КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 18 травня 2011 р. | N 529 |
---|
Про затвердження Технiчного регламенту з
екологiчного маркування
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 28 грудня 2016 року N 1069
Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Технiчний регламент з екологiчного маркування i план заходiв з його застосування, що додаються.
2. Визначити Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв вiдповiдальним за застосування затвердженого цiєю постановою Технiчного регламенту.
(пункт 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.2016р. N 1069) | |
Прем'єр-мiнiстр України |
М. АЗАРОВ |
Iнд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 травня 2011 р. N 529 |
ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
з екологiчного маркування
Загальнi положення
1. Технiчний регламент з екологiчного маркування (далi - Технiчний регламент) розроблено з урахуванням Регламенту Європейського Парламенту i Ради ЄС вiд 25 листопада 2009 р. 66/2010/ЄС про знак екологiчного маркування Європейського Союзу.
Технiчний регламент встановлює вимоги щодо присвоєння i застосування необов'язкового (добровiльного) екологiчного маркування в Українi, регламентує процедуру розроблення та перегляду екологiчних критерiїв.
2. Дiя цього Технiчного регламенту поширюється на товари та послуги, що постачаються для розповсюдження, споживання чи використання на ринку України i надаються за плату або безоплатно.
Дiя цього Технiчного регламенту не поширюється на:
лiкарськi засоби, призначенi для використання людиною;
ветеринарнi препарати;
медичнi вироби;
товари, що мiстять речовини, препарати та сумiшi, класифiкованi вiдповiдно до нормативiв та стандартiв України як токсичнi, мутагеннi, канцерогеннi, небезпечнi для навколишнього природного середовища, крiм окремих категорiй продукцiї, якi технiчно неможливо замiнити альтернативними або загальнi екологiчнi характеристики продукцiї значно вищi порiвняно з iншою продукцiєю цiєї ж категорiї, за обов'язкової умови, що вмiст небезпечних речовин не перевищує 0,1 вiдсотка маси продукцiї.
3. У цьому Технiчному регламентi наведенi нижче термiни вживаються в такому значеннi:
вплив на навколишнє природне середовище - будь-яка несприятлива чи сприятлива змiна в навколишньому природному середовищi, що повнiстю або частково спричинена виробничими процесами, товарами чи послугами (далi - продукцiя);
екологiчна сертифiкацiя - процедура, пiд час якої визнаний в установленому порядку орган з екологiчного маркування документально засвiдчує вiдповiднiсть продукцiї встановленим екологiчним критерiям;
екологiчне маркування - коротко i точно сформульований напис, символ чи зображення, що наноситься на етикетку або паковання продукцiї чи наводиться у документацiї на продукцiю, технiчних бюлетенях, рекламних матерiалах з метою зазначення певної екологiчної характеристики продукцiї, компонента або паковання. Вiдповiднiсть продукцiї встановленим екологiчним критерiям пiдтверджується сертифiкатом екологiчного маркування;
екологiчнi критерiї для продукцiї (далi - екологiчнi критерiї) - екологiчнi вимоги, яким повинна вiдповiдати продукцiя при позначеннi її екологiчним маркуванням;
екологiчнi характеристики - результати вимiрювання впливу продукцiї на навколишнє природне середовище та здоров'я людини;
життєвий цикл продукцiї - послiдовнi та взаємозв'язанi стадiї виробничої системи вiд придбання сировини або утворення природних ресурсiв до остаточної утилiзацiї продукцiї;
"зелена" продукцiя - продукцiя, стосовно якої за результатами проведення процедури оцiнки вiдповiдностi встановлено факт полiпшення її екологiчних характеристик;
орган з проведення оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям (далi - орган з екологiчного маркування) - незалежний вiд суб'єкта господарювання орган, який у своїй дiяльностi керується програмою екологiчного маркування вiдповiдно до вимог мiжнародного стандарту ISO 14024 (ДСТУ ISO 14024 "Екологiчнi маркування та декларацiї. Екологiчне маркування типу I. Принципи та методи");
програма екологiчного маркування - добровiльна програма, яка вiдповiдає вимогам мiжнародного стандарту ISO 14024 (ДСТУ ISO 14024 "Екологiчнi маркування та декларацiї. Екологiчне маркування типу I. Принципи та методи") i дає можливiсть використовувати екологiчне маркування продукцiї, що свiдчить про загальну екологiчну перевагу такої продукцiї в межах вiдповiдної категорiї.
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Господарському кодексi України, Законах України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi", "Про стандартизацiю", "Про акредитацiю", "Про пiдтвердження вiдповiдностi", "Про безпечнiсть та якiсть харчових продуктiв" i "Про захист прав споживачiв".
Основнi вимоги до застосування екологiчного маркування
4. Цим Технiчним регламентом забороняється:
наносити на етикетку продукцiї або паковання, у документацiї на продукцiю та послуги, технiчних бюлетенях, рекламних матерiалах нечiтке або неправдиве екологiчне маркування, чи екологiчне маркування, яке можна неправильно зрозумiти;
товаровиробникам i постачальникам товарiв та послуг використовувати такi неперевiренi написи, як "екологiчно чистий", "екологiчно безпечний", "екологiчно сприятливий", "сприятливий до ґрунту", "не забруднюючий", "зелений", "сприятливий до природи" та "сприятливий до озону" тощо.
Напис "вiльний вiд..." дозволяється використовувати тiльки у разi, коли рiвень вмiсту зазначеної речовини не перевищує фоновий.
Органи з екологiчного маркування
5. Оцiнка вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям проводиться органом з екологiчного маркування.
Орган з екологiчного маркування не може:
бути розробником, виробником, постачальником, монтажником або прямо залученим до зазначених видiв дiяльностi, а також власником, користувачем, утримувачем продукцiї, яку вiн оцiнює, крiм продукцiї для власного споживання;
бути представником суб'єкта господарювання;
провадити будь-який вид дiяльностi, що може вплинути на незалежнiсть його експертизи або неупередженiсть щодо дiяльностi з екологiчної сертифiкацiї, до якої вiн залучений, зокрема, надання консультацiйних послуг або порад суб'єктовi господарювання, продукцiя якого заявлена на сертифiкацiю.
6. Для проведення процедури з оцiнки вiдповiдностi орган з екологiчного маркування повинен мати:
методику системи управлiння якiстю, вiдповiдно до якої проводиться оцiнка вiдповiдностi;
методику провадження дiяльностi органу з екологiчного маркування, в якiй визначаються його завдання, чисельнiсть персоналу, необхiдного для проведення процедури з оцiнки вiдповiдностi, ступiнь складностi технологiї виробництва продукцiї i характер виробничого процесу (партiя продукцiї або продукцiя, що випускається серiями);
необхiдну матерiально-технiчну базу для забезпечення виконання завдань з проведення оцiнки вiдповiдностi.
Персонал органу з екологiчного маркування повинен мати необхiдну освiту, пiдготовку, досвiд у виконаннi завдань з проведення оцiнки вiдповiдностi та навички складання вiдповiдних звiтiв.
7. Орган з екологiчного маркування бере участь у дiяльностi консультативної ради органiв з екологiчного маркування та надає своєму персоналу отриману в результатi роботи зазначеної ради iнформацiю, рекомендацiї та документи.
8. Орган з екологiчного маркування зобов'язаний:
забезпечувати неупереджене, послiдовне проведення оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям вiдповiдно до вимог мiжнародних, нацiональних та регiональних стандартiв до органiв з оцiнки вiдповiдностi продукцiї;
дотримуватися конфiденцiйностi та запобiгати розголошенню або використанню з будь-якою метою, не пов'язаною з екологiчною сертифiкацiєю, iнформацiї, до якої вiн отримав доступ пiд час проведення оцiнки вiдповiдностi продукцiї, технiчного нагляду та перевiрки життєвого циклу продукцiї, забезпечувати захист iнформацiї вiд фальсифiкацiї.
9. Орган з екологiчного маркування готує щороку звiт про свою дiяльнiсть, що оприлюднюється ним у засобах масової iнформацiї.
Екологiчнi критерiї
10. Екологiчнi критерiї розробляються вiдповiдно до вимог актiв законодавства у сферi охорони навколишнього природного середовища, санiтарно-гiгiєнiчних норм, перелiкiв i класифiкаторiв найбiльш поширених небезпечних забруднюючих речовин i вiдходiв.
11. Екологiчнi критерiї ґрунтуються на екологiчних характеристиках, визначених окремо для конкретної продукцiї, та додаткових вимогах до вiдповiдної категорiї продукцiї, якi визначають вплив такої продукцiї протягом життєвого циклу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
12. Екологiчнi критерiї визначаються на науковiй основi з урахуванням показникiв життєвого циклу продукцiї.
Пiд час визначення таких критерiїв необхiдно враховувати:
рiвень впливу продукцiї на навколишнє природне середовище пiд час отримання (добування) сировини, виробництва, споживання та видалення (утилiзацiї), зокрема, впливу на змiну клiмату, бiологiчне рiзноманiття, обсяг споживання енергiї, природних ресурсiв та утворених вiдходiв;
можливiсть замiни небезпечних речовин на бiльш безпечнi та застосування новiтнiх технологiй за наявностi технiчних можливостей;
зменшення впливу продукцiї на навколишнє природне середовище у результатi збiльшення строку експлуатацiї (реалiзацiї) та повторного її використання;
загальний баланс мiж економiчною вигодою та навантаженням на навколишнє природне середовище на рiзних стадiях життєвого циклу продукцiї, включаючи здоров'я людини;
екологiчнi критерiї, встановленi iншими мiжнародними, нацiональними та регiональними програмами екологiчних маркувань, якi вiдповiдають вимогам стандарту ДСТУ ISO 14024 "Екологiчнi маркування та декларацiї. Екологiчне маркування типу I. Принципи та методи";
можливiсть замiни випробувань, що проводяться на тваринах, альтернативними методами та зменшення кiлькостi таких випробувань.
13. Екологiчнi критерiї слiд установлювати з урахуванням значення найбiльш iстотних екологiчних характеристик продукцiї протягом її життєвого циклу, а також можливостi проведення якiсних та кiлькiсних вимiрювань щодо впливу продукцiї на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
Розроблення екологiчних критерiїв
14. Пiд час розроблення екологiчних критерiїв для зменшення впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини необхiдно комплексно вивчати та враховувати потенцiйну можливiсть впливу певних середовищ або стадiй життєвого циклу продукцiї вiдповiдно до вимог стандарту ДСТУ ISO 14040:2004 "Екологiчне керування. Оцiнювання життєвого циклу. Принципи та структура".
15. Суб'єктами розроблення екологiчних критерiїв є:
центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв;
технiчнi комiтети стандартизацiї;
заiнтересованi особи.
16. Кожна заiнтересована особа може iнiцiювати та/або брати участь у розробленнi та/або переглядi екологiчних критерiїв за наявностi спецiалiстiв, якi мають вiдповiднi знання i досвiд роботи у сферi виробництва даної категорiї продукцiї.
17. Заiнтересована особа подає пропозицiї щодо розроблення екологiчних критерiїв центральному органовi виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв.
18. Роботи з розроблення екологiчних критерiїв фiнансуються замовниками.
Джерелами фiнансування можуть бути:
кошти, передбаченi для виконання програм i проектiв;
кошти суб'єктiв господарювання;
iншi не забороненi законодавством джерела.
19. Екологiчнi критерiї розробляються шляхом пiдготовки попереднього технiчного звiту, проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту), настанови для потенцiйних користувачiв екологiчного маркування та органiв з екологiчного маркування i настанови для здiйснення державних закупiвель.
20. Попереднiй технiчний звiт повинен мiстити:
визначення в кiлькiсних або якiсних показниках потенцiйної вигоди вiд застосування додаткових екологiчних вимог до вiдповiдної категорiї продукцiї;
обґрунтування вибору обраної категорiї продукцiї;
розгляд можливих торговельних питань;
результати аналiзу стану мiжнародної практики застосування екологiчних критерiїв для вiдповiдної категорiї продукцiї;
нормативно-правовi акти, що регулюють питання у сферi виробництва вiдповiдної категорiї продукцiї;
пропозицiї щодо можливої замiни небезпечних речовин на бiльш безпечнi шляхом використання альтернативних речовин або новiтнiх технологiй;
данi про внутрiшнiй ринок для вiдповiдної категорiї продукцiї (її обiг, обсяги виробництва, експорту та iмпорту);
поточний i майбутнiй потенцiал для просування на внутрiшньому та мiжнародному ринку продукцiї, яка має екологiчне маркування;
iдентифiкацiю найбiльш значних видiв екологiчного впливу, пов'язаних з обраною категорiєю продукцiї, що визначенi на пiдставi результатiв аналiзу життєвого циклу;
посилання на джерела iнформацiї, що використовувалися пiд час пiдготовки звiту.
Центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв опублiковує на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї попереднiй технiчний звiт для подання заiнтересованими особами пропозицiй щодо розроблення екологiчних критерiїв.
21. Пiсля опублiкування попереднього технiчного звiту розробляється проект екологiчних критерiїв i додаток до нього (технiчний звiт).
22. Екологiчнi критерiї повиннi:
базуватися на екологiчних характеристиках найкращої продукцiї та бути досяжними для 10 - 20 вiдсоткiв продукцiї обраної категорiї, що представлена на нацiональному ринку. Вiдсоток визначається в кожному конкретному випадку з метою просування найбiльш екологiчно чистої продукцiї та забезпечення достатнього вибору для споживача;
враховувати загальний баланс мiж економiчною вигодою та навантаженням на рiзних стадiях життєвого циклу продукцiї, у тому числi аспекти здоров'я та безпеки, а у разi необхiдностi - соцiальнi та етичнi аспекти;
обмежувати найбiльш значний вид впливу продукцiї на навколишнє природне середовище та здоров'я людини i визначатися через суттєвi екологiчнi аспекти продукцiї;
бути придатними для проведення екологiчної сертифiкацiї згiдно з вимогами Технiчного регламенту;
базуватися на достовiрних даних та iнформацiї про впливи на навколишнє природне середовище та здоров'я людини протягом життєвого циклу продукцiї для визначення екологiчної переваги продукцiї вiдповiдної категорiї;
бути встановленими в реально досяжних межах з урахуванням можливостi та точностi їх оцiнювання;
враховувати зауваження та пропозицiї всiх заiнтересованих осiб;
бути гармонiзованими з нормативно-правовою базою щодо вiдповiдної категорiї продукцiї при встановленнi строкiв, визначень, методiв випробовувань та технiчної документацiї;
враховувати державну полiтику розвитку вiдповiдної галузi, до якої належить вiдповiдна категорiя продукцiї та екологiчнi критерiї, встановленi для подiбних категорiй продукцiї.
23. Пiд час розроблення екологiчних критерiїв необхiдно використовувати якiснi та кiлькiснi показники для зменшення обмежень впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
Такi показники подаються у виглядi мiнiмальних значень граничних рiвнiв, якi не дозволяється перевищувати, системи координат або в iнший спосiб.
24. Проект екологiчних критерiїв розробляється шляхом:
проведення iнвентаризацiї вiдповiдних вхiдних та вихiдних потокiв матерiалiв, ресурсiв та енергiї;
оцiнювання потенцiйних впливiв на навколишнє природне середовище та здоров'я людини, пов'язаних з такими потоками;
iнтерпретацiї результатiв iнвентаризацiйного аналiзу та етапiв оцiнки таких впливiв.
Типовi екологiчнi критерiї наведено у додатку до Технiчного регламенту.
25. Проект екологiчних критерiїв повинен бути зрозумiлим та доступним для використання.
26. Технiчний звiт до проекту екологiчних критерiїв повинен мiстити:
наукове обґрунтування кожної встановленої вимоги;
кiлькiсне визначення усiх екологiчних характеристик, якi планується обмежити, та результати аналiзу таких обмежень порiвняно з продукцiєю на ринку;
результати оцiнювання очiкуваного екологiчного, економiчного та соцiального впливу екологiчних критерiїв у цiлому;
методи тестувань, що застосовуються для оцiнювання рiзних критерiїв;
iнформацiю про витрати на проведення випробовувань, а також перелiк необхiдної iнформацiї та пiдтвердної документацiї вiд суб'єкта господарювання для проведення екологiчної сертифiкацiї.
27. Розроблений проект екологiчних критерiїв i додаток до нього (технiчний звiт) для проведення обговорювання опублiковуються центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї.
Строк публiчного розгляду надання зауважень, рекомендацiй та пропозицiй до зазначених документiв повинен становити не бiльш як 60 днiв з дати їх опублiкування.
З метою розгляду проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту) центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв проводить не менш як два вiдкритих засiдання робочої групи iз запрошенням на них усiх заiнтересованих осiб.
Особа, яка розробляє проект екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту), за мiсяць до першого засiдання робочої групи забезпечує зазначеними документами всiх заiнтересованих осiб.
Зауваження, рекомендацiї та пропозицiї до проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту), висловленi на першому засiданнi, оприлюднюються центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї за мiсяць до наступного засiдання робочої групи.
Пiсля закiнчення строку публiчного обговорення центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв розглядає на вiдкритому засiданнi отриманi зауваження, рекомендацiї та пропозицiї, враховує їх чи вiдхиляє.
28. За результатами обговорення готується остаточна редакцiя проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту).
29. Остаточна редакцiя технiчного звiту складається iз:
опису всiх зауважень, рекомендацiй, пропозицiй та обґрунтування прийнятих рiшень щодо їх врахування або вiдхилення;
стислого обґрунтування впровадження екологiчних критерiїв;
посилання на джерела, що були залученi в процесi розроблення зазначених критерiїв, а також копiї документiв, що розглядалися;
перелiку всiх заiнтересованих осiб, якi брали участь в обговореннi проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту);
пояснювальної записки;
пропозицiй до маркетингової та рекламної стратегiї в межах обраної категорiї продукцiї.
30. Особа, яка розробляє екологiчнi критерiї, повинна розробити настанову для користувачiв та органiв з екологiчного маркування щодо використання екологiчних критерiїв для оцiнювання продукцiї вiдповiдної категорiї та настанову для використання екологiчних критерiїв пiд час складання конкурсної документацiї для проведення державних закупiвель продукцiї вiдповiдної категорiї.
31. Проект екологiчних критерiїв затверджується центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв.
32. У разi пiдготовки тiльки проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту), настанови для потенцiйних користувачiв знака екологiчного маркування та органiв з екологiчного маркування застосовується скорочений порядок розроблення екологiчних критерiїв.
З цiєю метою:
у технiчному звiтi зазначається, що вимоги до Технiчного регламенту щодо розроблення екологiчних критерiїв виконанi;
у разi коли центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв за результатами розгляду проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту) встановлено, що всi вимоги Технiчного регламенту виконано, такий орган опублiковує їх на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї. Строк подання зауважень, рекомендацiй та пропозицiй повинен становити не менш як 60 календарних днiв до дати завершення опрацювання проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту);
особа, яка розробляла проект екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту), повинна розглянути всi надiсланi зауваження, рекомендацiї та пропозицiї i у разi їх вiдхилення надати вмотивовану вiдповiдь;
рiшення щодо вiдхилення або включення будь-яких змiн i доповнень до проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту) повинне бути обґрунтованим та належним чином оформленим;
центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв затверджує екологiчнi критерiї пiсля внесення необхiдних змiн i доповнень за умови, що заiнтересованi особи не вимагають проведення вiдкритого засiдання.
33. У разi внесення змiн до актiв законодавства та нормативних документiв з питань застосування iнновацiйних технологiй, що змiнюють властивостi продукцiї вiдповiдної категорiї, а також з питань надходження нової екологiчної iнформацiї та змiни попиту ринку екологiчнi критерiї пiдлягають перегляду за рiк до закiнчення строку їх дiї.
З цiєю метою розробляється тiльки проект змiн i доповнень до екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту).
У технiчному звiтi зазначається:
обґрунтування вiдсутностi необхiдностi повного перегляду екологiчних критерiїв i достатностi проведення простого оновлення критерiїв;
поновлення попереднiх ринкових даних, використаних для встановлення екологiчних критерiїв;
пропозицiї щодо проекту перегляду екологiчних критерiїв;
кiлькiсне визначення всiх екологiчних характеристик, що планується обмежити, та результати аналiзу таких обмежень порiвняно з продукцiєю на ринку;
переглянута настанова для потенцiйних користувачiв екологiчного маркування та органiв з екологiчного маркування.
Проект змiн i доповнень до екологiчних критерiїв i додаток до нього (технiчний звiт) опублiковуються центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї для громадського обговорення. Строк подання зауважень, рекомендацiй та пропозицiй повинен становити не менш як 60 календарних днiв до дати завершення робочою групою перегляду проекту екологiчних критерiїв i додатка до нього (технiчного звiту).
Особа, яка розробляє екологiчнi критерiї, повинна розглянути всi надiсланi зауваження, рекомендацiї та пропозицiї i у разi їх вiдхилення надати заiнтересованiй особi вмотивовану вiдповiдь.
Центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв затверджує зазначенi екологiчнi критерiї за умови, що заiнтересована особа не вимагає проведення вiдкритого засiдання.
У разi проведення вiдкритого засiдання центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв затверджує екологiчнi критерiї з урахуванням зауважень, рекомендацiй та пропозицiй, отриманих пiд час обговорення на вiдкритому засiданнi.
Впровадження екологiчних критерiїв
34. Центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв розробляє протягом мiсяця пiсля схвалення екологiчних критерiїв заходи iз впровадження екологiчних критерiїв, в яких визначаються:
вимоги щодо проведення процедури з оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям;
строк дiї екологiчних критерiїв;
межi допустимих змiн у виробництвi продукцiї та її складi, що дозволенi протягом строку дiї екологiчних критерiїв.
Зазначенi заходи опублiковуються центральним органом виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв на своєму офiцiйному веб-сайтi або в засобах масової iнформацiї.
Застосування екологiчного маркування
35. Для застосування екологiчного маркування суб'єкт господарювання повинен пройти процедуру оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям в органi з екологiчного маркування.
36. Екологiчне маркування застосовується для продукцiї, що пройшла оцiнку вiдповiдностi екологiчним критерiям, встановленим для вiдповiдної категорiї продукцiї.
37. Заявка на проведення оцiнки вiдповiдностi продукцiї екологiчним критерiям повинна мiстити:
повне найменування суб'єкта господарювання, його мiсцезнаходження та номер телефону;
повний опис продукцiї iз зазначенням її категорiї;
необхiдну для оцiнювання вiдповiдної категорiї продукцiї документацiю згiдно iз запитом органу з екологiчного маркування;
документацiю, передбачену заходами iз впровадження екологiчних критерiїв.
38. Орган з екологiчного маркування протягом двох мiсяцiв з дати отримання заявки проводить перевiрку повноти поданих документiв та за її результатами письмово iнформує суб'єкт господарювання.
39. Органи з екологiчного маркування можуть визнати результати випробувань, проведених лабораторiями, що акредитованi вiдповiдно до вимог ДСТУ ISO IEC 17025:2006 "Загальнi вимоги до компетентностi випробувальних та калiбрувальних лабораторiй", та результати перевiрок, проведених органами, що акредитованi вiдповiдно до вимог ДСТУ EN 45011-2001 "Загальнi вимоги до органiв, якi керують системами сертифiкацiї продукцiї".
40. У разi коли екологiчними критерiями передбачається проведення перевiрки виробництва суб'єкта господарювання, така перевiрка здiйснюється компетентною органiзацiєю.
41. Орган з екологiчного маркування пiсля подання суб'єктом господарювання повного пакета необхiдної документацiї видає йому в установленому порядку (за умови опублiкування заходiв iз впровадження екологiчних критерiїв та на пiдставi позитивного рiшення за результатами оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям) сертифiкат екологiчного маркування, що має реєстрацiйний номер, та укладає угоду про право застосування екологiчного маркування на строк дiї зазначеного сертифiката.
42. Суб'єкт господарювання має право розмiщувати екологiчне маркування на продукцiї тiльки пiсля укладення угоди про право застосування екологiчного маркування з обов'язковим зазначенням реєстрацiйного номера сертифiката екологiчного маркування.
43. Вартiсть робiт з розгляду поданих суб'єктом господарювання документiв, проведення перевiрки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям та видачi сертифiката екологiчного маркування визначається органом з екологiчного маркування.
44. Орган з екологiчного маркування несе вiдповiдальнiсть за дотримання процедури оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям та надання права застосування екологiчного маркування щодо продукцiї суб'єкта господарювання.
45. Орган з екологiчного маркування письмово iнформує центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв про результати проведеної оцiнки вiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям, на пiдставi якої зазначена продукцiя може реалiзовуватися iз позначенням екологiчного маркування.
46. Процедура екологiчного маркування повинна проводитися неупереджено вiдносно встановлених законодавством екологiчних та регуляторних вимог до рiзних стадiй життєвого циклу продукцiї.
47. Право на застосування екологiчного маркування не поширюється на використання його як елемента торгової марки.
48. У разi встановлення невiдповiдностi продукцiї встановленим екологiчним критерiям суб'єкт господарювання, який отримав право на застосування екологiчного маркування, зобов'язаний невiдкладно припинити використання такого екологiчного маркування та повiдомити про зазначену невiдповiднiсть орган з екологiчного маркування.
Орган з екологiчного маркування у мiсячний строк зобов'язаний забезпечити розгляд будь-яких змiн у складi продукцiї або процесi її виробництва, що можуть вплинути на її вiдповiднiсть встановленим екологiчним критерiям.
49. Нагляд за дiяльнiстю органу з екологiчного маркування здiйснює в установленому законодавством порядку нацiональний орган з акредитацiї.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 травня 2011 р. N 529 |
ПЛАН ЗАХОДIВ
iз застосування Технiчного регламенту з
екологiчного маркування
Найменування заходу | Вiдповiдальнi за виконання | Строк виконання початок, роки |
1. Популяризацiя застосування Технiчного регламенту з екологiчного маркування (далi - Технiчний регламент) шляхом його розмiщення на офiцiйному веб-сайтi Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв | Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв | постiйно |
2. Здiйснення заходiв щодо пiдготовки вiтчизняних пiдприємств до застосування екологiчного маркування згiдно з вимогами Технiчного регламенту | - " - | - " - |
3. Внесення змiн до законодавства з питань притягнення до вiдповiдальностi у разi недотримання вимог Технiчного регламенту та розроблення необхiдних заходiв для забезпечення їх виконання | Державна служба технiчного регулювання | 2011 |
4. Розроблення та здiйснення заходiв щодо стимулювання виробництва екологiчно прiоритетної "зеленої" продукцiї та використання екологiчного маркування | Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв | постiйно |
5. Поетапне розроблення та застосування екологiчних критерiїв, гармонiзованих з європейськими | - " - | щороку |
6. Добровiльне застосування Технiчного регламенту пiдприємствами | - " - | 2012 |
7. Пiдготовка та подання у разi потреби Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiй щодо внесення змiн до Технiчного регламенту за результатами його добровiльного застосування | - " - | 2014 |
8. Обов'язкове застосування вимог Технiчного регламенту пiд час використання екологiчного маркування | Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв Державна служба технiчного регулювання |
- " - |
Додаток до Технiчного регламенту |
ТИПОВI ЕКОЛОГIЧНI КРИТЕРIЇ
Стадiї життєвого циклу продукцiї | Екологiчнi показники | |||||
енергiя | ресурси | викиди (скиди) | iнше | |||
вiдновлювана - не вiдновлювана | вiдновлюванi - не вiдновлюванi | воду | повiтря | ґрунт | ||
Видобування ресурсiв | ||||||
Виробництво | ||||||
Розподiлення | ||||||
Використання | ||||||
Видалення |
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены. |