ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА

РIШЕННЯ

вiд 9 липня 2010 року N 601


Про вiдмову у погодженнi проекту регуляторного акта

     Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва у вiдповiдностi до Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" розглянув:

     проект наказу Мiнiстерства охорони здоров'я України "Про визначення кодiв згiдно з УКТЗЕД товарiв, на якi, вiдповiдно до законодавства України, видаються документи Мiнiстерства охорони здоров'я України, необхiднi для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв" (надалi - проект Наказу) та документи, що додаються до нього листом Мiнiстерства охорони здоров'я України вiд 14.06.2010 N 18.3079/11-05.

     За результатами здiйсненого аналiзу проекту Наказу та вiдповiдного аналiзу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 i 9 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" встановив:

     Проектом Наказу передбачається визначити коди згiдно з УКТЗЕД товарiв, на якi, вiдповiдно до законодавства України, видаються документи Мiнiстерства охорони здоров'я України, необхiднi для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв.

     Слiд зазначити, що у Держкомпiдприємництвi неодноразово розглядались iдентичнi проекти наказiв Мiнiстерства охорони здоров'я України "Про затвердження Перелiку товарiв (iз зазначенням їх кодiв згiдно з УКТЗЕД), на якi видаються документи Мiнiстерства охорони здоров'я України, необхiднi для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв", надiсланi листами Мiнiстерства охорони здоров'я України вiд 24.12.2009 N 18.3782/11-08 та вiд 15.03.2010 N 18.1602/11-08.

     За результатами розгляду цих проектiв Наказiв було прийняте рiшення N 40 вiд 28.01.2010 про вiдмову у погодженнi проекту регуляторного акта, а також на адресу Мiнiстерства охорони здоров'я України був направлений лист Держкомпiдприємництва (N 4033/0/2-10 вiд 31.03.2010) iз зауваженнями.

     В той же час, за результатами опрацювання редакцiї даного проекту Наказу Держкомпiдприємництво повiдомляє наступне.

     Мiнiстерством охорони здоров'я України при розробцi проекту Наказу та вiдповiдного аналiзу регуляторного впливу не дотримано вимоги статей 4, 5 та 8 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", а також Методики проведення аналiзу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11.03.2004 р. N 308 (надалi - Методика).

     Зокрема, вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" документ дозвiльного характеру - це дозвiл, висновок, рiшення, погодження, свiдоцтво, iнший документ, який дозвiльний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разi надання йому права на провадження певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi i без наявностi якого суб'єкт господарювання не може провадити певнi дiї щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi.

     Враховуючи зазначене, документи передбаченi проектом Наказу, а саме, дозвiл на разове ввезення на митну територiю України незареєстрованих лiкарських засобiв та дозвiл на вивезення за межi України донорської кровi та її компонентiв та дозвiл на вивезення власної кровi (аутологiчної) донорської кровi та/або її компонентiв, мають ознаки документа дозвiльного характеру.

     В той же час, основними вимогами до дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi, якi встановленi частиною першою статтi 4 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" в редакцiї вiд 11.02.2010 N 1869-VI, передбачено виключно на рiвнi закону встановити: необхiднiсть одержання документiв дозвiльного характеру та їх види; дозвiльний орган, уповноважений його видавати; платнiсть або безоплатнiсть його видачi (переоформлення, видачi дублiката, анулювання); строк видачi або надання письмового повiдомлення про вiдмову у видачi такого документа; вичерпний перелiк пiдстав для вiдмови у його видачi, переоформленнi, видачi дублiката, анулюваннi; строк дiї або необмеженiсть строку дiї такого документа.

     На сьогоднi Закони України "Про лiкарськi засоби" та "Про донорство кровi та її компонентiв" не вiдповiдають вимогам до дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi, якi встановлено частиною першою статтi 4 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi".

     Таким чином, прийняття проекту Наказу є передчасним до внесення вiдповiдних змiн до Законiв України "Про лiкарськi засоби" та "Про донорство кровi та її компонентiв".

     Крiм того, дорученням Прем'єр-мiнiстра України М. Я. Азарова вiд 19.06.2010 N 37002/0/1-10 зобов'язано центральнi органи виконавчої влади провести iнвентаризацiю усiх документiв дозвiльного характеру, що видаються суб'єктам господарської дiяльностi, пiдготувати обґрунтування щодо актуальностi їх видачi та пропозицiї щодо подальшого скасування окремих документiв дозвiльного характеру, переведення видачi документiв дозвiльного характеру на декларативний принцип.

     Таким чином, прийняття проекту Наказу в запропонованiй редакцiї є таким, що не узгоджується зi статтею 5 Закону України вiд 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" в частинi забезпечення здiйснення державної регуляторної полiтики, яка включає недопущення прийняття регуляторних актiв, якi є непослiдовними або не узгоджуються чи дублюють дiючi регуляторнi акти.

     Також слiд зазначити, що вiдповiдно до вимог статтi 8 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 березня 2004 р. N 308 "Про затвердження методик проведення аналiзу впливу та вiдстеження результативностi регуляторного акта", стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналiз регуляторного впливу.

     Основною метою складання аналiзу регуляторного впливу є доведення оптимальностi та ефективностi запропонованого державного регулювання та з метою одержання зауважень та пропозицiй.

     Аналiз регуляторного впливу повинен мiстити обґрунтування необхiдностi державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналiз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та iнтересiв суб'єктiв господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування вiдповiдностi проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної полiтики.

     Водночас, слiд зазначити, що Мiнiстерством охорони здоров'я України за структурою аналiз регуляторного впливу до проекту Наказу складено вiдповiдно до Методики проведення аналiзу впливу регуляторного акта, яка затверджена постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 березня 2004 року N 308 "Про затвердження методик проведення аналiзу впливу та вiдстеження результативностi регуляторного акта". Однак, в аналiзi регуляторного впливу не можливо зробити об'єктивного висновку щодо показникiв результативностi та iнформацiї щодо вiдстеження результативностi.

     При визначеннi показникiв результативностi регуляторного акта розробник повинен обов'язково зазначати розмiр надходжень до державного та мiсцевих бюджетiв i державних цiльових фондiв, пов'язаних з дiєю акта, кiлькiсть суб'єктiв господарювання та/або фiзичних осiб, на яких поширюватиметься дiя акта, розмiр коштiв i час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фiзичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта, а також рiвень поiнформованостi суб'єктiв господарювання та/або фiзичних осiб з основних положень акта.

     Однак, Мiнiстерством охорони здоров'я України в пунктi 8 аналiзу регуляторного впливу вищезазначенi показники результативностi регуляторного акта взагалi не визначенi.

     Слiд зазначити, що при визначеннi заходiв, з допомогою яких буде здiйснюватися вiдстеження результативностi регуляторного акта, зазначаються строки проведення базового та повторного вiдстеження результативностi акта, вид даних (статистичних, наукових дослiджень або опитувань), якi використовуватимуться для такого вiдстеження та групи осiб, що вiдбиратимуться для участi у вiдповiдному опитуваннi, а також науковi установи, що залучатимуться для вiдстеження.

     Натомiсть, розробником в пунктi 9 аналiзу регуляторного впливу не зазначений метод (вид даних) вiдстеження результативностi акта.

     Крiм того, згiдно статтi 7 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" регуляторнi органи затверджують плани дiяльностi з пiдготовки ними проектiв регуляторних актiв на наступний календарний рiк не пiзнiше 15 грудня поточного року, якщо iнше не встановлено законом.

     Затвердженi плани дiяльностi з пiдготовки проектiв регуляторних актiв, а також змiни до них оприлюднюються у спосiб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пiзнiш як у десятиденний строк пiсля їх затвердження.

     Якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану дiяльностi з пiдготовки проектiв регуляторних актiв, цей орган повинен внести вiдповiднi змiни до плану не пiзнiше десяти робочих днiв з дня початку пiдготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пiзнiше дня оприлюднення цього проекту.

     Однак, Мiнiстерством охорони здоров'я України даний проект Наказу не внесений в план дiяльностi з пiдготовки проектiв регуляторних актiв на 2010 рiк.

     Таким чином, з урахуванням вищезазначеного, запропонована редакцiя даного проекту Наказу також не вiдповiдає принципам державної регуляторної полiтики, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", зокрема:

     - збалансованостi, оскiльки не достатньо доведено, що зазначений проект Наказу забезпечить достатнiй баланс iнтересiв суб'єктiв господарювання, громадян та держави;

     - передбачуваностi - послiдовнiсть регуляторної дiяльностi, вiдповiднiсть її цiлям державної полiтики, а також планам з пiдготовки проектiв регуляторних актiв, що дозволяє суб'єктам господарювання здiйснювати планування їхньої дiяльностi.

     Враховуючи викладене, керуючись частиною 5 статтi 21 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва вирiшив:

     вiдмовити в погодженнi проекту наказу Мiнiстерства охорони здоров'я України "Про визначення кодiв згiдно з УКТЗЕД товарiв, на якi, вiдповiдно до законодавства України, видаються документи Мiнiстерства охорони здоров'я України, необхiднi для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв".

Голова М. Бродський
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.