ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

25.04.2008 р. N 10/1-2/874-ЕП


     Держмитслужбою України розглянуто звернення ТОВ <...> щодо застосування тимчасових декларацiй при випуску товарiв у вiльний обiг та необхiдностi застосування додаткових форм митного контролю при оформленнi товарiв на пiдставi листiв про погодження. У зв'язку з цим повiдомляємо.

     Вiдповiдно до частини першої статтi 82 Митного кодексу України (далi - Кодекс) якщо декларант з поважних причин, перелiк яких визначається спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузi митної справи, не може здiйснити у повному обсязi декларування товарiв i транспортних засобiв, якi ввозяться на митну територiю України, безпосередньо пiд час перемiщення їх через митний кордон України (крiм товарiв, якi перемiщуються транзитом через територiю України), такi товари можуть бути випущенi у вiльний обiг у спрощеному порядку пiсля подання митному органу тимчасової чи неповної декларацiї та пiд зобов'язання про подання митної декларацiї, заповненої у звичайному порядку не пiзнiше нiж через 30 днiв з дня випуску товарiв у вiльний обiг.

     При цьому, перелiк причин та умови застосування тимчасової та неповної декларацiй, а також порядок прийняття митним органом рiшення про митне оформлення товарiв, заявлених з метою випуску у вiльний обiг, iз застосуванням цих декларацiй, визначено Порядком застосування тимчасової та неповної декларацiй вiдповiдно до митного режиму iмпорту (при випуску у вiльний обiг), затвердженим наказом Держмитслужби вiд 30.12.03 N 932 (у редакцiї наказу Держмитслужби вiд 17.03.08 N 230).

     Вiдповiдно до пункту 2.1. вищезазначеного Порядку декларування товарiв iз застосуванням тимчасової декларацiї можливо виключно за бажанням декларанта, якщо:

     а) товари перемiщуються трубопровiдним транспортом або лiнiями електропередачi;

     б) цiна товару у контрактi визначається за формулою;

     в) виникають спiрнi питання при:

     - визначеннi країни походження товарiв;

     - класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД.

     Порядком роботи вiддiлу номенклатури та класифiкацiї товарiв регiональної митницi, митницi, вiддiлу контролю митної вартостi та номенклатури регiональної митницi, митницi при вирiшеннi питань класифiкацiї товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, затвердженим наказом Держмитслужби вiд 07.08.07 N 667 (далi - Порядок), визначено, що спiрне питання класифiкацiї - питання, яке виникає у процесi митного контролю щодо однозначного встановлення правильностi заявленого декларантом коду товару згiдно з УКТ ЗЕД.

     При цьому, згiдно з роздiлом II Порядку вирiшення складних i спiрних питань класифiкацiї товарiв, якi виникають при здiйсненнi їх митного контролю i не можуть бути вирiшенi в ПМО належить до компетенцiї ВНКТ i ВКМВН.

     Пiдпунктом 26 пункту 3 Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв iз застосуванням вантажної митної декларацiї, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 20.04.05 N 314, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 27.04.05 за N 439/10719 встановлено, що запит може оформлюватись у випадках, передбачених законодавством України, митним органом, чи за результатами перевiрки документiв та/або митного огляду - до пiдроздiлу, до компетенцiї якого вiднесено або контроль за виконанням вимог товарної номенклатури Митного тарифу України при класифiкацiї товарiв для цiлей митного оформлення, або контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, або перевiрку правильностi визначення країни походження товарiв, у разi:

     вирiшення спiрних питань правильностi класифiкацiї та кодування товарiв;

     вирiшення спiрних питань правильностi визначення митної вартостi товарiв;

     потреби перевiрки правильностi визначення країни походження товару;

     потреби перевiрки сертифiката про походження товару, який застосовується для пiдтвердження країни походження товару, що ввозиться на митну територiю України на умовах угод про вiльну торгiвлю, укладених Україною.

     Вiдповiдно до пунктiв 12, 15 Порядку визначено, що ВНКТ (ВКМВН) має право готувати запити щодо класифiкацiї товару до митного органу вищого рiвня, якщо не може самостiйно розв'язати питання класифiкацiї товару через його складнiсть.

     До моменту прийняття Рiшення ВНКТ (ВКМВН) декларант має право звернутися до митного органу iз заявою про випуск товарiв, що декларуються, у вiльний обiг у спрощеному порядку iз застосуванням тимчасової чи неповної декларацiї.

     При цьому, вiдповiдно до частини другої статтi 82 Кодексу рiшення про можливiсть випуску товарiв у вiльний обiг з наступним оформленням митних документiв у повному обсязi приймається митним органом виходячи з обставин перемiщення таких товарiв через митний кордон України, характеристики пiдприємства, установи, органiзацiї та за умови сплати належних податкiв i зборiв у повному обсязi.

     Щодо застосування листа Держмитслужби вiд 11.03.08 N 11/6-10/2750-ЕП про митне оформлення товарiв на пiдставi листiв про погодження вважаємо, що залучати до митного оформлення товарiв повторно посадових осiб пiдроздiлiв контролю митної вартостi та номенклатури митного органу, якщо умови зовнiшньоекономiчних договорiв та номенклатура товарiв, їх кiлькiснi та якiснi показники не змiнюються, не потрiбно.

     Стосовно питання необхiдностi проведення додаткових заходiв контролю, зокрема, залучення посадових осiб пiдроздiлiв номенклатури та класифiкацiї товарiв при iмпортi скла з Росiї повiдомляємо наступне.

     Вiдповiдно до статтi 1 Угоди мiж Урядом України та Урядом Росiйської Федерацiї про вiльну торгiвлю (набрала чинностi з 21.02.94) "Договiрнi Сторони не застосовуватимуть мито, податки та збори, що мають еквiвалентний вплив на експорт та/або iмпорт товарiв, що походять з митної територiї однiєї з Договiрних Сторiн i призначенi для митної територiї iншої Договiрної Сторони".

     Статтею 3 Угоди про створення зони вiльної торгiвлi в редакцiї Протоколу вiд 2 квiтня 1999 року Договiрнi Сторони не застосовують мито, а також податки i збори, якi мають з ним еквiвалентну дiю, а також кiлькiснi обмеження на ввiз i (або) вивiз товарiв, що походять з митної територiї однiєї з Договiрних Сторiн i призначенi для митних територiй iнших Договiрних Сторiн.

     У вiдповiдностi до Правил визначення країни походження, затверджених Рiшенням Ради глав урядiв Спiвдружностi Незалежних Держав вiд 30.11.2000, товари, що призначенi для митної територiї України та iмпортуються на умовах угод про вiльну торгiвлю з країнами СНД, не обкладаються ввiзним митом за таких умов:

     1) Товар вiдповiдає критерiям походження, якi встановленi Правилами визначення країни походження, затвердженi Рiшенням Ради глав Урядiв Спiвдружностi Незалежних Держав вiд 30.11.2000. У пiдтвердження походження товарiв митним органам надається сертифiкат форми СТ-1;

     2) Закупiвля товару здiйснюється на основi договору/контракту мiж резидентом України i резидентом однiєї з держав учасницi Угоди про створення зони вiльної торгiвлi;

     3) Товар вивозиться з митної територiї однiєї з держав-учасниць Угоди i ввозиться на митну територiю України.

     При цьому, товар не повинен покидати територiї держав-учасниць Угоди, крiм випадкiв якщо таке транспортування неможливе внаслiдок географiчного положення держави-учасницi або окремої її територiї.

     Оскiльки скло, яке має походження з митної територiї Росiйської Федерацiї або iнших країн СНД, звiльняється вiд оподаткування ввiзним митом, Управлiння митно-тарифного регулювання вважає, що при iмпортi скла, яке має походження з митної територiї Росiйської Федерацiї або iнших країн СНД, немає потреби застосовувати додатковi заходи митного контролю спрямованi на уточнення його класифiкацiї з метою визначення ставки ввiзного мита.

Директор Департаменту декларування та митних режимiв В.П.Науменко
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.