ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо впорядкування дiяльностi вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:
1. Частини третю i четверту статтi 117 Господарського кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144) виключити.
2. У Цивiльному кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 40 - 44, ст. 356):
1) у статтi 95:
частини третю - п'яту викласти в такiй редакцiї:
"3. Фiлiї та представництва не є юридичними особами. Вони надiляються майном юридичної особи, що їх утворила, i дiють на пiдставi затвердженого нею положення або на iншiй пiдставi, передбаченiй законодавством iноземної держави, вiдповiдно до якого утворено юридичну особу, вiдокремленими пiдроздiлами якої є такi фiлiї та представництва.
4. Керiвники фiлiй та представництв призначаються юридичною особою i дiють на пiдставi виданої нею довiреностi або на iншiй пiдставi, передбаченiй законодавством iноземної держави, вiдповiдно до якого утворено юридичну особу, вiдокремленими пiдроздiлами якої є такi фiлiї та представництва.
5. Фiлiї та представництва юридичної особи, у тому числi юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, пiдлягають державнiй реєстрацiї у порядку, встановленому законом.
Фiлiя та представництво юридичної особи вважаються створеними з дня їх державної реєстрацiї";
доповнити частиною шостою такого змiсту:
"6. Законом можуть бути встановленi вимоги до утворення в Українi фiлiї та представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави.
Утворення фiлiї та представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства держави, що визнана вiдповiдно до закону державою-агресором або державою-окупантом, забороняється";
2) доповнити статтею 1051 такого змiсту:
"Стаття 1051. Припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави
1. Фiлiя, представництво юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, припиняється в результатi лiквiдацiї.
2. Фiлiя, представництво юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, є такими, що припинилися, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення.
3. Юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що прийняла рiшення про припинення фiлiї, представництва, суд або орган державної влади, що прийняв рiшення про припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, зобов'язанi протягом десяти робочих днiв з дати прийняття такого рiшення письмово повiдомити про це орган, що здiйснює державну реєстрацiю.
4. Юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що прийняла рiшення про припинення фiлiї, представництва, суд або орган державної влади, що прийняв рiшення про припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, призначає комiсiю з припинення фiлiї, представництва (лiквiдацiйну комiсiю), голову комiсiї або лiквiдатора та встановлює порядок i строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої припиняється.
5. До комiсiї з припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (лiквiдацiйної комiсiї), або лiквiдатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управлiння справами фiлiї, представництва. Голова комiсiї, її члени або лiквiдатор фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, представляють її у вiдносинах з третiми особами.
6. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої припиняється, не може становити менше двох мiсяцiв i бiльше шести мiсяцiв з дня оприлюднення повiдомлення про рiшення щодо припинення фiлiї, представництва.
Юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої припиняється, вважається такою, що отримала вiдповiдну вимогу кредитора, з дня отримання такої вимоги її фiлiєю, представництвом, що припиняється.
7. Комiсiя з припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (лiквiдацiйна комiсiя), або лiквiдатор розглядає кожну окрему вимогу кредитора, зокрема щодо сплати податкiв, зборiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, страхових внескiв до Пенсiйного фонду України, фондiв соцiального страхування, та приймає вiдповiдне рiшення, яке надсилає кредитору не пiзнiше 30 днiв з дня отримання фiлiєю, представництвом юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що припиняється, вiдповiдної вимоги кредитора";
3) частину третю статтi 110 викласти в такiй редакцiї:
"3. Якщо вартiсть майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторiв, юридична особа здiйснює всi необхiднi дiї, встановленi законом";
4) доповнити статтею 1101 такого змiсту:
"Стаття 1101. Лiквiдацiя фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави
1. Лiквiдацiя фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, здiйснюється вiдповiдно до положень цiєї статтi, а також з урахуванням особливостей, передбачених законодавством.
2. Фiлiя, представництво юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, лiквiдується:
1) за рiшенням такої юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави;
2) за рiшенням суду про лiквiдацiю фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - за позовом вiдповiдного органу державної влади до юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, яка утворила таку фiлiю, представництво;
3) в iнших випадках, передбачених законодавством.
3. Якщо з позовом про лiквiдацiю фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, звернувся орган державної влади, лiквiдатором може бути призначено посадову особу такого органу.
4. Пiд час проведення заходiв щодо лiквiдацiї фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, до завершення строку пред'явлення вимог кредиторiв лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) закриває рахунки, вiдкритi у фiнансових установах фiлiєю, представництвом, що лiквiдується, крiм рахунку, який використовується для розрахункiв з кредиторами пiд час лiквiдацiї таких фiлiї, представництва.
5. Лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) вживає заходiв щодо iнвентаризацiї майна, яким юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, надiлила фiлiю, представництво, що лiквiдується.
У випадках, установлених законом, лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) забезпечує проведення незалежної оцiнки такого майна.
6. Лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) вiдповiдно до законодавства про працю забезпечує звiльнення працiвникiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, працевлаштованих у фiлiї, представництвi, що лiквiдується.
7. Для проведення перевiрок та визначення наявностi або вiдсутностi заборгованостi iз сплати податкiв, зборiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, страхових коштiв до Пенсiйного фонду України, фондiв соцiального страхування лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) забезпечує своєчасне надання податковим органам та Пенсiйному фонду України, фондам соцiального страхування документiв фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що лiквiдується, у тому числi первинних документiв, регiстрiв бухгалтерського та податкового облiку.
8. Лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) пiсля закiнчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає промiжний лiквiдацiйний баланс, що включає вiдомостi про склад майна, яким юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, надiлила фiлiю, представництво, перелiк пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Промiжний лiквiдацiйний баланс затверджується лiквiдацiйною комiсiєю (лiквiдатором).
9. Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої лiквiдується, у тому числi за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування та iншими коштами, що належить сплатити до державного або мiсцевого бюджету, Пенсiйного фонду України, фондiв соцiального страхування, провадиться у порядку черговостi, встановленому статтею 112 цього Кодексу, та з урахуванням особливостей, встановлених цiєю статтею.
У разi недостатностi коштiв для задоволення вимог кредиторiв лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) органiзовує реалiзацiю майна, яким юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, надiлила фiлiю, представництво.
Якщо вартiсть майна, яким надiлена фiлiя, представництво юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що лiквiдується, є недостатньою для задоволення вимог кредиторiв, кредитори мають право задовольнити такi вимоги за рахунок iншого майна юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави.
Вимоги кредитора, заявленi до юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої лiквiдується, пiсля спливу строку, встановленого для їх пред'явлення, задовольняються за рахунок майна, яким надiлено фiлiю, представництво, що лiквiдується, та яке залишилося пiсля задоволення вимог кредиторiв, заявлених своєчасно, а у разi недостатностi такого майна - за рахунок iншого майна юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiя, представництво якої лiквiдується.
10. До затвердження лiквiдацiйного балансу лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) складає та подає податковим органам, Пенсiйному фонду України та фондам соцiального страхування звiтнiсть за останнiй звiтний перiод.
11. Пiсля завершення розрахункiв з кредиторами за рахунок майна, яким надiлена фiлiя, представництво юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що лiквiдується, лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) затверджує лiквiдацiйний баланс та забезпечує його подання до податкового органу.
12. Майно, яким юридична особа, утворена вiдповiдно до законодавства iноземної держави, надiлила фiлiю, представництво та яке залишилося пiсля задоволення вимог кредиторiв (у тому числi за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування та iншими коштами, що належить сплатити до державного або мiсцевого бюджету, Пенсiйного фонду України, фондiв соцiального страхування), передається такiй юридичнiй особi, якщо iнше не встановлено її установчими документами або законом.
13. Документи, що пiдлягають обов'язковому зберiганню, передаються у встановленому законодавством порядку вiдповiдним архiвним установам.
14. Протягом трьох днiв з дня затвердження лiквiдацiйного балансу лiквiдацiйна комiсiя (лiквiдатор) забезпечує подання державному реєстраторовi документiв, передбачених законом для проведення державної реєстрацiї припинення фiлiї, представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави".
3. У Законi України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 29, ст. 377 iз наступними змiнами):
1) абзац сорок п'ятий статтi 1 виключити;
2) абзац п'ятий частини першої статтi 3 викласти в такiй редакцiї:
"фiлiї та представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
3) у статтi 5:
друге речення частини другої викласти в такiй редакцiї: "Фiзичнi особи, якi мають постiйне мiсце проживання на територiї України, користуються зазначеним правом, якщо вони зареєстрованi як пiдприємцi у порядку, визначеному законом";
частини вiсiмнадцяту - двадцять другу виключити.
4. Абзац третiй статтi 3 Закону України "Про режим iноземного iнвестування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1996 р., N 19, ст. 80; 2000 р., N 38, ст. 318) викласти в такiй редакцiї:
"створення пiдприємств, що повнiстю належать iноземним iнвесторам, створення юридичними особами, утвореними вiдповiдно до законодавства iноземної держави, фiлiй та представництв, придбання у власнiсть дiючих пiдприємств повнiстю".
5. У Законi України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1999 р., N 40, ст. 365 iз наступними змiнами):
1) частину першу статтi 2 викласти в такiй редакцiї:
"1. Цей Закон поширюється на всiх юридичних осiб, створених вiдповiдно до законодавства України, незалежно вiд їх органiзацiйно-правової форми i форми власностi, на фiлiї та представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (далi - пiдприємства), якi зобов'язанi вести бухгалтерський облiк та подавати фiнансову звiтнiсть, а також на операцiї з виконання державного та мiсцевих бюджетiв i складання фiнансової звiтностi про виконання бюджетiв з урахуванням бюджетного законодавства";
2) частину третю статтi 11 викласти в такiй редакцiї:
"3. Для мiкропiдприємств, малих пiдприємств, непiдприємницьких товариств, фiлiй та представництв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, крiм тих, що зобов'язанi складати фiнансову звiтнiсть за мiжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фiнансова звiтнiсть у складi балансу та звiту про фiнансовi результати".
6. Статтю 24 Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2001 р., N 5 - 6, ст. 30 iз наступними змiнами) викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 24. Порядок вiдкриття фiлiй та представництв iноземних банкiв в Українi
1. Iноземнi банки мають право вiдкривати фiлiї та представництва в Українi.
2. Iноземний банк має право на вiдкриття фiлiї в Українi за таких умов:
1) до держави, в якiй зареєстровано iноземний банк, вiдсутнi суттєвi застереження з боку вiдповiдних мiжнародних органiв щодо виконання нею мiжнародних стандартiв у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансуванню тероризму;
2) банкiвський нагляд у державi, в якiй зареєстровано iноземний банк, з урахуванням отриманої Нацiональним банком України iнформацiї в цiлому вiдповiдає Основним принципам ефективного банкiвського нагляду Базельського комiтету з питань банкiвського нагляду, у тому числi в частинi забезпечення ефективного нагляду на консолiдованiй основi;
3) законодавство держави, в якiй зареєстровано iноземний банк, за оцiнкою Нацiонального банку України, здiйсненою в установленому ним порядку, не мiстить положень, якi можуть перешкоджати/обмежувати взаємодiю мiж Нацiональним банком України та наглядовими/контролюючими органами такої держави та/або перешкоджати Нацiональному банку України у здiйсненнi ним наглядових повноважень щодо такої фiлiї iноземного банку;
4) мiнiмальний розмiр приписного капiталу фiлiї на момент її акредитацiї є не меншим 120 мiльйонiв гривень;
5) наявнiсть письмового зобов'язання iноземного банку про безумовне виконання ним зобов'язань, якi виникли у зв'язку з дiяльнiстю його фiлiї на територiї України.
3. Нацiональний банк України здiйснює акредитацiю фiлiй та представництв iноземних банкiв на територiї України в порядку та на умовах, визначених цим Законом та нормативно-правовими актами Нацiонального банку України.
4. Державна реєстрацiя фiлiї, представництва iноземного банку проводиться вiдповiдно до законодавства у сферi державної реєстрацiї юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
5. Державна реєстрацiя фiлiї, представництва iноземного банку проводиться пiсля акредитацiї такої фiлiї, представництва Нацiональним банком України.
6. Для акредитацiї фiлiї iноземного банку подаються:
1) клопотання iноземного банку про вiдкриття фiлiї iз зазначенням її мiсцезнаходження на територiї України;
2) документ, що пiдтверджує державну реєстрацiю iноземного банку в державi його походження;
3) рiшення уповноваженого органу iноземного банку про вiдкриття фiлiї;
4) положення про фiлiю, затверджене уповноваженим органом iноземного банку;
5) вiдомостi, що доводять вiдповiднiсть керiвника i головного бухгалтера, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, керiвника пiдроздiлу внутрiшнього аудиту фiлiї iноземного банку вимогам щодо професiйної придатностi та дiлової репутацiї, встановленим Нацiональним банком України;
6) копiя статуту iноземного банку;
7) пiдтверджена незалежним аудитором фiнансова звiтнiсть iноземного банку за три останнi роки;
8) письмовий дозвiл на вiдкриття фiлiї iноземного банку в Українi, виданий державним або iншим уповноваженим контролюючим органом держави, в якiй зареєстровано iноземний банк, або письмове запевнення iноземного банку про вiдсутнiсть у законодавствi вiдповiдної держави вимог щодо отримання такого дозволу;
9) повiдомлення уповноваженого наглядового органу iноземної держави про здiйснення нагляду за дiяльнiстю iноземного банку;
10) письмове зобов'язання iноземного банку про безумовне виконання ним зобов'язань, якi виникають у зв'язку з дiяльнiстю його фiлiї на територiї України;
11) документи, що пiдтверджують внесення коштiв у розмiрi приписного капiталу фiлiї;
12) копiя платiжного документа про внесення плати за акредитацiю фiлiї iноземного банку, що встановлюється Нацiональним банком України;
13) копiї внутрiшнiх положень (їх перелiк), що регламентують надання банкiвських та iнших фiнансових послуг, визначають порядок здiйснення внутрiшнього контролю та процедуру управлiння ризиками;
14) вiдомостi за формою, визначеною Нацiональним банком України, що дають змогу зробити висновок про наявнiсть органiзацiйної структури та вiдповiдних спецiалiстiв, необхiдних для забезпечення надання банкiвських та iнших фiнансових послуг, банкiвського обладнання, комп'ютерної технiки, програмного забезпечення, примiщень вiдповiдно до вимог, встановлених Нацiональним банком України;
15) бiзнес-план на три роки, складений згiдно з вимогами, встановленими Нацiональним банком України;
16) документи, визначенi Нацiональним банком України, що дають змогу зробити висновок про дiлову репутацiю iноземного банку;
17) вiдомостi, визначенi Нацiональним банком України, щодо власникiв iстотної участi в iноземному банку.
7. Дiяльнiсть фiлiї iноземного банку повинна вiдповiдати вимогам, встановленим цим Законом та нормативно-правовими актами Нацiонального банку України. Нацiональний банк України здiйснює регулювання дiяльностi та встановлює економiчнi нормативи для фiлiй iноземних банкiв вiдповiдно до вимог законодавства України.
8. Нацiональний банк України має право вiдмовити в акредитацiї фiлiї iноземного банку з таких пiдстав:
1) подано неповний пакет документiв та/або поданi документи не вiдповiдають вимогам цього Закону та/або нормативно-правових актiв Нацiонального банку України та/або мiстять недостовiрну iнформацiю;
2) банкiвське обладнання, комп'ютерна технiка, iнформацiйнi системи та iншi iнформацiйнi ресурси, примiщення фiлiї не вiдповiдають установленим Нацiональним банком України вимогам;
3) вiдсутнi органiзацiйна структура та/або спецiалiсти, необхiднi для забезпечення надання банкiвських та iнших фiнансових послуг вiдповiдно до встановлених Нацiональним банком України вимог;
4) кандидатури керiвника та/або головного бухгалтера, та/або головного ризик-менеджера, та/або головного комплаєнс-менеджера, та/або керiвника пiдроздiлу внутрiшнього аудиту фiлiї не вiдповiдають вимогам цього Закону та/або нормативно-правових актiв Нацiонального банку України щодо професiйної придатностi та дiлової репутацiї;
5) структура управлiння, у тому числi органiзацiйна, та здiйснення операцiйної дiяльностi iноземного банку та/або банкiвської групи, до складу якої вiн входить, може мати негативнi наслiдки для клiєнтiв фiлiї та/або може перешкоджати ефективному здiйсненню нагляду Нацiональним банком України;
6) дiлова репутацiя та/або фiнансовий стан iноземного банку та/або дiлова репутацiя та/або фiнансовий/майновий стан власникiв iстотної участi в iноземному банку не вiдповiдають вимогам, встановленим Нацiональним банком України;
7) структура власностi iноземного банку не вiдповiдає вимогам щодо прозоростi, встановленим Нацiональним банком України;
8) законодавство держави, в якiй зареєстровано iноземний банк, за оцiнкою Нацiонального банку України, здiйсненою в установленому ним порядку, мiстить положення, якi можуть перешкоджати/обмежувати взаємодiю мiж Нацiональним банком України та наглядовими/контролюючими органами такої держави та/або перешкоджати Нацiональному банку України у здiйсненнi ним наглядових повноважень щодо такої фiлiї iноземного банку;
9) банкiвський нагляд у державi, в якiй зареєстровано iноземний банк, з урахуванням отриманої Нацiональним банком України iнформацiї не вiдповiдає Основним принципам ефективного банкiвського нагляду Базельського комiтету з питань банкiвського нагляду.
9. Нацiональний банк України приймає рiшення про акредитацiю або вiдмову в акредитацiї фiлiї iноземного банку протягом трьох мiсяцiв з дня подання всiх необхiдних документiв. Вiдмова надається в письмовiй формi iз зазначенням вiдповiдних пiдстав.
10. Iноземний банк у разi прийняття Нацiональним банком України рiшення про акредитацiю фiлiї цього банку подає документи для проведення державної реєстрацiї створення такої фiлiї вiдповiдно до законодавства у сферi державної реєстрацiї юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань i протягом п'яти робочих днiв з дня державної реєстрацiї повiдомляє про це Нацiональний банк України.
11. Нацiональний банк України протягом трьох робочих днiв пiсля отримання повiдомлення про державну реєстрацiю фiлiї iноземного банку вносить запис про право фiлiї iноземного банку на здiйснення банкiвської дiяльностi до Державного реєстру банкiв.
12. Внесення запису про фiлiю iноземного банку до Державного реєстру банкiв є пiдставою для здiйснення такою фiлiєю банкiвської дiяльностi.
13. Фiлiя iноземного банку здiйснює свою дiяльнiсть вiдповiдно до вимог, встановлених законами України для банкiв.
14. Нацiональний банк України має право iнiцiювати процедуру лiквiдацiї фiлiї iноземного банку з пiдстав та у порядку, передбачених законодавством України.
15. Для акредитацiї представництва iноземного банку подаються такi документи:
1) клопотання iноземного банку про акредитацiю представництва за пiдписом уповноваженої особи;
2) документ, що пiдтверджує державну реєстрацiю iноземного банку;
3) положення про представництво, затверджене уповноваженим органом iноземного банку;
4) довiренiсть керiвнику представництва вiд iноземного банку на здiйснення представницьких функцiй;
5) копiя платiжного документа про внесення плати за акредитацiю представництва, що встановлюється Нацiональним банком України.
Нацiональний банк України може вiдмовити в акредитацiї представництва iноземного банку в разi порушення порядку акредитацiї, невiдповiдностi поданих документiв вимогам цього Закону або нормативно-правових актiв Нацiонального банку України, недостовiрностi наданої iнформацiї або перевищення повноважень щодо сфери дiяльностi представництва.
Рiшення про акредитацiю або вiдмову в акредитацiї представництва iноземного банку Нацiональний банк України приймає протягом одного мiсяця з моменту подання всiх необхiдних документiв.
Вiдмова надається в письмовiй формi iз зазначенням вiдповiдних пiдстав.
Iноземний банк у разi прийняття Нацiональним банком України рiшення про акредитацiю представництва цього банку подає документи для проведення державної реєстрацiї створення такого представництва вiдповiдно до законодавства у сферi державної реєстрацiї юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань i протягом п'яти робочих днiв з дня державної реєстрацiї повiдомляє про це Нацiональний банк України.
Нацiональний банк України протягом трьох робочих днiв пiсля отримання повiдомлення про державну реєстрацiю представництва iноземного банку вносить запис про таке представництво до Державного реєстру банкiв.
Нацiональний банк України має право iнiцiювати процедуру лiквiдацiї представництва iноземного банку з пiдстав та у порядку, визначених Нацiональним банком України.
Iноземний банк зобов'язаний повiдомляти Нацiональний банк України про змiни документiв або вiдомостей, зазначених у пунктах 4 - 6, 14 - 17 частини шостої та пунктах 3 i 4 частини п'ятнадцятої цiєї статтi. Внесення змiн пiдтверджується вiдповiдними документами.
Офiцiйнi документи, що подаються до Нацiонального банку України, повиннi бути легалiзованi у встановленому порядку, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотарiально засвiдченим перекладом українською мовою".
7. Абзаци другий i третiй частини першої статтi 2 Закону України "Про страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2002 р., N 7, ст. 50 iз наступними змiнами) викласти в такiй редакцiї:
"фiнансовi установи, якi створенi у формi акцiонерних, повних, командитних товариств або товариств з додатковою вiдповiдальнiстю, з урахуванням того, що учасникiв кожної з таких фiнансових установ повинно бути не менше трьох, та iнших особливостей, передбачених цим Законом, та одержали у встановленому порядку лiцензiю на здiйснення страхової дiяльностi (далi - страховики-резиденти);
зареєстрованi Уповноваженим органом вiдповiдно до цього Закону фiлiї iноземних страхових компанiй, якi також одержали у встановленому порядку лiцензiю на здiйснення страхової дiяльностi (далi - фiлiї страховикiв-нерезидентiв)".
8. У Законi України "Про правовий статус iноземцiв та осiб без громадянства" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2012 р., N 19 - 20, ст. 179 iз наступними змiнами):
1) пункт 20 частини першої статтi 1 викласти в такiй редакцiї:
"20) приймаюча сторона - зареєстрованi в установленому законом порядку українськi пiдприємства, установи та органiзацiї, фiлiї та представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, а також фiзичнi особи (громадяни України, iноземцi та особи без громадянства), якi постiйно проживають або тимчасово перебувають на територiї України у зв'язку з навчанням, стажуванням, роботою або на iнших законних пiдставах, якi запрошують чи приймають iноземцiв та осiб без громадянства";
2) у статтi 4:
частину сьому виключити;
частину восьму викласти в такiй редакцiї:
"8. Iноземцi та особи без громадянства, якi прибули в Україну для роботи у фiлiях та представництвах юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, зареєстрованих у встановленому порядку, та отримали посвiдку на тимчасове проживання, вважаються такими, якi на законних пiдставах перебувають на територiї України на перiод роботи в Українi";
3) у статтi 5:
частину сьому виключити;
частини восьму i дев'яту викласти в такiй редакцiї:
"8. Пiдставою для видачi посвiдки на тимчасове проживання у випадку, передбаченому частиною восьмою статтi 4 цього Закону, є заява iноземця або особи без громадянства, дiйсний полiс медичного страхування, подання вiдповiдної фiлiї або представництва юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави.
9. Пiдставою для видачi посвiдки на тимчасове проживання у випадку, передбаченому частиною дев'ятою статтi 4 цього Закону, є заява iноземця або особи без громадянства, дiйсний полiс медичного страхування, подання вiдповiдної фiлiї або представництва iноземного банку в Українi";
4) у частинi першiй статтi 15:
абзац одинадцятий виключити;
абзац дванадцятий викласти в такiй редакцiї:
"iноземцiв та осiб без громадянства, якi працюють у фiлiях та представництвах юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - за паспортним документом та посвiдкою на тимчасове проживання".
9. У Законi України "Про громадськi об'єднання" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 1, ст. 1 iз наступними змiнами):
1) частину четверту статтi 2 викласти в такiй редакцiї:
"4. Неурядовi органiзацiї iнших держав, мiжнароднi неурядовi органiзацiї (далi - iноземнi неурядовi органiзацiї) дiють на територiї України, у тому числi через утворенi на територiї України фiлiї та представництва, вiдповiдно до цього Закону та iнших законiв України, мiжнародних договорiв України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України";
2) статтю 20 виключити;
3) статтю 28 доповнити частиною шостою такого змiсту:
"6. До фiлiй та представництв iноземних неурядових органiзацiй застосовуються положення цiєї статтi щодо пiдстав та порядку заборони їх дiяльностi";
4) частини другу i третю статтi 31 викласти в такiй редакцiї:
"2. Громадськi об'єднання, фiлiї та представництва iноземних неурядових органiзацiй за порушення законодавства несуть вiдповiдальнiсть, передбачену цим Законом та iншими законами України.
3. Участь у дiяльностi громадського об'єднання, фiлiї, представництва iноземної неурядової органiзацiї, дiяльнiсть яких заборонена в судовому порядку, тягне за собою адмiнiстративну вiдповiдальнiсть, якщо законом не передбачено iнший вид юридичної вiдповiдальностi".
10. Пункт 8 частини шостої статтi 42 Закону України "Про зайнятiсть населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 24, ст. 243 iз наступними змiнами) викласти в такiй редакцiї:
"8) працiвникiв фiлiй, представництв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави".
11. Частину першу статтi 25 Закону України "Про благодiйну дiяльнiсть та благодiйнi органiзацiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 25, ст. 252) викласти в такiй редакцiї:
"1. Фiлiї та представництва iноземних благодiйних органiзацiй здiйснюють свою дiяльнiсть в Українi вiдповiдно до законiв України".
12. У Законi України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 2, ст. 17 iз наступними змiнами):
1) у преамбулi слова "та фiзичних осiб - пiдприємцiв" замiнити словами "фiзичних осiб - пiдприємцiв та вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
2) у частинi першiй статтi 1:
у пунктi 3 слова "вiдокремленi пiдроздiли iноземних неурядових органiзацiй, представництва, фiлiї iноземних благодiйних органiзацiй" виключити;
пункт 4 пiсля слiв "що не має статусу юридичної особи" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
пункт 7 доповнити словами "вiдокремленi пiдроздiли юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
у пунктi 8:
пiсля абзацу четвертого доповнити двома новими абзацами такого змiсту:
"представник юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - у разi подання документiв для державної реєстрацiї створення вiдокремленого пiдроздiлу такої юридичної особи.
Представником юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, для цiлей проведення державної реєстрацiї створення вiдокремленого пiдроздiлу такої юридичної особи може бути виключно особа з числа спецiально визначених суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, якi провадять свою дiяльнiсть одноособово".
У зв'язку з цим абзаци п'ятий - двадцятий вважати вiдповiдно абзацами сьомим - двадцять другим;
абзац восьмий викласти в такiй редакцiї:
"представник юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - у разi подання документiв для проведення iнших реєстрацiйних дiй щодо юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
абзац п'ятнадцятий виключити;
абзац двадцять перший викласти в такiй редакцiї:
"iншi державнi органи у випадках, передбачених законом";
пункт 10 пiсля слiв "юридичної особи, фiзичної особи - пiдприємця" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави", а пiсля слiв "фiзичних осiб - пiдприємцiв" - словами "вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
у пунктi 14:
абзац другий викласти в такiй редакцiї:
"Мiнiстерство юстицiї України безпосередньо та/або через утворенi ним територiальнi органи - у разi державної реєстрацiї громадських формувань, символiки громадських формувань, вiдомостей про дату початку облiку/дату припинення облiку часток товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю або товариства з додатковою вiдповiдальнiстю в облiковiй системi часток, що ведеться Центральним депозитарiєм цiнних паперiв (далi - облiкова система часток), та пов'язаних iз цим змiн згiдно з вимогами цього Закону";
абзац четвертий виключити;
в абзацi шостому слова "у разi державної реєстрацiї юридичних осiб (крiм випадкiв, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фiзичних осiб - пiдприємцiв" замiнити словами "крiм державної реєстрацiї суб'єктiв, передбачених абзацами другим i третiм цього пункту";
абзац сьомий викласти в такiй редакцiї:
"Виконавчi органи сiльських, селищних та мiських рад (крiм мiст обласного та/або республiканського Автономної Республiки Крим значення) набувають повноважень з державної реєстрацiї вiдповiдно до цього Закону в разi прийняття вiдповiдною радою такого рiшення";
3) у частинi першiй статтi 3 слова "та фiзичних осiб - пiдприємцiв" замiнити словами "фiзичних осiб - пiдприємцiв та вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
4) у статтi 4:
у частинi другiй:
абзац перший пiсля слiв "громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи" доповнити словами "вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави", а пiсля слiв "громадського формування, що не має статусу юридичної особи" - словами "чи вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
абзац третiй пiсля слiв "що не мають статусу юридичної особи" доповнити словами "вiдокремлених пiдроздiлiв юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
частину десяту виключити;
5) у пунктi 11 частини другої статтi 5 слова "вiдокремлених пiдроздiлiв iноземних неурядових органiзацiй, представництв, фiлiй iноземних благодiйних органiзацiй" виключити;
6) в абзацi першому частини першої статтi 7 слова "та фiзичних осiб - пiдприємцiв" замiнити словами "фiзичних осiб - пiдприємцiв та вiдокремленi пiдроздiли юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
7) у статтi 9:
пункт 8 частини другої викласти в такiй редакцiї:
"8) перелiк засновникiв (учасникiв) (крiм акцiонерних товариств, громадських формувань, товариств з обмеженою вiдповiдальнiстю та товариств з додатковою вiдповiдальнiстю, частки яких облiковуються в облiковiй системi часток) юридичної особи: прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi), дата народження, країна громадянства, мiсце проживання, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (за наявностi), серiя (за наявностi) та номер документа, що посвiдчує особу та пiдтверджує громадянство України, або паспортного документа iноземця чи документа, що посвiдчує особу без громадянства, якщо засновник - фiзична особа; найменування, країна резидентства, мiсцезнаходження та iдентифiкацiйний (реєстрацiйний, облiковий) номер (код) у країнi реєстрацiї, якщо засновник - юридична особа; iнформацiя для здiйснення зв'язку iз засновником (учасником) юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)";
пункт 2 частини п'ятої виключити;
пiсля частини п'ятої доповнити новою частиною такого змiсту:
"6. В Єдиному державному реєстрi мiстяться такi вiдомостi про вiдокремленi пiдроздiли юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави:
1) найменування, у тому числi скорочене (за наявностi);
2) iдентифiкацiйний код у Єдиному державному реєстрi пiдприємств i органiзацiй України;
3) вид (представництво або фiлiя);
4) мiсцезнаходження;
5) види дiяльностi;
6) вiдомостi про керiвника: прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi), дата народження, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати платежi за серiєю та номером паспорта), данi про наявнiсть обмежень щодо представництва вiдповiдної юридичної особи;
7) вид установчого документа;
8) фiнансова звiтнiсть у складi балансу i звiту про фiнансовi результати в електроннiй формi, отримана з iнформацiйної системи центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi статистики;
9) загальнi вiдомостi про юридичну особу, утворену вiдповiдно до законодавства iноземної держави: найменування, країна резидентства, мiсцезнаходження, iдентифiкацiйний (реєстрацiйний, облiковий) номер (код) у країнi реєстрацiї, номер телефону та/або адреса електронної пошти;
10) iнформацiя про кiнцевого бенефiцiарного власника юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави: прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi), дата народження, країна громадянства (пiдданства), а якщо кiнцевий бенефiцiарний власник-iноземець є громадянином (пiдданим) кiлькох країн - усi країни його громадянства (пiдданства), серiя (за наявностi) та номер документа (документiв), що посвiдчує особу та пiдтверджує громадянство (пiдданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унiкальний номер запису в Єдиному державному демографiчному реєстрi (за наявностi), мiсце проживання, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (за наявностi), характер та мiра (рiвень, ступiнь, частка) бенефiцiарного володiння (вигоди, iнтересу, впливу).
У разi вiдсутностi кiнцевого бенефiцiарного власника юридичної особи вноситься вiдмiтка про зазначення у структурi власностi юридичної особи обґрунтованої причини його вiдсутностi.
У разi змiни кiнцевого бенефiцiарного власника юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, державна реєстрацiя змiн до вiдомостей про кiнцевих бенефiцiарних власникiв юридичної особи проводиться протягом 30 робочих днiв з дня виникнення таких змiн.
У випадках, встановлених Законом України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення", до Єдиного державного реєстру вноситься вiдмiтка про можливу недостовiрнiсть вiдомостей про кiнцевого бенефiцiарного власника або структуру власностi юридичної особи;
11) структура власностi та iнформацiя про структуру власностi юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (крiм юридичних осiб, зазначених у частинi восьмiй статтi 51 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення"), за формою та змiстом, визначеними вiдповiдно до законодавства;
12) данi про перебування вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, у процесi припинення, у тому числi данi про рiшення щодо припинення, вiдомостi про комiсiю з припинення (лiквiдатора, лiквiдацiйну комiсiю тощо) та про строк для заявлення кредиторами своїх вимог;
13) данi про скасування рiшення щодо припинення вiдокремленого пiдроздiлу;
14) iнформацiя для здiйснення зв'язку з вiдокремленим пiдроздiлом: номер телефону та/або адреса електронної пошти;
15) дата та номер запису в Єдиному державному реєстрi;
16) вiдомостi про суб'єкта державної реєстрацiї;
17) вiдомостi, отриманi в порядку iнформацiйної взаємодiї мiж Єдиним державним реєстром та iнформацiйними системами державних органiв;
18) данi про надання вiдомостей з Єдиного державного реєстру;
19) iнформацiя про виправлення помилок, допущених у вiдомостях Єдиного державного реєстру;
20) вiдомостi про лiцензування виду господарської дiяльностi:
вид господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню;
дата i номер рiшення органу лiцензування про видачу лiцензiї на право провадження виду господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню;
дата видачi лiцензiї, строк дiї лiцензiї (у разi встановлення строку дiї лiцензiї законом);
дата i номер рiшення органу лiцензування щодо розширення, звуження провадження виду господарської дiяльностi;
вiдомостi про мiсця провадження виду господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню (у тому числi дата внесення вiдомостей про мiсця провадження виду господарської дiяльностi);
дата i номер рiшення органу лiцензування про зупинення повнiстю або частково дiї лiцензiї на право провадження виду господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню (iз зазначенням назви частини виду господарської дiяльностi, що зупиняється), дата набрання ним чинностi;
дата i номер рiшення органу лiцензування про вiдновлення повнiстю або частково дiї лiцензiї на право провадження виду господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню;
дата i номер рiшення про анулювання повнiстю або частково лiцензiї на право провадження виду господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню, дата набрання ним чинностi;
дата i номер повiдомлення спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування про прийняття до розгляду Експертно-апеляцiйною радою з питань лiцензування скарги iз зазначенням iнформацiї про зупинення дiї рiшення органу лiцензування, що оскаржується;
дата i номер розпорядження спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування про розгляд скарги iз зазначенням результату її розгляду;
вiдомостi про оскарження до суду рiшення органу лiцензування;
вiдомостi про рiшення суду iз зазначенням результату розгляду оскаржуваного рiшення органу лiцензування;
дата i номер рiшення органу лiцензування про скасування прийнятого ним рiшення на пiдставi розпорядження спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування про розгляд скарги, рiшення суду;
вiдомостi про визнання лiцензiї недiйсною, у тому числi дата i номер рiшення (за наявностi);
вiдомостi про орган лiцензування (найменування, iдентифiкацiйний код)".
У зв'язку з цим частини шосту i сьому вважати вiдповiдно частинами сьомою i восьмою;
8) пункт 3 частини другої статтi 11 пiсля слiв "фiзичною особою - пiдприємцем" доповнити словами "вiдокремленим пiдроздiлом юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
9) у статтi 13:
абзац третiй частини другої пiсля слiв "рiшення про припинення юридичної особи" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави", а пiсля слiв "державну реєстрацiю припинення юридичної особи" - словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
абзац п'ятий частини п'ятої пiсля слiв "(крiм бюджетних установ)" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
у текстi статтi слова "вiдокремлений пiдроздiл iноземної неурядової органiзацiї, представництва, фiлiї iноземної благодiйної органiзацiї" у всiх вiдмiнках i числах замiнити словами "вiдокремлений пiдроздiл юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави" у вiдповiдному вiдмiнку i числi;
10) у частинi першiй статтi 15:
пункт 6 пiсля абзацу другого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Рiшення про створення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, повинно мiстити вiдомостi про найменування вiдокремленого пiдроздiлу, його мiсцезнаходження, керiвника (у тому числi прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) та дату початку виконання ним повноважень), iнформацiю про затвердження положення чи iншого установчого документа вiдокремленого пiдроздiлу".
У зв'язку з цим абзаци третiй i четвертий вважати вiдповiдно абзацами четвертим i п'ятим;
пункт 7 пiсля слiв "юридичної особи" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
доповнити пунктом 91 такого змiсту:
"91) положення чи iнший установчий документ вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, викладається у письмовiй формi, прошивається, пронумеровується та пiдписується уповноваженою особою вiдповiдної юридичної особи";
пункт 11 пiсля слiв "що не має статусу юридичної особи" доповнити словами "положення чи iншого установчого документа вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
доповнити пунктом 131 такого змiсту:
"131) витяг, виписка чи iнший документ з торговельного, банкiвського, судового реєстру тощо, що пiдтверджує реєстрацiю юридичної особи - нерезидента в країнi її мiсцезнаходження, повинен бути виданий уповноваженим органом такої країни не ранiше одного мiсяця до дати його подання для проведення державної реєстрацiї або здiйснення iнших реєстрацiйних дiй";
11) у статтi 16:
абзац перший частини п'ятої пiсля слiв "юридичних осiб" доповнити словами "їх вiдокремлених пiдроздiлiв";
частину шосту доповнити абзацом другим такого змiсту:
"Найменування (повне, скорочене) вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи визначається у положеннi чи iншому установчому документi про такий вiдокремлений пiдроздiл та складається iз зазначення виду вiдокремленого пiдроздiлу, його власної назви (за наявностi) та найменування (повного або скороченого) вiдповiдної юридичної особи";
частину сьому пiсля слiв "її вiдокремленого пiдроздiлу" доповнити словами "найменування вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
12) статтю 22 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 22. Документи, що подаються заявником для державної реєстрацiї вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави
1. Для державної реєстрацiї створення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, подаються такi документи:
1) заява про державну реєстрацiю створення вiдокремленого пiдроздiлу вiдповiдної юридичної особи;
2) рiшення про створення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави;
3) рiшення Нацiонального банку України про акредитацiю - у разi державної реєстрацiї вiдокремленого пiдроздiлу iноземного банку;
4) документ, що пiдтверджує реєстрацiю iноземної юридичної особи в країнi її мiсцезнаходження (витяг iз торговельного, банкiвського, судового реєстру тощо);
5) структура власностi юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що є засновником вiдокремленого пiдроздiлу такої юридичної особи, за формою та змiстом, визначеними вiдповiдно до законодавства, - у разi якщо в Єдиному державному реєстрi немає вiдповiдної актуальної iнформацiї;
6) копiя документа, що посвiдчує особу та пiдтверджує громадянство (пiдданство) особи, яка є кiнцевим бенефiцiарним власником юридичної особи (нотарiально засвiдчена або засвiдчена квалiфiкованим електронним пiдписом особи, уповноваженої на подання документiв для державної реєстрацiї, крiм випадкiв, якщо такий документ оформлений iз застосуванням засобiв Єдиного державного демографiчного реєстру, - для громадян України), - у разi якщо в Єдиному державному реєстрi немає вiдповiдної актуальної iнформацiї;
7) положення чи iнший установчий документ вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави;
8) документ про сплату адмiнiстративного збору.
2. Для державної реєстрацiї змiн до вiдомостей про вiдокремлений пiдроздiл юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що мiстяться в Єдиному державному реєстрi, подаються такi документи:
1) заява про державну реєстрацiю змiн до вiдомостей про вiдокремлений пiдроздiл вiдповiдної юридичної особи, що мiстяться в Єдиному державному реєстрi;
2) рiшення про внесення змiн до вiдомостей про вiдокремлений пiдроздiл юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, прийняте керiвником вiдокремленого пiдроздiлу та/або уповноваженим органом управлiння (уповноваженою особою) вiдповiдної юридичної особи;
3) документ, що пiдтверджує змiну вiдомостей щодо юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, виданий уповноваженим органом такої держави, - у разi якщо змiна таких вiдомостей тягне за собою змiну вiдомостей про вiдокремлений пiдроздiл юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що мiстяться в Єдиному державному реєстрi;
4) положення чи iнший установчий документ вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - у разi внесення змiн, що мiстяться у положеннi чи iншому установчому документi;
5) рiшення Нацiонального банку України про погодження внесення змiн до положення про вiдокремлений пiдроздiл iноземного банку - у разi внесення змiн до положення про вiдокремлений пiдроздiл iноземного банку;
6) структура власностi юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, що є засновником вiдокремленого пiдроздiлу такої юридичної особи, за формою та змiстом, визначеними вiдповiдно до законодавства, - у разi якщо в Єдиному державному реєстрi немає вiдповiдної актуальної iнформацiї;
7) витяг, виписка чи iнший документ з торговельного, банкiвського, судового реєстру тощо, що пiдтверджує реєстрацiю юридичної особи - нерезидента в країнi її мiсцезнаходження (якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент), - у разi якщо в Єдиному державному реєстрi немає вiдповiдної актуальної iнформацiї;
8) копiя документа, що посвiдчує особу та пiдтверджує громадянство (пiдданство) особи, яка є кiнцевим бенефiцiарним власником юридичної особи (нотарiально засвiдчена або засвiдчена квалiфiкованим електронним пiдписом особи, уповноваженої на подання документiв для державної реєстрацiї, крiм випадкiв, якщо такий документ оформлений iз застосуванням засобiв Єдиного державного демографiчного реєстру, - для громадян України), - у разi якщо в Єдиному державному реєстрi немає вiдповiдної актуальної iнформацiї;
9) документ про сплату адмiнiстративного збору.
3. Для державної реєстрацiї рiшення про припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, подаються такi документи:
1) рiшення про припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, прийняте уповноваженим органом управлiння (уповноваженою особою) такої юридичної особи;
2) рiшення Нацiонального банку України про скасування акредитацiї фiлiї iноземного банку - у разi припинення фiлiї iноземного банку;
3) рiшення Нацiонального банку України про скасування акредитацiї представництва iноземного банку - у разi припинення представництва iноземного банку.
4. Для державної реєстрацiї вiдмiни рiшення про припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, подається рiшення про вiдмiну рiшення про припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, прийняте уповноваженим органом управлiння (уповноваженою особою) такої юридичної особи.
5. Для державної реєстрацiї припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, але не ранiше закiнчення строку, встановленого для пред'явлення кредиторами своїх вимог, подаються такi документи:
1) заява про державну реєстрацiю припинення вiдокремленого пiдроздiлу вiдповiдної юридичної особи;
2) довiдка архiвної установи про прийняття документiв, якi вiдповiдно до закону пiдлягають довгостроковому зберiганню";
13) пункт 9 частини першої статтi 26 викласти в такiй редакцiї:
"9) щодо вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, - протягом п'яти робочих днiв з дати подання документiв для державної реєстрацiї";
14) у статтi 29:
у частинi третiй:
абзац перший пiсля слiв "громадського формування" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
абзац другий пiсля слiв "(крiм громадського формування та релiгiйної органiзацiї)" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
текст статтi пiсля слiв "статусу юридичної особи" доповнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
15) у частинi першiй статтi 36:
пiсля абзацу другого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"1 прожитковий мiнiмум для працездатних осiб - за державну реєстрацiю вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (крiм вiдокремленого пiдроздiлу iноземної неурядової чи благодiйної органiзацiї)".
У зв'язку з цим абзаци третiй - п'ятнадцятий вважати вiдповiдно абзацами четвертим - шiстнадцятим;
абзац четвертий викласти в такiй редакцiї:
"0,28 прожиткового мiнiмуму для працездатних осiб - за державну реєстрацiю вiдокремленого пiдроздiлу iноземної неурядової чи благодiйної органiзацiї";
абзац дев'ятий пiсля слiв "(крiм громадських об'єднань та благодiйних органiзацiй)" доповнити словами "вiдокремлений пiдроздiл юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави (крiм вiдокремленого пiдроздiлу iноземної неурядової чи благодiйної органiзацiї)";
в абзацi десятому слова "чи благодiйну органiзацiю" замiнити словами "благодiйну органiзацiю, вiдокремлений пiдроздiл iноземної неурядової чи благодiйної органiзацiї".
II. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, та вводиться в дiю через один рiк з дня набрання чинностi цим Законом, крiм абзацiв другого i третього пiдпункту 7 пункту 12 роздiлу I, пункту 2 роздiлу II цього Закону, якi вводяться в дiю одночасно з набранням чинностi цим Законом.
2. Кабiнету Мiнiстрiв України:
протягом шести мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону, та привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
протягом шести мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;
забезпечити у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, перенесення до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдомостей про iснуючi та зареєстрованi фiлiї та представництва юридичних осiб, утворених вiдповiдно до законодавства iноземних держав, до набрання чинностi цим Законом;
вжити заходiв щодо поступового доопрацювання публiчних електронних реєстрiв України для забезпечення їх сумiсностi з реєстрами та iнформацiйними системами Європейського Союзу.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
14 липня 2023 року
N 3257-IX