МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну полiмерних матерiалiв незалежно вiд країни походження та експорту

     Вiдповiдно до Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" (далi - Закон) за заявою ТОВ "Карпатнафтохiм" (далi - Заява) рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 21.02.2020 N СП-440/2020/4411-03 порушено спецiальне розслiдування щодо iмпорту в Україну полiмерних матерiалiв незалежно вiд країни походження та експорту.

     22.05.2020 Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством розвитку економiки, торгiвлi та сiльського господарства України (далi - Мiнекономiки) матерiали та висновки про хiд проведення спецiального розслiдування i за результатами розгляду прийняла рiшення N СП-445/2020/4411-03 "Про застосування попереднiх спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну полiмерних матерiалiв незалежно вiд країни походження та експорту".

     22.06.2020 ураховуючи численнi звернення споживачiв Комiсiя прийняла рiшення N СП-445/2020/4411-03 "Про застосування попереднiх спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну полiмерних матерiалiв незалежно вiд країни походження та експорту", яким звузила перелiк товару, що має бути об'єктом розгляду та застосування попереднiх заходiв.

     На пiдставi опису товару, наведеного у Заявi, а також iнформацiї, що була у розпорядженнi Мiнекономiки, рiшенням Комiсiї було визначено товар, що є об'єктом розслiдування:

     полiмернi матерiали, зокрема, полiетилен з питомою густиною 0,94 або бiльше та полiвiнiлхлорид, не змiшаний з iншими речовинами, що можуть класифiкуватися згiдно з УКТ ЗЕД за кодами 3901 20 90 00 та 3904 10 00 00.

     У ходi проведення розслiдування ураховуючи численнi звернення споживачiв було уточнено опис товару, що має бути об'єктом розгляду з урахуванням чого було визначено наступний опис товару:

     полiвiнiлхлорид (далi - ПВХ) суспензiйний, з Константою Фiкентчера в межах вiд 59 до 72 (значення в сертифiкацiйних документах з Константою Фiкентчера, К 59 - 72), що може класифiкуватись за кодом 3904 10 00 00 згiдно з УКТЗЕД, крiм полiвiнiлхлориду емульсiйного та мiкросуспензiйного; та полiетилен в гранулах бiлого кольору розмiром 2 - 5 мм з питомою густиною бiльше 0,940 г/см3 i водночас показником текучостi розплаву (ПТР) 5 - 17 грам/10 хвилин при навантаженнi 21,6 кгс, або показником текучостi розплаву (ПТР) 0,34 - 0,37 грам/10 хвилин при навантаженнi 5,0 кгс або показником текучостi розплаву (ПТР) 0,06 - 0,08 грам/10 хвилин при навантаженнi 2,16 кгс, що може класифiкуватися за кодом 3901 20 90 00 згiдно з УКТЗЕД.

     Подальше дослiдження проводилось по уточненому опису товару.

     Перiод розслiдування становить 01.01.2018 - 29.02.2020, до якого входять наступнi рiчнi перiоди:

     1-й перiод: 01.01.2018 - 31.12.2018 р.

     2-й перiод: 01.01.2019 - 31.12.2019 р.

     3-й перiод: 01.03.2019 - 29.02.2020 р.

     Комiсiя розглянула поданi Мiнекономiки звiт, матерiали та висновки про результати проведення спецiального розслiдування i за результатами розгляду встановила таке:

     ТОВ "Карпатнафтохiм" (далi - Заявник) є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi пункту 11 статтi 1 Закону, оскiльки їх частка в загальному виробництвi товару в Українi за перiод розслiдування становила 100 %;

     товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 13 статтi 1 Закону, є подiбним до товару, що є об'єктом розслiдування;

     Щодо наявностi факту зростання обсягiв iмпорту в Україну

     У ходi проведення розслiдування, на пiдставi даних Держмитслужби, нацiонального товаровиробника, а також розрахункових даних, Мiнекономiки було проведено дослiдження обсягiв iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування в абсолютних показниках, а також вiдносно виробництва та споживання товару в Українi.

