ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Закону України "Про державне оборонне замовлення"
Верховна Рада України постановляє:
Внести змiни до Закону України "Про державне оборонне замовлення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1999 р., N 17, ст. 111; 2003 р., N 26, ст. 200, N 30, ст. 247; 2005 р., N 5, ст. 115, N 9, ст. 183; 2007 р., N 9, ст. 67), виклавши його в такiй редакцiї:
"ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державне оборонне замовлення
Цей Закон визначає загальнi правовi засади планування i формування державного оборонного замовлення та регулює особливостi вiдносин, пов'язаних з визначенням та здiйсненням процедур закупiвлi продукцiї, виконанням робiт та наданням послуг оборонного призначення (продукцiя, роботи i послуги).
Стаття 1. Визначення термiнiв
У цьому Законi нижченаведенi термiни вживаються в такому значеннi:
1) виконавцi оборонного замовлення (далi - виконавцi) - суб'єкти господарської дiяльностi України незалежно вiд форми власностi, що мають лiцензiї (дозволи) на провадження вiдповiдних видiв господарської дiяльностi у випадках, передбачених законом, отриманi згiдно iз законодавством, та iноземнi суб'єкти господарської дiяльностi, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на постачання (закупiвлю) продукцiї, виконання робiт та надання послуг за результатами конкурсного вiдбору (за винятком укладення державних контрактiв iз суб'єктами господарської дiяльностi, якi є єдиними в Українi виробниками);
2) спiввиконавцi оборонного замовлення (далi - спiввиконавцi) - суб'єкти господарської дiяльностi України незалежно вiд їх форми власностi, що мають лiцензiї (дозволи) на провадження вiдповiдних видiв господарської дiяльностi, отриманi згiдно iз законодавством, якi беруть участь у виконаннi оборонного замовлення на пiдставi вiдповiдних договорiв (контрактiв), укладених з виконавцями;
3) державне оборонне замовлення (далi - оборонне замовлення) - засiб державного регулювання економiки для задоволення наукових та матерiально-технiчних потреб iз забезпечення нацiональної безпеки i оборони шляхом планування обсягу фiнансових ресурсiв, визначення видiв та обсягiв продукцiї, робiт i послуг, а також укладення з виконавцями державних контрактiв на постачання (закупiвлю) продукцiї, робiт i послуг;
4) державний контракт з оборонного замовлення (далi - державний контракт) - договiр, укладений у письмовiй формi державним замовником вiд iменi держави з виконавцем вiдповiдно до затверджених основних показникiв оборонного замовлення, в якому визначаються економiчнi та правовi зобов'язання сторiн, порядок регулювання їхнiх господарських вiдносин;
5) державнi замовники з оборонного замовлення (далi - державнi замовники) - визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України центральнi органи виконавчої влади, iншi державнi органи - головнi розпорядники бюджетних коштiв;
6) орiєнтовнi показники обсягiв оборонного замовлення - складова основних показникiв оборонного планування: орiєнтовнi обсяги фiнансових ресурсiв держави для постачання (закупiвлi) продукцiї, робiт i послуг за оборонним замовленням вiдповiдно до розрахункових потреб, визначених державними замовниками;
7) основнi показники оборонного замовлення - затвердженi Кабiнетом Мiнiстрiв України перелiк (номенклатура) та обсяги продукцiї, робiт i послуг, що постачаються (закуповуються), а також обсяг коштiв, передбачених на такi цiлi в межах установлених бюджетних асигнувань, визначених законом про Державний бюджет України на вiдповiдний бюджетний перiод для кожного державного замовника;
8) послуги оборонного призначення - послуги, пов'язанi iз забезпеченням життєдiяльностi об'єктiв i споруд оборонного та спецiального призначення, експлуатацiєю та використанням продукцiї оборонного призначення;
9) продукцiя оборонного призначення - озброєння, вiйськова та спецiальна технiка, вiйськова зброя i боєприпаси, спецiальнi комплектувальнi вироби для їх виготовлення та експлуатацiї, матерiали та обладнання, спецiально призначенi для їх розроблення, виготовлення або використання, спецiальнi технiчнi засоби;
10) роботи оборонного призначення:
фундаментальнi науковi дослiдження для задоволення потреб iз забезпечення нацiональної безпеки i оборони;
науково-дослiднi та дослiдно-конструкторськi роботи або їх окремi етапи iз створення, модернiзацiї, утилiзацiї продукцiї оборонного призначення, розроблення спецiальних технологiй, матерiалiв та стандартiв;
будiвництво об'єктiв i споруд оборонного та спецiального призначення;
створення нових та нарощення iснуючих виробничих потужностей для виготовлення продукцiї оборонного призначення;
роботи з мобiлiзацiйної пiдготовки;
ремонт, модифiкацiя, модернiзацiя, утилiзацiя та знищення продукцiї оборонного призначення;
формування та ведення страхового фонду документацiї на озброєння, вiйськову та спецiальну технiку, iнше вiйськове майно, об'єкти i споруди оборонного та спецiального призначення.
Стаття 2. Правова основа оборонного замовлення
1. Правовою основою оборонного замовлення є Конституцiя України, Цивiльний кодекс України, Господарський кодекс України, закони України "Про органiзацiю оборонного планування", "Про здiйснення державних закупiвель", "Про державне замовлення для задоволення прiоритетних державних потреб" та iншi законодавчi акти України.
Стаття 3. Уповноважений орган з питань координацiї оборонного замовлення
1. Координацiю дiяльностi з реалiзацiї оборонного замовлення здiйснює визначений Кабiнетом Мiнiстрiв України уповноважений центральний орган виконавчої влади (далi - уповноважений орган).
2. Уповноважений орган:
готує з урахуванням пропозицiй державних замовникiв проект основних показникiв оборонного замовлення на вiдповiдний бюджетний перiод та подає його в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
координує i контролює дiяльнiсть державних замовникiв пiд час розмiщення оборонного замовлення та виконання державних контрактiв;
надає методичну та консультацiйну допомогу державним замовникам щодо органiзацiї здiйснення процедур закупiвлi;
отримує вiд державних замовникiв звiт про результати здiйснення процедур закупiвлi, укладення та виконання державних контрактiв;
iнформує в установленi строки Кабiнет Мiнiстрiв України про хiд виконання оборонного замовлення;
установлює строки подання державними замовниками пропозицiй до проекту основних показникiв оборонного замовлення, iнформацiї про укладенi державнi контракти та хiд їх виконання;
розробляє проекти нормативно-правових актiв з питань оборонного замовлення.
Стаття 4. Державний замовник
1. Державний замовник:
здiйснює планування оборонного замовлення;
готує i подає уповноваженому органу у визначений ним строк пропозицiї до проекту основних показникiв оборонного замовлення на вiдповiдний бюджетний перiод;
укладає державнi контракти з виконавцями;
органiзовує та здiйснює процедури закупiвлi;
забезпечує фiнансування вiдповiдно до умов державних контрактiв;
здiйснює контроль за цiльовим використанням бюджетних коштiв, видiлених на виконання оборонного замовлення вiдповiдно до умов державних контрактiв;
здiйснює контроль за ходом виконання робiт (на окремих етапах та в цiлому) згiдно з оборонним замовленням;
органiзовує та бере участь у проведеннi державних та iнших випробувань зразкiв продукцiї оборонного призначення;
надає виконавцевi технiчне завдання та погоджує з ним програму (технiко-економiчнi показники) або тематику робiт;
приймає поставлену (виготовлену) продукцiю, виконанi роботи (у тому числi конструкторську документацiю) i наданi послуги;
звiтує перед уповноваженим органом та спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузi статистики про укладення державних контрактiв, результати їх виконання i використання бюджетних коштiв;
планує та контролює роботу з формування страхового фонду документацiї;
визначає спiльно з виконавцями порядок залучення до виконання оборонного замовлення спiввиконавцiв.
Стаття 5. Виконавець оборонного замовлення
1. Виконавець оборонного замовлення:
постачає продукцiю, виконує роботи та надає послуги вiдповiдно до умов державного контракту;
забезпечує вiдповiднiсть виготовлених зразкiв продукцiї оборонного призначення вимогам державного замовника;
забезпечує державному замовниковi належнi умови для здiйснення контролю за виконанням оборонного замовлення;
звiтує про виконання оборонного замовлення перед органами державної статистики;
забезпечує надання документацiї для виготовлення документiв страхового фонду документацiї;
залучає, у разi необхiдностi, до виконання оборонного замовлення спiввиконавцiв та забезпечує авансування i оплату виконання замовлення згiдно з умовами укладеного договору (контракту) вiдповiдно до вимог чинного законодавства.
Стаття 6. Планування та формування оборонного замовлення
1. Планування оборонного замовлення є складовою системи планування розвитку Воєнної органiзацiї держави, що здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про органiзацiю оборонного планування".
2. Державнi замовники за довгострокового та середньострокового оборонного планування розробляють орiєнтовнi показники обсягiв оборонного замовлення з урахуванням орiєнтовних обсягiв фiнансових ресурсiв, необхiдних для здiйснення заходiв, виконання завдань та досягнення показникiв, визначених державними цiльовими програмами, iншими основоположними документами оборонного планування.
3. За короткострокового оборонного планування державнi замовники готують i подають пропозицiї до проекту основних показникiв оборонного замовлення на:
наступний бюджетний перiод з урахуванням видаткiв, передбачених для потреб забезпечення нацiональної безпеки i оборони у проектi закону про Державний бюджет України на наступний бюджетний перiод;
другий наступний бюджетний перiод з урахуванням орiєнтовних показникiв обсягiв оборонного замовлення, визначених для такого перiоду.
4. Державнi замовники погоджують з Мiнiстерством оборони України пропозицiї щодо виконання робiт з розроблення нових видiв озброєння, вiйськової технiки та вiйськової зброї, їх складових частин, а також модернiзацiї зазначеної продукцiї оборонного призначення з метою уникнення дублювання таких робiт.
Державнi замовники погоджують з центральними органами виконавчої влади, до сфери управлiння яких належать пiдприємства оборонно-промислового комплексу, пропозицiї щодо виконання робiт оборонного призначення з метою максимального використання науково-виробничого потенцiалу пiдприємств оборонно-промислового комплексу України.
5. Проект основних показникiв оборонного замовлення на наступний бюджетний перiод готує уповноважений орган з урахуванням пропозицiй державних замовникiв у встановленому законодавством порядку.
У проектi основних показникiв оборонного замовлення враховуються пропозицiї щодо постачання (закупiвлi) продукцiї, робiт i послуг:
необхiдних для здiйснення заходiв, виконання завдань та досягнення показникiв, визначених державними цiльовими програмами, iншими документами планування розвитку Збройних Сил України, iнших вiйськових формувань, правоохоронних органiв та оборонно-промислового комплексу у вiдповiдному бюджетному перiодi;
необхiдних для виконання покладених на державних замовникiв завдань;
визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України як такi, що мають особливо важливе значення для забезпечення нацiональної безпеки i оборони вiдповiдно до Основних напрямiв урядової полiтики в економiчнiй та соцiальнiй сферi на вiдповiдний рiк.
6. Кабiнет Мiнiстрiв України затверджує основнi показники оборонного замовлення пiсля прийняття Верховною Радою України Державного бюджету України на вiдповiдний бюджетний перiод.
У разi потреби Кабiнет Мiнiстрiв України здiйснює коригування основних показникiв оборонного замовлення в межах видаткiв, затверджених Державним бюджетом України.
Не дозволяється державному замовнику перерозподiляти на iншi потреби видатки державного бюджету, передбаченi на виконання оборонного замовлення.
7. Порядок планування, формування, особливостi розмiщення, коригування оборонного замовлення, а також порядок здiйснення контролю за його виконанням визначає Кабiнет Мiнiстрiв України.
Стаття 7. Укладення державних контрактiв з оборонного замовлення
1. Укладення державних контрактiв з оборонного замовлення здiйснюється державними замовниками з урахуванням затверджених основних показникiв оборонного замовлення шляхом визначення на конкурентних засадах виконавцiв серед суб'єктiв господарської дiяльностi, якщо iнше не передбачено Законом України "Про здiйснення державних закупiвель" та цим Законом.
2. Державнi замовники здiйснюють вiдбiр виконавцiв з постачання (закупiвлi) продукцiї, робiт i послуг:
якщо їх закупiвля за оборонним замовленням становить державну таємницю, - у порядку, передбаченому цим Законом;
в iнших випадках - у порядку, визначеному Законом України "Про здiйснення державних закупiвель".
3. У разi якщо закупiвля продукцiї, робiт i послуг за оборонним замовленням становить державну таємницю, такi продукцiя, роботи i послуги закуповуються у суб'єктiв господарювання, що зареєстрованi як виробники продукцiї, робiт i послуг оборонного призначення, закупiвлi яких становлять державну таємницю, без застосування конкурентних процедур.
Порядок формування та ведення реєстру виробникiв продукцiї, робiт i послуг оборонного призначення, закупiвлi яких становлять державну таємницю, визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
4. Державний контракт з оборонного замовлення укладається сторонами на основi типового державного контракту, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 8. Особливостi закупiвлi продукцiї, робiт i послуг оборонного призначення за iмпортом
1. Закупiвля продукцiї, робiт i послуг оборонного призначення за iмпортом здiйснюється вiдповiдно до статтi 7 цього Закону та законiв України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" i "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання".
2. У разi якщо державним контрактом передбачена закупiвля продукцiї оборонного призначення за iмпортом на суму, що перевищує п'ять мiльйонiв євро, обов'язковою умовою такого контракту є одержання Україною вiдповiдних компенсацiй.
3. Дотримання умови щодо одержання Україною компенсацiї здiйснюється шляхом укладення та виконання компенсацiйного (офсетного) договору, який є зовнiшньоекономiчним договором (контрактом), укладеним у письмовiй формi мiж центральним органом виконавчої влади, уповноваженим Кабiнетом Мiнiстрiв України, та iноземним суб'єктом господарської дiяльностi, i пов'язаний з державним контрактом на постачання (закупiвлю) продукцiї, робiт i послуг оборонного призначення.
Порядок укладення компенсацiйних (офсетних) договорiв та види компенсацiй визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 9. Виконання оборонного замовлення
1. Виконання оборонного замовлення здiйснюється вiдповiдно до державного контракту.
2. Власником виробничих потужностей, створених за державнi кошти в результатi виконання оборонного замовлення, є держава в особi державних замовникiв. Володiння, розпорядження та використання, у тому числi на умовах оренди, об'єктiв, продукцiї та потужностей, створених в результатi виконання оборонного замовлення, здiйснюється в порядку, визначеному законодавством України, з додержанням зобов'язань щодо охорони прав на створенi об'єкти права iнтелектуальної власностi.
3. Державнi замовники мають право розмiщувати на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, визначених виконавцями, свої представництва або залучати до такої роботи на договiрнiй основi iнших державних замовникiв. Дiяльнiсть зазначених представництв провадиться вiдповiдно до положення, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
4. Порядок розроблення, освоєння та випуску нових видiв продукцiї оборонного призначення, а також припинення випуску iснуючих визначає Кабiнет Мiнiстрiв України.
Стаття 10. Додержання законодавства про державну таємницю
1. Заходи щодо планування, формування, розмiщення та виконання оборонного замовлення, що становлять державну таємницю, здiйснюються з додержанням законодавства про державну таємницю.
Стаття 11. Контроль за виконанням оборонного замовлення
1. Контроль за якiстю продукцiї, робiт i послуг на всiх етапах розроблення, виробництва, модернiзацiї, утилiзацiї та ремонту, за цiльовим використанням коштiв, перевiрка i узгодження документiв щодо формування договiрних цiн здiйснюються державними замовниками.
Стаття 12. Вiдповiдальнiсть за порушення законодавства про оборонне замовлення
1. У разi нецiльового використання бюджетних коштiв вiдповiдальнiсть несуть державнi замовники згiдно iз законом.
2. У разi невиконання або неналежного виконання оборонного замовлення винна сторона вiдшкодовує iншiй сторонi завданi нею збитки в порядку, передбаченому законом.
3. У разi ухилення виконавця, визначеного в порядку, передбаченому частиною другою статтi 7 цього Закону, вiд укладення державного контракту такий виконавець несе вiдповiдальнiсть згiдно iз законом.
4. Спори, що виникають мiж державними замовниками i виконавцями щодо здiйснення процедури закупiвлi, пiд час укладення, виконання, внесення змiн чи розiрвання державних контрактiв, а також спори, пов'язанi з вiдшкодуванням завданих збиткiв, розв'язуються у судовому порядку.
Стаття 13. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
2. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом трьох мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом".
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
23 вересня 2010 року
N 2560-VI
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |