ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державний бюджет України на 2020 рiк
Стаття 1. Визначити на 2020 рiк:
доходи Державного бюджету України у сумi 1.095.580.446,2 тис. гривень, у тому числi доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумi 975.170.869 тис. гривень та доходи спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 120.409.577,2 тис. гривень, згiдно з додатком N 1 до цього Закону;
видатки Державного бюджету України у сумi 1.182.010.356,6 тис. гривень, у тому числi видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.052.678.829,4 тис. гривень та видатки спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 129.331.527,2 тис. гривень;
повернення кредитiв до Державного бюджету України у сумi 7.375.047,4 тис. гривень, у тому числi повернення кредитiв до загального фонду Державного бюджету України - у сумi 6.843.480,7 тис. гривень та повернення кредитiв до спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 531.566,7 тис. гривень;
надання кредитiв з Державного бюджету України у сумi 15.220.857 тис. гривень, у тому числi надання кредитiв iз загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.701.031 тис. гривень та надання кредитiв iз спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 13.519.826 тис. гривень;
граничний обсяг дефiциту Державного бюджету України у сумi 94.275.720 тис. гривень, у тому числi граничний обсяг дефiциту загального фонду Державного бюджету України - у сумi 72.365.510,7 тис. гривень та граничний обсяг дефiциту спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 21.910.209,3 тис. гривень, згiдно з додатком N 2 до цього Закону;
оборотний залишок коштiв Державного бюджету України у розмiрi до 2 вiдсоткiв видаткiв загального фонду Державного бюджету України, визначених цiєю статтею.
Стаття 2. Затвердити бюджетнi призначення головним розпорядникам коштiв Державного бюджету України на 2020 рiк у розрiзi вiдповiдальних виконавцiв за бюджетними програмами, розподiл видаткiв на забезпечення здiйснення правосуддя мiсцевими, апеляцiйними судами та функцiонування органiв i установ системи правосуддя згiдно з додатками N 3, N 4 i N 7 до цього Закону.
Стаття 3. Затвердити на 2020 рiк мiжбюджетнi трансферти згiдно з додатками N 5 i N 6 до цього Закону.
Стаття 4. Затвердити перелiк кредитiв (позик), що залучаються державою до спецiального фонду Державного бюджету України у 2020 роцi вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, згiдно з додатком N 8 до цього Закону.
Дозволити Мiнiстерству фiнансiв України на пiдставi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженого з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету, вносити змiни до розпису спецiального фонду Державного бюджету України з метою вiдображення фактичного надходження у 2020 роцi кредитiв (позик), залучених державою вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, та витрат за вiдповiдними бюджетними програмами, перерозподiлу видаткiв бюджету i надання кредитiв з бюджету мiж такими бюджетними програмами головних розпорядникiв коштiв державного бюджету в межах загального обсягу залучення таких кредитiв (позик), затвердженого у додатку N 8 до цього Закону, з коригуванням вiдповiдних показникiв фiнансування, видаткiв та кредитування, граничних обсягiв дефiциту державного бюджету i державного боргу, визначених цим Законом.
Стаття 5. Визначити на 31 грудня 2020 року граничний обсяг державного боргу в сумi 2.045.148.259,9 тис. гривень та граничний обсяг гарантованого державою боргу в сумi 318.371.749,6 тис. гривень.
Стаття 6. Установити, що у 2020 роцi державнi гарантiї в обсязi до 29.274.083,1 тис. гривень можуть надаватися:
1) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України:
а) для забезпечення часткового виконання (не бiльше 80 вiдсоткiв) боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування iнвестицiйних проектiв;
б) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави (в обсязi до 10.000.000 тис. гривень).
Програми, пов'язанi з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України до надання державних гарантiй.
Суб'єкти господарювання, щодо яких приймається рiшення про надання державних гарантiй для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань та сплачувати до державного бюджету плату за їх отримання;
в) для забезпечення виконання боргових зобов'язань Державної iпотечної установи за внутрiшнiми кредитами (позиками), що залучаються з метою фiнансування статутної дiяльностi, та за зовнiшнiми кредитами (позиками) з метою фiнансування iнвестицiйного проекту "Забезпечення житлом на умовах iпотечного кредитування або фiнансового лiзингу";
2) на пiдставi мiжнародних договорiв України за такими можливими напрямами: фiнансування iнвестицiйних, iнновацiйних, iнфраструктурних та iнших проектiв розвитку, якi мають стратегiчне значення та реалiзацiя яких сприятиме розвитку нацiональної економiки, проектiв, спрямованих на пiдвищення енергоефективностi та змiцнення конкурентних переваг українських пiдприємств.
Стаття 7. Установити у 2020 роцi прожитковий мiнiмум на одну особу в розрахунку на мiсяць у розмiрi з 1 сiчня 2020 року - 2027 гривень, з 1 липня - 2118 гривень, з 1 грудня - 2189 гривень, а для основних соцiальних i демографiчних груп населення:
дiтей вiком до 6 рокiв: з 1 сiчня 2020 року - 1779 гривень, з 1 липня - 1859 гривень, з 1 грудня - 1921 гривня;
дiтей вiком вiд 6 до 18 рокiв: з 1 сiчня 2020 року - 2218 гривень, з 1 липня - 2318 гривень, з 1 грудня - 2395 гривень;
працездатних осiб: з 1 сiчня 2020 року - 2102 гривнi, з 1 липня - 2197 гривень, з 1 грудня - 2270 гривень;
осiб, якi втратили працездатнiсть: з 1 сiчня 2020 року - 1638 гривень, з 1 липня - 1712 гривень, з 1 грудня - 1769 гривень.
Стаття 8. Установити у 2020 роцi мiнiмальну заробiтну плату:
у мiсячному розмiрi: з 1 сiчня - 4723 гривнi;
у погодинному розмiрi: з 1 сiчня - 28,31 гривнi.
Стаття 9. Установити, що у 2020 роцi рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для призначення допомоги вiдповiдно до Закону України "Про державну соцiальну допомогу малозабезпеченим сiм'ям" у вiдсотковому спiввiдношеннi до прожиткового мiнiмуму для основних соцiальних i демографiчних груп населення становить: для працездатних осiб - 25 вiдсоткiв; для дiтей: з 1 сiчня 2020 року - 85 вiдсоткiв, з 1 липня - 130 вiдсоткiв; для осiб, якi втратили працездатнiсть, та осiб з iнвалiднiстю - 100 вiдсоткiв вiдповiдного прожиткового мiнiмуму.
Рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для визначення права на звiльнення вiд плати за харчування дитини у державних i комунальних закладах дошкiльної освiти вiдповiдно до Закону України "Про дошкiльну освiту" у 2020 роцi збiльшується вiдповiдно до зростання прожиткового мiнiмуму.
Стаття 10. Установити, що у загальному фондi Державного бюджету України на 2020 рiк:
до доходiв належать надходження, визначенi частиною другою статтi 29 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 11 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17, 171, 172 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також: податок на дохiд та податок на прибуток пiдприємств, який сплачують суб'єкти, що провадять господарську дiяльнiсть з випуску та проведення лотерей, у повному обсязi; надходження вiд реалiзацiї автомобiлiв, наземних, водних та повiтряних транспортних засобiв, сiльськогосподарської технiки, обладнання та устаткування, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету;
джерелами формування у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною першою статтi 15 Бюджетного кодексу України, щодо державного бюджету (крiм надходжень, визначених статтею 12 цього Закону), в тому числi надходження вiд реалiзацiї державних резиденцiй, державних дач, будинкiв вiдпочинку, оздоровчих закладiв, iншого нерухомого майна, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету;
джерелами формування у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною другою статтi 30 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 13 цього Закону).
Стаття 11. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2020 рiк у частинi доходiв є надходження, визначенi частиною третьою статтi 29 Бюджетного кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17 i 432 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) кошти вiд сплати особами з iнвалiднiстю часткової вартостi автомобiлiв та кошти вiд реалiзацiї автомобiлiв, повернутих особами з iнвалiднiстю;
2) надходження в рамках програм допомоги i грантiв Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, за винятком надходжень, отриманих в рамках програми допомоги Європейського Союзу з пiдтримки комплексного реформування державного управлiння;
3) плата за продукцiю, документи, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус" i "Про дорожнiй рух";
4) 50 вiдсоткiв коштiв вiд реалiзацiї надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна Збройних Сил України;
5) 30 вiдсоткiв вартостi адмiнiстративної послуги, отриманої як частина адмiнiстративного збору за оформлення (у тому числi замiсть втрачених або викрадених), обмiн документiв, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус вiдповiдно до Закону України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус";
6) суми перевиконання податку на додану вартiсть з ввезених на митну територiю України товарiв (продукцiї), визначеного помiсячним розписом доходiв загального фонду державного бюджету протягом другого пiврiччя, за умови кумулятивного перевиконання з початку року помiсячного розпису податку на додану вартiсть з ввезених на митну територiю України товарiв (продукцiї), але не бiльше суми кумулятивного перевиконання помiсячного розпису загального фонду державного бюджету в цiлому;
7) плата за лiцензiї на здiйснення дiяльностi у сферi органiзацiї i проведення азартних iгор у межах обсягiв, визначених додатком N 1 до цього Закону;
8) 70 вiдсоткiв надходжень вiд реалiзацiї майна, конфiскованого за рiшенням суду (крiм майна, конфiскованого за вчинення корупцiйного та пов'язаного з корупцiєю правопорушення), понад обсяги, визначенi додатком N 1 до цього Закону;
9) внески на регулювання, якi сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферах енергетики та комунальних послуг, вiдповiдно до статтi 13 Закону України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг".
Стаття 12. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2020 рiк у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 15 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ;
2) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд державного пiдприємства "Нацiональна атомна енергогенеруюча компанiя "Енергоатом" вiдповiдно до статей 7 i 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки", що надiйшли у минулi перiоди;
3) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження Державного агентства автомобiльних дорiг України, одержанi за рахунок запозичень, залучених пiд державнi гарантiї у 2012 i 2013 роках;
4) залишок коштiв, джерелом формування яких були кошти, отриманi вiд продажу частин встановленої кiлькостi викидiв парникових газiв, передбаченого статтею 17 Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про змiну клiмату;
5) залишок коштiв, джерелом формування яких у 2019 роцi були надходження конфiскованих коштiв та коштiв, отриманих вiд реалiзацiї майна, конфiскованого за рiшенням суду за вчинення корупцiйного та пов'язаного з корупцiєю правопорушення.
Стаття 13. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2020 рiк у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) повернення бюджетних позичок, наданих на закупiвлю сiльськогосподарської продукцiї за державним замовленням (контрактом) 1994 - 1997 рокiв;
2) повернення коштiв, наданих для фiнансової пiдтримки заходiв в агропромисловому комплексi на умовах фiнансового лiзингу, а також закупiвлi племiнних нетелей та корiв, вiтчизняної технiки i обладнання для агропромислового комплексу, з наступною їх реалiзацiєю сiльськогосподарським пiдприємствам на умовах фiнансового лiзингу;
3) повернення коштiв, наданих з державного бюджету для кредитування окремих категорiй громадян, якi вiдповiдно до законодавства мають право на отримання таких кредитiв на будiвництво (придбання) житла, та науково-педагогiчних i педагогiчних працiвникiв, i пеня;
4) повернення кредитiв у сумi 6.745,1 тис. гривень, наданих у 2007 роцi з Державного бюджету України на реалiзацiю iнновацiйних та iнвестицiйних проектiв у галузях економiки, насамперед iз впровадження передових енергозберiгаючих технологiй i технологiй з виробництва альтернативних джерел палива;
5) повернення коштiв, наданих публiчному акцiонерному товариству "Укргiдроенерго" на поворотнiй основi для реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку;
6) повернення кредитiв, наданих iз спецiального фонду державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам на придбання житла.
Стаття 14. Установити, що у 2020 роцi кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами частини третьої статтi 15, частини третьої статтi 29 i частини третьої статтi 30 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалiзацiю програм та заходiв, визначених частиною четвертою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами статей 11, 12 i 13 цього Закону, спрямовуються вiдповiдно на:
1) придбання Фондом соцiального захисту iнвалiдiв автомобiлiв для осiб з iнвалiднiстю та iншi заходи щодо соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 11 цього Закону);
2) державну пiдтримку заходiв, спрямованих на зменшення обсягiв викидiв (збiльшення абсорбцiї) парникових газiв, у тому числi на утеплення примiщень закладiв соцiального забезпечення, розвиток мiжнародного спiвробiтництва з питань змiни клiмату (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 12 цього Закону);
3) реалiзацiю програм допомоги Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, що включає заходи щодо розвитку галузi енергетики, пiдтримки реалiзацiї державної екологiчної полiтики, пiдтримки реалiзацiї державної полiтики у сферi транспорту, пiдтримки регiональної полiтики, захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi та управлiння якiстю, управлiння державним кордоном (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 та пунктом 1 статтi 12 цього Закону);
4) придбання Мiнiстерством енергетики та захисту довкiлля України цiнних паперiв вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 12 та пунктом 4 статтi 13 цього Закону);
5) розвиток мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування (за рахунок джерел, визначених пунктами 3 i 5 статтi 12 цього Закону);
6) заходи, пов'язанi з формуванням державного резервного насiннєвого фонду (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 13 цього Закону);
7) фiнансову пiдтримку заходiв в агропромисловому комплексi на умовах фiнансового лiзингу (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 13 цього Закону);
8) надання кредитiв на будiвництво (придбання) житла для науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 13 цього Закону);
9) виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими пiд державнi гарантiї, з метою реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 13 цього Закону);
10) закупiвлю продукцiї, документiв, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус" i "Про дорожнiй рух" (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 11 цього Закону);
11) будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Збройних Сил України (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 11 цього Закону);
12) розбудову iнфраструктури Єдиного державного демографiчного реєстру та функцiонування органiв розпорядника зазначеного Реєстру (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 11 цього Закону);
13) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проекту "Житло для внутрiшньо перемiщених осiб" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 цього Закону);
14) надання пiльгових iпотечних кредитiв внутрiшньо перемiщеним особам (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 та пунктом 6 статтi 13 цього Закону);
15) фiнансування проектiв розвитку транспортної iнфраструктури у порядку, обсягах та згiдно з перелiком об'єктiв, що встановленi рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України, яке може передбачати визначення нових бюджетних програм (за рахунок 90 вiдсоткiв джерел, визначених пунктом 6 статтi 11 цього Закону);
16) забезпечення функцiонування i реформування центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, його територiальних органiв (за рахунок 10 вiдсоткiв джерел, визначених пунктом 6 статтi 11 цього Закону);
17) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю програми "Спроможна школа для кращих результатiв" (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
18) модернiзацiю та оновлення матерiально-технiчної бази багатопрофiльних лiкарень iнтенсивного лiкування (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
19) першочергове забезпечення сiльських населених пунктiв централiзованим водопостачанням (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
20) реалiзацiю державного iнвестицiйного проекту "Приведення стану автомобiльних дорiг транспортного сполучення Київ-Суми-Харкiв (в межах Чернiгiвської та Сумської областей) до сучасних технiчних вимог" (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
21) реалiзацiю державного iнвестицiйного проекту "Покращення стану автомобiльних дорiг загального користування у Львiвськiй областi" (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
22) розвиток фiзичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
23) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на будiвництво нових, реконструкцiю та капiтальний ремонт iснуючих спортивних п'ятдесятиметрових i двадцятип'ятиметрових басейнiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
24) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на створення нових, будiвельно-ремонтнi роботи iснуючих палацiв спорту та завершення розпочатих у попередньому перiодi робiт з будiвництва/реконструкцiї палацiв спорту (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
25) здiйснення заходiв для виконання завдань i функцiй Нацiональної полiцiї України в обсягах та порядку, встановлених Кабiнетом Мiнiстрiв України (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
26) забезпечення функцiонування постiйно дiючого незалежного державного колегiального органу, що здiйснює державне регулювання, монiторинг та контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статтi 11 цього Закону);
27) облаштування вiйськових комiсарiатiв (територiальних центрiв комплектування та соцiальної пiдтримки) та їх всебiчне забезпечення (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 12 цього Закону) за новою бюджетною програмою;
28) будiвництво автотранспортної магiстралi через р. Днiпро у м. Запорiжжi (автомобiльна дорога загального користування державного значення Н-08 Бориспiль-Днiпро-Запорiжжя (через м. Кременчук) - Марiуполь "Пiд'їзд до о. Хортиця (автотранспортна магiстраль через р. Днiпро у м. Запорiжжi)") (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 12 цього Закону) за новою бюджетною програмою.
Стаття 15. Установити, що у 2020 роцi Нацiональний банк України пiсля пiдтвердження зовнiшнiм аудитом та затвердження Радою Нацiонального банку України рiчної фiнансової звiтностi та формування Нацiональним банком України резервiв у порядку та розмiрах, визначених Законом України "Про Нацiональний банк України", перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 40.709.000 тис. гривень.
Кошти, передбаченi в частинi першiй цiєї статтi, перераховуються Нацiональним банком України до Державного бюджету України вiдповiдно до графiка, встановленого Мiнiстерством фiнансiв України.
Стаття 16. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй додаткової емiсiї банкiв з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету у тижневий строк.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 17. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, в обмiн на такi облiгацiї векселiв, виданих Фондом гарантування вкладiв фiзичних осiб, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 18. Надати право Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснювати розподiл резерву коштiв освiтньої субвенцiї та перерозподiл такої субвенцiї мiж мiсцевими бюджетами.
При розподiлi резерву освiтньої субвенцiї для бюджету Балтської мiської об'єднаної територiальної громади Одеської областi враховуються особливостi утворення такої громади як об'єднаної територiальної громади з адмiнiстративним центром у мiстi обласного значення i застосовується формульний розрахунок освiтньої субвенцiї як для бюджетiв об'єднаних територiальних громад iз зазначенням вiдповiдного рiвня бюджету.
Стаття 19. Установити, що залишки коштiв за медичною субвенцiєю на 1 квiтня 2020 року зберiгаються на рахунках вiдповiдних мiсцевих бюджетiв i можуть використовуватися на оновлення матерiально-технiчної бази, комп'ютеризацiю та iнформатизацiю комунальних закладiв охорони здоров'я, якi є надавачами медичних послуг (крiм первинної медичної допомоги) за програмою медичних гарантiй.
Стаття 20. Установити, що розподiл субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв у рамках Надзвичайної кредитної програми для вiдновлення України мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 21. Установити, що у 2020 роцi розподiл бюджетних призначень спецiального фонду державного бюджету, джерелом формування якого є кошти позики Мiжнародного банку реконструкцiї та розвитку для реалiзацiї проекту "Програма "Прискорення приватних iнвестицiй у сiльське господарство України", здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 22. Установити, що у 2020 роцi реалiзацiя державних гарантiй медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантiй здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 23. Установити, що до 1 квiтня 2020 року, як виняток з положень пункту 3 частини першої статтi 89, пункту 3 частини першої статтi 90 та частини першої статтi 1034 Бюджетного кодексу України, через Нацiональну службу здоров'я України у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, продовжується реалiзацiя пiлотного проекту з реалiзацiї державних гарантiй медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантiй для вторинної (спецiалiзованої) медичної допомоги у Полтавськiй областi на умовах спiвфiнансування з мiсцевих бюджетiв.
Стаття 24. Установити, що у 2020 роцi надходження плати за лiцензiї на здiйснення дiяльностi у сферi органiзацiї i проведення азартних iгор понад обсяги, визначенi додатком N 1 до цього Закону, зараховуються до спецiального фонду державного бюджету та спрямовуються на субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю програми "Спроможна школа для кращих результатiв", модернiзацiю та оновлення матерiально-технiчної бази багатопрофiльних лiкарень iнтенсивного лiкування, реалiзацiю пiлотного проекту щодо змiни механiзму фiнансового забезпечення оперативного лiкування з трансплантацiї органiв та iнших анатомiчних матерiалiв, лiкування громадян України за кордоном.
Розподiл таких коштiв за напрямами (заходами) здiйснюється за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженим з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Стаття 25. Установити, що у 2020 роцi акцiонерне товариство "Нацiональна акцiонерна компанiя "Нафтогаз України" за результатами фiнансово-господарської дiяльностi у 2019 роцi перераховує до загального та спецiального фондiв державного бюджету частину чистого прибутку (доходу) або дивiденди (дохiд), нарахованi на акцiї (частки) господарських товариств, у статутних капiталах яких є державна власнiсть, що вилучаються до державного бюджету.
Надходження до спецiального фонду державного бюджету, визначенi частиною першою цiєї статтi, спрямовуються у порядку та обсягах, що визначенi рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженим з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету (яке може передбачати визначення нових бюджетних програм), для поповнення статутного капiталу акцiонерного товариства "Магiстральнi газопроводи України" для придбання у акцiонерного товариства "Укртрансгаз" частки у статутному капiталi товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "Оператор газотранспортної системи України" у розмiрi 100 вiдсоткiв статутного капiталу пiсля визначення у встановленому порядку вартостi 100 вiдсоткiв частки товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "Оператор газотранспортної системи України" та виконання умов договору купiвлi-продажу (щодо умов передачi) такої частки.
Стаття 26. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами, заходами) за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладiв вищої освiти" (код 2201140) Мiнiстерство освiти i науки України утворює комiсiю, до складу якої входять члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету за рiшенням цього комiтету (чисельнiстю не менше 50 вiдсоткiв складу такої комiсiї) та голова Комiтету Верховної Ради України з питань освiти, науки та iнновацiй.
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2020 року.
2. Додатки NN 1 - 8 до цього Закону є його невiд'ємною частиною.
3. Зупинити на 2020 рiк дiю:
абзацу другого частини першої статтi 241 Бюджетного кодексу України;
частини другої статтi 18 Закону України "Про судову експертизу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1994 р., N 28, ст. 232; 2017 р., N 48, ст. 436; 2018 р., N 6 - 7, ст. 43) щодо розмiру посадових окладiв судових експертiв;
частини першої статтi 121, частин першої, другої i п'ятої статтi 122 Закону України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81; 2010 р., N 1, ст. 3; 2013 р., N 14, ст. 90; 2014 р., N 20 - 21, ст. 712);
абзацу першого частини п'ятої статтi 4 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31).
4. Установити, що норми частини дванадцятої статтi 29 Закону України "Про вiйськовий обов'язок i вiйськову службу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2006 р., N 38, ст. 324; 2014 р., N 29, ст. 942; 2017 р., N 2, ст. 25); статей 11 i 12 Закону України "Про соцiальний i правовий захист вiйськовослужбовцiв та членiв їх сiмей" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 15, ст. 190 iз наступними змiнами); частини п'ятої статтi 21 Закону України "Про Нацiональну гвардiю України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014 р., N 17, ст. 594); статей 1, 9, 40 i 481 Житлового кодексу Української РСР (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1983 р., додаток до N 28, ст. 573); частини п'ятої статтi 23 Закону України "Про Державну кримiнально-виконавчу службу України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 30, ст. 409; 2017 р., N 2, ст. 25); частин третьої, сьомої та одинадцятої статтi 119 Кодексу цивiльного захисту України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 34 - 35, ст. 458); статей 95 i 96 Закону України "Про Нацiональну полiцiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 40 - 41, ст. 379; 2017 р., N 2, ст. 25); Закону України "Про пробацiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 13, ст. 93); абзацу другого частини п'ятої статтi 4 та абзацу другого частини третьої статтi 10 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31) застосовуються у порядку та розмiрах, що встановленi Кабiнетом Мiнiстрiв України з урахуванням наявних фiнансових ресурсiв державного i мiсцевих бюджетiв.
5. Мiнiстерству оборони України, Державнiй спецiальнiй службi транспорту України, Головному управлiнню розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональнiй полiцiї України, Нацiональнiй гвардiї України, Державнiй прикордоннiй службi України, Службi зовнiшньої розвiдки України, Державнiй службi спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державнiй службi України з надзвичайних ситуацiй передбачати у межах видаткiв державного бюджету на їх утримання на вiдповiдний рiк протягом строку дiї вiдповiдних господарських договорiв про закупiвлю товарiв, робiт i послуг для виконання програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, необхiднi кошти для їх оплати, включаючи щомiсячну сплату вiдсоткiв за користування кредитами (позиками), залученими пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України.
Мiнiстерство оборони України, Державна спецiальна служба транспорту України, Головне управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональна полiцiя України, Нацiональна гвардiя України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнiшньої розвiдки України, Державна служба спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державна служба України з надзвичайних ситуацiй беруть бюджетнi зобов'язання за програмами пiдвищення обороноздатностi i безпеки держави, що реалiзуються iз залученням кредитiв (позик) пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України, та Державна казначейська служба України реєструє такi бюджетнi зобов'язання у межах вiдповiдних господарських договорiв та наданих на зазначену мету державних гарантiй.
6. Установити, що у 2020 роцi фiнансове забезпечення закладiв охорони здоров'я, якi належать до сфери управлiння Мiнiстерства охорони здоров'я України, Нацiональної академiї медичних наук України, Державного управлiння справами, Нацiональної академiї наук України, Мiнiстерства соцiальної полiтики України та не уклали з Нацiональною службою здоров'я України договiр про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантiй, здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету за бюджетними програмами головних розпорядникiв бюджетних коштiв, до сфери управлiння яких належать такi заклади охорони здоров'я.
7. Кабiнету Мiнiстрiв України:
запровадити механiзм iндикативної собiвартостi як фактичнi витрати, що прямо пов'язанi з наданням освiтнiх послуг з пiдготовки здобувачiв вищої освiти в закладах вищої освiти на умовах державного (регiонального) замовлення;
вжити заходiв щодо забезпечення автономiзацiї закладiв вищої освiти;
забезпечити створення єдиної електронної системи монiторингу працевлаштування випускникiв закладiв професiйної (професiйно-технiчної), фахової передвищої та вищої освiти.
8. Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснити заходи щодо наближення у 2020 роцi розмiру прожиткового мiнiмуму до його реальної величини, яка розрахунково може становити близько 4251 гривнi, з вiдповiдним коригуванням розмiру прожиткового мiнiмуму для основних соцiальних i демографiчних груп населення.
9. Кабiнету Мiнiстрiв України до 1 лютого 2020 року подати на розгляд Верховної Ради України пропозицiї щодо внесення змiн до Державного бюджету України на 2020 рiк у частинi встановлення вiдносин мiж державним бюджетом та бюджетами об'єднаних територiальних громад, у яких у 2019 роцi вiдбулися першi вибори депутатiв сiльської, селищної, мiської ради та вiдповiдного сiльського, селищного, мiського голови та додатковi вибори депутатiв сiльських, селищних рад або вiдбулося приєднання до територiальних громад мiст обласного значення сумiжних сiльських та селищних територiальних громад вiдповiдно до Закону України "Про добровiльне об'єднання територiальних громад", забезпечивши за необхiдностi визнання таких об'єднаних територiальних громад спроможними або внесення змiн до затверджених перспективних планiв формування територiй громад областей.
10. Кабiнету Мiнiстрiв України до 1 лютого 2020 року опрацювати питання щодо збiльшення освiтньої субвенцiї, здiйснивши її розподiл мiж мiсцевими бюджетами з урахуванням уточненого параметра кiлькостi учнiв усiх типiв закладiв загальної середньої освiти станом на 5 вересня 2019 року та забезпечивши внесення вiдповiдних змiн до формули розподiлу освiтньої субвенцiї мiж мiсцевими бюджетами.
11. Кабiнету Мiнiстрiв України за пiдсумками виконання Державного бюджету України у першому кварталi 2020 року розглянути питання щодо збiльшення видаткiв Державнiй судовiй адмiнiстрацiї України на забезпечення здiйснення правосуддя у необхiдному обсязi.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
14 листопада 2019 року
N 294-IX
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |