МIНIСТЕРСТВО IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
07.11.2013 | N 880 |
---|
Про затвердження змiн до деяких
нормативно-правових актiв Мiнiстерства
транспорту України та Мiнiстерства
iнфраструктури України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 25 листопада 2013 р. за N 2001/24533 |
Вiдповiдно до статтi 4 Повiтряного
кодексу України, пiдпункту 4.10.70 пiдпункту 4.10
пункту 4 Положення про Мiнiстерство
iнфраструктури України, затвердженого Указом
Президента України вiд 12 травня 2011 року N 581,
та з метою приведення нормативно-правових актiв
України у галузi цивiльної авiацiї у вiдповiднiсть
iз Стандартами та Рекомендованою практикою
Мiжнародної органiзацiї цивiльної авiацiї (IКАО)
наказую:
1. Затвердити такi, що додаються:
1) Змiни до Правил польотiв повiтряних суден та обслуговування повiтряного руху в класифiкованому повiтряному просторi України, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 16 квiтня 2003 року N 293, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 05 травня 2003 року за N 346/7667;
2) Змiни до Правил польотiв цивiльних повiтряних суден у повiтряному просторi України, затверджених наказом Мiнiстерства iнфраструктури України вiд 28 жовтня 2011 року N 478, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 21 листопада 2011 року за N 1327/20065.
2. Державнiй авiацiйнiй службi України забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;
2) оприлюднення цього наказу на офiцiйному сайтi Мiнiстерства iнфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Мiнiстра Єфименка К. О.
Мiнiстр | В. В. Козак |
ПОГОДЖЕНО: | |
Тимчасово виконуючий обов'язки Мiнiстра оборони України | О. М. Олiйник |
Т. в. о. Голови Державної авiацiйної служби України | О. В. Гречко |
Голова Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва | М. Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України 07.11.2013 N 880 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 25 листопада 2013 р. за N 2001/24533 |
ЗМIНИ ДО ПРАВИЛ ПОЛЬОТIВ ПОВIТРЯНИХ СУДЕН ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВIТРЯНОГО РУХУ В КЛАСИФIКОВАНОМУ ПОВIТРЯНОМУ ПРОСТОРI УКРАЇНИ
1. У главi 1:
1) у пунктi 1.6:
термiн "мiсцевий диспетчерський пункт" виключити;
доповнити пункт новими термiнами, розмiстивши їх в алфавiтному порядку:
"аеродром AFIS - неконтрольований аеродром, на якому надаються польотно-iнформацiйне обслуговування та аварiйне обслуговування;
аеродромна зона польотної iнформацiї - частина повiтряного простору, в межах якої надаються польотно-iнформацiйне обслуговування та аварiйне обслуговування ПС, якi прибувають або вилiтають з аеродромiв AFIS;
зональна навiгацiя - метод навiгацiї, що дає змогу ПС виконувати полiт за будь-якою бажаною траєкторiєю в межах зони дiї певних навiгацiйних засобiв чи в межах, визначених можливостями автономних засобiв або їх комбiнацiй;
навiгацiйна iнфраструктура - наявнiсть супутникових або наземних навiгацiйних засобiв для забезпечення виконання вимог навiгацiйної специфiкацiї;
навiгацiйна специфiкацiя - сукупнiсть вимог до обладнання ПС, квалiфiкацiї його екiпажу, що необхiднi для забезпечення польоту за принципами навiгацiї, заснованої на характеристиках у межах визначеного повiтряного простору;
навiгацiя, заснована на характеристиках (performance-based navigation), - зональна навiгацiя, заснована на вимогах до характеристик повiтряних суден, що виконують полiт за маршрутом ОПР, процедуру заходження на посадку за приладами або полiт у межах визначеного повiтряного простору;
система RNAV - навiгацiйна система, що дає змогу ПС виконувати полiт за будь-якою бажаною траєкторiєю в межах зони дiї певних навiгацiйних засобiв чи в межах, визначених можливостями автономних (бортових) засобiв або їх комбiнацiй. Система може бути складовою системи управлiння польотом (FMS);
система RNP - система RNAV, що додатково забезпечує контроль за витримуванням характеристик та видачу попереджень про їх порушення;";
2) у пунктi 1.7:
скорочення "МДП - мiсцевий диспетчерський пункт" виключити.
доповнити пункт новими скороченнями, розмiстивши їх в алфавiтному порядку:
"AIP - збiрник аеронавiгацiйної iнформацiї (aeronautical information publication);
AFIS - польотно-iнформацiйне обслуговування на аеродромi (aerodrome flight information service);
AFIZ - аеродромна зона польотної iнформацiї;
DME - далекомiрне обладнання (distance measuring equipment);
GNSS - глобальна навiгацiйна супутникова система (global navigation satellite system);
PBN - навiгацiя, заснована на характеристиках (performance-based navigation)".
2. У главi 2:
1) пiдпункт 2.1.8 пункту 2.1 викласти в такiй редакцiї:
"2.1.8. У повiтряному просторi класу G дозволяються польоти за ПВП i надається польотно-iнформацiйне обслуговування.
У повiтряному просторi класу G, якщо вiн установлений вище ешелону польоту 5950 метрiв (FL195), дозволяються польоти за ППП i надається польотно-iнформацiйне обслуговування.
У повiтряному просторi класу G, якщо вiн установлений нижче ешелону польоту 5950 метрiв (FL195), польоти за ППП дозволяються тiльки в межах аеродромних зон польотної iнформацiї (AFIZ) i надається польотно-iнформацiйне обслуговування. При цьому не дозволяється одночасне виконання бiльше нiж одного польоту за ППП в межах AFIZ.
Пiд час польоту в повiтряному просторi класу G в межах AFIZ ПС, якi виконують польоти за ПВП та ППП, повиннi пiдтримувати постiйний двостороннiй радiотелефонний зв'язок з вiдповiдним органом ОПР.";
2) пiдпункти 2.2.25, 2.2.26 пункту 2.2 викласти в такiй редакцiї:
"2.2.25. Для маршрутiв ОПР встановлюються код навiгацiйної специфiкацiї RNAV або RNP та тип навiгацiйної iнфраструктури GNSS або DME/DME. Код навiгацiйної специфiкацiї та тип навiгацiйної iнфраструктури визначаються уповноваженим органом з питань цивiльної авiацiї вiдповiдно до наявного рiвня зв'язку, навiгацiйного забезпечення та засобiв спостереження обслуговування повiтряного руху у межах визначеного повiтряного простору. Iнформацiя щодо коду навiгацiйної специфiкацiї та типу навiгацiйної iнфраструктури публiкується в AIP України.
2.2.26. Маршрути ОПР для польотiв повiтряних суден, що оснащенi обладнанням зональної навiгацiї системи RNAV або RNP, установлюються за методом, викладеним у доповненнi B до додатка 11 до Чиказької конвенцiї, вiдповiдно до положень Doc 9613 ICAO (Керiвництво з навiгацiї, заснованої на характеристиках) та Doc 8168 ICAO (Процедури аеронавiгацiйного обслуговування - Польоти повiтряних суден).".
3. У главi 3:
1) у пунктi 3.1:
нумерацiю пiдпунктiв 3.1.7, 3.1.11, 3.1.12, 3.1.16 - 3.1.20 замiнити вiдповiдно нумерацiєю 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4 - 3.1.8;
доповнити пункт новим пiдпунктом 3.1.9 такого змiсту:
"3.1.9. Польоти за ПВП виконуються в межах повiтряного простору класiв B, C, D, E, F, G з дотриманням таких умов:
пiд час польотiв нижче висоти 3050 метрiв (10000 футiв) над середнiм рiвнем моря вводяться обмеження приладної швидкостi не бiльше нiж 465 км/год, за винятком класу В;
наявнiсть постiйного двостороннього радiотелефонного зв'язку з органом ОПР пiд час польоту в повiтряному просторi класу G у межах AFIZ;
наявнiсть працюючого прийомовiдповiдача SSR режиму A/C пiд час польотiв у повiтряному просторi ОПР класiв B, C i D;
урахування температурної та барометричної поправок вiдповiдно до глави 4 роздiлу 1 частини третьої тому I Doc 8168 ICAO.";
2) пiдпункт 3.2.2 пункту 3.2 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Пiд час польотiв за ППП у повiтряному просторi класу G вимоги цього пункту не застосовуються.".
4. Абзац четвертий пiдпункту 4.7.2 пункту 4.7 глави 4 виключити.
5. У текстi Правил слово "Укравiатранс" у всiх вiдмiнках замiнити словами "уповноважений орган з питань цивiльної авiацiї" у вiдповiдних вiдмiнках.
Начальник вiддiлу авiацiйного транспорту | В. Згурський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України 07.11.2013 N 880 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 25 листопада 2013 р. за N 2002/24534 |
ЗМIНИ ДО ПРАВИЛ ПОЛЬОТIВ ЦИВIЛЬНИХ ПОВIТРЯНИХ СУДЕН У ПОВIТРЯНОМУ ПРОСТОРI УКРАЇНИ
1. У пунктi 1.3 роздiлу I:
абзац тридцять восьмий замiнити трьома новими абзацами такого змiсту:
"диспетчерський дозвiл - дозвiл командиру повiтряного судна дiяти вiдповiдно до умов, установлених диспетчерським органом;
Термiн "диспетчерський дозвiл" може скорочуватися до термiна "дозвiл".
Скорочений термiн "дозвiл" може використовуватись зi словами "на вирулювання", "на злiт", "на вилiт", "на полiт за маршрутом", "на заходження на посадку" або "на посадку" для позначення етапу польоту, якого стосується диспетчерський дозвiл.".
У зв'язку з цим абзаци тридцять дев'ятий - сто двадцять п'ятий вважати вiдповiдно абзацами сорок першим - сто двадцять сьомим;
абзац сорок шостий викласти в такiй редакцiї:
"Вiдносна та абсолютна висота - приладовi висоти, а не геометричнi вiдноснi та абсолютнi висоти.";
абзац шiстдесят шостий викласти в такiй редакцiї:
"командир повiтряного судна - пiлот, який визначений експлуатантом або у випадку авiацiї загального призначення власником повiтряного судна виконувати обов'язки командира та вiдповiдати за безпечне виконання польоту;";
абзаци шiстдесят сьомий, шiстдесят восьмий виключити.
У зв'язку з цим абзаци шiстдесят дев'ятий - сто двадцять сьомий вважати вiдповiдно абзацами шiстдесят сьомим - сто двадцять п'ятим;
абзац шiстдесят восьмий викласти в такiй редакцiї:
"Термiн "контрольований аеродром" означає, що на цьому аеродромi забезпечується диспетчерське обслуговування аеродромного руху, але це не означає обов'язкової наявностi диспетчерської зони.";
абзац дев'яносто другий викласти в такiй редакцiї:
"полiт за правилами польотiв за приладами (далi - полiт за ППП) - полiт, що виконується вiдповiдно до правил польотiв за приладами;";
в абзацi сто другому слова "обслуговування та аварiйне сповiщення" замiнити словами "та аварiйне обслуговування;";
в абзацi сто двадцять першому слова "маяками дуже високої частоти" замiнити словами "всенаправленими ДВЧ-маяками".
2. Пункт 2.3 роздiлу II викласти в такiй редакцiї:
"2.3. Керування повiтряним судном як у польотi, так i в зонi руху аеродрому здiйснюється вiдповiдно до роздiлу III цих Правил, а в польотi, крiм того, вiдповiдно до:
а) правил вiзуальних польотiв або
б) правил польотiв за приладами.
2.3.1. Порядок обслуговування повiтряних суден, якi виконують польоти за ППП та ПВП у класифiкованому повiтряному просторi ОПР, встановлюється Правилами польотiв повiтряних суден та обслуговування повiтряного руху в класифiкованому повiтряному просторi України, затвердженими наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 16 квiтня 2003 року N 293, зареєстрованими в Мiнiстерствi юстицiї України 05 травня 2003 року за N 346/7667.
2.3.2. Командир повiтряного судна має право виконувати полiт за ППП у вiзуальних метеорологiчних умовах. Для ОПР в окремих частинах повiтряного простору Державiаслужба України може встановлювати вимоги щодо обов'язкового виконання польоту за ППП у вiзуальних метеорологiчних умовах.".
3. У роздiлi III:
1) у главi 1:
заголовок глави викласти в такiй редакцiї:
"1. Захист людей та майна, мiнiмальнi висоти, крейсерськi рiвнi, скидання або розприскування, буксирування, стрибки з парашутом, акробатичний полiт, польоти групою та забороненi зони при виконаннi польотiв";
пункт 1.4 викласти в такiй редакцiї:
"1.4. За винятком умов, установлених авiацiйними правилами України i наданих в iнформацiї, рекомендацiях та/або дозволi вiдповiдного органу ОПР, будь-що скидати або розприскувати з повiтряних суден пiд час польоту забороняється.";
пункт 1.7 пiсля слiв "контрольованого повiтряного простору та" доповнити знаком та словами "/або без";
абзаци перший, другий пункту 1.8 викласти в такiй редакцiї:
"1.8. Польоти групою можуть виконуватися лише у тому випадку, коли iснує попередня домовленiсть дiй мiж командирами повiтряних суден, якi будуть виконувати груповий полiт. Польоти групою у контрольованому повiтряному просторi виконуються тiльки вiдповiдно до умов, наданих Украероцентром (РДЦ).
Такi умови передбачають:";
пункт 1.10 викласти в такiй редакцiї:
"1.10. У повiтряному просторi України або в окремих його районах польоти повiтряних суден можуть бути повнiстю забороненi або обмеженi за висотою, у часi та напрямках у порядку, встановленому Положенням про використання повiтряного простору України, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 березня 2002 року N 401.
Постiйно дiючi забороненi зони i зони обмеження польотiв обов'язково включаються до Збiрника аеронавiгацiйної iнформацiї i наносяться на аеронавiгацiйнi карти.
Повiтрянi судна не повиннi виконувати польоти в заборонених зонах або в зонах обмеження польотiв, iнформацiя про якi була належним чином опублiкована, крiм польотiв, що виконуються вiдповiдно до умов обмежень або з дозволу вiдповiдного державного органу, в iнтересах якого вони встановленi.";
2) пiдпункт "г" пункту 2.6 глави 2 пiсля слiв "iншi повiтрянi судна" доповнити словами "або будь-якi предмети";
3) у пунктi 3.2 глави 3 слова "у тому числi на лiнiї попереднього старту" виключити;
4) у главi 4:
пункт 4.1 викласти в такiй редакцiї:
"4.1. Технiчнi характеристики бортових вогнiв, якi встановлюються на повiтряних суднах, та технiчнi умови до них вiдповiдно до вимог цих Правил визначаються Державiаслужбою України на пiдставi пiдпункту 3.2.3 пункту 3.2 глави 3 Додатка 2 до Конвенцiї про мiжнародну цивiльну авiацiю та вимог, якi мiстяться в главах 4 i 5 частини А тому II документа Doc 9760 IКАО (Керiвництво з льотної придатностi).
Повiтряне судно вважається таким, що експлуатується в зонi руху аеродрому, якщо воно виконує рулiння, чи здiйснюється його буксирування, чи коли воно тимчасово зупиняється пiд час рулiння або буксирування.";
пункт 4.6 викласти в такiй редакцiї:
"4.6. Мiж заходом i сходом сонця на всiх повiтряних суднах, що перебувають на водi, включаються бортовi вогнi, передбаченi Мiжнародними правилами попередження зiткнень на морi 1972 року (далi - Мiжнароднi правила), за винятком випадкiв, коли зробити це неможливо. У таких випадках на повiтряних суднах встановлюються бортовi вогнi, якi за своїми характеристиками та мiсцем розташування максимально вiдповiдають бортовим вогням, передбаченим Мiжнародними правилами. Технiчнi вимоги до вогнiв, якi встановлюються на повiтряних суднах на водi, визначаються Державiаслужбою України.";
5) у главi 5:
у пiдпунктi "в" пункту 5.2 слова "не отримано органом ОПР iнший дозвiл" замiнити словами "вiд органу ОПР не отримано iнший дозвiл";
у пiдпунктi "в" пункту 5.3 слова "яке обганяє iнше повiтряне судно" замiнити словами "що обганяється";
6) у главi 6:
пiдпункт "б" пункту 6.2 викласти в такiй редакцiї:
"б) до початку польоту, що виконується в межах повiтряного простору класу G, за бажанням екiпажу та з метою упорядкування надання польотно-iнформацiйного та аварiйного обслуговування;";
пункт 6.4 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Плани польотiв щодо рейсiв, на якi можуть бути розповсюдженi заходи органiзацiї потокiв повiтряного руху, надаються не пiзнiше нiж за 3 години до розрахункового часу прибирання колодок.";
в абзацi першому пункту 6.8 слова "в аеропорт" виключити;
7) у главi 9:
заголовок глави викласти в такiй редакцiї:
"9. Дiї екiпажу при повiдомленнi про мiсцезнаходження, припиненнi диспетчерського обслуговування, незаконному втручаннi, перехопленнi";
у пунктi 9.8:
пiдпункт "в" викласти в такiй редакцiї:
"в) пiсля витримування протягом семи хвилин останньої дозволеної швидкостi та рiвня польоту або мiнiмальної абсолютної висоти польоту, якщо вона вища, привести рiвень та швидкiсть польоту у вiдповiднiсть до поданого плану польоту;";
доповнити пункт новим пiдпунктом "ж" такого змiсту:
"ж) забезпечення диспетчерським ОПР iнших повiтряних суден, якi виконують польоти у цьому повiтряному просторi, здiйснюється з урахуванням умов, що екiпажi повiтряних суден, на яких має мiсце вiдмова радiозв'язку, будуть дiяти вiдповiдно до цих Правил.";
пункт 9.11 викласти в такiй редакцiї:
"9.11. Порядок перехоплення цивiльних повiтряних суден регулюють вiдповiднi правила, якi розробляються згiдно з вимогами Конвенцiї про мiжнародну цивiльну авiацiю. Зазначенi правила повиннi враховувати вимоги додаткiв 2 та 4 до цих Правил.";
в абзацi другому пункту 9.14 слова "екiпажу повiтряного судна" замiнити словами "та навчання для таких польотiв";
8) у пiдпунктi "а" пункту 10.3 глави 10 слова "у повiтряному просторi класу G" виключити;
9) пункт 11.7 глави 11 викласти в такiй редакцiї:
"11.7. Пiд час виконання польоту за ППП поза межами контрольованого повiтряного простору екiпаж повiтряного судна повинен надавати повiдомлення про мiсцезнаходження вiдповiдно до вимог глави 9 цього роздiлу.".
Начальник вiддiлу авiацiйного транспорту | В. О. Згурський |