КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 29 квiтня 2020 р. | N 321 |
---|
Про затвердження Порядку функцiонування єдиного
рахунка та виконання норм статтi 351
Податкового кодексу України центральними
органами виконавчої влади
Вiдповiдно до пункту 351.10 статтi 351 Податкового кодексу України Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок функцiонування єдиного рахунка та виконання норм статтi 351 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади, що додається.
2. Державнiй податковiй службi та Державнiй казначейськiй службi забезпечити до 31 грудня 2020 р. за рахунок i в межах видаткiв, передбачених їм у Законi України "Про Державний бюджет України на 2020 рiк", впровадження i функцiонування єдиного рахунка.
3. Мiнiстерству фiнансiв привести у тримiсячний строк власнi нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть з цiєю постановою.
4. Ця постанова набирає чинностi з дня її опублiкування, крiм пункту 1 цiєї постанови, який набирає чинностi одночасно iз Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податкiв i зборiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування".
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 квiтня 2020 р. N 321 |
ПОРЯДОК
функцiонування єдиного рахунка та виконання норм
статтi 351 Податкового кодексу України
центральними органами виконавчої влади
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механiзм функцiонування єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податкiв i зборiв, передбачених Податковим кодексом України (далi - Кодекс), єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування вiдповiдно до положень Закону України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" (далi - єдиний внесок) та iнших платежiв, що визначенi вiдповiдним законодавством та контроль за справлянням яких покладено на ДПС, заборгованостi з iнших платежiв (далi - грошовi зобов'язання та/або податковий борг (заборгованiсть) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС) та виконання норм статтi 351 Кодексу.
2. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
єдина картка платника - електронний модуль руху коштiв платника на єдиному рахунку;
iнтегрована картка платника - форма оперативного облiку податкiв, зборiв, платежiв та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу;
iнформацiйно-телекомунiкацiйна система - iнтегрований комплекс процесiв, компонентiв та засобiв апаратного i програмного забезпечення для виконання цiльової функцiї;
контрольний ренкiнг платникiв за показниками - упорядкована iнформацiя за платниками, сформована засобами iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи ДПС за певними кiлькiсними показниками, якою ДПС та її територiальнi органи (далi - органи ДПС) керуються пiд час визначення сум та черговостi сплати платежiв з єдиного рахунка на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску;
онлайн-iнформацiя - сукупнiсть згенерованих в iнформацiйно-телекомунiкацiйнiй системi ДПС даних у розрiзi платникiв щодо надходжень на єдиний рахунок на пiдставi iнформацiї про рух коштiв на єдиному рахунку, зафiксованих на певну дату та час;
офлайн-iнформацiя - сукупнiсть згенерованих в iнформацiйно-телекомунiкацiйнiй системi ДПС даних у розрiзi платникiв щодо надходжень на єдиний рахунок на пiдставi уточненої/визначеної через електронний кабiнет iнформацiї про призначення платежу вiдповiдному одержувачу, зафiксованих на певну дату та час;
платники - фiзичнi особи (резиденти i нерезиденти України), юридичнi особи (резиденти i нерезиденти України) та їх вiдокремленi пiдроздiли, якi мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять дiяльнiсть (операцiї), що є об'єктом оподаткування згiдно з Кодексом, законодавством про збiр та облiк єдиного внеску та iншого вiдповiдного законодавства, i на яких покладено обов'язок iз сплати податкiв, зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Iншi термiни в цьому Порядку вживаються у значеннi, наведеному в Кодексi, Бюджетному кодексi України, Законi України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" та у бюджетному законодавствi.
3. Єдиний рахунок не може використовуватися платником для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податку на додану вартiсть, акцизного податку з реалiзацiї пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унiтарними пiдприємствами та їх об'єднаннями.
4. Кошти, що облiковуються на єдиному рахунку, не належать ДПС.
Механiзм зарахування платниками коштiв на єдиний рахунок
5. Для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, в Казначействi на iм'я ДПС в установленому порядку вiдкривається єдиний рахунок за субрахунком вiдповiдно до плану рахункiв бухгалтерського облiку в державному секторi, затвердженого Мiнфiном.
6. Повiдомлення про використання або про вiдмову вiд використання єдиного рахунка подається платником в електроннiй формi через електронний кабiнет у порядку, встановленому статтею 421 Кодексу.
Платник має право повiдомити про використання або про вiдмову вiд використання єдиного рахунка один раз протягом календарного року.
Якщо платник - юридична особа має вiдокремленi пiдроздiли, то повiдомлення про використання або про вiдмову вiд використання єдиного рахунка подається такою юридичною особою за кожним вiдокремленим пiдроздiлом.
Використання єдиного рахунка платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повiдомлення про використання єдиного рахунка.
У разi вiдмови платника вiд використання єдиного рахунка таке використання припиняється починаючи з 1 сiчня наступного календарного року на пiдставi повiдомлення про вiдмову вiд використання єдиного рахунка.
7. На пiдставi повiдомлення про використання єдиного рахунка ДПС не пiзнiше наступного робочого дня пiсля його подання платником включає такого платника до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок.
На пiдставi повiдомлення про вiдмову вiд використання єдиного рахунка ДПС не пiзнiше наступного робочого дня пiсля подання платником зазначеного повiдомлення вносить до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок, iнформацiю про виключення такого платника з реєстру з 1 сiчня календарного року, що настає за роком, в якому було подано повiдомлення про вiдмову вiд використання єдиного рахунка.
У реєстрi платникiв, якi використовують єдиний рахунок, зазначається:
найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника;
податковий номер або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та офiцiйно повiдомили про це вiдповiдному контролюючому органовi i мають вiдмiтку в паспортi);
дата включення платника до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок;
дата виключення платника з реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок.
Iнформацiя за визначеним платником з реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок (крiм реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв або серiї (за наявностi) та номера паспорта фiзичної особи), є доступною на офiцiйному веб-порталi ДПС.
8. ДПС засобами iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи ДПС вiдкриває єдину картку платника виключно на пiдставi даних реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок.
В єдинiй картцi платника вiдображаються данi про платника та операцiї, що проводяться з коштами, якi зарахованi/перерахованi/повернутi (врахованi) на єдиний рахунок/з єдиного рахунка.
Iнформацiя про рух коштiв на єдиному рахунку доступна платнику в електронному кабiнетi в актуальному станi.
9. Пiд час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, вiдповiдно до пункту 351.3 статтi 351 Кодексу платник не має права сплачувати такi кошти на iншi рахунки, вiдкритi Казначейством для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Кошти, якi сплаченi на iншi рахунки у випадку, передбаченому абзацом першим цього пункту, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями та пiдлягають поверненню у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу.
10. Для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, на єдиний рахунок у нацiональнiй валютi зараховуються:
кошти, сплаченi платником з поточного рахунка в установi банку;
кошти, стягнутi з поточного рахунка платника в установi банку органами ДПС;
кошти, стягнутi у межах виконавчого провадження за податками i зборами, єдиним внеском та iншими платежами, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, що надiйшли з депозитних рахункiв органiв державної виконавчої служби;
помилково та/або надмiру сплаченi суми грошового зобов'язання та пенi у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу;
помилково сплаченi суми єдиного внеску.
З єдиного рахунка кошти перераховуються:
на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску;
на поточний рахунок платника в установi банку - помилково та/або надмiру сплаченi суми грошового зобов'язання та пенi у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу, та помилково сплаченi суми єдиного внеску.
11. Для зарахування коштiв на єдиний рахунок платник заповнює розрахунковий документ на переказ вiдповiдно до вимог Порядку заповнення документiв на переказ у разi сплати (стягнення) податкiв, зборiв, митних платежiв, єдиного внеску, здiйснення бюджетного вiдшкодування податку на додану вартiсть, повернення помилково або надмiру зарахованих коштiв, затвердженого Мiнфiном.
Для зарахування коштiв, стягнутих у межах виконавчого провадження, на єдиний рахунок органи державної виконавчої служби заповнюють розрахунковий документ на переказ вiдповiдно до вимог зазначеного Порядку.
