МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну листового флоат-скла (скла термiчно полiрованого) походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь
1 квiтня 2011 року Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) та за результатами розгляду скарги публiчного акцiонерного товариства "Лисичанський склозавод "Пролетарiй" (далi - Заявник) прийняла рiшення N АД-255/2011/4402-28 "Про порушення та проведення антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну листового флоат-скла (скла термiчно полiрованого) походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь" (далi - Розслiдування) та доручила його проведення Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - Мiнiстерство).
27 квiтня 2011 року рiшення про порушення та проведення Розслiдування було опублiковано в газетi "Урядовий кур'єр" N 76.
Об'єктом Розслiдування є товар, що має такий опис: листове флоат-скло (скло термiчно полiроване) неармоване, прозоре, безбарвне завтовшки вiд 3 мм до 12 мм (далi - Товар), що класифiкується згiдно з УКТЗЕД за кодами 7005 29 25 90, 7005 29 35 90, 7005 29 80 90.
26 квiтня 2012 року Комiсiя на виконання вимог Закону розглянула поданi Мiнiстерством матерiали i висновки про результати Розслiдування та прийняла рiшення N АД-273/2012/4423-08 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну листового флоат-скла (скла термiчно полiрованого) походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь" (далi - Рiшення Комiсiї).
Рiшення Комiсiї було прийнято на пiдставi наявностi наступного:
1. Факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь.
У ходi проведення Розслiдування заiнтересованим сторонам (виробникам/експортерам з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь) була надана можливiсть взяти активну учать у Розслiдуваннi, захищаючи свої iнтереси, та надавати iнформацiю, яка б пiдтверджувала або спростовувала наявнiсть факту демпiнгового iмпорту Товару в Україну. Аргументи, претензiї заiнтересованих сторiн приймалися та вiдхилялися вiдповiдно до Закону.
Вiдповiдно до вимог статтi 31 Закону не було враховано iнформацiю, яка надавалася заiнтересованими сторонами Розслiдування:
для компанiї "Saint - Gobain Glass Polska Sp. z o. o." - усю iнформацiю, що була надана заiнтересованою стороною в ходi Розслiдування;
для компанiї "Тракiя Глас Болгарiя" ЕАД - коригування щодо умов торгiвлi та знижки при продажах на внутрiшньому ринку Республiки Болгарiя;
для компанiї "Тракiя Джам Санаї" А. Ш. - коригування щодо умов торгiвлi та знижки при продажах на внутрiшньому ринку Турецької Республiки;
для ВАТ "Гомельстєкло" - iнформацiю щодо середнiх цiн експорту в Україну та витрат, пов'язаних з реалiзацiєю Товару в Україну.
У зв'язку з цим наявнiсть факту демпiнгового iмпорту Товару в Україну встановлювалася на пiдставi найбiльш повної та розгорнутої iнформацiї.
Згiдно iз статтею 9 Закону демпiнгова маржа була розрахована загалом для країни походження й iндивiдуально для виробника/експортера. Розрахований розмiр антидемпiнгової маржi становить:
для Росiйської Федерацiї:
загалом для країни:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 104,88 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 66,20 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 34,02 %;
для експортера-виробника ТОВ "Гардiан стєкло Рязань", що розташоване за адресою: район Южний Промузел, 17-а, м. Рязань, 390011, Росiйська Федерацiя:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 36,58 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 5,11 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 16,11 %;
для Республiки Болгарiя:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 23,81 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 28,79 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 23,20 %;
для Республiки Польща:
загалом для країни:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 72,53 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 34,61 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 17,44 %;
для експортера-виробника компанiї "EUROGLAS POLSKA SP. Z.O.O.", що розташована за адресою: Осьєдле Ньєвладов 65, 97-225, Уязд, Республiка Польща:
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 18,49 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 12,50 %;
для Турецької Республiки:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 46,49 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 25,63 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 31,17 %;
для Республiки Бiлорусь:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 29,95 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - [- 0,77] %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 1,39 %.
2. Факту заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
За результатами об'єктивного дослiдження обсягiв демпiнгового iмпорту, впливу цього iмпорту на цiни Товару в Українi та наслiдку цього iмпорту для нацiонального товаровиробника встановлено, що за дослiджуваний перiод (2008 - 2010 роки):
1) обсяги демпiнгового iмпорту скоротилися в абсолютних показниках на 15,05 %, водночас зросли вiдносно виробництва Товару в Українi на 23,38 % та зросли вiдносно споживання Товару в Українi на 5,26 %;
2) демпiнговий iмпорт впливав на цiни Товару нацiонального товаровиробника:
цiни демпiнгового iмпорту були значно нижче цiн продажу Товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України та протягом 2009 - 2010 рокiв були нижчими за його собiвартiсть;
демпiнговий iмпорт призвiв до значного зниження цiн на Товар i, як результат, цiни Заявника стали нерентабельними;
3) погiршився стан фiнансово-господарської дiяльностi Заявника внаслiдок впливу демпiнгового iмпорту:
обсяги виробництва Товару Заявника скоротилися на 31,15 %;
обсяги продажу Товару Заявника на внутрiшньому ринку України скоротилися на 20,39 %;
частка Заявника у споживаннi Товару в Українi скоротилася на 1,36 %;
використання виробничих потужностей Заявника скоротилися на 31,65 %, ураховуючи, що виробничi потужностi зросли на 0,78 %;
обсяги залишкiв готової продукцiї на складах Заявника зросли на 36,51 %;
цiни продажу Товару Заявника зменшилися на 11,88 %, собiвартiсть Товару Заявника скоротилася на 0,77 %;
рентабельнiсть реалiзацiї Товару Заявника на внутрiшньому ринку України скоротилася на 151,26 % i, як результат, продаж Товару Заявником у 2009 - 2010 роках здiйснювався за цiнами, нижчими за його собiвартiсть Товару;
прибуток вiд реалiзацiї Товару Заявника на внутрiшньому ринку України скоротився на 141,09 %. У 2009 - 2010 роках продажi Товару Заявника на внутрiшньому ринку України були збитковими;
рiвень зайнятостi на пiдприємствi Заявника скоротився на 18,48 %;
продуктивнiсть працi на пiдприємствi Заявника скоротилася на 16,41 %;
розмiр середньої заробiтної плати на пiдприємствi Заявника скоротився на 5,71 %;
обсяги iнвестицiй скоротилися на 4,24 %;
коефiцiєнт лiквiдностi пiдприємства Заявника знизився на 86,67 %.
3. Факту причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi.
Демпiнговий iмпорт Товару походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь здiйснювався за цiнами, значно нижчими цiн продажу Товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України, якi протягом 2009 - 2010 рокiв були нижчими за його собiвартiсть. За таких умре демпiнгового iмпорту Заявник був змушений знизити рiвень цiн до рiвня, нижчого за рiвень собiвартостi, що призвело до вiд'ємного рiвня рентабельностi Заявника та збитковостi.
За перiод дослiдження (2008 - 2010 роки) демпiнговий iмпорт Товару походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь збiльшився вiдносно виробництва Товару в Українi на 23,38 % та вiдносно споживання Товару в Українi на 5,26 %, що призвело до скорочення обсягiв продажу Товару Заявника на внутрiшньому ринку України на 20,39 % i, як результат, частка Заявника у споживаннi Товару в Українi скоротилася на 1,36 %.
У свою чергу, скорочення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України призвело до скорочення обсягiв виробництва, використання виробничих потужностей, продуктивностi, рентабельностi, лiквiдностi, обсягiв iнвестицiй, зайнятостi, тощо на пiдприємствi Заявника.
У ходi проведення Розслiдування вiдповiдно до вимог Закону також було проведено дослiдження на предмет того, чи могли вплинути на погiршення становища Заявника iншi фактори, унаслiдок дiї яких шкода, завдана нацiональному товаровиробниковi, не вважається шкодою, заподiяною демпiнговим iмпортом: обсяги та цiни iмпорту, який не продається за демпiнговими цiнами; звуження ринку або змiни у структурi споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та iноземними виробниками i конкуренцiя мiж цими виробниками; розвиток технiки та технологiй; результати експортної дiяльностi та рiвень продуктивностi виробництва Заявника.
Проведений аналiз факторiв, визначених статтею 10 Закону, показав, що шкода, заподiяна Заявниковi, не могла бути заподiяна внаслiдок дiї iнших чинникiв.
Наявнiсть вищенаведених фактiв дає пiдстави зробити висновок, що протягом 2008 - 2010 рокiв демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Росiйської Федерацiї, Республiки Болгарiя, Республiки Польща, Турецької Республiки, Республiки Бiлорусь здiйснювався у таких обсягах i на таких умовах, що заподiював iстотну шкоду нацiональному товаровиробниковi.
Вiдповiдно до статтi 16 Закону Рiшенням Комiсiї: застосовано остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару, який має такий опис: листове флоат-скло (скло термiчно полiроване) неармоване, прозоре, безбарвне завтовшки вiд 3 мм до 12 мм, яке класифiкується згiдно з УКТЗЕД за кодами 7005 29 25 90, 7005 29 35 90, 7005 29 80 90.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита в розмiрi:
для Росiйської Федерацiї:
загалом для країни:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 15,02 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 14,93 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 16,33 %;
для експортера-виробника ТОВ "Гардiан стєкло Рязань", що розташоване за адресою: район Южний Промузел, 17-а, м. Рязань, 390011, Росiйська Федерацiя:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 30,78 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 5,11 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 16,11 %;
для Республiки Болгарiя:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 22,13 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 28,52 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 23,20 %;
для Республiки Польща:
загалом для країни:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 24,60 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 17,36 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 17,44 %;
для експортера-виробника компанiї "EUROGLAS POLSKA SP. Z.O.O.", що розташована за адресою: Осьєдле Ньєвладов 65, 97-225, Уязд, Республiка Польща:
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 18,49 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 12,50 %;
для Турецької Республiки:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 23,42 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 13,52 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 12,96 %;
для Республiки Бiлорусь:
скло завтовшки вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 29,95 %,
скло завтовшки бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 0 %,
скло завтовшки бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 0 %;
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв.
Справляння антидемпiнгового мита здiйснюється вiдповiдно до опису зазначеного товару.
Iмпорт на митну територiю України товару без сертифiката про походження та неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита в максимальному розмiрi для скла завтовшки:
вiд 3 мм до 3,5 мм включно - 30,78 %;
бiльше 3,5 мм, але не бiльше 4,5 мм - 28,52 %;
бiльше 4,5 мм, але не бiльше 12 мм - 23,20 %.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються з моменту набрання чинностi Рiшенням Комiсiї.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 календарних днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.