ЗАКОН УКРАЇНИ
Про холдинговi компанiї в Українi
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 24 липня 2009 року N 1617-VI,
вiд 22 грудня 2010 року N 2850-VI,
вiд 7 липня 2011 року N 3610-VI,
вiд 13 березня 2012 року N 4498-VI,
вiд 26 листопада 2015 року N 835-VIII,
вiд 13 липня 2021 року N 1630-IX
(У текстi Закону слова "статутний фонд" в усiх вiдмiнках i числах замiнено словами "статутний капiтал" у вiдповiдному вiдмiнку i числi згiдно iз Законом України вiд 22 грудня 2010 року N 2850-VI) |
Цей Закон визначає загальнi засади функцiонування холдингових компанiй в Українi, а також особливостi їх утворення, дiяльностi та лiквiдацiї.
Стаття 1. Визначення термiнiв
1. У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:
державна холдингова компанiя - холдингова компанiя, утворена у формi акцiонерного товариства, не менш як 100 вiдсоткiв акцiй якого належить державi;
(абзац другий статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 24.07.2009р. N 1617-VI) |
Державна керуюча холдингова компанiя - державна холдингова компанiя, корпоративним пiдприємством якої може бути iнша державна холдингова компанiя чи господарське товариство, холдинговий корпоративний пакет акцiй (часток, паїв) якого належить державi;
(статтю 1 доповнено новим абзацом третiм згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI, у зв'язку з цим абзаци третiй - п'ятий вважати вiдповiдно абзацами четвертим - шостим) |
корпоративне пiдприємство - господарське товариство, холдинговим корпоративним пакетом акцiй (часток, паїв) якого володiє, користується та розпоряджається холдингова компанiя;
холдингова компанiя - акцiонерне товариство, яке володiє, користується та розпоряджається холдинговими корпоративними пакетами акцiй (часток, паїв) двох або бiльше корпоративних пiдприємств;
(абзац п'ятий статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 24.07.2009р. N 1617-VI) |
холдинговий корпоративний пакет акцiй (часток, паїв) - пакет акцiй (часток, паїв) корпоративного пiдприємства, який перевищує 50 вiдсоткiв чи становить величину, яка забезпечує право вирiшального впливу на господарську дiяльнiсть корпоративного пiдприємства, холдингової компанiї.
(абзац шостий статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
Стаття 2. Законодавство України про холдинговi компанiї
1. Законодавство України про холдинговi компанiї складається з цього Закону, Цивiльного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про акцiонернi товариства", iнших законiв та нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть холдингових компанiй та їх корпоративних пiдприємств.
(частина перша статтi 2 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
2. Порядок утворення, дiяльностi i лiквiдацiї холдингових компанiй регулюється Цивiльним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про акцiонернi товариства" в частинi, що не суперечить цьому Закону.
(частина друга статтi 2 у редакцiї Закону України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
3. Якщо мiжнародним договором України, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що мiстяться у цьому Законi, застосовуються правила мiжнародного договору.
Стаття 3. Утворення холдингових компанiй
1. Холдинговi компанiї можуть утворюватися:
а) органами, уповноваженими управляти державним майном, державними органами приватизацiї самостiйно або разом з iншими засновниками шляхом об'єднання у статутному фондi холдингових корпоративних пакетiв акцiй (часток, паїв);
б) iншими суб'єктами на договiрних засадах.
2. У випадках, передбачених законодавством, холдинговi компанiї утворюються за умови попереднього отримання дозволу вiдповiдного органу Антимонопольного комiтету України або Кабiнету Мiнiстрiв України на концентрацiю, узгодженi дiї суб'єктiв господарювання. Проекти установчих документiв холдингових компанiй, якi утворюються за умови отримання зазначеного дозволу, пiдлягають погодженню з вiдповiдним органом Антимонопольного комiтету України.
3. Частину третю статтi 3 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 26.11.2015р. N 835-VIII) |
4. Холдингова компанiя набуває статусу юридичної особи з дати державної реєстрацiї її створення у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
(частина четверта статтi 3 у редакцiї Закону України вiд 26.11.2015р. N 835-VIII) |
Стаття 4. Прийняття рiшення про утворення холдингової компанiї
1. Рiшення про утворення холдингової компанiї приймається власниками холдингових корпоративних пакетiв акцiй (часток, паїв) та оформлюється вiдповiдним договором.
Стаття 5. Особливостi утворення та дiяльностi холдингової компанiї
1. Статутний фонд холдингової компанiї формується за рахунок вкладiв засновникiв у формi холдингових корпоративних пакетiв акцiй (часток, паїв), а також додаткових вкладiв у формi майна, коштiв та нематерiальних активiв, необхiдних для забезпечення дiяльностi холдингової компанiї. Частка у формi майна, коштiв та нематерiальних активiв, необхiдних для забезпечення дiяльностi холдингової компанiї, не повинна перевищувати 20 вiдсоткiв статутного фонду холдингової компанiї.
2. У разi якщо до порядку денного загальних зборiв акцiонерiв холдингової компанiї включено питання про вiдчуження будь-яких пакетiв акцiй (часток, паїв) корпоративних пiдприємств та/або лiквiдацiю холдингової компанiї, такi загальнi збори визнаються правомочними за умови реєстрацiї для участi у них акцiонерiв (їх представникiв), що мають вiдповiдно до статуту холдингової компанiї бiльш як 80 вiдсоткiв голосiв.
Прийняття рiшення про вiдчуження будь-яких пакетiв акцiй (часток, паїв) корпоративних пiдприємств або лiквiдацiю холдингової компанiї належить до виключної компетенцiї загальних зборiв холдингової компанiї. Зазначенi рiшення приймаються бiльшiстю у 3/4 голосiв акцiонерiв (їх представникiв), якi зареєструвалися для участi в загальних зборах, з урахуванням обмежень, встановлених цим Законом.
3. Статутом холдингової компанiї встановлюються обмеження щодо правочинiв, якi мають право вчиняти органи управлiння компанiї, а також випуску цiнних паперiв.
4. Господарське товариство не може мати у власностi цiннi папери холдингової компанiї, корпоративним пiдприємством якої воно є.
5. До виключної компетенцiї загальних зборiв холдингової компанiї належить вирiшення питань:
формування єдиної фiнансової, iнвестицiйної, виробничо-господарської та науково-технiчної полiтики щодо корпоративних пiдприємств;
визначення напрямiв та порядку використання прибутку корпоративних пiдприємств;
затвердження планiв виробничого та соцiального розвитку корпоративних пiдприємств.
До виключної компетенцiї загальних зборiв холдингової компанiї законом або статутом може бути також вiднесене вирiшення iнших питань.
Стаття 6. Особливостi утворення та дiяльностi державних холдингових компанiй
1. Державнi холдинговi компанiї утворюються органами, уповноваженими управляти державним майном, та/або державними органами приватизацiї.
Єдиним акцiонером державної холдингової компанiї вiд моменту її утворення до завершення процедури приватизацiї або припинення є держава.
2. Засновниками державних холдингових компанiй у процесi корпоратизацiї державних пiдприємств є органи, уповноваженi управляти державним майном. Засновниками державних холдингових компанiй у процесi приватизацiї державних пiдприємств є органи, уповноваженi управляти державним майном, та/або державнi органи приватизацiї вiдповiдно до законодавства.
Статутний фонд державної холдингової компанiї формується за рахунок належних державi акцiй (часток, паїв) вiдповiдних господарських товариств у встановленому законодавством порядку.
3. Галузi або сфери дiяльностi, в яких не допускається утворення державних холдингових компанiй у процесi корпоратизацiї та приватизацiї, визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
4. Iнiцiатором утворення державної холдингової компанiї в процесi корпоратизацiї може бути:
державне пiдприємство;
орган, уповноважений управляти державним майном.
Iнiцiатором утворення державної холдингової компанiї в процесi приватизацiї може бути:
державний орган приватизацiї;
пiдприємство, щодо якого прийнято рiшення про приватизацiю;
господарськi товариства, утворенi в процесi корпоратизацiї.
5. Iнiцiатор утворення державної холдингової компанiї подає органу, уповноваженому управляти державним майном:
обґрунтування доцiльностi утворення державної холдингової компанiї;
перелiк пiдприємств та їх структурних пiдроздiлiв, на базi яких пропонується утворити державну холдингову компанiю та її корпоративнi пiдприємства;
проект статуту державної холдингової компанiї.
У разi якщо iнiцiатором утворення державної холдингової компанiї є орган, уповноважений управляти державним майном, перелiк пiдприємств та їх структурних пiдроздiлiв, на базi яких пропонується утворити державну холдингову компанiю та її корпоративнi пiдприємства, i проект статуту державної холдингової компанiї готує цей орган.
6. Рiшення про утворення державної холдингової компанiї в процесi корпоратизацiї (приватизацiї) приймає орган, уповноважений управляти державним майном, державний орган приватизацiї за погодженням з Кабiнетом Мiнiстрiв України.
(частина шоста статтi 6 у редакцiї Закону України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
7. Порядок утворення державних холдингових компанiй затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферi економiчного розвитку.
(частина сьома статтi 6 у редакцiї Закону України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
8. Управлiння пакетами акцiй державних холдингових компанiй здiйснюється вiдповiдно до законодавства.
9. Акцiї державних холдингових компанiй не можуть бути переданi в управлiння будь-яким особам.
Державнi пакети акцiй (часток, паїв) та державне майно, переданi державою до статутного фонду державної холдингової компанiї, не можуть бути вiдчуженi або перебувати в заставi, використанi для формування статутних фондiв будь-яких пiдприємств.
10. Державнiй холдинговiй компанiї забороняється вчиняти будь-якi дiї, що можуть призвести до вiдчуження акцiй (часток, паїв) або майна, внесених до її статутного фонду, до завершення процесу її приватизацiї.
11. Державна холдингова компанiя може бути корпоративним пiдприємством лише Державної керуючої холдингової компанiї.
(частина одинадцята статтi 6 у редакцiї Закону України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
12. Рiшення про приватизацiю державної холдингової компанiї може бути прийнято лише пiсля прийняття рiшення про приватизацiю всiх корпоративних пiдприємств, пакети акцiй (часток, паїв) яких передано до статутного фонду такої холдингової компанiї.
Пiдготовку до продажу акцiй державної холдингової компанiї проводять її засновник (засновники) та державнi органи приватизацiї у встановленому законодавством порядку з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. При цьому акцiї (частки, паї) корпоративних пiдприємств, внесенi до її статутного фонду, не передаються державним органам приватизацiї з метою їх подальшого продажу.
13. Пакети акцiй (часток, паїв) або iнше майно, переданi до статутного фонду державної холдингової компанiї, перебувають у державнiй власностi i закрiплюються за нею на правi господарського вiдання.
Стаття 7. Особливостi управлiння холдинговим корпоративним пакетом акцiй (часток, паїв), переданим до статутного фонду державних холдингових компанiй
1. Про проведення загальних зборiв акцiонерiв (учасникiв) корпоративного пiдприємства виконавчий орган такого пiдприємства зобов'язаний письмово повiдомити державну холдингову компанiю та орган, уповноважений управляти державним майном, вiдповiдно до вимог законодавства, що регулює порядок скликання загальних зборiв.
2. Повiдомлення про проведення загальних зборiв повинне мiстити такi данi:
повне найменування та мiсцезнаходження товариства;
дата, час та мiсце проведення загальних зборiв;
час початку та закiнчення реєстрацiї акцiонерiв (їх представникiв) для участi у загальних зборах;
перелiк питань, що виносяться на голосування;
спосiб повiдомлення акцiонерiв про змiни у порядку денному;
iншi вiдомостi, передбаченi законодавством.
3. Державна холдингова компанiя спiльно з органом, уповноваженим управляти державним майном, у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, обирає представника, який буде представляти iнтереси холдингової компанiї на загальних зборах корпоративного пiдприємства.
4. Орган, уповноважений управляти державним майном, зобов'язаний прийняти рiшення з кожного питання, внесеного до порядку денного загальних зборiв, та надати вiдповiдне доручення на голосування представнику в термiн та в порядку, визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України.
5. Представник має право брати участь у загальних зборах тiльки пiсля отримання вiдповiдного доручення на голосування вiд органу, уповноваженого управляти державним майном.
Стаття 71. Особливостi утворення та дiяльностi Державної керуючої холдингової компанiї
1. Засновником та єдиним акцiонером Державної керуючої холдингової компанiї є держава в особi Кабiнету Мiнiстрiв України.
2. Статутний капiтал Державної керуючої холдингової компанiї формується за рахунок належних державi акцiй державних холдингових компанiй, часток (паїв) держави у статутних капiталах господарських товариств, а також додаткових вкладiв у формi майна, коштiв та нематерiальних активiв, необхiдних для забезпечення її дiяльностi. Пакети акцiй (часток, паїв) або iнше майно, передане до статутного капiталу Державної керуючої холдингової компанiї, перебувають у державнiй власностi i закрiплюються за нею на правi господарського вiдання.
3. Здiйснюючи повноваження щодо реалiзацiї прав держави як власника, Кабiнет Мiнiстрiв України:
1) затверджує статут Державної керуючої холдингової компанiї та вносить до нього змiни;
2) приймає рiшення про збiльшення або зменшення статутного капiталу Державної керуючої холдингової компанiї;
3) затверджує положення про наглядову раду, правлiння та ревiзiйну комiсiю Державної керуючої холдингової компанiї та вносить до них змiни;
4) обирає членiв наглядової ради Державної керуючої холдингової компанiї, затверджує умови цивiльно-правових договорiв, що укладатимуться з ними, встановлює розмiр їх винагороди, визначає особу, яка уповноважується на пiдписання договорiв з членами наглядової ради;
5) приймає рiшення про припинення повноважень членiв наглядової ради Державної керуючої холдингової компанiї;
6) обирає голову правлiння Державної керуючої холдингової компанiї та достроково припиняє його повноваження;
7) погоджує рiшення про створення, реорганiзацiю i лiквiдацiю корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
8) затверджує рiчний фiнансовий план Державної керуючої холдингової компанiї, вносить у нього змiни та доповнення;
9) затверджує рiчний звiт Державної керуючої холдингової компанiї;
10) затверджує висновки ревiзiйної комiсiї Державної керуючої холдингової компанiї;
11) приймає рiшення за наслiдками розгляду звiту наглядової ради, звiту правлiння, звiту ревiзiйної комiсiї Державної керуючої холдингової компанiї;
12) приймає рiшення про реорганiзацiю чи лiквiдацiю Державної керуючої холдингової компанiї.
4. З метою захисту прав держави як власника у Державнiй керуючiй холдинговiй компанiї створюється наглядова рада.
Наглядова рада обирається у кiлькостi семи осiб. Персональний склад наглядової ради затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Якщо кiлькiсть членiв наглядової ради становить менше половини її загального складу, Кабiнет Мiнiстрiв України протягом одного мiсяця має обрати решту членiв наглядової ради.
Члени наглядової ради обираються з числа фiзичних осiб, якi мають повну цивiльну дiєздатнiсть. Вимоги до членiв наглядової ради встановлюються законом, статутом та положенням про наглядову раду Державної керуючої холдингової компанiї.
Кандидати в члени наглядової ради i члени наглядової ради повиннi мати повну вищу освiту, досвiд роботи на керiвних посадах не менше п'яти рокiв упродовж останнiх десяти рокiв.
5. До виключної компетенцiї наглядової ради належать:
1) визначення прiоритетних напрямiв дiяльностi (розвитку), стратегiчних цiлей Державної керуючої холдингової компанiї;
2) прийняття рiшення про створення, реорганiзацiю i лiквiдацiю корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
3) затвердження принципiв (кодексу) корпоративного управлiння Державної керуючої холдингової компанiї;
4) обрання голови наглядової ради з числа її членiв;
5) прийняття рiшень про кiлькiсний склад правлiння та ревiзiйної комiсiї Державної керуючої холдингової компанiї;
6) обрання членiв правлiння Державної керуючої холдингової компанiї за поданням голови правлiння та дострокове припинення їх повноважень;
7) затвердження умов цивiльно-правових договорiв, якi укладатимуться з членами правлiння Державної керуючої холдингової компанiї, встановлення розмiру їх винагороди;
8) обрання членiв ревiзiйної комiсiї Державної керуючої холдингової компанiї, прийняття рiшення про дострокове припинення їх повноважень;
9) прийняття рiшення про вчинення значних правочинiв, якщо ринкова вартiсть майна або послуг, що є його предметом, становить понад 10 вiдсоткiв вартостi активiв за даними останньої рiчної фiнансової звiтностi Державної керуючої холдингової компанiї, а також правочинiв, щодо вчинення яких є заiнтересованiсть;
10) прийняття рiшень про збiльшення зобов'язань Державної керуючої холдингової компанiї на величину, що перевищує 10 вiдсоткiв її статутного капiталу;
11) прийняття рiшень про придбання Державною керуючою холдинговою компанiєю 10 i бiльше вiдсоткiв акцiй (часток, паїв) у статутному капiталi iнших юридичних осiб;
12) оцiнка виконання основних показникiв стратегiї розвитку Державної керуючої холдингової компанiї;
13) затвердження рiчної фiнансової звiтностi Державної керуючої холдингової компанiї;
14) прийняття рiшення про частину чистого прибутку Державної керуючої холдингової компанiї, яка за пiдсумками календарного року має бути спрямована на виплату дивiдендiв;
15) вирiшення iнших питань, вiднесених законом до компетенцiї наглядової ради.
6. Повноважнi представники держави голосують на засiданнi наглядової ради Державної керуючої холдингової компанiї вiдповiдно до завдань щодо голосування з кожного питання, внесеного до порядку денного, наданих органами державної влади, якi вони представляють.
7. Виконавчим органом Державної керуючої холдингової компанiї є правлiння.
До компетенцiї правлiння належать:
1) розробка проекту прiоритетних напрямiв дiяльностi (розвитку) Державної керуючої холдингової компанiї, його стратегiчних цiлей (цiлей розвитку) та їх подання для затвердження наглядовiй радi;
2) пiдготовка фiнансового плану Державної керуючої холдингової компанiї;
3) реалiзацiя права акцiонера стосовно корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
4) затвердження структури i штатного розпису апарату Державної керуючої холдингової компанiї з урахуванням затвердженої наглядовою радою загальної чисельностi працiвникiв Державної керуючої холдингової компанiї;
5) розгляд i подання Кабiнету Мiнiстрiв України та наглядовiй радi рiчного звiту i балансу Державної керуючої холдингової компанiї, а також iнформацiї про дiяльнiсть корпоративних пiдприємств та вiдокремлених структурних пiдроздiлiв Державної керуючої холдингової компанiї;
6) iнiцiювання створення корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї, розроблення проектiв їх установчих документiв;
7) внесення наглядовiй радi пропозицiї про реорганiзацiю i лiквiдацiю корпоративних пiдприємств;
8) затвердження статутiв корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї та здiйснення контролю за їх дотриманням;
9) прийняття рiшень про кiлькiсний склад наглядових рад та правлiнь корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї, затвердження умов цивiльно-правових договорiв, що укладатимуться з їх членами, та встановлення розмiру їх винагороди;
10) обрання голiв наглядових рад корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї з числа членiв правлiння Державної керуючої холдингової компанiї, прийняття рiшень про припинення їх повноважень;
11) обрання членiв наглядових рад корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї з числа керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату Державної керуючої холдингової компанiї, представникiв органiв виконавчої влади та громадськостi, прийняття рiшень про припинення їх повноважень;
12) внесення пропозицiї наглядовим радам корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї щодо кандидатур членiв їх правлiнь;
13) погодження проектiв прiоритетних напрямiв дiяльностi (розвитку) корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї, їх стратегiчних цiлей (стратегiй розвитку);
14) затвердження рiчних фiнансових та iнвестицiйних планiв, а також iнвестицiйних планiв на середньострокову перспективу (3 - 5 рокiв) корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї та здiйснення контролю за їх виконанням у встановленому порядку;
15) координацiя реалiзацiї спiльних проектiв корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
16) координацiя фiнансової дiяльностi корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
17) проведення монiторингу фiнансової дiяльностi, зокрема виконання показникiв фiнансових планiв корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
18) забезпечення проведення щорiчних аудиторських перевiрок корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
19) розгляд матерiалiв, складених за результатами перевiрок (ревiзiй) фiнансово-господарської дiяльностi Державної керуючої холдингової компанiї та її корпоративних пiдприємств, а також звiтiв керiвникiв корпоративних пiдприємств, прийняття рiшень за його результатами;
20) забезпечення надання розпоряднику Єдиного реєстру об'єктiв державної власностi iнформацiї про наявнiсть i поточний стан майна об'єктiв державної власностi та будь-якi змiни в їх станi;
21) забезпечення проведення iнвентаризацiї майна корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї вiдповiдно до визначеного Кабiнетом Мiнiстрiв України порядку;
22) забезпечення проведення екологiчного аудиту корпоративних пiдприємств Державної керуючої холдингової компанiї;
23) надання орендодавцям об'єктiв державної власностi згоди на оренду державного майна i пропозицiй щодо умов договору оренди, якi мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна;
24) забезпечення управлiння i збереження матерiальних носiїв секретної iнформацiї та здiйснення заходiв щодо охорони державної таємницi.
Правлiння вирiшує також iншi питання дiяльностi Державної керуючої холдингової компанiї, крiм тих, що вiднесенi законом до компетенцiї Кабiнету Мiнiстрiв України та наглядової ради.
8. Для проведення перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi Державної керуючої холдингової компанiї створюється ревiзiйна комiсiя. До складу ревiзiйної комiсiї мають входити представники центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику, та аудитори.
(Закон доповнено статтею 71 згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4498-VI) |
Стаття 8. Аудиторська перевiрка
1. Аудиторська перевiрка холдингової компанiї та її корпоративних пiдприємств здiйснюється щорiчно вiдповiдно до закону.
Холдингова компанiя здiйснює проведення внутрiшнього аудиту (контролю) своїх корпоративних пiдприємств.
Стаття 9. Оприлюднення iнформацiї про холдингову компанiю
1. Протягом мiсяця з дня державної реєстрацiї холдингової компанiї така компанiя має оприлюднити iнформацiю про напрями своєї дiяльностi в офiцiйному друкованому виданнi Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку.
(частина перша статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 07.07.2011р. N 3610-VI) |
2. Холдингова компанiя протягом усього перiоду своєї дiяльностi повинна не рiдше одного разу на рiк оприлюднювати свою консолiдовану фiнансову звiтнiсть та фiнансову звiтнiсть своїх корпоративних пiдприємств.
Стаття 10. Лiквiдацiя холдингової компанiї
1. Лiквiдацiя холдингової компанiї здiйснюється згiдно iз законодавством, а також у разi:
лiквiдацiї всiх корпоративних пiдприємств холдингової компанiї та залишення у статутному фондi холдингової компанiї холдингового корпоративного пакета акцiй (часток, паїв) тiльки одного корпоративного пiдприємства;
скасування вiдповiдним органом Антимонопольного комiтету України або Кабiнетом Мiнiстрiв України дозволу на концентрацiю, узгодженi дiї суб'єктiв господарювання;
прийняття загальними зборами акцiонерiв холдингової компанiї рiшення про її лiквiдацiю.
Стаття 11. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
2. Частини п'яту-сьому статтi 126 Господарського кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 18-22, ст. 144) викласти в такiй редакцiї:
"5. Холдингова компанiя - вiдкрите акцiонерне товариство, яке володiє, користується, а також розпоряджається холдинговими корпоративними пакетами акцiй (часток, паїв) двох або бiльше корпоративних пiдприємств (крiм пакетiв акцiй, що перебувають у державнiй власностi).
6. Якщо корпоративне пiдприємство через дiї або бездiяльнiсть холдингової компанiї виявиться неплатоспроможним та визнається банкрутом, то холдингова компанiя несе субсидiарну вiдповiдальнiсть за зобов'язаннями корпоративного пiдприємства.
7. Загальнi засади функцiонування холдингових компанiй в Українi, а також особливостi їх утворення, дiяльностi та лiквiдацiї регулюються Законом України "Про холдинговi компанiї в Українi" та iншими нормативно-правовими актами".
3. Холдинговi компанiї (державнi холдинговi компанiї) та їх корпоративнi пiдприємства, утворенi в установленому законодавством порядку до набрання чинностi цим Законом, зобов'язанi привести свої установчi документи у вiдповiднiсть з вимогами цього Закону протягом трьох рокiв з дня набрання чинностi цим Законом без внесення плати за перереєстрацiю.
4. До приведення законiв України, iнших нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом вони дiють у частинi, що не суперечить цьому Закону.
41. Дiя цього Закону не поширюється на Державний концерн "Укроборонпром", державнi унiтарнi пiдприємства, у тому числi казеннi пiдприємства, що входять до складу Державного концерну "Укроборонпром", у процесi їх перетворення (реорганiзацiї), господарськi товариства, якi утворюються, дiють та припиняються вiдповiдно до Закону України "Про особливостi реформування пiдприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власностi".
(статтю 11 доповнено пунктом 41 згiдно iз Законом України вiд 13.07.2021р. N 1630-IX) |
5. Рекомендувати Президентовi України скасувати Указ Президента України вiд 11 травня 1994 року N 224 "Про холдинговi компанiї, що створюються в процесi корпоратизацiї та приватизацiї".
6. Кабiнету Мiнiстрiв України:
1) у тримiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозицiї щодо приведення законiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;
прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для виконання цього Закону;
привести у вiдповiднiсть iз цим Законом свої нормативно-правовi акти;
забезпечити перегляд i скасування мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв, що суперечать цьому Закону;
2) у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом розробити порядок викупу державою акцiй додаткових емiсiй в акцiонерних товариствах, у статутних фондах яких є державна частка.
Президент України | В.ЮЩЕНКО |
м. Київ
15 березня 2006 року
N 3528-IV
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |