ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
27.12.2001 р. | N 3/14-6059-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
Для використання в практичнiй роботi надсилаємо Методичнi рекомендацiї щодо визначення митної вартостi транспортних засобiв.
Додаток: зазначене в електронному виглядi - 6 файлiв.
Заступник Голови Служби | О.ШЕЙКО |
МЕТОДИЧНI РЕКОМЕНДАЦIЇ
ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МИТНОЇ ВАРТОСТI ТРАНСПОРТНИХ
ЗАСОБIВ
Цi Методичнi рекомендацiї розроблено на пiдставi чинного законодавства України. Методичнi рекомендацiї призначенi для застосування посадовими особами митних органiв при здiйсненнi митного оформлення транспортних засобiв i забезпечення справляння в повному обсязi обов'язкових платежiв.
Термiни вживаються в цих Методичних рекомендацiях в такому значеннi:
транспортний засiб (далi - ТЗ) - автотранспортний засiб, що класифiкується за одним iз кодiв за УКТЗЕД: 8701, 8702, 8703, 8704, 8705;
базова комплектацiя ТЗ - комплектацiя ТЗ певним набором деталей, обладнанням та їх варiантами виконання, передбаченими заводом-виробником при випуску цiєї моделi ТЗ;
додаткова комплектацiя ТЗ - установлення на ТЗ за бажанням покупця додаткових деталей, обладнання;
виробник ТЗ - особа, фiрма або компанiя, вiдповiдальна за складання складових частин ТЗ в єдиний механiзм, придатний для використання, i за присвоєння iдентифiкацiйного номера;
декларант - юридична чи фiзична особа, яка здiйснює декларування ТЗ;
iдентифiкацiя - установлення вiдповiдностi параметрiв (моделi, року випуску, об'єму двигуна тощо) конкретного ТЗ даним виробника;
номернi вузли - кузови, шасi, iншi вузли, на якi при здiйсненнi митного оформлення видаються посвiдчення на реєстрацiю в органах Державної автомобiльної iнспекцiї Мiнiстерства внутрiшнiх справ України або в iнших реєстрацiйних органах i при замiнi яких реєстрацiйними органами в технiчних паспортах (свiдоцтвах про реєстрацiю) робиться вiдповiдна вiдмiтка;
митна вартiсть - цiна, що фактично сплачена або пiдлягає сплатi за ТЗ на момент перетину митного кордону України. При визначеннi митної вартостi до неї включаються цiна товару, зазначена в рахунку-фактурi, а також такi фактичнi витрати, якщо їх не включено до рахунку-фактури:
на транспортування, навантаження, вивантаження, перевантаження та страхування до пункту перетину митного кордону України;
комiсiйнi та брокерськi;
плату за використання об'єктiв iнтелектуальної власностi, що належить до цих ТЗ i повинна бути сплачена iмпортером (експортером) прямо чи побiчно як умова їх ввезення (вивезення);
об'єм двигуна (робочий) - сума робочих об'ємiв цилiндрiв двигуна, що являють собою об'єми, замкнутi мiж крайнiм верхнiм i крайнiм нижнiм положеннями поршнiв;
переобладнання - змiна типу або марки ТЗ, його призначення або параметрiв конструкцiї шляхом установлення кабiни, кузова або їх деталей, спецiального обладнання й агрегатiв, не передбачених нормативно-технiчною документацiєю на цей ТЗ;
VIN-код (Vehicle Identification Number) - iдентифiкацiйний номер транспортного засобу, який являє собою структуроване поєднання буквено-цифрових символiв, присвоюється виробником транспортного засобу з метою його iдентифiкацiї та наноситься на кузов ТЗ.
1. Загальнi положення
Положення цих Методичних рекомендацiй базуються на нормах:
Закону України вiд 05.02.92 N 2097-XII "Про Єдиний митний тариф";
Закону України вiд 07.12.2000 N 2134-III "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо регулювання ринку автомобiлiв в Українi";
Закону України вiд 13.09.2001 N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарiв та транспортних засобiв, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територiю України";
постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.10.98 N 1598 "Про затвердження Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України", зi змiнами та доповненнями;
наказу Держмитслужби України вiд 02.12.99 N 782 "Про затвердження Примiрного положення про вiддiл тарифiв та митної вартостi i Порядкiв його роботи", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 24.12.99 за N 911/4204;
наказу Держмитслужби України вiд 12.10.2001 N 664 "Про затвердження Порядку здiйснення митного контролю та митного оформлення окремих транспортних засобiв, що ввозяться громадянами на митну територiю України", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 14.11.2001 за N 949/6140;
а також на принципах Методики по визначенню вартостi транспортних засобiв, затвердженої наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.10.99 N 60/5.
Митне оформлення ТЗ проводиться вiдповiдно до технологiчної схеми митного оформлення, яка визначається Держмитслужбою України. При цьому митний огляд ТЗ та номерних вузлiв до нього проводиться вiдповiдно до встановленого порядку (наказ Держмитслужби України вiд 12.10.2001 N 664). Iдентифiкацiя ТЗ здiйснюється зi складанням Акта про проведення митного огляду транспортного засобу, форму якого встановлено наказом Держмитслужби України вiд 12.10.2001 N 664.
Митна вартiсть ТЗ заявляється декларантом вiдповiдно до встановленого порядку. Правильнiсть визначення митної вартостi перевiряється уповноваженою особою митного органу з метою справляння обов'язкових платежiв пiд час митного оформлення.
Визначення митної вартостi проводиться послiдовно на пiдставi вартостi, зазначеної в комерцiйних документах (рахунку-фактурi, iнвойсi, купчiй, довiдцi-рахунку тощо). Якщо митний орган має пiдстави для сумнiву в правильностi чи достовiрностi вiдомостей або документiв, поданих у пiдтвердження заявленої митної вартостi, то вiн може зажадати в декларанта додатковi вiдомостi, включаючи документи, якi свiдчать про те, що заявлена митна вартiсть являє собою цiну, яка фактично сплачена чи пiдлягає сплатi за ТЗ на момент перетину митного кордону України.
Якщо пiсля отримання такої iнформацiї чи за вiдсутностi вiдповiдi на запит митний орган усе ще має обґрунтованi сумнiви щодо заявленої митної вартостi, то остання визначається на пiдставi iнформацiї про цiни на iдентичнi чи подiбнi ТЗ, що дiють у провiдних країнах - експортерах цих ТЗ, яка мiститься в базi даних Держмитслужби України, каталогах i довiдниках, а також iнформацiї, отриманої в разi потреби вiд органiзацiй, що проводили експертизу ТЗ (згiдно з листом Держмитслужби України вiд 29.01.97 N 11/6-799).
Провiдними країнами-експортерами є:
Нiмеччина - для ТЗ європейських i японських виробникiв ТЗ, що експлуатуються в Європi;
США - для ТЗ американського ринку;
Росiйська Федерацiя - для ТЗ виробництва країн - членiв СНД.
Результати розрахункiв митної вартостi оформлюються за формою, установленою наказом Держмитслужби України вiд 02.12.99 N 782.
2. Iдентифiкацiя ТЗ
Визначення моделi ТЗ, року його виробництва, комплектацiї ТЗ, об'єму двигуна проводиться на основi даних заводу-виробника. Визначальним при цьому є VIN-код.
Змiст VIN-коду визначається за Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983.
VIN-код мiстить 17 символiв, умовно роздiлених на 3 частини, та складається з мiжнародного коду виробника (першi три символи), описової частини (четвертий - дев'ятий символи) i вказiвної частини (десятий - сiмнадцятий символи).
Мiжнародний код виробника означає країну та виробника ТЗ. Якщо вiн виробляє менше нiж 500 ТЗ на рiк, то третiй символ VIN-коду - "9", а виробник визначається з урахуванням наступних трьох символiв.
Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983 передбачено використання арабських цифр i великих букв латинського алфавiту, за винятком букв " I ", " О ", " Q ", як символiв VIN-коду.
VIN-коди можуть наноситися на незнiмнi деталi кузова або шасi та спецiальнi номернi таблички (шильдики).
Країни, якi не визнали Мiжнародний стандарт ISO 3779-1983 або визнали його з обмеженнями, можуть кодувати номери кузова або шасi вiдмiнно вiд рекомендацiй цього стандарту.
Iнформацiю про мiсця розташування VIN-кодiв i розшифровка позначень їх частин для ТЗ виробництва США, країн Європи, Японiї, Азiї наведено у вiдповiдному довiднику, iнформацiя про який мiститься у пунктi 1 додатку 6 до цих Методичних рекомендацiй.
При механiчних i корозiйних пошкодженнях, знищеннi VIN-коду, заводських табличок, номера двигуна ТЗ тощо iдентифiкацiя ТЗ та визначення митної вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, здiйснюються пiсля проведення експертного дослiдження цих VIN-коду й номера для встановлення їх автентичностi.
Дослiдження проводяться експертними органiзацiями, перелiк яких визначається Держмитслужбою України.
3. Визначення моделi ТЗ
Визначення моделi ТЗ проводиться на основi мiжнародного коду виробника й описової частини VIN-коду, а також реєстрацiйних документiв країни, з якої ввозиться цей ТЗ.
3.1. Визначення моделi на основi VIN-коду здiйснюється наступним чином:
1) визначається виробник ТЗ та країна його виробництва на пiдставi кодiв, якi мiстяться у мiжнародному кодi виробника;
2) з описової частини VIN-коду визначаються коди модельного року виробництва (крiм автомобiлiв "Ford", у описової частини VIN-коду яких мiститься iнформацiя про мiсяць та календарний рiк виробництва, зокрема, для автомобiлiв "Ford" європейського виробництва 11-та й 12-та позицiї VIN-коду вiдповiдають року i мiсяцю виробництва ТЗ), типу ТЗ, його конструкцiї, типу кузова, типу двигуна, конструкцiї приводу, робочого об'єму двигуна тощо.
Джерелом iнформацiї при iдентифiкацiї ТЗ є довiдники, каталоги та програмнi продукти, iнформацiю про якi наведено у пунктах 1, 3 та 4 додатку 6 до цих Методичних рекомендацiй.
Визначення моделi ТЗ також може бути проведено на основi програмних продуктiв "Расшифровка кодов VIN 2.05" (НАМИ. Росiя) та "VINAssist" (США).
Позначки у виглядi символiв "XL", "GL", "SL" "SRDT" тощо, що наносяться (прикрiплюються) на панелi кузовiв ТЗ, означають їх моделi й модифiкацiї та можуть сприяти iдентифiкацiї ТЗ, але не є визначальними у зв'язку з можливiстю їх замiни.
3.2. Визначення моделей легкових i вантажних ТЗ малої вантажопiдйомностi, що були в користуваннi й увозяться на митну територiю України з Нiмеччини, може проводитися на основi даних нiмецького технiчного паспорта (Fahrzeugbrief) i каталогiв, iнформацiю про якi наведено у пунктах 2, 5 та 6 додатку 6 до цих Методичних рекомендацiй.
4. Визначення року виробництва ТЗ
4.1. Рiк виробництва може бути модельним або календарним й визначається на пiдставi VIN-коду та/або свiдоцтва про реєстрацiю ТЗ.
У разi вiдсутностi свiдоцтва про реєстрацiю ТЗ, виданого в країнi першої реєстрацiї, дата початку користування визначається за VIN-кодом. При цьому датою початку користування вважається 1 сiчня року, зазначеного у VIN-кодi.
Визначення модельного року виробництва ТЗ здiйснюється на основi описової частини VIN-коду.
Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983 рекомендовано при кодуваннi модельного року виробництва ТЗ використання символiв, якi наводяться в додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй.
Календарний рiк визначається для автомобiлiв "Ford", у описової частини VIN-коду яких мiститься iнформацiя про мiсяць та календарний рiк виробництва, зокрема, для автомобiлiв "Ford" європейського виробництва 11-та й 12-та позицiї VIN-коду вiдповiдають року i мiсяцю виробництва ТЗ.
4.2. Календарний i модельний роки виробництва ТЗ можуть також визначатися за вказiвною частиною VIN-коду. При цьому календарний рiк визначається для автомобiлiв "Ford".
Згiдно з Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983 вказiвна частина (десятий - сiмнадцятий символи) VIN-коду вiдображає номер виробу (кузов) за порядком, при цьому останнi чотири знаки можуть бути представленi тiльки в цифровому виглядi.
Американськi й бiльшiсть європейських i азiатських виробникiв ТЗ кодують модельний рiк виробництва в 10-й позицiї VIN-коду.
Данi про вiдповiднiсть вказiвної частини VIN-коду модельному або календарному року виробництва ТЗ наводяться в збiрниках "Європа", "Азiя", "Америка" i вiдповiднiй програмi "Розшифровка кодiв VIN 2.05" (НАМИ, Росiя), або з даних заводу виробника.
Данi про рiк виробництва ТЗ вiдповiдно до вказiвної частини його VIN-коду можуть бути отриманi з ресурсiв мережi Iнтернет або з безпосереднiх даних заводiв-виробникiв чи їх офiцiйних представникiв. Данi про рiк виробництва ТЗ, отриманi з ресурсiв мережi Iнтернет, повиннi бути роздрукованi iз зазначенням дати отримання iнформацiї та абсолютної URL-адреси.
4.3. У разi вiдсутностi кодування модельного чи календарного року виробництва ТЗ за VIN-кодом за основу беруться данi, зазначенi в реєстрацiйних i технiчних документах (технiчний паспорт, свiдоцтво про реєстрацiю ТЗ, тощо) на ТЗ.
Календарною датою виробництва ТЗ вважається останнiй день року, що значиться у реєстрацiйних i технiчних документах на нього.
Дата початку користування (першої реєстрацiї) ТЗ, що був у користуваннi та ввозиться на митну територiю України, визначається вiдповiдно до свiдоцтва про його реєстрацiю в країнi-експортерi за даними технiчного паспорту. Ця дата або заноситься в спецiальну графу технiчного паспорта (наприклад, у нiмецькому технiчному паспортi - у графу 32), або як дата початку користування береться дата видачi вказаного технiчного паспорта (свiдоцтва про реєстрацiю ТЗ) на цей ТЗ.
4.4. Визначення року виробництва ТЗ за датами виготовлення його окремих деталей i номерних вузлiв неприпустиме через можливiсть їх замiни пiд час експлуатацiї або через можливi значнi розбiжностi мiж датами їх виготовлення та датою складання ТЗ. Цi дати можуть носити iнформативний характер тiльки в комплексi, якщо дата виготовлення окремих деталей, номерних вузлiв маркується у виглядi:
дня, мiсяця й року (наприклад, для ременiв безпеки, їх фiксаторiв); або
тижня й року на шинах, амортизаторах капотiв i кришок багажникiв, клемах акумулятора; або
календарного дня й року на амортизаторах капотiв i кришок багажникiв;
року виготовлення або останнiх цифр цього року на двигунах, пiдшипниках;
мiсяця й року виготовлення на склi, колiсних дисках, амортизацiйних стiйках пiдвiсок;
мiсяця, кварталу й року виготовлення на склi деяких виробникiв (наприклад, на склi фiрми "Hordis");
кварталу й року виготовлення на склi деяких виробникiв (наприклад, на склi фiрми "Sekurit").
Мiсяць виготовлення може зазначатися прописом (на ременях безпеки) або цифрами (на окремих ременях безпеки, колiсних дисках, амортизацiйних стiйках), або у виглядi умовного буквеного позначення, прийнятого заводом-виробником (на амортизацiйних стiйках, склi окремих виробникiв), або у виглядi умовних позначень - крапок, похилих рисок на склi.
Рiк виготовлення деталей та номерних вузлiв може наноситися повнiстю або однiєю останньою, чи двома останнiми цифрами року.
5. Визначення робочого об'єму двигуна ТЗ
5.1.Робочий об'єм двигуна може бути визначено на пiдставi описової частини VIN-коду, номеру двигуна, коду двигуна на блоцi цилiндрiв, а також шляхом безпосереднього вимiру об'єму масла чи повiтря, що витiсняються з одного цилiндра i проведення вiдповiдних розрахункiв в лабораторних умовах Науково-дослiдних iнститутiв (НДI) судових експертиз за спецiально розробленими методиками.
5.2. Коди типу двигуна та робочого об'єму двигуна мiстяться в описовiй частинi VIN-коду.
Данi про вiдповiднiсть символiв VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азiатського виробництва об'єму двигуна зазначаються у перiодичних довiдниках, iнформацiя про якi мiститься у пунктi 7 додатку 6 до цих Методичних рекомендацiй. Позицiї VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азiатського виробництва можуть бути визначенi за допомогою програми "AutoVIN"(Україна).
5.3. Номер двигуна наноситься в передбаченому виробником мiсцi, але його наявнiсть обов'язкова на блоцi цилiндрiв двигуна.
В окремих випадках код моделi двигуна зазначається окремо вiд його номера на блоцi цилiндрiв i наноситься на заводську табличку.
Робочий об'єм двигуна легкового, вантажного ТЗ i автобуса визначається на основi даних про модель двигуна, якi мiстяться в кодi двигуна, i, як правило, зазначаються на початку номера двигуна.
Данi про вiдповiднiсть коду моделi двигуна його об'єму наводяться в довiдниках, iнформацiя про якi мiститься у пунктi 1 та 2 додатку 6 до цих Методичних рекомендацiй, а також в програмному продуктi IОЦ СЕУ "Каталог двигунiв".
5.4. Робочий об'єм двигуна може бути визначений також шляхом безпосереднього вимiру об'єму масла чи повiтря, що витiсняються з одного цилiндра та проведення вiдповiдних розрахункiв. Проведення таких вимiрiв можливо лише в лабораторних умовах Науково-дослiдних iнститутiв (далi - НДI) судових експертиз за спецiально розробленими методиками.
6. Розрахунок митної вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України
6.1. Загальна формула для визначення митної вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України:
С = Сср х К х (1 ± Дс/100) ± Сдод ± Вд,
де: С - митна вартiсть ТЗ, що ввозиться на митну територiю України;
Сср - вартiсть ТЗ в країнi придбання або провiдних країнах-експортерах ТЗ, що ввозиться на митну територiю України;
Дс - коефiцiєнт збiльшення або зменшення вартостi, що залежить вiд умов зберiгання, експлуатацiї тощо (значення показника Дс наведено в додатку 2 до цих Методичних рекомендацiй);
Сдод - збiльшення або зменшення вартостi ТЗ, зумовлене його комплектацiєю, наявнiстю аварiйних пошкоджень чи замiною деталей;
K - коефiцiєнт коригування вартостi ТЗ у країнi придбання до його вартостi в провiдних країнах-експортерах. Для ТЗ, що ввозиться з країн Захiдної Європи, США й Росiї (ТЗ виробництва країн-членiв СНД), - значення приймаються рiвними 1.0. Для ТЗ, що ввозяться з країн Ближнього Сходу, Туреччини та країн Тихоокеанського регiону значення коефiцiєнта Дс приймаються рiвними 0.8;
Вд - транспортнi, навантажувальнi, вивантажувальнi, перевантажувальнi, страховi витрати до пункту перетину митного кордону України, комiсiйнi й брокерськi витрати, плата за використання об'єктiв iнтелектуальної власностi, якi належать до цього ТЗ i яка повинна бути оплачена iмпортером (експортером) прямо чи побiчно як умова його ввезення (вивезення) (Вд не розраховується, якщо ТЗ перетинає митний кордон України своїм ходом).
6.2. Вартiсть ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, у країнi придбання або провiдних країнах-експортерах визначаться за такою формулою:
Сср = Цсп х (1 ± Гк/100).
Цсп - це цiна ТЗ, що був в експлуатацiї протягом певного часу, згiдно iз довiдковою лiтературою. Вiдображає цiну ТЗ в країнi придбання або провiдних країнах-експортерах.
Джерелами iнформацiї значень Цсп для легкових, позашляхових, вантажних ТЗ малої вантажопiдйомностi (до 3,5 тонн) i мiкроавтобусiв, що ввозяться на митну територiю України є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Used Car Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довiдники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина) та довiдники "Super schwacke" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя);
для ТЗ виробництва країн-членiв СНД - довiдник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росiя).
Джерелами iнформацiї значень Цсп для вантажних автомобiлiв великої вантажопiдйомностi (понад 3,5 тонн), причiпного складу, мiкроавтобусiв, що ввозяться на митну територiю України, є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Travel Trailer Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довiдники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "Lastkraftwagen/Transporter" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "Nutzfahrzeuge" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя), довiдники "Red Book" видавництва "CAP Motor Research" (Англiя), довiдники "Trailer Tax" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя);
для ТЗ виробництва країн-членiв СНД довiдник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росiя).
Джерелами iнформацiї значень Цсп для мототехнiки, що ввозиться на митну територiю України є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Motorcycle Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "PKW-Zweirad" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "Zweirad" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя).
Джерелами iнформацiї значень Цсп для сiльськогосподарської, будiвельної технiки американських, європейських i японських автовиробникiв, що експлуатувалась у Європi та ввозиться на митну територiю України є довiдники "Landmaschinen" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя).
Гк - це коефiцiєнт коригування вартостi ТЗ залежно вiд величини його пробiгу.
6.3. При виборi значення Цсп за довiдковою лiтературою, потрiбно брати як вихiднi данi значення, що вiдповiдають вартостi ТЗ при прийняттi їх на реалiзацiю спецiалiзованими органiзацiями в країнi їх придбання або провiдних країнах-експортерах. Таке значення є мiнiмально можливим для цього ТЗ.
Використання довiдкової лiтератури передбачає посилання на конкретнi її сторiнки, а також наявнiсть в особи, яка здiйснює розрахунок вартостi ТЗ i його складових частин на пiдставi зарубiжних джерел iнформацiї, перекладу тексту iнструкцiї про правильнiсть її застосування.
Пояснення до деяких довiдникiв та каталогiв, що мiстять данi, потрiбнi для розрахунку митної вартостi ТЗ, наведено в додатку 3 до цих Методичних рекомендацiй.
При визначеннi вартостi ТЗ, що були в експлуатацiї, нових ТЗ допускається використання ресурсiв мережi Iнтернет, з обов'язковим роздрукуванням отриманої iнформацiї, та зазначенням дати її отримання й абсолютної URL-адреси.
Коефiцiєнт коригування вартостi ТЗ залежно вiд величини його пробiгу Гк розраховується з урахуванням фактичного й нормативного пробiгiв на основi рекомендацiй, наведених у довiднику, який застосовується як джерело даних про вартiсть ТЗ.
Показник Гк не розраховується для причiпного складу, будiвельної та сiльськогосподарської технiки.
6.4. Якщо ТЗ ввозиться з країни, що не є провiдною країною-експортером, то найбiльш прiоритет надається довiдковим даним, якi вiдображають вартiсть цього ТЗ у країнi його придбання.
У цьому разi значення коефiцiєнта Дс дорiвнює 1.0, а коригування вiдповiдно до величини пробiгу Гк не розраховується.
Аналогiчний пiдхiд застосовується й у тому разi, коли ТЗ вивозиться з країни-експортера, якщо цей ТЗ не є характерним товаром для її експорту (наприклад, при ввезеннi з Росiї на митну територiю України ТЗ захiдноєвропейського виробництва).
6.5. Якщо при вивезеннi ТЗ iз країни-експортера передбачено виплату податку на додану вартiсть, то це враховується при обчисленнi величини Цсп тiльки за умови подання декларантом вiдповiдного документа.
6.6. Вартiсть автобусiв, спецiальних i спецiалiзованих ТЗ, причiпного складу, будiвельної та сiльськогосподарської технiки, що ввозяться на митну територiю України, у країнi придбання або провiдних країнах-експортерах визначається за такою формулою:
Сср = Цн х Кпр х Г/100 х (1 ± Гк/100),
де: Цн - цiна нового ТЗ у країнi придбання або провiдних країнах-експортерах, згiдно з довiдковою лiтературою;
Кпр - коефiцiєнт приведення цiни вiдповiдно до моделей i модифiкацiй ТЗ, знятих з виробництва. Коефiцiєнт приведення являє собою вiдношення цiни ТЗ, знятого з виробництва, до цiни базової моделi, що випускається в той же час. Значення Кпр для окремих ТЗ виробництва країн-членiв СНД наведено в додатку 4 до цих Методичних рекомендацiй;
Г - процентний показник середньої ринкової вартостi ТЗ.
Процентний показник середньої ринкової вартостi ТЗ є змiнною величиною, яка залежить вiд строку експлуатацiї та являє собою розрахункову процентну складову вартостi ТЗ, що був в експлуатацiї, вiдносно вартостi нового ТЗ.
Показник Г визначається для ТЗ при їх нормативному пробiгу, вiдповiдно до нижченаведеної формули i не враховує дiйсного технiчного стану ТЗ:
Г = (Цсп х 100)/ Цн
Усередненi значення показника Г для ТЗ категорiй, зазначених у цьому пiдпунктi, наведено в додатку 5 до цих Методичних рекомендацiй.
7. Розрахунок вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України залежно вiд їх технiчного стану й умов експлуатацiї
Розрахунок вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України, здiйснюється за нижченаведеними пiдпунктами, незалежно вiд країни придбання ТЗ.
7.1. Пiдставою для збiльшення (зменшення) вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, в залежностi вiд умов його експлуатацiї в країнi придбання, є документальне пiдтвердження таких умов, наприклад, вiдображення в реєстрацiйних документах декiлькох володiльцiв ТЗ, факту експлуатацiї ТЗ в умовах швидкої допомоги, таксi тощо.
Пiдставою також можуть бути результати iнструментального контролю ТЗ в умовах НДI судових експертиз або контролю за допомогою приладiв, що є в розпорядженнi експерта-автотоварознавця, наприклад, установлення слiдiв вiдновлювального ремонту.
7.2 Коригування вартостi ТЗ залежно вiд умов його зберiгання, експлуатацiї тощо (Дс) проводиться на основi даних наведених у додатку 2 до цих Методичних рекомендацiй.
Особливiстю цього коригування для ТЗ, що ввозяться на митну територiю України є:
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок не проходження технiчного огляду;
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок його iнтенсивної експлуатацiї;
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок його забарвлення в кольори, що не користуються попитом;
сумарне значення проценту зниження вартостi ТЗ внаслiдок його корозiйних пошкоджень, якi наведенi у додатку 2 до цих Методичних рекомендацiй не може перевищувати 15%.
8. Розрахунок вартостi ТЗ з урахуванням додаткової комплектацiї, або її вiдсутностi
8.1. Джерелом iнформацiї базової комплектацiї ТЗ є данi заводу-виробника. Цi данi наведено в довiдниках, iнформацiя про якi мiститься в пунктах 8, 9 та 10 додатку 6 до цих методичних рекомендацiй. У електронному виглядi данi базової комплектацiї ТЗ наводяться в програмних продуктах компанiї "ADAC" (Нiмеччина), DERGROSSE DAT (Нiмеччина).
Розрахунок вартостi ТЗ здiйснюється з урахуванням додаткової комплектацiї, або її вiдсутностi. При цьому визначається перелiк додаткового обладнання (чи його вiдсутнiсть) та здiйснюється коригування вартостi ТЗ за допомогою таблицi, що наведена в каталогах "Super Schwake" "Code-Numern und Zuschlage fur Ausstattungen".
Комплектацiя ТЗ може бути вказана в угодi купiвлi-продажу (купчiй) ТЗ та в технiчному паспортi.
8.2. Наявнiсть додаткової комплектацiї (або її вiдсутнiсть) зазначається уповноваженою особою митного органу, яка здiйснювала огляд ТЗ та його iдентифiкацiю в Актi про проведення митного огляду транспортного засобу.
З метою визначення вартостi ТЗ наявнiсть додаткової комплектацiї порiвнюється з наявнiстю додаткового обладнання базової моделi ТЗ (базова комплектацiя).
Додаткове збiльшення (зменшення) вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, в залежностi вiд його комплектностi, оновлення деталей, аварiйних пошкоджень (С дод), визначається за формулою:
С дод = Св1 + Св2 - ( Свр +ВТВ),
де: Св1 - збiльшення вартостi ТЗ при оновленнi (замiнi) його деталей;
Св2- збiльшення вартостi внаслiдок установлення додаткового обладнання ТЗ;
Свр - вартiсть необхiдного вiдновного ремонту;
ВТВ - втрата товарної вартостi ТЗ.
Показник ВТВ розраховується вiдповiдно до пункту 4.2 наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.10.99 N 60/5 "Про затвердження Положення про порядок проведення судової автотоварознавчої експертизи транспортних засобiв та Науково-методичних рекомендацiй з питань проведення автотоварознавчої оцiнки транспортних засобiв" й додатку 2 до неї.
8.3. Пiдставою для зниження вартостi ТЗ внаслiдок його аварiйного пошкодження або розукомплектування, є обов'язкове пiдтвердження даного факту в супровiдних документах пiд час перетину митного кордону України (документах на придбання ТЗ, або довiдцi полiцiї про дорожньо-транспортну пригоду (далi - ДТП) при перемiщеннi його до митного кордону України), в сукупностi iз зафiксованими даними технiчного стану ТЗ в Актi про проведення митного огляду транспортного засобу.
При проведеннi зазначеного розрахунку, обов'язковою є наявнiсть фотографiй пошкодженого ТЗ, якi на зворотному боцi засвiдчуються особовою номерною печаткою уповноваженої особи митного органу, що здiйснює митне оформлення цього ТЗ.
У разi вiдсутностi однiєї з зазначених у цьому пунктi умов показник вартостi необхiдного вiдновного ремонту (Свр) не розраховується.
8.4. Збiльшення вартостi ТЗ у разi замiни його деталей на новi (Св1) здiйснюється тiльки за наявностi вiдповiдних даних, зафiксованих в реєстрацiйних або iнших супровiдних документах.
Величина Св1 визначається за формулою:
m | ||
Св1 = | S | Цi[(Гi-Г)/100], |
i=1 |
де: Цi - цiна i-ї замiненої деталi, вузла чи агрегату;
Гi - процентний показник середньої ринкової вартостi i-ї замiненої деталi, агрегату, вузла на момент перетину митного кордону України;
m - кiлькiсть замiнених деталей.
Вартiсть додаткового обладнання ТЗ в залежностi вiд його наявностi або вiдсутностi може бути врахована тiльки пiсля порiвняльного аналiзу опцiй, що є на ТЗ i тих, якi передбаченi базовою комплектацiєю. При цьому необхiдно визначити дату його установки на ТЗ.
Розрахунок вартостi додаткового обладнання (Св2) здiйснюється на пiдставi рекомендацiй, викладених в довiдковiй лiтературi, що є джерелом визначення вартостi ТЗ.
У разi вiдсутностi в довiдковiй лiтературi рекомендацiй щодо коригування вартостi ТЗ в залежностi вiд його фактичної комплектацiї, вартiсть ТЗ коригується за формулою:
Св2 = Цоб х 0,92Т,
де: Цоб - цiна нового обладнання;
Т - термiн експлуатацiї установленого обладнання.
У разi, якщо немає можливостi визначити дату установки додаткового обладнання, розрахунок його вартостi проводиться з урахуванням строку експлуатацiї, який дорiвнює строку експлуатацiї ТЗ. У даному випадку пiд строком експлуатацiї розумiється перiод часу з моменту виготовлення ТЗ до заданого моменту, а для встановленого додаткового обладнання - дата його установки на ТЗ.
9. Розрахунок митної вартостi пошкодженого ТЗ
Визначення митної вартостi ТЗ пiсля ДТП здiйснюється лише у випадках, якщо дане ДТП вiдбулось до моменту перетину митного кордону України i є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у Актi про проведення митного огляду транспортного засобу та наявностi висновку експертних органiзацiй, перелiк яких наведений в листi Держмитслужби України вiд 29.01.97 N 11/6-799 .
При визначеннi митної вартостi ТЗ представленого в аварiйному або розукомплектованому станi, його вартiсть зменшується на вартiсть вiдновлювального ремонту i втрату товарної вартостi (Свр + ВТВ). При цьому вартiсть ремонтних робiт проведених на територiї України вiд вартостi ТЗ не вiднiмається. Також показник ВТВ не враховується у випадках, якi наведенi у пунктi 4.2 наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.10.99 N 60/5 "Про затвердження Положення про порядок проведення судової автотоварознавчої експертизи транспортних засобiв та Науково-методичних рекомендацiй з питань проведення автотоварознавчої оцiнки транспортних засобiв" .
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |