ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до деяких законiв України щодо запобiгання негативним наслiдкам впливу свiтової фiнансової кризи на розвиток агропромислового комплексу
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести змiни до таких законiв України:
1. У Законi України "Про державну пiдтримку сiльського господарства України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., N 49, ст. 527; 2005 р., N 29, ст. 381):
1) пункт 9.2 статтi 9 доповнити пiдпунктом 9.2.6 такого змiсту:
"9.2.6. З метою забезпечення надходження коштiв до спецiального фонду державного бюджету Аграрний фонд має право здiйснювати реалiзацiю об'єктiв державного цiнового регулювання, використовуючи сприятливу ринкову кон'юнктуру";
2) у статтi 14:
у пунктi 14.2:
пiдпункт 14.2.4 викласти у такiй редакцiї:
"14.2.4. Зерно, яке є об'єктом державного цiнового регулювання або пiд обсяг якого була одержана бюджетна позика у режимi державних заставних закупiвель, зберiгається виключно у сертифiкованому зерновому складi (зерносховищi, елеваторi). Плата за таке зберiгання не може перевищувати 2 вiдсотки вiд вартостi такого зерна, розрахованої вiд мiнiмальної закупiвельної цiни (у розрахунку за кожнi 30 календарних днiв такого зберiгання кожної метричної одиницi вимiру її обсягу)";
доповнити пiдпунктом 14.2.5 такого змiсту:
"14.2.5. Кабiнет Мiнiстрiв України встановлює режим цiнового регулювання вартостi таких послуг:
а) ветеринарної медицини (проведення лабораторних дослiджень, оформлення ветеринарного сертифiката або свiдоцтва);
б) хлiбної iнспекцiї (огляд та оформлення сертифiкатiв);
в) карантинної iнспекцiї (огляд та оформлення сертифiкатiв, проведення фумiгацiї).
При цьому вартiсть таких послуг не може перевищувати цiну, розраховану за 20-вiдсотковою нормою рентабельностi до понесених витрат на їх надання. Недотримання вимог цiєї статтi тягне за собою вiдповiдальнiсть, встановлену законом";
3) у статтi 17:
назву викласти у такiй редакцiї:
"Стаття 17. Аграрнi бiржi";
у пунктi 17.1
пiдпункт "б" виключити;
у першому реченнi пiдпункту "в" слова "є Кабiнет Мiнiстрiв" замiнити словами "може бути Кабiнет Мiнiстрiв", а у другому реченнi слова "за рахунок свого резервного фонду" виключити;
абзац перший пiдпункту "ґ" викласти у такiй редакцiї:
"ґ) якщо засновником аграрної бiржi є Кабiнет Мiнiстрiв України в особi Аграрного фонду, то iншi, нiж Аграрний фонд, члени аграрної бiржi не мають права приймати рiшення щодо";
4) пункт 5 статтi 18 виключити.
2. У роздiлi III "Прикiнцевi положення" Закону України вiд 31 жовтня 2008 року N 639-VI "Про першочерговi заходи щодо запобiгання негативним наслiдкам фiнансової кризи та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України":
1) пункт 2 доповнити словами i цифрами "крiм пунктiв 4, 5 та 11 роздiлу II цього Закону";
2) доповнити пунктами 11 та 12 такого змiсту:
"11. Договiр мiж Нацiональним банком України та банком про пiдтримання лiквiдностi через вiдповiднi iнструменти рефiнансування (у тому числi при наданнi стабiлiзацiйного кредиту) укладається з урахуванням таких особливостей:
а) якщо банк має у складi кредитного портфеля заборгованiсть позичальникiв - сiльськогосподарських товаровиробникiв, то така заборгованiсть вважається добровiльно пролонгованою цим банком на строк, не менший строку, на який надається таке рефiнансування (але не менший нiж 365 днiв);
б) норми пiдпункту "а" цього пункту поширюються на заборгованiсть, яка класифiкується Нацiональним банком України як субстандартна або сумнiвна, що виникла станом на 1 сiчня 2009 року;
в) достатнiм забезпеченням рефiнансування (у частинi субстандартної або сумнiвної заборгованостi) вважається подвiйне складське свiдоцтво, заставнi, а також застава майна та майнових прав сiльськогосподарського товаровиробника такому банку;
г) при отриманнi рефiнансування вiд Нацiонального банку України банк протягом наступних п'яти робочих днiв зобов'язаний повiдомити позичальника про можливiсть внесення змiн до кредитного договору (укладення додаткового договору) з метою його пролонгацiї (реструктуризацiї) за умовами цього пункту. Незалежно вiд фактичної дати внесення таких змiн (укладення додаткового договору) кредит вважається пролонгованим з моменту отримання банком вiдповiдного рефiнансування вiд Нацiонального банку України.
Порушення банком строкiв надання такого повiдомлення або вiдмова внести вiдповiднi змiни до кредитного договору (укласти з позичальником додатковий договiр) протягом 30 робочих днiв з моменту отримання вiдповiдного рефiнансування вважається порушенням iстотних умов договору мiж Нацiональним банком України та таким банком про пiдтримання лiквiдностi через вiдповiднi iнструменти рефiнансування (у тому числi при наданнi стабiлiзацiйного кредиту), що тягне за собою безумовне дострокове повернення такого рефiнансування Нацiональному банку України у загальнiй сумi.
Нацiональний банк України забезпечує виконання норм цього пункту.
11.1. Зазначена пролонгацiя здiйснюється на таких умовах:
а) за процентною ставкою, яка iснувала на момент надання такого кредиту, якщо згодом менша ставка не була погоджена сторонами кредитного договору;
б) протягом такої пролонгацiї вартiсть застави (за її наявностi) не переоцiнюється у бiк зменшення. При цьому, якщо заставодавець порушує умови пролонгованого кредитного договору, банк-заставодержатель має право запропонувати заставодавцю доповнити такий кредитний договiр (укласти додатковий договiр) iз застереженням про задоволення вимог заставодержателя у досудовому порядку, внаслiдок чого право заставодавця на звернення стягнення на предмет застави виникає не ранiше 90 календарного дня, наступного за днем, в якому припускається таке порушення;
в) форма (спосiб) нарахування та погашення процентiв, а також погашення основного боргу може бути змiненою лише за погодженням з позичальником та не може висуватися як передумова отримання такої пролонгацiї;
г) не дозволяється запровадження будь-яких додаткових комiсiй, плат та вiдшкодувань на користь банку, а також застосування штрафних санкцiй до позичальника у зв'язку з такою пролонгацiєю. Це правило поширюється також на випадки дострокового погашення такого пролонгованого кредиту за рiшенням позичальника.
11.2. Не вважається пiдставою для збiльшення категорiї ризику за кредитом, який було пролонговано або реструктуризовано шляхом зменшення розмiру процентiв або основної суми заборгованостi сiльськогосподарського товаровиробника.
11.3. Банк, який має у складi кредитного портфеля заборгованiсть позичальникiв - сiльськогосподарських товаровиробникiв, але не звертався до Нацiонального банку України за отриманням рефiнансування, зобов'язаний запропонувати таким позичальникам внести змiни до кредитного договору (укласти додатковий договiр) на умовах пролонгацiї, визначених цим пунктом. Наявнiсть таких змiн (додаткових договорiв) є пiдставою для надання такому банку вiдповiдного рефiнансування вiд Нацiонального банку України.
11.4. Для цiлей цього пункту сiльськогосподарським товаровиробником вважається особа, визначена у статтi 81 Закону України "Про податок на додану вартiсть".
11.5. Норми цього пункту поширюються також на заборгованiсть сiльськогосподарських товаровиробникiв перед лiзингодавцями - банками України за фiнансовим лiзингом сiльськогосподарської технiки за кодами УКТ ЗЕД 8432 - 8436, 8701 10 - 8701 30, 8701 90.
11.6. Норми законiв України "Про Нацiональний банк України", "Про банки i банкiвську дiяльнiсть", "Про заставу" дiють з урахуванням норм цього пункту.
11.7. Рекомендувати банкам надати торгiвлi та переробним пiдприємствам цiльовi кредити для розрахункiв з постачальниками молочної та м'ясної продукцiї та з селянами за сировину.
12. Передбачити заборону на продаж земель сiльськогосподарського призначення до 1 сiчня 2010 року".
3. Абзац сiмнадцятий пункту 1 частини першої статтi 20 Закону України "Про Кабiнет Мiнiстрiв України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2008 р., N 25, ст. 241) викласти у такiй редакцiї:
"забезпечує проведення державної полiтики цiн та здiйснює державне регулювання цiноутворення з обов'язковим iнформуванням Антимонопольного комiтету України".
4. У статтю 11 Закону України "Про податок на додану вартiсть" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1997 р., N 21, ст. 156 iз наступними змiнами) включити пункт 11.21 такого змiсту:
"11.21. Сума податку на додану вартiсть, що повинна сплачуватися до бюджету переробними пiдприємствами всiх форм власностi за реалiзованi ними молоко та молочну продукцiю, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязi спрямовується виключно для виплати дотацiй сiльськогосподарським товаровиробникам за проданi ними переробним пiдприємствам молоко i м'ясо в живiй вазi. Порядок облiку зазначених коштiв визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України".
II. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
2. Встановити, що норми Закону України "Про операцiї з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах" не поширюються на товари, якi пiдпадають пiд визначення 1 - 24 груп УКТ ЗЕД.
3. Кабiнету Мiнiстрiв України:
забезпечити фiнансування видаткiв за програмами пiдтримки розвитку пiдприємств агропромислового комплексу у помiсячному розписi асигнувань;
на пiдставi даних Нацiонального банку України провести аналiз розрахункiв за кредитами, наданими на користь сiльськогосподарських товаровиробникiв, та у разi необхiдностi невiдкладно подати до Верховної Ради України законопроект для продовження процедури врегулювання заборгованостi за такими кредитами у спосiб, передбачений пунктом 11 роздiлу III "Прикiнцевi положення" Закону України "Про першочерговi заходи щодо запобiгання негативним наслiдкам фiнансової кризи та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України";
забезпечити введення в дiю протягом 15 днiв з дня набрання чинностi цим Законом розроблених першочергових державних стандартiв на м'ясну продукцiю: ДСТУ 4427:2005 "Ковбаси сирокопченi та сиров'яленi. Загальнi технiчнi умови"; ДСТУ 4433:2005 "Ковбаси смаженi. Загальнi технiчнi умови"; ДСТУ 4435:2005 "Ковбаси напiвкопченi. Загальнi технiчнi умови"; ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варенi, сосиски, сардельки, хлiбцi м'яснi. Загальнi технiчнi умови".
Президент України | В. ЮЩЕНКО |
м. Київ
4 лютого 2009 року
N 922-VI
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |