ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
вiд 18.04.2006 р. | N 4339/6/12-0116 |
---|
Щодо постiйного представництва нерезидента
Державна податкова адмiнiстрацiя України розглянула лист ТОВ "А" (резидент України) стосовно оподаткування доходу компанiї "Н" (резидент ФРН), отримуваного за договором доручення через згаданого резидента України вiд здiйснення останнiм операцiй з продажу товару компанiї "Н", i повiдомляє.
Вiдповiдно до п. 13.9 ст. 13 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" у редакцiї вiд 22.05.97 р. N 283/97-ВР (далi - Закон) резиденти, якi надають агентськi, довiрчi, комiсiйнi та iншi подiбнi послуги з продажу чи придбання товарiв (робiт, послуг) за рахунок i на користь нерезидента (включаючи укладення договорiв з iншими нерезидентами вiд iменi i на користь нерезидента), утримують i перераховують до вiдповiдного бюджету податок з доходу, одержаного таким нерезидентом iз джерел в Українi, визначений у порядку, передбаченому для оподаткування прибуткiв нерезидентiв, що здiйснюють свою дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво. При цьому такi нерезиденти не пiдлягають додатковiй реєстрацiї у податкових органах як платники податку на прибуток.
Постiйнi представництва нерезидентiв, якi отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентськi (представницькi) функцiї стосовно таких нерезидентiв або їх засновникiв, є платниками податку (пп. 2.1.4 п. 2.1 ст. 2 Закону) i вiдповiдно до п. 10.1 ст. 10 цього Закону оподатковуються за ставкою 25 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування.
Об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звiтного перiоду на суму валових витрат платника податку i суму амортизацiйних вiдрахувань.
Крiм того, п. 1.12 Порядку складання розрахунку податку на прибуток нерезидента, що проводить дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво, затвердженого наказом Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 31.07.97 р. N 274 (iз змiнами та доповненнями), передбачено, що оподатковуваний прибуток нерезидента вiд його господарської дiяльностi визначається як рiзниця мiж валовими доходами та валовими витратами, здiйсненими безпосередньо постiйним представництвом. Склад валових витрат визначається вiдповiдно до Закону.
Вiдповiдно до п. 13.2 ст. 13 Закону резидент або постiйне представництво нерезидента, що здiйснюють на користь нерезидента будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом вiд провадження господарської дiяльностi (у тому числi на рахунки нерезидента, що ведуться в гривнях), крiм доходiв, зазначених у п. 13.3 - 13.6, зобов'язанi утримувати податок з таких доходiв, зазначених у п. 13.1 цiєї статтi, за ставкою у розмiрi 15 вiдсоткiв вiд їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету пiд час такої виплати, якщо iнше не передбачено нормами мiжнародних угод, якi набрали чинностi.
Угода мiж Україною i Федеративною Республiкою Нiмеччина про уникнення подвiйного оподаткування стосовно податкiв на доход i майно вiд 3 липня 1995 року ратифiкована Верховною Радою України (Закон України вiд 22.11.95 р. N 449/95-ВР) i набула чинностi 4 жовтня 1996 року.
Вiдповiдно до положень п. 5 ст. 5 вищеназваної Угоди якщо особа дiє вiд пiдприємства i має i звичайно використовує в Договiрнiй Державi повноваження укладати контракти вiд iменi пiдприємства, або утримує запаси товарiв та виробiв, що належать пiдприємству, з яких здiйснюється регулярна поставка цих товарiв i виробiв вiд iменi пiдприємства, то це пiдприємство розглядається як таке, що має постiйне представництво в цiй Державi щодо будь-якої дiяльностi, яку ця особа здiйснює для пiдприємства.
Враховуючи те, що ТОВ "А" вiдповiдно до повноважень повiреного, про якi йдеться у ст. 3 Договору доручення з "Н", на постiйнiй основi має право здiйснювати вiдкритий чи закритий продаж товару, вести переговори щодо умов продажу з покупцями чи бiржами тощо, то згiдно з положеннями п. 5 ст. 5 Угоди компанiя "Н" (резидент ФРН) розглядається як така, що має постiйне представництво в Українi.
Оподаткування доходiв "Н" через таке постiйне представництво в особi ТОВ "А" здiйснюється вiдповiдно до вимог п. 13.9 ст. 13 та п. 10.1 ст. 10 Закону та ст. 7 Угоди.
Механiзм застосування мiжнародних договорiв про уникнення подвiйного оподаткування, у тому числi з ФРН, визначено Порядком звiльнення (зменшення) вiд оподаткування доходiв iз джерелом їх походження з України згiдно з мiжнародними договорами України про уникнення подвiйного оподаткування, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 травня 2001 р. N 470.
За умови надання довiдки про статус податкового резидента "Н", що видається мiсцевим податковим органом ФРН i є єдиною формою пiдтвердження права на переваги, передбаченi Угодою, i подається в оригiналi на офiцiйному бланку мiсцевого податкового органу ФРН без її легалiзацiї (без апостилю) українською та нiмецькою мовами до державної податкової iнспекцiї за мiсцезнаходженням українського платника податку, п. 13.2 ст. 13 Закону не застосовується.
Доходи, якi отримано безпосередньо ТОВ "А" вiд надання послуг за згаданим договором доручення з "Н", пiдлягають оподаткуванню на загальних пiдставах.
Заступник Голови | Л. Ходос |
"Збiрник систематизованого законодавства", N 10, жовтень, 2006 р.