МIНIСТЕРСТВО ЗОВНIШНIХ ЕКОНОМIЧНИХ ЗВ'ЯЗКIВ I ТОРГIВЛI УКРАЇНИ

Н А К А З
м.Київ

вiд 24.11.98 N 777


Про заходи МЗЕЗторгу України iз забезпечення виконання постанови Кабiнету Мiнiстрiв України 28.12.94 N 882

Зареєстровано
в Мiнiстерствi  юстицiї України
8 грудня 1998 р.

(Iз змiнами, внесеними згiдно з Наказами МЗЕЗторгу
N 838 вiд 22.12.98
N 413 вiд 10.06.99)

     Вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882 "Про Порядок вiднесення операцiй резидентiв при здiйсненнi ними зовнiшньоекономiчної дiяльностi до договорiв виробничої кооперацiї, консигнацiї, комплексного будiвництва, поставки складних технiчних виробiв i товарiв спецiального призначення" зi змiнами та доповненнями, внесеними постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.08.98 N 1297, вiд 02.10.98 N 1574 та вiд 07.11.98 N 1753, та з метою вдосконалення органiзацiйного механiзму контролю за дотриманням суб'єктами господарської дiяльностi вимог чинного законодавства України при провадженнi зовнiшньоекономiчної дiяльностi НАКАЗУЮ:

     1. Установити, що Мiнiстерство зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України надає висновки щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi" (185/94-ВР).

     2. Затвердити Порядок надання висновкiв щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї (додається).

     3. Покласти обов'язки з пiдготовки висновкiв щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi" на Головне управлiння з питань зовнiшньої торгiвлi МЗЕЗторгу разом з управлiнням правового забезпечення, управлiнням iнвестицiйного спiвробiтництва та валютного регулювання, Головним управлiнням експортного контролю.

     4. Управлiнням центрального апарату МЗЕЗторгу, зазначеним в п.3, залишати без розгляду звернення резидентiв у разi експорту (у тому числi й за бартерними (товарообмiнними) операцiями) товарiв (робiт, послуг), що входять до Перелiку товарiв (продукцiї, робiт, послуг), експорт яких забороняється за бартерними (товарообмiнними) операцiями, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.06.98 N 854, та Перелiку товарiв критичного iмпорту, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.07.98 N 1145.

     5. Визнати такими, що втратили чиннiсть, накази МЗЕЗторгу вiд 09.10.95 N 81 та вiд 19.03.97 N 146.

     6. Скасувати наказ МЗЕЗторгу вiд 29.10.98 N 710.

     7. Управлiнню правового забезпечення (Сервiнський А.Ю.) забезпечити державну реєстрацiю цього наказу в установлений законодавством термiн.

     8. Управлiнню справами (Дробний В.В.) забезпечити публiкацiю цього наказу в газетi "Урядовий кур'єр" пiсля його реєстрацiї в Мiнiстерствi юстицiї України та довести наказ до вiдома Мiнiстерства торгiвлi, зовнiшньоекономiчних зв'язкiв i захисту прав споживачiв Автономної Республiки Крим та регiональних управлiнь ЗЕЗ.

     9. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника мiнiстра О.В.Вислоуха.

Мiнiстр С.Г.Осика

 

Затверджено
Наказ МЗЕЗторгу України вiд
24 листопада 1998 р. N 777

Порядок
надання висновкiв щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї

     Цей порядок розроблений на виконання постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.08.98 N 1297 та вiд 07.11.98 N 1753 "Про внесення змiн i доповнень до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882 "Про Порядок вiднесення операцiй резидентiв при здiйсненнi ними зовнiшньоекономiчної дiяльностi до договорiв виробничої кооперацiї, консигнацiї, комплексного будiвництва, оперативного та фiнансового лiзингу, поставки складних технiчних виробiв i товарiв спецiального призначення" i визначає механiзм розгляду в Мiнiстерствi зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України договорiв консигнацiї щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi" (185/94-ВР).

     1. Суб'єкт господарської дiяльностi України (надалi - консигнант), який є стороною зовнiшньоекономiчного договору (контракту), для одержання висновкiв щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї подає до МЗЕЗторгу такi документи:

     - лист-звернення з обгрунтуванням причин перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договором (-ами) консигнацiї iз зазначенням сум та термiнiв, на якi пропонується подовжити строк розрахункiв за договором консигнацiї;

     - завiрену в установленому порядку копiю зовнiшньоекономiчного договору (контракту) з обов'язковим зазначенням мiсцезнаходження та банкiвських реквiзитiв iноземних контрагентiв (якщо текст зовнiшньоекономiчного договору викладений не українською або росiйською мовами, то заявник додає письмовий переклад документа українською, виконаний i завiрений установою, що має право на здiйснення офiцiйних перекладiв);

( Абзац 3 пункту 1 iз змiнами, внесеними згiдно з Наказами МЗЕЗторгу N 838 вiд 22.12.98, N 413 вiд 10.06.99)

     - копiї документiв, що засвiдчують стан виконання контракту на дату звернення до МЗЕЗторгу (копiї вантажно-митних декларацiй, копiю довiдки консигнатора про залишки товару на складах на зазначену дату), довiдки банку про надходження платежiв;

     - документи, що пiдтверджують обгрунтування причин затримки розрахункiв за договором (контрактом).

     У разi виникнення потреби МЗЕЗторг може вимагати додаткових документiв, що пiдтверджують iснуючу ситуацiю з розрахунками за договором консигнацiї.

     Консигнант (заявник) несе повну вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть документiв, що їх вiн надає на розгляд до МЗЕЗторгу.

     2. Зазначенi у пунктi 1 документи подаються до МЗЕЗторгу i приймаються у спецiально визначеному примiщеннi мiнiстерства фахiвцями Головного управлiння з питань зовнiшньої торгiвлi.

     3. При прийманнi документiв здiйснюється їх перевiрка на комплектнiсть та ставиться дата прийняття на листi-зверненнi заявника. На прийнятi документи оформлюється листок погодження, як супроводжувальний документ при розглядi зазначеного пакета документiв у МЗЕЗторзi. У разi подання неповного пакета документiв, передбачених п.1 цього Порядку, документи на розгляд не приймаються.

     4. Прийнятi на розгляд документи разом з листком погодження направляються на експертизу до управлiння правового забезпечення, управлiння iнвестицiйного спiвробiтництва та валютного регулювання, Головного управлiння експортного контролю.

     5. Загальний термiн розгляду документiв у мiнiстерствi не повинен перевищувати 10 робочих днiв.

     Розгляд зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) здiйснюється управлiннями МЗЕЗторгу протягом двох робочих днiв з таких питань:

     - управлiння правового забезпечення здiйснює експертизу контрактiв на вiдповiднiсть їх чинному законодавству України та мiжнародним правовим нормам;

     - управлiння iнвестицiйного спiвробiтництва та валютного регулювання розглядає контракти на предмет вiдповiдностi умов платежiв до чинного законодавства України та на предмет забезпечення своєчасного надходження коштiв в iноземнiй валютi;

     - Головне управлiння експортного контролю розглядає контракти на предмет вiдсутностi (наявностi) обмежень, передбачених ст.37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть", у суб'єкта господарської дiяльностi i в його iноземного контрагента на здiйснення зовнiшньоекономiчної дiяльностi.

     6. Управлiння, зазначенi у п.5 цього Порядку, пiсля розгляду (експертизи) поданих документiв повертають їх до Головного управлiння з питань зовнiшньої торгiвлi разом iз пропозицiями та зауваженнями, якi вписуються ними до листка погодження.

     7. Головне управлiння з питань зовнiшньої торгiвлi узагальнює експертнi висновки управлiнь МЗЕЗторгу, визначених в п.5 Порядку, та готує остаточнi висновки щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi та визначення перiоду можливого перевищення термiну розрахункiв за договорами консигнацiї.

     У разi надання позитивних висновкiв Головне управлiння з питань зовнiшньої торгiвлi готує проект рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України з визначенням перiоду можливого перевищення термiну розрахункiв за договором консигнацiї, що розглядається.

     8. Висновки щодо обгрунтованостi перевищення термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi за договорами консигнацiї оформлюються у виглядi листа i разом з проектом рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України подаються до Кабiнету Мiнiстрiв України.

     Висновки негативного характеру оформлюються у виглядi листа, що направляється на адресу заявника.

     9. При аналiзi обгрунтованостi та визначеннi потреби в подовженнi термiнiв повернення виручки в iноземнiй валютi МЗЕЗторг керується наступними критерiями:

     - жорстка конкуренцiя з боку мiсцевих та iноземних пiдприємств-виробникiв аналогiчної продукцiї, якi часто мають змогу поставляти її на реалiзацiю термiном до 180 днiв i бiльше;

     - висока цiна товару, яка в разi насичення ринку аналогiчним товаром призводить до зниження попиту;

     - зниження сезонного попиту на товари (наприклад, плодоовочевi консерви, насiння сiльськогосподарських культур, сiльськогосподарська технiка, хутрянi вироби, медикаменти тощо);

     - пiдвищення цiн на товар i вiдповiдне зниження попиту на нього пiсля прийняття державою-iмпортером нормативно-правових актiв обмежувального характеру;

     - погiршення якiсних показникiв товару в процесi транспортування або зберiгання (слiд пiдтвердити довiдкою незалежної органiзацiї або актом), унаслiдок чого товар став неконкурентоздатним i його слiд замiнити або привести до кондицiйного стану;

     - тривалий термiн перебування товару в дорозi (мiсяць i бiльше), що слiд пiдтвердити копiями товарно-транспортних накладних;

     - потреба продажу товару дрiбнооптовими партiями зi складу або в роздрiбнiй торгiвлi, внаслiдок вiдсутностi крупних споживачiв товару або низького попиту на нього;

     - невiдповiднiсть товару стандартам країни-iмпортера або втрата товарного вигляду, внаслiдок чого товар слiд повернути або вiдправити на промпереробку;

     - неплатоспроможнiсть кiнцевих споживачiв товару, що призводить до повiльної його реалiзацiї;

     - вузькоспецiалiзоване призначення поставленого товару, що значно обмежує коло потенцiйних покупцiв i робить його дуже чутливим до запитiв ринку. Часто реалiзацiя товарiв спецiального призначення (наприклад, зварювального дроту, технiчних тканин, сировини для заводiв побутової хiмiї) повнiстю залежить вiд ритмiчностi роботи пiдприємства-споживача, що, в свою чергу, може визначатися затримкою фiнансування з бюджету, перенесенням термiнiв виконання робiт тощо;

     - поставка товарiв для будiвельних та ремонтно-монтажних робiт, обсяги яких змiнюються залежно вiд сезону (наприклад, поставка труб для житлово-комунального господарства), що впливає на попит;

     - економiчна недоцiльнiсть повернення продукцiї в Україну в зв'язку з великими додатковими витратами (i вiдповiдним зростанням цiни) або її низькою лiквiднiстю i неможливiстю реалiзацiї на внутрiшньому ринку;

     - потреба укладання нових угод мiж консигнатором i потенцiйними покупцями в зв'язку з вiдмовою первiсних покупцiв або їх неплатоспроможнiстю;

     - передача вiдвантаженої продукцiї (наприклад, лiкiв) установам i органiзацiям, що фiнансуються за рахунок держбюджету i якi внаслiдок ненадходження бюджетних коштiв не в змозi своєчасно розрахуватися;

     - потреба у проведеннi обов'язкової сертифiкацiї або лабораторного аналiзу (пiдтверджена вiдповiдними документами) вiдвантаженої продукцiї в країнi-iмпортерi (наприклад, медикаментiв, електронних приладiв);

     - вiдвантажену продукцiю (здебiльшого товари народного споживання) розподiлено мiж невеликими торговельними органiзацiями та торговельними органiзацiями, розташованими у вiддалених районах;

     - поставка товарiв сiльськогосподарським пiдприємствам, якi зможуть викупити їх лише пiсля реалiзацiї отриманого урожаю;

     - потреба у передпродажнiй пiдготовцi товару, наприклад, при поставках в розiбраному виглядi;

     - втрата товарного вигляду, внаслiдок чого продукцiя не може бути реалiзована через торговельну мережу i має бути повернена або вiдправлена на переробку;

     - виконання договорiв щодо реалiзацiї проектiв за схемою BOT (Build-Operate-Transfer (Будувати-Експлуатувати-Передавати).

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.