Документ скасований: Наказ Мiндоходiв № 848 від 25.12.2013

ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ
Київ

18.04.11 N 315


Про затвердження Порядку оформлення, подання платниками податкiв скарг на грошовi зобов'язання, визначенi митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
24 червня 2011 р. за N 782/19520


     Вiдповiдно до пункту 56.20 статтi 56 роздiлу II Податкового кодексу України наказую:

     1. Затвердити Порядок оформлення, подання платниками податкiв скарг на грошовi зобов'язання, визначенi митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України, що додається.

     2. Департаменту адмiнiстрування митних платежiв (Зварич В.В.) i Управлiнню правового забезпечення (Чорна Г.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.

     3. Начальникам регiональних митниць, митниць проiнформувати суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, фiзичних осiб про вимоги цього наказу шляхом висвiтлення його в мiсцевих засобах масової iнформацiї, у тому числi на наочних iнформацiйних стендах у мiсцях розташування пiдроздiлiв митницi й у пунктах пропуску через державний кордон України.

     4. Визнати такими, що втратили чиннiсть, накази Державної митної служби України:

     вiд 08.02.2006 N 97 "Про затвердження Порядку розгляду митними органами скарг платникiв податкiв на податковi зобов'язання, нарахованi митними органами", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 20.02.2006 за N 151/12025;

     вiд 06.02.2008 N 92 "Про внесення змiн до наказу Державної митної служби України вiд 08.02.2006 N 97", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 20.02.2008 за N 136/14827;

     вiд 28.07.2009 N 698 "Про внесення змiн до наказу Державної митної служби України вiд 08.02.2006 N 97", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 12.08.2009 за N 758/16774.

     5. Установити, що цей наказ набирає чинностi через 10 днiв пiсля його офiцiйного опублiкування.

     6. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державної митної служби України Дороховського О.М.

Голова Державної митної служби України I.Г.Калєтнiк
ПОГОДЖЕНО:
Мiнiстр фiнансiв України Ф.О.Ярошенко

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної служби України
18.04.2011 N 315
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
24 червня 2011 р. за N 782/19520

Порядок
оформлення, подання платниками податкiв скарг на грошовi зобов'язання, визначенi митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України

I. Загальнi положення

     1.1. Цей Порядок розроблено вiдповiдно до пункту 56.20 статтi 56 роздiлу II Податкового кодексу України (далi - Кодекс), Закону України "Про звернення громадян".

     1.2. Цей Порядок визначає вимоги до оформлення, подання платниками податкiв скарг на грошовi зобов'язання, визначенi митними органами, а також розгляду їх Держмитслужбою.

     Дiя цього Порядку не поширюється на розгляд скарг платникiв податкiв на податковi повiдомлення-рiшення митного органу, щодо яких подано позови до суду.

     1.3. Держмитслужба розглядає скарги платника податкiв, якщо такий платник вважає, що митний орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання, зазначеного в отриманому платником податковому повiдомленнi-рiшеннi.

     1.4. Скарга на податкове повiдомлення-рiшення повинна бути подана Держмитслужбi:

     протягом 10 календарних днiв, що настають за днем отримання платником податкiв податкового повiдомлення-рiшення митного органу;

     протягом 30 календарних днiв, що настають за днем надходження податкового повiдомлення-рiшення митного органу, якщо вiдповiдно до Кодексу митний орган самостiйно визначає грошове зобов'язання платника податкiв з причин, не пов'язаних iз порушенням податкового законодавства.

     1.5. У разi коли останнiй день строкiв, зазначених у цьому Порядку, припадає на вихiдний або святковий день, останнiм днем таких строкiв вважається перший робочий день, що настає за вихiдним або святковим днем.

     1.6. Строки подання скарги на податкове повiдомлення-рiшення пiдлягають продовженню за письмовим запитом платника податкiв, якщо такий платник податкiв протягом зазначених строкiв:

     перебував за межами України;

     перебував у плаваннi на морських суднах за кордоном України у складi команди (екiпажу) таких суден;

     перебував у мiсцях позбавлення волi за вироком суду;

     мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на територiї iнших держав або внаслiдок iнших обставин непереборної сили, пiдтверджених документально;

     був визнаний за рiшенням суду безвiсно вiдсутнiм або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.

     Дiя цього пункту поширюється на:

     платникiв податкiв - фiзичних осiб;

     посадових осiб юридичної особи у разi, якщо протягом зазначених граничних строкiв така юридична особа не мала iнших посадових осiб, уповноважених вiдповiдно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, а також вести бухгалтерський облiк, складати та подавати податкову звiтнiсть.

     1.7. У разi порушення платником податкiв вимог абзацу другого пункту 1.4 цього роздiлу поданi ним скарги не розглядаються та повертаються йому iз зазначенням причин повернення.

     1.8. Скарга, подана iз дотриманням вимог абзацу другого пункту 1.4 цього роздiлу, зупиняє виконання платником податкiв грошових зобов'язань, визначених митним органом у податковому повiдомленнi-рiшеннi, на строк вiд дня подання такої скарги до Держмитслужби до дня закiнчення процедури адмiнiстративного оскарження.

     1.9. Рiшення митного органу, оскаржене у судовому порядку, не пiдлягає адмiнiстративному оскарженню.

II. Порядок оформлення та подання скарг платниками податкiв

     2.1. Скарга повинна бути викладена платником податкiв у письмовiй формi, надiслана до Держмитслужби рекомендованим листом з повiдомленням про вручення або передана фiзичною чи юридичною особою - платником податкiв або через їх представника (та у разi потреби - з належним чином засвiдченими копiями документiв, розрахунками та доказами, якi платник податкiв вважає за потрiбне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статтi 44 роздiлу II Кодексу).

     2.2. Скарга повинна мiстити таку iнформацiю:

     прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання фiзичної особи - платника податкiв або найменування, мiсцезнаходження юридичної особи - платника податкiв, а також адресу, на яку необхiдно надiслати рiшення (вiдповiдь) за скаргою;

     найменування митного органу, яким видано податкове повiдомлення-рiшення, що оскаржується, його дату й номер; назву податку, збору (обов'язкового платежу) та суму;

     суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податкiв iз сумою грошового зобов'язання, зазначеною митним органом у податковому повiдомленнi-рiшеннi;

     про подання чи неподання до суду позовної заяви про визнання недiйсним податкового повiдомлення-рiшення, а також про повiдомлення вiдповiдного митного органу про подання скарги до Держмитслужби.

     2.3. Перелiк документiв i розрахункiв, що у разi потреби додаються платником податкiв до скарги:

     копiя податкового повiдомлення-рiшення;

     копiя повiдомлення про вручення податкового повiдомлення-рiшення (за наявностi);

     копiя акта перевiрки з додатками;

     копiї документiв (розрахункiв), на пiдставi яких митним органом визначено грошове зобов'язання (за наявностi);

     документи, що пiдтверджують незгоду платника податкiв з визначеною сумою грошового зобов'язання (у тому числi штрафних санкцiй за їх наявностi).

     2.4. Скарга повинна бути пiдписана:

     керiвником платника податкiв або представником такого платника податкiв та скрiплена його печаткою;

     фiзичною особою - платником податкiв або його законним представником.

     2.5. Якщо скарга подається в iнтересах юридичної або фiзичної особи - платника податкiв її представником, то до скарги додається копiя довiреностi, оформленої вiдповiдно до вимог законодавства.

     2.6. Днем подання платником податкiв скарги є:

     при безпосередньому поданнi скарги Держмитслужбi - день фактичного отримання скарги Держмитслужбою;

     при надсиланнi скарги поштою - дата отримання вiддiленням поштового зв'язку вiд платника податкiв поштового вiдправлення зi скаргою, яка зазначена вiддiленням поштового зв'язку в повiдомленнi про вручення поштового вiдправлення або на конвертi.

     2.7. За вiдсутностi повiдомлення про вручення та вiдбитка календарного штемпеля вiддiлення поштового зв'язку на поштовому вiдправленнi (конвертi), що унеможливлює з'ясування фактичної дати отримання вiддiленням поштового зв'язку скарги, днем подання скарги до Держмитслужби уважається день фактичного отримання скарги Держмитслужбою.

     2.8. Платник податкiв одночасно з поданням скарги Держмитслужбi зобов'язаний письмово повiдомляти митний орган, яким визначено суму грошового зобов'язання, про оскарження його податкового повiдомлення-рiшення.

III. Порядок розгляду Держмитслужбою скарг платникiв податкiв

     3.1. Реєстрацiя скарги вiдбувається в день її фактичного отримання Держмитслужбою.

     3.2. Датою отримання скарги Держмитслужбою є:

     при безпосередньому поданнi скарги до Держмитслужби - дата реєстрацiї скарги Держмитслужбою по фактичному отриманню такої скарги;

     при надсиланнi скарги поштою - дата її вручення, яка зазначена посадовою особою Держмитслужби, до компетенцiї якої належить реєстрацiя вхiдної та вихiдної кореспонденцiї, у повiдомленнi про вручення.

     3.3. Голова Держмитслужби (або його заступник) зобов'язаний прийняти вмотивоване рiшення за результатом розгляду скарги, а структурний пiдроздiл Держмитслужби, уповноважений на розгляд скарги, - надiслати це рiшення протягом 20 календарних днiв, наступних за днем отримання Держмитслужбою скарги платника податкiв, або протягом строку, продовженого за рiшенням Голови Держмитслужби (або його заступника), на адресу платника податкiв поштою з повiдомленням про вручення або надати йому пiд розписку.

     3.4. Голова Держмитслужби (або його заступник) може прийняти рiшення про продовження строку розгляду скарги платника податкiв понад 20-денний строк, але не бiльше 60 календарних днiв, про що структурний пiдроздiл Держмитслужби, уповноважений на розгляд скарги, повинен письмово повiдомити платника податкiв до закiнчення 20-денного строку.

     3.5. Пiдставами для прийняття такого рiшення про продовження строку розгляду скарги платника податкiв можуть бути:

     у разi необхiдностi отримання копiй акта перевiрки з додатками та податкового повiдомлення-рiшення;

     необхiднiсть проведення додаткової перевiрки поданих платником податкiв документiв або документiв iнших органiзацiй, необхiдних для з'ясування законностi та обґрунтованостi визначення митним органом грошових зобов'язань, зазначених у податковому повiдомленнi-рiшеннi, що оскаржується.

     3.6. Якщо вмотивоване рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв не надсилається платнику податкiв протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рiшенням Голови Держмитслужби (або його заступника), така скарга вважається повнiстю задоволеною на користь платника податкiв з дня, наступного за останнiм днем зазначених строкiв.

     3.7. Скарга вважається повнiстю задоволеною на користь платника податкiв, якщо рiшення Голови Держмитслужби (або його заступника) про продовження строкiв її розгляду не було надiслано платнику податкiв до закiнчення 20-денного строку, визначеного у пунктi 3.4 цього роздiлу.

     3.8. Якщо платник податкiв до скарги не додав документiв, зазначених у пунктi 2.3 роздiлу II цього Порядку, то структурний пiдроздiл Держмитслужби, уповноважений на розгляд скарги, витребовує цi документи вiд митного органу, що нарахував грошовi зобов'язання, зазначенi у податковому повiдомленнi-рiшеннi, що оскаржується.

     3.9. Держмитслужба пiд час розгляду скарги платника податкiв перевiряє законнiсть i обґрунтованiсть нарахування митним органом грошових зобов'язань, зазначених у податковому повiдомленнi-рiшеннi, що оскаржується, i приймає одне з таких рiшень:

     скасувати податкове повiдомлення-рiшення, що оскаржується, i задовольнити скаргу платника податкiв;

     скасувати в певнiй частинi податкове повiдомлення-рiшення, що оскаржується, i задовольнити скаргу платника податкiв частково;

     залишити податкове повiдомлення-рiшення, що оскаржується, без змiн, а скаргу - без задоволення.

     3.10. Якщо норма Кодексу чи iншого нормативно-правового акта, виданого на пiдставi Кодексу, або норми рiзних законiв чи рiзних нормативно-правових актiв припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язкiв платникiв податкiв або митних органiв, внаслiдок чого є можливiсть прийняти рiшення на користь як платника податкiв, так i митного органу, рiшення приймається Держмитслужбою на користь платника податкiв.

     3.11. Рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв є остаточним i не пiдлягає подальшому адмiнiстративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

     3.12. Скарга до Держмитслужби вiд одного i того самого платника податкiв з одного i того самого питання не розглядається повторно, якщо першого разу скарга була вирiшена Держмитслужбою по сутi вiдповiдно до цього Порядку та про результати її розгляду повiдомлено платника податкiв, який подав скаргу.

IV. Вимоги до оформлення результатiв розгляду Держмитслужбою скарг платникiв податкiв

     4.1. Проект рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв обов'язково вiзується юридичним структурним пiдроздiлом Держмитслужби.

     4.2. Рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв пiдписує Голова Держмитслужби (або його заступник).

     4.3. Рiшення за результатом розгляду скарги оформлюється на бланку Держмитслужби. Змiст рiшення за результатом розгляду скарги складається зi вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин.

     4.4. У вступнiй частинi рiшення за результатом розгляду скарги зазначаються повне найменування юридичної особи - платника податкiв або прiзвище та iнiцiали фiзичної особи - платника податкiв, яка подала скаргу; вiдомостi про iнших осiб, що брали участь у розглядi скарги; вiдомостi про предмет оскарження; номер i дата прийняття скарги до розгляду (номер i дата зазначаються за даними реєстрацiйної картки (журналу) вхiдної кореспонденцiї).

     4.5. Описова частина рiшення за результатом розгляду скарги повинна мiстити перелiк документiв, що були взятi до уваги при розглядi скарги, номер i дату податкового повiдомлення-рiшення, найменування митного органу, який видав податкове повiдомлення-рiшення, стисле викладення вимог платника податкiв, який подав скаргу.

     4.6. У мотивувальнiй частинi рiшення за результатом розгляду скарги повиннi бути наведенi результати дослiдження матерiалiв скарги i докази, на яких ґрунтуються висновки Держмитслужби, а також посилання на конкретнi статтi (пункти) законiв України та iнших нормативно-правових актiв, якими обґрунтовано вiдповiдь на скаргу.

     4.7. Резолютивна частина рiшення за результатом розгляду скарги повинна мiстити висновок про повне чи часткове задоволення скарги або про залишення податкового повiдомлення-рiшення, що оскаржується, без змiн, а скарги - без задоволення, i строк сплати грошового зобов'язання за результатами адмiнiстративного узгодження вiдповiдно до законодавства.

     4.8. У рiшеннi за результатом розгляду скарги також зазначається, що в разi незгоди особи, яка подала скаргу, з рiшенням Держмитслужби воно може бути оскаржене в судовому порядку.

     4.9. У разi повного або часткового задоволення скарги рiшення за результатом розгляду скарги повинно мiстити вiдомостi про вчинення дiй, спрямованих на скасування податкового повiдомлення-рiшення, направленого митним органом.

     4.10. Оригiнал рiшення за результатом розгляду скарги пiсля зазначення реєстрацiйного номера вихiдної кореспонденцiї надсилається (вручається) платнику податкiв.

     4.11. Дата реєстрацiї рiшення за результатом розгляду скарги повинна збiгатися з датою його вiдправлення.

     4.12. Рiшення за результатом розгляду скарги вважається надiсланим (врученим) юридичнiй особi - платниковi податкiв, якщо його передано посадовiй особi такої юридичної особи - платника податкiв пiд розписку (проставляється на копiї рiшення) або надiслано листом з повiдомленням про вручення на адресу, зазначену юридичною особою - платником податкiв безпосередньо в скарзi як адреса, на яку потрiбно надiслати рiшення за результатом розгляду скарги.

     4.13. Рiшення за результатом розгляду скарги вважається надiсланим (врученим) фiзичнiй особi - платнику податкiв, якщо його вручено їй особисто чи її законному представниковi пiд розписку, або надiслано на адресу, зазначену фiзичною особою - платником податкiв у скарзi як адреса, на яку потрiбно надiслати рiшення за результатом розгляду скарги, або надiслано на адресу за мiсцем проживання або останнього вiдомого її мiсцезнаходження з повiдомленням про вручення.

     4.14. Якщо пошта не може вручити платнику податкiв рiшення за результатом розгляду скарги Держмитслужбою через вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням посадових осiб, їх вiдмову прийняти рiшення за результатом розгляду скарги, незнаходження фактичного мiсця розташування (мiсцезнаходження) платника податкiв або з iнших причин, рiшення за результатом розгляду скарги вважається врученим платнику податкiв у день, зазначений поштовою службою в повiдомленнi про вручення iз зазначенням причин невручення.

     4.15. Структурний пiдроздiл Держмитслужби, до функцiй якого входить реєстрацiя вхiдної та вихiдної кореспонденцiї, при отриманнi корiнця повiдомлення про вручення платнику податкiв рiшення за результатом розгляду скарги передає його того самого дня до структурного пiдроздiлу Держмитслужби, до функцiй якого належить пiдготовка рiшень за результатами розгляду скарг платникiв податкiв.

     4.16. Структурний пiдроздiл Держмитслужби, який пiдготував рiшення за результатом розгляду скарги, не пiзнiше наступного дня повiдомляє засобами електронного зв'язку вiдповiдний пiдроздiл митного органу про дату вручення такого рiшення платнику податкiв i надсилає йому поштою корiнець повiдомлення про вручення (за наявностi).

     4.17. Копiя рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв надсилається митному органу, рiшення якого було оскаржене, i зберiгається ним з корiнцем повiдомлення про вручення (за наявностi) в справi платника податкiв.

     4.18. Копiя рiшення за результатом розгляду скарги платника податкiв також зберiгається у структурному пiдроздiлi Держмитслужби, до функцiй якого належить пiдготовка рiшень за результатами розгляду скарг.

V. Прикiнцевi положення

     5.1. Якщо розгляд питань, порушених у скарзi, не належить до компетенцiї Держмитслужби, то така скарга в строк не бiльше п'яти днiв пересилається за належнiстю вiдповiдному органу державної влади, про що Держмитслужба письмово повiдомляє такого платника податкiв.

     5.2. Процедура адмiнiстративного оскарження закiнчується:

     днем, наступним за останнiм днем строку, передбаченого в абзацi другому пункту 1.4 роздiлу I цього Порядку для подання скарги на податкове повiдомлення-рiшення митного органу, у разi коли така скарга не була подана у зазначений строк;

     днем отримання платником податкiв рiшення Держмитслужби про повне задоволення скарги;

     днем отримання платником податкiв рiшення Держмитслужби;

     днем звернення платника податкiв до Держмитслужби iз заявою про розстрочення, вiдстрочення податкових зобов'язань, що оскаржувались.

     5.3. День закiнчення процедури адмiнiстративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податкiв.

Директор Департаменту адмiнiстрування митних платежiв В.В.Зварич
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.