ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
07.04.11 | N 289 |
---|
Про затвердження Положення про Департамент
боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та
протидiї корупцiї
У зв'язку з уведенням у дiю наказом Держмитслужби України вiд 01.03.2011 N 146 структури та штатного розпису центрального апарату Державної митної служби України та вiдповiдно до наказу Держмитслужби України вiд 01.03.2011 N 147 "Про оптимiзацiю структури та дiяльностi окремих митних органiв" наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та протидiї корупцiї Державної митної служби України у трьох примiрниках (додаються).
2. Начальнику Управлiння справами (Погорєлова Т.В.) направити до Департаменту боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та протидiї корупцiї Державної митної служби України два примiрника Положення та двi належним чином завiренi копiї цього наказу.
3. Департаменту боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та протидiї корупцiї Державної митної служби України (Лисий В.М.) забезпечити державну реєстрацiю цього Положення вiдповiдно до вимог чинного законодавства.
4. Уважати таким, що втратили чиннiсть, Положення про Департамент боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України, затверджене наказом Держмитслужби України вiд 17.06.2010 N 655 "Про органiзацiйне вдосконалення дiяльностi пiдроздiлiв митних органiв, що здiйснюють заходи з боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил", та наказ Держмитслужби України вiд 07.04.2009 N 307 "Про затвердження Положення про Департамент аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту".
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Дериволкова С.Д.
Голова Служби | I.Г.Калєтнiк |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 07.04.2011р. N 289 |
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ДЕПАРТАМЕНТ БОРОТЬБИ З КОНТРАБАНДОЮ, АНАЛIЗУ
РИЗИКIВ ТА ПРОТИДIЇ КОРУПЦIЇ
1. Загальнi положення
1.1. ДЕПАРТАМЕНТ БОРОТЬБИ З КОНТРАБАНДОЮ, АНАЛIЗУ РИЗИКIВ ТА ПРОТИДIЇ КОРУПЦIЇ (далi - Департамент) є регiональною митницею, яка в межах своєї компетенцiї та делегованих Держмитслужбою повноважень здiйснює на митнiй територiї України митну справу та забезпечує комплексний контроль за додержанням законодавства України з питань митної справи, керiвництво та координацiю дiяльностi iнших регiональних митниць, митниць (далi - митнi органи) з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, аналiтичної роботи, контрольно-перевiрочної роботи, протидiї корупцiї.
1.2. Департамент у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, мiжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку, Митним кодексом України, iншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Держмитслужби, а також цим Положенням та iншими нормативно-правовими актами.
1.3. Департамент здiйснює свою дiяльнiсть згiдно з планами роботи Держмитслужби й Департаменту.
1.4. Положення про Департамент затверджується наказом Держмитслужби, положення про структурнi пiдроздiли Департаменту, посадовi iнструкцiї посадових осiб Департаменту затверджуються начальником Департаменту.
У структурi Департаменту функцiонує служба з питань протидiї корупцiї, положення про яку затверджується окремим наказом Держмитслужби.
1.5. Зоною дiяльностi Департаменту є митна територiя України.
1.6. Департамент пiдпорядковується Держмитслужбi.
Спрямування, координацiю та контроль дiяльностi Департаменту здiйснює заступник Голови Держмитслужби вiдповiдно до розподiлу функцiональних обов'язкiв мiж Головою Держмитслужби та його заступниками (далi - заступник Голови Служби). Безпосереднє керiвництво Департаментом здiйснює начальник Департаменту.
1.7. З питань органiзацiї службової дiяльностi Департаменту пiдпорядковуються пiдроздiли боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, митної варти, контрольно-перевiрочної роботи, протидiї корупцiї митних органiв та спецiалiзованих митних установ.
1.8. Структура, штатний розпис та кошторис Департаменту затверджуються Головою Держмитслужби. Гранична чисельнiсть працiвникiв Департаменту затверджується наказом Держмитслужби.
1.9. Департамент є юридичною особою, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та iншi печатки, штампи, бланки, вiдповiднi рахунки в територiальному вiддiленнi Державної казначейської служби України та уповноваженого банку.
1.10. Створення, реорганiзацiя та лiквiдацiя Департаменту здiйснюються Держмитслужбою згiдно з чинним законодавством.
1.11. Департамент виконує свої завдання як безпосередньо, так i через пiдроздiли митних органiв, якi призначенi для боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, управлiння ризиками, контрольно-перевiрочної роботи та протидiї корупцiї.
1.12. Фiнансування та матерiально-технiчне забезпечення дiяльностi Департаменту здiйснюється за рахунок коштiв Державного бюджету України у межах затвердженого кошторису та фактично видiлених асигнувань.
1.13. Департамент має митнi забезпечення, передбаченi Митним кодексом України, що зберiгаються в окремому сейфi в примiщеннi Департаменту й видаються у встановленому порядку начальником Департаменту або вповноваженою ним особою посадовим особам Департаменту (далi - працiвники) пiд пiдпис на термiн виконання службових повноважень.
1.14. Мiсцезнаходження Департаменту: 04119, м. Київ, вул. Дегтярiвська, 11-г.
2. Основнi завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Участь у реалiзацiї державної полiтики України у сферi захисту економiчних iнтересiв України, боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, протидiї корупцiї.
2.2. Органiзацiя дiяльностi митних органiв з виявлення, розкриття, припинення й профiлактики порушень митного та антикорупцiйного законодавства, запобiгання таким правопорушенням.
Координацiя взаємодiї з цих питань митних органiв з правоохоронними органами України, митними органами зарубiжних країн.
2.3. Органiзацiя та проведення заходiв з метою попередження незаконного перемiщення через митний кордон України наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв, зброї та боєприпасiв. Контроль за проведенням таких заходiв митними органами.
2.4. Органiзацiя проведення у взаємодiї iз правоохоронними органами України та iнших країн контрольованих поставок наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв.
Координацiя взаємодiї з цих питань митних органiв з правоохоронними органами України, митними органами зарубiжних країн.
2.5. Контроль за дiяльнiстю митних органiв з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, контрольно-перевiрочної роботи, протидiї корупцiї, додержанням законодавства пiд час здiйснення митними органами дiзнання в кримiнальних справах про контрабанду й провадження у справах про порушення митних правил.
Надання методичної й практичної допомоги митним органам з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
2.6. Забезпечення взаємодiї Держмитслужби з митними органами iноземних держав в напрямi надання адмiнiстративної допомоги з питань виявлення, розкриття, припинення й профiлактики порушень митного законодавства.
2.7. Органiзацiя взаємодiї та проведення скоординованих дiй з правоохоронними та iншими органами державної влади України, структурними пiдроздiлами Держмитслужби, митними органами, спецiалiзованими митними установами й органiзацiями за напрямом боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил, контрольно-перевiрочної роботи, протидiї корупцiї.
2.8. Аналiз форм, способiв контрабанди й порушень митних правил, структури предметiв правопорушень з метою усунення причин i умов їх вчинення, визначення можливих схем незаконного перемiщення товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України.
2.9. Здiйснення комплексного аналiзу зовнiшньоекономiчних операцiй та товаропотокiв з метою виявлення i усунення чинникiв, якi негативно впливають на справляння митних платежiв.
2.10. Органiзацiя, впровадження i забезпечення функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками при здiйсненнi митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв.
2.11. Аналiз причин та умов, що призвели до виникнення ризику. На пiдставi аналiзу накопиченої iнформацiї формування профiлiв ризику i рекомендацiй митним органам щодо застосування форм i обсягiв митного контролю й процедур митного оформлення.
2.12. Створення сприятливих умов для прискорення митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв з використанням системи управлiння ризиками.
2.13. Забезпечення контролю за дотриманням платниками податкiв вимог законодавства з питань митної справи шляхом органiзацiї та проведення документальних виїзних та невиїзних перевiрок.
2.14. Участь у державнiй системi запобiгання та протидiї легалiзацiї доходiв, одержаних злочинним шляхом.
2.15. Органiзацiя та участь у проведеннi комплексних та тематичних перевiрок оперативно-службової дiяльностi митних органiв, контроль та координацiя виконання рiшень, прийнятих керiвництвом Держмитслужби за результатами цих перевiрок.
2.16. Контроль за дотриманням посадовими особами митних органiв України вимог законодавства при здiйсненнi ними оперативно-службової дiяльностi.
2.17. Контроль за дотриманням митними органами встановленого законодавством порядку застосування митних процедур.
2.18. Забезпечення пiдготовки планiв проведення регiональними митницями, митницями планових виїзних перевiрок пiдприємств.
2.19. Органiзацiя, координацiя та контроль дiяльностi пiдроздiлiв митної варти митних органiв.
2.20. Проведення комплексного аналiзу статистичної та iншої iнформацiї, яка надходить до Департаменту вiд митних органiв, про результати їх роботи з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудита, протидiї корупцiї.
Органiзацiя заходiв щодо пiдвищення ефективностi та якостi роботи митних органiв в цьому напрямi.
2.21. Контроль за дотриманням антикорупцiйного законодавства посадовими особами митних органiв при виконаннi ними службових обов'язкiв.
2.22. Розробка, здiйснення та контроль проведення заходiв щодо запобiгання корупцiйним правопорушенням.
2.23. Iнiцювання та участь у проведеннi службових розслiдувань i службових перевiрок в митних органах. Ведення реєстрацiї актiв службових розслiдувань, призначених наказами Держмитслужби, вiдповiдно до компетенцiї контролювання виконання рiшень, прийнятих за їх результатами.
2.24. Узагальнення та аналiз результатiв службових розслiдувань i службових перевiрок, проведених у митнiй службi України.
2.25. Участь у виявленнi та документуваннi в межах повноважень, визначених законодавством, корупцiйних правопорушень та iнших протиправних дiянь, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi посадовими особами митних органiв.
2.26. Проведення профiлактичної, контрольно-перевiрочної, аналiтичної, органiзацiйної та роз'яснювальної роботи щодо запобiгання, протидiї корупцiйним правопорушенням та iншим протиправним дiянням, якi повязанi iз здiйсненням службової дiяльностi посадовими особами митних органiв.
2.27. Органiзацiя роботи телефону та електронної скриньки "довiри" Держмитслужби, забезпечення опрацювання iнформацiї, що за ними надходить, а також вжиття вiдповiдних заходiв реагування.
2.28. Участь в iнформацiйному i науково-дослiдному забезпеченнi здiйснення заходiв щодо запобiгання та протидiї корупцiї в митних органах, а також мiжнародному спiвробiтництвi у зазначенiй сферi.
2.29. Розробка нормативно-правових актiв з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудита, протидiї корупцiї.
2.30. Забезпечення рацiонального використання матерiальних i фiнансових ресурсiв вiдповiдно до нормативiв i кошторисiв, збереження державної власностi.
2.31. Взаємодiя з Управлiнням фiнансiв, бухгалтерського облiку та звiтностi Держмитслужби з питань облiку та звiряння обсягiв вилученого, конфiскованого та повернутого майна, а також обсягiв коштiв, що надходять вiд його реалiзацiї до Державного бюджету.
2.32. Виконання iнших завдань, визначених керiвництвом Держмитслужби.
3. Основнi повноваження Департаменту
Департамент вiдповiдно до покладених на нього повноважень:
3.1. Органiзує проведення митними органами заходiв з протидiї корупцiї, виявлення, розкриття, припинення й профiлактики порушень митного законодавства, запобiгання таким правопорушенням.
Розробляє й уносить керiвництву Держмитслужби пропозицiї щодо вдосконалення форм i методiв роботи митних органiв в цьому напрямi.
У встановленому Держмитслужбою порядку бере участь у перевiрках митних органiв з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
3.2. Розробляє, органiзовує та здiйснює самостiйно або у взаємодiї з правоохоронними органами України, iншими митними органами скоординованi заходи й спецiальнi операцiї з виявлення i припинення контрабанди та порушень митних правил, у тому числi поза пунктами пропуску на державному кордонi України, а також iз запобiгання незаконному перемiщенню транспортних засобiв, товарiв та iнших предметiв через митний кордон України й затримання осiб, причетних до такого перемiщення.
Органiзовує проведення заходiв з попередження незаконного перемiщення через митний кордон України iсторичних i культурних цiнностей, зброї та боєприпасiв, отруйних, сильнодiючих, радiоактивних або вибухових речовин, наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв.
Проводить самостiйно або у взаємодiї з правоохоронними органами України оперативнi заходи щодо виявлення, попередження та припинення контрабанди й порушень митних правил, у тому числi шляхом переоглядiв товарiв i транспортних засобiв, що пройшли митний контроль чи митне оформлення.
3.3. Здiйснює обмiн iнформацiєю з правоохоронними та митними органами, iншими органами виконавчої влади з питань, що стосуються виконання покладених на Департамент завдань.
3.4. Здiйснює оперативне iнформування митних органiв щодо фактiв пiдготовки до незаконного перемiщення через митний кордон України наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв, iсторичних i культурних цiнностей, зброї та боєприпасiв, отруйних, сильнодiючих, радiоактивних або вибухових речовин.
3.5. Проводить самостiйно або у взаємодiї з правоохоронними органами України спецiальнi заходи, у тому числi контрольованi поставки щодо виявлення, попередження, припинення контрабанди наркотичних засобiв, психотропних речовин, iх аналогiв та прекурсорiв.
Контролює проведення таких заходiв митними органами.
3.6. Органiзовує в установленному Держмитслужбою порядку взаємодiю й обмiн iнформацiєю з митними, правоохоронними органами та спецслужбами зарубiжних країн з питань протидiї незаконному перемiщенню наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв.
3.7. Забезпечує у встановленому Держмитслужбою порядку та на пiдставi мiжнародних угод участь митних органiв у мiжнародному спiвробiтництвi з питань протидiї контрабандi й порушенням митних правил, зокрема, щодо надання взаємної адмiнiстративної допомоги у запобiганнi, виявленнi й розслiдуваннi порушень митного законодавства.
3.8. Органiзовує, у межах своєї компетенцiї, ведення i обробку встановлених Держмитслужбою форм звiтностi та iнформацiйних баз даних Держмитслужби.
3.9. Забезпечує збирання, узагальнення й аналiз iнформацiї про стан i результати боротьби з контрабандою, порушеннями митних правил, контрольно-перевiрочної роботи та протидiї корупцiї. Iнформує з цих питань керiвництво Держмитслужби.
3.10. Iнформує у встановленому законодавством порядку органи, уповноваженi на боротьбу з корупцiєю, про факти, що можуть свiдчити про вчинення корупцiйних правопорушень посадовими особами митних органiв.
3.11. Контролює дотримання вимог законодавства при проведеннi митними органами дiзнання в кримiнальних справах про контрабанду й провадження у справах про порушення митних правил.
3.12. Самостiйно проводить дiзнання в кримiнальних справах про контрабанду; безпосередньо порушує або бере до свого провадження будь-якi iншi справи про порушення митних правил, порушенi митними органами; здiйснює передачу справ про порушення митних правил для провадження будь-якому митному органу.
3.13. Вiд iменi Держмитслужби виносить постанови в справах про порушення митних правил за результатами перевiрки законностi постанов митних органiв у цих справах.
3.14. Надає митним органам методичнi рекомендацiї щодо використання кримiналiстичної та iншої спецiальної технiки при проведеннi дiзнання в кримiнальних справах про контрабанду, а також щодо належного процесуального оформлення її використання.
3.15. Контролює забезпечення митними органами:
охорони й супроводження товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються територiєю України пiд митним контролем;
безпеки громадян, а також схоронностi товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, дотримання режиму правопорядку в зонах митного контролю;
охорони будинкiв, споруд, примiщень митних органiв та iнших об'єктiв митної iнфраструктури, зон митного контролю вiд будь-яких протиправних посягань;
фiзичного захисту спiвробiтникiв митних органiв, iнших осiб, а також товарiв, якi перебувають у зонi митного контролю, вiд протиправних дiй;
локалiзацiї разом з iншими органами конфлiктних ситуацiй у зонах дiяльностi митних органiв;
участi в лiквiдацiї наслiдкiв катастроф, аварiй, стихiйного лиха та екологiчного забруднення в зонах дiяльностi митних органiв.
3.16. Органiзовує й проводить перевiрки дiяльностi митних органiв за напрямом боротьби з порушеннями митного законодавства, контрольно-перевiрочної роботи та протидiї корупцiї. Надає пропозицiї керiвництву Держмитслужби за результатами таких перевiрок.
3.17. У межах своєї компетенцiї представляє iнтереси держави в судах пiд час розгляду справ за позовами юридичних осiб та громадян.
3.18. Приймає участь у розглядi звернень, запитiв та iнших документiв, що надходять вiд депутатiв усiх рiвнiв, органiв державної влади, юридичних i фiзичних осiб.
3.19. Збирає, накопичує, систематизує та аналiзує iнформацiю щодо здiйснених зовнiшньоекономiчних операцiй, учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, результатiв митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв з метою управлiння ризиками.
3.20. Здiйснює аналiз причин та умов, що призвели до виникнення ризику. На пiдставi аналiзу накопиченої iнформацiї здiйснює формування профiлiв ризику i рекомендацiй митним органам щодо застосування форм i обсягiв митного контролю й процедур митного оформлення.
3.21. Спiльно зi структурними пiдроздiлами Держмитслужби, митними оргнами, спецiалiзованими митними установами та органiзацiями органiзує та впроваджує в митних органах систему управлiння ризиками при здiйсненнi митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв.
Розглядає пропозицiї структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй з питань застосування системи управлiння ризиками.
3.22. Контролює впровадження профiлiв ризику до автоматизованої системи аналiзу та управлiння ризиками Держмитслужби.
3.23. Збирає, систематизує та аналiзує iнформацiю про результати застосування митними органами профiлiв ризику, визначає їх ефективнiсть, готує змiни та доповнення до профiлiв ризику.
3.24. Вживає заходiв з метою перевiрки вiдповiдностi дiй посадових осiб митних органiв пiд час застосування системи управлiння ризиками чинному законодавству України, для чого бере участь у проведеннi митного контролю (у тому числi в оглядах i переоглядах) товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, у будь-яких пунктах пропуску та зонах митного контролю.
3.25. Розробляє та подає керiвництву Держмитслужби пропозицiї щодо можливих заходiв з мiнiмiзацiї ризикiв, вдосконалення митної справи, запровадження мiжнародного досвiду в роботi митних органiв в цьому напрямку.
3.26. Органiзує, впроваджує i забезпечує функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi працiвникiв митної служби.
3.27. За допомогою програмно-iнформацiйних комплексiв Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби здiйснює дистанцiйний контроль (монiторинг) митного контролю та митного оформлення зовнiшньоекономiчних операцiй.
3.28. Iнiцiює застосування методiв посиленого контролю до суб'єктiв i об'єктiв митного контролю щодо коригування часу й механiзмiв митного контролю й митного оформлення та щодо iнших заходiв з метою запобiгання порушенням чинного законодавства.
3.29. Користується безперешкодним доступом на територiї пунктiв пропуску через державний кордон України, зон митного контролю, складiв митних органiв, iнших об'єктiв митної iнфраструктури, вилучає в установленому порядку потрiбну документацiю.
3.30. В межах компетенцiї Департаменту надає митним органам обов'язковi для виконання письмовi доручення щодо проведення цiлеспрямованого митного огляду товарiв, транспортних засобiв, особистого огляду громадян, а також переогляду оформлених у митному вiдношеннi або таких, що пройшли митний контроль, товарiв i транспортних засобiв.
3.31. Органiзовує та проводить документальнi виїзнi та невиїзнi перевiрки щодо додержання учасниками зовнiшньоекономiчної дiяльностi вимог митного законодавства України, координує та контролює роботу митних органiв України у цьому напрямку, здiйснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевiрками.
3.32. Виявляє факти порушень законодавства України при нарахуваннi податкiв та зборiв як посадовими особами митних органiв України, так i учасниками зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
3.33. Щоквартально здiйснює пiдтотовку плану проведення регiональними митницями, митницями планових виїзних перевiрок пiдприємств та подає його на затвердження заступнику Голови Держмитслужби.
3.34. Здiйснює пiдготовку планiв щодо проведення комплексних та тематичних перевiрок митних органiв з питань оперативно-службової дiяльностi.
3.35. Вивчає форми, способи, характер вчинення порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчної дiяльностi, а також причини, що до них призводять, i умови, що їм сприяють.
3.36. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує iнформацiю про учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, можливо причетних до реалiзацiї схем легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму, здiйснює iнформацiйний обмiн з вiдповiдними органами виконавчої влади.
3.37. Аналiзує накопичену iнформацiю, на пiдставi якої формує типологiчнi схеми вiдмивання доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму.
3.38. Органiзує участь Держмитслужби в проведеннi правоохоронними та iншими державними органами заходiв щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, координує роботу митних органiв при проведеннi таких заходiв.
3.39. Органiзує та координує взаємодiю митних органiв з регiональними пiдроздiлами, органами державної влади та управлiння, мiсцевого самоврядування в напрямi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму.
3.40. Уносить на розгляд керiвництва Держмитслужби пропозицiї щодо вдосконалення нормативно-правових актiв з питань боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил, контрольно-перевiрочної роботи, протидiї корупцiї, форм i методiв роботи митних органiв в цьому напрямi, а також з iнших питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
3.41. Надає практичну та методичну допомогу митним органам в органiзацiї їх дiяльностi з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
3.42. Розробляє та подає керiвництву Держмитслужби пропозицiї щодо розвитку системи митного контролю на основi методiв аудита.
3.43. Органiзовує, контролює та координує проведення комплексних та тематичних перевiрок оперативно-службової дiяльностi митних органiв.
3.44. Забезпечує в Департаментi реалiзацiю державної полiтики з питань кадрової роботи. Забезпечує належний рiвень професiйної пiдготовки працiвникiв Департаменту. Органiзує роботи з проведення атестацiї працiвникiв Департаменту, пiдвищення квалiфiкацiї його особового складу й формування кадрового резерву, стажування працiвникiв.
3.45. Проводить виховну, попереджувально-профiлактичну та роз'яснювальну роботу з працiвниками Департаменту вiдповiдно до положень Митного кодексу України, Законiв України "Про державну службу", "Про державну таємницю", "Про дисциплiнарний статут митної служби України", антикорупцiйного законодавства та iнших нормативно-правових актiв.
3.46. Здiйснює облiк вiйськовозобов'язаних працiвникiв Департаменту.
3.47. Веде згiдно iз законодавством України фiнансово-господарську дiяльнiсть i здiйснює бухгалтерський облiк.
3.48. Забезпечує рацiональне використання матерiальних i фiнансових ресурсiв вiдповiдно до нормативiв та кошторисiв, збереження державної власностi.
3.49. Взаємодiє з Управлiнням фiнансiв, бухгалтерського облiку та звiтностi Держмитслужби з питань облiку та звiряння обсягiв вилученого, конфiскованого та повернутого майна, а також обсягiв коштiв, що надходять вiд його реалiзацiї до Державного бюджету.
3.50. Забезпечує подання до Держмитслужби та iнших уповноважених органiв фiнансової, бюджетної, податкової та статистичної звiтностi.
3.51. Одержує в установленому порядку вiд пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, а також мiжнародних органiзацiй i установ, митних органiв iноземних держав вiдомостi, документи, iншi матерiали, необхiднi для виконання покладених на Департамент завдань.
3.52. Використовує в установленому Держмитслужбою порядку iнформацiйнi й довiдковi бази даних Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби України та вiдповiднi програмно-iнформацiйнi комплекси, створює власнi та використовує мiжнароднi iнформацiйнi бази даних з метою виконання завдань, покладених на Департамент.
3.53. У встановленому Держмитслужбою порядку залучає спецiалiстiв пiдроздiлiв Держмитслужби, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та/або митних органiв України до виконання завдань, покладених на Департамент.
3.54. У встановленому законодавством України й нормативно-правовими актами Держмитслужби порядку звертається до органiв державної влади, правоохоронних органiв України, пiдприємств, установ, органiзацiй, громадян України й зарубiжних країн iз запитами про надання необхiдної iнформацiї.
3.55. Вимагає в межах компетенцiї вiд керiвникiв митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та їх структурних пiдроздiлiв додержання вимог законодавства України з питань митної справи.
3.56. Органiзує та здiйснює в установленому порядку огляд територiй i примiщень складiв тимчасового зберiгання, митних лiцензiйних складiв, спецiальних митних зон, магазинiв безмитної торгiвлi й iнших мiсць, де розмiщенi або можуть бути розмiщенi товари й транспортнi засоби, що пiдлягають митному контролю, чи провадиться дiяльнiсть, контроль за якою покладено на митнi органи.
3.57. У встановленому порядку бере участь у проведеннi митного огляду товарiв i транспортних засобiв.
Дає митним органам обов'язковi для виконання письмовi доручення щодо проведення цiлеспрямованого митного огляду товарiв, транспортних засобiв, особистого огляду громадян, а також переогляду оформлених у митному вiдношеннi або таких, що пройшли митний контроль, товарiв i транспортних засобiв.
3.58. Дає доручення керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй для вжиття заходiв чи здiйснення дiй, спрямованих на виконання завдань, що належать до компетенцiї Департаменту, та вимагає звiти про їх виконання.
3.59. Органiзовує й проводить в установленому законодавством України порядку перевiрки дiяльностi митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, у тому числi з залученням спецiалiстiв i експертiв. У ходi проведення таких перевiрок користується матерiально-технiчними засобами митних органiв, у зонi дiяльностi яких вони здiйснюються.
3.60. Вносить пропозицiї керiвництву Держмитслужби про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, щодо яких встановлено факти порушень ними законодавства України або зловживань посадовим становищем.
3.61. Вносить пропозицiї Головi Держмитслужби щодо застосування методiв посиленого контролю до суб'єктiв i об'єктiв митного контролю, коригування часу й механiзмiв митного контролю й митного оформлення та щодо iнших заходiв з метою запобiгання порушенням чинного законодавства.
3.62. Iнiцiює скликання в установленому порядку нарад iз залученням посадових осiб структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, представникiв органiв державного управлiння, суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi для вирiшення завдань, що належать до компетенцiї Департаменту.
3.63. Використовує в роботi кримiналiстичну, спецiальну технiку, засоби зв'язку й транспорт.
3.64. Використовує бланк Департаменту встановленого зразка для листування iз зовнiшнiми кореспондентами з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
4. Керiвництво Департаментом
4.1. Департамент очолює начальник Департаменту, який призначається на посаду i звiльняється з посади наказом Держмитслужби.
4.2. Начальник Департаменту має заступникiв за напрямами дiяльностi. Начальник Департаменту здiйснює розподiл функцiональних повноважень мiж заступниками.
4.3. Посадовi особи Департаменту, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби, призначаються на посади й звiльняються з посад наказом Держмитслужби.
4.4. Начальник Департаменту є розпорядником фiнансових та матерiальних ресурсiв Департаменту.
4.5. Начальник Департаменту при виконаннi покладених на Департамент завдань представляє його iнтереси в iнших органах виконавчої влади та мiсцевого самоврядування, в установах i органiзацiях, включаючи установи i органiзацiї iноземних держав, укладає господарськi та iншi угоди з питань, що належать до його компетенцiї.
4.6. Начальник Департаменту вiдповiдно до покладених на нього обов'язкiв:
4.6.1. Здiйснює керiвництво дiяльнiстю Департаменту.
4.6.2. Контролює дотримання працiвниками Департаменту вимог законодавства України.
4.6.3. Вносить пропозицiї керiвництву Держмитслужби про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб митних органiв, спецiалiзованих митних установ, якi вчинили порушення вимог нормативно-правових актiв.
4.6.4. Органiзує взаємодiю Департаменту з органами виконавчої влади та управлiння, органами мiсцевого самоврядування, запитує й одержує у встановленому порядку вiд митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв iноземних держав, iнших державних i недержавних органiв, юридичних осiб i громадян необхiдну iнформацiю, документи й матерiали для виконання завдань, покладених на Департамент, надає вiдповiдно до своєї компетенцiї iншу службову iнформацiю митним органам, спецiалiзованим митним установам та органiзацiям, структурним пiдроздiлам Держмитслужби, iншим державним i недержавним органам.
4.6.5. За дорученням Голови Служби вiд iменi Держмитслужби представляє її iнтереси в мiжнародних, представницьких, державних, громадських та iнших органiзацiях.
4.6.6. Бере участь у роботi комiсiй, делегацiй, експертних та iнших робочих груп та / або входить до їх складу для вирiшення питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
4.6.7. Встановлює органiзацiйнi принципи та порядок роботи Департаменту, видає вiдповiдну органiзацiйну документацiю, затверджує положення про структурнi пiдроздiли Департаменту, а також посадовi iнструкцiї його працiвникiв.
4.6.8. Розпоряджається у встановленому порядку коштами загального та спецiального фондiв Державного бюджету України в межах затверджених кошторисiв, матерiальними цiнностями, наданими в розпорядження Департаменту, за їх цiльовим призначенням.
4.6.9. Укладає договори та угоди для забезпечення дiяльностi Департаменту й проводить розрахунки, пов'язанi з фiнансово-господарською дiяльнiстю Департаменту.
4.6.10. Забезпечує експертизу проектiв нормативно-правових актiв, що розробляються за напрямком дiяльностi Департаменту, експертизу проектiв наказiв, що подаються йому на пiдпис, i пiдписує їх, видає розпорядження, контролює виконання працiвниками Департаменту наказiв Департаменту та своїх розпоряджень, якiсть i своєчаснiсть виконання ними доручень Держмитслужби.
4.6.11. Веде роботу з добору й розподiлу кадрiв, вносить подання щодо присвоєння спецiальних звань, вносить подання та порушує клопотання щодо призначення на посади, звiльнення з посад працiвникiв Департаменту, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби.
4.6.12. Забезпечує своєчасне направлення працiвникiв Департаменту до навчальних закладiв для їх пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї, органiзує навчання працiвникiв без вiдриву вiд роботи, забезпечує проходження студентами i курсантами вищих навчальних закладiв виробничої практики на робочих мiсцях.
4.6.13. Направляє посадових осiб Департаменту в службовi вiдрядження.
4.6.14. Доручає посадовим особам Департаменту, а за погодженням з Головою Держмитслужби, й посадовим особам iнших митних органiв проведення документальних виїзних та невиїзних перевiрок учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi з питань дотримання митного законодавства на митнiй територiї України.
4.6.15. Органiзує та веде виховну й попереджувально-профiлактичну роботу серед особового складу Департаменту, у порядку, встановленому законодавством України, застосовує заохочення, дисциплiнарнi стягнення та заходи дисциплiнарного впливу до працiвникiв Департаменту згiдно з номенклатурою посад, а також порушує клопотання про застосування заохочень, дисциплiнарних стягнень та заходiв дисциплiнарного впливу до працiвникiв, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби, приймає рiшення про проведення в Департаментi службових розслiдувань у порядку, установленому законодавством України.
4.6.16. Органiзує проведення атестацiї посадових осiб згiдно з номенклатурою посад.
4.6.17. У разi потреби здiйснює за погодженням з Держмитслужбою оперативний перерозподiл штатної чисельностi структурних пiдроздiлiв Департаменту.
4.6.18. Органiзує отримання та прийом, облiк, зберiгання, iнвентаризацiю, списання матерiальних цiнностей, а також їх видачу структурним пiдроздiлам Департаменту.
4.6.19. Забезпечує зберiгання й застосування посадовими особами Департаменту митного забезпечення в порядку, установленому законодавством України, органiзує проведення розслiдування випадкiв його неправомiрного застосування або втрати.
4.6.20. Забезпечує належнi умови працi працiвникiв Департаменту.
4.6.21. Здiйснює заходи щодо виявлення, попередження та припинення корупцiї, iнших протиправних дiй з боку працiвникiв Департаменту.
4.6.22. Спiльно з правоохоронними органами України органiзує здiйснення спецiальних заходiв щодо забезпечення захисту працiвникiв Департаменту, членiв їх сiмей.
4.6.23. Забезпечує захист державної таємницi пiд час проведення всiх видiв таємних робiт з використанням документiв та виробiв, що мiстять державну таємницю, контролює виконання працiвниками Департаменту вимог Закону України "Про державну таємницю" та iнших нормативних актiв з питань охорони державної таємницi.
4.6.24. Вживає заходiв iз захисту працiвникiв, майна, примiщень Департаменту вiд можливих наслiдкiв надзвичайних ситуацiй, а також своєчасної лiквiдацiї цих наслiдкiв.
4.6.25. Розглядає звернення юридичних i фiзичних осiб, вживає заходiв до усунення причин, що призвели до порушення законних прав та iнтересiв суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi й громадян, проводить особистий прийом громадян.
4.6.26. Здiйснює iншi функцiї й користується iншими правами згiдно iз законодавством України.
4.7. Начальник Департаменту несе вiдповiдальнiсть за:
4.7.1. Неякiсне, неповне та несвоєчасне виконання завдань, покладених на Департамент.
4.7.2. Порушення присяги державних службовцiв, недотримання Урочистого зобов'язання працiвникiв митної служби України.
4.7.3. Невиконання або неналежне виконання своїх службових обов'язкiв.
4.7.4. Перевищення повноважень, порушення обмежень i заборон, установлених законодавством з питань проходження служби в митних органах, спецiалiзованих митних установах, органiзацiях, або вчинення iнших дiй, якi дискредитують не тiльки посадову особу, а й митну службу України.
4.7.5. Порушення правил внутрiшнього трудового розпорядку, норм професiйної етики та iншi порушення службової дисциплiни.
4.7.6. Недотримання працiвниками Департаменту вимог законодавства України, наказiв Держмитслужби, а також розпоряджень прямих та безпосереднiх керiвникiв.
4.7.7. Неналежну органiзацiю роботи з розгляду звернень громадян та юридичних осiб, що надходять на адресу Департаменту.
4.7.8. Недотримання фiнансово-бюджетної та штатно-кошторисної дисциплiни, неналежну органiзацiю бухгалтерського облiку в Департаментi, незабезпечення вiдображення всiх господарських операцiй у первинних документах, незбереження оброблених документiв, реєстрiв i звiтiв протягом строкiв, установлених законодавством України.
4.7.9. Неякiсний добiр i розстановку кадрiв, незадовiльну виховну та попереджувально-профiлактичну роботу з кадрами, неналежну професiйну пiдготовку особового складу Департаменту.
4.7.10. Неналежну органiзацiю в Департаментi роботи з охорони працi, незабезпечення безпечних умов працi, порушення вимог законодавчих та iнших нормативних актiв з охорони працi.
4.7.11. Неналежний стан службової та виконавської дисциплiни в пiдпорядкованому Департаментi.
4.7.12. Негативнi результати дiяльностi посадових осiб Департаменту.
4.7.13. Вчинення дiянь, що сприяли контрабандi.
Голова Державної митної служби України | I.Г.Калєтнiк |