi;

     чiткого розподiлу завдань, повноважень та вiдповiдальностi мiж суб'єктами транскордонного спiвробiтництва України;

     гармонiзацiї загальнодержавних, регiональних та мiсцевих iнтересiв;

     забезпечення рiвних можливостей для регiонiв України щодо спiвпрацi в рамках транскордонного спiвробiтництва;

     розмежування вiдповiдальностi та повноважень мiж центральними та мiсцевими органами виконавчої влади з метою найбiльш ефективного розв'язання проблем та завдань у сферi транскордонного спiвробiтництва;

     створення ефективних механiзмiв забезпечення умов для здiйснення транскордонного спiвробiтництва.

Роздiл II
ОРГАНIЗАЦIЯ ТРАНСКОРДОННОГО СПIВРОБIТНИЦТВА

     Стаття 5. Сфери та органiзацiйнi форми транскордонного спiвробiтництва

     Транскордонне спiвробiтництво в межах повноважень суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва України може здiйснюватися в економiчнiй, соцiальнiй, науково-технiчнiй, культурно-освiтнiй, екологiчнiй та iнших сферах, а також у питаннях надання взаємної допомоги у надзвичайних ситуацiях.

     Транскордонне спiвробiтництво може здiйснюватися:

     шляхом створення транскордонних об'єднань та органiв транскордонного спiвробiтництва, зокрема об'єднань єврорегiонального спiвробiтництва, європейських об'єднань територiального спiвробiтництва;

(частину другу статтi 5 доповнено новим абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци другий - четвертий вважати вiдповiдно абзацами третiм - п'ятим)

     в межах створеного єврорегiону;

     шляхом укладення угод про транскордонне спiвробiтництво в окремих сферах;

     шляхом розроблення та реалiзацiї спiльних iнiцiатив, заходiв, проектiв, програм та стратегiй в окремих сферах, що передбачає координацiю спiвробiтництва та акумулювання на визначений перiод ресурсiв з метою спiльного здiйснення вiдповiдних заходiв;

(частину другу статтi 5 доповнено новим абзацом п'ятим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом шостим)

     шляхом встановлення та розвитку взаємовигiдних контактiв мiж суб'єктами транскордонного спiвробiтництва.

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва України вiдповiдно до законодавства України можуть обирати iншi форми транскордонного спiвробiтництва, не забороненi законодавством.

(частина третя статтi 5 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Стаття 6. Координацiя транскордонного спiвробiтництва та контроль за додержанням законодавства з питань транскордонного спiвробiтництва

     Загальну координацiю транскордонного спiвробiтництва та контроль за додержанням законодавства з питань транскордонного спiвробiтництва здiйснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну регiональну полiтику, за участю Мiнiстерства закордонних справ України вiдповiдно до повноважень, визначених законодавством та мiжнародними договорами України.

(частина перша статтi 6 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 21.01.2010р. N 1833-VI, вiд 16.10.2012р. N 5463-VI, у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Iншi центральнi органи виконавчої влади беруть участь у координацiї та розвитку транскордонного спiвробiтництва вiдповiдно до їх компетенцiї.

     Стаття 7. Повноваження суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва України

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва України в межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства України:

     укладають угоди про транскордонне спiвробiтництво i забезпечують їх виконання;

     дотримуються зобов'язань України за мiжнародними договорами України про транскордонне спiвробiтництво;

(абзац третiй статтi 7 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     беруть участь у розробленнi та реалiзацiї спiльних iнiцiатив, заходiв, проектiв, програм та стратегiй;

(абзац четвертий статтi 7 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     утворюють органи транскордонного спiвробiтництва;

(статтю 7 доповнено новим абзацом п'ятим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци п'ятий - сьомий вважати вiдповiдно абзацами шостим - восьмим)

     приймають рiшення про вступ до вiдповiдних мiжнародних асоцiацiй, iнших об'єднань;

     вносять пропозицiї щодо органiзацiї прикордонної торгiвлi, створення транскордонних об'єднань;

(статтю 7 доповнено новим абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     здiйснюють iншi повноваження у сферi транскордонного спiвробiтництва вiдповiдно до законодавства та мiжнародних договорiв України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;

(статтю 7 доповнено новим абзацом восьмим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци сьомий i восьмий вважати вiдповiдно абзацами дев'ятим i десятим)

     вносять пропозицiї щодо запровадження спецiального порядку пропуску через державний кордон;

     вносять у разi потреби у встановленому порядку пропозицiї щодо внесення змiн до актiв законодавства з питань транскордонного спiвробiтництва.

     Стаття 8. Угоди про транскордонне спiвробiтництво

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва України в межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства можуть укладати угоди про транскордонне спiвробiтництво.

     Угоди регламентують правовi, органiзацiйнi, економiчнi та iншi аспекти спiвробiтництва.

     Типова форма угоди про транскордонне спiвробiтництво затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну регiональну полiтику.

(статтю 8 доповнено новою частиною третьою згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Угоди про транскордонне спiвробiтництво пiдлягають реєстрацiї шляхом надсилання повiдомлення. Порядок повiдомлення та забезпечення функцiонування реєстру угод про транскордонне спiвробiтництво затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну регiональну полiтику.

(статтю 8 доповнено новою частиною четвертою згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим частину третю вважати частиною п'ятою)

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва України за запитами центральних органiв виконавчої влади, до компетенцiї яких належать питання транскордонного спiвробiтництва, надають iнформацiю щодо виконання угод про транскордонне спiвробiтництво, а також про його результати.

     Стаття 9. Органи транскордонного спiвробiтництва

     Угоди про транскордонне спiвробiтництво можуть передбачати утворення органiв транскордонного спiвробiтництва.

     Статус, функцiї, повноваження та джерела фiнансування органiв транскордонного спiвробiтництва визначаються мiжнародними договорами України про транскордонне спiвробiтництво, угодами про транскордонне спiвробiтництво, законодавством держав, на територiї яких вони розмiщенi, статутами цих органiв.

     У разi коли угодою про транскордонне спiвробiтництво передбачається розмiщення органiв транскордонного спiвробiтництва на територiї України, вони можуть утворюватися як юридичнi особи. В окремих випадках їхнi функцiї можуть покладатися на вiдповiднi виконавчi органи мiсцевого самоврядування та структурнi пiдроздiли мiсцевих органiв виконавчої влади.

     Орган транскордонного спiвробiтництва виконує завдання, покладенi на нього територiальними громадами, їх представницькими органами, мiсцевими органами виконавчої влади, вiдповiдно до його повноважень та у порядку, передбаченому законодавством України.

     Об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва має статус юридичної особи та утворюється вiдповiдно до нацiонального законодавства держави - члена Ради Європи, на територiї якої є його мiсцезнаходження.

(статтю 9 доповнено частиною п'ятою згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Європейське об'єднання територiального спiвробiтництва має статус юридичної особи i утворюється вiдповiдно до нацiонального законодавства держави - члена Європейського Союзу, на територiї якої є його мiсцезнаходження.

(статтю 9 доповнено частиною шостою згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Стаття 91. Органiзацiйно-правова форма, мета, завдання, дiяльнiсть об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва

     Об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва утворюється на пiдставi угоди про заснування в органiзацiйно-правовiй формi непiдприємницького товариства, що не має на метi одержання доходу (прибутку) для його подальшого розподiлу серед засновникiв (учасникiв), членiв, працiвникiв (крiм оплати їхньої працi, нарахування єдиного соцiального внеску), членiв органiв управлiння та iнших пов'язаних з ними осiб.

     Основним видом дiяльностi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва є розроблення та реалiзацiя спiльних iнiцiатив, заходiв, проектiв, програм та стратегiй транскордонного спiвробiтництва.

     Завдання об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва визначаються угодою про заснування та статутом такого об'єднання.

     Засновниками та/або членами об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва можуть бути територiальнi громади в особi їх представницьких органiв та їх об'єднань, мiсцевi органи виконавчої влади України та територiальнi громади, вiдповiднi органи влади держав - членiв Ради Європи, якi мають вiдповiднi повноваження згiдно з нацiональним законодавством.

     Об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва може мати, крiм засновникiв, iнших членiв, що вступили до такого об'єднання в порядку, встановленому законом та статутом такого об'єднання.

     Територiальнi громади в особi їх представницьких органiв та їх об'єднань, мiсцевi органи виконавчої влади України можуть бути засновниками та/або членами об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва на територiї держави - члена Ради Європи.

(роздiл II доповнено статтею 91 згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Стаття 92. Утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва на територiї України

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва, якi планують утворити об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, готують проекти угоди про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва та статуту такого об'єднання.

     В угодi про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва зазначаються:

     найменування об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, перелiк членiв-засновникiв, його мiсцезнаходження, строк iснування (обмежений чи необмежений);

     мета та завдання, органiзацiйно-правова форма об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     зобов'язання членiв-засновникiв щодо дiй, пов'язаних з утворенням об'єднання, а також коштiв та iншого майна, що передаються ними на момент створення об'єднання.

     У статутi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва вимагаються:

     найменування об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     мiсцезнаходження об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     мета, завдання та види дiяльностi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     умови та порядок прийняття членiв об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, права та обов'язки засновникiв та членiв, а також умови та порядок їх виходу з об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     органи управлiння об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, їх склад, компетенцiя, порядок дiяльностi;

     порядок призначення, обрання або затвердження членiв органiв управлiння об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, їх замiщення, зупинення, припинення (вiдкликання) їх повноважень;

     порядок внесення змiн до статуту об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     джерела надходжень та порядок використання коштiв та iншого майна об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, порядок здiйснення контролю i ведення звiтностi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва;

     пiдстави та порядок припинення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, у тому числi вирiшення майнових питань у разi його лiквiдацiї.

     Угода про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, статут такого об'єднання складаються мовою держави, на територiї якої є його мiсцезнаходження, та мовою (мовами) члена (членiв) об'єднання, причому всi тексти мають однакову юридичну силу.

     Повноважний представник суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва, якi планують утворити об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, надсилає проекти угоди та статуту об'єднання на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну регiональну полiтику, який спiльно з Мiнiстерством закордонних справ України протягом мiсяця з дня надходження перевiряє та погоджує угоду, за умови її вiдповiдностi статтi 157 Конституцiї України та мiжнародним зобов'язанням України у сферi транскордонного спiвробiтництва.

     Погоджена угода про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва пiдписується в установленому порядку та схвалюється на найближчому пленарному засiданнi мiсцевої ради, на якому рада приймає рiшення про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва i затверджує статут такого об'єднання.

     Державна реєстрацiя об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва здiйснюється за його мiсцезнаходженням вiдповiдно до порядку, визначеного Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв".

     Типова угода про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва i типовий статут такого об'єднання затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.

(роздiл II доповнено статтею 92 згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Стаття 93. Участь суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва в об'єднаннi єврорегiонального спiвробiтництва, що утворюється на територiї держави - члена Ради Європи

     Суб'єкти, визначенi частиною сьомою статтi 91 цього Закону, можуть бути засновниками об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва, що утворюється на територiї держав - членiв Ради Європи, за умови погодження проектiв угоди про утворення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва та статуту такого об'єднання вiдповiдно до частини шостої статтi 92 цього Закону.

(роздiл II доповнено статтею 93 згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Стаття 94. Матерiальне та фiнансове забезпечення дiяльностi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва

     Об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва провадить свою дiяльнiсть на основi кошторису, що затверджується на кожний наступний рiк вiдповiдним органом управлiння об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва.

     Джерелами фiнансування об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва можуть бути:

     разовi або перiодичнi внески, вiдрахування засновникiв i членiв об'єднання;

     кошти та iнше майно, що надходять вiдповiдно до програм мiжнародної технiчної, благодiйної допомоги;

     кошти вiд ведення об'єднанням єврорегiонального спiвробiтництва основної дiяльностi;

     пасивнi доходи;

     iншi доходи, що не суперечать законодавству.

     Оподаткування об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва здiйснюється вiдповiдно до положень Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових установ та органiзацiй.

     У разi припинення об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва його майно та iншi кошти пiсля задоволення вимог кредиторiв передаються одному або декiльком об'єднанням вiдповiдного виду або зараховуються до доходу бюджету в порядку, визначеному статутом такого об'єднання.

(роздiл II доповнено статтею 94 згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

Роздiл III
ДЕРЖАВНА ПIДТРИМКА РОЗВИТКУ ТРАНСКОРДОННОГО СПIВРОБIТНИЦТВА

     Стаття 10. Принципи та форми державної пiдтримки

     Основними принципами державної пiдтримки розвитку транскордонного спiвробiтництва є:

     об'єктивнiсть, вiдкритiсть та економiчна обґрунтованiсть вiдбору проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва для надання державної пiдтримки;

     концентрацiя фiнансових ресурсiв на прiоритетних та найбiльш обґрунтованих проектах (програмах) з метою досягнення максимального ефекту їх реалiзацiї;

     забезпечення умов для використання органiзацiйних, фiнансових, iнституцiйних можливостей суб'єктiв i учасникiв транскордонного спiвробiтництва України у розробленнi та здiйсненнi заходiв щодо реалiзацiї проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва;

     недопущення використання цiльової державної пiдтримки для фiнансування поточних потреб соцiально-економiчного розвитку регiонiв.

     Державна пiдтримка розвитку транскордонного спiвробiтництва передбачає:

     визначення прiоритетних напрямiв державної пiдтримки розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     забезпечення фiнансування iнiцiатив, заходiв, проектiв, програм та стратегiй транскордонного спiвробiтництва, що отримали фiнансування в рамках програм мiжнародної технiчної допомоги;

(частину другу статтi 10 доповнено новим абзацом третiм згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     формування та реалiзацiя пiльгових митних, валютно-фiнансових, податкових та iнших умов економiчної дiяльностi для учасникiв транскордонного спiвробiтництва;

(частину другу статтi 10 доповнено новим абзацом четвертим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     укладення мiждержавних та мiжурядових угод щодо спрощення правил перетину кордону, форм транскордонного спiвробiтництва;

(частину другу статтi 10 доповнено новим абзацом п'ятим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци третiй - п'ятий вважати вiдповiдно абзацами шостим - восьмим)

     вiдбiр проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва, якi потребують державної пiдтримки;

     розроблення та виконання державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     надання правової, органiзацiйної, методичної, iнформацiйної допомоги та пiдтримки суб'єктам i учасникам транскордонного спiвробiтництва України.

     Стаття 11. Державнi програми розвитку транскордонного спiвробiтництва

     Державна фiнансова пiдтримка надається проектам (програмам) транскордонного спiвробiтництва, якi мають достатню аргументацiю щодо ефективного розв'язання актуальних проблем i були вiдiбранi на конкурснiй основi за цiлями, прiоритетами, необхiдними ресурсами та тривалiстю їх реалiзацiї згiдно з порядком, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України. Прiоритетними визнаються тi програми, що отримали фiнансування в рамках програм мiжнародної технiчної допомоги.

(частина перша статтi 11 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Державнi програми розвитку транскордонного спiвробiтництва розробляються суб'єктами транскордонного спiвробiтництва України, погоджуються iз центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної регiональної полiтики, державної полiтики у сферi економiчного розвитку, державної фiнансової полiтики, та Мiнiстерством закордонних справ, а також центральними органами виконавчої влади, до компетенцiї яких належать питання транскордонного спiвробiтництва, та подаються в установленому законодавством порядку Кабiнету Мiнiстрiв України.

(частина друга статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 21.01.2010р. N 1833-VI, вiд 16.10.2012р. N 5463-VI)

     Стаття 12. Функцiї центральних органiв виконавчої влади у сферi державної пiдтримки транскордонного спiвробiтництва

     Центральнi органи виконавчої влади, до компетенцiї яких належать питання транскордонного спiвробiтництва, вiдповiдно до законодавства:

     погоджують у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, участь суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва у заснуваннi об'єднання єврорегiонального спiвробiтництва або вiдмовляють у такому погодженнi з пiдстав, визначених частиною п'ятою статтi 92 цього Закону та вiдповiдно до законодавства i мiжнародних договорiв України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;

(статтю 12 доповнено новим абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     розробляють та забезпечують реалiзацiю порядку фiнансування проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва, що отримали фiнансування в рамках програм мiжнародної технiчної допомоги;

(статтю 12 доповнено новим абзацом третiм згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци другий - сьомий вважати вiдповiдно абзацами четвертим - дев'ятим)

     надають правову, iнформацiйну, методичну, органiзацiйну пiдтримку суб'єктам i учасникам транскордонного спiвробiтництва України;

     розробляють порядок пiдготовки проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва та державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     розробляють положення про проведення конкурсу проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва, якi претендують на включення до державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     проводять монiторинг виконання державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     розглядають пропозицiї суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва України щодо включення проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва до державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     здiйснюють у межах своєї компетенцiї координацiю та взаємне узгодження державних галузевих, регiональних програм i державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва пiд час формування проекту Державного бюджету України на вiдповiдний рiк.

     Стаття 13. Функцiї суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва України у сферi державної пiдтримки розвитку транскордонного спiвробiтництва

     Суб'єкти транскордонного спiвробiтництва України:

     органiзовують та координують роботу з пiдготовки та реалiзацiї проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва;

     беруть участь у розробленнi спiльних проектiв (програм) та координують їх реалiзацiю;

     розробляють регiональнi програми транскордонного спiвробiтництва;

(статтю 13 доповнено новим абзацом четвертим згiдно iз Законом України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII, у зв'язку з цим абзаци четвертий i п'ятий вважати вiдповiдно абзацами п'ятим i шостим)

     розробляють або беруть участь у розробцi державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва;

     забезпечують у межах своєї компетенцiї видiлення в установленому порядку з мiсцевих бюджетiв коштiв на розвиток транскордонного спiвробiтництва.

Роздiл IV
ФIНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРАНСКОРДОННОГО СПIВРОБIТНИЦТВА

     Стаття 14. Фiнансове забезпечення транскордонного спiвробiтництва

     Видатки на реалiзацiю проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва в Українi, а також на виконання всiх необхiдних завдань, пов'язаних iз здiйсненням транскордонного спiвробiтництва, у тому числi з необхiднiстю функцiонування органiв транскордонного спiвробiтництва, здiйснюються за рахунок коштiв Державного бюджету України, мiсцевих бюджетiв (бюджету Автономної Республiки Крим, обласних, районних бюджетiв та бюджетiв мiсцевого самоврядування (бюджетiв територiальних громад сiл, їх об'єднань, селищ, мiст, у тому числi районiв у мiстах, бюджетiв об'єднаних територiальних громад, що створюються згiдно iз законом та перспективним планом формування територiй громад) на вiдповiдний рiк, а також iнших джерел, не заборонених законом. Для спiльного фiнансування проектiв (програм) транскордонного спiвробiтництва може використовуватися мiжнародна технiчна допомога, кредитнi ресурси мiжнародних фiнансових органiзацiй, кошти Європейського Союзу згiдно iз законодавством України.

(частина перша статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 21.01.2010р. N 1833-VI, у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Обсяги державної фiнансової пiдтримки розвитку транскордонного спiвробiтництва визначаються у законi про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк згiдно з державними програмами розвитку транскордонного спiвробiтництва, затвердженими Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Обсяг коштiв, що спрямовуються суб'єктами транскордонного спiвробiтництва України на виконання державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва, визначається у вiдповiдних мiсцевих бюджетах та бюджетах суб'єктiв транскордонного спiвробiтництва.

(частина третя статтi 14 у редакцiї Закону України вiд 04.09.2018р. N 2515-VIII)

     Заходи щодо виконання державних програм розвитку транскордонного спiвробiтництва фiнансуються за рахунок бюджетних призначень головних розпорядникiв коштiв Державного бюджету України на вiдповiдний рiк.

Роздiл V
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом шести мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом:

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону.

     3. Кабiнету Мiнiстрiв України передбачити кошти на розвиток транскордонного спiвробiтництва при розробцi проектiв Державного бюджету України на 2005 рiк та на наступнi роки.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
24 червня 2004 року
N 1861-IV

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.