Документ скасований: Наказ Мінфіну № 916 від 21.10.2015

МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ

НАКАЗ
м. Київ

25.12.2013 N 848


Про затвердження Порядку оформлення i подання скарг платниками податкiв та їх розгляду органами доходiв i зборiв

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 сiчня 2014 р. за N 99/24876


     Вiдповiдно до статтi 191 роздiлу I, статей 55 та 56 глави 4 роздiлу II Податкового кодексу України та пiдпункту 2 пункту 4 Положення про Мiнiстерство доходiв i зборiв України, затвердженого Указом Президента України вiд 18 березня 2013 року N 141, наказую:

     1. Затвердити Порядок оформлення i подання скарг платниками податкiв та їх розгляду органами доходiв i зборiв, що додається.

     2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Державної митної служби України вiд 18 квiтня 2011 року N 315 "Про затвердження Порядку оформлення, подання платниками податкiв скарг на грошовi зобов'язання, визначенi митними органами, та їх розгляду Державною митною службою України", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 24 червня 2011 року за N 782/19520.

     3. Департаменту правової роботи (Кочкаров В. В.) в установленому порядку забезпечити:

     подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;

     оприлюднення цього наказу.

     4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Iгнатова А. П.

Мiнiстр О. В. Клименко
ПОГОДЖЕНО:
Мiнiстр фiнансiв України Ю. Колобов
Голова Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва М. Ю. Бродський

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства доходiв i зборiв України
25.12.2013 N 848
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 сiчня 2014 р. за N 99/24876

ПОРЯДОК
ОФОРМЛЕННЯ I ПОДАННЯ СКАРГ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКIВ ТА ЇХ РОЗГЛЯДУ ОРГАНАМИ ДОХОДIВ I ЗБОРIВ

I. Загальнi положення

     1.1. Цей Порядок розроблено на пiдставi статей 191, 55 роздiлу I та статтi 56 глави 4 роздiлу II Податкового кодексу України, статтi 24 Митного кодексу України, з урахуванням вимог Закону України "Про звернення громадян".

     1.2. Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податкiв податкових повiдомлень-рiшень або iнших рiшень органiв доходiв i зборiв (далi - рiшення) пiд час адмiнiстративного оскарження.

     Процедура адмiнiстративного оскарження вважається досудовим порядком вирiшення спору.

     1.3. Цей Порядок не застосовується при оскарженнi рiшень органiв доходiв i зборiв, якщо спецiальним законом встановлено iнший порядок оскарження таких рiшень, а також при оскарженнi постанов, прийнятих у справах про адмiнiстративнi правопорушення.

     1.4. Не пiдлягають адмiнiстративному оскарженню:

     грошовi зобов'язання, самостiйно визначенi платником податкiв;

     рiшення органiв доходiв i зборiв, якi оскарженi платником податкiв у судовому порядку.

     1.5. Термiни в цьому Порядку вживаються у значеннях, встановлених Податковим кодексом України.

II. Пiдвiдомчiсть розгляду скарг

     2.1. Скарги на рiшення державних податкових iнспекцiй подаються до органiв доходiв i зборiв в Автономнiй Республiцi Крим, мiстах Києвi та Севастополi, областях, мiжрегiональних територiальних органiв.

     2.2. Скарги на рiшення органiв доходiв i зборiв в Автономнiй Республiцi Крим, мiстах Києвi та Севастополi, областях, мiжрегiональних територiальних органiв та митниць подаються до Мiнiстерства доходiв i зборiв України.

     2.3. Рiшення Мiнiстерства доходiв i зборiв України, прийняте за розглядом скарги платника податкiв, є остаточним i не пiдлягає подальшому адмiнiстративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

III. Строки подання скарг

     3.1. Скарга подається до органу доходiв i зборiв вищого рiвня протягом десяти календарних днiв, що настають за днем отримання платником податкiв рiшення органу доходiв i зборiв, що оскаржується.

     3.2. У разi якщо орган доходiв i зборiв приймає рiшення про повне або часткове незадоволення скарги платника податкiв, такий платник податкiв має право звернутися протягом десяти календарних днiв, наступних за днем отримання рiшення про результати розгляду скарги, зi скаргою до органу доходiв i зборiв вищого рiвня.

     3.3. Якщо вiдповiдно до Податкового кодексу України орган доходiв i зборiв самостiйно визначає грошове зобов'язання платника податкiв за причинами, не пов'язаними iз порушенням податкового законодавства, такий платник податкiв має право на адмiнiстративне оскарження такого рiшення протягом тридцяти календарних днiв, що настають за днем надходження такого рiшення.

     Зазначений тридцятиденний строк для оскарження рiшень поширюється у тому числi на:

     1) суми грошових зобов'язань з плати за землю чи з податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки, нарахованих органами доходiв i зборiв фiзичним особам;

     2) рiшення про:

     розподiл суми грошових зобов'язань або податкового боргу мiж платниками податкiв, що виникають у результатi реорганiзацiї;

     погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, забезпечених податковою заставою, до проведення такої реорганiзацiї;

     встановлення солiдарної вiдповiдальностi за сплату грошових зобов'язань платника податкiв, який реорганiзується, щодо всiх осiб, утворених у процесi реорганiзацiї, що тягне за собою застосування режиму податкової застави щодо всього майна таких осiб;

     поширення права податкової застави на майно платника податкiв, який створюється шляхом об'єднання iнших платникiв податкiв, якщо один або бiльше з них мали грошовi зобов'язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою.

     3.4. У разi коли останнiй день строкiв, зазначених у пунктах 3.1, 3.2 та 3.3 цього роздiлу, припадає на вихiдний або святковий день, останнiм днем таких строкiв вважається перший робочий день, що настає за вихiдним або святковим днем.

     3.5. Строки подання скарги на рiшення органу доходiв i зборiв можуть бути продовженi за правилами i на пiдставах, визначених пунктом 102.6 статтi 102 глави 9 роздiлу II Податкового кодексу України.

IV. Оформлення скарги

     4.1. Скарга платника податку подається в письмовiй формi та має включати таку iнформацiю:

     найменування платника податку, його мiсцезнаходження, податкова адреса для юридичної особи або прiзвище, iм'я, по батьковi та мiсце проживання для фiзичної особи - платника податкiв;

     найменування органу доходiв i зборiв, яким прийнято оскаржуване рiшення, дата i номер, назва та сума податку, збору та/або штрафної (фiнансової) санкцiї;

     пiдстави, за якими оскаржується рiшення, обставини справи, якi, на думку заявника, встановленi органом доходiв i зборiв неправильно чи не встановленi взагалi;

     обґрунтування незгоди платника податкiв iз рiшенням органу доходiв i зборiв з посиланням на норми законодавства;

     суть вимог та клопотань платника податку;

     вiдомостi про повiдомлення чи неповiдомлення вiдповiдного органу доходiв i зборiв про подання скарги до органу доходiв i зборiв вищого рiвня;

     вiдомостi про подання чи неподання позовної заяви про оскарження рiшення органу доходiв i зборiв до суду;

     адресу, на яку слiд надiслати рiшення, прийняте за результатами розгляду скарги;

     перелiк документiв, якi додаються до скарги.

     4.2. Платник податку може додавати до скарги розрахунки та докази, якi вiн вважає за необхiдне надати. Копiї документiв, якi додаються до скарги, повиннi бути належним чином засвiдченi.

     4.3. Скарга пiдписується особою, яка її подає, або її представником, уповноваженим на пiдписання скарги. Якщо скарга пiдписується представником платника податкiв, до неї долучається оригiнал або належним чином завiрена копiя документа, який засвiдчує повноваження такого представника вiдповiдно до законодавства.

V. Порядок подання скарги

     5.1. Скарга може подаватись платником податку особисто або через свого представника чи надсилатись поштою (поштовим вiдправленням з рекомендованим повiдомленням про вручення та описом вкладення).

     Платник податкiв одночасно з поданням скарги органу доходiв i зборiв вищого рiвня зобов'язаний письмово повiдомляти про це орган доходiв i зборiв, який прийняв оскаржуване рiшення.

     5.2. Днем подання платником податкiв скарги є:

     при безпосередньому поданнi скарги - день фактичного отримання скарги органом доходiв i зборiв;

     при надсиланнi скарги поштою - дата отримання вiддiленням поштового зв'язку вiд платника податкiв поштового вiдправлення зi скаргою, яка зазначена вiддiленням поштового зв'язку в повiдомленнi про вручення поштового вiдправлення або на конвертi.

     5.3. У разi вiдсутностi повiдомлення про вручення або вiдбитка календарного штемпеля вiддiлення поштового зв'язку на поштовому вiдправленнi (конвертi, бандеролi), що унеможливлює з'ясування дати отримання вiддiленням поштового зв'язку скарги, днем подання скарги вважається день надходження скарги до органу доходiв i зборiв.

VI. Права особи, яка подала скаргу

     6.1. Особа, яка подала скаргу на рiшення органу доходiв i зборiв, має право:

     особисто викласти аргументи особi, яка перевiряє скаргу, та брати участь у перевiрцi поданої скарги;

     знайомитися з матерiалами перевiрки;

     подавати додатковi матерiали або наполягати на їх запитi органом доходiв i зборiв, який розглядає скаргу;

     користуватися послугами адвоката або представника, оформивши цi повноваження у встановленому законодавством порядку;

     одержати рiшення за результатами розгляду скарги;

     висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємницi розгляду скарги.

     6.2. Громадянин має право бути присутнiм при розглядi заяви чи скарги.

     6.3. Платник податку має право вiдкликати подану ним скаргу (повнiстю чи в окремiй частинi) у будь-який час до прийняття рiшення за результатами розгляду скарги. Вiдкликання скарги проводиться за письмовою заявою.

VII. Строк розгляду скарг

     7.1. Реєстрацiя скарги повинна вiдбуватися в день її надходження до органу доходiв i зборiв. Вiдмова у прийняттi скарги платника податкiв забороняється.

     7.2. Орган доходiв i зборiв зобов'язаний прийняти вмотивоване рiшення та надiслати його протягом двадцяти календарних днiв, наступних за днем отримання скарги платника податкiв, на адресу платника податкiв поштою з повiдомленням про вручення або надати йому пiд розписку.

     Рiшення надсилається на адресу, зазначену платником податкiв у скарзi як адреса, на яку необхiдно надiслати рiшення за результатами розгляду скарги, а у разi незазначення такої адреси в скарзi - на податкову адресу платника податкiв.

     7.3. Керiвник органу доходiв i зборiв (заступник керiвника або iнша уповноважена посадова особа) може прийняти рiшення про продовження строку розгляду скарги платника податкiв понад двадцятиденний строк, але не бiльше шiстдесяти календарних днiв, та письмово повiдомити про це платника податкiв до закiнчення строку, визначеного в пунктi 7.2 цього роздiлу.

     7.4. Якщо вмотивоване рiшення за скаргою платника податкiв не надсилається платнику податкiв протягом двадцятиденного строку або протягом строку, продовженого за рiшенням керiвника органу доходiв i зборiв (заступника керiвника або iншої уповноваженої посадової особи), така скарга вважається повнiстю задоволеною на користь платника податкiв з дня, наступного за останнiм днем зазначених строкiв.

     Скарга вважається також повнiстю задоволеною на користь платника податкiв, якщо рiшення керiвника органу доходiв i зборiв (заступника керiвника або iншої уповноваженої посадової особи) про продовження строкiв її розгляду не було надiслано платнику податкiв до закiнчення двадцятиденного строку.

     7.5. У разi коли останнiй день строкiв, зазначених у пунктi 7.2 цього роздiлу, припадає на вихiдний або святковий день, останнiм днем таких строкiв вважається перший робочий день, що настає за вихiдним або святковим днем.

VIII. Порядок розгляду скарг

     8.1. За результатами проведення процедури адмiнiстративного оскарження органом доходiв i зборiв приймається рiшення. Рiшення оформляється на бланку органу доходiв i зборiв, який розглянув скаргу.

     8.2. Пiд час процедури адмiнiстративного оскарження обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здiйснене органом доходiв i зборiв, або iнше рiшення органу доходiв i зборiв є правомiрним, покладається на орган доходiв i зборiв.

     8.3. При розглядi скарги платника податкiв пiд час адмiнiстративного оскарження можуть враховуватись податковi консультацiї, а також узагальнюючi податковi консультацiї, наданi такому платнику податкiв органами доходiв i зборiв з урахуванням положень статтi 53 глави 3 роздiлу II Податкового кодексу України.

     8.4. У разi порушення платником податкiв вимог пунктiв 56.3 i 56.6 статтi 56 глави 4 роздiлу II Податкового кодексу України поданi ним скарги не розглядаються та повертаються йому iз зазначенням причин повернення.

     8.5. Не розглядаються повторнi звернення до одного i того самого органу доходiв i зборiв вiд однiєї i тiєї самої особи з одного i того самого питання, якщо перше було вирiшено по сутi.

     8.6. Орган доходiв i зборiв залишає у випадках, передбачених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян", скаргу без розгляду та повертає автору.

IX. Змiст рiшення про результати розгляду скарги та його вручення

     9.1. У разi розгляду скарги орган доходiв i зборiв, перевiривши правомiрнiсть та обґрунтованiсть рiшення, що оскаржується, приймає рiшення за результатами розгляду скарги.

     Рiшення органу доходiв i зборiв про залишення скарги без розгляду оформлюється у видi листа, в якому зазначаються мотиви такого рiшення.

     9.2. При розглядi скарги орган доходiв i зборiв приймає одне з таких рiшень:

     1) повнiстю задовольняє скаргу платника податкiв та скасовує рiшення органу доходiв i зборiв, яке оскаржується;

     2) частково задовольняє скаргу платника податкiв та у окремiй частинi скасовує рiшення органу доходiв i зборiв, яке оскаржується;

     3) залишає скаргу без задоволення, а рiшення органу доходiв i зборiв, яке оскаржується, без змiн.

     При прийняттi цих рiшень орган доходiв i зборiв має право зменшити (збiльшити) суму грошового зобов'язання або податкового боргу, суми бюджетного вiдшкодування та/або вiд'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або вiд'ємного значення суми податку на додану вартiсть платника податкiв.

     9.3. Рiшення про результати розгляду скарги складається iз вступної, описової, мотивувальної i резолютивної частин:

     1) у вступнiй частинi рiшення зазначаються:

     найменування платника податкiв юридичної особи або прiзвище, iм'я, по батьковi фiзичної особи - платника податкiв;

     дата отримання скарги (дата i номер визначаються за даними реєстрацiйної картки або журналу реєстрацiї вхiдної кореспонденцiї);

     2) описова частина рiшення має мiстити:

     дату i номер рiшення органу доходiв i зборiв, яке було оскаржене платником податкiв;

     вимоги, зазначенi у скарзi платника податкiв, та короткий змiст його позицiї;

     стислий виклад обставин, встановлених перевiркою, та докази, на яких ґрунтуються висновки органу доходiв i зборiв;

     3) у мотивувальнiй частинi рiшення вказуються:

     результати дослiдження матерiалiв скарги та обставини, з урахуванням яких приймається рiшення;

     мотиви, з яких вiдхиляються вимоги чи заперечення платника податкiв, або мотиви, з яких висновки органу доходiв i зборiв, викладенi в оскаржуваному рiшеннi, скасовуються повнiстю чи частково;

     посилання на норми Податкового кодексу України та iнших нормативно-правових актiв, якими обґрунтовано рiшення за скаргою;

     4) у резолютивнiй частинi рiшення зазначається висновок про повне чи часткове задоволення скарги або про залишення скарги без задоволення.

     У рiшеннi за результатами розгляду скарги також зазначається про можливiсть особи, яка подала скаргу, у разi її незгоди з прийнятим рiшенням оскаржити таке рiшення до органу доходiв i зборiв вищого рiвня у строки, визначенi законодавством, або в судовому порядку.

     9.4. Орган доходiв i зборiв за заявою платника податкiв може виправити допущенi при оформленнi рiшення про результати розгляду скарги, описки чи арифметичнi помилки, не змiнюючи при цьому суть такого рiшення. Виправлення проводиться шляхом направлення листа платнику податкiв, в якому зазначається суть виправлених помилок.

     9.5. Рiшення за результатами розгляду скарги пiсля реєстрацiї надсилається (надається) платнику податкiв.

     Рiшення вважається надiсланим (наданим) юридичнiй особi - платнику податкiв, якщо його вручено посадовiй особi або уповноваженiй особi такої юридичної особи - платника податкiв пiд розписку або надiслано поштою з повiдомленням про вручення на адресу, зазначену у скарзi як адреса, на яку необхiдно надiслати рiшення за результатами розгляду скарги, а у разi незазначення такої адреси в скарзi - на податкову адресу платника податкiв.

     Рiшення вважається надiсланим (наданим) фiзичнiй особi - платнику податкiв, якщо його вручено особисто фiзичнiй особi або її представниковi пiд розписку чи надiслано поштою з повiдомленням про вручення на адресу, зазначену у скарзi як адреса, на яку необхiдно надiслати рiшення за результатами розгляду скарги, а у разi незазначення такої адреси в скарзi - на податкову адресу платника податкiв.

     9.6. У разi коли пошта не може вручити платнику податкiв рiшення за результатами розгляду скарги через вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням посадових осiб, їх вiдмову прийняти рiшення за результатами розгляду скарги, незнаходження фактичного мiсця розташування (мiсцезнаходження) платника податкiв або з iнших причин, рiшення за результатами розгляду скарги вважається врученим платнику податкiв у день, вказаний поштовою службою в повiдомленнi про вручення iз зазначенням причин невручення.

     9.7. Копiя рiшення, прийнятого органом доходiв i зборiв вищого рiвня за результатами розгляду скарги платника податкiв, надсилається для виконання до органiв доходiв i зборiв, рiшення яких оскаржувалось.

Директор Департаменту правової роботи В. В. Кочкаров
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.