МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
27.03.2015 | N 366 |
---|
Деякi питання застосування санкцiй Державною
службою фiнансового монiторингу України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 16 квiтня 2015 р. за N 428/26873 |
З метою забезпечення реалiзацiї
вимог статей 14, 18, 24, 25, 26 та 28 Закону
України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та
фiнансуванню розповсюдження зброї масового
знищення" наказую:
1. Затвердити такi, що додаються:
Порядок розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i застосування санкцiй;
Положення про Комiсiю Державної служби фiнансового монiторингу України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть, накази Мiнiстерства фiнансiв України:
вiд 22 листопада 2011 року N 1479 "Про затвердження Положення про Комiсiю Державної служби фiнансового монiторингу України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 09 грудня 2011 року за N 1426/20164;
вiд 17 сiчня 2012 року N 23 "Про затвердження Порядку розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцiй", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 02 лютого 2012 року за N 166/20479;
вiд 04 лютого 2013 року N 58 "Про затвердження змiн до деяких наказiв Мiнiстерства фiнансiв України (щодо застосування санкцiй Державною службою фiнансового монiторингу України)", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 26 лютого 2013 року за N 314/22846.
3. Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку Мiнiстерства фiнансiв України (Чмерук М. О.) спiльно з Юридичним управлiнням Державної служби фiнансового монiторингу України (Степенко О. Л.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра фiнансiв України Макеєву О. Л. та першого заступника Голови Державної служби фiнансового монiторингу України Ковальчука А. Т.
Мiнiстр | Н. Яресько |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державної служби фiнансового монiторингу України | I. Б. Черкаський |
Голова Державної регуляторної служби України | К. М. Ляпiна |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України 27 березня 2015 року N 366 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 16 квiтня 2015 р. за N 428/26873 |
ПОРЯДОК
розгляду Державною службою фiнансового
монiторингу України справ про порушення вимог
законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi
запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню)
доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення, i застосування санкцiй
1. Цей Порядок, розроблений вiдповiдно до статей 14, 18, 24, 25, 26, 28 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далi - Закон), визначає процедуру розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України (далi - Держфiнмонiторинг) справ i застосування санкцiй за порушення суб'єктами первинного фiнансового монiторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
2. Дiя цього Порядку поширюється на суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, державне регулювання i нагляд за якими у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення вiдповiдно до пункту 8 частини першої статтi 14 Закону здiйснюється Держфiнмонiторингом, а саме на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi надають посередницькi послуги пiд час здiйснення операцiй з купiвлi-продажу нерухомого майна.
3. Термiни, якi застосованi у цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у Законi.
4. Факти порушень вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, виявляються службовими особами Держфiнмонiторингу пiд час здiйснення нагляду за дiяльнiстю вiдповiдних суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевiрок, у тому числi виїзних чи безвиїзних.
5. Виявленi Держфiнмонiторингом факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, викладаються в актi перевiрки, актi про неподання документiв.
У разi якщо перевiрки здiйснювались за мiсцезнаходженням суб'єкта первинного фiнансового монiторингу та його вiдокремлених пiдроздiлiв, якi знаходяться в рiзних адмiнiстративно-територiальних одиницях, виявленi факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, можуть викладатися в рiзних актах перевiрок, актах про неподання документiв.
6. Датою порушення провадження у справi про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, є дата пiдписання акта перевiрки, акта про неподання документiв, якими виявленi цi порушення.
У випадку, передбаченому абзацом другим пункту 5 цього Порядку, датою порушення провадження у справi про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, є дата складання останнього акта перевiрки, акта про неподання документiв, якими виявленi порушення.
7. Акти перевiрок суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, акти про неподання документiв, документи, якi пiдтверджують факти порушень вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, заперечення до актiв перевiрок (за наявностi) та iншi матерiали перевiрок подаються для розгляду та прийняття вiдповiдного рiшення до Комiсiї Держфiнмонiторингу з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - Комiсiя Держфiнмонiторингу).