     Водночас слiд зазначити, що обсяги iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, вiдрiзняються вiд даних нацiонального товаровиробника, наданих у Заявi. Така рiзниця пов'язана з тим, що Мiнекономiки брало до уваги обсяги iмпорту виключно товару, що є об'єктом розслiдування, за його описом.

     На виконання двостороннiх та мiжнародних домовленостей не враховувались обсяги iмпорту з ряду країн, якi слiд виключити з-пiд дiї можливих спецiальних заходiв.

     Вiдповiдно до даних митної статистики Мiнекономiки встановлено, що протягом перiоду розслiдування:

     - обсяги iмпорту зросли на 25,99%;

     - частка iмпорту у виробництвi збiльшилася на 8,88%, у споживаннi на 11,55%.

     Обсяги iмпорту в розрiзi груп товарiв також мали тенденцiю до зростання: полiетилен на 32,3%, ПВХ на 19,4%.

     Щодо наявностi факту заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробнику

     Протягом перiоду розслiдування спостерiгалося погiршення основних показникiв Заявника, зокрема, скоротилась частка ринку, обсяги продажу на внутрiшнiй ринок зростали значно меншими темпами, нiж зростання обсягiв iмпорту та споживання, цiни продажу на внутрiшньому ринку знизились бiльше нiж цiни iмпорту, пiдприємство залишається збитковими та має вiд'ємний показник рентабельностi.

     Сукупна оцiнка наведених факторiв дає пiдстави зробити висновок щодо наявностi факту заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.

     Щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку

     Протягом перiоду розслiдування обсяги iмпорту товару в Україну мали стабiльну динамiку зростання та зростали як в абсолютних показниках, так i вiдносних. Так найбiльше зростання iмпорту вiдбулось у 2-му перiодi - на 16,8%, у 3-му перiодi ще на 7,9%. При цьому, ключовi фiнансово-економiчнi показники Заявника зазнали погiршення саме у 2-му та 3-му перiодах.

     Так, зменшення частки ринку нацiонального товаровиробника вiдбулося поступово за той самий часовий промiжок, тобто протягом перiоду, коли обсяги iмпорту товару в Україну почали зростати. При цьому, обсяги продажу Заявником на внутрiшнiй ринок в даний перiод також зростали, проте значно меншими темпами, нiж зростання обсягiв iмпорту та споживання.

     Цiни iмпорту товару протягом перiоду розслiдування зменшились на 9,8%, а нацiональний товаровиробник у тому ж перiодi був змушений знизити цiни на 11,6%, що не запобiгло втратi ним частки ринку. Нацiональний товаровиробник реалiзовував власну продукцiю в основному нижче собiвартостi, тобто цiни iмпорту та обсяги зростаючого iмпорту створювали суттєвий пригнiчуючий вплив на цiни нацiонального товаровиробника.

     Такi умови негативно вплинули на рентабельнiсть та фiнансову дiяльнiсть Заявники на ринку України i, як результат, отримання збиткiв.

     Додатково, в основних країнах-експорту iснують значнi обсяги вiльних виробничих потужностей, що дає пiдстави стверджувати про високу вiрогiднiсть зростання iмпорту в Україну полiмерiв i як наслiдок, заподiяння значної шкоди Заявнику в майбутньому.

     У зв'язку з чим можна стверджувати, що вищезазначене свiдчить про наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж динамiкою iмпорту i погiршенням окремих показникiв Заявника та вiдсутностi впливу iнших факторiв.

     Щодо наявностi непередбачуваних обставин

     Вiдповiдно до статтi XIX ГАТТ 1994 Мiнекономiки розглянуло непередбачуванi обставини, якi призвели до значного збiльшення обсягiв iмпорту товару, що завдало значної шкоди нацiональному товаровиробнику.

     На основi даних компанiї Market Report Company iмпорт полiетилену (код УКТЗЕД 3901 20 90 00) за 2019 рiк зрiс на 16 тис. тонн або бiльше нiж на 20%.

     Цей рiст в основному був зумовлений стрiмким збiльшенням обсягiв iмпорту iз США, Саудiвської Аравiї та Об'єднаних Арабських Емiратiв. Так iз США у 2018 роцi було iмпортовано менше 2 тис. тонн продукцiї, а у 2019 роцi обсяг iмпорту iз США склав бiльше 17 тис. тонн, тобто обсяг iмпорту зрiз у 9 разiв. Обсяг iмпорту iз Саудiвської Аравiї зрiс у бiльш як 1,5 рази (iз 20,9 тис. тонн у 2018 роцi до 32,1 тис. тонн у 2019 роцi). Обсяг iмпорту iз Об'єднаних Арабських Емiратiв зрiс у 1,62 раза (iз 4,1 тис. тонн у 2018 роцi до 6,6 тис. тонн у 2019 роцi).

     Iмпорт ПВХ (код УКТЗЕД 3904 10 00 00) у другому пiврiччi 2019 року зрiс на 7 тис. тонн або на 23%. Цей рiст в основному був забезпечений збiльшенням обсягiв iмпорту iз США та країн ЄС. Так iз США iмпорт зрiс у 1,72 раза (iз 6,5 тис. тонн до 11,2 тис. тонн.).

     Зростання iмпорту товару в Україну було обумовлено такими непередбаченими обставинам, як влив торгiвельної вiйни мiж США та Китаєм та подальшi двостороннi домовленостi мiж цими країнами. З 2018 року, в результатi застосування Китаєм та США додаткових взаємних мит щодо iмпорту, в тому числi, товару, iноземнi виробники почали переорiєнтовувати свої ринки збуту, що, безпосередньо, вплинуло на обсяги iмпорту товару в Україну.

     Таким чином є пiдстави стверджувати про наявнiсть фактiв непередбачуваного, недавнього, раптового та рiзкого зростання iмпорту, i, як наслiдок, заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробнику та розвитку дисбалансу на користь iноземних виробникiв-постачальникiв товару в Україну.

     Щодо вiдповiдностi застосування спецiальних заходiв нацiональним iнтересам України

     Iнтереси нацiонального товаровиробника

     На переконання нацiонального товаровиробника, у разi незастосування вiдповiдних захисних заходiв, є всi пiдстави стверджувати, що наслiдком продовження агресивного зростаючого iмпорту полiмерних матерiалiв може стати звiльнення працiвникiв Заявника, вимушена зупинка виробництва та банкрутство, що, у свою чергу, призведе до повної залежностi України вiд iмпорту полiмерних матерiалiв.

     Зростаючий iмпорт може призвести до скорочення числа робочих мiсць, рiвня заробiтної плати зайнятих у виробництвi працiвникiв, що, в свою чергу, призводить до зниження рiвня матерiального забезпечення членiв їх сiмей. Для невеликих мiст, таких як м. Калуш, де розташовано пiдприємство нацiонального товаровиробника, це може бути критичним.

     Iнтереси споживачiв

     За iнформацiєю споживачiв Заявник не виробляє всю продукцiю визначену об'єктом розслiдування.

     Слiд зазначити, що бiльшiсть коментарiв споживачiв врахована пiд час уточнення визначення товару, що є об'єктом розгляду.

     Мiжнароднi економiчнi iнтереси України та усунення впливу диспропорцiї у торгiвлi.

     Мiжнароднi зобов'язання, узятi Україною, не суперечать застосуванню спецiальних заходiв стосовно зростаючого iмпорту, який заподiює значну шкоду нацiональному товаровиробнику.

     Застосування спецiальних заходiв позитивно вплине на вiдновлення конкуренцiї на внутрiшньому ринку України та призведе до усунення негативного впливу диспропорцiї в торгiвлi.

     Зважаючи на вищезазначене та керуючись положеннями статей 16, 17 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 20.11.2020 N СП-466/2020/4411-03, яким вирiшила застосувати спецiальнi заходи щодо iмпорту в Україну товару незалежно вiд країни походження та експорту за таким описом:

     полiвiнiлхлорид суспензiйний, з Константою Фiкентчера в межах вiд 64 до 69 (значення в сертифiкацiйних документах з Константою Фiкентчера, К 64 - 69), що може класифiкуватись за кодом 3904 10 00 00 згiдно з УКТЗЕД, крiм полiвiнiлхлориду емульсiйного та мiкросуспензiйного; та

     полiетилен у гранулах бiлого кольору (без додавання барвникiв або пiгментiв) 2 - 5 мм з питомою густиною бiльше 0,940 г/см3 i водночас показником текучостi розплаву (ПТР) 5 - 17 грам/10 хвилин при навантаженнi 21,6 кгс, або показником текучостi розплаву (ПТР) 0,34 - 0,37 грам/10 хвилин при навантаженнi 5,0 кгс або показником текучостi розплаву (ПТР) 0,06 - 0,08 грам/10 хвилин при навантаженнi 2,16 кгс, що може класифiкуватися за кодом 3901 20 90 00 згiдно з УКТЗЕД.

     Документальне пiдтвердження фiзико-хiмiчних властивостей товару забезпечується шляхом надання сертифiката якостi, складеного виробником товару, або висновку експертних установ (органiзацiй) вiдповiдно до частини третьої статтi 357 Митного кодексу України.

     Припинено дiю попереднiх спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну полiмерних матерiалiв незалежно вiд країни походження та експорту, застосованих рiшенням Комiсiї вiд 22.06.2020 N СП-451/2020/4411-03.

     Спецiальнi заходи застосовано строком на три роки шляхом запровадження спецiального мита у розмiрi:

     з дня застосування спецiальних заходiв - 12,4%;

     через 12 мiсяцiв iз дня застосування спецiальних заходiв - 12,0%;

     через 24 мiсяцi з дня застосування спецiальних заходiв - 11,5%.

     Дiя спецiальних заходiв не поширюється на iмпорт в Україну товару походженням з таких країн: Республiка Iсландiя, Князiвство Лiхтенштейн, Королiвство Норвегiя, Швейцарська Конфедерацiя, Чорногорiя, Азербайджанська Республiка, Республiка Вiрменiя, Республiка Бiлорусь, Республiка Казахстан, Киргизька Республiка, Республiка Молдова, Республiка Таджикистан, Туркменiстан, Iсламська Республiка Афганiстан, Ангола, Бангладеш, Бенiн, Бутан, Буркiна-Фасо, Бурундi, Камбоджа, Центральноафриканська Республiка, Чад, Союз Коморських Островiв, Демократична Республiка Конго, Джибутi, Держава Еритрея, Федеративна Демократична Республiка Ефiопiя, Гамбiя, Гвiнея, Гвiнея-Бiсау, Гаїтi, Республiка Кiрибатi, Лаоська Народно-Демократична Республiка, Королiвство Лесото, Республiка Лiберiя, Мадагаскар, Малавi, Малi, Мавританiя, Мозамбiк, М'янма, Непал, Нiгер, Руанда, Демократична Республiка Сан-Томе i Принсiпi, Сенегал, Сьєрра-Леоне, Соломоновi Острови, Федеративна Республiка Сомалi, Республiка Пiвденний Судан, Республiка Судан, Демократична Республiка Схiдний Тимор, Того, Тувалу, Уганда, Об'єднана Республiка Танзанiя, Вануату, Єменська Республiка, Замбiя.

     Рiшення Комiсiї набирає чинностi з дня опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.