Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 10 липня 2018 року N 2496-VIII,
вiд 6 вересня 2018 року N 2530-VIII,
вiд 6 грудня 2018 року N 2639-VIII,
вiд 14 сiчня 2020 року N 440-IX,
вiд 4 червня 2020 року N 678-IX,
вiд 4 лютого 2021 року N 1206-IX,
вiд 21 жовтня 2021 року N 1822-IX,
вiд 1 квiтня 2022 року N 2173-IX,
вiд 12 травня 2022 року N 2246-IX,
вiд 3 листопада 2022 року N 2718-IX
(Через один рiк з дня припинення або скасування воєнного стану до цього Закону будуть внесенi змiни, передбаченi пiдпунктом 11 (крiм пiдпункту 11.47 пiдпункту 11) пункту 10 роздiлу XV Закону України вiд 4 лютого 2021 року N 1206-IX, враховуючи змiни, внесенi Законом України вiд 12 травня 2022 року N 2246-IX) |
(З 19 листопада 2025 року до цього Закону будуть внесенi змiни, передбаченi абзацами тридцять третiм - тридцять п'ятим пiдпункту 5 пункту 4 роздiлу VII Закону України вiд 3 листопада 2022 року N 2718-IX) |
1. У цьому Законi наведенi нижче термiни вживаються в такому значеннi:
5) вантаж - певна кiлькiсть харчових продуктiв, кормiв, сiна, соломи, побiчних продуктiв тваринного походження одного виду (вiдповiдно до затверджених форм мiжнародних сертифiкатiв, якщо їх затвердження передбачається цим Законом), що супроводжується одним мiжнародним сертифiкатом (якщо його наявнiсть вимагається згiдно iз законом), перевозиться одним транспортним засобом та надходить з однiєї країни або її окремої територiї (зони або компартмента);
(пункт 5 частини першої статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
231) рибнi продукти - об'єкти промислу та об'єкти аквакультури (крiм живих двостулкових молюскiв, живих голкошкiрих, живих кишковопорожнинних, живих морських черевоногих, а також усiх ссавцiв, рептилiй i жаб), включаючи їх їстiвнi форми, частини та отриманi з них продукти;
(частину першу статтi 1 доповнено пунктом 231 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
232) рибоморозильне судно - судно (потужнiсть), що призначено, спецiально обладнано та використовується для заморожування рибних продуктiв, якому у вiдповiдних випадках передує пiдготовча робота, зокрема знекровлення, вiддiлення голови, патрання та видалення плавцiв, пiсля якої, якщо необхiдно, здiйснюється первинне пакування або пакування у транспортну тару (упаковку);
(частину першу статтi 1 доповнено пунктом 232 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
233) рибопромислове судно - судно (потужнiсть), що призначено та спецiально обладнано для здiйснення рибальства, зокрема вилову, приймання, обробки, у тому числi фiлетування, нарiзання скибочками, знiмання шкiри (бiлування), знiмання мушель, очищення вiд луски, подрiбнення та/або переробки, пiсля чого здiйснюється первинне пакування або пакування у транспортну тару (упаковку), а в разi потреби - також охолодження або заморожування, а також перевантаження, транспортування, зберiгання рибних продуктiв;
(частину першу статтi 1 доповнено пунктом 233 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
24) оператор ринку - оператор ринку харчових продуктiв, оператор ринку кормiв, оператор ринку у сферi поводження з побiчними продуктами тваринного походження, оператор потужностей, на яких утримуються тварини, оператор ринку матерiалiв i предметiв, призначених для контакту з харчовими продуктами;
(пункт 24 частини першої статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
29) побiчнi продукти тваринного походження - побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною, та продукти їх оброблення i переробки, визначенi Законом України "Про побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною";
37) уповноважена особа - офiцiйний ветеринарний лiкар, уповноважений ветеринар, капiтан рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, працiвник бiйнi, уповноважений на виконання обов'язкiв помiчника державного ветеринарного iнспектора, уповноважена лабораторiя, яким компетентним органом вiдповiдно до цього Закону надано повноваження щодо здiйснення визначених цим Законом окремих заходiв державного контролю;
(пункт 37 частини першої статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
2. Iншi термiни вживаються в цьому Законi у таких значеннях:
термiн "знищення" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про вилучення з обiгу, переробку, утилiзацiю, знищення або подальше використання неякiсної та небезпечної продукцiї";
термiн "ризиковий матерiал" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною";
термiн "об'єкти промислу" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних бiоресурсiв";
термiн "об'єкти аквакультури" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про аквакультуру";
iншi термiни - у значеннях, наведених у законах України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв", "Про ветеринарну медицину" i "Про безпечнiсть та гiгiєну кормiв".
(частина друга статтi 1 у редакцiї Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
Стаття 2. Законодавство про державний контроль
1. Законодавство про державний контроль складається з Конституцiї України, цього Закону, Митного кодексу України, законiв України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв", "Про ветеринарну медицину", "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi" та iнших виданих вiдповiдно до них нормативно-правових актiв.
1. Дiя цього Закону поширюється на суспiльнi вiдносини, пов'язанi iз здiйсненням державного контролю за дiяльнiстю операторiв ринку, якi здiйснюють виробництво та/або обiг харчових продуктiв, iнших об'єктiв санiтарних заходiв та/або кормiв, у тому числi ввезення (пересилання) на митну територiю України харчових продуктiв та/або кормiв, з метою перевiрки цiєї дiяльностi на вiдповiднiсть законодавству про харчовi продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин. Дiя цього Закону поширюється також на суспiльнi вiдносини, пов'язанi iз здiйсненням державного контролю побiчних продуктiв тваринного походження, що ввозяться (пересилаються) на митну територiю України, з метою їх перевiрки на вiдповiднiсть законодавству про побiчнi продукти тваринного походження. Дiя цього Закону поширюється також на суспiльнi вiдносини, пов'язанi iз здiйсненням державного контролю за дiяльнiстю операторiв ринку, якi здiйснюють органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї, у тому числi ввезення (пересилання) на митну територiю України, з метою перевiрки цiєї дiяльностi на вiдповiднiсть законодавству про харчовi продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, а також законодавству у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї.
(частина перша статтi 3 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.07.2018р. N 2496-VIII) |
2. Дiя цього Закону не поширюється на суспiльнi вiдносини щодо:
1) захисту життя та здоров'я рослин;
Стаття 4. Органи виконавчої влади у сферi здiйснення державного контролю
1. До органiв виконавчої влади у сферi державного контролю належать:
Стаття 5. Повноваження Кабiнету Мiнiстрiв України у сферi державного контролю
1. До повноважень Кабiнету Мiнiстрiв України у сферi державного контролю належать:
1) забезпечення здiйснення державної полiтики у сферi державного контролю;
2) спрямування та координацiя роботи органiв виконавчої влади у сферi державного контролю;
3) затвердження перелiку призначених прикордонних iнспекцiйних постiв;
4) затвердження перелiку призначених пунктiв пропуску на державному кордонi України;
8) затвердження порядку проведення аудиту компетентного органу та його територiальних органiв;
9) здiйснення iнших повноважень, передбачених цим Законом.
2) довгостроковий план державного контролю;
6) граничнi норми (обсяги) вiдбору зразкiв;
8) порядок уповноваження капiтана рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, на видачу мiжнародних сертифiкатiв та iнших документiв, якi вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктiв.
(частину першу статтi 6 доповнено пунктом 8 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
Стаття 7. Система та повноваження компетентного органу у сферi державного контролю
1. Компетентний орган у сферi державного контролю:
1) органiзовує та здiйснює державний контроль, у тому числi на державному кордонi України;
4) затверджує щорiчний план державного контролю та щорiчний план державного монiторингу;
13) здiйснює iншi повноваження, передбаченi цим Законом.
Стаття 8. Основнi засади дiяльностi компетентного органу у сферi державного контролю
1. Компетентний орган у сферi державного контролю повинен забезпечити:
2) вiдсутнiсть будь-якого конфлiкту iнтересiв у осiб, якi здiйснюють заходи державного контролю;
6) якiсть та вiдповiднiсть заходiв державного контролю поставленим цiлям;
8) здiйснення державного контролю вiдповiдно до встановлених законодавством вимог.
1) структури компетентного органу та порядку його взаємодiї з уповноваженими особами;
2) завдань державного контролю, включаючи довгостроковi та короткостроковi;
5) планiв державного монiторингу;
Стаття 9. Надання повноважень на здiйснення окремих заходiв державного контролю
2. Для цiлей цього Закону уповноваженими особами є:
5) капiтан рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, має право на видачу мiжнародних сертифiкатiв та iнших документiв, якi вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктiв.
(частину другу статтi 9 доповнено пунктом 5 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
1) оформляти протоколи про порушення цього Закону, законодавства про харчовi продукти та корми;
Стаття 10. Обов'язки державних iнспекторiв та державних ветеринарних iнспекторiв
Стаття 11. Права державних iнспекторiв та державних ветеринарних iнспекторiв
1) безперешкодного доступу без попередження до потужностей пiд час їх роботи;
6) здiйснювати iнтерпретацiю результатiв лабораторних дослiджень (випробувань) зразкiв;
Стаття 12. Вимоги до посадових осiб компетентного органу та його територiальних органiв
2. Посадовi особи компетентного органу та його територiальних органiв, якi здiйснюють заходи державного контролю, зобов'язанi регулярно пiдвищувати квалiфiкацiю в порядку, визначеному Законом України "Про державну службу". Компетентний орган затверджує щорiчний план пiдвищення квалiфiкацiї посадових осiб, якi здiйснюють заходи державного контролю, i не пiзнiше 1 квiтня наступного року готує та оприлюднює звiт про його виконання на своєму офiцiйному веб-сайтi.
г) невiдповiднiсть та обґрунтована пiдозра щодо невiдповiдностi;
ґ) небезпечнi фактори при виробництвi кормiв i харчових продуктiв;
д) аудит постiйно дiючих процедур, заснованих на принципах HACCP;
є) правила видачi (заповнення) мiжнародних сертифiкатiв;
ж) заходи за надзвичайних обставин;
i) здоров'я та благополуччя тварин;
ї) з iнших питань, необхiдних для здiйснення державного контролю вiдповiдно до вимог цього Закону;
2) стежать за нововведеннями у сферi своєї компетенцiї;
3) вiдповiдають вимогам Закону України "Про державну службу".
Стаття 13. Вимоги до державного ветеринарного iнспектора
Особа, яка обiймає посаду державного ветеринарного iнспектора в компетентному органi або його територiальних органах, повинна також вiдповiдати вимогам Закону України "Про державну службу".
2. Державний ветеринарний iнспектор зобов'язаний пiдвищувати квалiфiкацiю в порядку, встановленому Законом України "Про ветеринарну медицину" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
3) базовi знання з переробки харчових продуктiв та харчових технологiй;
4) принципи та методи належної практики виробництва та управлiння якiстю;
5) належна практика вирощування рослин;
7) принципи та методи аналiзу ризикiв;
8) принципи та методи HACCP, використання HACCP протягом усього харчового ланцюга;
9) запобiгання та контроль небезпечних факторiв, пов'язаних iз харчовими продуктами;
10) динамiка iнфекцiї та iнтоксикацiї;
11) дiагностична епiдемiологiя;
12) системи монiторингу та спостереження;
13) аудит та регулярна оцiнка систем управлiння безпечнiстю харчових продуктiв;
15) iнформацiйно-телекомунiкацiйнi технологiї, пов'язанi iз захистом здоров'я людини та тварини;
17) розслiдування спалахiв хвороб людини, пов'язаних iз харчовими продуктами;
18) трансмiсивна губкоподiбна енцефалопатiя;
21) корекцiя, коригувальнi дiї та запобiжнi заходи.
Стаття 14. Вимоги до помiчника державного ветеринарного iнспектора та його повноваження
2. Помiчник державного ветеринарного iнспектора має такi повноваження:
здiйснювати iншi дiї, передбаченi цим Законом.
Стаття 15. Права операторiв ринку
1. Оператор ринку пiд час здiйснення заходiв державного контролю має право:
3) одержувати копiї направлення на проведення iнспектування або аудиту;
6) вимагати нерозголошення iнформацiї з обмеженим доступом, що належить оператору ринку;
12) на вiдшкодування в порядку, встановленому Цивiльним кодексом України, шкоди (збиткiв), заподiяної (завданих) неправомiрними рiшеннями, дiями або бездiяльнiстю посадових осiб компетентного органу та iнших осiб, якi здiйснюють заходи державного контролю.
Стаття 16. Обов'язки операторiв ринку
1. Оператор ринку зобов'язаний:
2) усувати виявленi невiдповiдностi шляхом здiйснення корекцiй та коригувальних дiй;
4) забезпечувати умови для вiдбору зразкiв;
Роздiл III
ПРИНЦИПИ ТА ВИМОГИ ДО ЗДIЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНОГО
КОНТРОЛЮ
Стаття 17. Принципи здiйснення державного контролю
1. Державний контроль здiйснюється за принципами:
2) рiвностi прав i законних iнтересiв усiх операторiв ринку;
3) гарантування прав та законних iнтересiв кожного оператора ринку;
4) об'єктивностi та неупередженостi здiйснення державного контролю;
6) вiдкритостi, прозоростi, плановостi та системностi державного контролю;
9) орiєнтованостi державного контролю на запобiгання порушенням законодавства;
11) оцiнки ризикiв та доцiльностi;
12) дотримання умов мiжнародних договорiв України.
Стаття 18. Вимоги до заходiв державного контролю
1. Державний контроль здiйснюється компетентним органом, крiм випадкiв, встановлених цим Законом.
2) результати здiйснення попереднiх заходiв державного контролю;
4) iнформацiю, яка може свiдчити про невiдповiднiсть.
