ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про регулювання господарської дiяльностi з озоноруйнiвними речовинами та фторованими парниковими газами

     Цей Закон регулює правовiдносини щодо виробництва, iмпорту, експорту, зберiгання, використання, розмiщення на ринку та поводження з озоноруйнiвними речовинами, фторованими парниковими газами, товарами та обладнанням, якi їх мiстять або використовують, що впливає на озоновий шар та на рiвень глобального потеплiння.

Роздiл I
ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 1. Визначення основних термiнiв

     1. У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     1) використання контрольованих речовин - застосування контрольованих речовин у процесi виробництва, обслуговування або ремонту, включаючи заправку, дозаправку товарiв та обладнання, або пiд час iнших процесiв;

     2) виробник контрольованих речовин - фiзична особа - пiдприємець або юридична особа, що здiйснює виробництво контрольованих речовин на територiї України;

     3) виробництво контрольованих речовин - дiяльнiсть, що включає всi стадiї технологiчного процесу та пов'язана з випуском контрольованих речовин, проваджена умисно або неумисно, або як побiчний продукт, якщо такий побiчний продукт не знешкоджується в рамках технологiчного процесу. Рециклiнг контрольованих речовин, рекуперацiя з метою рециклiнгу, виготовлення сумiшей контрольованих речовин не вважаються виробництвом;

     4) витоки та викиди контрольованих речовин - потрапляння контрольованих речовин у навколишнє природне середовище внаслiдок умисних або неумисних дiй фiзичних або юридичних осiб, несправностi, пошкодження, неналежної експлуатацiї товарiв та обладнання;

     5) герметично замкнена система - система, в якiй усi частини, якi мiстять холодоагент, ущiльненi шляхом зварювання, пайки або подiбним нероз'ємним з'єднанням, яка може мати блокованi клапани i заглушенi отвори, що дозволяють проводити належний ремонт або видалення та мають перевiрену норму витоку менше трьох грамiв контрольованої речовини на рiк пiд тиском принаймнi у чверть максимально припустимого тиску;

     6) знешкодження контрольованих речовин - процес, внаслiдок якого вся або бiльша частина контрольованої речовини перетворюється або розщеплюється на постiйнiй основi на одну або бiльше стабiльних речовин, якi не є контрольованими речовинами;

     7) зняття з експлуатацiї - остаточна зупинка та припинення експлуатацiї або використання товарiв чи обладнання;

     8) контейнер - тара, призначена для транспортування або зберiгання контрольованих речовин;

     9) контрольованi речовини - озоноруйнiвнi речовини та/або фторованi парниковi гази;

     10) нацiональна квота на iмпорт контрольованих речовин - визначений Монреальським протоколом про речовини, що руйнують озоновий шар, для України щорiчний обсяг споживання озоноруйнiвних речовин, а також фторованих парникових газiв, зазначених у пунктi 1 додатка 2 до цього Закону;

     11) одноразовий контейнер - тара, яка не призначена для повторного наповнення та використовується для зберiгання контрольованих речовин, пiд час технiчного обслуговування, експлуатацiї або наповнення холодильного обладнання, систем кондицiонування повiтря, теплових насосiв, систем протипожежного захисту або високовольтних розподiльних пристроїв чи призначених для зберiгання або транспортування розчинникiв на основi контрольованих речовин;

     12) озоновий шар - шар атмосферного озону, що мiститься у стратосферi i поглинає бiологiчно небезпечне ультрафiолетове сонячне випромiнювання;

     13) озоноруйнiвна речовина - будь-яка речовина, що зазначена в додатку 1 до цього Закону, яка iснує самостiйно або в сумiшi, первинна, рекуперована, регенерована або оброблена для рециклiнгу чи iзомери такої речовини, та має озоноруйнiвний потенцiал вище нуля;

     14) озоноруйнiвний потенцiал (далi - ОРП) - показник, визначений для кожної озоноруйнiвної речовини в додатку 1 до цього Закону, який визначає потенцiйний руйнiвний (негативний) вплив такої речовини на озоновий шар;

     15) оператор контрольованих речовин - суб'єкт господарювання, який виконує операцiї щодо iмпорту, експорту, розмiщення на ринку, зберiгання, використання або поводження з контрольованими речовинами та/або товарами i обладнанням, а також суб'єкт господарювання, що володiє та/або використовує стацiонарне обладнання або системи, визначенi частинами четвертою та п'ятою статтi 8 цього Закону, та набув статусу оператора контрольованих речовин вiдповiдно до законодавства України;

     16) операцiї з контрольованими речовинами - iмпорт, експорт, розмiщення на ринку, зберiгання, використання або поводження з контрольованими речовинами та/або товарами та обладнанням;

     17) первинна речовина - невикористана, нерегенерована, нерекуперована та така, щодо якої не було здiйснено рециклiнг, контрольована речовина;

     18) поводження з контрольованими речовинами - операцiї щодо перемiщення (транспортування), рекуперацiї, регенерацiї, рециклiнгу, знешкодження в межах територiї України контрольованих речовин та/або товарiв i обладнання;

     19) потенцiал глобального потеплiння - коефiцiєнт, визначений для кожного фторованого парникового газу, зазначеного в додатку 2 до цього Закону, що означає ступiнь впливу фторованого парникового газу на глобальне потеплiння вiдносно двоокису вуглецю;

     20) регенерацiя - переробка контрольованих речовин з метою забезпечення їх вiдповiдностi еквiвалентним характеристикам первинної речовини з урахуванням її запланованого використання;

     21) рекуперацiя - збирання контрольованих речовин з товарiв, обладнання або тари пiд час обслуговування, ремонту, зберiгання та зняття з експлуатацiї таких речовин або товарiв та обладнання;

     22) рециклiнг - повторне використання рекуперованих контрольованих речовин пiсля базового процесу очищення, такого як фiльтрацiя або сушка;

     23) розмiщення на ринку - постачання або надання третiм особам за плату або безкоштовно контрольованих речовин або товарiв та обладнання;

     24) розрахунковий обсяг озоноруйнiвних речовин - кiлькiсть озоноруйнiвних речовин, встановлена шляхом множення кiлькостi кожної озоноруйнiвної речовини на її озоноруйнiвний потенцiал i пiдсумування отриманих показникiв, яка визначається в тоннах озоноруйнiвного потенцiалу (ОРП);

     25) розрахунковий обсяг фторованих парникових газiв - кiлькiсть парникових газiв, встановлена шляхом множення кiлькостi кожного газу, помноженого на його потенцiал глобального потеплiння, i сумування отриманих показникiв, яка визначається в тоннах СО2-екв.;

     26) сировина - будь-яка контрольована речовина, що була хiмiчно перетворена в рамках технологiчного процесу, в ходi якого така речовина повнiстю змiнила свiй первiсний склад i як результат має озоноруйнiвний потенцiал або потенцiал глобального потеплiння не вище нуля, i викиди якої є незначними;

     27) система виявлення витоку - калiбрований механiчний, електричний або електронний прилад для виявлення витоку контрольованих речовин, який пiд час виявлення витоку автоматично повiдомляє оператора контрольованих речовин;

     28) споживання - загальна кiлькiсть iмпортованих з iнших держав контрольованих речовин, крiм контрольованих речовин, експортованих в iншi держави;

     29) товари та обладнання - товари та обладнання, що мiстять контрольованi речовини, та/або товари та обладнання, що функцiонують iз застосовуванням контрольованих речовин, крiм контейнерiв, що використовуються для транспортування чи зберiгання контрольованих речовин;

     30) фторованi парниковi гази - будь-якi речовини, зазначенi в додатку 2 до цього Закону, якi iснують самостiйно або в сумiшi, первиннi, рекуперованi, регенерованi або обробленi для рециклiнгу чи їх iзомери, та мають потенцiал глобального потеплiння вище нуля.

     2. Iншi термiни у цьому Законi вживаються у значеннях, наведених у Вiденськiй конвенцiї про охорону озонового шару, Монреальському протоколi про речовини, що руйнують озоновий шар, законах України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про вiдходи", "Про охорону атмосферного повiтря", "Про карантин рослин", "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".

     Стаття 2. Законодавство у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв

     1. Вiдносини, що виникають у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв, регулюються Вiденською конвенцiєю про охорону озонового шару, Монреальським протоколом про речовини, що руйнують озоновий шар, законами України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про вiдходи", "Про охорону атмосферного повiтря", цим Законом, iншими актами законодавства, а також мiжнародними договорами України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України.

     2. Дiя цього Закону поширюється на суб'єктiв господарювання, якi провадять операцiї з контрольованими речовинами, а також дiяльнiсть, пов'язану з обiгом та використанням стацiонарного обладнання або систем, визначених частинами четвертою та п'ятою статтi 8 цього Закону, а також фiзичних осiб, якi претендують на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката) вiдповiдно до статтi 11 цього Закону.

     Стаття 3. Державне управлiння у сферi регулювання контрольованих речовин

     1. Державне управлiння у сферi регулювання контрольованих речовин здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, центральним органом виконавчої влади, який реалiзує державну полiтику у сферi державної митної справи, державну полiтику у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування митного законодавства.

     2. До повноважень Кабiнету Мiнiстрiв України щодо поводження з контрольованими речовинами належать:

     1) реалiзацiя визначеної Верховною Радою України екологiчної полiтики у сферi охорони озонового шару та запобiгання зростанню рiвня глобального потеплiння;

     2) спрямування та координацiя дiяльностi центральних органiв виконавчої влади, iнших органiв виконавчої влади у сферi охорони озонового шару та запобiгання зростанню рiвня глобального потеплiння;

     3) органiзацiя екологiчного виховання та екологiчної освiти населення у сферi охорони озонового шару та запобiгання зростанню рiвня глобального потеплiння;

     4) органiзацiя i забезпечення провадження зовнiшньоекономiчної дiяльностi щодо контрольованих речовин;

     5) визначення графiкiв скорочення обсягiв споживання контрольованих речовин;

     6) встановлення строкiв подання документiв для отримання частки в межах щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин;

     7) затвердження форми звiту про операцiї з контрольованими речовинами;

     8) встановлення порядку розподiлу часток щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин;

     9) iншi повноваження вiдповiдно до цього Закону.

     3. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, належать:

     1) встановлення перелiку:

     заходiв iз скорочення споживання контрольованих речовин;

     технологiй знешкодження контрольованих речовин;

     спецiальностей та напрямiв, пiдготовка за якими дає право претендувати на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката) для цiлей цього Закону;

     2) встановлення порядку:

     видачi квалiфiкацiйного документа (сертифiката) та форми заяви для отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     ведення та подання звiтностi операторами контрольованих речовин, що перемiщують через митну територiю України, розмiщують на ринку, використовують та здiйснюють поводження з контрольованими речовинами та товарами;

     створення та ведення Єдиного державного реєстру операторiв контрольованих речовин (далi - Реєстр);

     використання технологiй знешкодження контрольованих речовин;

     маркування контрольованих речовин, товарiв та обладнання;

     3) iншi повноваження вiдповiдно до цього Закону.

     4. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, належать:

     1) забезпечення розподiлу часток щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин;

     2) надання погодження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну зовнiшньоекономiчну полiтику, на iмпорт/експорт контрольованих речовин, товарiв та обладнання;

     3) забезпечення формування та ведення Реєстру;

     4) видача квалiфiкацiйних документiв (сертифiкатiв) для виконання робiт з обслуговування товарiв та обладнання;

     5) iншi повноваження вiдповiдно до цього Закону.

     5. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, належать:

     1) здiйснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв шляхом проведення планових та позапланових заходiв державного нагляду (контролю);

     2) здiйснення оцiнки вмiсту контрольованих речовин в атмосферному повiтрi;

     3) надання суб'єктам господарювання обов'язкових для виконання приписiв щодо усунення виявлених пiд час планових чи позапланових заходiв державного нагляду (контролю) порушень законодавства у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв;

     4) за постановою адмiнiстративного суду обмеження чи зупинення господарської або iншої дiяльностi суб'єктiв господарювання, окремих їх цехiв (дiльниць), вiдокремлених пiдроздiлiв, одиниць обладнання, машин, механiзмiв, якщо їхня дiяльнiсть провадиться з порушенням вимог лiцензiй на iмпорт/експорт контрольованих речовин та товарiв та обладнання, а також вимог законодавства у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв щодо:

     набуття статусу оператора контрольованих речовин шляхом реєстрацiї у Реєстрi для провадження дiяльностi з iмпорту, експорту, зберiгання, використання, розмiщення на ринку та поводження з контрольованими речовинами;

     забезпечення усунення витокiв контрольованих речовин протягом строку, що не перевищує 14 днiв;

     забезпечення проходження перевiрки наявностi витоку та встановлення систем виявлення витокiв для стацiонарного обладнання або систем, що визначенi частинами четвертою та п'ятою статтi 8 цього Закону;

     надання послуг з обслуговування товарiв, що мiстять контрольованi речовини, рециклiнгу, регенерацiї, знешкодження, перевiрки наявностi витокiв контрольованих речовин за умови, що до штату такої юридичної особи входить фiзична особа, яка отримала квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) згiдно iз статтею 11 цього Закону;

     маркування товарiв та обладнання, якi розмiщуються на ринку, iмпортуються або експортуються, вiдповiдно до статей 12, 13 цього Закону;

     здiйснення знешкодження контрольованих речовин виключно за допомогою технологiй, перелiк та порядок використання яких встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки;

     5) iншi повноваження вiдповiдно до цього Закону.

Роздiл II
РЕГУЛЮВАННЯ ОПЕРАЦIЙ З КОНТРОЛЬОВАНИМИ РЕЧОВИНАМИ

     Стаття 4. Єдиний державний реєстр операторiв контрольованих речовин

     1. Провадити операцiї з контрольованими речовинами мають право лише фiзичнi особи - пiдприємцi або юридичнi особи, якi набули статусу оператора контрольованих речовин шляхом внесення до Реєстру.

     2. Реєстр - це автоматизована система збирання, зберiгання та облiку даних про операторiв контрольованих речовин, осiб, якi отримали квалiфiкацiйнi документи (сертифiкати) згiдно iз статтею 11 цього Закону.

     3. Вiдповiдальним за забезпечення формування та ведення Реєстру є центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки.

     4. Документи для внесення iнформацiї до Реєстру можуть подаватися у паперовiй або електроннiй формi.

     У паперовiй формi документи подаються особисто фiзичною особою - пiдприємцем, особою, уповноваженою на це суб'єктом господарювання, або поштовим вiдправленням.

     Документи в електроннiй формi подаються через iнформацiйну систему органу, що є вiдповiдальним за ведення Реєстру.

     5. Документи, що подаються для внесення iнформацiї до Реєстру, повиннi вiдповiдати таким вимогам:

     1) документи повиннi бути викладенi державною мовою;

     2) документи не повиннi мiстити пiдчищення або дописки, закресленi слова та iншi виправлення, не обумовленi в них, орфографiчнi та арифметичнi помилки, заповнюватися олiвцем, а також мiстити пошкодження, якi не дають змоги однозначно тлумачити їх змiст;

     3) документи в електроннiй формi повиннi бути оформленi згiдно з вимогами, визначеними законодавством.

     6. Для внесення iнформацiї до Реєстру суб'єкти господарювання подають такi документи:

     1) вiдомостi про суб'єкта господарювання (найменування та код згiдно з ЄДРПОУ юридичної особи, прiзвище, iм'я та по батьковi фiзичної особи - пiдприємця, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiю та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi), мiсцезнаходження юридичної особи або мiсце проживання фiзичної особи - пiдприємця, прiзвище, iм'я та по батьковi, посаду керiвника пiдприємства, контактнi номер телефону та адресу електронної пошти;

     2) iнформацiю про запланованi вид/види операцiй з контрольованими речовинами (iмпорт, експорт, зберiгання, використання, розмiщення на ринку, поводження з контрольованими речовинами);

     3) вiдомостi про наявнiсть у штатi юридичної особи особи, яка отримала квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) згiдно iз статтею 11 цього Закону (прiзвище, iм'я, по батьковi особи, яка отримала квалiфiкацiйний документ (сертифiкат); номер квалiфiкацiйного документа (сертифiката); дату видачi квалiфiкацiйного документа (сертифiката); дату закiнчення строку дiї квалiфiкацiйного документа (сертифiката); перелiк робiт, якi має право виконувати особа), - для суб'єктiв господарювання, що планують надавати послуги з обслуговування товарiв та обладнання, рециклiнгу, регенерацiї, знешкодження, перевiрки наявностi витокiв контрольованих речовин;

     4) вiдомостi про наявнiсть у суб'єкта господарювання контрольованих речовин на момент подання документiв для внесення iнформацiї до Реєстру (назва та кiлькiсть контрольованих речовин);

     5) вiдомостi про наявнiсть стацiонарного обладнання або систем, що мiстять озоноруйнiвнi речовини масою 300 кiлограмiв або бiльше; стацiонарного холодильного обладнання, систем кондицiонування повiтря та теплових насосiв, включаючи їх контури, а також систем протипожежного захисту, якi мiстять фторованi парниковi гази в кiлькостi не менше 500 тонн у еквiвалентi CO2.

     7. Розгляд документiв та прийняття рiшення про реєстрацiю або про вiдмову в реєстрацiї у Реєстрi здiйснюються центральним органом виконавчої влади, що вiдповiдальний за ведення Реєстру, протягом 14 календарних днiв з дня подання суб'єктом господарювання документiв для внесення iнформацiї до Реєстру.

     8. Реєстрацiя у Реєстрi здiйснюється безоплатно.

     9. Пiдставами для вiдмови у реєстрацiї в Реєстрi є:

     1) подання суб'єктом господарювання неповного пакета документiв для внесення iнформацiї до Реєстру, визначених частиною шостою цiєї статтi;

     2) виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання для внесення iнформацiї до Реєстру, недостовiрних вiдомостей.

     10. Пiсля усунення причин, що були пiдставою для вiдмови у реєстрацiї в Реєстрi, суб'єкт господарювання може повторно подати документи для реєстрацiї.

     Стаття 5. Обов'язки операторiв контрольованих речовин

     1. Оператори контрольованих речовин зобов'язанi:

     вживати заходiв до скорочення споживання контрольованих речовин, визначених у перелiку, що встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки;

     не допускати викидiв контрольованих речовин в атмосферне повiтря, забезпечувати своєчасне збирання та зберiгання в герметичнiй тарi контрольованих речовин для їх рециклiнгу або знешкодження;

     вносити до iнструкцiї, що додається до товарiв та обладнання, iнформацiю щодо потенцiалу глобального потеплiння та/або озоноруйнiвного потенцiалу контрольованих речовин перед розмiщенням на ринку, iмпортом або експортом таких товарiв та обладнання;

     забезпечувати навчання та пiдтвердження квалiфiкацiї персоналу вiдповiдно до статей 10, 11 цього Закону;

     забезпечувати проведення перевiрок наявностi витокiв особами, якi пройшли навчання та отримали квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) вiдповiдно до статей 10, 11 цього Закону;

     наносити на товари та обладнання маркування вiдповiдно до статей 12, 13 цього Закону;

     вести облiк та подавати звiтнiсть уповноваженим органам вiдповiдно до статей 14, 15 цього Закону.

     Стаття 6. Виробництво контрольованих речовин

     1. Виробництво контрольованих речовин в Українi заборонено.

     Стаття 7. Iмпорт, експорт та розмiщення на ринку контрольованих речовин, товарiв та обладнання

     1. Iмпорт/експорт контрольованих речовин, товарiв та обладнання з або до держав, якi не є сторонами Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар, забороняється.

     2. Iмпорт/експорт контрольованих речовин, товарiв та обладнання з або до держав, якi є сторонами Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар, здiйснюється в порядку, встановленому Законом України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

     3. Iмпорт озоноруйнiвних речовин, а також фторованих парникових газiв, зазначених у пунктi 1 додатка 2 до цього Закону, здiйснюється за умови отримання частки в межах щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин.

     4. Для отримання частки в межах щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин оператор контрольованих речовин подає у строки, встановленi Кабiнетом Мiнiстрiв України, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, такi документи:

     1) заяву про намiр взяти участь у розподiлi часток щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин, у якiй повинен зазначити вiдомостi про оператора контрольованих речовин (найменування та код юридичної особи згiдно з ЄДРПОУ, прiзвище, iм'я та по батьковi фiзичної особи - пiдприємця, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiю та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi), мiсцезнаходження юридичної особи або мiсце проживання фiзичної особи - пiдприємця, прiзвище, iм'я та по батьковi, посаду керiвника пiдприємства, контактний номер телефону та адресу електронної пошти. Заява про намiр взяти участь у розподiлi часток щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин з описом документiв, що додаються до неї, подається у двох примiрниках iз зазначенням дати та вихiдного номера i вiдмiткою "Заява про намiр взяти участь у розподiлi часток щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин";

     2) копiю документа, що пiдтверджує реєстрацiю юридичної особи в державi її мiсцезнаходження;

     3) документ, виданий органом управлiння юридичної особи, що вiдображає структуру власностi такої юридичної особи до кiнцевого бенефiцiарного власника (контролера), - для юридичних осiб;

     4) вiдомостi щодо контрольованих речовин, якi плануються до ввезення (назва, хiмiчний склад, стан речовини - первинна, рекуперована, регенерована, обсяги, цiльове призначення речовини та її використання у технологiчному процесi);

     5) звiт за останнi п'ять рокiв про операцiї з контрольованими речовинами для суб'єктiв господарювання, що здiйснювали iмпорт контрольованих речовин, за формою, встановленою Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     5. Пiдставами для вiдмови у наданнi частки в межах щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин є:

     1) подання оператором контрольованих речовин неповного пакета документiв, визначених частиною четвертою цiєї статтi;

     2) виявлення в документах, поданих оператором контрольованих речовин, недостовiрних вiдомостей;

     3) подання документiв, визначених частиною четвертою цiєї статтi, з порушенням строкiв подання документiв для отримання частки в межах щорiчної нацiональної квоти на iмпорт контрольованих речовин, що встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     6. Iмпорт та розмiщення на ринку контрольованих речовин в одноразових контейнерах, крiм iмпорту для лабораторних та аналiтичних цiлей, заборонено.

     7. З 1 сiчня року, наступного пiсля набрання чинностi цим Законом, та кожного наступного 12-мiсячного перiоду кожен оператор контрольованих речовин, що здiйснює iмпорт контрольованих речовин, забезпечує розрахунковий рiвень метилбромiду, який вiн розмiщує на ринку або використовує для власних потреб для цiлей карантинної обробки та обробки перед транспортуванням, що не перевищує середнiй розрахунковий рiвень метилбромiду, який вiн розмiщував на ринку або використовував для власних потреб для цiлей карантинної обробки та обробки перед транспортуванням у 1996 - 1998 роках.

     Стаття 8. Використання контрольованих речовин та поводження з контрольованими речовинами

     1. Контрольованi речовини, якi мiстяться у холодильному, кондицiонувальному та нагрiвальному насосному обладнаннi, обладнаннi, що мiстить розчинники на основi контрольованих речовин, системах протипожежного захисту та вогнегасниках, високовольтних розподiльних пристроях, пiдлягають рекуперацiї для забезпечення їх рециклiнгу, регенерацiї або знешкодження.

     Рекуперацiя контрольованих речовин з метою рециклiнгу, регенерацiї або їх знешкодження повинна вiдбуватися до зняття з експлуатацiї обладнання, протягом їх технiчного обслуговування та експлуатацiї.

     2. Викиди контрольованих речовин у навколишнє природне середовище забороняються.

     У разi виявлення витокiв контрольованих речовин оператори контрольованих речовин повиннi вжити заходiв для забезпечення негайного їх усунення протягом строку, що не перевищує 14 днiв.

     3. Оператори контрольованих речовин забезпечують для стацiонарного обладнання або систем, що мiстять озоноруйнiвнi речовини:

     масою 3 кiлограми або бiльше - проходження перевiрки наявностi витоку не рiдше одного разу на рiк (така вимога не поширюється на обладнання з герметичними системами, на яких зазначено iнформацiю про наявнiсть герметичної системи i якi мiстять менше 6 кiлограмiв озоноруйнiвних речовин);

     масою 30 кiлограмiв або бiльше - проходження перевiрки наявностi витоку не рiдше одного разу на шiсть мiсяцiв;

     масою 300 кiлограмiв або бiльше - проходження перевiрки наявностi витоку не рiдше одного разу на три мiсяцi та встановлення системи виявлення витокiв.

     4. Пiд час експлуатацiї стацiонарного холодильного обладнання, систем кондицiонування повiтря та теплових насосiв, включаючи їх контури, а також систем протипожежного захисту, якi мiстять фторованi парниковi гази, оператори контрольованих речовин забезпечують проведення перевiрок наявностi витокiв (герметичностi):

     обладнання, в якому мiстяться фторованi парниковi гази в кiлькостi вiд 5 до 50 тонн в еквiвалентi CO2 (перевiряється не рiдше одного разу на 12 мiсяцiв, а за наявностi системи виявлення витокiв - не рiдше одного разу на 24 мiсяцi);

     обладнання, в якому мiстяться фторованi парниковi гази в кiлькостi вiд 50 до 500 тонн в еквiвалентi CO2 (перевiряється не рiдше одного разу на шiсть мiсяцiв, а за наявностi системи виявлення витокiв - не рiдше одного разу на 12 мiсяцiв);

     обладнання, в якому мiстяться фторованi парниковi гази в кiлькостi не менше 500 тонн в еквiвалентi CO2 (перевiряється не рiдше одного разу на три мiсяцi та оснащується системою виявлення витокiв).

     5. Додатково обладнання перевiряється щодо наявностi витоку протягом одного мiсяця пiсля ремонту витоку. Перевiрку наявностi витокiв повиннi проводити особи, що пройшли навчання та отримали квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) вiдповiдно до статей 10, 11 цього Закону.

     6. У разi якщо одноразовий або багаторазовий контейнер досягає кiнця перiоду експлуатацiї, оператори контрольованих речовин, якi використовують такий контейнер для цiлей транспортування або зберiгання контрольованих речовин, зобов'язанi забезпечити належну рекуперацiю будь-яких залишкiв контрольованих речовин, що там мiстяться, для забезпечення їх рециклiнгу, регенерацiї або знешкодження.

     7. Суб'єкти господарювання мають право надавати послуги з обслуговування товарiв та обладнання, рециклiнгу, регенерацiї, знешкодження, перевiрки наявностi витокiв контрольованих речовин, за умови що до їх штату входять особи, якi отримали квалiфiкацiйнi документи (сертифiкати) згiдно iз статтею 11 цього Закону. Роботи з обслуговування товарiв та обладнання можуть здiйснюватися виключно особами, якi отримали квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для провадження такої дiяльностi.

     Стаття 9. Знешкодження контрольованих речовин

     1. Знешкодження контрольованих речовин здiйснюється виключно за допомогою технологiй, перелiк та порядок використання яких встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки.

     2. Вилучення з експлуатацiї, демонтування i знищення товарiв та обладнання здiйснюються тiльки пiсля рекуперацiї та передачi контрольованих речовин для рециклiнгу, регенерацiї або знешкодження.

Роздiл III
НАВЧАННЯ ТА ПIДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛIФIКАЦIЇ

     Стаття 10. Навчання персоналу

     1. Навчання фiзичних осiб, якi претендують на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката) для виконання робiт iз:

     встановлення, обслуговування, технiчного обслуговування, ремонту або зняття з експлуатацiї холодильного, кондицiонувального та нагрiвального насосного обладнання, обладнання, що мiстить розчинники на основi контрольованих речовин, систем протипожежного захисту та вогнегасникiв, автомобiлей-рефрижераторiв та причiпiв-рефрижераторiв, високовольтних розподiльних пристроїв;

     перевiрки наявностi витокiв iз холодильного, кондицiонувального та нагрiвального насосного обладнання, обладнання, що мiстить розчинники на основi контрольованих речовин, систем протипожежного захисту та вогнегасникiв, в автомобiлях-рефрижераторах та причiпах-рефрижераторах;

     рекуперацiї контрольованих речовин;

     знешкодження контрольованих речовин може здiйснюватися на базi закладiв вищої освiти, закладiв пiслядипломної освiти та iнших закладiв освiти, а також на базi суб'єктiв господарювання, якi є операторами контрольованих речовин вiдповiдно до отриманої лiцензiї на освiтню дiяльнiсть за навчальними програмами, визначеними частиною другою цiєї статтi.

     2. Навчання фiзичних осiб, якi претендують на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката), проводиться за програмами, що передбачають набуття таких професiйних знань та навичок:

     знання нормативно-правових актiв i технiчних стандартiв провадження дiяльностi з контрольованими речовинами та товарами, що їх мiстять;

     безпечне поводження з обладнанням типу та розмiру, що охоплюються квалiфiкацiйним документом (сертифiкатом);

     вжиття заходiв щодо запобiгання витокам i викидам, усунення наслiдкiв витокiв та викидiв контрольованих речовин;

     рекуперацiя, регенерацiя, рециклiнг та знешкодження контрольованих речовин;

     знання технологiй замiни або скорочення використання контрольованих речовин, а також безпечне поводження з ними.

     Акредитацiя освiтнiх програм для навчання фiзичних осiб, якi претендують на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката), здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про освiту". Пiд час розроблення освiтнiх програм враховуються мiнiмальнi вимоги до навчальних програм, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки.

     3. Пiсля закiнчення навчання за результатами складання iспиту особа отримує квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) про пiдтвердження результатiв навчання.

     Стаття 11. Пiдтвердження квалiфiкацiї персоналу

     1. Квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, видається у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     2. Для отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, кандидат подає органовi, визначеному частиною першою цiєї статтi, такi документи:

     заяву за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки;

     копiї документiв про профiльну освiту, здобуту в закладах освiти, за спецiальнiстю чи напрямом, пiдготовка за якими дає право кандидату претендувати на отримання квалiфiкацiйного документа (сертифiката) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону. Перелiк таких спецiальностей та напрямiв встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки;

     копiї документiв, що пiдтверджують стаж роботи не менше одного року за спецiальнiстю згiдно з перелiком, встановленим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки;

     копiї документiв, що пiдтверджують результати навчання вiдповiдно до статтi 10 цього Закону та результати складання iспиту.

     3. Квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, не є документом про вищу освiту державного зразка згiдно iз Законом України "Про вищу освiту".

     Квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, повинен мiстити:

     найменування органу, що видав квалiфiкацiйний документ (сертифiкат);

     iм'я особи, яка отримала квалiфiкацiйний документ (сертифiкат);

     номер квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     дату видачi квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     дату закiнчення строку дiї квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     назву закладу, на базi якого особа пройшла навчання та склала квалiфiкацiйний iспит;

     перелiк робiт, якi має право виконувати особа;

     пiдпис уповноваженої особи та печатку органу, що видав квалiфiкацiйний документ (сертифiкат).

     4. Квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, дiйсний протягом трьох рокiв.

     Орган, визначений Кабiнетом Мiнiстрiв України, видає квалiфiкацiйний документ (сертифiкат) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, не пiзнiше 10 робочих днiв з дня подання документiв, визначених частиною другою цiєї статтi.

     5. У видачi квалiфiкацiйного документа (сертифiката) для виконання робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, може бути вiдмовлено в разi виявлення в документах, поданих особою, недостовiрних вiдомостей.

     6. Строк дiї квалiфiкацiйного документа (сертифiката) може бути припинено достроково чи зупинено на строк до одного року органом, який видав квалiфiкацiйний документ (сертифiкат), або в судовому порядку в разi грубих порушень, допущених пiд час проведення робiт, визначених частиною першою статтi 10 цього Закону, а також порушення законодавства України у сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв.

     7. Пiсля отримання згоди на обробку персональних даних осiб, якi отримали квалiфiкацiйнi документи (сертифiкати), центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi охорони навколишнього природного середовища, вносить до Реєстру таку iнформацiю про осiб, якi отримали квалiфiкацiйний документ (сертифiкат):

     iм'я особи, яка отримала квалiфiкацiйний документ (сертифiкат);

     номер квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     дату видачi квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     дату закiнчення строку дiї квалiфiкацiйного документа (сертифiката);

     перелiк робiт, якi має право виконувати особа.

     Iнформацiя про осiб, якi отримали квалiфiкацiйнi документи (сертифiкати), вноситься до Реєстру з метою забезпечення державного облiку осiб, якi отримали квалiфiкацiйнi документи (сертифiкати).

Роздiл IV
МАРКУВАННЯ ТОВАРIВ ТА ОБЛАДНАННЯ, ЩО МIСТЯТЬ КОНТРОЛЬОВАНI РЕЧОВИНИ

     Стаття 12. Iнформацiя, зазначена в маркуваннi

     1. Товари та обладнання можуть розмiщуватися на ринку, iмпортуватися або експортуватися лише за наявностi вiдповiдного маркування. Таке маркування пiд час митного оформлення товарiв перевiряється посадовими особами митних органiв.

     2. Маркування товарiв та обладнання, а також їх тари та упаковки повинно мiстити такi данi:

     1) iнформацiю про те, що у виробi або обладнаннi мiстяться або використовуються контрольованi речовини;

     2) прийняте промислове найменування контрольованих речовин, якi мiстяться або використовуються у товарi, їх хiмiчну назву;

     3) фактичну або розрахункову кiлькiсть контрольованої речовини в товарi;

     4) посилання на присутнiсть контрольованої речовини в герметичному обладнаннi.

     3. Маркування регенерованих i рецикльованих контрольованих речовин повинно мiстити iнформацiю про регенерацiю i рециклiнг, номер партiї, найменування та мiсцезнаходження юридичної особи або мiсце проживання фiзичної особи - пiдприємця, яка здiйснила регенерацiю та/або рециклiнг.

     4. Маркування контрольованих речовин, призначених для знешкодження, повинно мiстити iнформацiю про те, що вмiст контейнера призначений тiльки для знешкодження.

     5. Маркування контрольованих речовин, призначених для використання у вiйськовiй технiцi, повинно мiстити iнформацiю про те, що вмiст контейнера призначений тiльки для використання у вiйськовiй технiцi.

     6. Маркування контрольованих речовин, iмпортованих для виготовлення напiвпровiдникових матерiалiв i очищення камер хiмiчного осадження з парової фази, що застосовуються в секторi виробництва напiвпровiдникiв, повинно мiстити iнформацiю про те, що контрольованi речовини призначенi для виготовлення напiвпровiдникових матерiалiв i очищення камер хiмiчного осадження з парової фази.

     7. Маркування контрольованих речовин, призначених для використання як сировини, повинно мiстити iнформацiю про те, що вмiст контейнера призначений тiльки для використання як сировини.

     8. Маркування контрольованих речовин, призначених для виробництва дозуючих iнгаляторiв для доставки лiкарських речовин, повинно мiстити iнформацiю про те, що вмiст контейнера призначений тiльки для використання у виробництвi дозуючих iнгаляторiв, доставки лiкарських речовин.

     9. Маркування контрольованих речовин, призначених для лабораторних та аналiтичних цiлей, повинно мiстити iнформацiю про те, що контрольованi речовини призначенi лише для використання у лабораторних та аналiтичних цiлях.

     Стаття 13. Мiнiмальнi вимоги до маркування

     1. Маркування повинно бути чiтким, стiйким до стирання i розмiщуватися в одному з таких мiсць:

     1) поблизу сервiсних отворiв, якi використовуються для заправки або збирання контрольованих речовин;

     2) на тiй частинi виробу або обладнання, в якiй мiстяться контрольованi речовини.

     2. Iнформацiя про вмiст фторованих парникових газiв у складi пiнокартону повинна розмiщуватися на самому матерiалi, легко читатися i бути стiйкою до стирання.

     3. Маркування контрольованих речовин, товарiв та обладнання, що iмпортуються або експортуються, здiйснюється державною або англiйською мовою. Маркування контрольованих речовин, товарiв та обладнання, що розмiщуються на ринку, здiйснюється державною мовою.

Роздiл V
ОБЛIК ТА ЗВIТУВАННЯ

     Стаття 14. Облiк iнформацiї про дiяльнiсть з контрольованими речовинами, товарами та обладнанням

     1. Облiк iнформацiї про контрольованi речовини, товари та обладнання, вiдходи, що мiстять контрольованi речовини, є обов'язковим для всiх суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють операцiї з контрольованими речовинами, товарами та обладнанням.

     2. Оператори контрольованих речовин, що здiйснюють iмпорт або експорт контрольованих речовин, ведуть облiк даних про:

     кiлькiсть кожного виду контрольованих речовин, у тому числi у складi сумiшей, якi було ними iмпортовано, експортовано або розмiщено на ринку України, зазначаючи окремо стан речовини (первинна, рекуперована, регенерована) та цiльове призначення речовини (використання, розмiщення на ринку, знешкодження, рециклiнг, рекуперацiя, зберiгання), iнформацiю про покупця/продавця такої речовини, товари та обладнання (найменування юридичної особи, прiзвище, iм'я та по батьковi фiзичної особи - пiдприємця, код ЄДРПОУ, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi), мiсцезнаходження юридичної особи або мiсце проживання фiзичної особи - пiдприємця, прiзвище, iм'я та по батьковi, посаду керiвника пiдприємства, контактний номер телефону та адресу електронної пошти);

     залишки контрольованих речовин кожного виду на кiнець року.

     3. Оператори контрольованих речовин, якi провадять дiяльнiсть з використання контрольованих речовин, забезпечують ведення облiку:

     кiлькостi за видами контрольованих речовин, доданих пiд час установки, проведення поточного ремонту, технiчного обслуговування або внаслiдок витоку;

     кiлькостi накопичених рекуперованих контрольованих речовин;

     фактiв використання рецикльованої або регенерованої контрольованої речовини та її кiлькостi, а також найменувань та адрес суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють поводження з контрольованими речовинами;

     обладнання та кiлькостi контрольованих речовин, що в ньому мiститься;

     дат i результатiв проведення перевiрок на витоки контрольованих речовин;

     кiлькостi та стану накопичених контрольованих речовин пiд час обслуговування, ремонту та остаточної утилiзацiї обладнання;

     вiдомостей про особу (прiзвище, iм'я та по батьковi, посада, номер квалiфiкацiйного документа (свiдоцтва), яка виконала роботи iз встановлення, обслуговування, технiчного обслуговування, ремонту, зняття з експлуатацiї обладнання, перевiрки наявностi витокiв, рекуперацiї, знешкодження контрольованих речовин.

     4. Оператори контрольованих речовин, якi здiйснюють поводження з контрольованими речовинами, ведуть облiк даних про кiлькiсть кожного виду контрольованої речовини, що їх було рекуперовано, рецикльовано, регенеровано або знешкоджено.

     5. Облiк iнформацiї про вiдходи, що мiстять контрольованi речовини, є обов'язковим для всiх суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють операцiї з вiдходами, що мiстять контрольованi речовини.

     Стаття 15. Звiтування

     1. Iнформацiя, що облiковується вiдповiдно до цього Закону, зберiгається оператором контрольованих речовин протягом не менше п'яти рокiв з дня створення такої iнформацiї та надається на вимогу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, та центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв.

     2. Оператори контрольованих речовин, якi здiйснюють операцiї з контрольованими речовинами, зобов'язанi подавати щороку центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, звiтнiсть у порядку, встановленому таким органом.

     3. Iнформацiя про iмпорт/експорт контрольованих речовин, товарiв та обладнання подається щомiсяця та щороку центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державної митної справи, державну полiтику у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування митного законодавства, центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки.

     4. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, подає щороку перелiк операторiв контрольованих речовин, вiдомостi про яких було внесено до Реєстру, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державної митної справи, державну полiтику у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування митного законодавства.

     5. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища та екологiчної безпеки, подає щороку iнформацiю про споживання контрольованих речовин до Озонового Секретарiату вiдповiдно до вимог статтi 7 Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар.

Роздiл VI
КОНТРОЛЬ ЗА ДОТРИМАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ТА ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА ЙОГО ПОРУШЕННЯ

     Стаття 16. Контроль за дотриманням законодавства

     1. Порушення законодавства в сферi озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв тягнуть за собою вiдповiдальнiсть згiдно iз законом.

     2. Контроль за дотриманням вимог цього Закону в межах своїх повноважень здiйснюють центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державної митної справи, державну полiтику у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування митного законодавства.

     3. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, має право проводити перевiрку дотримання вимог цього Закону операторами контрольованих речовин вiдповiдно до Закону України "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi".

     4. Пiд час проведення перевiрок уповноваженi представники центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, мають право доступу на територiю, на якiй знаходяться товари та обладнання.

     5. Пiд час проведення перевiрок на законну вимогу уповноваженого представника центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, оператори контрольованих речовин зобов'язанi надати необхiднi iнформацiю та документи.

     6. Пiд час проведення перевiрок уповноважений представник центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику iз здiйснення державного нагляду (контролю) у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, користується правами, передбаченими законодавством України.

Роздiл VII
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, та вводиться в дiю через шiсть мiсяцiв з дня набрання ним чинностi, крiм:

     частини шостої статтi 7, яка вводиться в дiю через три роки з дня набрання чинностi цим Законом;

     роздiлу IV, який вводиться в дiю через один рiк з дня набрання чинностi цим Законом.

     2. З дня набрання чинностi цим Законом iмпорт i розмiщення на ринку товарiв та обладнання, що мiстять або працюють з використанням озоноруйнiвних речовин, заборонено.

     Винятком є iмпорт i розмiщення на ринку товарiв та обладнання, що мiстять або працюють з використанням озоноруйнiвних речовин:

     якi було iмпортовано до набрання чинностi цим Законом, але не розмiщено на ринку;

     для цiлей карантинної обробки та обробки перед транспортуванням;

     в особливих випадках, передбачених рiшеннями сторiн Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар;

     для найважливiших видiв застосування, визначених окремими рiшеннями на нарадах сторiн Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар.

     3. З 1 сiчня 2021 року розмiщення на ринку первинних озоноруйнiвних речовин заборонено.

     4. Внести до Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до N 51, ст. 1122) такi змiни:

     доповнити статтею 792 такого змiсту:

     "Стаття 792. Порушення правил недопущення та запобiгання витокам i викидам озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв

     Порушення правил недопущення та запобiгання витокам i викидам озоноруйнiвних речовин та фторованих парникових газiв -

     тягне за собою накладення штрафу на посадових осiб вiд ста до двохсот неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян";

     у частинi першiй статтi 2421 цифри "781 - 79" замiнити цифрами "781, 79, 792".

     5. Кабiнету Мiнiстрiв України у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:

     забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
12 грудня 2019 року
N 376-IX

 

Додаток N 1
до Закону України
вiд 12 грудня 2019 року N 376-IX

ПЕРЕЛIК
озоноруйнiвних речовин, їх озоноруйнiвний потенцiал та потенцiал глобального потеплiння

Речовина Озоноруйнiвний потенцiал 100-рiчний потенцiал глобального потеплiння
Хiмiчна формула Позначення
CFCl3 (ХФВ-11) 1 4750
CF2Cl2 (ХФВ-12) 1 10900
C2F3Cl3 (ХФВ-113) 0,8 6130
C2F4Cl2 (ХФВ-114) 1 10000
C2F5Cl (ХФВ-115) 0,6 7370
CF2BrCl (галон-1211) 3  
CF3Br (галон-1301) 10  
C2F4Br2 (галон-2402) 6  
CF3Cl (ХФВ-13) 1  
C2FCl5 (ХФВ-111) 1  
C2F2Cl4 (ХФВ-112) 1  
C3FCl7 (ХФВ-211) 1  
C3F2Cl6 (ХФВ-212) 1  
C3F3Cl5 (ХФВ-213) 1  
C3F4Cl4 (ХФВ-214) 1  
C3F5Cl3 (ХФВ-215) 1  
C3F6Cl2 (ХФВ-216) 1  
C3F7Cl (ХФВ-217) 1  
CCl4 Тетрахлорметан 1  
C2H3Cl3 1,1,1-трихлоретан (метилхлороформ) 0,1  
CHFCl2 (ГХФВ-21) 0,04 151
CHF2Cl (ГХФВ-22) 0,055 1810
CH2FCl (ГХФВ-31) 0,02  
C2HFCl4 (ГХФВ-121) 0,01 - 0,04  
C2HF2Cl3 (ГХФВ-122) 0,02 - 0,08  
C2HF3Cl2 (ГХФВ-123) 0,02 - 0,06 77
CHCl2CF3 (ГХФВ-123) 0,02  
C2HF4Cl (ГХФВ-124) 0,02 - 0,04 609
CHFCICF3 (ГХФВ-124) 0,022  
C2H2FCl3 (ГХФВ-131) 0,007 - 0,05  
C2H2F2Cl2 (ГХФВ-132) 0,008 - 0,05  
C2H2F3Cl (ГХФВ-133) 0,02 - 0,06  
C2H3FCl2 (ГХФВ-141) 0,005 - 0,07  
CH3CFCl2 (ГХФВ-141b) 0,11 725
C2H3F2Cl (ГХФВ-142) 0,008 - 0,07  
CH3CF2Cl (ГХФВ-142b) 0,065 2310
C2H4FCl (ГХФВ-151) 0,003 - 0,005  
C3HFCl6 (ГХФВ-221) 0,015 - 0,07  
C3HF2Cl5 (ГХФВ-222) 0,01 - 0,09  
C3HF3Cl4 (ГХФВ-223) 0,01 - 0,08  
C3HF4Cl3 (ГХФВ-224) 0,01 - 0,09  
C3HF5Cl2 (ГХФВ-225) 0,02 - 0,07  
CF3CF2CHCl2 (ГХФВ-225ca) 0,025 122
CF2ClCF2CHClF (ГХФВ-225cb) 0,033 595
C3HF6Cl (ГХФВ-226) 0,02 - 0,1  
C3H2FCl5 (ГХФВ-231) 0,05 - 0,09  
C3H2F2Cl4 (ГХФВ-232) 0,008 - 0,1  
C3H2F3Cl3 (ГХФВ-233) 0,007 - 0,23  
C3H2F4Cl2 (ГХФВ-234) 0,01 - 0,28  
C3H2F5Cl (ГХФВ-235) 0,03 - 0,52  
C3H3FCl4 (ГХФВ-241) 0,004 - 0,09  
C3H3F2Cl3 (ГХФВ-242) 0,005 - 0,13  
C3H3F3Cl2 (ГХФВ-243) 0,007 - 0,12  
C3H3F4Cl (ГХФВ-244) 0,009 - 0,14  
C3H4FCl3 (ГХФВ-251) 0,001 - 0,01  
C3H4F2Cl2 (ГХФВ-252) 0,005 - 0,04  
C3H4F3Cl (ГХФВ-253) 0,003 - 0,03  
C3H5FCl2 (ГХФВ-261) 0,002 - 0,02  
C3H5F2Cl (ГХФВ-262) 0,002 - 0,02  
C3H6FCl (ГХФВ-271) 0,001 - 0,03  
CHFBr2   1  
CHF2Br (ГБФВ-22B1) 0,74  
CH2FBr   0,73  
C2HFBr4   0,3 - 0,8  
C2HF2Br3   0,5 - 1,8  
C2HF3Br2   0,4 - 1,6  
C2HF4Br   0,7 - 1,2  
C2H2FBr3   0,1 - 1,1  
C2H2F2Br2   0,2 - 1,5  
C2H2F3Br   0,7 - 1,6  
C2H3FBr2   0,1 - 1,7  
C2H3F2Br   0,2 - 1,1  
C2H4FBr   0,07 - 0,1  
C3HFBr6   0,3 - 1,5  
C3HF2Br5   0,2 - 1,9  
C3HF3Br4   0,3 - 1,8  
C3HF4Br3   0,5 - 2,2  
C3HF5Br2   0,9 - 2  
C3HF6Br   0,7 - 3,3  
C3H2FBr5   0,1 - 1,9  
C3H2F2Br4   0,2 - 2,1  
C3H2F3Br3   0,2 - 5,6  
C3H2F4Br2   0,3 - 7,5  
C3H2F5Br   0,9 - 1,4  
C3H3FBr4   0,08 - 1,9  
C3H3F2Br3   0,1 - 3,1  
C3H3F3Br2   0,1 - 2,5  
C3H3F4Br   0,3 - 4,4  
C3H4FBr3   0,03 - 0,3  
C3H4F2Br2   0,1 - 1  
C3H4F3Br   0,07 - 0,8  
C3H5FBr2   0,04 - 0,4  
C3H5F2Br   0,07 - 0,8  
C3H6FBr   0,02 - 0,7  
CH2BrCl бромхлорметан 0,12  
CH3Br метилбромiд 0,6  

     Для цiлей цього Закону за наявностi дiапазону показникiв озоноруйнiвного потенцiалу речовини застосовується найвищий iз них.

 

Додаток N 2
до Закону України
вiд 12 грудня 2019 року N 376-IX

ПЕРЕЛIК
фторованих парникових газiв, їх потенцiал глобального потеплiння

Речовина 100-рiчний потенцiал глобального потеплiння
Хiмiчна формула Позначення
1. CHF2CHF2 HFC-134 1100
CH2FCF3 HFC-134a 1430
CH2FCHF2 HFC-143 353
CHF2CH2CF3 HFC-245fa 1030
CF3CH2CF2CH3 HFC-365mfc 794
CF3CHFCF3 HFC-227ea 3220
CH2FCF2CF3 HFC-236cb 1340
CHF2CHFCF3 HFC-236ea 1370
CF3CH2CF3 HFC-236fa 9810
CH2FCF2CHF2 HFC-245ca 693
CF3CHFCHFCF2CF3 HFC-43-10mee 1640
CH2F2 HFC-32 675
CHF2CF3 HFC-125 3500
CH3CF3 HFC-143a 4470
CH3F HFC-41 92
CH2FCH2F HFC-152 53
CH3CHF2 HFC-152a 124
CHF3 HFC-23 14800
2. SF6 гексафторид сiрки 22200
CF4 тетрафторид вуглецю 5700
C2F6 гексафторетан 11900
C3F8 октафторпропан 8600
C4F10 перфторбутан 8600
C5F12 перфторпентан 8900
C6F14 перфторгексан 9000
c-C4F8 октафторциклобутан 10000
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.