Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Среда, Август 27, 2025 - 04:23
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про санкцiї

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 9 листопада 2017 року N 2195-VIII,
вiд 19 вересня 2019 року N 114-IX,
вiд 31 березня 2020 року N 552-IX,
вiд 17 липня 2020 року N 808-IX,
вiд 16 грудня 2020 року N 1089-IX,
вiд 12 травня 2022 року N 2257-IX,
вiд 13 грудня 2022 року N 2849-IX,
вiд 21 березня 2023 року N 2997-IX,
вiд 10 квiтня 2023 року N 3022-IX,
вiд 30 травня 2023 року N 3137-IX,
вiд 13 липня 2023 року N 3223-IX,
вiд 9 серпня 2023 року N 3295-IX,
вiд 10 серпня 2023 року N 3317-IX,
вiд 22 лютого 2024 року N 3587-IX,
вiд 10 жовтня 2024 року N 4017-IX,
вiд 20 листопада 2024 року N 4074-IX,
вiд 16 липня 2025 року N 4537-IX

(У текстi Закону слова: "засоби масової iнформацiї" у всiх вiдмiнках i числах замiнено словом "медiа"; слова "радiочастотний ресурс" у всiх вiдмiнках i числах замiнено словами "радiочастотний спектр" у вiдповiдному вiдмiнку i числi згiдно iз Законом України вiд 13 грудня 2022 року N 2849-IX)

     Верховна Рада України,

     виходячи з положень Конституцiї України, Декларацiї про державний суверенiтет України та загальновизнаних мiжнародних норм i правил,

     констатуючи, що прiоритетами нацiональних iнтересiв України є, зокрема, гарантування конституцiйних прав i свобод людини i громадянина, захист державного суверенiтету, територiальної цiлiсностi та недоторканностi державних кордонiв, недопущення втручання у внутрiшнi справи України, розвиток рiвноправних взаємовигiдних вiдносин з iншими державами свiту в iнтересах України,

     заявляючи, що пряме або опосередковане втручання у внутрiшнi i зовнiшнi справи України пiд будь-яким приводом є неприпустимим,

     усвiдомлюючи потребу невiдкладного та ефективного реагування на наявнi i потенцiйнi загрози нацiональним iнтересам i нацiональнiй безпецi України, включаючи ворожi дiї, збройний напад iнших держав чи недержавних утворень, завдання шкоди життю та здоров'ю населення, захоплення заручникiв, експропрiацiю власностi держави, фiзичних та юридичних осiб, завдання майнових втрат та створення перешкод для сталого економiчного розвитку, повноцiнного здiйснення громадянами України належних їм прав i свобод,

     прийняла такий Закон:

     Стаття 1. Суверенне право України на захист

     1. З метою захисту нацiональних iнтересiв, нацiональної безпеки, суверенiтету i територiальної цiлiсностi України, протидiї терористичнiй дiяльностi, а також запобiгання порушенню, вiдновлення порушених прав, свобод та законних iнтересiв громадян України, суспiльства та держави можуть застосовуватися спецiальнi економiчнi та iншi обмежувальнi заходи (далi - санкцiї).

     2. Санкцiї можуть застосовуватися з боку України по вiдношенню до iноземної держави, iноземної юридичної особи, юридичної особи, яка знаходиться пiд контролем iноземної юридичної особи чи фiзичної особи - нерезидента, до iноземцiв, осiб без громадянства, суден, повiтряних суден, а також суб'єктiв, якi здiйснюють терористичну дiяльнiсть, а санкцiї у видi позбавлення державних нагород - проти будь-яких нагороджених осiб, зазначених у частинi четвертiй статтi 3 цього Закону.

(частина друга статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 20.11.2024р. N 4074-IX, у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     3. Застосування санкцiй не виключає застосування iнших заходiв захисту нацiональних iнтересiв, нацiональної безпеки, суверенiтету i територiальної цiлiсностi України, її економiчної самостiйностi, прав, свобод та законних iнтересiв громадян України, суспiльства та держави.

     Стаття 2. Правова основа застосування санкцiй

     1. Правову основу застосування санкцiй становлять Конституцiя України, мiжнароднi договори України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, закони України, нормативнi акти Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, рiшення Ради нацiональної безпеки та оборони України, вiдповiднi принципи та норми мiжнародного права.

     Стаття 3. Пiдстави та принципи застосування санкцiй

     1. Пiдставами для застосування санкцiй є:

     1) дiї iноземної держави, iноземної юридичної чи фiзичної особи, iнших суб'єктiв, якi створюють реальнi та/або потенцiйнi загрози нацiональним iнтересам, нацiональнiй безпецi, суверенiтету i територiальнiй цiлiсностi України, сприяють терористичнiй дiяльностi та/або порушують права i свободи людини i громадянина, iнтереси суспiльства та держави, призводять до окупацiї територiї, експропрiацiї чи обмеження права власностi, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економiчного розвитку, повноцiнного здiйснення громадянами України належних їм прав i свобод;

     2) резолюцiї Генеральної Асамблеї та Ради Безпеки Органiзацiї Об'єднаних Нацiй;

     3) рiшення та регламенти Ради Європейського Союзу щодо забезпечення нацiональних iнтересiв та нацiональної безпеки України;

(пункт 3 частини першої статтi 3 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     4) факти порушень Загальної декларацiї прав людини, Статуту Органiзацiї Об'єднаних Нацiй.

     2. Застосування санкцiй ґрунтується на принципах законностi, прозоростi, об'єктивностi, вiдповiдностi метi та ефективностi.

     3. Пiдставою для застосування санкцiй також є вчинення iноземною державою, iноземною юридичною особою, юридичною особою, яка знаходиться пiд контролем iноземної юридичної особи чи фiзичної особи-нерезидента, iноземцем, особою без громадянства, а також суб'єктами, якi здiйснюють терористичну дiяльнiсть, дiй, зазначених у пунктi 1 частини першої цiєї статтi, стосовно iншої iноземної держави, громадян чи юридичних осiб останньої.

     4. Пiдставою для застосування санкцiї у видi позбавлення державних нагород України, iнших форм вiдзначення може бути також вчинення нагородженою особою дiй, що популяризують або пропагують державу-агресора та її органи влади, представникiв органiв влади держави-агресора та їхнi дiї, що створюють позитивний образ держави-агресора, виправдовують чи визнають правомiрною окупацiю територiї України.

(статтю 3 доповнено частиною четвертою згiдно iз Законом України вiд 20.11.2024р. N 4074-IX)

     5. Пiдставою для застосування санкцiй також є встановлення факту використання суден, повiтряних суден у дiяльностi, що створює реальнi та/або потенцiйнi загрози нацiональним iнтересам, нацiональнiй безпецi, суверенiтету i територiальнiй цiлiсностi України.

(статтю 3 доповнено частиною п'ятою згiдно iз Законом України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     Стаття 4. Види санкцiй

     1. Видами санкцiй згiдно з цим Законом є:

     1) блокування активiв - тимчасове позбавлення права користуватися та розпоряджатися активами, що належать фiзичнiй або юридичнiй особi, а також активами, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через iнших фiзичних або юридичних осiб) вчиняти дiї, тотожнi за змiстом здiйсненню права розпорядження ними;

(пункт 1 частини першої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     11) стягнення в дохiд держави активiв, що належать фiзичнiй або юридичнiй особi, а також активiв, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через iнших фiзичних або юридичних осiб) вчиняти дiї, тотожнi за змiстом здiйсненню права розпорядження ними;

(частину першу статтi 4 доповнено пунктом 11 згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     2) обмеження торговельних операцiй;

     3) обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсiв, польотiв та перевезень територiєю України;

     4) запобiгання виведенню капiталiв за межi України;

     5) зупинення виконання економiчних та фiнансових зобов'язань;

     6) припинення дiї або зупинення лiцензiй та iнших дозволiв, одержання (наявнiсть) яких є умовою для здiйснення певного виду дiяльностi, зокрема, припинення дiї чи зупинення дiї спецiальних дозволiв на користування надрами;

(пункт 6 частини першої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.10.2024р. N 4017-IX)

     61) заборона поширення медiа на територiї України;

(пункт 6 частини першої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.10.2024р. N 4017-IX)

     7) заборона участi у приватизацiї, орендi державного майна резидентами iноземної держави та особами, якi прямо чи опосередковано контролюються резидентами iноземної держави або дiють в їх iнтересах;

     8) заборона користування радiочастотним спектром України;

     9) обмеження або припинення надання електронних комунiкацiйних послуг i використання електронних комунiкацiйних мереж;

(пункт 9 частини першої статтi 4 у редакцiї Закону України вiд 16.12.2020р. N 1089-IX)

     10) заборона здiйснення публiчних та оборонних закупiвель товарiв, робiт i послуг у юридичних осiб - резидентiв iноземної держави державної форми власностi та юридичних осiб, частка статутного капiталу яких знаходиться у власностi iноземної держави, а також публiчних та оборонних закупiвель у iнших суб'єктiв господарювання, що здiйснюють продаж товарiв, робiт, послуг походженням з iноземної держави, до якої застосовано санкцiї згiдно з цим Законом;

(пункт 10 частини першої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 19.09.2019р. N 114-IX, iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 17.07.2020р. N 808-IX)

     11) заборона або обмеження заходження iноземних невiйськових суден та вiйськових кораблiв до територiального моря України, її внутрiшнiх вод, портiв та повiтряних суден до повiтряного простору України або здiйснення посадки на територiї України;

     12) повна або часткова заборона вчинення правочинiв щодо цiнних паперiв, емiтентами яких є особи, до яких застосовано санкцiї згiдно з цим Законом;

     13) заборона видачi дозволiв, лiцензiй Нацiонального банку України на здiйснення iнвестицiй в iноземну державу, розмiщення валютних цiнностей на рахунках i вкладах на територiї iноземної держави;

     14) припинення видачi дозволiв, лiцензiй на ввезення в Україну з iноземної держави чи вивезення з України валютних цiнностей та обмеження видачi готiвки за платiжними картками, емiтованими резидентами iноземної держави;

     15) заборона здiйснення Нацiональним банком України реєстрацiї учасника мiжнародної платiжної системи, платiжною органiзацiєю якої є резидент iноземної держави;

     16) заборона збiльшення розмiру статутного капiталу господарських товариств, пiдприємств, у яких резидент iноземної держави, iноземна держава, юридична особа, учасником якої є нерезидент або iноземна держава, володiє 10 i бiльше вiдсотками статутного капiталу або має вплив на управлiння юридичною особою чи її дiяльнiсть;

     17) запровадження додаткових заходiв у сферi екологiчного, санiтарного, фiтосанiтарного та ветеринарного контролю;

     18) припинення дiї торговельних угод, спiльних проектiв та промислових програм у певних сферах, зокрема у сферi безпеки та оборони;

     19) заборона передання технологiй, прав на об'єкти права iнтелектуальної власностi;

     20) припинення культурних обмiнiв, наукового спiвробiтництва, освiтнiх та спортивних контактiв, розважальних програм з iноземними державами та iноземними юридичними особами;

     21) вiдмова в наданнi та скасування вiз резидентам iноземних держав, застосування iнших заборон в'їзду на територiю України;

     22) припинення дiї мiжнародних договорiв, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;

     23) анулювання офiцiйних вiзитiв, засiдань, переговорiв з питань укладення договорiв чи угод;

     24) позбавлення державних нагород України, iнших форм вiдзначення;

     241) заборона на набуття у власнiсть земельних дiлянок;

(частину першу статтi 4 доповнено пунтом 241 згiдно iз Законом України вiд 31.03.2020р. N 552-IX)

     242) заборона дiяльностi на територiї України;

(частину першу статтi 4 доповнено пунктом 242 згiдно iз Законом України вiд 21.03.2023р. N 2997-IX)

     243) вiдмова в наданнi або скасування дозволу на iммiграцiю, дiї посвiдок на постiйне чи тимчасове проживання в Українi;

(частину першу статтi 4 доповнено пунктом 243 згiдно iз Законом України вiд 21.03.2023р. N 2997-IX)

     244) примусове повернення або примусове видворення за межi України;

(частину першу статтi 4 доповнено пунктом 244 згiдно iз Законом України вiд 21.03.2023р. N 2997-IX)

     245) заборона демонстрацiї та використання символiки терористичних органiзацiй i груп, пропагування iдей та програмних цiлей таких органiзацiй (груп), блокування доступу до iнформацiйних ресурсiв, якi використовуються для зазначених цiлей;

(частину першу статтi 4 доповнено пунктом 245 згiдно iз Законом України вiд 21.03.2023р. N 2997-IX)

     25) iншi санкцiї, що вiдповiдають принципам їх застосування, встановленим цим Законом.

     2. Санкцiї згiдно з цим Законом не є заходами захисту прав та iнтересiв суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, порядок та умови застосування яких регулюються спецiальним законом.

     3. У разi якщо на дiї, вчинення яких потребує одержання дозволу органiв Антимонопольного комiтету України на узгодженi дiї, концентрацiю, поширюються спецiальнi економiчнi та iншi обмежувальнi заходи (санкцiї), передбаченi частиною першою цiєї статтi, такi узгодженi дiї, концентрацiя забороняються, дозвiл на їх здiйснення органами Антимонопольного комiтету України не надається.

(статтю 4 доповнено частиною третьою згiдно iз Законом України вiд 09.11.2017р. N 2195-VIII, частина третя статтi 4 у редакцiї Закону України вiд 09.08.2023р. N 3295-IX)

     4. Передбаченi цим Законом санкцiї не поширюються на:

     сплату податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв до державного та/або мiсцевих бюджетiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань;

     погашення (стягнення) податкового боргу, недоїмки зi сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування та сплати розстрочених (вiдстрочених), у тому числi за рiшенням суду, грошових зобов'язань або податкового боргу платника податкiв та/або сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування.

(статтю 4 доповнено частиною четвертою згiдно iз Законом України вiд 10.08.2023р. N 3317-IX)

     5. Реалiзацiя санкцiй щодо особи, щодо якої застосовано санкцiї, у сферi вiдносин, якi регулюються Податковим кодексом України та iншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, забезпечується контролюючим органом шляхом здiйснення заходiв, передбачених пунктом 211.1 статтi 211 Податкового кодексу України.

(статтю 4 доповнено частиною п'ятою згiдно iз Законом України вiд 10.08.2023р. N 3317-IX)

     Стаття 5. Застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй

     1. Пропозицiї щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй виносяться на розгляд Ради нацiональної безпеки та оборони України Верховною Радою України, Президентом України, Кабiнетом Мiнiстрiв України, Нацiональним банком України, Службою безпеки України.

     Заява щодо застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, подається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, до суду в порядку, визначеному статтею 51 цього Закону.

(частину першу статтi 5 доповнено абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     2. Рiшення щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй щодо iноземної держави або невизначеного кола осiб певного виду дiяльностi (секторальнi санкцiї), передбачених пунктами 1, 2 - 5, 13 - 15, 17 - 19, 241, 25 частини першої статтi 4 цього Закону, приймається Радою нацiональної безпеки та оборони України, вводиться в дiю указом Президента України та затверджується протягом 48 годин з дня видання указу Президента України постановою Верховної Ради України. Вiдповiдне рiшення набирає чинностi з моменту прийняття постанови Верховної Ради України i є обов'язковим до виконання.

(частина друга статтi 5 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 31.03.2020р. N 552-IX, вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     3. Рiшення щодо застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй щодо окремих iноземних юридичних осiб, юридичних осiб, якi знаходяться пiд контролем iноземної юридичної особи чи фiзичної особи - нерезидента, iноземцiв, осiб без громадянства, суден, повiтряних суден, а також суб'єктiв, якi здiйснюють терористичну дiяльнiсть (персональнi санкцiї), передбачених пунктами 1, 2 - 21, 23 - 25 частини першої статтi 4 цього Закону, приймається Радою нацiональної безпеки та оборони України та вводиться в дiю указом Президента України. Вiдповiдне рiшення набирає чинностi з моменту видання указу Президента України i є обов'язковим до виконання.

(абзац перший частини третьої статтi 5 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX, вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     Рiшення щодо застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, ухвалюється судом у порядку, визначеному статтею 51 цього Закону.

(частину третю статтi 5 доповнено абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     4. Припинення дiї мiжнародних договорiв, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, як санкцiя згiдно з цим Законом здiйснюється Верховною Радою України за поданням Президента України або iншого суб'єкта законодавчої iнiцiативи.

     5. Рiшення щодо застосування санкцiй повинно мiстити строк їх застосування, крiм випадкiв застосування санкцiй, що призводять до припинення прав, та iнших санкцiй, якi за змiстом не можуть застосовуватися тимчасово.

     Санкцiя, передбачена пунктом 24 частини першої статтi 4 цього Закону, застосовується безстроково.

(частину п'яту статтi 5 доповнено абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 20.11.2024р. N 4074-IX)

     6. Рiшення про внесення змiн до санкцiй приймається органом, що прийняв рiшення про їх застосування вiдповiдно до цього Закону, за власною iнiцiативою або на пiдставi пропозицiй органiв державної влади, зазначених у частинi першiй цiєї статтi.

     7. Рiшення про скасування санкцiй приймається органом, що прийняв рiшення про їх застосування вiдповiдно до цього Закону, у разi якщо застосування санкцiй привело до досягнення мети їх застосування.

     8. Забезпечення реалiзацiї санкцiї у видi блокування активiв здiйснюється вiдповiдними органами державної влади, органами мiсцевого самоврядування та iншими суб'єктами у межах наданих їм повноважень.

     Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, вживає заходiв щодо виявлення та розшуку активiв фiзичних та юридичних осiб, зазначених у вiдповiдних рiшеннях Ради нацiональної безпеки i оборони України.

     Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, має право залучати до виявлення та розшуку таких активiв iншi органи державної влади та органи мiсцевого самоврядування. Цi органи забезпечують сприяння центральному органу виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, у виявленнi та розшуку вiдповiдних активiв у межах прав та можливостей, наданих їм законодавством, яке регулює статус та органiзацiю їхньої дiяльностi.

     У разi виявлення незаблокованих активiв центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, звертається до вiдповiдних органiв та/або посадових осiб з вимогою вчинити дiї, спрямованi на тимчасове позбавлення вiдповiдних осiб права користуватися та розпоряджатися цими активами. Така вимога центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, є обов'язковою та пiдлягає негайному виконанню.

(статтю 5 доповнено частиною восьмою згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     Стаття 51. Пiдстави, умови та порядок стягнення активiв фiзичних або юридичних осiб в дохiд держави

     1. Санкцiя, передбачена пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, має винятковий характер та може бути застосована лише щодо фiзичних та юридичних осiб, якi своїми дiями створили суттєву загрозу нацiональнiй безпецi, суверенiтету чи територiальнiй цiлiсностi України (в тому числi шляхом збройної агресiї чи терористичної дiяльностi) або значною мiрою сприяли (в тому числi шляхом фiнансування) вчиненню таких дiй iншими особами, у тому числi до резидентiв у розумiннi Закону України "Про основнi засади примусового вилучення в Українi об'єктiв права власностi Росiйської Федерацiї та її резидентiв".

     Ця санкцiя може бути застосована у перiод дiї правового режиму воєнного стану чи пiсля його припинення або скасування (якщо позовну заяву про застосування цiєї санкцiї подано в перiод дiї правового режиму воєнного стану) та за умови, що на вiдповiдну фiзичну чи юридичну особу в порядку, визначеному цим Законом, вже накладено санкцiю у видi блокування активiв.

(абзац другий частини першої статтi 51 у редакцiї Закону України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)

     Накладення на активи арешту, встановлення щодо них мораторiю чи будь-яких iнших обтяжень (заборони розпоряджатися або користуватися ними), а також перебування таких активiв у заставi не перешкоджає стягненню цих активiв у дохiд держави як санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, а також здiйсненню реєстрацiйних дiй, передбачених статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".

(абзац третiй частини першої статтi 21 у редакцiї Закону України вiд 30.05.2023р. N 3137-IX)

     Пiдставами застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, є:

     1) завдання iстотної шкоди нацiональнiй безпецi, суверенiтету чи територiальнiй цiлiсностi України, зокрема, але не виключно, шляхом:

     а) ухвалення рiшення щодо збройної агресiї проти України;

     б) взяття участi в ухваленнi рiшення (з пiдтримкою своїм голосом такого рiшення) щодо збройної агресiї проти України, якщо таке рiшення ухвалювалося колегiально або кiлькома органами держави-агресора у взаємодiї;

     в) взяття участi у пiдготовцi, внесеннi, погодженнi пропозицiй стосовно ухвалення рiшення щодо збройної агресiї проти України;

     г) взяття участi у державному фiнансуваннi та матерiально-технiчному забезпеченнi заходiв, пов'язаних iз прийняттям рiшення про початок збройної агресiї проти України;

     ґ) взяття участi в органiзацiї (у тому числi плануваннi, керiвництвi та координацiї, державному фiнансуваннi та матерiально-технiчному забезпеченнi) пiдготовки збройної агресiї проти України, а також в органiзацiї безпосередньої збройної агресiї проти України;

     д) особистого взяття участi у збройнiй агресiї проти України;

     е) взяття участi у прийняттi рiшення щодо створення на захопленiй в результатi збройної агресiї територiї України окупацiйної адмiнiстрацiї, у фактичному створеннi окупацiйних адмiнiстрацiй, а також у державному фiнансуваннi та матерiально-технiчному забезпеченнi створення та функцiонування таких адмiнiстрацiй;

     є) ухвалення або взяття участi в ухваленнi рiшення (з пiдтримкою такого рiшення своїм голосом) про поширення юрисдикцiї держави-агресора чи будь-якої iншої держави на територiю, яка вiдповiдно до Конституцiї України входить до складу України;

     ж) взяття участi у прийняттi рiшень щодо створення, а також у створеннi, державному фiнансуваннi та матерiально-технiчному забезпеченнi державою-агресором пiдконтрольних їй самопроголошених органiв, якi узурпували виконання владних функцiй на тимчасово окупованих територiях України;

     з) взяття участi в органiзацiї та проведеннi незаконних виборiв та/або референдумiв на тимчасово окупованiй територiї України;

     2) суттєве сприяння вчиненню дiй або ухваленню рiшень, зазначених у пунктi 1 цiєї частини, зокрема, але не виключно, шляхом:

     а) сприяння збройнiй агресiї проти України, окупацiї/анексiї територiї, яка вiдповiдно до Конституцiї України входить до складу України, зокрема шляхом:

     висловлення намiру та готовностi використати в майбутньому (зокрема, за певних обставин) законнi збройнi формування для зазначеної мети;

     надання державi-агресору у користування територiї, цивiльної або вiйськової iнфраструктури (шляхiв сполучень, вiйськових та цивiльних аеродромiв тощо), примiщень i територiй для розмiщення збройних формувань та технiки (казарм, гуртожиткiв, вiйськових полiгонiв, баз, центрiв бойової пiдготовки, таборiв тощо), цивiльної, вiйськової чи спецiальної технiки, iншого рухомого або нерухомого майна;

     незабезпечення дотримання встановлених правил пересування та/або перетину державного кордону України;

     постачання/надання, зберiгання зброї, боєприпасiв, вибухових речовин, вiйськової чи спецiальної технiки, iнших засобiв та знарядь здiйснення збройної агресiї проти України, забезпечення ремонту таких засобiв i знарядь;

     б) фiнансування або матерiально-технiчного забезпечення дiяльностi держави-агресора, пов'язаної зi збройною агресiєю проти України чи окупацiєю/анексiєю її територiй, зокрема шляхом:

     сплати податкiв, зборiв до державного бюджету держави-агресора, якщо загальна сума таких платежiв (окрiм митних) за останнi чотири послiдовнi податковi (звiтнi) квартали перевищує еквiвалент 40 мiльйонiв гривень для юридичної та 3 мiльйонiв гривень для фiзичної особи, визначених за середньозваженим офiцiйним курсом Нацiонального банку України за той самий перiод;

     здiйснення пожертв, благодiйної, спонсорської допомоги, iншої безоплатної передачi грошових коштiв чи iншого майна на користь органiв державної влади чи вiйськового управлiння держави-агресора, юридичних та фiзичних осiб, якi вчиняють дiї чи ухвалюють рiшення, зазначенi в пунктi 1 частини першої цiєї статтi, або здiйснюють фiнансування таких заходiв, якщо сукупна упродовж року сума таких коштiв чи вартiсть майна становить не менше 750 тисяч гривень за офiцiйним курсом Нацiонального банку України;

     iнвестування у державнi облiгацiї держави-агресора, якщо сукупна упродовж року сума iнвестування становить не менше 3 мiльйонiв гривень за офiцiйним курсом Нацiонального банку України;

     в) iнформацiйного сприяння вчиненню дiй або ухваленню рiшень, зазначених у пунктi 1 цiєї частини, зокрема шляхом органiзацiї, фiнансування та безпосереднього здiйснення публiчних дiй, спрямованих на:

     спонукання до збройної агресiї проти України, геноциду Українського народу, дискримiнацiї за ознакою громадянства України, вчинення дiянь, якi вiдповiдно до норм мiжнародного права та/або законодавства України мають ознаки воєнних злочинiв або злочинiв проти людяностi;

     виправдовування, визнання правомiрною, заперечення збройної агресiї проти України, окупацiї територiй України, вчинення дiянь, якi вiдповiдно до норм мiжнародного права та/або законодавства України мають ознаки воєнних злочинiв, геноциду або злочинiв проти людяностi;

     глорифiкацiю осiб, якi здiйснювали збройну агресiю проти України, представникiв збройних формувань держави-агресора, iррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманцiв, створених, пiдпорядкованих, керованих та фiнансованих державою-агресором, а також представникiв окупацiйної адмiнiстрацiї держави-агресора та представникiв пiдконтрольних державi-агресору самопроголошених органiв, якi узурпували виконання владних функцiй на тимчасово окупованих територiях України;

     пiдтримання полiтики держави-агресора щодо невизнання права Українського народу на самоiдентифiкацiю та самовизначення, викривлення уявлення про самобутнiсть Українського народу та його прагнення до незалежностi, що реалiзується через поширення фальшивих iдеологем, в основi яких лежить завiдомо хибне та манiпулятивне ототожнення українського патрiотизму з "нацизмом" чи iншими людиноненависницькими iдеологiями;

     розпалювання ненавистi до Українського народу, його культури, державної мови, нацiональної iдентичностi.

     Пiд публiчними дiями розумiються дiї, адресованi невизначеному колу осiб, зокрема у мережi Iнтернет або за допомогою медiа.

     2. За наявностi пiдстав та умов, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, звертається до Вищого антикорупцiйного суду з позовною заявою про застосування до вiдповiдної фiзичної або юридичної особи санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону (далi - Заява), у порядку, визначеному Кодексом адмiнiстративного судочинства України.

(частина друга статтi 51 у редакцiї Закону України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)

     3. Судове рiшення про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, в день набрання ним законної сили надсилається Фонду державного майна України для здiйснення повноважень у сферi управлiння активами, щодо яких ухвалено судове рiшення про застосування такої санкцiї, а також до апарату Ради нацiональної безпеки i оборони України, Кабiнету Мiнiстрiв України.

(абзац перший частини третьої статтi 51 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX)

     Активи, щодо яких ухвалено рiшення про застосування такої санкцiї, пiдлягають передачi Фонду державного майна України протягом п'яти робочих днiв з дня набрання законної сили вищезазначеним судовим рiшенням.

(абзац другий частини третьої статтi 51 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX)

     Фонд державного майна України здiйснює повноваження у сферi управлiння (у тому числi шляхом реалiзацiї) активами, щодо яких ухвалено судове рiшення про застосування такої санкцiї, у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України. Грошовi кошти, отриманi в результатi реалiзацiї таких активiв, зараховуються до Державного бюджету України та спрямовуються до фонду лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї.

(абзац третiй частини третьої статтi 51 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX)
(частина третя статтi 51 у редакцiї Закону України вiд 30.05.2023р. N 3137-IX)
(Закон доповнено статтею 51 згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     Кабiнет Мiнiстрiв України може прийняти рiшення про визначення суб'єктом управлiння активом iншого органу державної влади, суб'єкта господарювання державного сектору економiки. Таке управлiння здiйснюється в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, згiдно з абзацом третiм цiєї частини.

(частину третю статтi 51 доповнено абзацом четвертим згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX)

     Фонд державного майна України та Кабiнет Мiнiстрiв України реалiзовують повноваження, визначенi в абзацах третьому i четвертому цiєї частини, щодо активiв у виглядi частки у статутному (складеному) капiталi чи акцiй, паїв юридичної особи, що має право надавати фiнансовi послуги, державне регулювання та нагляд за дiяльнiстю якої здiйснює вiдповiдно до своєї компетенцiї Нацiональний банк України або Нацiональна комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку, якi пiдлягають стягненню в дохiд держави як санкцiя, передбачена пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, з урахуванням отриманої вiд Нацiонального банку України та/або Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку iнформацiї щодо дiяльностi такої юридичної особи.

(частину третю статтi 51 доповнено абзацом п'ятим згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX)

     Стаття 52. Захист та гарантiї безпеки осiб, якi повiдомили про активи

     1. Фiзичнi особи, якi повiдомили центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стягнення в дохiд держави активiв осiб, щодо яких застосовано санкцiї, про активи, зазначенi у пунктах 1, 11 частини першої статтi 4 цього Закону, а також їхнi близькi особи перебувають пiд захистом держави.

     2. Заборонено розкривати будь-яку iнформацiю про осiб, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, третiм особам, якi не залучаються до реалiзацiї заходiв, спрямованих на застосування санкцiй, передбачених пунктами 1, 11 частини першої статтi 4 цього Закону, крiм випадкiв, установлених законом.

     3. За наявностi загрози життю, житлу, здоров'ю та майну осiб, зазначених у частинi першiй цiєї статтi, у зв'язку iз здiйсненим повiдомленням про активи (далi - повiдомлення), правоохоронними органами до них можуть бути застосованi правовi, органiзацiйно-технiчнi та iншi спрямованi на захист вiд протиправних посягань заходи, передбаченi Законом України "Про забезпечення безпеки осiб, якi беруть участь у кримiнальному судочинствi".

     4. Особи, зазначенi у частинi першiй цiєї статтi, не несуть юридичної вiдповiдальностi за повiдомлення, поширення зазначеної у повiдомленнi iнформацiї, незважаючи на можливе порушення таким повiдомленням своїх службових, цивiльних, трудових чи iнших обов'язкiв або зобов'язань. Таке повiдомлення не може розглядатися як порушення умов конфiденцiйностi, передбачених цивiльним, трудовим або iншим договором (контрактом).

     5. Фiзична особа, яка повiдомила про активи, зазначенi у пунктах 1, 11 частини першої статтi 4 цього Закону, звiльняється вiд цивiльно-правової вiдповiдальностi за майнову та/або моральну шкоду, завдану внаслiдок здiйснення повiдомлення, крiм випадку здiйснення завiдомо неправдивого повiдомлення.

     6. Для захисту прав та представництва своїх iнтересiв фiзична особа, яка повiдомила про активи, зазначенi у пунктах 1, 11 частини першої статтi 4 цього Закону, може користуватися всiма видами правничої допомоги, передбаченої Законом України "Про безоплатну правничу допомогу", або залучити адвоката самостiйно.

(частина шоста статтi 52 у редакцiї Закону України вiд 10.04.2023р. N 3022-IX)

     Примiтка. У цiй статтi пiд близькими особами розумiються особи, зазначенi в абзацi четвертому частини першої статтi 1 Закону України "Про запобiгання корупцiї".

(Закон доповнено статтею 52 згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     Стаття 53. Державний реєстр санкцiй

     1. Державний реєстр санкцiй (далi - Реєстр) - це iнформацiйно-комунiкацiйна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облiк, вiдображення, оброблення та надання iнформацiї про всiх суб'єктiв, судна, повiтрянi судна, щодо яких застосовано санкцiї.

(частина перша статтi 53 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     2. Реєстр створюється з метою надання безоплатного публiчного доступу до актуальної та достовiрної iнформацiї про всiх суб'єктiв, судна, повiтрянi судна, щодо яких застосовано санкцiї.

(частина друга статтi 53 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     3. Данi Реєстру є вiдкритими i загальнодоступними, крiм випадкiв, передбачених законом.

(Закон доповнено статтею 53 згiдно iз Законом України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)

     Стаття 54. Порядок ведення та доступу до Реєстру

     1. Порядок ведення та доступу до Реєстру визначається Положенням про Державний реєстр санкцiй, що затверджується Радою нацiональної безпеки i оборони України, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом та Законом України "Про публiчнi електроннi реєстри".

     2. Реєстр ведеться державною та англiйською мовами з використанням програмного забезпечення, розробленого вiдповiдно до нацiональних стандартiв, що забезпечує його сумiснiсть i взаємодiю з iншими iнформацiйними системами та мережами, що становлять iнформацiйний ресурс держави.

     3. Вiдомостi, що мiстяться в Реєстрi, викладаються у форматi, доступному для автоматизованого збору, обробки та завантаження iнформацiї, а також в iнших форматах, визначених Положенням про Державний реєстр санкцiй.

     4. Iнформацiя про застосування, скасування та внесення змiн до санкцiй, що мiститься в Реєстрi, має бути актуальною та доступною для пошуку i завантаження:

     1) з дня набрання чинностi указом Президента України, яким введено в дiю рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй, а у випадках, передбачених цим Законом, - з дня набрання чинностi постановою Верховної Ради України про затвердження вiдповiдного рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України;

     2) невiдкладно з дня отримання апаратом Ради нацiональної безпеки i оборони України судового рiшення про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, яке набрало законної сили.

     З цiєю метою укази Президента України про введення в дiю вiдповiдних рiшень Ради нацiональної безпеки i оборони України, постанови Верховної Ради України про затвердження вiдповiдних рiшень Ради нацiональної безпеки i оборони України невiдкладно у день пiдписання (до направлення на публiкацiю) направляються до апарату Ради нацiональної безпеки i оборони України у формi електронної копiї оригiналу паперового документа за допомогою засобiв iнформацiйних, електронних комунiкацiйних, iнформацiйно-комунiкацiйних систем та електронних довiрчих послуг.

     Судове рiшення про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, яке набрало законної сили, направляється до апарату Ради нацiональної безпеки i оборони України у порядку, встановленому Кодексом адмiнiстративного судочинства України.

     5. Ведення Реєстру забезпечує апарат Ради нацiональної безпеки i оборони України, який є держателем цього Реєстру.

     6. Адмiнiстратором Реєстру є юридична особа публiчного права, визначена рiшенням Ради нацiональної безпеки i оборони України, введеним в дiю указом Президента України.

     7. Публiчними реєстраторами Реєстру є уповноваженi особи з числа працiвникiв апарату Ради нацiональної безпеки i оборони України.

     8. Об'єктами Реєстру є iнформацiя про осiб, судна, повiтрянi судна, щодо яких застосовано санкцiї, якi iдентифiкуються за допомогою реєстрових номерiв.

(частина восьма статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     9. Джерелом iнформацiї Реєстру є рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України, введене в дiю указом Президента України, а у випадках, передбачених цим Законом, - затверджене постановою Верховної Ради України, а також судовi рiшення про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону. До Реєстру вноситься iнформацiя, що мiститься в рiшеннях Ради нацiональної безпеки i оборони України про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй, у судових рiшеннях про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, та iнша iнформацiя, передбачена Положенням про Державний реєстр санкцiй.

     10. У Реєстрi зазначається така iнформацiя (види реєстрових даних):

     1) пiдстави для застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй;

     2) перелiк санкцiй, що застосовуються, скасовуються чи змiнюються, у розрiзi кожної особи, судна, повiтряного судна, щодо якої (якого) застосовано санкцiї;

(пункт 2 частини десятої статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     3) органи державної влади та iншi державнi органи, вiдповiдальнi за виконання рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй;

     4) перелiк осiб, суден, повiтряних суден, щодо яких застосовано санкцiї, та вiдомостi для їх iдентифiкацiї, зокрема:

(абзац перший пункту 4 частини десятої статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     для юридичної особи - найменування, країна реєстрацiї та, за наявностi: реєстрацiйний, iдентифiкацiйний, податковий номер (код), мiсцезнаходження;

     для фiзичної особи - iм'я, що залежно вiд нацiональних традицiй може складатися з прiзвища, власного iменi та по батьковi (за наявностi), дата народження та, за наявностi: iдентифiкацiйний, податковий номер (код), серiї (за наявностi) та номери паспортних документiв, мiсце народження, мiсце проживання, громадянство;

     вiдомостi про iноземну державу або невизначене коло осiб певного виду дiяльностi, щодо яких застосовано санкцiї;

     iншi вiдомостi, що їх iдентифiкують (за наявностi);

     для суден, повiтряних суден:

(пункт 4 частини десятої статтi 54 доповнено новим абзацом шостим згiдно iз Законом України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     судна - назва судна, iдентифiкацiйний номер Мiжнародної морської органiзацiї (номер IMO) - для морських суден, унiкальний європейський iдентифiкацiйний номер (номер ENI) - для суден внутрiшнього плавання, найменування судновласника, нацiональна належнiсть судна (держава, пiд прапором якої плаває судно), позивний сигнал судна, iдентифiкатор морської рухомої служби (MMSI судна);

(пункт 4 частини десятої статтi 54 доповнено новим абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     повiтряного судна - тип/модель судна, рiк виготовлення, номер реєстрацiйного посвiдчення, державний знак, заводський (серiйний) номер, найменування власника, найменування експлуатанта повiтряного судна.

(пункт 4 частини десятої статтi 54 доповнено новим абзацом восьмим згiдно iз Законом України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX, у зв'язку з цим абзаци шостий i сьомий вважати вiдповiдно абзацами дев'ятим i десятим)

     Наявнi в осiб, визначених в абзацах другому (зокрема вiдокремлених пiдроздiлiв таких осiб) i третьому цього пункту, iдентифiкацiйнi коди в Єдиному державному реєстрi пiдприємств та органiзацiй України, реєстрацiйнi номери облiкових карток платникiв податкiв та унiкальнi номери записiв в Єдиному державному демографiчному реєстрi зазначаються обов'язково.

     У разi вiдсутностi вiдомостей про країну реєстрацiї та громадянської належностi осiб, визначених в абзацах другому i третьому цього пункту, вiдповiдно обов'язково зазначається iнформацiя про вiдсутнiсть реєстрацiї та громадянства України;

(пункт 4 частини десятої статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 10.08.2023р. N 3317-IX)

     5) вiдомостi про суб'єкта внесення пропозицiї про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй щодо кожної особи, судна, повiтряного судна, щодо якої (якого) застосовано санкцiї;

(пункт 5 частини десятої статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     6) iншi вiдомостi, визначенi Положенням про Державний реєстр санкцiй.

     11. До Реєстру може вноситися довiдкова iнформацiя, отримана в результатi iнформацiйних обмiнiв, iз зазначенням джерела, зокрема додатковi iдентифiкацiйнi данi осiб, суден, повiтряних суден, щодо яких застосовано санкцiї.

(абзац перший частини одинадцятої статтi 54 у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     Персональнi данi осiб, щодо яких застосовано санкцiї, а також iнша iнформацiя, пов'язана з реалiзацiєю цього Закону та внесена до Реєстру, не вважається конфiденцiйною iнформацiєю, її обробка та поширення здiйснюються в iнтересах нацiональної безпеки, економiчного добробуту та забезпечення прав людини без згоди таких осiб.

     Особливостi визначення перелiку, структури та вимог до iнформацiї, що вноситься до Реєстру, можуть встановлюватися Положенням про Державний реєстр санкцiй.

     12. Створення iнформацiї про об'єкти Реєстру здiйснюється вiдповiдно до статей 5, 51 цього Закону.

     13. Внесення до Реєстру iнформацiї про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй здiйснюється з урахуванням вимог частини четвертої цiєї статтi невiдкладно, але не пiзнiше дня, наступного за:

     днем оприлюднення указу Президента України про введення в дiю рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України про застосування, скасування чи внесення змiн до санкцiй;

     днем оприлюднення постанови Верховної Ради України про затвердження вiдповiдного рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України у випадках, визначених цим Законом;

     днем отримання апаратом Ради нацiональної безпеки i оборони України судового рiшення про застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 цього Закону, яке набрало законної сили.

     14. Засобами Реєстру формуються витяги з Реєстру в електроннiй формi, змiст яких визначається Положенням про Державний реєстр санкцiй. Витяги з Реєстру облiковуються у Реєстрi за допомогою унiкальних iдентифiкаторiв.

     15. Фiнансовими джерелами створення програмно-технiчних засобiв Реєстру та забезпечення його функцiонування є Державний бюджет України та iншi не забороненi законом джерела. Право власностi на програмно-технiчнi засоби Реєстру належать державi в особi держателя або адмiнiстратора Реєстру.

     16. Реєстр iнтегрується з системою електронної взаємодiї електронних ресурсiв з метою обмiну даними в режимi "електронний запит - електронна вiдповiдь", взаємного пошуку та перегляду наявних даних, формування спiльних масивiв даних, документiв та форм, автоматичного протоколювання всiх крокiв та операцiй зазначеної взаємодiї.

     17. Обробка та захист персональних даних, iнших реєстрових даних та iнформацiї Реєстру здiйснюються вiдповiдно до Конституцiї України, законiв України "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах", "Про захист персональних даних", "Про публiчнi електроннi реєстри" та цього Закону.

     18. Iнформування правоволодiльця про внесення до Реєстру iнформацiї про нього та належнi йому майно, майновi, правовi та iншi спецiальнi статуси, а також про її змiну здiйснюється шляхом надання такiй особi безоплатного публiчного доступу до актуальної та достовiрної iнформацiї Реєстру. Положенням про Державний реєстр санкцiй можуть встановлюватися iншi способи iнформування правоволодiльця.

     19. Програмне забезпечення Реєстру має забезпечувати:

     1) вiдображення детальних вiдомостей про осiб, судна, повiтрянi судна, щодо яких застосовано санкцiї;

     2) можливiсть пошуку в Реєстрi осiб, суден, повiтряних суден, щодо яких застосовано санкцiї, за видом реєстрових даних;

     3) можливiсть автоматизацiї iнформацiйного обмiну з iншими нацiональними електронними iнформацiйними ресурсами та публiчними електронними реєстрами, зокрема для оброблення iнформацiї про блокування активiв осiб, суден, повiтряних суден, щодо яких застосовано санкцiї, передбаченi пунктами 1 та 11 частини першої статтi 4 цього Закону.

(частина дев'ятнадцята статтi 54 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 22.02.2024р. N 3587-IX, у редакцiї Закону України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     20. Монiторинг застосування санкцiй центральними органами виконавчої влади та державними органами, що ними координуються, здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.

(статтю 54 доповнено частиною двадцятою згiдно iз Законом України вiд 16.07.2025р. N 4537-IX)

     Примiтка.

     Iншi термiни вживаються в цьому Законi у таких значеннях:

     термiни "персональнi данi", "обробка персональних даних" - у значеннях, наведених у Законi України "Про захист персональних даних";

     термiни "iнформацiйна система", "електронна комунiкацiйна система", "iнформацiйно-комунiкацiйна система" - у значеннях, наведених у Законi України "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах";

     термiн "iнформацiя" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про iнформацiю";

     термiни "електронна довiрча послуга", "данi" - у значеннях, наведених у Законi України "Про електроннi довiрчi послуги";

     термiн "нацiональнi електроннi iнформацiйнi ресурси" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про основнi засади забезпечення кiбербезпеки України";

     термiни "правоволодiлець", "публiчний електронний реєстр", "реєстровий номер", "система електронної взаємодiї електронних ресурсiв", "iдентифiкатор", "реєстровi данi" - у значеннях, наведених у Законi України "Про публiчнi електроннi реєстри";

     термiн "iнформацiйний ресурс" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про Нацiональну програму iнформатизацiї".

(Закон доповнено статтею 54 згiдно iз Законом України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)

     Стаття 6. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування.

     2. Закони та iншi нормативно-правовi акти України дiють у частинi, що не суперечить цьому Закону.

     3. Застосування санкцiї, передбаченої пунктом 11 частини першої статтi 4 Закону України "Про санкцiї", є винятковим заходом, обумовленим гостротою становища та необхiднiстю досягнення цiлей, визначених частиною першою статтi 1 цього Закону, в умовах правового режиму воєнного стану.

     Ця санкцiя може бути застосована лише щодо осiб, на яких накладено санкцiю у видi блокування активiв за рiшеннями Ради нацiональної безпеки i оборони України, прийнятими пiсля набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо пiдвищення ефективностi санкцiй, пов'язаних з активами окремих осiб".

     Абзац третiй пункту 3 статтi 6 виключено

(згiдно iз Законом України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)
(статтю 6 доповнено пунктом 3 згiдно iз Законом України вiд 12.05.2022р. N 2257-IX)

     4. До визначення у встановленому цим Законом порядку адмiнiстратора Реєстру повноваження адмiнiстратора Реєстру здiйснює держатель Реєстру.

(статтю 6 доповнено пунктом 4 згiдно iз Законом України вiд 13.07.2023р. N 3223-IX)
 
Президент України
П. ПОРОШЕНКО

м. Київ
14 серпня 2014 року
N 1644-VII

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua