ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Регламенту Верховної Ради України
Верховна Рада України постановляє:
1. Внести до Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України "Про Регламент Верховної Ради України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2010 р., NN 14 - 17, ст. 133, ст. 134, N 21, ст. 223) такi змiни:
1) частину першу статтi 1 пiсля слiв "встановлюються Конституцiєю України" доповнити словами "Регламентом Верховної Ради України (далi - Регламент) та", а слова "коалiцiї депутатських фракцiй" i "та цим Регламентом Верховної Ради України (далi - Регламент)" виключити;
2) пункт 5 частини шостої статтi 3 викласти в такiй редакцiї:
"5) розгляд питання про надання згоди на призначення Президентом України Прем'єр-мiнiстра України";
3) у частинi першiй статтi 7 слова "депутатських фракцiй, коалiцiї депутатських фракцiй" замiнити словами "депутатських фракцiй (депутатських груп)";
4) у частинi четвертiй статтi 11 слова "оголошення указу Президента України про" та "або в окремих її мiсцевостях" виключити;
5) пункти 2 та 10 частини першої статтi 16 виключити;
6) пункт 9 частини четвертої статтi 20 виключити;
7) у частинi третiй статтi 23 цифри "121" виключити;
8) у статтi 25:
частину першу викласти в такiй редакцiї:
"1. Порядок денний пленарних засiдань Верховної Ради на кожний день пленарного тижня готується Апаратом Верховної Ради на пiдставi затвердженого розкладу пленарних засiдань сесiї Верховної Ради з урахуванням передбаченої в ньому черговостi та фактичного стану готовностi кожного питання до розгляду Верховною Радою";
у частинi третiй останнє речення виключити;
частину п'яту викласти в такiй редакцiї:
"5. Питання порядку денного пленарного засiдання Верховної Ради, що залишилися нерозглянутими на пленарному засiданнi, розглядаються Верховною Радою першими на наступному пленарному засiданнi Верховної Ради";
9) у частинi другiй статтi 32 слова "представникiв депутатських фракцiй, якi не входять до складу коалiцiї" виключити;
10) у частинi другiй статтi 46 слова "Регламент Верховної Ради" виключити;
11) текст статтi 59 викласти в такiй редакцiї:
"1. Мiнiмальна кiлькiсть народних депутатiв для формування депутатської фракцiї має становити не менше нiж 15 народних депутатiв.
2. Народний депутат може входити до складу лише однiєї депутатської фракцiї полiтичної партiї (виборчого блоку полiтичних партiй).
3. Голова Верховної Ради України, Перший заступник та заступник Голови Верховної Ради України не входять до складу депутатської фракцiї.
4. Народний депутат, якого виключено чи який вийшов зi складу депутатської фракцiї, є позафракцiйним";
12) доповнити статтею 591 такого змiсту:
"Стаття 591. Депутатська група
1. Позафракцiйнi народнi депутати можуть об'єднуватися у депутатську групу народних депутатiв (далi - депутатська група). Мiнiмальна кiлькiсть народних депутатiв для формування депутатської групи має становити не менше нiж кiлькiсть, визначена частиною першою статтi 59 цього Регламенту.
2. Народний депутат може входити до складу лише однiєї депутатської групи. Голова Верховної Ради України, Перший заступник та заступник Голови Верховної Ради України не входять до складу депутатської групи.
3. Депутатська група реєструється в Апаратi Верховної Ради в порядку, встановленому статтею 60 цього Регламенту.
4. Зареєстрована депутатська група має права депутатської фракцiї";
13) статтю 60 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 60. Порядок реєстрацiї та припинення дiяльностi депутатських фракцiй (депутатських груп)
1. Кожна депутатська фракцiя (депутатська група) реєструється в Апаратi Верховної Ради. Умовою реєстрацiї є надходження до Апарату Верховної Ради пiдписаного особисто кожним народним депутатом, який увiйшов до складу депутатської фракцiї (депутатської групи), письмового повiдомлення про сформування депутатської фракцiї (депутатської групи). У письмовому повiдомленнi зазначаються повна (та, за наявностi, скорочена) назва депутатської фракцiї (депутатської групи), її персональний склад та партiйна належнiсть членiв депутатської фракцiї (депутатської групи), а також прiзвища голови депутатської фракцiї (депутатської групи) та заступникiв голови депутатської фракцiї (депутатської групи) з розрахунку не бiльше одного на 15 членiв депутатської фракцiї (депутатської групи). Повна та скорочена назва депутатської фракцiї має збiгатися з назвою вiдповiдної полiтичної партiї (виборчого блоку полiтичних партiй). Повна та скорочена назва депутатської групи не повинна спiвпадати з назвами зареєстрованих депутатських фракцiй (депутатських груп).
2. Пiсля вiдповiдного оформлення матерiалiв про утворення депутатської фракцiї (депутатської групи) головуючий на пленарному засiданнi iнформує народних депутатiв про реєстрацiю такої депутатської фракцiї (депутатської групи), її кiлькiсний склад, голову депутатської фракцiї (депутатської групи) та заступникiв голови депутатської фракцiї (депутатської групи). Iнформацiйнi матерiали про депутатську фракцiю (депутатську групу) пiсля її реєстрацiї надаються народним депутатам. У такому ж порядку повiдомляється про змiни в складi депутатської фракцiї (депутатської групи).
3. Про вступ, вихiд зi складу зареєстрованої депутатської фракцiї (депутатської групи) народний депутат повiдомляє письмово головуючого на пленарному засiданнi. Письмове повiдомлення народного депутата про входження до складу тiєї чи iншої депутатської фракцiї (депутатської групи) погоджується з головою цiєї депутатської фракцiї (депутатської групи). Повiдомлення про виключення iз складу депутатської фракцiї (депутатської групи) робить головуючий на пленарному засiданнi за поданням голови депутатської фракцiї (депутатської групи).
4. Депутатська фракцiя (депутатська група), склад якої стає меншим вiд необхiдної мiнiмальної кiлькостi народних депутатiв, визначеної частиною першою статтi 59 цього Регламенту, через 15 днiв пiсля дня настання такого факту оголошується Головою Верховної Ради України розпущеною";
14) главу 11 доповнити статтею 601 такого змiсту:
"Стаття 601. Мiжфракцiйне депутатське об'єднання
1. Народнi депутати можуть добровiльно об'єднуватися у мiжфракцiйнi депутатськi об'єднання без реєстрацiї, кадрового, матерiально-технiчного, iнформацiйного, органiзацiйного забезпечення їх дiяльностi Апаратом Верховної Ради України. Мiжфракцiйне депутатське об'єднання не має прав депутатської фракцiї (депутатської групи), передбачених цим Регламентом. Про створення мiжфракцiйного депутатського об'єднання оголошує головуючий на пленарному засiданнi за письмовим повiдомленням керiвника такого об'єднання";
15) глави 12 та 13 виключити;
16) у статтi 73:
назву доповнити словами "(депутатських груп)";
частину другу пiсля слiв "голови депутатських фракцiй", "голови депутатської фракцiї" та "заступник голови депутатської фракцiї" доповнити вiдповiдно словами "(голови депутатських груп)", "(голови депутатської групи)" та "(заступник голови депутатської групи)";
частини сьому, десяту та одинадцяту пiсля слiв "депутатських фракцiй" та "депутатським фракцiям" доповнити вiдповiдно словами "(депутатських груп)" та "(депутатським групам)";
17) у частинi першiй статтi 78:
пункт 2 виключити;
пункт 5 викласти в такiй редакцiї:
"5) здiйснює повноваження, передбаченi статтею 94 Конституцiї України";
у пунктi 15 слова "органiзацiї роботи Верховної Ради, в тому числi про порядок пiдготовки документiв та дiловодство у Верховнiй Радi, а також про" виключити;
у пунктi 16 слова "координує дiяльнiсть комiтетiв, тимчасових спецiальних комiсiй, тимчасових слiдчих комiсiй" виключити;
18) частину четверту статтi 81 викласти в такiй редакцiї:
"4. Квоти розподiлу посад голiв комiтетiв, перших заступникiв, заступникiв голiв, секретарiв та членiв комiтетiв визначаються пропорцiйно вiд кiлькiсного складу депутатських фракцiй (депутатських груп) до фактичної чисельностi народних депутатiв у порядку, встановленому Верховною Радою";
19) частини п'яту та шосту статтi 82 пiсля слiв "депутатської фракцiї" та "депутатських фракцiй" доповнити вiдповiдно словами "(депутатської групи)" та "(депутатських груп)";
20) у статтi 89:
частину першу викласти в такiй редакцiї:
"1. Право законодавчої iнiцiативи у Верховнiй Радi належить Президенту України, народним депутатам, Кабiнету Мiнiстрiв України i Нацiональному банку України";
у пунктi 1 частини п'ятої та пунктi 1 частини шостої слова "Регламенту Верховної Ради" виключити;
21) пункт 2 частини першої статтi 99 доповнити словами "чи Нацiональний банк України";
22) статтю 137 виключити;
23) у статтi 138:
у частинi першiй слова "Регламент Верховної Ради" виключити;
у частинi п'ятiй слова "Регламент Верховної Ради, постанови" замiнити словом "Постанови";
24) у частинi першiй статтi 139 слова "та закони, якi офiцiйно оприлюдненi Головою Верховної Ради України" виключити;
25) у частинi шостiй статтi 161 слова "надходження коштiв до Державного бюджету України та їх використання" замiнити словами "використання коштiв Державного бюджету України";
26) у частинi першiй статтi 162 слова "висновкiв Рахункової палати щодо надходження та" замiнити словами "висновку Рахункової палати про";
27) у частинi шостiй статтi 170 слова "який вiдповiдно до статтi 112 Конституцiї України виконує обов'язки Президента України" виключити;
28) частину восьму статтi 187 викласти в такiй редакцiї:
"8. З моменту оголошення головуючим на пленарному засiданнi про дострокове припинення повноважень Президента України у зв'язку з усуненням його з поста в порядку iмпiчменту на перiод до обрання i вступу на пост нового Президента України обов'язки Президента України виконує Прем'єр-мiнiстр України вiдповiдно до положень статтi 112 Конституцiї України";
29) частину четверту статтi 198 викласти в такiй редакцiї:
"4. Законопроект щодо надання згоди на обов'язковiсть мiжнародного договору України включається до порядку денного сесiї Верховної Ради позачергово без голосування";
30) назву глави 33 викласти в такiй редакцiї:
"Глава 33
ПРИЗНАЧЕННЯ ЧИ ОБРАННЯ НА ПОСАДИ, ЗВIЛЬНЕННЯ З
ПОСАД, ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ, НАДАННЯ ЗГОДИ НА
ПРИЗНАЧЕННЯ ЧИ ЗВIЛЬНЕННЯ З ПОСАД ПОСАДОВИХ ОСIБ,
ВИСЛОВЛЕННЯ НЕДОВIРИ ГЕНЕРАЛЬНОМУ ПРОКУРОРОВI
УКРАЇНИ У ВИПАДКАХ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ КОНСТИТУЦIЄЮ
УКРАЇНИ";
31) статтю 206 виключити;
32) статтi 205, 207 - 216 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 205. Надання згоди на призначення Президентом України Прем'єр-мiнiстра України
1. Подання Президента України про надання Верховною Радою згоди на призначення Президентом України Прем'єр-мiнiстра України подається до Верховної Ради письмово i розглядається у Верховнiй Радi вiдповiдно до Конституцiї України, Закону України "Про Кабiнет Мiнiстрiв України" та цього Регламенту.
2. З письмовим поданням про надання згоди на призначення Прем'єр-мiнiстра України до Верховної Ради одночасно подаються такi вiдомостi: про громадянство; про освiту; про трудову дiяльнiсть; автобiографiя; декларацiя про особистi доходи; зобов'язання фiнансового характеру та майновий стан за рiк, що передує року подання; вiдомостi про перебування у складi керiвного органу чи наглядової ради пiдприємства або органiзацiї, що має на метi одержання прибутку, а також вiдомостi про судимiсть кандидата. Усi вiдомостi подаються державною мовою i власноручно пiдписуються кандидатом на посаду Прем'єр-мiнiстра України. На вимогу Верховної Ради надаються також iншi документи.
3. Верховна Рада розглядає подання Президента України про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-мiнiстра України не пiзнiше нiж у п'ятиденний строк з дня внесення такого подання до Верховної Ради. Кандидат на посаду Прем'єр-мiнiстра України за пропозицiєю депутатських фракцiй (депутатських груп) до розгляду питання на пленарному засiданнi Верховної Ради зустрiчається з депутатськими фракцiями (депутатськими групами) та вiдповiдає на їхнi запитання. Кандидатура Прем'єр-мiнiстра України попередньо розглядається на засiданнi комiтету, до предмета вiдання якого належить таке питання, який надає Верховнiй Радi своє рiшення не пiзнiше нiж у чотириденний строк з дня внесення вiдповiдного подання Президентом України.
4. Пiд час розгляду питання про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-мiнiстра України у пленарному засiданнi Верховної Ради бере участь Президент України.
5. На обговорення кандидатури на посаду Прем'єр-мiнiстра України Верховною Радою вiдводиться до однiєї години часу, в тому числi для доповiдi кандидата на цю посаду - до 20 хвилин.
6. За процедурним рiшенням Верховної Ради час для обговорення кандидатури на посаду Прем'єр-мiнiстра України може бути збiльшений.
7. Пiсля представлення кандидат на посаду Прем'єр-мiнiстра України виступає з доповiддю про основнi напрями майбутньої дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, вiдповiдає на запитання народних депутатiв.
8. В обговореннi кандидатур на посаду Прем'єр-мiнiстра України беруть участь представники депутатських фракцiй (депутатських груп), представники комiтетiв (у разi їх створення), народнi депутати.
9. Надання згоди на призначення кандидата на посаду Прем'єр-мiнiстра України здiйснюється Верховною Радою вiдкритим поiменним голосуванням.
10. Рiшення про надання згоди на призначення кандидата на посаду Прем'єр-мiнiстра України вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало бiльше половини народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради.
11. Рiшення про надання згоди на призначення на посаду Прем'єр-мiнiстра України оформляється постановою Верховної Ради";
"Стаття 207. Порядок призначення на посаду та звiльнення з посади за поданням Президента України Голови Нацiонального банку України
1. Питання про призначення на посаду та звiльнення з посади Голови Нацiонального банку України розглядається Верховною Радою згiдно з пунктом 18 частини першої статтi 85 Конституцiї України за поданням Президента України, яке оголошує уповноважена ним особа. Стосовно кандидата на посаду Голови Нацiонального банку України подаються вiдомостi, зазначенi в частинi другiй статтi 205 цього Регламенту.
2. Комiтет, до предмета вiдання якого належить таке питання, готує вiдповiдне рiшення та має право на виступ свого представника за результатами розгляду в комiтетi питання про призначення на посаду та звiльнення з посади Голови Нацiонального банку України за поданням Президента України.
3. Про призначення на посаду чи звiльнення з посади Голови Нацiонального банку України пiсля обговорення кандидатури (або результатiв дiяльностi) Верховна Рада вiдкритим голосуванням приймає рiшення, яке оформляється вiдповiдною постановою Верховної Ради.
Стаття 208. Порядок призначення на посади та звiльнення з посад Голови Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддiв Конституцiйного Суду України та призначення членiв Вищої ради юстицiї
1. Вiдповiдно до пунктiв 16, 17, 26 частини першої статтi 85 та частини другої статтi 131 Конституцiї України Верховна Рада призначає на посади i звiльняє з посад Голову Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддiв Конституцiйного Суду України, призначає членiв Вищої ради юстицiї.
2. Кандидатури на посади, зазначенi у частинi першiй цiєї статтi, пропонує Верховнiй Радi Голова Верховної Ради України з дотриманням вимог законiв України "Про Рахункову палату", "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини", "Про Конституцiйний Суд України", "Про Вищу раду юстицiї".
3. Комiтети, до предмета вiдання яких належать вiдповiднi питання, подають свої рiшення щодо кандидатiв на посади Голови Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддiв Конституцiйного Суду України, членiв Вищої ради юстицiї. Рiшення комiтетiв та вiдомостi про кандидата на посаду Голови Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддiв Конституцiйного Суду України та членiв Вищої ради юстицiї, пiдготовленi з дотриманням вимог щодо вiдомостей про кандидата на вiдповiдну посаду (частина друга статтi 205 цього Регламенту), надаються народним депутатам не пiзнiш як за три днi до розгляду Верховною Радою вiдповiдного питання.
4. Вiдомостi про запропонованi кандидатури на посаду Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (частина друга статтi 205 цього Регламенту) публiкуються в газетi "Голос України" не пiзнiш як за 10 днiв до розгляду питання про призначення.
5. Обговорення кандидатур на посади, зазначенi у частинi першiй цiєї статтi, проводиться в порядку, передбаченому частиною восьмою статтi 205 цього Регламенту.
6. Звiльнення з посад зазначених у частинi першiй цiєї статтi осiб (крiм суддiв Конституцiйного Суду України та членiв Вищої ради юстицiї) здiйснюється за письмовим поданням Голови Верховної Ради України за наявностi рiшень вiдповiдних комiтетiв, а звiльнення з посади Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини може також здiйснюватися на вимогу не менш як однiєї четвертої народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради за їх пiдписами, оформленими пiдписними листами депутатських фракцiй. Пiдписнi листи подаються в оригiналах, пiдписи народних депутатiв не вiдкликаються.
7. Голосування щодо призначення на посади осiб, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, здiйснюється Верховною Радою таємно шляхом подачi бюлетенiв, а звiльнення з посад таких осiб здiйснюється вiдкритим голосуванням, крiм Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, щодо якого проводиться таємне голосування шляхом подачi бюлетенiв вiдповiдно до Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини". За результатами голосування оформляється вiдповiдна постанова Верховної Ради.
Стаття 209. Порядок призначення на посади та припинення повноважень за поданням Президента України членiв Центральної виборчої комiсiї
1. Вiдповiдно до пункту 21 частини першої статтi 85 Конституцiї України питання про призначення на посади та припинення повноважень членiв Центральної виборчої комiсiї розглядається за поданням Президента України з дотриманням вимог щодо вiдомостей про кандидатiв на посади (частина друга статтi 205 цього Регламенту), яке представляє на пленарному засiданнi Верховної Ради уповноважений Президентом України представник.
2. Кандидати на посади членiв Центральної виборчої комiсiї вiдповiдають на запитання представникiв депутатських фракцiй, народних депутатiв.
3. Призначення на посади членiв Центральної виборчої комiсiї здiйснюється вiдкритим голосуванням по кожнiй кандидатурi окремо. Призначеним на посаду члена Центральної виборчої комiсiї вважається той кандидат на посаду, який пiдтриманий бiльшiстю голосiв народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради.
4. У разi якщо кандидати на посади членiв Центральної виборчої комiсiї не отримали необхiдної для призначення кiлькостi голосiв народних депутатiв, Верховна Рада пропонує Президенту України внести подання стосовно нових кандидатiв на такi посади.
5. Питання про припинення повноважень членiв Центральної виборчої комiсiї розглядається Верховною Радою за письмовим поданням Президента України, яке представляє на пленарному засiданнi Верховної Ради уповноважений ним представник. Вiдповiдним кандидатам на посаду члена Центральної виборчої комiсiї надається слово для виступу i вiдповiдей на запитання вiд депутатських фракцiй, народних депутатiв.
6. Комiтет, до предмета вiдання якого належить це питання i який пiдготував рiшення щодо запропонованих Президентом України кандидатур на посаду члена Центральної виборчої комiсiї, має право на виступ свого представника пiд час розгляду Верховною Радою питання про призначення на посади чи припинення повноважень членiв Центральної виборчої комiсiї.
7. Повноваження члена Центральної виборчої комiсiї вважаються припиненими, якщо вiдкритим поiменним голосуванням за таке рiшення проголосувало бiльше половини народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради.
8. Рiшення щодо призначення на посаду чи припинення повноважень членiв Центральної виборчої комiсiї оформляються вiдповiдною постановою Верховної Ради.
Стаття 210. Порядок призначення на посади та звiльнення з посад членiв Рахункової палати, членiв Ради Нацiонального банку України, членiв Нацiональної ради України з питань телебачення i радiомовлення
1. Вiдповiдно до пунктiв 16, 19, 20 частини першої статтi 85 Конституцiї України Верховна Рада призначає на посади та звiльняє з посад членiв Рахункової палати, половину складу Ради Нацiонального банку України, призначає половину складу Нацiональної ради України з питань телебачення i радiомовлення у порядку, передбаченому статтею 208 цього Регламенту, та з урахуванням особливостей, зазначених у законах України "Про Рахункову палату", "Про Нацiональний банк України", "Про Нацiональну раду України з питань телебачення i радiомовлення", та у цiй статтi.
2. Верховна Рада приймає рiшення про призначення на посади та звiльнення з посад осiб, зазначених у частинi першiй цiєї статтi (крiм членiв Рахункової палати), вiдкритим голосуванням бiльшiстю голосiв народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради, про що оформляється вiдповiдна постанова Верховної Ради.
Стаття 211. Надання згоди на призначення на посади та звiльнення з посад Президентом України Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України
1. Вiдповiдно до пункту 24 частини першої статтi 85 Конституцiї України Верховна Рада розглядає питання про надання згоди на призначення на посади та звiльнення з посад Президентом України Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України.
2. З письмовим поданням про надання згоди на призначення на посади Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України до Верховної Ради одночасно подаються офiцiйнi вiдомостi про кандидата на посаду (частина друга статтi 205 цього Регламенту).
3. Комiтети, до предмета вiдання яких належать цi питання, готують i подають свої рiшення щодо запропонованих кандидатур на посади Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України.
4. Подання Президента України до Верховної Ради щодо надання згоди на призначення запропонованих ним кандидатiв на посади та звiльнення їх з посад представляє уповноважена ним особа. Пiд час розгляду питання про призначення на посади кандидатам надається можливiсть вiдповiсти на запитання вiд депутатських фракцiй, народних депутатiв.
5. Комiтети, якi попередньо розглянули кандидатури на посади Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України, вiдповiдно до предметiв їх вiдання мають право на виступ свого представника пiд час розгляду Верховною Радою питання про надання згоди на призначення на посади та звiльнення з посад зазначених осiб.
6. У разi розгляду питання про надання згоди на звiльнення з посади особi, яку пропонується звiльнити, надається слово для виступу та вiдповiдей на запитання представникiв депутатських фракцiй, народних депутатiв.
7. Рiшення про надання згоди на призначення на посади та звiльнення з посад Голови Антимонопольного комiтету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комiтету телебачення i радiомовлення України вважається прийнятим, якщо вiдкритим голосуванням за це проголосувало бiльше половини народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради, i оформляється вiдповiдною постановою Верховної Ради.
Стаття 212. Порядок надання згоди на призначення на посаду Президентом України Генерального прокурора України
1. Вiдповiдно до пункту 25 частини першої статтi 85 Конституцiї України Верховна Рада розглядає питання про надання згоди на призначення на посаду Президентом України Генерального прокурора України.
2. Президент України подає до Верховної Ради письмове подання про надання згоди на призначення на посаду Генерального прокурора України разом з вiдомостями про кандидата на посаду (частина друга статтi 205 цього Регламенту).
3. Верховна Рада розглядає подання Президента України не пiзнiше нiж через 10 днiв пiсля дня надходження цього подання до Верховної Ради.
4. Пiд час розгляду питання про надання згоди на призначення на посаду Генерального прокурора України у пленарному засiданнi Верховної Ради бере участь Президент України.
5. Кандидату на посаду Генерального прокурора України надається можливiсть вiдповiсти на запитання представникiв депутатських фракцiй, народних депутатiв. Час для обговорення кандидатури на посаду Генерального прокурора України та вiдповiдей на запитання визначається Верховною Радою i повинен становити не менше однiєї години.
6. Комiтет, до предмета вiдання якого належить питання попереднього розгляду кандидатури на посаду Генерального прокурора України, готує вiдповiдне рiшення та має право на виступ свого представника пiд час розгляду Верховною Радою питання про надання згоди на призначення на посаду Генерального прокурора України.
7. Рiшення про надання згоди Верховної Ради на призначення на посаду Президентом України Генерального прокурора України приймається вiдкритим поiменним голосуванням бiльшiстю голосiв народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради.
8. Рiшення про надання згоди на призначення на посаду Президентом України Генерального прокурора України оформляється вiдповiдною постановою Верховної Ради.
Стаття 213. Висловлення недовiри Генеральному прокуроровi України
1. Вiдповiдно до пункту 25 частини першої статтi 85 Конституцiї України Верховна Рада може висловити недовiру Генеральному прокуроровi України, що має наслiдком його вiдставку з посади.
2. Питання про висловлення недовiри Генеральному прокуроровi України включається до порядку денного сесiї Верховної Ради за пропозицiєю не менш як третини народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради, пiдтриманою їх пiдписами, i за яку проголосувало бiльше половини народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради. Пiдписи народних депутатiв про порушення питання про висловлення недовiри Генеральному прокуроровi України не вiдкликаються.
3. Розгляд питання про висловлення недовiри Генеральному прокуроровi України включає:
1) доповiдь вiд iнiцiаторiв внесення пропозицiї про розгляд цього питання та вiдповiдi доповiдача на запитання представникiв депутатських фракцiй, народних депутатiв - до 30 хвилин;
2) спiвдоповiдь вiд головного комiтету, якому доручено пiдготувати питання до розгляду, та вiдповiдi спiвдоповiдача на запитання - до 20 хвилин;
3) виступ Генерального прокурора України та його вiдповiдi на запитання представникiв депутатських фракцiй, народних депутатiв - до 30 хвилин;
4) обговорення пропозицiї про висловлення недовiри Генеральному прокуроровi України, яке проводиться протягом часу, визначеного Верховною Радою.
4. Прийняття постанови про висловлення недовiри Верховної Ради Генеральному прокуроровi України здiйснюється вiдкритим поiменним голосуванням бiльшiстю голосiв народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради i має наслiдком його вiдставку з посади.
Стаття 214. Порядок розгляду питань про обрання суддiв Верховною Радою безстроково
1. Вiдповiдно до пункту 27 частини першої статтi 85, статтi 128 Конституцiї України та Закону України "Про судоустрiй i статус суддiв" Верховна Рада обирає суддiв безстроково.
2. Згiдно з пунктом 2 частини другої статтi 88 Конституцiї України пiдготовку питань про обрання суддiв Верховною Радою безстроково до розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради органiзовує Голова Верховної Ради України, а в разi його вiдсутностi - Перший заступник чи заступник Голови Верховної Ради України.
Стаття 215. Порядок розгляду питань про переведення суддi, обраного безстроково, до iншого суду Верховною Радою
1. Розгляд питань про переведення суддi, обраного безстроково, до суду iншого рiвня тiєї ж судової спецiалiзацiї або до суду iншої спецiалiзацiї, та прийняття рiшень з цих питань здiйснюється Верховною Радою з дотриманням порядку, встановленого Законом України "Про судоустрiй i статус суддiв" та цим Регламентом для обрання суддi безстроково.
Стаття 216. Звiльнення з посад суддiв Конституцiйного Суду України та суддiв, обраних безстроково
1. Верховна Рада звiльняє з посад суддiв Конституцiйного Суду України та суддiв, обраних безстроково, вiдповiдно до частин п'ятої, шостої статтi 126 Конституцiї України, статтi 23 Закону України "Про Конституцiйний Суд України" та Закону України "Про судоустрiй i статус суддiв".
2. Згiдно з пунктом 2 частини другої статтi 88 Конституцiї України пiдготовку питань про звiльнення з посад суддiв Конституцiйного Суду України та суддiв, обраних Верховною Радою безстроково, до розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради органiзовує Голова Верховної Ради України, а в разi його вiдсутностi - Перший заступник чи заступник Голови Верховної Ради України";
33) у статтi 222:
частину першу викласти у такiй редакцiї:
"1. Верховна Рада розглядає питання про дострокове припинення повноважень народного депутата у випадках, передбачених Конституцiєю України";
частини четверту - шосту замiнити двома частинами такого змiсту:
"4. Про дострокове припинення повноважень народного депутата з пiдстав, зазначених у частинi четвертiй статтi 223 цього Регламенту, Голова Верховної Ради України робить повiдомлення на пленарному засiданнi Верховної Ради.
5. Голова Верховної Ради України видає розпорядження щодо припинення вiдповiдних виплат народному депутату, повноваження якого були достроково припиненi, i повiдомляє Центральну виборчу комiсiю, яка згiдно iз Законом України "Про вибори народних депутатiв України" визнає повноваження наступного кандидата в народнi депутати за виборчим списком полiтичної партiї (виборчого блоку полiтичних партiй). Таке повiдомлення публiкується в газетi "Голос України";
34) у частинi першiй статтi 223 слова "пункту 5 частини другої статтi 81 Конституцiї України" виключити;
35) у частинi третiй, пунктi 1 частини четвертої, частинах шостiй та сьомiй статтi 229, частинах другiй - сьомiй статтi 230:
пiсля слiв "депутатська фракцiя" у всiх вiдмiнках i числах доповнити словами "(депутатська група)" у вiдповiдному вiдмiнку i числi;
слова "якi не входять до складу коалiцiї" та "яка не входить до складу коалiцiї" виключити;
36) у частинi першiй статтi 231 слова "Президентом України або" виключити;
37) у статтi 232:
у частинi першiй слова "Президента України або" виключити;
у частинi шостiй слова "або протягом останньої сесiї Верховної Ради" виключити.
2. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
8 жовтня 2010 року
N 2600-VI
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |