КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 30 листопада 2016 р. N 888


Деякi питання пiдготовки пропозицiй Кабiнету Мiнiстрiв України щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 6 листопада 2019 року N 916

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     Затвердити Порядок пiдготовки пропозицiй Кабiнету Мiнiстрiв України щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй, що додається.

Прем'єр-мiнiстр України В. ГРОЙСМАН

Iнд. 74

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 30 листопада 2016 р. N 888

ПОРЯДОК
пiдготовки пропозицiй Кабiнету Мiнiстрiв України щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй

     1. Цей Порядок визначає процедуру пiдготовки пропозицiй Кабiнету Мiнiстрiв України щодо застосування, скасування та внесення змiн до спецiальних економiчних та iнших обмежувальних заходiв (далi - санкцiї), що вносяться Кабiнетом Мiнiстрiв України на розгляд Ради нацiональної безпеки i оборони України вiдповiдно до Закону України "Про санкцiї".

     2. У цьому Порядку термiни вживаються у значеннi, наведеному у Законi України "Про санкцiї" (далi - Закон), якщо iнше не визначено цим Порядком.

     3. Пiдготовка та внесення Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй здiйснюється вiдповiдно до законодавства, у тому числi з урахуванням вимог Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2011 р., N 88, ст. 3199), державними органами, до повноважень яких належить забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики у сферi, в якiй настали пiдстави для застосування санкцiй (були вчиненi дiї iноземної держави, iноземної юридичної чи фiзичної особи, iнших суб'єктiв) (далi - iнiцiатор), якщо iнше не передбачено цим Порядком.

     4. Проект рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України про схвалення та внесення на розгляд Ради нацiональної безпеки i оборони України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй повинен мiстити:

     iнформацiю про вид (види) санкцiй та строк (строки) їх застосування, скасування, крiм випадкiв застосування санкцiй, що призводять до припинення прав, та iнших санкцiй, якi за змiстом не можуть застосовуватися тимчасово;

     вiдомостi, що iдентифiкують суб'єкта (суб'єктiв), до якого (яких) пропонується застосувати санкцiї. Для юридичної особи - найменування та мiсцезнаходження, держава реєстрацiї (за вiдсутностi вiдомостей про державу реєстрацiї - iнформацiя про вiдсутнiсть реєстрацiї в Українi), iншi вiдомостi, що її iдентифiкують. Для фiзичної особи - iм'я, що залежно вiд нацiональних традицiй може складатися з прiзвища, власного iменi та по батьковi, дата народження, вiдомостi про документ, що посвiдчує особу, та про громадянство (за вiдсутностi вiдомостей про громадянство - iнформацiя про вiдсутнiсть в особи громадянства України). Такi вiдомостi викладаються українською мовою та мовою держави громадянства, проживання (перебування) фiзичної особи або реєстрацiї юридичної особи. За вiдсутностi перерахованих вiдомостей використовуються iншi данi, що дають змогу iдентифiкувати вiдповiдну особу;

     вiдомостi, що свiдчать про перебування юридичної особи пiд контролем iноземної юридичної особи чи фiзичної особи - нерезидента у значеннi термiна "контроль" згiдно iз статтею 1 Закону України "Про захист економiчної конкуренцiї", - у разi внесення пропозицiй щодо застосування персональних санкцiй до вiдповiдної особи;

     вiдомостi, що свiдчать про терористичну дiяльнiсть особи у значеннi термiна "терористична дiяльнiсть" згiдно iз статтею 1 Закону України "Про боротьбу з тероризмом", - у разi внесення пропозицiй щодо застосування персональних санкцiй до вiдповiдної особи;

     назву iноземної держави, до якої пропонується застосувати санкцiї, та iдентифiкацiю певного виду дiяльностi, зокрема на пiдставi вiдповiдного класифiкатора видiв економiчної (зовнiшньоекономiчної) дiяльностi, - у разi внесення пропозицiй щодо секторальних санкцiй;

     викладення дiй та фактiв, що пiдтверджують наявнiсть пiдстав для застосування санкцiй, зазначених у статтi 3 Закону;

     реквiзити вiдповiдного рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України щодо застосування або внесення змiн до санкцiй - у разi внесення пропозицiй щодо скасування або внесення змiн до санкцiй;

     найменування державних органiв, яким пропонується доручити виконання рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України про застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй, iнформацiю про монiторинг стану виконання такого рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України та його ефективнiсть;

     запропонованi строки винесення питання на розгляд Ради нацiональної безпеки i оборони України.

     5. До проекту рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України додається пояснювальна записка, яка повинна мiстити вiдомостi про:

     обґрунтування можливостi досягнення мети застосування санкцiй, визначеної статтею 1 Закону, у разi застосування чи внесення змiн до санкцiй;

     обґрунтування здатностi наведених у проектi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України санкцiй чи змiн до них усунути або зменшити негативнi наслiдки дiй, порушень, визначених як пiдстава для застосування санкцiй у статтi 3 Закону, якщо пiдставою для застосування чи внесення змiн до санкцiй iнiцiатором визначено згаданi дiї, порушення;

     посилання на резолюцiї Генеральної Асамблеї та Ради Безпеки Органiзацiї Об'єднаних Нацiй, рiшення та регламенти Ради Європейського Союзу, якщо пiдставою для застосування, внесення змiн до санкцiй чи скасування санкцiй iнiцiатором визначено згаданi рiшення чи акти;

     очiкуванi позитивнi наслiдки застосування санкцiй;

     очiкуванi негативнi наслiдки застосування санкцiй - обґрунтування iмовiрностi настання та змiсту будь-яких втрат майнового чи немайнового характеру будь-якої особи, держави, на яку не спрямована дiя санкцiй з боку України, зокрема держави Україна, юридичних та фiзичних осiб.

     6. Заiнтересованi органи за зверненням та в установлений iнiцiатором строк подають висновки, iнформацiйно-аналiтичнi матерiали та iншi документи, необхiднi для пiдготовки проекту рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України, з урахуванням вимог, встановлених у пунктах 4 i 5 цього Порядку.

     Вiдповiдальнiсть за повноту i достовiрнiсть вiдомостей, викладених у проектi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України та пояснювальнiй записцi до нього, несе їх iнiцiатор, а також iншi заiнтересованi органи, якi подавали iнiцiатору iнформацiю.

     7. У разi коли протягом розумного строку, обумовленого метою застосування вiдповiдних санкцiй або внесення змiн до них, з дня настання визначених у пунктi 1 частини першої статтi 3 Закону пiдстав iнiцiатор не внiс Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо застосування санкцiй, внесення змiн до них, то iнiцiаторами внесення зазначених пропозицiй можуть бути такi органи:

     Мiноборони, якщо вiдповiднi дiї суб'єктiв, визначених у пунктi 1 частини першої статтi 3 Закону, створюють реальнi та/або потенцiйнi загрози нацiональним iнтересам, нацiональнiй безпецi, суверенiтету i територiальнiй цiлiсностi України, сприяють терористичнiй дiяльностi, призводять до окупацiї територiї України;

     Мiн'юст, якщо вiдповiднi дiї суб'єктiв, визначених у пунктi 1 частини першої статтi 3 Закону, порушують права i свободи людини i громадянина, iнтереси суспiльства та держави, призводять до експропрiацiї чи обмеження права власностi, завдання майнових втрат, створення перешкоди для повноцiнного здiйснення громадянами України належних їм прав i свобод.

     Перебiг розумного строку починається з часу, коли iнiцiатору стали вiдомi та були офiцiйно пiдтвердженi пiдстави для застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй.

     8. Iнiцiатором внесення Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй на пiдставах, визначених у пунктах 2 - 4 частини першої статтi 3 Закону, є МЗС. Такi пропозицiї повиннi вiдповiдати вимогам, встановленим у пунктах 4 i 5 цього Порядку, з урахуванням наявного в МЗС обсягу iнформацiї.

     Пiдставою для iнiцiювання таких пропозицiй є отримання МЗС офiцiйного документального пiдтвердження щодо застосування (скасування, внесення змiн) санкцiй до певних осiб. Таке повiдомлення повинно мiстити офiцiйнi вiдомостi з вiдповiдними документами щодо застосування санкцiй (iз зазначенням мети, виду та пiдстав застосованих санкцiй, перелiку осiб, щодо яких застосовано санкцiї) за пiдписом уповноваженої особи.

     9. Проект рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України про схвалення пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй пiдлягає обов'язковому погодженню з Мiнфiном, Мiнекономiки, МВС, МЗС та Мiн'юстом та державними органами, до повноважень яких належить забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики у сферi, яка стосується застосування санкцiй.

(абзац перший пункту 9 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06.11.2019р. N 916)

     У разi пiдготовки пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй щодо заборони в'їзду на територiю України iнiцiатор повинен повiдомити про це СБУ.

     У разi коли запропоноване застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй матиме вплив на розвиток i функцiонування банкiвської та платiжної систем, фiнансового ринку та ринку цiнних паперiв, державний захист конкуренцiї, державну безпеку України, iнiцiатор пiд час погодження запитує позицiю вiдповiдних державних органiв.

     10. Рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України стосовно схвалення та внесення на розгляд Ради нацiональної безпеки i оборони України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй подається на розгляд Ради нацiональної безпеки та оборони України разом iз:

     супровiдним листом за пiдписом Прем'єр-мiнiстра України;

     копiєю пояснювальної записки до проекту рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України стосовно схвалення та внесення на розгляд Ради нацiональної безпеки i оборони України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй та iншими (за наявностi) матерiалами до нього в електроннiй формi;

     порiвняльною таблицею (у разi подання проекту рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України щодо внесення змiн чи скасування санкцiй).

     11. Iнiцiатор схвалених Кабiнетом Мiнiстрiв України пропозицiй щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй є вiдповiдальним за супроводження вiдповiдного рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України в Апаратi Ради нацiональної безпеки i оборони України до їх розгляду Радою нацiональної безпеки i оборони України.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.