8. Пiд час здiйснення iнспектування та аудиту забороняється перевiряти питання, якi:
вiдсутнi в актi державного контролю;
Стаття 19. Заходи державного контролю
2. Державний монiторинг проводиться компетентним органом з метою:
2) розроблення заходiв з недопущення обiгу небезпечних харчових продуктiв та кормiв;
Державний монiторинг передбачає збирання, системний аналiз та оцiнку:
3) процесiв, що впливають на безпечнiсть харчових продуктiв та/або кормiв;
4) системи внутрiшнього контролю оператора ринку;
5) коригувальних дiй, вжитих оператором ринку внаслiдок аналiзу виявлених невiдповiдностей;
Одна й та сама особа не має права двiчi поспiль здiйснювати аудит на однiй i тiй самiй потужностi.
3) iнцидентiв, пов'язаних з безпечнiстю харчових продуктiв та/або кормiв.
Стаття 20. Прозорiсть i конфiденцiйнiсть
2. З метою забезпечення прозоростi компетентний орган вживає таких заходiв:
Роздiл IV
ВIДБIР ЗРАЗКIВ ТА ЛАБОРАТОРНI ДОСЛIДЖЕННЯ
(ВИПРОБУВАННЯ)
3. Методи (методики) лабораторних дослiджень (випробувань) повиннi визначатися за такими критерiями:
2) можливiсть застосування (матриця та iнтервал концентрацiї);
процедури валiдацiї методiв (методик) лабораторних дослiджень (випробувань);
правила iнтерпретацiї результатiв лабораторних дослiджень (випробувань).
5. Вiдбiр зразкiв здiйснюється у порядку:
12. Оператор ринку, який не погоджується з результатами основного лабораторного дослiдження (випробування), має право подати до компетентного органу заяву про проведення арбiтражного лабораторного дослiдження (випробування), в якiй зазначає уповноважену референс-лабораторiю, що використовує пiдтверджувальнi (референс) методи (методики) та розташована в Українi, або референс-лабораторiю, розташовану у державi Європейського Союзу, в якiй просить провести арбiтражне лабораторне дослiдження (випробування) iз зазначенням вiдповiдних пiдтверджувальних (референс) методiв (методик). Арбiтражне лабораторне дослiдження (випробування) не може проводитися в уповноваженiй лабораторiї, яка проводила основне лабораторне дослiдження (випробування). У разi якщо протягом п'яти робочих днiв з дня отримання оператором ринку повiдомлення про результати основного лабораторного дослiдження (випробування) така заява не подана оператором ринку, результати основного лабораторного дослiдження (випробування), що свiдчать про невiдповiднiсть, вважаються остаточними.
(частина дванадцята статтi 21 у редакцiї Закону України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
про погодження обраної оператором ринку акредитованої лабораторiї;
16. Результати арбiтражного лабораторного дослiдження (випробування) є остаточними.
Стаття 22. Уповноваженi лабораторiї
Стаття 23. Референс-лабораторiї
2. Референс-лабораторiя повинна вiдповiдати таким критерiям:
3) мати обладнання, необхiдне для проведення вiдповiдних лабораторних дослiджень (випробувань).
3. Основними функцiями референс-лабораторiй є:
2) управлiння програмами професiйного тестування уповноважених лабораторiй;
3) участь у розробленнi проектiв нормативних документiв;
4) координацiя дiяльностi уповноважених лабораторiй;
7) проведення арбiтражних лабораторних дослiджень (випробувань);
8) спiвробiтництво з референс-лабораторiями iнших країн.
Роздiл V
ПЛАНУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ
Стаття 24. Довгостроковий план державного контролю
4) здiйснення заходiв державного контролю уповноваженими особами;
5) навчання персоналу, який здiйснює державний контроль;
9) способи забезпечення вiдповiдностi всiм передбаченим статтею 8 цього Закону вимогам.
3. До довгострокового плану державного контролю вносяться змiни у разi:
1) змiни законодавства про харчовi продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин;
2) появи нової хвороби або iнших загроз для здоров'я людини та/або тварини;
3) змiн у структурi, управлiннi або функцiях компетентного органу;
Стаття 25. Щорiчний план державного контролю
3. Щорiчний план державного контролю має вiдповiдати довгостроковому плану державного контролю, ґрунтуватися на ризик-орiєнтованому пiдходi та визначати кiлькiсть вiдборiв зразкiв рiзних видiв харчових продуктiв i кормiв та їх лабораторних дослiджень (випробувань) за визначеними показниками. При пiдготовцi щорiчного плану державного контролю враховуються, зокрема, вiдомостi, що мiстяться у повiдомленнях операторiв ринку про намiр введення в обiг дитячого харчування, харчових продуктiв для спецiальних медичних цiлей та харчових продуктiв для контролю ваги.
(частина третя статтi 25 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 21.10.2021р. N 1822-IX) |
4. Щорiчний план державного контролю може включати щорiчний план державного монiторингу.
Стаття 26. Щорiчний звiт про виконання довгострокового та щорiчного планiв державного контролю
2. Щорiчний звiт повинен мiстити iнформацiю про:
3) характер та кiлькiсть встановлених випадкiв невiдповiдностi;
Стаття 27. План дiй за надзвичайних обставин, пов'язаних iз харчовими продуктами та кормами
Роздiл VI
ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТIВ
ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ ТА ЖИВИХ ТВАРИН
Стаття 28. Загальнi принципи здiйснення державного контролю свiжого м'яса
3. За результатами державного контролю свiжого м'яса державний ветеринарний iнспектор:
2) приймає рiшення згiдно з вимогами статей 34 - 37 цього Закону.
1. Компетентний орган забезпечує присутнiсть державного ветеринарного iнспектора:
1) на бiйнi пiд час передзабiйного та пiслязабiйного огляду;
2) на потужностях з переробки диких тварин пiд час пiслязабiйного огляду.
1) пiд час передзабiйного огляду на бiйнi:
2) пiд час пiслязабiйного огляду:
3. Вимоги частини другої цiєї статтi не застосовуються:
1) до тварин, вимушено забитих за межами бiйнi;
3) до великої рогатої худоби, яка походить зi стад, неблагополучних щодо туберкульозу;
4) до великої рогатої худоби, овець та кiз, якi походять зi стад, неблагополучних щодо бруцельозу;
5) у разi спалаху захворювань, внесених до списку хвороб, затвердженого МЕБ.
1) перевiрку iнформацiї про харчовий ланцюг щодо тварин, призначених для забою;
3) перевiрку дотримання законодавства про благополуччя тварин пiд час їх транспортування та забою;
5) перевiрку процедур, що запобiгають забрудненню м'яса ризиковим матерiалом;
6) вiдбiр зразкiв для лабораторних дослiджень (випробувань).
3. Перевiрка державним ветеринарним iнспектором iнформацiї про харчовий ланцюг включає аналiз:
2) iнформацiї, що мiститься у ветеринарних та iнших документах, якi супроводжують тварину.
2) наявностi iнфекцiйних захворювань;
4) вiдповiдностi мiкробiологiчним критерiям;
1) виконання щорiчного плану державного монiторингу та/або щорiчного плану державного контролю;
2) виявлення трансмiсивної губкоподiбної енцефалопатiї;
4) виявлення iнфекцiйних захворювань, контролю зоонозiв та їх збудникiв.
3) державний ветеринарний iнспектор регулярно перевiряє роботу свого помiчника.
Стаття 32. Позначка придатностi та iдентифiкацiйна позначка
Стаття 33. Порядок обмiну iнформацiєю про результати державного контролю свiжого м'яса
2) порушення законодавства щодо застосування ветеринарних препаратiв;
3) наявнiсть загрози для життя та/або здоров'я людини та/або тварини.
1. Державний ветеринарний iнспектор перевiряє дотримання оператором ринку таких вимог:
1. Державний ветеринарний iнспектор визнає м'ясо не придатним для споживання людиною, якщо воно:
4) отримане внаслiдок вирiзання з тушi точок забою;
5) отримане iз тварин, заражених хворобою, що пiдлягає повiдомленню згiдно iз законодавством;
7) не вiдповiдає мiкробiологiчним критерiям, встановленим законодавством;
8) має ознаки паразитичної iнвазiї, якщо iнше не встановлено законодавством;
11) пiддане знезараженню методами, забороненими законодавством;
14) перевищує встановлений законодавством максимально допустимий рiвень радiоактивностi;
16) отримане iз тварин, що мали ознаки виснаження;
17) мiстить ризиковий матерiал, якщо iнше не передбачено законодавством;
18) має ознаки забруднення землею або iншого забруднення;
21) з будь-яких iнших причин становить загрозу для здоров'я людини та/або тварини.
Стаття 39. Державний контроль рибних продуктiв
2. Державний контроль виробництва та/або обiгу рибних продуктiв на рибоморозильних чи рибопромислових суднах, якi плавають пiд Державним прапором України, здiйснюється у будь-якому мiсцi перебування таких суден.
Здiйснення державного контролю рибних продуктiв, що розвантажуються в порту України, не залежить вiд прапора судна, пiд яким воно плаває.
Компетентний орган може уповноважити капiтана рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, на видачу мiжнародних сертифiкатiв та iнших документiв, якi вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктiв.
Порядок уповноваження капiтана рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, на видачу мiжнародних сертифiкатiв та iнших документiв, якi вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктiв, затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi безпечностi та окремих показникiв якостi харчових продуктiв та у сферi ветеринарної медицини.
(частина друга статтi 39 у редакцiї Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
3. Система заходiв державного контролю виробництва та обiгу рибних продуктiв має забезпечувати:
4. Рибнi продукти визнаються не придатними для споживання людиною, якщо:
3) рибнi продукти не вiдповiдають вимогам пункту 3 частини третьої цiєї статтi;
5) державний ветеринарний iнспектор, капiтан рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває пiд Державним прапором України, уповноважений на видачу мiжнародних сертифiкатiв та iнших документiв, якi вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктiв, має достатнi пiдстави вважати, що рибнi продукти становлять загрозу для життя чи здоров'я людини та/або тварин з будь-яких iнших причин, нiж зазначено у пунктах 1 - 4 цiєї частини.
(пункт 5 частини четвертої статтi 39 у редакцiї Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
Стаття 40. Державний контроль сирого молока та молозива
Роздiл VII
ЗДIЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ НА КОРДОНI ТА В
КРАЇНАХ-ЕКСПОРТЕРАХ
Стаття 41. Вимоги щодо ввезення (пересилання) вантажiв iз продуктами на митну територiю України
8. Вимоги частин першої - сьомої цiєї статтi не поширюються на продукти, якi:
а) становлять частину особистого багажу пасажирiв та призначенi для особистого споживання ними;
5) ввозяться (пересилаються) як торговельнi (виставковi) зразки або об'єкти наукових дослiджень, за умови попереднього надання компетентному органу iнформацiї про такi продукти та вiдсутностi обґрунтованого заперечення компетентного органу проти такого ввезення (пересилання), надiсланого (наданого) вiдповiдному оператору ринку протягом 10 робочих днiв з дня отримання iнформацiї про такi продукти. Заперечення компетентного органу проти ввезення (пересилання) продуктiв у такому порядку вважаються обґрунтованими лише у разi, якщо їх ввезення (пересилання) може створити загрозу для життя та/або здоров'я людини та/або тварини.
(пункт 5 частини восьмої статтi 41 у редакцiї Закону України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
9. У разi якщо оператор ринку попередньо не надав компетентному органу iнформацiю про продукти, ввезення (пересилання) яких вiн планує здiйснити як торговельних (виставкових) зразкiв або об'єктiв наукових дослiджень, або якщо компетентний орган надiслав (надав) оператору ринку свої обґрунтованi заперечення проти такого ввезення (пересилання), вiдповiднi продукти не можуть бути ввезенi на митну територiю України в порядку, передбаченому пунктом 5 частини восьмої цiєї статтi.
Продукти можуть бути ввезенi на митну територiю України як торговельнi (виставковi) зразки або об'єкти наукових дослiджень у порядку, передбаченому пунктом 5 частини восьмої цiєї статтi, якщо вони супроводжуються документом, що пiдтверджує попереднє повiдомлення компетентного органу про їх ввезення у зазначеному порядку, здiйснене не пiзнiше нiж за 10 робочих днiв до прибуття вiдповiдного вантажу на призначений прикордонний iнспекцiйний пост, та за вiдсутностi на вiдповiдному призначеному прикордонному iнспекцiйному посту обґрунтованих заперечень компетентного органу проти такого ввезення. Вiдповiдне попереднє повiдомлення повинно мiстити опис вантажу з продуктами, iнформацiю про призначений прикордонний iнспекцiйний пост, на який планується прибуття вантажу, орiєнтовний час прибуття вантажу та кiнцевий пункт його призначення.
Продукти, ввезенi (пересланi) на митну територiю України згiдно з пунктом 5 частини восьмої цiєї статтi, пiсля їх використання за призначенням мають бути знищенi або вивезенi (пересланi) за межi України у спосiб, що унеможливлює заподiяння шкоди здоров'ю людини та/або тварини. Правила поводження з продуктами, ввезеними (пересланими) на митну територiю України як торговельнi (виставковi) зразки або об'єкти наукових дослiджень, затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферах безпечностi та окремих показникiв якостi харчових продуктiв та у сферi ветеринарної медицини.
(частина дев'ята статтi 41 у редакцiї Закону України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
1) не мiстять у своєму складi м'ясних продуктiв;
3) запакованi або герметично закритi в чистих контейнерах;
Стаття 42. Перевiрка вантажiв iз продуктами на призначеному прикордонному iнспекцiйному посту
1) документальну перевiрку кожного вантажу;
2) перевiрку вiдповiдностi кожного вантажу, яка включає:
2. Документальнi перевiрки вантажiв з продуктами проводяться вiдповiдно до таких правил:
3. Пiсля завершення необхiдних перевiрок вантажу з продуктами державний ветеринарний iнспектор:
1) заповнює вiдповiдну частину загального ветеринарного документа на ввезення, пiдписує його та засвiдчує печаткою;
2) пiдписує та засвiдчує печаткою копiю цього документа та повертає його оригiнал оператору ринку;
3) надає митному органу iнформацiю, необхiдну для здiйснення митних формальностей з використанням єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" вiдповiдно до Митного кодексу України.
(пункт 3 частини третьої статтi 42 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
4. Взаємодiя компетентного органу з митними органами, iншими державними органами, установами та органiзацiями, уповноваженими на здiйснення дозвiльних або контрольних функцiй щодо перемiщення товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення через митний кордон України, та iншими заiнтересованими особами пiд час проведення державного контролю вантажiв з продуктами, що ввозяться на митну територiю України (у тому числi з метою транзиту), здiйснюється з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
(абзац перший частини четвертої статтi 42 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Вiдомостi про результати здiйснення державного контролю у формi електронного документа, засвiдченого електронним цифровим пiдписом, вносяться державним ветеринарним iнспектором до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" протягом строкiв, встановлених статтею 319 Митного кодексу України.
(частина четверта статтi 42 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
9. У разi якщо пiд час ввезення продуктiв у контейнерах на митну територiю України морським, залiзничним або повiтряним транспортом вiдбулася замiна транспортного засобу, на якому здiйснювалося перевезення таких контейнерiв, оператор ринку зобов'язаний надати документи щодо простежуваностi перемiщення вiдповiдного вантажу (час i мiсце перевантаження, назва транспортних засобiв) та вiдобразити таке перевантаження при заповненнi вiдповiдної частини загального ветеринарного документа на ввезення. Така замiна транспортного засобу здiйснюється лише за умови неушкодженостi опломбування вiдповiдного контейнера з продуктами.
(статтю 42 доповнено частиною дев'ятою згiдно iз Законом України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
Стаття 43. Фiзична перевiрка вантажiв iз продуктами
Фiзична перевiрка може включати такi види дослiджень (випробувань):
1) простi дослiдження (випробування);
2) та/або лабораторнi дослiдження (випробування).
2. Незалежно вiд виду продукту його фiзична перевiрка має включати такi дiї:
3) перевiрка пакувальних матерiалiв та маркування на упаковцi на їх вiдповiднiсть законодавству;
3) щодо попереднього вантажу цього оператора ринку було встановлено невiдповiднiсть;
4) iснує обґрунтована пiдозра щодо невiдповiдностi.
3) вживає заходiв для визначення причин виявлених порушень.
Стаття 44. Зменшення перiодичностi фiзичних перевiрок вантажiв з продуктами
2) стан здоров'я тварин та загальний стан здоров'я в країнi-експортерi;
5) вiдповiднiсть мiнiмальним вимогам до гiгiєни виробництва;
6) вид продукту та його потенцiйний ризик для здоров'я;
7) результати державного контролю, проведеного компетентним органом у країнi-експортерi;
9) проведений щодо вiдповiдних продуктiв аналiз ризику.
Стаття 45. Лабораторнi дослiдження (випробування)
Стаття 46. Призначенi прикордоннi iнспекцiйнi пости
2. Для затвердження призначений прикордонний iнспекцiйний пост повинен вiдповiдати таким вимогам:
3) наявнiсть персоналу, необхiдного для перевiрки документiв, що супроводжують вантаж iз продуктами;
7) наявнiсть обладнання для розвантажування, вiдбору зразкiв та проведення дослiджень (випробувань);
12) наявнiсть доступу до потужностей, на яких здiйснюється знищення та переробка продуктiв.
3. Перелiк призначених прикордонних iнспекцiйних постiв може змiнюватися:
Стаття 47. Iнформацiйне забезпечення здiйснення державного контролю на кордонi
1. Компетентний орган забезпечує доступ призначених прикордонних iнспекцiйних постiв та призначених пунктiв пропуску до iнформацiйно-телекомунiкацiйної системи компетентного органу, яка забезпечує обмiн iнформацiєю з iнформацiйно-телекомунiкацiйною системою митного органу.
(частина перша статтi 47 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 48. Вимоги до транзиту (перемiщення) вантажiв iз продуктами через територiю України
6. Якщо державного ветеринарного iнспектора призначеного прикордонного iнспекцiйного поста, через який вантаж iз продуктами було ввезено на територiю України, не було повiдомлено про його вивезення за межi України у строк, зазначений у пунктi 3 частини третьої цiєї статтi, вiн передає питання на розгляд митному органу, що здiйснює необхiдне розслiдування для визначення мiсцезнаходження вантажу.
(частина шоста статтi 48 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
1) продукти не походять iз країни, ввезення з якої цих продуктiв заборонено;
2) перебувати пiд постiйним контролем компетентного органу;
5) мати примiщення для персоналу, який здiйснює перевiрки;
6) мати засоби зв'язку та забезпечувати їх доступнiсть для державного ветеринарного iнспектора;
7) мати статус "митний склад", отриманий у порядку, встановленому митним законодавством.
Стаття 51. Реiмпорт вантажiв iз продуктами
3) вантаж повертається безпосередньо до потужностi походження вантажу;
Стаття 52. Вантажi з неприйнятними мiжнародними сертифiкатами
Стаття 53. Обмеження ввезення (пересилання) вантажiв з продуктами на митну територiю України
1) затримує вантаж з продуктами та приймає рiшення про поводження з ним;
1) перевiряє, чи вантаж не становить загрози для здоров'я людини та/або тварини;
8. Державний iнспектор (державний ветеринарний iнспектор), який не дозволяє випуск вантажу у вiльний обiг, повiдомляє митний орган про своє рiшення щодо подальшого поводження з таким вантажем шляхом внесення до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" вiдповiдної iнформацiї у формi електронного документа, засвiдченого електронним цифровим пiдписом.
(частина восьма статтi 54 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
3. Мiжнародний сертифiкат має складатися одним iз таких способiв:
2) на двох або бiльше сторiнках, що є частиною єдиного та неподiльного документа;
1) ризикiв, пов'язаних з рiзними видами харчових продуктiв та кормiв;
4) гарантiй, наданих компетентним органом країни-експортера (країни походження).
2. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi безпечностi та окремих показникiв якостi харчових продуктiв та у сферi ветеринарної медицини, затверджує перелiк харчових продуктiв нетваринного походження та кормiв нетваринного походження (iз зазначенням їх коду згiдно з УКТ ЗЕД, назви та, за потреби, iнших характеристик), вантажi з якими при ввезеннi (пересиланнi) на митну територiю України пiдлягають посиленому державному контролю. Перелiк оновлюється регулярно, але не рiдше нiж двiчi на рiк. Пiд час розроблення та оновлення перелiку враховуються, зокрема, ризики та iншi фактори, зазначенi у частинi четвертiй статтi 56 цього Закону, вiдповiдна iнформацiя, отримана вiд iнших країн, а також результати наукових дослiджень.
(частина друга статтi 57 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
1) проводить документальну перевiрку не пiзнiше двох робочих годин з моменту надходження вантажу на призначений пункт пропуску;
(пункт 1 частини четвертої статтi 57 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
5. Пiсля завершення перевiрок, зазначених у частинi четвертiй цiєї статтi, державний iнспектор:
3) надає митному органу iнформацiю, необхiдну для здiйснення митних формальностей з використанням єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" вiдповiдно до Митного кодексу України.
(пункт 3 частини п'ятої статтi 57 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
6. Взаємодiя компетентного органу з митними органами, iншими державними органами, установами та органiзацiями, уповноваженими на здiйснення дозвiльних або контрольних функцiй щодо перемiщення товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення через митний кордон України, та iншими заiнтересованими особами пiд час проведення державного контролю харчових продуктiв нетваринного походження та кормiв нетваринного походження, що ввозяться на митну територiю України (у тому числi з метою транзиту), здiйснюється з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
(абзац перший частини шостої статтi 57 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Вiдомостi про результати здiйснення державного контролю вносяться державним ветеринарним iнспектором до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронного документа, засвiдченого електронним цифровим пiдписом, протягом строкiв, встановлених статтею 319 Митного кодексу України.
(частина шоста статтi 57 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
8. Якщо за результатами документальної перевiрки та перевiрки вiдповiдностi вантажу з харчовими продуктами нетваринного походження та кормами нетваринного походження порушень законодавства не виявлено, державний iнспектор може дозволити його подальше перемiщення, не очiкуючи надходження результатiв фiзичної перевiрки. У такому разi державний iнспектор призначеного пункту пропуску iнформує державного iнспектора, вiдповiдального за потужнiсть призначення вантажу, про вiдправлення вантажу. Державний iнспектор призначеного пункту пропуску вживає заходiв, щоб до моменту надходження результатiв фiзичної перевiрки вантаж не мiг бути пiдданий жодним дiям, не схваленим державним iнспектором. У такому разi державний iнспектор засвiдчує копiю загального документа на ввезення, яка має супроводжувати вантаж до мiсця його призначення на територiї України, та вносить вiдомостi про результати здiйснення державного контролю, якi є пiдставою для випуску у вiдповiдний митний режим, до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронного документа, засвiдченого електронним цифровим пiдписом, протягом строкiв, встановлених статтею 319 Митного кодексу України.
(частина шоста статтi 57 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
9. Вантаж з харчовими продуктами нетваринного походження та кормами нетваринного походження не може бути роздiлено до моменту завершення всiх заходiв посиленого державного контролю та заповнення державним iнспектором загального документа на ввезення. Кожна частина роздiленого вантажу має супроводжуватися засвiдченою державним iнспектором копiєю загального документа на ввезення до вказаного у ньому мiсця призначення.
(частина дев'ята статтi 57 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
Стаття 58. Вимоги до призначених пунктiв пропуску на державному кордонi України
2) наявнiсть достатньої кiлькостi примiщень для здiйснення необхiдних перевiрок;
5) наявнiсть обладнання для розвантаження та вiдбору зразкiв;
6) забезпечення можливостi розвантаження та вiдбору зразкiв у захищеному мiсцi (за необхiдностi);
7) забезпечення своєчасної доставки вiдiбраних зразкiв до уповноваженої лабораторiї.
Стаття 59. Державний контроль країни-експортера
2. Державний контроль країни-експортера передбачає оцiнку:
4) ресурсiв компетентного органу країни-експортера, у тому числi засобiв дiагностики;
5) наявностi та використання документованих систем та процедур державного контролю;
1) законодавство у сферi санiтарних та фiтосанiтарних заходiв, що дiє на територiї цiєї країни;
2) положень законодавства країни-експортера;
3) обсягiв i характеру iмпорту з країни-експортера;
8) необхiдностi перевiрки або реагування на надзвичайнi обставини в окремих країнах-експортерах.
Стаття 60. Спецiальнi умови iмпорту харчових продуктiв та кормiв
3) особливi умови iмпорту вантажiв з окремими видами харчових продуктiв та кормiв.
Стаття 62. Еквiвалентнiсть систем державного контролю
Роздiл VIII
ФIНАНСУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ
Стаття 63. Принципи фiнансування державного контролю
канцелярськi товари, що використовуються пiд час здiйснення державного контролю;
вiдбiр зразкiв та проведення простих i лабораторних дослiджень (випробувань).
4. Плата за здiйснення компетентним органом державного контролю товарiв, транспортних засобiв, що ввозяться на митну територiю України, в тому числi з метою транзиту, в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України в розмiрi, що не перевищує розмiр плати за перевiрку документiв на товари i транспортнi засоби (контейнери), включається до складу єдиного збору згiдно iз Законом України "Про єдиний збiр, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України".
(статтю 63 доповнено частиною четвертою згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
Стаття 64. Державний контроль, що фiнансується за рахунок операторiв ринку
2) здiйснення передзабiйного та пiслязабiйного огляду вiдповiдно до законодавства;
3) здiйснення позапланових заходiв державного контролю, крiм позапланових заходiв, що проводяться:
Роздiл IX
ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ,
ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ХАРЧОВI ПРОДУКТИ ТА КОРМИ
Стаття 65. Вiдповiдальнiсть за порушення цього Закону, законодавства про харчовi продукти та корми
1. Юридичнi особи i фiзичнi особи - пiдприємцi несуть вiдповiдальнiсть за такi правопорушення:
(абзац перший частини першої статтi 65 у редакцiї Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
5) реалiзацiя харчових продуктiв або кормiв, маркування яких не вiдповiдає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини, -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi тридцяти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi двадцяти мiнiмальних заробiтних плат;
(абзац другий пункту 5 частини першої статтi 65 у редакцiї Закону України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
6) порушення вимог щодо забезпечення простежуваностi та/або ведення записiв (документацiї), передбачених законодавством про харчовi продукти, про корми, про побiчнi продукти тваринного походження та/або про здоров'я та благополуччя тварин, -
(абзац перший пункту 6 частини першої статтi 65 у редакцiї Закону України вiд 21.10.2021р. N 1822-IX) |
61) порушення вимог щодо надсилання повiдомлення про намiр введення в обiг харчових продуктiв, передбачених пунктом 51 частини другої статтi 20 Закону України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв", -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi восьми мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi п'яти мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 61 згiдно iз Законом України вiд 21.10.2021р. N 1822-IX) |
9) пропонування до реалiзацiї або реалiзацiя непридатних харчових продуктiв або кормiв -
91) пропонування до реалiзацiї або реалiзацiя дитячого харчування з порушенням вимог до визначеного законодавством про харчовi продукти вмiсту та/або кiлькостi iнгредiєнтiв та/або речовин, крiм випадкiв, передбачених пунктом 101 цiєї частини, -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi двадцяти п'яти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi сiмнадцяти мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 91 згiдно iз Законом України вiд 21.10.2021р. N 1822-IX) |
101) пропонування до реалiзацiї або реалiзацiя дитячого харчування, що мiстить забороненi законодавством про харчовi продукти речовини та/або iнгредiєнти, -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi сорока мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi двадцяти п'яти мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 101 згiдно iз Законом України вiд 21.10.2021р. N 1822-IX) |
20) порушення встановлених законодавством вимог до надання iнформацiї для споживачiв щодо харчових продуктiв, надання неточної, недостовiрної та незрозумiлої для споживачiв iнформацiї про харчовий продукт -
тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi п'ятнадцяти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi десяти мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 20 згiдно iз Законом України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
21) змiну оператором ринку харчових продуктiв iнформацiї, що супроводжує харчовий продукт, у випадку, передбаченому статтею 5 Закону України "Про iнформацiю для споживачiв щодо харчових продуктiв", -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi п'ятнадцяти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi десяти мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 21 згiдно iз Законом України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
22) реалiзацiю харчових продуктiв або кормiв, маркування яких не вiдповiдає законодавству, якщо це не створює загрози для життя та/або здоров'я людини або тварини, -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi п'яти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi трьох мiнiмальних заробiтних плат;
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 22 згiдно iз Законом України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) |
23) ненадання iнформацiї споживачевi щодо речовин та харчових продуктiв, якi спричиняють алергiчнi реакцiї або непереносимiсть, -
тягне за собою накладення штрафу на юридичних осiб у розмiрi тридцяти мiнiмальних заробiтних плат, на фiзичних осiб - пiдприємцiв - у розмiрi двадцяти мiнiмальних заробiтних плат.
(частину першу статтi 65 доповнено пунктом 23 згiдно iз Законом України вiд 06.12.2018р. N 2639-VIII) | |
(з 19.11.2025р. частину першу статтi 65 буде доповнено пунктом 24 вiдповiдно до абзацiв тридцять третього - тридцять п'ятого пiдпункту 5 пункту 4 роздiлу VII Закону України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
1) дата i мiсце його складення;
2) посада, прiзвище, iм'я, по батьковi особи, яка склала протокол;
13. Справа не може бути розпочата, а розпочата справа пiдлягає закриттю у разi:
1) вiдсутностi подiї або складу порушення цього Закону, законодавства про харчовi продукти та корми;
3) закiнчення визначеного законом строку, протягом якого може бути накладено штраф;
6) смертi фiзичної особи - пiдприємця, щодо якої складено протокол.
15. Постанова у справi має мiстити:
1) прiзвище, iм'я, по батьковi посадової особи, яка винесла постанову;
2) дату i мiсце розгляду справи;
3) вiдомостi про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпiлого (за наявностi);
4) опис обставин, встановлених пiд час розгляду справи, та доказiв, що їх пiдтверджують;
6) посилання на положення закону, якi передбачають вiдповiдальнiсть за правопорушення;
Постанова про накладення штрафу має вiдповiдати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".
1) про залишення постанови без змiн, а скарги - без задоволення;
2) про скасування постанови i закриття справи;
3) про скасування постанови та прийняття нової постанови.
24. Якщо штраф не сплачено у строк, встановлений частиною двадцять третьою цiєї статтi, примусове виконання постанови про накладення штрафу здiйснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження". Суми штрафiв зараховуються до державного бюджету.
Стаття 67. Тимчасове припинення виробництва та/або обiгу харчових продуктiв та/або кормiв
3. Якщо для усунення оператором ринку порушення законодавства про харчовi продукти та/або корми необхiдно припинити виробництво та/або обiг харчових продуктiв та/або кормiв на час, що перевищує граничний строк, встановлений частиною другою цiєї статтi, головний державний iнспектор (головний державний ветеринарний iнспектор) звертається в порядку, встановленому Кодексом адмiнiстративного судочинства України, до суду з позовом про зобов'язання оператора ринку тимчасово припинити виробництво та/або обiг харчових продуктiв та/або кормiв. Позов про зобов'язання оператора ринку тимчасово припинити виробництво та/або обiг харчових продуктiв та/або кормiв має бути подано до суду не пiзнiше закiнчення строку дiї рiшення про тимчасове припинення виробництва та/або обiгу харчових продуктiв та/або кормiв.
Роздiл X
ПРИКIНЦЕВI ТА ПЕРЕХIДНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi через дев'ять мiсяцiв з дня його опублiкування, крiм:
2. Установити, що до 31 грудня 2020 року включно державний контроль за дотриманням законодавства про харчовi продукти, корми, побiчнi продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин здiйснюється з такими особливостями:
(абзац перший пункту 2 роздiлу X у редакцiї Закону України вiд 04.06.2020р. N 678-IX) |
3. Установити, що протягом трьох рокiв з дня припинення або скасування воєнного стану:
(абзац перший пункту 3 роздiлу X у редакцiї Закону України вiд 12.05.2022р. N 2246-IX) |
2) вантажi, що ввозяться (пересилаються) на митну територiю України, пiдлягають документальним перевiркам, перевiркам вiдповiдностi та фiзичним перевiркам, якi проводяться у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України або в зонах митного контролю на митнiй територiї України вiдповiдно до вимог Митного кодексу України та норм, встановлених роздiлом VII цього Закону;
(пiдпункт 2 пункту 3 роздiлу X iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX, у редакцiї Закону України вiд 12.05.2022р. N 2246-IX) |
3) повiдомлення про надходження вантажiв, зазначенi у частинi шостiй статтi 41 та частинi третiй статтi 57 цього Закону, надсилаються електронною поштою або з використанням єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" вiдповiдно до Митного кодексу України у формi електронного документа, засвiдченого електронним цифровим пiдписом, до територiального органу компетентного органу, вiдповiдального за здiйснення документальних перевiрок, перевiрок вiдповiдностi та фiзичних перевiрок у вiдповiдному пунктi пропуску через державний кордон України або зонi митного контролю на митнiй територiї України, на яку вiдправляється вантаж;
(пiдпункт 3 пункту 3 роздiлу X iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
41. Установити, що рiшення про визнання еквiвалентностi системи державного (офiцiйного) контролю (окремої частини такої системи) країни-експортера (об'єднання чи групи країн-експортерiв) системi державного контролю (забезпечення безпечностi та якостi харчових продуктiв) України, прийнятi Україною до набрання чинностi цим Законом, є чинними.
(роздiл X доповнено пунктом 41 згiдно iз Законом України вiд 03.11.2022р. N 2718-IX) |
5. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:
1) у Митному кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2012 р., NN 44 - 48, ст. 552):
доповнити пунктом 91 такого змiсту:
пункт 42 викласти в такiй редакцiї:
частину першу викласти в такiй редакцiї:
пiсля частини четвертої доповнити новою частиною такого змiсту:
У зв'язку з цим частини п'яту - восьму вважати вiдповiдно частинами шостою - дев'ятою;
частину дев'яту викласти в такiй редакцiї:
2) у Законi України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014 р., N 41 - 42, ст. 2024; 2015 р., N 4, ст. 19; 2016 р., N 4, ст. 40):
пункти 2, 4, 6, 8, 17 - 19, 40, 45, 61, 67, 68, 71, 76, 87, 89 i 90 виключити;
пункти 33, 34, 50 викласти в такiй редакцiї:
абзац четвертий пункту 92 викласти в такiй редакцiї:
"тварин, якi не призначенi для споживання людиною живими";
доповнити частиною другою такого змiсту:
б) абзац п'ятий частини першої статтi 3, абзац шостий частини першої статтi 5, абзац четвертий частини другої статтi 6, статтi 8 - 14, 28, 35, 53 - 59, 63 - 65, частину другу статтi 66 виключити;
в) в абзацi другому частини другої статтi 6 слова "гiгiєнiчнi вимоги до об'єктiв санiтарних заходiв" виключити;
г) статтю 7 викласти в такiй редакцiї:
гiгiєнiчнi вимоги до виробництва та обiгу харчових продуктiв;
порядок затвердження експортних потужностей, ведення їх реєстру та внесення змiн до нього;
ґ) частину другу статтi 23 викласти в такiй редакцiї:
д) частину першу статтi 25 викласти в такiй редакцiї:
е) частини першу i другу статтi 26 викласти в такiй редакцiї:
абзац перший частини другої викласти в такiй редакцiї:
частини третю - одинадцяту виключити;
ж) частину сьому статтi 37 викласти в такiй редакцiї:
з) статтю 53 викласти в такiй редакцiї:
1) харчовими продуктами тваринного походження;
1) не мiстять у своєму складi м'ясних продуктiв;
2) складаються менше нiж наполовину:
3) запакованi або герметично закритi в чистих контейнерах;
и) статтю 60 доповнити частинами другою - четвертою такого змiсту:
i) назву роздiлу X викласти в такiй редакцiї:
"Роздiл X
АДМIНIСТРАТИВНI ПОСЛУГИ";
назву викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 62. Перелiк адмiнiстративних послуг та розмiр плати за їх надання";
частину першу та пункти 3 i 4 частини другої виключити;
3) у роздiлi II "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо харчових продуктiв" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014 р., N 41 - 42, ст. 2024):
4) у Законi України "Про ветеринарну медицину" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2007 р., N 5 - 6, ст. 53 iз наступними змiнами):
доповнити з урахуванням алфавiтного порядку термiном такого змiсту:
б) статтю 2 доповнити частиною третьою такого змiсту:
в) в абзацi чотирнадцятому статтi 3 слова "виконання загальнодержавної програми" виключити;
г) статтю 6 пiсля абзацу четвертого доповнити двома новими абзацами такого змiсту:
У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом сьомим;
пункт 8 частини сьомої викласти в такiй редакцiї:
у пунктi 5 частини восьмої слова "загальнодержавної програми здiйснення" замiнити словом "планiв";
д) пункт 3 частини першої статтi 13 доповнити словами "та/або вiдповiдного компартмента";
е) у частинi четвертiй статтi 17 слова "загальнодержавну програму здiйснення" замiнити словом "плани";
є) у пунктi 1 частини першої статтi 22 слова "зон, вiльних вiд хвороб тварин, або зон з незначною присутнiстю хвороб тварин" замiнити словами "зон або компартментiв, вiльних вiд хвороб тварин, зон або компартментiв iз незначною присутнiстю хвороб тварин";
ж) пiдпункт "в" пункту 9 частини першої статтi 29 пiсля слова "зонування" доповнити словами "та/або компартменталiзацiї";
з) у пунктi 4 частини третьої статтi 61 слова "щорiчний план" замiнити словами "щорiчнi плани";
у назвi слово "Програма" замiнити словом "План";
i) у пунктi 4 частини першої статтi 85 слова "зон, якi є вiльними вiд хвороб, що пiдлягають повiдомленню, або у випадках, рекомендованих МЕБ, - iз зон з низьким рiвнем присутностi хвороби, що пiдлягає повiдомленню" замiнити словами "зон або компартментiв, вiльних вiд хвороб, що пiдлягають повiдомленню, або у випадках, рекомендованих МЕБ, - iз зон або компартментiв з низьким рiвнем присутностi хвороби, що пiдлягає повiдомленню";
ї) у пунктi 1 частини першої статтi 91 слова "в країнi походження або в зонi, з якої походять тварини" замiнити словами "в країнi, зонi або компартментi походження тварин";
назву викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 98. Фiнансування протиепiзоотичних заходiв та планiв монiторингу";
5) статтю 2 Закону України "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2007 р., N 29, ст. 389 iз наступними змiнами) доповнити частиною шостою такого змiсту:
7) пункт 1 частини другої статтi 2 Закону України "Про адмiнiстративнi послуги" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 32, ст. 409; 2016 р., N 51, ст. 833) викласти в такiй редакцiї:
8) частину першу статтi 7 Закону України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 23, ст. 158; 2016 р., N 4, ст. 40, N 51, ст. 833) доповнити пунктом 33 такого змiсту:
"33) виробництво ветеринарних препаратiв";
9) у Законi України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 48, ст. 483 iз наступними змiнами):
частину другу статтi 2 доповнити абзацом другим такого змiсту:
частину четверту статтi 41 доповнити абзацом третiм такого змiсту:
"Положення цiєї частини не застосовуються у разi надання в тимчасове користування потужностей, у тому числi їх частин, на якi видано експлуатацiйний дозвiл вiдповiдно до Закону України "Про основнi принципи та вимоги до безпечностi та якостi харчових продуктiв".
61. Установити, що тимчасово, на перiод до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Українi, Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати особливостi здiйснення державного контролю за дотриманням законодавства про харчовi продукти, корми, побiчнi продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин щодо вантажiв iз продуктами, живими тваринами, харчовими продуктами нетваринного походження та кормами нетваринного походження, що ввозяться (пересилаються) на митну територiю України.
(роздiл X доповнено пунктом 61 згiдно iз Законом України вiд 01.04.2022р. N 2173-IX) |
7. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом дев'яти мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону:
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
9. Країни, з яких продукти ввозилися (пересилалися) на митну територiю України протягом п'яти рокiв до дня набрання чинностi цим Законом, вносяться компетентним органом до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення (пересилання) вiдповiдних продуктiв та живих тварин на митну територiю України, без проведення передбаченого цим Законом державного контролю країн-експортерiв. Потужностi, з яких вiдповiднi продукти ввозилися (пересилалися) на митну територiю України протягом п'яти рокiв до дня набрання чинностi цим Законом, вносяться компетентним органом до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення (пересилання) продуктiв та живих тварин на митну територiю України, без проведення передбаченого цим Законом державного контролю потужностей, розташованих у країнах-експортерах, за умови що протягом зазначеного перiоду уповноваженим органом України не приймалися рiшення про заборону ввезення продуктiв, якi походять з таких потужностей.
(пункт 9 роздiлу X iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 04.02.2021р. N 1206-IX) |
10. Країни, з яких живi тварини ввозилися (пересилалися) на митну територiю України протягом двох рокiв до дня набрання чинностi цим Законом, вносяться компетентним органом до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення (пересилання) продуктiв та живих тварин на митну територiю України, без проведення передбаченого цим Законом державного контролю країн-експортерiв, за умови що ветеринарно-санiтарний статус вiдповiдних країн-експортерiв не погiршився протягом зазначеного строку. Потужностi, з яких вiдповiднi живi тварини ввозилися (пересилалися) на митну територiю України протягом двох рокiв до дня набрання чинностi цим Законом, вносяться компетентним органом до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення (пересилання) продуктiв та живих тварин на митну територiю України, без проведення передбаченого цим Законом державного контролю потужностей, розташованих у країнах-експортерах, за умови що протягом зазначеного перiоду уповноваженим органом України не приймалися рiшення про заборону ввезення живих тварин, якi походять з таких потужностей.
(роздiл X доповнено пунктом 10 згiдно iз Законом України вiд 04.02.2021р. N 1206-IX) | |
Президент України |
П. ПОРОШЕНКО |
м. Київ
18 травня 2017 року
N 2042-VIII