ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
30.05.05 | N 442 |
---|
Про затвердження Положення про Департамент
аналiзу ризикiв та аудиту Державної митної служби
України
Вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого Указом Президента України вiд 24.08.2000 N 1022/2000, та у зв'язку з реорганiзацiєю Центрального бюро аналiзу ризикiв та аудиту наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Державної митної служби України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держмитслужби України вiд 02.12.2003 N 820 "Про затвердження Положення про Центральне бюро аналiзу ризикiв та аудиту" пiсля реєстрацiї цього Положення у встановленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Cалагора М.М.
Голова Служби | В.В.Скомаровський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України вiд 30.05.2005 N 442 |
Положення
про Департамент аналiзу ризикiв та аудиту
Державної митної служби України
1. Загальнi положення
1.1. Департамент аналiзу ризикiв та аудиту (далi - ДАР) є регiональною митницею з питань аналiзу ризикiв та аудиту, входить до системи митних органiв України й у встановленому законом порядку здiйснює митну справу.
1.2. ДАР безпосередньо пiдпорядковується Головi Держмитслужби, першому заступнику Голови Держмитслужби.
1.3. У своїй дiяльностi ДАР керується Конституцiєю й законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Держмитслужби й цим Положенням.
1.4. ДАР у межах своєї компетенцiї забезпечує реалiзацiю Держмитслужбою укладених Україною мiжнародних договорiв, що набрали чинностi в установленому законом порядку.
1.5. Структура, штатний розпис, кошторис на утримання ДАР затверджуються Головою Держмитслужби, реорганiзацiя, лiквiдацiя, гранична чисельнiсть - наказом Держмитслужби.
1.6. ДАР є юридичною особою, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України й своїм найменуванням та iншi печатки, штампи, бланки, вiдповiднi рахунки в територiальному вiддiленнi Державного казначейства та банку.
1.7. Положення про структурнi пiдроздiли ДАР i посадовi iнструкцiї посадових осiб ДАР затверджуються начальником ДАР.
1.8. Зоною дiяльностi ДАР є митна територiя України.
1.9. ДАР має особисте митне забезпечення, що зберiгається в окремому сейфi в примiщеннi ДАР й видається в установленому порядку начальником ДАР або вповноваженою ним особою кожнiй посадовiй особi пiд пiдпис на термiн виконання службового завдання.
1.10. ДАР пiд час виконання службових завдань взаємодiє в установленому порядку з пiдроздiлами Державної митної служби України та iншими державними органами.
2. Завдання ДАР
Основними завданнями ДАР є:
2.1. Участь у реалiзацiї державної полiтики у сферi митної справи за вiдповiдним напрямом.
2.2. Захист економiчних iнтересiв України.
2.3. Сприяння розвитку мiжнародної торгiвлi.
2.4. Сприяння суб'єктам зовнiшньоекономiчнiй дiяльностi в отриманнi права дiяти за спрощеними принципами й правилами митного контролю та митного оформлення зi звiльненням вiд окремих процедур.
2.5. Контроль за дотриманням законодавства України з питань митної справи суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi та митними органами, у тому числi методами аудиту, iз застосуванням сучасних iнформацiйних технологiй та проведенням органiзацiйно-контрольних заходiв на митнiй територiї України.
2.6. Запобiгання та протидiя легалiзацiї доходiв, отриманих злочинним шляхом.
2.7. Розроблення рекомендацiй та методик для спрощення та посилення процедур митного контролю й митного оформлення за результатами застосування методiв аналiзу ризикiв i аудиту.
2.8. Забезпечення "прозоростi" процедур контролю та контрольованостi його результатiв.
2.9. Забезпечення контролю за дотриманням законодавства України з питань митної справи шляхом здiйснення комплексних контрольних заходiв у митних органах України.
2.10. Здiйснення митного контролю товарiв та транспортних засобiв (далi - товари), що перемiщуються через митний кордон України, виявлення при цьому порушень з боку суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, фiзичних осiб, а також посадових осiб митних органiв, припинення порушень, проведення митного огляду та переогляду з наступним митним оформленням товарiв i транспортних засобiв вiдповiдно до законодавства.
2.11. Виявлення фактiв порушень при нарахуваннi податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв), а також випадкiв недотримання вимог законодавства, що регулюють цi питання. Забезпечення своєчасностi та повноти перерахування коштiв вiд справляння податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) до Держбюджету України.
2.12. Виявлення пiд час здiйснення контрольних заходiв порушень митних правил.
2.13. Здiйснення системної iнформацiйно-аналiтичної роботи згiдно з методикою визначення системи ризикiв, розробленою ДАР, на пiдставi узагальненої iнформацiї, отриманої з рiзних джерел.
2.14. Взаємодiя зi структурними пiдроздiлами Держмитслужби України з метою комплексного усунення недолiкiв, виявлених у дiяльностi митних органiв. Отримання довiдок вiдповiдного змiсту та аналiтичних матерiалiв, потрiбних для проведення цiєї роботи.
2.15. Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил. Контроль за провадженням та прийняттям рiшень у справах про порушення митних правил, заведених ДАР.
2.16. Здiйснення в установленому законодавством порядку спiльних iз митними органами сумiжних держав заходiв, спрямованих на вiдвернення та припинення контрабанди й порушень митних правил.
2.17. Здiйснення спiльно з iншими компетентними органами заходiв щодо захисту iнтересiв споживачiв товарiв з метою недопущення ввезення на територiю України неякiсних товарiв або товарiв, що не вiдповiдають чинним в Українi вимогам i стандартам.
3. Функцiї ДАР
ДАР:
3.1. Розробляє та подає керiвництву Держмитслужби пропозицiї до Концепцiї впровадження, розвитку та вдосконалення системи аналiзу ризикiв та управлiння ними, програм сприяння зовнiшньоекономiчнiй дiяльностi та її суб'єктам.
3.2. Розробляє й подає керiвництву Держмитслужби проекти нормативно-правових актiв.
3.3. Спiльно з управлiннями, департаментами Держмитслужби, спецiалiзованими митними установами та митними органами України органiзує та впроваджує в митних органах України систему аналiзу ризикiв i управлiння ними, а також перевiрки на пiдставi методiв аудиту.
3.4. Збирає, накопичує, систематизує, обробляє iнформацiю про суб'єктiв, об'єкти та механiзми митного контролю й митного оформлення.
3.5. Оцiнює, аналiзує накопичену iнформацiю, на пiдставi якої формує профiлi ризикiв i рекомендацiї митним органам щодо застосування форм i методiв митного контролю й процедур митного оформлення.
3.6. Збирає, аналiзує та оцiнює iнформацiю про результати застосування митними органами профiлiв ризикiв, визначає їх ефективнiсть. Вносить змiни та доповнення до профiлiв ризикiв.
3.7. Контролює дотримання законодавства України в галузi митної справи суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi, громадянами, митними органами, надає iнформацiю Департаменту митної варти та боротьби з контрабандою Держмитслужби України.
3.8. Органiзує та координує взаємодiю митних органiв, органiв державної влади та мiсцевого самоврядування, iнших суб'єктiв з питань, що входять до компетенцiї ДАР.
3.9. Органiзує аудиторськi перевiрки дiяльностi суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi та митних органiв, координує проведення таких перевiрок.
3.10. Органiзує проведення Держмитслужбою заходiв щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, отриманих злочинним шляхом, координує роботу з проведення таких заходiв.
3.11. Бере участь у проведеннi митного контролю (оглядi, переоглядi) транспортних засобiв, товарiв, вантажiв тощо в пунктах пропуску для морського, рiчкового, залiзничного, автомобiльного, авiацiйного сполучення, у зонах митного контролю, визначених в будь-якому мiсцi митної територiї України, iз застосуванням методiв аналiзу ризикiв та управлiнню ними й аудиту.
3.12. Бере участь у пiдготовцi та опрацюваннi проектiв мiжнародних договорiв вiдповiдно до компетенцiї ДАР.
3.13. Здiйснює згiдно iз законодавством фiнансово-господарську дiяльнiсть i забезпечує подання фiнансових звiтiв до Держмитслужби та вiддiлення Держказначейства в строки, установленi Державною митною службою.
3.14. Веде власне дiловодство, забезпечує захист вiдомостей, що становлять державну таємницю. Контролює дотримання посадовими особами ДАР вимог Закону України "Про державну таємницю" та iнших нормативно-правових актiв iз питань охорони державної таємницi.
3.15. Бере участь у заходах Держмитслужби щодо виконання вимог Законiв України "Про державну службу", "Про державну таємницю", "Про боротьбу з корупцiєю".
3.16. Веде вiйськовий облiк i бронювання вiйськовозобов'язаних посадових осiб ДАР на перiод мобiлiзацiї та воєнного часу.
3.17. Здiйснює заходи соцiального й культурно-побутового розвитку, а також iз забезпечення особового складу митницi речовим та iншим майном.
3.18. Здiйснює в зонах i поза зонами митного контролю перевiрку вiдповiдностi вiдомостей, заявлених у вантажних митних декларацiях, наявному товару й даним документiв, потрiбних для проведення митного контролю, а також правильностi справляння податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв), нарахування та стягнення яких покладено на митнi органи, контроль за правильним застосуванням митними органами заходiв тарифного й нетарифного регулювання.
3.19. Здiйснює митний контроль (за участю чергової змiни митного органу, який перевiряється, або з повною її замiною) шляхом перевiрки документiв, потрiбних для такого контролю, або за допомогою iнформацiї, що мiститься в Єдинiй автоматизованiй iнформацiйнiй системi Держмитслужби України, проведення митного огляду та переогляду товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України, особистого огляду фiзичних осiб, а також в iнших формах, що не суперечать законодавству України.
3.20. Здiйснює перевiрку законностi ввезення/вивезення товарiв та їх митного оформлення, якщо є достатнi пiдстави вважати, що мають мiсце порушення положень законодавства України, контроль за дотриманням яких покладено на митнi органи.
3.21. Перевiряє дотримання режиму зони митного контролю.
3.22. Вiдповiдно до Митного кодексу України проводить заходи щодо розташування тимчасових постiв (тимчасових зон митного контролю) на будь-яких дiлянках мiсцевостi, вiдбору зразкiв товарiв, накладення митних забезпечень, складення актiв про здiйснення митного огляду та переогляду. Примусово повертає в зони митного контролю транспортнi засоби, товари й громадян для проведення переогляду за наявностi пiдстав для сумнiвiв у дотриманнi законодавства пiд час здiйснення митного контролю. Надає вказiвки про розмiщення для зберiгання в зонi митного контролю або на складi контрольованого митного органу товарiв та iнших предметiв, а також про їх охорону.
3.23. Використовує в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами, митнi забезпечення, системи й форми захисту результатiв митного оформлення: накладає пломби, iншi митнi забезпечення на транспортнi засоби, примiщення, контейнери та iншi мiсця, де мiстяться товари, що перемiщуються або перебувають пiд митним контролем.
3.24. Складає протоколи про порушення митних правил вiдповiдно до вимог Митного кодексу України в разi виявлення пiд час здiйснення контрольних заходiв таких порушень, допущених при проведеннi митного контролю й пропуску товарiв через митний кордон України, передає в установленi термiни за актом про прийняття-передання всi матерiали до вiддiлення або служби по боротьбi з контрабандою та порушеннями митних правил контрольованої митницi для проведення провадження в справi та прийняття рiшення згiдно iз законодавством.
3.25. Проводить вiдповiдно до законодавства опитування осiб, митне оформлення яких (або їх товарiв) здiйснюється, i отримує вiд них особистi пояснення в разi порушення ними митних правил, а також вiд спiвробiтникiв митних органiв, що допустили порушення та зловживання пiд час виконання своїх службових обов'язкiв.
3.26. Отримує копiї рiшень у справах про порушення митних правил, заведених посадовими особами ДАР, та копiї процесуальних рiшень, прийнятих у кримiнальних справах, порушених за матерiалами перевiрок, проведених ДАР, у триденний термiн пiсля їх надходження до митного органу, у провадженнi якого перебуває справа.
3.27. Аналiзує результати провадження в справах про порушення митних правил, заведених посадовими особами ДАР, i прийнятi за ними рiшення.
3.28. Реалiзує спiльно з органами державної влади заходи, спрямованi на вiдвернення незаконного вивезення за кордон предметiв, що становлять нацiональне, iсторичне й культурне надбання держави.
3.29. Здiйснює перевiрку дотримання митними органами вимог до розпорядження товарами, що перебувають пiд митним контролем i за якими не звернувся власник до закiнчення передбачених термiнiв зберiгання.
3.30. Направляє керiвництву митного органу, у якому проводилася перевiрка, документ, що мiстить перелiк виявлених порушень митного законодавства i перелiк заходiв, ужиття яких потрiбне для усунення цих порушень.
3.31. За результатами аналiзу заходiв, ужитих згiдно з вимогами документа реагування, у разi неадекватностi прийнятих керiвництвом перевiреного митного органу рiшень щодо усунення порушень, виявлених пiд час здiйснення контрольних заходiв, подає керiвництву Держмитслужби України конкретнi пропозицiї.
3.32. Розглядає скарги, заяви та звернення юридичних осiб i громадян вiдповiдно до чинного законодавства.
3.33. Упроваджує в практичну роботу оперативних пiдроздiлiв ДАР сучаснi технiчнi засоби митного контролю. Забезпечує експлуатацiю технiчних засобiв митного контролю вiдповiдно до вимог технiчної документацiї та контролює стан їх зберiгання й обслуговування.
4. Права ДАР
ДАР має право:
4.1. Одержувати в установленому порядку вiд пiдроздiлiв Держмитслужби та митних органiв України, а також мiжнародних органiзацiй i установ, митних органiв iноземних держав, вiдомостi, iншi матерiали, потрiбнi для виконання покладених на ДАР завдань.
4.2. Залучати за згодою керiвництва Держмитслужби спецiалiстiв пiдроздiлiв Держмитслужби або митних органiв до виконання завдань, покладених на ДАР.
4.3. Користуватися iнформацiйними та телекомунiкацiйними системами Держмитслужби i митних органiв, створювати власнi та використовувати мiжнароднi iнформацiйнi бази даних з метою виконання завдань, покладених на ДАР.
4.4. Безперешкодного доступу до примiщень пiдроздiлiв митних органiв, на територiї пунктiв пропуску через державний кордон України, до зон митного контролю, на територiї та в примiщення складiв тимчасового зберiгання, митних лiцензiйних складiв, спецiальних митних зон, магазинiв безмитної торгiвлi й iнших мiсць, де розмiщено або можуть бути розмiщенi товари й транспортнi засоби, що пiдлягають митному контролю, чи провадиться дiяльнiсть, контроль за якою покладено на митнi органи.
4.5. Вносити пропозицiї керiвництву Держмитслужби щодо застосування режимiв сприяння зовнiшньоекономiчнiй дiяльностi або методiв посиленого контролю до суб'єктiв i об'єктiв митного контролю та щодо коригування часу й механiзмiв митного контролю й митного оформлення.
4.6. Органiзовувати й проводити в установленому законодавством порядку перевiрки дiяльностi митних органiв та суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, у тому числi iз залученням спецiалiстiв i експертiв. За погодженням з керiвником митного органу або особою, що його замiщує, користуватися пiд час проведення перевiрок матерiально-технiчними засобами цих митних органiв.
4.7. Отримувати вiд посадових осiб митних органiв та iнших осiб, дiяльнiсть яких перевiрялася, особистi пояснення в разi порушення ними митного законодавства або в разi зловживань пiд час виконання службових обов'язкiв.
4.8. Вносити пропозицiї керiвництву Держмитслужби про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi посадових осiб митних органiв в разi виявлення зловживань або порушень законодавства.
5. Керiвництво ДАР
ДАР очолює начальник, який призначається на посаду та звiльняється з посади наказом Держмитслужби.
5.1. Начальник ДАР:
5.1.1. Здiйснює загальне керiвництво роботою ДАР.
5.1.2. Забезпечує виконання завдань, покладених на ДАР.
5.1.3. Здiйснює в разi потреби оперативний перерозподiл чисельностi пiдроздiлiв ДАР без змiн фонду заробiтної плати й категорiй посад, про що повiдомляє Держмитслужбу.
5.1.4. Пiдписує накази ДАР.
5.1.5. Дає доручення посадовим особам ДАР i контролює їх виконання.
5.1.6. Застосовує заходи заохочення й стягнення до посадових осiб ДАР.
5.1.7. Забезпечує взаємодiю ДАР зi структурними пiдроздiлами Держмитслужби та митними органами України.
5.1.8. Дає доручення, вказiвки митним органам, контролює їх виконання у межах компетенцiї ДАР.
5.1.9. Розглядає звернення, скарги, запити й пропозицiї громадян та юридичних осiб.
5.1.10. Контролює виконання посадовими особами ДАР вимог Закону України "Про державну таємницю" та iнших нормативних актiв з питань охорони державної таємницi. Визначає ступiнь секретностi iнформацiї, що мiститься в документах та на iнших носiях iнформацiї, пiдготовлених у ДАР.
5.1.11. Проводить виховну та профiлактично-попереджувальну роботу серед особового складу ДАР згiдно iз Законами України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцiєю".
5.2. Начальник ДАР має право:
5.2.1. Запитувати й одержувати в установленому порядку вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та пiдроздiлiв митних органiв, фiзичних та юридичних осiб потрiбну iнформацiю й довiдковi матерiали для виконання завдань, покладених на ДАР.
5.2.2. Дiяти за дорученням керiвництва Держмитслужби, вiд iменi Держмитслужби й представляти її iнтереси в мiжнародних, представницьких, державних, громадських та iнших органiзацiях.
5.2.3. Надавати в установленому порядку вiдомостi, пропозицiї, зауваження, службову iнформацiю структурним пiдроздiлам Держмитслужби, митним органам, мiнiстерствам, вiдомствам, установам, органiзацiям, пiдприємствам, громадянам.
5.2.4. Самостiйно встановлювати органiзацiйнi принципи та схеми роботи ДАР i видавати вiдповiдну органiзацiйну документацiю.
5.2.5. Брати участь у роботi комiсiй, делегацiй, експертних i робочих груп з питань, вiднесених до компетенцiї ДАР.
5.2.6. Вимагати вiд посадових осiб митних органiв додержання вимог законодавства, а також своєчасного та якiсного виконання доручень керiвництва Держмитслужби.
5.2.7. Пiдписувати листи на бланку ДАР, вiзувати документи та iншi матерiали в межах своєї компетенцiї.
5.2.8. Вносити подання та порушувати клопотання стосовно призначення на посади, звiльнення з посад головного бухгалтера ДАР та посадових осiб, посади яких належать до номенклатури посад Голови Служби.
5.3. Начальник ДАР несе персональну вiдповiдальнiсть за:
5.3.1. Неналежну органiзацiю дiяльностi ДАР, недотримання законностi посадовими особами ДАР в службовiй дiяльностi.
5.3.2. Низький рiвень трудової та виконавської дисциплiни в ДАР.
5.3.3. Негативнi наслiдки своїх розпоряджень, доручень, самостiйно прийнятих рiшень пiд час виконання службових обов'язкiв i за бездiяльнiсть.
5.3.4. Незадовiльний стан професiйної пiдготовки особового складу ДАР, а також виховної роботи з ним.
5.3.5. Незабезпечення створення належних умов з охорони працi.
6. Права посадових осiб ДАР
6.1. Посадовi особи ДАР здiйснюють службову дiяльнiсть у межах повноважень, наданих законодавством України, наказами Державної митної служби України, цим Положенням, порядком здiйснення контрольних заходiв ДАР, який визначається Держмитслужбою України, i вiдповiдно до посадових iнструкцiй.
6.2. Одержувати в установленому порядку вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, митних органiв та їх посадових осiб документи, вiдомостi, довiдковi та iншi матерiали, потрiбнi для виконання покладених на ДАР функцiй i завдань.
6.3. Використовувати iнформацiйнi системи Держмитслужби України.
6.4. Отримувати консультацiї й висновки фахiвцiв структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України з метою забезпечення повноти та всебiчностi виконання покладених на ДАР завдань i функцiй.
6.5. Звертатися iз запитами про надання iнформацiї, потрiбної для виконання функцiй, покладених на ДАР, до органiв державної влади, пiдприємств, установ, органiзацiй, громадян i посадових осiб.
6.6. Користуватися безперешкодним доступом до примiщень всiх пiдроздiлiв митних органiв, на територiю пунктiв пропуску через державний кордон, зон митного контролю, включаючи митнi лiцензiйнi склади, магазини безмитної торгiвлi та iншi митнi об'єкти, вилучати документацiю в межах службової необхiдностi.
6.7. Контролювати дотримання митними органами України вимог законодавства при проведеннi митного контролю товарiв. Отримувати в установленому законодавством порядку письмовi пояснення вiд посадових осiб митних органiв.
6.8. Проводити в установленому законом порядку особистий огляд громадян, огляд i переогляд товарiв, що перебувають у зонах митного контролю або поза ними.
6.9. Давати посадовим особам контрольованої митницi обов'язковi для виконання обґрунтованi вказiвки про проведення цiлеспрямованого митного огляду товарiв, а також особистого огляду громадян.
6.10. За наявностi пiдстав для сумнiвiв щодо дотримання законодавства пiд час проведення митного контролю повертати в зони митного контролю транспортнi засоби й громадян.
6.11. Здiйснювати контроль за правильнiстю визначення заявленої митної вартостi товарiв.
6.12. Використовувати в роботi технiчнi та спецiальнi засоби митного контролю, що безпечнi для життя й здоров'я людей i не завдають шкоди товарам.
6.13. У межах, визначених законодавством, носити, зберiгати, застосовувати зброю та спецiальнi засоби.
7. Вiдповiдальнiсть посадових осiб ДАР
Особовий склад ДАР несе вiдповiдальнiсть за неналежне виконання своїх службових обов'язкiв i порушення вимог законодавства України.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | О.I.Конєв |