ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
19.01.10 | N 27 |
---|
Про внесення змiн до Пояснень до Української
класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної
дiяльностi
Вiдповiдно до статтi 312 Митного кодексу України (в частинi розроблення пояснень та рекомендацiй з метою забезпечення однакового тлумачення та застосування УКТЗЕД) i Порядку ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.12.2002 N 1863, наказую:
1. Унести такi змiни до Пояснень до Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, затверджених наказом Держмитслужби вiд 31.01.2004 N 68 (зi змiнами):
1.1. Доповнити Пояснення до товарної позицiї 7308 групи 73 роздiлу XV пiсля Додаткових пояснень до товарних категорiй фрагментом такого змiсту:
"Пояснення України до товарної позицiї
До цiєї товарної позицiї включається металочерепиця у виглядi листiв визначеного розмiру, яка виробляється шляхом холодного деформування рулонного сталевого прокату, покритого полiмерними матерiалами, фарбою тощо i пiдданi штампуванню, з метою iмiтацiї натуральної керамiчної черепицi.
За способом складання металочерепиця подiляється на класичну та модульну. Листи класичної металочерепицi мають пiдвищення та зниження по краям для з'єднання нахлистом за допомогою спецiальних крiпильних болтiв. Листи модульної металочерепицi мають Z-подiбний замок для прихованого з'єднання. Зазначенi типи з'єднання листiв металочерепицi вважаються крiпильними пристосуваннями, спецiально призначеними для складання металевих конструктивних елементiв покриття даху".
1.2. Пояснення до товарної позицiї 8703 групи 87 роздiлу XVII викласти в такiй редакцiї:
"До цiєї товарної позицiї включаються моторнi транспортнi засоби рiзних видiв (включаючи автомобiлi-амфiбiї), призначенi для перевезення людей; проте до неї не включаються моторнi транспортнi засоби товарної позицiї 8702. У транспортних засобiв цiєї товарної позицiї можуть бути двигуни будь-якого типу (двигуни внутрiшнього згоряння, електродвигуни, газотурбiннi двигуни i т.п.).
До цiєї товарної позицiї також включаються полегшенi триколiснi транспортнi засоби спрощеної конструкцiї, такi як:
- обладнанi мотоциклетним двигуном i колесами i т.п. i якi, через свою механiчну конструкцiю, мають ознаки звичайних автомобiлiв, тобто системою керування автомобiльного типу чи передачею заднього ходу i диференцiалом;
- змонтованi на Т-подiбному шасi, в якому два заднiх колеса мають незалежнi приводи вiд окремих електродвигунiв з живленням вiд акумуляторiв. Керування такими транспортними засобами, як правило, здiйснюється вiд одного центрального важеля керування, за допомогою якого водiй може почати рух транспортного засобу, робити розгiн, гальмування, зупинятися i рухатися заднiм ходом, а також здiйснювати повороти праворуч або лiворуч шляхом змiни крутильного моменту, переданого на ведучi колеса, чи повороту переднього колеса.
Транспортнi засоби цiєї товарної позицiї можуть бути як колiсними, так i гусеничними.
До цiєї товарної позицiї також включаються:
(1) Легковi автомобiлi (наприклад, лiмузини, таксi, спортивнi та гоночнi автомобiлi).
(2) Спецiалiзованi транспортнi засоби, такi як автомобiлi швидкої допомоги, тюремнi фургони та катафалки.
(3) Автомобiлi, обладнанi для проживання (туристськi автофургони i т.п.), транспортнi засоби для перевезення людей, спецiально обладнанi пiд житло (зi спальними мiсцями, кухнями, туалетом i т.п.).
(4) Транспортнi засоби, спецiально призначенi для пересування по снiгу (наприклад, снiгомобiлi).
(5) Спецiальнi автомобiлi для перевезення гравцiв у гольф та iншi аналогiчнi транспортнi засоби.
(6) Чотириколiснi автомобiлi з трубчастим шасi, що мають систему керування як у автомобiля (наприклад систему керування на основi принципу Акермана).
У цiй товарнiй позицiї термiн "вантажопасажирський автомобiль-фургон", означає транспортний засiб, що має максимально 9 мiсць для сидiння (включаючи водiя), внутрiшнiй простiр якого може без конструктивних змiн використовуватися для перевезення як людей, так i вантажiв.
Деякi моторнi транспортнi засоби цiєї товарної позицiї характеризуються певними ознаками, якi свiдчать про те, що данi транспортнi засоби сконструйованi для перевезення пасажирiв, а не для перевезення вантажiв (товарна позицiя 8704). Такi ознаки враховуються у випадку, якщо моторний транспортний засiб, зазвичай, має повну масу не бiльш як 5 т i має єдиний замкнутий внутрiшнiй простiр, який включає одну зону для водiя i пасажирiв i другу зону, яка може бути використана для перевезення як пасажирiв так i вантажiв. До цiєї групи моторних транспортних засобiв вiдносяться автомобiлi, вiдомi як багатоцiльовi транспортнi засоби, (наприклад, транспортнi засоби типу фургон, автомобiлi для активного вiдпочинку (sport utility vehicle - SUV), деякi автомобiлi з кузовом типу "пiкап"). Характерними ознаками конструкцiї цих транспортних засобiв, як правило, є:
(а) наявнiсть постiйно встановлених сидiнь iз пристроями безпеки (наприклад, з ременями безпеки або iз мiсцями для крiплення та/або пристосуваннями для встановлення ременiв безпеки) для кожного пасажира, або наявнiсть стацiонарних мiсць для крiплення та/або пристосувань для встановлення сидiнь i пристроїв безпеки у заднiй зонi салону позаду зони для водiя i переднiх пасажирiв, такi сидiння можуть бути фiксованими, такими, що складаються, такими, що знiмаються, на анкерному крiпленнi, або виносними;
(b) наявнiсть вiкон у двох бокових панелях задньої частини кузова;
(с) наявнiсть дверей з вiкнами, що ковзають, вiдкриваються назовнi або пiднiмаються вгору, розташованих на бокових панелях або у заднiй частинi кузова;
(d) вiдсутнiсть стацiонарної панелi або перегородки мiж зоною для водiя з переднiми пасажирами i задньою зоною, яка може бути використана для перевезення як пасажирiв, так i вантажiв;
(е) наявнiсть ознак комфорту i оздоблення внутрiшнього простору, а також пристосувань (аксесуарiв) у внутрiшньому просторi всього салону транспортного засобу, якi властивi пасажирським салонам транспортних засобiв (наприклад, килимове покриття, вентиляцiя, внутрiшнє освiтлення, попiльнички).
Спецiалiзованi транспортнi засоби для використання на атракцiонах, наприклад, iгровi автомобiлi атракцiонiв типу "автодром", включаються до товарної позицiї 9508.
Додатковi пояснення до товарної позицiї:
Ця товарна позицiя включає багатоцiльовi транспортнi засоби, такi як транспортнi засоби, призначенi для перевезення як людей, так i вантажiв.
1. Типу "пiкап":
Транспортнi засоби цього типу, зазвичай, обладнанi бiльше, нiж одним рядом сидiнь та мають двi окремi частини, а саме, кабiну закритого типу для перевезення пасажирiв та вiдкриту або закриту платформу для перевезення вантажiв.
Однак, такi транспортнi засоби повиннi класифiкуватися у товарнiй позицiї 8704, якщо максимальна внутрiшня довжина пiдлоги тiєї частини, що призначена для перевезення вантажiв, становить бiльш нiж 50 % довжини колiсної бази транспортного засобу, або, якщо транспортнi засоби мають бiльше двох осей.
2. Типу "фургон":
Транспортнi засоби типу "фургон", обладнанi бiльше, нiж одним рядом сидiнь, повиннi вiдповiдати критерiям, наведеним вище у поясненнях до ГС до товарної позицiї 8703.
Однак, транспортнi засоби типу "фургон", обладнанi одним рядом сидiнь, якi не мають стацiонарних мiсць для крiплення та спецiальних пристосувань для встановлення сидiнь та засобiв безпеки (паси безпеки тощо) у заднiй зонi транспортного засобу, незалежно вiд того, чи обладнанi вони стацiонарною перегородкою мiж зоною для перевезення пасажирiв та зоною для перевезення вантажiв чи нi, а також незалежно вiд того, чи мають вони вiкна в заднiй панелi, повиннi класифiкуватися у товарнiй позицiї 8704.
Додатковi пояснення до товарних категорiй:
Щодо визначення поняття робочого об'єму цилiндрiв двигуна дивись Пояснення до товарних пiдпозицiй 8407 31, 8407 32, 8407 33 i 8407 34.
Цi товарнi категорiї включають невеликi гоночнi автомобiлi (якi називають "картами") без кузовiв, оснащенi поршневим двигуном внутрiшнього згоряння з iскровим запалюванням i здатнi розвивати вiдносно високi швидкостi".
1.3. Пояснення до товарної позицiї 8704 групи 87 роздiлу XVII викласти у редакцiї:
"До цiєї товарної позицiї включаються, зокрема:
звичайнi вантажнi автомобiлi та автофургони (вiдкритi, з брезентовим верхом, закритi i т.п.); автомобiлi для доставляння товарiв та автофургони усiх видiв, автофургони для перевезення домашнiх речей; вантажнi автомобiлi з автоматичними розвантажувальними пристроями (з перекидним кузовом i т.п.); автомобiлi-цистерни (незалежно вiд того, обладнанi вони насосами чи нi); авторефрижератори або автомобiлi з iзотермiчними кузовами; багатояруснi вантажнi автомобiлi для перевезення кислоти в сулiях, балонiв з бутаном i т.п.; важкi вантажнi автомобiлi з низькорозташованими рамами i навантажувальними похилими трапами для перевезення танкiв, пiдiймачiв або екскаваторiв, електричних трансформаторiв i т.п.; вантажнi автомобiлi, спецiально призначенi для перевезення свiжого бетону, крiм бетономiшалок товарної позицiї 8705; машини для вивезення смiття, незалежно вiд того, обладнанi вони навантажувальними, трамбувальними, демпфiрувальними та iншими пристроями чи нi.
Класифiкацiя деяких транспортних засобiв у цiй товарнiй позицiї визначається певними ознаками, якi вказують на те, що данi транспортнi засоби, головним чином, призначенi для перевезення вантажiв, а не для перевезення людей (товарна позицiя 8703). Цi ознаки застосовуються при класифiкацiї моторних транспортних засобiв, якi, зазвичай, мають повну масу транспортного засобу менш як 5 тонн i якi мають або окрему закриту задню зону, або вiдкриту задню платформу, звичайно, використовувану для перевезення вантажiв, але можуть мати заднi сидiння вздовж бортiв типу лавки, без ременiв безпеки, мiсць для крiплення ременiв безпеки або зручностей для пасажирiв, i якi складаються, з метою повного використання задньої платформи для перевезення вантажiв. До цiєї групи моторних транспортних засобiв можуть вiдноситись транспортнi засоби, вiдомi як багатоцiльовi транспортнi засоби (наприклад, транспортнi засоби типу фургон, автомобiлi з кузовом типу "пiкап", деякi автомобiлi для активного вiдпочинку (sport utility vehicle - SUV). Ознаки транспортних засобiв, якi включаються до цiєї товарної позицiї:
(a) наявнiсть сидiнь типу лавок, якi не мають пристроїв безпеки (наприклад, ременiв безпеки або мiсць для крiплення i пристосувань для встановлення ременiв безпеки) або зручностей для пасажирiв в заднiй зонi позаду зони для водiя i переднiх пасажирiв. Такi сидiння, зазвичай, бувають складаними або виносними для можливостi повного використання пiдлоги задньої зони (транспортнi засоби типу "фургон") або окремої платформи (транспортнi засоби типу "пiкап") для транспортування вантажiв;
(b) наявнiсть окремої кабiни для водiя i пасажирiв та окремої платформи з боковими бортами i вiдкидним заднiм бортом (транспортнi засоби типу "пiкап");
(c) вiдсутнiсть вiкон в двох бокових панелях задньої частини кузова; наявнiсть дверей без вiкон, що ковзають, вiдкриваються назовнi або пiднiмаються вгору для вивантаження або завантаження вантажiв, розташованих на бокових панелях або у заднiй частинi кузова (транспортнi засоби типу "фургон");
(d) наявнiсть стацiонарної панелi або бар'єру мiж зоною для водiя i переднiх пасажирiв i задньою зоною;
(e) вiдсутнiсть в зонi вантажного вiддiлення ознак комфорту i внутрiшнього оздоблення, а також пристосувань, якi притаманнi пасажирським салонам моторних транспортних засобiв (наприклад, килимове покриття, вентиляцiя, внутрiшнє освiтлення, попiльнички).
До цiєї товарної позицiї також включаються:
(1) Самоскиди, тобто транспортнi засоби мiцної конструкцiї з перекидним кузовом або днищем, яке вiдкривається вниз, призначенi для перевезення ґрунту чи iнших матерiалiв. Цi автомобiлi, якi можуть мати жорстке шасi або шасi з шарнiрно-зчленованою рамою, як правило, обладнанi колесами для руху по бездорiжжю i можуть пересуватися по м'якому ґрунту. До цiєї товарної позицiї входять як важкi, так i легкi самоскиди; останнi iнодi вiдрiзняються наявнiстю сидiння з регулюванням на два положення, двома сидiннями, спрямованими в протилежнi боки або двома рульовими колесами для того, щоб цими транспортними засобами можна було б керувати водiю, який сидить обличчям у бiк кузова пiд час розвантажувальних операцiй.
(2) Човниковi автомобiлi. Цi транспортнi засоби застосовуються на шахтах для перевезення вугiлля або руди вiд врубових машин до конвеєрiв. Являють собою важкi транспортнi засоби з низькою пiдвiскою, обладнанi шинами i з двигунами внутрiшнього згоряння або з електродвигунами; розвантажуються автоматично за допомогою транспортера, який утворює пiдлогу транспортного засобу.
(3) Самозавантажнi транспортнi засоби, обладнанi лебiдками, пiдiймальними пристроями i т.п., але призначенi переважно для транспортних цiлей.
(4) Дорожньо-рейковi вантажнi транспортнi засоби, спецiально обладнанi для руху як по автомобiльних дорогах, так i по рейках. Цi транспортнi засоби, колеса яких установлюються на залiзничних рейках, мають спереду i ззаду пристрої типу вагонних вiзкiв, якi можна пiдiймати за допомогою пiдiймального пристосування для того, щоб транспортний засiб мiг пересуватися i по дорозi.
Автомобiльнi шасi, обладнанi двигуном i кабiною, також включаються до цiєї товарної позицiї.
До цiєї товарної позицiї також не включаються:
(а) портальнi транспортери, застосовуванi на заводах, складах, у портах або аеропортах i т.п. для перевезення довгомiрних вантажiв або контейнерiв (товарна позицiя 8426);
(b) транспортери-навантажувачi, застосовуванi на шахтах (товарна позицiя 8429);
(c) мотоцикли, моторолери чи мотовелосипеди, призначенi для перевезення вантажiв (товарна позицiя 8711).
Пояснення до товарних пiдпозицiй:
Як правило, цi самоскиди можна вiдрiзнити вiд iнших вантажних транспортних засобiв (зокрема, вантажних автомобiлiв з перекидними кузовами) за такими параметрами:
- кузов самоскида, виконаний з дуже мiцного сталевого листа; передня його частина висунута над кабiною водiя для захисту кабiни; все дно, чи його частина, нахилене вверх;
- у деяких випадках, кабiна водiя завширшки складає лише половину ширини самоскида;
- вiдсутня залежна пiдвiска осей;
- потужнi гальма;
- обмеженi швидкiсть руху та зона дiї;
- спецiальнi шини, використовуванi для руху по ґрунту;
- завдяки мiцнiй конструкцiї, спiввiдношення власної маси (без врахування маси вантажу) до корисного навантаження не перевищує 1:1,6;
- кузов може нагрiватися вихлопними газами для запобiгання налипанню чи заморожуванню перевезеного матерiалу.
Слiд зазначити, проте, що деякi типи самоскидiв спецiально розрахованi для роботи на рудниках або в тунелях, наприклад, такi, що мають кузови з нижнiм розвантаженням. Вони мають деякi з вищевказаних властивостей, але в них немає кабiни чи висунутої вперед захисної частини кузова.
8704 21, 8704 22, 8704 23, 8704 31 та 8704 32
Повна маса транспортного засобу - це дорожня маса, зазначена виробником як максимальна проектна маса транспортного засобу. Вона дорiвнює сумi власної маси автомобiля i максимальної маси вантажу, водiя i повного паливного бака.
Додатковi пояснення до товарної позицiї:
Застосовуються Пояснення до товарної позицiї 8703 з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Щодо визначення поняття робочого об'єму цилiндрiв двигуна дивись Пояснення до товарних пiдпозицiй 8407 31, 8407 32, 8407 33 i 8407 34.
Ця товарна позицiя включає всюдихiднi транспортнi засоби з чотириколiсним приводом, шарнiрно-зчепленим шасi, в яких передня секцiя, призначена для розмiщення дизельного двигуна i кабiни з органами керування. Задня секцiя складається з двоколiсного шасi, без обладнання, але розрахована на встановлення рiзноманiтного обладнання.
Проте ця товарна позицiя не включає цi транспортнi засоби, коли вони оснащенi устаткуванням сiльськогосподарського або iншого спецiального призначення (товарна позицiя 8705).
Додатковi пояснення до товарних категорiй:
1. Цi товарнi категорiї включають, переважно, транспортнi засоби, оснащенi перекидним уперед чи назад кузовом або кузовом, що має у днищi вирiз для скидання вантажу, який спецiально сконструйований для перевезення пiску, гравiю, ґрунту, каменiв тощо. Цi транспортнi засоби призначенi для використання в кар'єрах, рудниках або на будiвельних майданчиках, для дорожнiх робiт або будiвництва дорiг, аеропортiв чи портiв. Приклади, що iлюструють рiзнi типи самоскидiв, наведенi наприкiнцi цих пояснень.
2. Цi товарнi категорiї також включають транспортнi засоби меншого розмiру, що використовуються на будiвельних майданчиках для перевезення ґрунту, щебеню, цементу i бетонного розчину тощо. Вони мають жорстке шасi або шасi з шарнiрно-зчленованою рамою та привод на два або чотири колеса, при цьому кузов розташований над одним з мостiв, а сидiння водiя - над iншим мостом. Сидiння водiя розташовано не обов'язково у кабiнi.
Типовi автомобiлi-самоскиди |
Самоскид iз двома водiйськими мiсцями i двома комплектами органiв керування та самоскид з кузовом, що вiдкривається знизу |
Самоскид для будiвельних майданчикiв i з двома комплектами органiв керування та самоскид iз двома водiйськими сидiннями |
Застосовуються пояснення до товарної категорiї 8606 91 10, з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Цi товарнi категорiї включають "багатоцiльовi транспортнi засоби", якi згадуються у поясненнях до товарної позицiї 8704, другий абзац.
Застосовуються пояснення до товарної категорiї 8606 91 10, з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Застосовуються пояснення до товарної категорiї 8606 91 10, з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Застосовуються пояснення до товарної категорiї 8606 91 10, з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Цi товарнi категорiї включають "багатоцiльовi транспортнi засоби", якi згадуються у поясненнях до товарної позицiї 8704, другий абзац.
Застосовуються пояснення до товарної категорiї 8606 91 10, з внесенням вiдповiдних змiн (mutatis mutandis).
Додатковi пояснення України до товарних категорiй:
Автомобiлi-самоскиди, в залежностi вiд компоновки шасi, прохiдностi, за параметрами осьового навантаження, та зовнiшнiм габаритам подiляються на дорожнi, тобто якi можуть рухатись по дорогам загального користування, пiдвищеної прохiдностi, рух яких допускається дорогами загального користування та у кар'єрах, та позашляховi (так званi "кар'єрнi"), якi можуть рухатись лише поза межами дорiг загального користування, тобто призначенi для використання на бездорiжжi.
Позашляховi кар'єрнi самоскиди призначенi для вивезення породи з мiсць вiдкритого розроблення корисних копалин, перевезення будiвельних матерiалiв - пiску, гравiю та iнших матерiалiв, для будiвництва дорiг тощо. Рух таких самоскидiв дорогами загального користування заборонений, внаслiдок масово-габаритних обмежень. Позашляховi самоскиди використовують для транспортування вантажу на невелику вiдстань. Вони оснащенi кузовами ковшового типу i не мають бортiв, що вiдкриваються. Роль заднього борта виконує пiднята задня частина кузова. У конструкцiї, зазвичай, не використовують листовi ресори для амортизацiї. Цi самоскиди мають жорстке шасi-раму або шасi з шарнiрно-зчленованою рамою, гiдромеханiчну трансмiсiю, потужнi багатодисковi гальма".
2. Митним органам застосовувати змiни та доповнення до Пояснень до УКТЗЕД та використовувати їх як допомiжний робочий матерiал при здiйсненнi класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД.
3. Установити, що цей наказ набирає чинностi через 10 днiв з моменту пiдписання.
4. Прес-службi (Судак С.Д.) забезпечити розмiщення цього наказу на офiцiйному сайтi Держмитслужби України в мережi Iнтернет.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Дериволкова С.Д.
Голова Служби | А.В.Макаренко |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |