ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про стимулювання iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних галузях економiки з метою створення нових робочих мiсць

     Цей Закон визначає основи державної полiтики в iнвестицiйнiй сферi протягом 2013 - 2032 рокiв щодо стимулювання залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi економiки.

     Закон спрямований на створення умов для активiзацiї iнвестицiйної дiяльностi шляхом концентрацiї ресурсiв держави на прiоритетних напрямах розвитку економiки з метою запровадження новiтнiх та енергозберiгаючих технологiй, створення нових робочих мiсць, розвитку регiонiв.

     Стаття 1. Законодавство з питань стимулювання iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних галузях економiки

     1. Правовою основою стимулювання iнвестицiйної дiяльностi є Конституцiя України, закони України "Про iнвестицiйну дiяльнiсть", "Про режим iноземного iнвестування" та iншi нормативно-правовi акти, що регулюють вiдносини у цiй сферi.

     Стаття 2. Прiоритетнi галузi економiки

     1. Прiоритетними галузями економiки є галузi, спрямованi на забезпечення потреб суспiльства у високотехнологiчнiй конкурентоспроможнiй екологiчно чистiй продукцiї, високоякiсних послугах, якi реалiзують державну полiтику щодо розвитку виробничого та експортного потенцiалу, створення нових робочих мiсць.

     2. Перелiк прiоритетних галузей економiки визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Стаття 3. Державна пiдтримка iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних галузях економiки

     1. Державна пiдтримка iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних галузях економiки здiйснюється у порядку та на умовах, визначених цим Законом.

     2. Особливостi оподаткування суб'єктiв господарювання, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки, визначаються Податковим кодексом України.

     3. Особливостi оподаткування ввiзним митом суб'єктiв господарювання, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки, визначаються Митним кодексом України.

     4. Обсяги коштiв, що спрямовуються на державну пiдтримку, щороку визначаються законом про Державний бюджет України, а також вiдповiдними мiсцевими бюджетами, у тому числi з урахуванням статтi 105 Бюджетного кодексу України.

     Стаття 4. Критерiї державної пiдтримки iнвестицiйних проектiв у прiоритетних галузях економiки

     1. Державна пiдтримка надається суб'єктам iнвестицiйної дiяльностi, якi реалiзують схваленi Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням спецiально уповноваженого органу при Кабiнетi Мiнiстрiв України з питань надання державної пiдтримки суб'єктам iнвестицiйної дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки (далi - спецiально уповноважений орган при Кабiнетi Мiнiстрiв України), Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки.

     2. Iнвестицiйним проектом у прiоритетнiй галузi економiки вважається iнвестицiйний проект, що передбачається реалiзувати на новоствореному або дiючому пiдприємствi, на якому буде проведено реконструкцiю або модернiзацiю (за обов'язкової умови видiлення окремого структурного пiдроздiлу, на якому буде реалiзовуватися iнвестицiйний проект) та який одночасно вiдповiдає таким критерiям:

     1) загальна кошторисна вартiсть перевищує суму, еквiвалентну:

     3 мiльйонам євро - для суб'єктiв великого пiдприємництва;

     1 мiльйону євро - для суб'єктiв середнього пiдприємництва;

     500 тисячам євро - для суб'єктiв малого пiдприємництва;

     2) кiлькiсть створених нових робочих мiсць для працiвникiв, якi безпосередньо задiянi у виробничих процесах, перевищує:

     150 - для суб'єктiв великого пiдприємництва;

     50 - для суб'єктiв середнього пiдприємництва;

     25 - для суб'єктiв малого пiдприємництва;

     3) середня заробiтна плата працiвникiв не менш як у 2,5 раза перевищує розмiр мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на 1 сiчня звiтного (податкового) року.

     3. Iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки, що передбачають використання державної пiдтримки, пiдлягають державнiй реєстрацiї спецiальним уповноваженим органом при Кабiнетi Мiнiстрiв України у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Державний реєстр таких проектiв спецiально уповноважений орган при Кабiнетi Мiнiстрiв України розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi.

     Якщо протягом двох рокiв з дня державної реєстрацiї iнвестицiйного проекту не досягнуто показникiв, встановлених частиною другою цiєї статтi, строк дiї державної реєстрацiї iнвестицiйного проекту припиняється.

     4. Вимоги до iнвестицiйних проектiв у прiоритетних галузях економiки, порядок їх вiдбору, схвалення та реєстрацiї встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     5. Контроль за виконанням цього Закону покладається на спецiально уповноважений орган при Кабiнетi Мiнiстрiв України та на представництва цього органу в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi при Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київськiй та Севастопольськiй мiських державних адмiнiстрацiях.

     Стаття 5. Повноваження Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй

     1. До повноважень Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй щодо стимулювання iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних галузях економiки належать:

     1) розроблення та забезпечення виконання програм розвитку iнвестицiйної дiяльностi на територiї регiону;

     2) вiдбiр iнвестицiйних проектiв для реалiзацiї на територiї регiону, залучення iнвестицiй, створення максимально сприятливих умов для iнвесторiв;

     3) розгляд за поданням представництв спецiально уповноваженого органу при Кабiнетi Мiнiстрiв України при Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київськiй та Севастопольськiй мiських державних адмiнiстрацiях iнвестицiйних проектiв у прiоритетних галузях економiки та внесення Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiй про надання державної пiдтримки суб'єктам iнвестицiйної дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти у прiоритетних галузях економiки;

     4) сприяння в отриманнi в установленому порядку дозвiльних документiв для початку реалiзацiї iнвестицiйного проекту, вирiшення поточних питань його реалiзацiї.

     Стаття 6. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2013 року.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у чотиримiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:

     розробити та затвердити пiдзаконнi нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити перегляд та приведення вiдповiдними центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЯНУКОВИЧ

м. Київ
6 вересня 2012 року
N 5205-VI

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.