ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА

вiд 14.08.2006 р. N 5925

(Витяг)

<...>

     Стосовно вiдбору зразкiв продукцiї, слiд зазначити, що ст. 41 Закону України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення" головним державним санiтарним лiкарям та iншим посадовим особам, якi здiйснюють державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд, надано повноваження безплатного вiдбору зразкiв сировини, продукцiї, матерiалiв для державної санiтарно-епiдемiологiчної експертизи.

     Пiдстави та порядок вiдбору зразкiв також визначенi Законом України "Про захист прав споживачiв".

     Статтею 42 цього Закону визначено, що одним iз заходiв щодо припинення порушення санiтарного законодавства є вилучення з обiгу харчових продуктiв, харчових добавок, ароматизаторiв, дiєтичних добавок, допомiжних матерiалiв для переробки харчових продуктiв, а також допомiжних засобiв та матерiалiв для виробництва та обiгу харчових продуктiв на пiдставах та у порядку, що встановленi законами України "Про безпечнiсть та якiсть харчових продуктiв" та "Про вилучення з обiгу, переробку, утилiзацiю, знищення або подальше використання неякiсної та небезпечної продукцiї".

     Згiдно зi ст. 6 Декрету КМУ вiд 08.04.93 р. N 30-93 "Про державний нагляд за додержанням стандартiв, норм i правил та вiдповiдальнiсть за їх порушення" (далi - Декрет) головнi державнi iнспектори, їхнi заступники, державнi iнспектори (далi - державнi iнспектори), якi здiйснюють державний нагляд за додержанням стандартiв, норм i правил, є представниками органiв виконавчої влади.

     Державнi iнспектори мають право, зокрема, вiдбирати зразки продукцiї у пiдприємцiв (у тому числi в оптових торговельних органiзацiй) для перевiрки на вiдповiднiсть її стандартам, нормам i правилам. Вартiсть випробувань вiдiбраних зразкiв продукцiї, їх транспортування, а також вартiсть зразкiв, якi внаслiдок випробувань стали непридатними для подальшого використання за прямим призначенням, вiдносяться до витрат пiдприємця, що перевiряється. Збитки, завданi пiдприємцю внаслiдок неправомiрних або неквалiфiкованих дiй державних iнспекторiв, пiдлягають вiдшкодуванню органами державного нагляду в порядку, встановленому законом.

     Водночас ст. 7 Декрету визначено, що фiнансування робiт щодо здiйснення державного нагляду за додержанням стандартiв, норм i правил провадиться за рахунок коштiв, передбачуваних державним бюджетом.

     Пунктом 7.8 Iнструкцiї про порядок здiйснення державного нагляду за додержанням стандартiв, норм i правил (далi - Iнструкцiя), затвердженої наказом Державного комiтету стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України вiд 03.06.2002 р. N 321, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 18.06.2002 р. за N 512/6800, визначено, що при проведеннi повторної перевiрки встановлюється, чи усуненi суб'єктом пiдприємницької дiяльностi виявленi ранiше порушення та причини, що їх викликали. Витрати на проведення такої перевiрки сплачує суб'єкт пiдприємницької дiяльностi.

     Згiдно iз пп. 7.9.4 зазначеної Iнструкцiї пiсля одержання вiд суб'єкта господарювання повiдомлення про усунення порушень, якi вказанi в приписi про заборону виробництва продукцiї, ДЦСМС здiйснює перевiрку суб'єкта пiдприємницької дiяльностi, складає акт перевiрки готовностi пiдприємства до виробництва продукцiї i в разi позитивних результатiв перевiрки надсилає цей акт та свої пропозицiї щодо видачi дозволу на виробництво продукцiї до Держспоживстандарту України. Витрати на проведення цiєї перевiрки сплачує суб'єкт пiдприємницької дiяльностi.

     Таким чином, на думку Держпiдприємництва України вищезгаданi норми Iнструкцiї не узгоджуються з положеннями Декрету Кабiнету Мiнiстрiв України "Про державний нагляд за додержанням стандартiв, норм i правил та вiдповiдальнiсть за їх порушення".

Заступник Голови С. Iголкiн
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.