8. Справа про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, розглядається за участю суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, що притягується до вiдповiдальностi, чи його керiвника та/або представника. Повноваження представника суб'єкта первинного фiнансового монiторингу засвiдчуються довiренiстю, оригiнал або засвiдчена копiя якої долучається до матерiалiв справи.
Держфiнмонiторинг повiдомляє суб'єкта первинного фiнансового монiторингу про дату та час розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, не пiзнiше нiж за п'ять днiв до дати її розгляду шляхом надсилання (вручення) повiдомлення про розгляд справи.
Нез'явлення суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника та/або представника у разi, якщо про дату розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, вони були повiдомленi у встановленому порядку (що пiдтверджується вiдповiдним документом про вручення повiдомлення), не може бути пiдставою для вiдкладення розгляду справи.
У разi нез'явлення суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника та/або представника з поважних причин, що пiдтверджується вiдповiдними документами, та за вiдсутностi письмового клопотання про розгляд справи без присутностi суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника та/або представника Комiсiя Держфiнмонiторингу вiдкладає розгляд справи, про що повiдомляє суб'єкта первинного фiнансового монiторингу з урахуванням вимог абзацу другого пункту 8 цього Порядку. При цьому перебiг строкiв провадження у справi про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, призупиняється до дати наступного розгляду справи за участю суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника та/або представника.
9. Рiшення про накладення штрафу або про закриття провадження у справi приймається Комiсiєю Держфiнмонiторингу.
10. Санкцiї можуть бути застосованi до суб'єкта первинного фiнансового монiторингу за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, протягом шести мiсяцiв з дня його виявлення, але не пiзнiше нiж через три роки з дня його вчинення.
За результатами розгляду матерiалiв справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, Комiсiя Держфiнмонiторингу протягом шести мiсяцiв з дня виявлення порушення приймає рiшення про накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу або про закриття провадження у справi, яке оформлюється вiдповiдною постановою за формами згiдно з додатками 1, 2 до цього Порядку, яка пiдписується головою Комiсiї Держфiнмонiторингу, а у разi його вiдсутностi - заступником голови Комiсiї Держфiнмонiторингу або особою, яка тимчасово виконує обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу, та скрiплюється печаткою Держфiнмонiторингу.
11. Пiдставами закриття провадження у справi є:
установлення Комiсiєю Держфiнмонiторингу пiд час розгляду справи факту вiдсутностi порушень суб'єктом первинного фiнансового монiторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
закiнчення на момент розгляду справи строкiв, передбачених абзацом першим пункту 10 цього Порядку.
12. Штраф за невиконання (неналежне виконання) суб'єктом первинного фiнансового монiторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, застосовується у випадках та розмiрах, встановлених частинами третьою та/або четвертою статтi 24 Закону.
13. При визначеннi розмiру штрафу враховуються обставини вчинення порушення та його наслiдки.
14. Штраф за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, якi були допущенi:
вiдокремленими пiдроздiлами суб'єкта первинного фiнансового монiторингу - юридичної особи (фiлiями, представництвами тощо), накладається безпосередньо на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу - юридичну особу;
працiвниками, якi працюють на умовах трудового договору у суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, який не є юридичною особою, накладається безпосередньо на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу.
15. Постанова про застосування штрафу або про закриття провадження у справi вручається суб'єкту первинного фiнансового монiторингу (його уповноваженому представнику) або надсилається за мiсцезнаходженням суб'єкта первинного фiнансового монiторингу рекомендованим листом з повiдомленням про вручення не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня її винесення.
16. Постанова про застосування штрафу набирає законної сили з дати її прийняття та є виконавчим документом.
17. Постанова про застосування штрафу пiдлягає виконанню суб'єктом первинного фiнансового монiторингу протягом п'ятнадцяти робочих днiв з дня її отримання, про що письмово протягом п'яти робочих днiв повiдомляється Держфiнмонiторинг шляхом надсилання копiї квитанцiї або iншого платiжного документа про сплату штрафу. Зазначена копiя документа пiдшивається до справи.
18. У разi невиконання суб'єктом первинного фiнансового монiторингу постанови про застосування штрафу у встановлений строк Держфiнмонiторинг передає її до органiв державної виконавчої служби для примусового виконання.
19. Постанова про застосування штрафу може бути оскаржена суб'єктом первинного фiнансового монiторингу в судовому порядку виключно з метою встановлення законностi прийняття такої постанови та не зупиняє виконання суб'єктом первинного фiнансового монiторингу застосованої санкцiї.
20. Вимога стосовно усунення порушень законодавства щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - вимога стосовно усунення порушень) виноситься головою Комiсiї Держфiнмонiторингу, а у разi його вiдсутностi - заступником голови Комiсiї Держфiнмонiторингу або особою, яка тимчасово виконує обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу, за формою, визначеною в додатку 3 до цього Порядку, у день оформлення постанови про застосування штрафу за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або постанови про закриття провадження у справi у разi, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.
21. Вимога стосовно усунення порушень надається суб'єкту первинного фiнансового монiторингу, щодо якого її винесено (про що здiйснюється вiдповiдний напис на примiрнику вимоги, що залишається у справi), або надсилається рекомендованим листом з повiдомленням про вручення протягом п'яти робочих днiв з дати її винесення.
22. Головою Комiсiї Держфiнмонiторингу, а у разi його вiдсутностi - заступником голови Комiсiї Держфiнмонiторингу або особою, яка тимчасово виконує обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу, до моменту спливу термiну виконання вимоги стосовно усунення порушень за письмовим клопотанням порушника може бути прийнято рiшення про продовження термiну виконання цiєї вимоги, яке оформляється новою вимогою стосовно усунення порушень та протягом п'яти робочих днiв надсилається рекомендованим листом з повiдомленням про вручення (надається пiд пiдпис) особi, щодо якої її винесено.
23. До моменту спливу термiну виконання вимоги стосовно усунення порушень така вимога може бути переглянута головою Комiсiї Держфiнмонiторингу, а у разi його вiдсутностi - заступником голови Комiсiї Держфiнмонiторингу або особою, яка тимчасово виконує обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу, за вмотивованим клопотанням суб'єкта первинного фiнансового монiторингу. За результатами перегляду вимоги стосовно усунення порушень голова Комiсiї Держфiнмонiторингу, а у разi його вiдсутностi - заступник голови Комiсiї Держфiнмонiторингу або особа, яка тимчасово виконує обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу, приймає рiшення про скасування вимоги (повнiстю або частково) або залишення її без змiн.
Про результати перегляду вимоги стосовно усунення порушень повiдомляється суб'єкт первинного фiнансового монiторингу, щодо якого винесена вимога, протягом п'яти робочих днiв.
24. Вимога стосовно усунення порушень може бути оскаржена в судi у порядку, встановленому законодавством.
Директор Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку | М. О. Чмерук |
Додаток 1 до Порядку розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i застосування санкцiй (пункт 10) |
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФIНАНСОВОГО МОНIТОРИНГУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА N
про застосування штрафу за порушення вимог
Закону України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та
фiнансуванню розповсюдження зброї масового
знищення" та/або нормативно-правових актiв, що
регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та
протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
"___" ____________ 20__ року | ________________________ (мiсце винесення) |
Комiсiя Держфiнмонiторингу з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, розглянувши матерiали перевiрки дотримання вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, суб'єктом первинного фiнансового монiторингу |
, | |
(найменування або П. I. Б. суб'єкта первинного фiнансового монiторингу) |
, | |
(код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прiзвище, iм'я, по батьковi фiзичної особи пiдприємця / реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання в установленому порядку вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв)) |
(акт перевiрки вiд ___________________ N ____), (дата складання, номер) |
УСТАНОВИЛА: |
, | |
(формулювання сутi порушень законодавства, обставин та наслiдкiв їх вчинення) | |
, |
що є порушенням | |
(зазначити норму вiдповiдного акта законодавства) |
На пiдставi частини третьої статтi 24 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" |
ПОСТАНОВИЛА: |
застосувати до | |
(найменування або П. I. Б. суб'єкта первинного фiнансового монiторингу) | |
(мiсцезнаходження або мiсце проживання суб'єкта первинного фiнансового монiторингу; код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) / реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання в установленому порядку вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв)) | |
штраф у сумi | |
(указати цифрами та словами суму штрафу) |
Сума штрафу пiдлягає перерахуванню |
(найменування i номер поточного рахунка) |
Постанова набрала законної сили
_______________ 20__ року (зазначається дата прийняття
постанови). |
(посада) | (пiдпис) М. П. |
(iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 2 до Порядку розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i застосування санкцiй (пункт 10) |
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФIНАНСОВОГО МОНIТОРИНГУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА N
про закриття провадження по справi щодо
порушення вимог Закону України "Про
запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню)
доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення" та/або нормативно-правових
актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання
та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
"___" ____________ 20__ року | ________________________ (мiсце винесення) |
Комiсiя Держфiнмонiторингу з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, розглянувши матерiали перевiрки дотримання вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, суб'єктом первинного фiнансового монiторингу |
, | |
(найменування або П. I. Б. суб'єкта первинного фiнансового монiторингу) |
, | |
(код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прiзвище, iм'я, по батьковi фiзичної особи пiдприємця / реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання в установленому порядку вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв)) |
(акт перевiрки вiд ___________________ N ____), (дата складання, номер) |
УСТАНОВИЛА: |
(формулювання висновку про вiдсутнiсть порушень законодавства та обставин, на яких такий висновок ґрунтується, або посилання на сплив строку провадження у справi, протягом якого рiшення прийнято не було) |
ПОСТАНОВИЛА: |
Закрити провадження у справi про невиконання (неналежне виконання) |
(найменування або П. I. Б. суб'єкта первинного фiнансового монiторингу) |
вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення |
(посада) | (пiдпис) М. П. |
(iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 3 до Порядку розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i застосування санкцiй (пункт 20) |
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФIНАНСОВОГО МОНIТОРИНГУ УКРАЇНИ
ВИМОГА N
стосовно усунення порушень законодавства щодо
запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню)
доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
"___" ____________ 20__ року | ________________________ (мiсце винесення) |
Винесена щодо | |
, | |
(найменування або П. I. Б. суб'єкта первинного фiнансового монiторингу) |
, | |
(код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прiзвище, iм'я, по батьковi фiзичної особи пiдприємця / реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання в установленому порядку вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв)) |
Згiдно з Актом перевiрки (вiд _________________ N ____), яка вiдбулася |
, | |
(дата, мiсце проведення перевiрки) |
встановлено порушення |
(зазначаються норми законодавства, якi порушено) |
За результатами розгляду справи Комiсiєю Держфiнмонiторингу з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, винесено постанову про застосування штрафу (про закриття провадження у справi) вiд _________________ N ____. |
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФIНАНСОВОГО МОНIТОРИНГУ УКРАЇНИ ВИМАГАЄ: |
, | |
(заходи щодо усунення порушень, виявлених пiд час перевiрки, iз зазначенням строку виконання вимоги) |
Про результати виконання вимоги
необхiдно повiдомити Держфiнмонiторинг протягом
п'яти робочих днiв з моменту виконання заходiв,
визначених у цiй вимозi. |
(посада) | (пiдпис) М. П. |
(iнiцiали, прiзвище) |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України 27 березня 2015 року N 366 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 16 квiтня 2015 р. за N 429/26874 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Комiсiю Державної служби фiнансового
монiторингу України з питань застосування
санкцiй за порушення вимог Закону України "Про
запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню)
доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення" та/або нормативно-правових
актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання
та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
I. Загальнi положення
1. Це Положення розроблено вiдповiдно до статтi 24 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далi - Закон) з метою визначення єдиних пiдходiв до порядку та строкiв передачi, пiдготовки, розгляду справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, та механiзму застосування санкцiй у Державнiй службi фiнансового монiторингу України (далi - Держфiнмонiторинг).
2. Це Положення визначає завдання, функцiї Комiсiї Державної служби фiнансового монiторингу України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - Комiсiя Держфiнмонiторингу), а також порядок розгляду нею справ про порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - Справа), суб'єктами первинного фiнансового монiторингу, державне регулювання i нагляд за якими у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення здiйснює Держфiнмонiторинг (далi - суб'єкти первинного фiнансового монiторингу).
3. Термiни, якi застосованi в цьому Положеннi, вживаються в значеннях, наведених у Законi.
4. У своїй дiяльностi Комiсiя Держфiнмонiторингу керується Конституцiєю України i законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, цим Положенням та наказами Мiнiстерства фiнансiв України i Держмонiторингу.
II. Порядок органiзацiї дiяльностi Комiсiї Держфiнмонiторингу та пiдготовки Справ до розгляду
1. Комiсiя Держфiнмонiторингу утворюється у складi не менше п'яти членiв, у тому числi голови, заступника голови та секретаря.
Персональний склад Комiсiї Держфiнмонiторингу затверджується наказом Держфiнмонiторингу.
2. Формою роботи Комiсiї Держфiнмонiторингу є засiдання, що проводяться за рiшенням її голови.
Засiдання веде голова, а за його вiдсутностi - заступник голови.
У разi одночасної вiдсутностi голови та заступника голови члени Комiсiї Держфiнмонiторингу обирають тимчасово виконуючого обов'язки голови Комiсiї Держфiнмонiторингу.
3. Засiдання Комiсiї Держфiнмонiторингу оформлюється протоколом, який веде секретар Комiсiї Держфiнмонiторингу. Протокол засiдання Комiсiї Держфiнмонiторингу пiдписується головуючим, усiма присутнiми на засiданнi членами та секретарем Комiсiї Держфiнмонiторингу.
4. Засiдання Комiсiї Держфiнмонiторингу вважається правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її членiв.
Рiшення Комiсiї Держфiнмонiторингу приймаються вiдкритим голосуванням простою бiльшiстю голосiв вiд числа присутнiх на засiданнi членiв Комiсiї Держфiнмонiторингу.
У разi рiвного розподiлу голосiв вирiшальним є голос головуючого на засiданнi.
Особиста присутнiсть членiв Комiсiї Держфiнмонiторингу на її засiданнях є обов'язковою.
5. Пiдготовку матерiалiв до розгляду Комiсiєю, ведення документацiї, облiк i забезпечення належного зберiгання Справ здiйснює секретар Комiсiї Держфiнмонiторингу.
6. До участi в засiданнi Комiсiї Держфiнмонiторингу без права голосу можуть залучатися працiвники робочої групи Держфiнмонiторингу, якi брали участь у перевiрцi суб'єкта первинного фiнансового монiторингу.
7. Запрошенi на засiдання Комiсiї Держфiнмонiторингу працiвники робочої групи Держфiнмонiторингу, якi брали участь у перевiрцi суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, мають право:
iнформувати про перебiг перевiрки суб'єкта первинного фiнансового монiторингу;
вносити пропозицiї щодо наявностi або вiдсутностi складу правопорушення;
вносити пропозицiї щодо застосування санкцiй;
iнформувати про стан виконання законних вимог посадових осiб Держфiнмонiторингу стосовно усунення порушень законодавства у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення
III. Основнi завдання та функцiї Комiсiї Держфiнмонiторингу
1. Основними завданнями Комiсiї Держфiнмонiторингу є:
розгляд Справ щодо суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу;
прийняття рiшення про накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу або про закриття провадження у Справi;
визначення розмiру штрафу.
2. Комiсiя Держфiнмонiторингу вiдповiдно до покладених на неї завдань:
розглядає Справи;
вiдкладає розгляд вiдповiдної Справи у разi нез'явлення суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника на розгляд цiєї Справи з поважних причин, що пiдтверджується вiдповiдними документами, та за вiдсутностi письмового клопотання про розгляд зазначеної Справи без присутностi суб'єкта первинного фiнансового монiторингу чи його керiвника та/або представника;
приймає рiшення у вiдповiднiй Справi.
3. З метою усунення проявiв корупцiї член Комiсiї Держфiнмонiторингу зобов'язаний заявляти самовiдвiд чи пiдлягає вiдводу, якщо:
вiн є членом сiм'ї або близькою особою (згiдно з визначеннями, наведеними у законодавствi у сферi запобiгання корупцiї) особи, щодо якої вирiшується питання застосування санкцiй за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
є iншi обставини, якi викликають сумнiв в об'єктивностi члена Комiсiї Держфiнмонiторингу.
За наявностi зазначених вище пiдстав вiдвiд члену Комiсiї Держфiнмонiторингу заявляє голова або iнший член Комiсiї Держфiнмонiторингу.
Вiдвiд члену Комiсiї Держфiнмонiторингу може заявити особа, щодо якої розглядається Справа, або будь-яка iнша особа, якiй стало вiдомо про участь у розглядi Справи та прийняттi рiшення члена Комiсiї Держфiнмонiторингу, щодо якого виникає сумнiв у його об'єктивностi.
Вiдвiд (самовiдвiд) повинен бути вмотивованим i заявленим Комiсiї Держфiнмонiторингу у письмовiй формi. Головуючий на засiданнi зобов'язаний ознайомити члена Комiсiї Держфiнмонiторингу про його вiдвiд.
Рiшення про вiдвiд (самовiдвiд) члена Комiсiї Держфiнмонiторингу приймається бiльшiстю присутнiх на засiданнi її членiв, крiм члена Комiсiї Держфiнмонiторингу, стосовно якого вирiшується питання щодо вiдводу (самовiдводу).
У разi задоволення заяви про вiдвiд (самовiдвiд) розгляд Справи та прийняття рiшення здiйснюються без участi члена Комiсiї Держфiнмонiторингу, стосовно якого вирiшено питання щодо вiдводу (самовiдводу).
IV. Прийняття рiшення Комiсiєю Держфiнмонiторингу
1. Розглянувши вiдповiдну Справу, Комiсiя Держфiнмонiторингу приймає одне з таких рiшень:
про накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу;
про закриття провадження у Справi.
У разi виявлення двох i бiльше будь-яких повторних порушень, вчинених суб'єктом первинного фiнансового монiторингу, Комiсiєю Держфiнмонiторингу, крiм накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, до нього додатково може бути застосовано санкцiю у виглядi анулювання лiцензiї або iншого спецiального дозволу на право провадження певних видiв дiяльностi.
На пiдставi протоколу засiдання Комiсiї Держфiнмонiторингу рiшення Комiсiї Держфiнмонiторингу оформлюється вiдповiдною постановою за формами, наведеними в додатках 1, 2 до Порядку розгляду Державною службою фiнансового монiторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, i застосування санкцiй, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 27 березня 2015 року N 366.
2. Постанова оголошується негайно пiсля закiнчення розгляду Справи.
3. Рiшення Комiсiї Держфiнмонiторингу може бути оскаржене суб'єктом первинного фiнансового монiторингу в установленому законодавством порядку.
4. Матерiально-технiчне забезпечення дiяльностi Комiсiї Держфiнмонiторингу здiйснюється Держфiнмонiторингом.
Директор Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку | М. О. Чмерук |