Для зарахування на єдиний рахунок коштiв, стягнутих вiдповiдно до глави 9 роздiлу II Кодексу, органи ДПС заповнюють вiдповiдний розрахунковий документ згiдно з Iнструкцiєю про безготiвковi розрахунки в Українi в нацiональнiй валютi, затвердженою постановою Правлiння Нацiонального банку вiд 21 сiчня 2004 р. N 22, з урахуванням вимог зазначеного Порядку.
12. Зарахування коштiв на єдиний рахунок та перерахування з єдиного рахунка пiдтверджуються Казначейством шляхом надання ДПС iнформацiї про рух коштiв на єдиному рахунку.
13. На пiдставi iнформацiї про рух коштiв на єдиному рахунку ДПС вiдображає кошти в єдинiй картцi платника у режимi реального часу, але не пiзнiше наступного робочого дня пiсля отримання iнформацiї вiд Казначейства.
14. Якщо на єдиний рахунок надiйшли кошти вiд платника, не включеного до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок, та/або ДПС не може iдентифiкувати платника з iнформацiї про рух коштiв на єдиному рахунку, такi кошти повертаються ДПС на рахунок платника, вiдкритий в установi банку, через який здiйснено таке зарахування. Зазначенi кошти не вважаються зарахованими на єдиний рахунок та не пiдлягають вiдображенню в єдинiй картцi платника.
15. За коштами, якi вiдповiдно до абзацу четвертого пункту 351.7 статтi 351 Кодексу є помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями, ДПС не пiзнiше наступного робочого дня з дня зарахування таких коштiв на єдиний рахунок надсилає платнику через електронний кабiнет повiдомлення про виявленi помилки чи розбiжностi за таким розрахунковим документом.
Платник не пiзнiше наступного робочого дня пiсля отримання вiд ДПС повiдомлення про виявленi помилки чи розбiжностi за таким розрахунковим документом визначає через електронний кабiнет належнiсть платежу вiдповiдному одержувачу.
Якщо платник протягом зазначеного строку не визначив належнiсть платежу вiдповiдному одержувачу, iнформацiя з розрахункового документа вважається iнформацiєю без визначення належностi платежу вiдповiдному одержувачу i суми такого платежу включаються ДПС до реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка з урахуванням черговостi сплати, визначеної пунктом 351.6 статтi 351, пунктом 89.7 статтi 89 та пунктом 131.2 статтi 131 Кодексу.
Механiзм перерахування коштiв з єдиного рахунка на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску
16. ДПС генерує за платниками, що включенi до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок:
1) онлайн-iнформацiю в розрiзi платникiв про зарахування коштiв на єдиний рахунок на пiдставi даних єдиної картки платника не пiзнiше 15 год. 00 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв. Кошти, якi надiйшли на єдиний рахунок пiсля 15 год. 00 хв., включаються до такої iнформацiї на наступний робочий день;
2) офлайн-iнформацiю в розрiзi платникiв про помилково та/або надмiру сплаченi грошовi зобов'язання (зобов'язання з єдиного внеску) i пенi, що надiйшли на єдиний рахунок, за якими платник уточнив належнiсть платежу вiдповiдному одержувачу та/або визначив напрям використання таких коштiв через електронний кабiнет, на пiдставi даних електронного кабiнету не пiзнiше 14 год. 00 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв. Кошти, за якими надiйшли повiдомлення щодо визначення/уточнення призначення платежу пiсля 14 год. 00 хв., включаються до такої iнформацiї на наступний робочий день;
3) контрольнi ренкiнги платникiв за показниками, якi пiдлягають сплатi на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску (далi - контрольнi ренкiнги), не пiзнiше 9 год. 00 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв за показниками:
сум недоїмки, штрафних санкцiй та пенi з єдиного внеску в розрiзi складових та календарної черговостi виникнення таких сум у межах вiдповiдного технологiчного коду станом на попереднiй робочий день;
сум податкового боргу та заборгованостi з iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, у розрiзi складових та календарної черговостi виникнення таких сум у межах вiдповiдного платежу станом на попереднiй робочий день;
розстрочених (вiдстрочених) сум на дату формування такого контрольного ренкiнгу;
сум грошових зобов'язань, визначених за результатами контрольно-перевiрочної роботи станом на дату формування такого контрольного ренкiнгу;
сум податкових зобов'язань платникiв, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, визначених органом ДПС на дату формування такого контрольного ренкiнгу;
сум грошових зобов'язань (зобов'язань з єдиного внеску), самостiйно визначених платником на дату формування такого контрольного ренкiнгу;
сум надмiру сплачених грошових зобов'язань платникiв та сум платежiв, якi сплаченi та будуть нарахованi в наступних звiтних перiодах, а також переплати з єдиного внеску станом на попереднiй робочий день.
Контрольнi ренкiнги пiдтверджуються не пiзнiше 13 год. 00 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв, керiвником територiального органу ДПС або особою, що виконує його обов'язки, шляхом накладення квалiфiкованого електронного пiдпису;
4) реєстр платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка не пiзнiше 15 год. 30 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв, шляхом спiвставлення онлайн-iнформацiї, офлайн-iнформацiї з контрольними ренкiнгами за показниками, якi пiдлягають перерахуванню на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску.
Реєстр платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка пiдтверджується щодня не пiзнiше 16 год. 30 хв., крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв, керiвником вiдповiдального структурного пiдроздiлу територiального органу ДПС або особою, що виконує його обов'язки, та керiвником територiального органу ДПС або особою, що виконує його обов'язки, шляхом накладення квалiфiкованих електронних пiдписiв та квалiфiкованої електронної печатки вiдповiдного територiального органу ДПС на кожний запис такого реєстру в порядку, визначеному пунктами 24 - 28 цього Порядку.
Для формування реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника ДПС керується нормами пунктiв 351.5, 351.7 статтi 351 Кодексу з урахуванням черговостi сплати, визначеної пунктом 351.6 статтi 351, пунктом 89.7 статтi 89 та пунктом 131.2 статтi 131 Кодексу.
17. Реєстр платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка є пiдставою для перерахування Казначейством платежiв зазначеним у ньому отримувачам.
Пiсля пiдтвердження Казначейством факту прийняття до виконання записiв реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка в порядку, визначеному пунктами 24 - 28 цього Порядку, данi такого реєстру стають доступними для перегляду платником через електронний кабiнет у порядку, передбаченому статтею 421 Кодексу, та є пiдставою для вiдображення органами ДПС в iнтегрованiй картцi платника сум надходжень на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску.
18. Вiдповiдальними за повноту показникiв та своєчаснiсть пiдтвердження контрольних ренкiнгiв, якi є пiдставою для формування реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка, є керiвники структурних пiдроздiлiв ДПС за напрямами роботи.
Повернення (врахування) помилково та/або надмiру зарахованих коштiв
19. Платник має право через електронний кабiнет визначити напрям використання суми помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань i пенi, наявних на дату формування реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника, якi повиннi враховуватися пiд час формування такого реєстру.
20. Суми помилково та/або надмiру сплачених платником грошових зобов'язань i пенi, зобов'язань з єдиного внеску, за даними ДПС, вважаються коштами, що надiйшли на єдиний рахунок, та враховуються ДПС пiд час формування реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника на дату формування такого реєстру в такий спосiб:
визнаються зарахованими за одним i тим самим видом доходiв до державного та/або мiсцевих бюджетiв, а у частинi зобов'язань з єдиного внеску - до бюджетiв Пенсiйного фонду України та фондiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування, за якими такi кошти облiковуються;
перераховуються Казначейством мiж рiзними видами доходiв державного та/або мiсцевих бюджетiв за висновком ДПС, поданим в установленому законодавством порядку Казначейству, на пiдставi визначеного напряму використання суми помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань i пенi таким платником.
Положення цього пункту не позбавляють платника права на повернення помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань i пенi у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу.
21. Повернення (врахування) помилково та/або надмiру зарахованих до державного та мiсцевих бюджетiв коштiв (грошовi зобов'язання i пеня, передбаченi Кодексом, та iншi платежi, контроль за справлянням яких покладено на ДПС), якi сплаченi через єдиний рахунок, проводиться вiдповiдно до Порядку повернення коштiв, помилково або надмiру зарахованих до державного та мiсцевих бюджетiв, затвердженого Мiнфiном.
22. Повернення (врахування) помилково та/або надмiру зарахованих до Пенсiйного фонду України та фондiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування коштiв (зобов'язань з єдиного внеску), якi сплаченi через єдиний рахунок, проводиться вiдповiдно до Порядку зарахування у рахунок майбутнiх платежiв єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування або повернення надмiру та/або помилково сплачених коштiв, затвердженого Мiнфiном.
23. Для цiлей застосування пунктiв 19 - 22 цього Порядку враховуються суми помилково та/або надмiру сплачених платником грошових зобов'язань i пенi, що виникли, за даними органiв ДПС, починаючи з 1 сiчня 2021 р. та не повернутi платнику.
Iнформацiйна взаємодiя мiж ДПС та Казначейством про рух коштiв на єдиному рахунку
24. Обмiн iнформацiєю мiж ДПС та Казначейством щодо сум грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, зарахованих на єдиний рахунок та перерахованих на бюджетнi рахунки за надходженнями та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску, здiйснюється з дотриманням вимог Законiв України "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах", "Про електроннi документи та електронний документообiг" та "Про електроннi довiрчi послуги".
Iнформацiйна взаємодiя ДПС та Казначейства здiйснюється з використанням каналiв зв'язку спецiальної iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи органiв виконавчої влади, яка входить до складу Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку.
У разi вiдсутностi технiчної можливостi передачi даних з використанням каналiв конфiденцiйного зв'язку (спецiальної iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи органiв виконавчої влади, яка входить до складу Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку) така передача здiйснюється iнформацiйно-телекомунiкацiйними засобами з використанням засобiв технiчного та криптографiчного захисту iнформацiї вiдповiдно до вимог законодавства з питань захисту iнформацiї.
У разi виникнення обставин, якi унеможливлюють виконання положень цього Порядку, суб'єкти iнформацiйного обмiну зобов'язанi невiдкладно поiнформувати про це один одного.
ДПС та Казначейство для здiйснення iнформацiйного обмiну використовують виключно захищенi носiї особистих ключiв.
Iнформацiя з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинна оброблятися в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах ДПС та Казначейства iз застосуванням комплексної системи захисту iнформацiї з пiдтвердженою вiдповiднiстю.
25. Структура i формат даних, що передаються та приймаються в порядку iнформацiйної взаємодiї ДПС та Казначейства, визначаються вiдповiдним протоколом.
Iнформацiя про рух коштiв на єдиному рахунку формується Казначейством та подається ДПС в електронному виглядi щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв, в актуальному станi.
Якщо в iнформацiї про рух коштiв на єдиному рахунку вiдображенi кошти платника, якого ДПС не може iдентифiкувати та/або який не включений до реєстру платникiв, якi використовують єдиний рахунок, такi кошти пiдлягають поверненню платнику. Для виконання такої операцiї ДПС формує та надсилає Казначейству електронний розрахунковий документ, оформлений згiдно з вимогами Нацiонального банку.
26. Для перерахування сум грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованостi) з податкiв i зборiв, єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску, ДПС до 16 год. 30 хв. щодня, крiм вихiдних, святкових та неробочих днiв, надсилає Казначейству реєстр платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка.
Кожний запис реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка мiстить квалiфiкованi електроннi пiдписи керiвника вiдповiдального структурного пiдроздiлу територiального органу ДПС або особи, що виконує його обов'язки, керiвника територiального органу ДПС або особи, що виконує його обов'язки, та квалiфiковану електронну печатку вiдповiдного територiального органу ДПС.
У реєстрi платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка зазначаються:
код та найменування територiального органу ДПС;
податковий номер або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та офiцiйно повiдомили про це вiдповiдному контролюючому органу i мають вiдмiтку в паспортi);
найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника;
дата зарахування коштiв на єдиний рахунок;
код класифiкацiї доходiв бюджету / технологiчний код єдиного внеску;
сума коштiв, що пiдлягає зарахуванню до бюджетiв або на рахунок органу ДПС, вiдкритого в Казначействi для зарахування єдиного внеску;
рахунок, на який перераховуються кошти;
реквiзити отримувача коштiв;
призначення платежу.
Казначейство у день отримання такого реєстру забезпечує до 17 год. 30 хв. автоматичну обробку записiв пiсля їх перевiрки.
27. Пiд час автоматичної обробки Казначейство проводить перевiрку квалiфiкованих електронних пiдписiв, квалiфiкованої електронної печатки вiдповiдного територiального органу ДПС та повноти платiжних реквiзитiв отримувачiв коштiв.
На кожний запис реєстру платежiв з єдиного рахунка за окремим платником у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка Казначейство формує та надсилає ДПС квитанцiю про отримання та результати обробки таких записiв з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису посадової (уповноваженої) особи.
Записи, якi не пройшли перевiрку квалiфiкованих електронних пiдписiв, квалiфiкованої електронної печатки вiдповiдного територiального органу ДПС та/або повноти платiжних реквiзитiв отримувачiв коштiв, до виконання Казначейством не приймаються. Казначейство iнформує ДПС про вiдмову у прийняттi таких записiв та причини вiдмови шляхом надсилання вiдповiдної квитанцiї. Записи, за якими отримано вiдмову в їх прийняттi, стають доступними територiальним органам ДПС для опрацювання з використанням засобiв iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем ДПС.
Територiальний орган ДПС за результатами опрацювання записiв, якi не пройшли проведеної Казначейством перевiрки, на наступний робочий день пiсля отримання квитанцiї з вiдмовою виправляє помилки та повторно надсилає записи Казначейству.
28. Запис у реєстрi платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка може бути вiдкликаний територiальним органом ДПС у будь-який час до списання суми коштiв з єдиного рахунка шляхом подання Казначейству повiдомлення про вiдкликання в електроннiй формi.
У разi виявлення технiчної та/або методологiчної помилки за сумами, якi були включенi ДПС до реєстру платежiв з єдиного рахунка в розрiзi окремого платника у складi зведеного реєстру платежiв з єдиного рахунка та вiдповiдно перерахованi Казначейством з єдиного рахунка на бюджетнi рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетнi рахунки органiв ДПС, вiдкритi в Казначействi для зарахування єдиного внеску, не пiзнiше нiж протягом наступного робочого дня з дня виявлення помилки:
для повернення коштiв з бюджетного рахунка за надходженнями ДПС формує та надсилає Казначейству повiдомлення iз зазначенням:
- коду територiального органу ДПС;
- податкового номера або серiї (за наявностi) та номера паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та офiцiйно повiдомили про це вiдповiдному контролюючому органовi i мають вiдмiтку в паспортi);
- дати зарахування коштiв на бюджетний рахунок за надходженнями;
- коду класифiкацiї доходiв бюджету;
- суми коштiв, що пiдлягають поверненню на єдиний рахунок;
- реквiзитiв бюджетного рахунка за надходженнями, з якого перераховуються кошти;
- реквiзитiв рахунка, на який перераховуються кошти;
- призначення платежу;
для повернення коштiв з небюджетного рахунка органу ДПС, вiдкритого в Казначействi для зарахування єдиного внеску, вiдповiдний орган ДПС надсилає органу Казначейства розрахунковий документ, оформлений згiдно з вимогами законодавства.
На кожне повiдомлення, яке ДПС надсилає Казначейству, накладається пiдпис керiвника вiдповiдального структурного пiдроздiлу територiального органу ДПС або особи, що виконує його обов'язки, керiвника територiального органу ДПС або особи, що виконує його обов'язки, та квалiфiкована електронна печатка вiдповiдного територiального органу ДПС.
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |