УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про систему заходiв щодо усунення причин та умов, якi сприяють злочинним проявам i корупцiї

Iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента
N 266/2004 вiд 03.03.2004

     Враховуючи стан справ, що склався у сферi боротьби з органiзованою злочиннiстю i корупцiєю, та з метою бiльш ефективного забезпечення захисту громадян вiд злочинних посягань, запобiгання втратам держави i суспiльства вiд дiй правопорушникiв, рiшучого усунення ганебних явищ, якi гальмують розвиток економiки, становлення ринкових вiдносин i формування громадянського суспiльства, сприяють створенню негативного iмiджу України за її межами, а також дальшого удосконалення дiяльностi правоохоронних, iнших органiв щодо подолання злочинностi i корупцiї та за результатами Всеукраїнської наради з проблем боротьби з органiзованою злочиннiстю i корупцiєю та захисту прав людини, яка вiдбулась 29 сiчня 2004 року, постановляю:

     1. Визначити прiоритетними напрямами дiяльностi державних органiв, насамперед правоохоронних органiв, забезпечення захисту прав i свобод громадян вiд злочинних посягань, особливо у сферах реалiзацiї права власностi, пiдприємницької дiяльностi, фiнансових, соцiально-трудових вiдносин, споживання, а також усунення соцiально-економiчних причин i умов, що сприяють злочинностi та корупцiї.

     2. Затвердити Заходи щодо усунення причин та умов, якi сприяють злочинним проявам i корупцiї (додаються), що випливають з пропозицiй, висловлених учасниками Всеукраїнської наради.

     3. Контроль за виконанням цього Указу покласти на Раду нацiональної безпеки i оборони України.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
9 лютого 2004 року
N 175/2004

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 9 лютого 2004 року N 175/2004

ЗАХОДИ
щодо усунення причин та умов, якi сприяють злочинним проявам i корупцiї

     I. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     1. До 1 березня 2004 року:

     а) проаналiзувати причини невiдповiдностi надходження доходiв до бюджету України динамiцi основних макропоказникiв економiчного i соцiального розвитку України, якi закладалися пiд час формування Державного бюджету України на 2003 рiк, та вжити заходiв щодо недопущення такої невiдповiдностi у 2004 роцi;

     б) опрацювати та внести в установленому порядку пропозицiї щодо запровадження граничних рiвнiв комерцiйної (торговельної) надбавки або комiсiйної винагороди для посередникiв, якi займаються збутом продукцiї суб'єктiв господарювання державного сектора економiки, а також iндикативних цiн на сировину та матерiали, якi постачаються такими суб'єктами господарювання;

     в) внести у зв'язку з незадовiльним станом захисту iнтересiв держави в частинi недопущення знецiнення державного майна пропозицiї про доцiльнiсть дальшого iснування державної акцiонерної компанiї "Укррудпром";

     г) вишукати кошти для погашення заборгованостi з вiдшкодування в установленому порядку шкоди, завданої громадянам незаконними дiями органiв дiзнання, досудового слiдства, прокуратури i суду;

     д) проаналiзувати причини невиконання Указу Президента України вiд 10 вересня 2002 року N 813 "Про деякi заходи щодо регулювання лотерейної дiяльностi" та з урахуванням результатiв цього аналiзу вжити адекватних заходiв щодо забезпечення запровадження державної монополiї на випуск i проведення лотерей;

     е) розглянути за участю Генеральної прокуратури України питання щодо доцiльностi заборони здiйснення пожертв та благодiйних внескiв до фондiв, iнших органiзацiй, якi створено для пiдтримки дiяльностi правоохоронних органiв, органiв виконавчої влади, вiд суб'єктiв господарської дiяльностi, якi протягом останнiх трьох рокiв зверталися до цих органiв, одержували вiд них державнi, в тому числi управлiнськi, послуги, та поiнформувати про результати розгляду;

     є) затвердити порядок утилiзацiї алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, непридатних до споживання, передбачивши участь у вирiшеннi питань утилiзацiї спецiально створених комiсiй з представникiв Державної податкової адмiнiстрацiї України, Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики, мiсцевих органiв самоврядування, склад яких постiйно оновлюється;

     ж) запровадити порядок, за яким транспортування спирту етилового, коньячного i плодового здiйснюється за обов'язковим попереднiм iнформуванням органiв державної податкової служби та у супроводженнi її представникiв;

     з) вжити заходiв до прискорення прийняття закону про запровадження акцизних складiв i забезпечення оптової торгiвлi алкогольними напоями виключно через такi склади;

     й) опрацювати питання посилення вiдповiдальностi за незаконне виготовлення, зберiгання i збут алкогольних напоїв, тютюнових виробiв та iнших пiдакцизних товарiв та в разi необхiдностi розробити i подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про внесення вiдповiдних змiн до Кримiнального кодексу України;

     i) розглянути питання про запровадження iнституту уповноважених Президента України з питань захисту прав пiдприємцiв та за результатами розгляду внести вiдповiднi пропозицiї;

     ї) забезпечити здiйснення заходiв щодо посилення внутрiвiдомчого контролю за вiдкритiстю i прозорiстю в роботi органiв виконавчої влади, усунення причин та умов, що сприяють вчиненню корупцiйних дiянь та iнших правопорушень, пов'язаних iз корупцiєю, а також розробити вiдповiднi рекомендацiї для органiв мiсцевого самоврядування.

     2. До 1 квiтня 2004 року:

     а) здiйснити заходи щодо розв'язання проблеми накопичення дебiторської i кредиторської заборгованостi мiж суб'єктами господарювання, недопущення її зростання, запровадження обов'язкових зустрiчних звiрок сум такої заборгованостi та встановлення санкцiй за порушення строкiв розрахункiв;

     б) вжити заходiв до прискорення прийняття законiв:

     про порядок збiльшення статутного фонду господарюючих суб'єктiв, у яких державна частка перевищує п'ятдесят вiдсоткiв чи становить величину, яка забезпечує державi право вирiшального впливу на господарську дiяльнiсть цих суб'єктiв, передбачивши механiзми захисту iнтересiв держави, недопущення розмивання державної частки у статутному фондi таких суб'єктiв;

     про внесення змiн до деяких законiв України щодо угод купiвлi-продажу цiнних паперiв вiдкритих акцiонерних товариств (реєстрацiйний N 2247);

     в) забезпечити вилучення та збереження цiлiсностi державних пакетiв акцiй, переданих до статутного фонду вiдкритого акцiонерного товариства "Лiзингова компанiя "Украгромашiнвест", а також наступну органiзацiю вiдкритих конкурсiв з приватизацiї зазначених пакетiв акцiй стратегiчними iнвесторами пiд зобов'язання забезпечення повного завантаження виробничих потужностей пiдприємств сiльськогосподарського машинобудування, налагодження виробництва нових видiв технiки iз впровадженням сучасних ресурсо- та енергозберiгаючих технологiй;

     г) пiдготувати пропозицiї з удосконалення механiзму детiнiзацiї ринку цiнних паперiв, здiйснення розрахункiв за угодами з цiнними паперами, укладеними в Українi, в тому числi у Нацiональнiй депозитарнiй системi;

     д) внести пропозицiї щодо посилення ролi Академiї мунiципального управлiння в системi пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв для органiв мiсцевого самоврядування;

     е) запровадити систему непрямих методiв контролю за обiгом алкогольних напоїв i тютюнових виробiв на основi iнформацiї про використання сировини, електроенергiї, води, етикеток, тари, пробкових матерiалiв, захисних елементiв тощо;

     є) розглянути питання щодо вдосконалення системи видачi нарядiв на спирт, у тому числi на експорт, та доцiльнiсть поширення її на операцiї з реалiзацiї високооктанових кисневмiсних добавок;

     ж) опрацювати механiзми виведення з експлуатацiї потужностей державних пiдприємств з виробництва спирту, якi є збитковими або не використовують вiдповiднi потужностi;

     з) забезпечити проведення атестацiї керiвникiв державних пiдприємств спиртової, лiкеро-горiлчаної, виноробної промисловостi та за результатами атестацiї вжити заходiв щодо замiщення керiвникiв цих пiдприємств фахiвцями, якi мають практичний досвiд роботи у вiдповiдних галузях;

     и) вжити заходiв щодо вдосконалення справляння акцизного збору, зокрема деталiзацiї реквiзитiв акцизних марок, насамперед за номенклатурою виробiв, мiцнiстю алкогольних напоїв та даними про виробника, з вклеюванням їх пiд захиснi оболонки пляшки;

     i) органiзувати комплекснi перевiрки виконання Указу Президента України вiд 15 липня 2000 року N 906 "Про заходи щодо забезпечення пiдтримки та дальшого розвитку пiдприємницької дiяльностi" i вiдповiдного доручення Президента України Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями, центральними органами виконавчої влади i за результатами перевiрок вжити необхiдних заходiв;

     ї) запровадити державне приймання марок акцизного збору для алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, а також голографiчних елементiв, що використовуються для захисту документiв i товарiв, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України; вжити заходiв щодо створення на пiдприємствах, якi виготовляють цю продукцiю, вiддiлiв технiчного контролю якостi;

     и) провести всеукраїнську нараду з питань пiдвищення якостi продукцiї, на якiй опрацювати механiзми стимулювання вдосконалення систем управлiння якiстю та безпекою продукцiї вiдповiдно до мiжнародних стандартiв, у тому числi на пiдприємствах спиртової, лiкеро-горiлчаної та тютюнової промисловостi;

     к) розглянути питання посилення контролю за цiльовим використанням спирту шляхом запровадження фiнансових гарантiй, якi пiдтверджують зобов'язання суб'єктiв господарювання, що отримують спирт для переробки на iншу пiдакцизну продукцiю, сплатити суми акцизного збору, розрахованi за ставками для цiєї продукцiї.

     3. До 1 травня 2004 року вивчити питання забезпечення об'єктивностi i спрощення вiдомчої оперативної звiтностi з питань злочинiв, податкових правопорушень та зловживань, порушень у сферi майнових i земельних вiдносин тощо i можливостi переведення її на засади єдиної статистичної звiтностi з передачею окремих функцiй у цiй сферi Державному комiтету статистики України.

     4. До 1 червня 2004 року:

     а) забезпечити запровадження єдиної державної системи облiку виробництва, транспортування, зберiгання, оптової та роздрiбної торгiвлi алкогольними напоями, здiйснити заходи щодо створення спецiалiзованої системи роздрiбної торгiвлi алкогольними напоями i тютюновими виробами;

     б) розробити на пiдставi функцiонального обстеження органiв виконавчої влади та з урахуванням європейського i свiтового досвiду заходи щодо звiльнення державних органiв вiд виконання функцiй, що мають допомiжний характер, пов'язанi з наданням послуг у сферi реєстрацiї, лiцензування, наданням дозволiв суб'єктам господарювання тощо, передбачивши поступову передачу таких функцiй вiдповiдним недержавним органiзацiям, створеним у встановленому порядку;

     в) вдосконалити механiзм:

     - перевiрки достовiрностi вiдомостей про те, що претендент на посаду державного службовця та посадової особи органу мiсцевого самоврядування не є керiвником комерцiйних структур;

     - вилучення алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, що були незаконно виробленi чи перебували в незаконному обiгу, їх знищення, передачi на промислову переробку, а в разi можливостi - подальшого їх використання на задоволення потреб держави;

     - фiнансування заходiв щодо екстрадицiї в Україну злочинцiв, затриманих на територiї iноземних держав, що не мають спiльного державного кордону з Україною та не є членами СНД;

     г) розглянути питання щодо створення за рахунок бюджетних та iнших коштiв спецiальних служб i фондiв допомоги потерпiлим вiд злочинiв i за результатами такого розгляду вжити вiдповiдних заходiв;

     д) пiдготувати та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроекти:

     про регламент вiдносин органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування та пiдприємцiв щодо започаткування i здiйснення пiдприємницької дiяльностi, в тому числi за участю iноземних iнвесторiв, та про державнi, в тому числi управлiнськi, послуги, що надаються суб'єктам пiдприємницької дiяльностi та громадянам органами виконавчої влади (до 1 липня 2004 року), передбачивши в законопроектах повноваження та вiдповiдальнiсть органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування;

     про господарську дiяльнiсть з посередництва у працевлаштуваннi на роботу за кордоном;

     про кримiнологiчну експертизу проектiв нормативно-правових актiв;

     про встановлення до 2010 року мораторiю на будiвництво державних пiдприємств з виробництва спирту;

     про внесення змiн до Законiв України:

     - "Про державне регулювання виробництва i обiгу спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробiв" щодо пiдвищення вимог до суб'єктiв господарювання при видачi їм лiцензiй на виробництво, оптову i роздрiбну торгiвлю спиртом, алкогольними напоями i тютюновими виробами, а також щодо анулювання таких лiцензiй у разi порушення їх власниками лiцензiйних вимог (до 1 квiтня 2004 року);

     - "Про статус народного депутата України" та "Про державну службу" щодо заборони народним депутатам України i державним службовцям використовувати свiй статус для власної вигоди, вигоди членiв їх сiмей або третiх осiб;

     - "Про правовий режим територiї, що зазнала радiоактивного забруднення внаслiдок Чорнобильської катастрофи" щодо усунення колiзiй у законодавствi, якi використовуються суб'єктами господарювання для ухилення вiд сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) до бюджетiв i державних цiльових фондiв;

     - "Про податок на додану вартiсть" щодо вдосконалення процедур адмiнiстрування податку на додану вартiсть, визначення механiзмiв, що перешкоджали б використанню фiктивних пiдприємств для незаконного вiдшкодування з Державного бюджету України сум цього податку, а також щодо запровадження спецiальних рахункiв для контролю за надходженням та вiдшкодуванням сум податку;

     - "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти" щодо запровадження механiзмiв, якi б виключали можливiсть зловживань пiд час закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;

     - "Про органiзацiйно-правовi основи боротьби з органiзованою злочиннiстю" та "Про комiтети Верховної Ради України" щодо приведення їх положень у вiдповiднiсть iз Конституцiєю України;

     - "Про боротьбу з корупцiєю" щодо уточнення перелiку суб'єктiв корупцiйних дiянь, понять корупцiї та корупцiйного дiяння, особи, уповноваженої на виконання функцiй держави;

     про внесення змiн до Кримiнального кодексу України щодо встановлення кримiнальної вiдповiдальностi за самовiльне зайняття земельних дiлянок;

     е) пiдготувати пропозицiї про внесення змiн до законодавства про державну службу, службу в органах мiсцевого самоврядування, боротьбу з корупцiєю щодо запровадження громадського контролю за дiяльнiстю органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, удосконалення засад притягнення до вiдповiдальностi за корупцiйнi дiяння або iншi правопорушення, пов'язанi з корупцiєю, передбачивши, зокрема, виключення дiй чи бездiяльностi, якi не становлять суспiльної небезпеки, з числа правопорушень, за якi передбачено адмiнiстративну, кримiнальну вiдповiдальнiсть;

     є) пiдготувати пропозицiї про внесення змiн до законодавства щодо порядку виробництва спиртовмiсної продукцiї на давальницьких умовах для нерезидентiв;

     ж) розробити проекти та затвердити державнi програми щодо:

     - соцiальної адаптацiї осiб, звiльнених з мiсць позбавлення волi;

     - забезпечення захисту прав та iнтересiв громадян України, якi виїжджають за кордон, у тому числi для працевлаштування за кордоном, насамперед жiнок, а також дiтей, яких усиновлено iноземцями, передбачивши, зокрема, проведення заходiв щодо виявлення структур, якi пiд приводом надання послуг у сферi працевлаштування, туризму тощо причетнi до торгiвлi людьми;

     з) вжити за участю Нацiонального банку України в установленому порядку комплекс заходiв щодо припинення здiйснення поза установами банкiв готiвкових платежiв за грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських вiдносинах, у тому числi щодо прискорення впровадження Нацiональної системи масових електронних платежiв, термiналiв для обслуговування платiжних карток у роздрiбнiй торгiвлi, а також на пiдприємствах, в установах, органiзацiях;

     и) забезпечити запровадження порядку виробництва спирту етилового, коньячного i плодового за замовленнями споживачiв, передбачивши вiдпуск спирту за умови попередньої оплати або надання фiнансових гарантiй;

     i) вжити заходiв до стимулювання вiтчизняного виробництва лабораторного обладнання для експрес-аналiзу якостi алкогольних напоїв та тютюнових виробiв.

     II. Кабiнету Мiнiстрiв України, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласним, Київськiй та Севастопольськiй мiським державним адмiнiстрацiям:

     а) вжити протягом першого пiврiччя 2004 року невiдкладних заходiв щодо погашення у 2004 роцi заборгованостi з виплати заробiтної плати, забезпечити притягнення до вiдповiдальностi винних осiб;

     б) забезпечувати повне iнформування населення через мiсцевi засоби масової iнформацiї про виявленi випадки нелегального виробництва алкогольних напоїв та тютюнових виробiв, оптової та роздрiбної торгiвлi з порушенням законодавства, в тому числi фальсифiкованою продукцiєю.

     III. Мiнiстерству фiнансiв України разом iз Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Головним контрольно-ревiзiйним управлiнням України, Мiнiстерством юстицiї України узагальнити мiжнародну практику вiдшкодування державою збиткiв, у тому числi необгрунтованих втрат, завданих суб'єктам пiдприємницької дiяльностi та громадянам незаконними рiшеннями, дiями, бездiяльнiстю органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, їх посадових i службових осiб, та до 1 липня 2004 року пiдготувати i внести в установленому порядку вiдповiднi пропозицiї.

     IV. Головному контрольно-ревiзiйному управлiнню України провести до 1 березня 2004 року разом iз Мiнiстерством фiнансiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України перевiрку повноти i достовiрностi утилiзацiї технологiчного браку пiд час виробництва марок акцизного збору для алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, вжити заходiв щодо недопущення використання такого браку для маркування алкогольних напоїв i тютюнових виробiв.

     V. Мiнiстерству внутрiшнiх справ України:

     1. Проаналiзувати до 1 квiтня 2004 року разом iз Мiнiстерством фiнансiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України причини невiдповiдностi обсягiв надходжень податку з власникiв транспортних засобiв та iнших самохiдних машин i механiзмiв кiлькостi таких транспортних засобiв, ужити в установленому порядку заходiв щодо вдосконалення порядку реєстрацiї транспортних засобiв та адмiнiстрування податку з власникiв транспортних засобiв та iнших самохiдних машин i механiзмiв.

     2. Постiйно:

     а) продовжувати разом зi Службою безпеки України, Адмiнiстрацiєю Державної прикордонної служби України, Державним комiтетом України у справах нацiональностей та мiграцiї проведення з вiдповiдними службами iноземних держав спецiальних скоординованих заходiв, спрямованих на знешкодження мiжнародних органiзованих злочинних угруповань, насамперед тих, якi дiють у сферi незаконного обiгу зброї, наркотичних засобiв, а також торгiвлi людьми та нелегальної мiграцiї;

     б) забезпечувати разом зi Службою безпеки України, Державною митною службою України, Адмiнiстрацiєю Державної прикордонної служби України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України системну роботу з виявлення працiвникiв правоохоронних органiв, якi сприяють нелегальнiй мiграцiї, контрабандi, незаконному обiгу наркотикiв, зброї та вибухiвки;

     в) забезпечувати разом зi Службою безпеки України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України проведення в регiонах спiльних спецiальних операцiй з виявлення нелегального виробництва алкогольних напоїв, випадкiв оптової та роздрiбної торгiвлi фальсифiкованими алкогольними напоями та тютюновими виробами iз залученням до таких операцiй працiвникiв правоохоронних органiв з iнших регiонiв.

     VI. Мiнiстерству економiки та з питань європейської iнтеграцiї України:

     1. Вжити до 1 квiтня 2004 року разом iз Мiнiстерством палива та енергетики України, Державною митною службою України, Нацiональною комiсiєю регулювання електроенергетики України заходiв щодо обмеження вивезення дефiцитних для вiтчизняної промисловостi видiв сировини та палива, зменшення втрат економiки вiд цiнових диспропорцiй у сферi експорту та iмпорту вугiлля та коксу.

     2. Вжити до 1 травня 2004 року разом з Антимонопольним комiтетом України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України, Державним комiтетом статистики України заходiв щодо запобiгання фiктивнiй збитковостi суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють дiяльнiсть у потенцiйно прибуткових секторах економiки (готельний, ресторанний, туристичний бiзнес, торгiвля, надання консалтингових послуг тощо), та щодо посилення контролю за додержанням законодавства в їх дiяльностi.

     3. До 1 червня 2004 року разом iз Мiнiстерством фiнансiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України, Державним комiтетом України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики:

     а) опрацювати механiзми запобiгання використанню тiньових схем реалiзацiї продукцiї, в тому числi шляхом запровадження обов'язкових зустрiчних звiрок рахункiв оптових та роздрiбних торговцiв;

     б) проаналiзувати практику здiйснення контролю у сферi торгiвлi, зокрема щодо захисту прав споживачiв, через мережу Iнтернет, телефоном тощо, та за наслiдками такого аналiзу внести пропозицiї щодо забезпечення захисту прав споживачiв у цiй сферi, повноти сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) до бюджетiв та державних цiльових фондiв суб'єктами пiдприємництва, що надають такi послуги.

     4. Вжити протягом 2004 року разом iз Фондом державного майна України, Службою безпеки України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України, Мiнiстерством фiнансiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України за участю Генеральної прокуратури України Заходiв щодо законодавчого визначення статусу пiдприємств, що мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави, внормування їх дiяльностi, а також дiяльностi пiдприємств, що займають монопольне становище на ринку, насамперед пiдприємств нафтопереробної, енергетичної, металургiйної, хiмiчної, нафтохiмiчної галузей, зернозберiгаючих та зернопереробних пiдприємств; здiйснювати заходи, спрямованi на припинення зловживань у процесi приватизацiї пiдприємств, якi мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави та недопущення придбання контрольних пакетiв акцiй цих пiдприємств за рахунок доходiв, одержаних злочинним шляхом.

     VII. Державнiй податковiй адмiнiстрацiї України:

     1. До 1 квiтня 2004 року:

     а) запровадити порядок видачi лiцензiй на виробництво алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, оптову та роздрiбну торгiвлю, який би передбачав розгляд заяв про видачу лiцензiй колегiями органiв Державної податкової адмiнiстрацiї України, вiдповiдальних за видачу лiцензiй;

(На часткову змiну пiдпункту "а" пункту 1 роздiлу VII Державнiй податковiй адмiнiстрацiї України вжити заходiв щодо запровадження порядку видачi лiцензiй на роздрiбну торгiвлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, який передбачатиме розгляд заяв про видачу таких лiцензiй за поданням комiсiї, утвореної у складi представникiв Мiнiстерства охорони здоров'я України, Мiнiстерства України з питань надзвичайних ситуацiй та у справах захисту населення вiд наслiдкiв Чорнобильської катастрофи, Державної податкової адмiнiстрацiї України, Державного комiтету України з нагляду за охороною працi, Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики, мiсцевих органiв виконавчої влади згiдно з Указом Президента N 266/2004 вiд 03.03.2004)

     б) провести разом iз Державною митною службою України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ перевiрки складських примiщень залiзничних станцiй, морських i рiчкових портiв та аеропортiв, оптових баз та iнших мiсць концентрацiї товарно-матерiальних цiнностей з метою виявлення безхазяйних алкогольних напоїв i тютюнових виробiв.

     2. Перевiрити до 1 травня 2004 року разом iз Головним контрольно-ревiзiйним управлiнням України, Нацiональною комiсiєю регулювання електроенергетики України стан додержання енергетичними компанiями, контрольнi пакети акцiй яких належать державi, законодавства щодо безоплатного вiдпуску споживачам електричної i теплової енергiї та в разi потреби вжити заходiв до притягнення осiб, якi допустили порушення в цiй сферi, до вiдповiдальностi, а також до стягнення у судовому порядку наявної заборгованостi за енергоносiї.

     3. Провести до 1 червня 2004 року разом iз Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Мiнiстерством фiнансiв України, Мiнiстерством промислової полiтики України, Державною митною службою України перевiрки вiдповiдностi сум митних зборiв, iнших податкових платежiв, що сплаченi суб'єктами господарювання у сферi виробництва та реалiзацiї товарiв легкої промисловостi, телеапаратури та iншої складної побутової технiки, меблiв тощо, даним про митне оформлення сировини, матерiалiв, комплектуючих, напiвфабрикатiв, що ввезенi ними в Україну.

     4. Постiйно:

     а) здiйснювати разом зi Службою безпеки України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України скоординованi заходи, спрямованi на виявлення i руйнування схем завищення суб'єктами господарювання сум податку на додану вартiсть, заявлених до вiдшкодування, насамперед шляхом завищення цiн на товари i продукцiю, проведення сумнiвних експортно-iмпортних та безтоварних операцiй на територiї України;

     б) активiзувати разом зi Службою безпеки України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України роботу щодо виявлення та вилучення з обiгу фальсифiкованих алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, протидiї їх незаконному виробництву, виявлення порушень податкового законодавства у цiй сферi;

     в) посилити разом iз Державною митною службою України, Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Службою безпеки України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України контроль за цiльовим використанням ввезеного на територiю України майна (технологiчне обладнання, сировина тощо), що надходить у рамках реалiзацiї iнвестицiйних проектiв у спецiальних економiчних зонах та на територiях прiоритетного розвитку, з метою недопущення використання спецiальних режимiв iнвестицiйної дiяльностi для ухилення вiд оподаткування, для здiйснення протиправних фiнансових операцiй.

     VIII. Державнiй комiсiї з регулювання ринкiв фiнансових послуг України пiдготувати та внести в установленому порядку до 1 квiтня 2004 року пропозицiї щодо унеможливлення використання страхової системи для ухилень вiд оподаткування, розмивання активiв пiдприємств, вiдмивання коштiв та їх вивезення за кордон.

     IX. Службi безпеки України:

     а) вжити разом iз Мiнiстерством внутрiшнiх справ України, Державною митною службою України, Адмiнiстрацiєю Державної прикордонної служби України з метою забезпечення суспiльної безпеки та попередження проявiв тероризму заходiв щодо виявлення осiб, якi незаконно використовують зброю, вибуховi пристрої та iншi предмети, що можуть бути використанi як засоби вчинення терористичних та iнших суспiльне небезпечних актiв;

     б) здiйснити разом iз Мiнiстерством внутрiшнiх справ України, Державною митною службою України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України, Адмiнiстрацiєю Державної прикордонної служби України заходи щодо протидiї контрабандi товарiв, особливо пiдакцизних, контрафактної продукцiї, незаконному перемiщенню через митний кордон наркотичних засобiв, отруйних, сильнодiючих i вибухових речовин, зброї та боєприпасiв та їх обiгу.

     X. Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України розробити разом iз Державною митною службою України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України, Службою безпеки України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України заходи щодо створення єдиної мiжвiдомчої електронної системи облiку осiб i транспортних засобiв, що перетинають державний кордон України.

     XI. Мiнiстерству охорони здоров'я України вжити до 1 квiтня 2004 року разом iз Державною податковою адмiнiстрацiєю України, Мiнiстерством юстицiї України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України заходiв iз посилення контролю за додержанням вимог законодавства щодо виробництва, культивування, експорту, iмпорту, обiгу наркотичних, сильнодiючих i шкiдливих речовин з метою протидiї створенню на порушення законодавства лабораторiй з виробництва наркотичних засобiв та їх незаконному обiгу.

     XII. Радi нацiональної безпеки i оборони України забезпечити до 1 березня 2004 року перевiрку стану додержання земельного законодавства органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, громадянами та юридичними особами, звернувши особливу увагу на виконання загальнодержавних i регiональних програм щодо використання i охорони земель, здiйснення контролю за використанням та охороною земель, насамперед земель рекреацiйного та iсторико-культурного призначення, та за результатами перевiрки подати вiдповiднi висновки i пропозицiї.

     XIII. Рекомендувати Нацiональному банку України розглянути питання щодо запровадження п'ятиденного резервування коштiв, якi перераховуються на адресу нерезидентiв, розташованих в офшорних зонах.

     XIV. Рекомендувати Генеральнiй прокуратурi України проаналiзувати:

     - стан додержання законiв органами, якi проводять досудове слiдство, при закриттi кримiнальних справ про злочини, вчиненi працiвниками правоохоронних органiв та особами, уповноваженими на виконання функцiй держави;

     - стан додержання законiв органами, якi проводять дiзнання та досудове слiдство, при прийняттi рiшень у справах про незаконне виготовлення, зберiгання, збут пiдакцизних товарiв, марок акцизного збору чи контрольних марок.

     XV. Рекомендувати Верховному Суду України проаналiзувати причини затягування розгляду кримiнальних справ про органiзованi злочиннi групи, а також узагальнити практику призначення покарань за тяжкi злочини з ознаками корупцiї.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України В.МЕДВЕДЧУК
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.