Документ скасований: Указ ПУ № 419/2019 від 20.06.2019

УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Мiнiстерство доходiв i зборiв України

     1. Затвердити Положення про Мiнiстерство доходiв i зборiв України (додається).

     2. Мiнiстерство доходiв i зборiв України є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганiзуються.

     3. Установити, що до прийняття законодавчих та iнших нормативно-правових актiв:

     у складi Мiнiстерства доходiв i зборiв України та його територiальних органiв утворюються та дiють пiдроздiли податкової мiлiцiї;

     Мiнiстр доходiв i зборiв України здiйснює повноваження, пов'язанi з прийняттям, проходженням та звiльненням зi служби осiб рядового i начальницького складу податкової мiлiцiї, якi проходять службу у складi Мiнiстерства доходiв i зборiв України вiдповiдно до Положення про проходження служби рядовим i начальницьким складом органiв внутрiшнiх справ;

     за посадовими особами органiв державної податкової та митної служб та особами рядового i начальницького складу податкової мiлiцiї, якi переходять на службу до Мiнiстерства доходiв i зборiв України та його територiальних органiв, членами їх сiмей зберiгаються умови оплати працi та матерiального забезпечення, пiльги та iншi соцiальнi гарантiї (у тому числi медичне обслуговування, санаторно-курортне та пенсiйне забезпечення), встановленi вiдповiдно до законодавства для посадових осiб органiв державної податкової та митної служб та осiб рядового i начальницького складу податкової мiлiцiї та членiв їх сiмей.

     4. Внести до деяких указiв Президента України такi змiни:

     1) у Положеннi про Пенсiйний фонд України, затвердженому Указом Президента України вiд 6 квiтня 2011 року N 384 (зi змiнами, внесеними Указом вiд 30 серпня 2012 року N 525):

     а) у пунктi 1:

     в абзацi першому слова "Вiце-прем'єр-мiнiстра України - Мiнiстра соцiальної полiтики України" замiнити словами "Мiнiстра соцiальної полiтики України";

     в абзацi другому слова "збору, ведення облiку" замiнити словами "ведення персонiфiкованого облiку";

     б) у пунктi 3:

     в абзацi другому слова "збору, ведення облiку" замiнити словами "ведення персонiфiкованого облiку";

     в абзацi третьому слова "збору, ведення облiку надходжень вiд сплати єдиного внеску" замiнити словами "ведення облiку осiб, якi пiдлягають загальнообов'язковому державному соцiальному страхуванню";

     абзац восьмий викласти в такiй редакцiї:

     "забезпечення надходжень вiд сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсiйне страхування, ведення облiку цих надходжень, iнших коштiв вiдповiдно до законодавства та здiйснення контролю за їх сплатою, забезпечення ведення реєстру застрахованих осiб";

     в) у пунктi 4:

     у пiдпунктi 3 слова "та веде Державний реєстр загальнообов'язкового державного соцiального страхування" виключити;

     у пiдпунктi 4 слова "Державного реєстру загальнообов'язкового державного соцiального страхування" замiнити словами "реєстру застрахованих осiб";

     у пiдпунктi 5:

     - в абзацi другому слова "i законодавства про збiр та ведення облiку єдиного внеску" виключити;

     - абзац третiй виключити;

     - абзац четвертий викласти в такiй редакцiї:

     "забезпечення надходжень вiд сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсiйне страхування, ведення облiку цих надходжень, iнших коштiв вiдповiдно до законодавства, забезпечення ведення реєстру застрахованих осiб";

     - в абзацi п'ятому слова "про збiр та ведення облiку єдиного внеску" та "єдиного внеску" виключити, а пiсля слiв "та iнших платежiв" доповнити абзац словами "за достовiрнiстю поданих вiдомостей про осiб, якi пiдлягають загальнообов'язковому державному соцiальному страхуванню";

     - в абзацi шостому слова "єдиного внеску" виключити;

     пiдпункти 9 i 11 викласти вiдповiдно в такiй редакцiї:

     "9) аналiзує та прогнозує надходження коштiв вiд сплати єдиного внеску, органiзовує взаємодiю та обмiн iнформацiєю з Мiнiстерством доходiв i зборiв України та iншими державними органами з питань нарахування та сплати єдиного внеску, персонiфiкованого облiку надходжень вiд сплати єдиного внеску, розрахунку показникiв середньої заробiтної плати працiвникiв для призначення пенсiї";

     "11) подає Мiнiстерству пропозицiї щодо застосування законодавства про ведення облiку застрахованих осiб у системi загальнообов'язкового державного соцiального страхування та разом iз Мiнiстерством дає роз'яснення з питань призначення, перерахунку та виплати пенсiй";

     пiдпункт 14 доповнити словами "Мiнiстерству доходiв i зборiв України - щодо ведення облiку сплати єдиного внеску, формування та подання звiтностi в частинi ведення облiку застрахованих осiб у системi загальнообов'язкового державного соцiального страхування";

     г) у пунктi 6:

     у пiдпунктi 5 слова "єдиного внеску" виключити;

     у пiдпунктi 6 слова "про збiр i ведення облiку єдиного внеску" виключити;

     у пiдпунктi 7 слова "нараховується єдиний внесок" замiнити словом "нараховуються";

     у пiдпунктi 9 слова "платникiв єдиного внеску" виключити;

     у пiдпунктi 10 слова "про збiр та ведення облiку єдиного внеску" виключити;

     у пiдпунктi 11 слова "єдиного внеску" виключити;

     2) пiдпункт 23 пункту 4 Положення про Мiнiстерство соцiальної полiтики України, затвердженого Указом Президента України вiд 6 квiтня 2011 року N 389, викласти в такiй редакцiї:

     "23) здiйснює державний нагляд за дiяльнiстю Пенсiйного фонду України щодо ведення реєстру застрахованих осiб";

     3) у Положеннi про Мiнiстерство фiнансiв України, затвердженому Указом Президента України вiд 8 квiтня 2011 року N 446 (зi змiнами, внесеними Указом вiд 26 грудня 2011 року N 1183):

     а) в абзацi другому пункту 1 слова "податкової, митної полiтики" замiнити словами "а також податкової i митної полiтики (крiм адмiнiстрування податкiв, зборiв, митних платежiв та реалiзацiї податкової i митної полiтики)";

     б) в абзацi другому пункту 3 слова "податкової i митної полiтики" замiнити словами "а також податкової i митної полiтики, крiм адмiнiстрування податкiв, зборiв, митних платежiв та реалiзацiї податкової i митної полiтики";

     в) у пунктi 4:

     пiдпункт 26 виключити;

     у пiдпунктi 33 слова "Державну митну службу України, Державну податкову службу України" виключити;

     пiдпункт 64 пiсля слiв "податковiй, митнiй сферах" доповнити словами "крiм адмiнiстрування податкiв, зборiв, митних платежiв";

     г) в абзацi першому пiдпункту 3 пункту 10 слова "Державної митної служби України, Державної податкової служби України" виключити.

     5. Визнати такими, що втратили чиннiсть:

     Указ Президента України вiд 11 липня 2001 року N 510 "Про посилення державного контролю за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв";

     Указ Президента України вiд 26 червня 2002 року N 586 "Про внесення змiн до деяких Указiв Президента України";

     Указ Президента України вiд 20 квiтня 2005 року N 676 "Питання Мiнiстерства фiнансiв України";

     Указ Президента України вiд 12 травня 2011 року N 582 "Про Положення про Державну митну службу України";

     Указ Президента України вiд 12 травня 2011 року N 584 "Про Положення про Державну податкову службу України".

     6. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у двомiсячний строк свої акти у вiдповiднiсть iз цим Указом.

     7. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.

Президент України В. ЯНУКОВИЧ

м. Київ
18 березня 2013 року
N 141/2013

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 18 березня 2013 року N 141/2013

ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство доходiв i зборiв України

     1. Мiнiстерство доходiв i зборiв України (Мiндоходiв України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Мiндоходiв України є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з питань:

     забезпечення формування єдиної державної податкової, державної митної полiтики в частинi адмiнiстрування податкiв i зборiв, митних платежiв та реалiзацiї єдиної державної податкової, державної митної полiтики;

     забезпечення формування та реалiзацiї державної полiтики з адмiнiстрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування (далi - єдиний внесок);

     забезпечення формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi боротьби з правопорушеннями при застосуваннi податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

     2. Мiндоходiв України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами i дорученнями Президента України, щорiчним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрiшнє i зовнiшнє становище України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства України.

     3. Основними завданнями Мiндоходiв України є:

     1) забезпечення формування єдиної державної податкової, державної митної полiтики в частинi адмiнiстрування податкiв i зборiв, митних платежiв та реалiзацiя єдиної державної податкової, державної митної полiтики, а також боротьба з правопорушеннями пiд час застосування податкового та митного законодавства, здiйснення в межах своїх повноважень контролю за надходженням до бюджетiв та державних цiльових фондiв податкiв i зборiв та iнших платежiв;

     2) забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики у сферi контролю за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв;

     3) забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики з адмiнiстрування єдиного внеску, а також боротьба з правопорушеннями при застосуваннi законодавства з питань сплати єдиного внеску;

     4) забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики у сферi контролю за своєчаснiстю здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готiвкових розрахункiв за товари (послуги), а також за наявнiстю лiцензiй на провадження видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до закону, торгових патентiв.

     4. Мiндоходiв України вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) розробляє проекти законiв України, проекти актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та вносить їх у встановленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України з урахуванням практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     2) розробляє та затверджує порядки, iнструкцiї, положення, форми розрахункiв, звiтiв, декларацiй, iнших документiв з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     3) розробляє пропозицiї до проектiв мiжнародних договорiв України та забезпечує дотримання i виконання зобов'язань, взятих за мiжнародними договорами України, з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     4) визначає єдинi методологiчнi засади складення звiтностi з податкiв i зборiв, звiтностi з єдиного внеску та iнших питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     5) здiйснює адмiнiстрування податкiв i зборiв, митних платежiв, єдиного внеску;

     6) контролює своєчаснiсть подання платниками податкiв та єдиного внеску передбаченої законом звiтностi (декларацiї, розрахунки тощо), своєчаснiсть, достовiрнiсть, повноту нарахування та сплати податкiв i зборiв, єдиного внеску;

     7) надає вiдповiдно до закону в межах своїх повноважень адмiнiстративнi послуги;

     8) здiйснює контроль за додержанням податкового i митного законодавства, законодавства щодо адмiнiстрування єдиного внеску та в межах своїх повноважень - iншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України;

     9) забезпечує достовiрнiсть та повноту облiку платникiв податкiв та єдиного внеску, суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, об'єктiв оподаткування та об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням;

     10) забезпечує ведення облiку податкiв i зборiв, єдиного внеску;

     11) здiйснює диференцiацiю платникiв податкiв;

     12) здiйснює перегляд рiшень територiальних органiв у встановленому законодавством порядку;

     13) вирiшує вiдповiдно до Митного кодексу України питання щодо реалiзацiї компромiсу;

     14) органiзовує та контролює застосування адмiнiстративного арешту (арешту) майна платникiв податкiв та/або зупинення видаткових операцiй на їх рахунках у банках, фiнансових санкцiй до платникiв єдиного внеску;

     15) органiзовує та контролює погашення податкового боргу з податкiв i зборiв платникiв податкiв, а також стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску з платникiв єдиного внеску;

     16) органiзовує та контролює роботу з вiдстрочення, розстрочення та реструктуризацiї грошових зобов'язань та/або податкового боргу, погоджує з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної полiтики, рiшення про розстрочення або вiдстрочення грошових зобов'язань платникiв податкiв чи податкового боргу на строк, що виходить за межi одного бюджетного перiоду, здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, списання безнадiйного податкового боргу;

     17) iнiцiює застосування до платникiв податкiв та платникiв єдиного внеску судових процедур банкрутства;

     18) органiзовує ведення митної статистики та Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi;

     19) органiзовує та контролює дотримання суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi i громадянами установленого законодавством порядку перемiщення товарiв, транспортних засобiв через митний кордон України;

     20) здiйснює контроль за застосуванням вiдповiдно до закону заходiв тарифного та нетарифного регулювання пiд час перемiщення товарiв через митний кордон України, зокрема пiсля завершення операцiй митного контролю та митного оформлення;

     21) органiзовує контроль за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв вiдповiдно до закону та загальноприйнятої мiжнародної практики, а також за правильнiстю визначення країни походження товарiв, що перемiщуються через митний кордон України;

     22) забезпечує застосування митних режимiв, здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, помiщених у вiдповiднi митнi режими;

     23) вживає заходiв щодо захисту прав iнтелектуальної власностi у процесi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, недопущення перемiщення через митний кордон України контрафактних товарiв;

     24) проводить верифiкацiю (встановлення достовiрностi) сертифiкатiв про походження товарiв з України та здiйснює у випадках, установлених мiжнародними договорами, видачу сертифiкатiв походження;

     25) готує пропозицiї щодо прогнозу доходiв бюджетiв i надходжень єдиного внеску з урахуванням прогнозу макроекономiчних показникiв i тенденцiй розвитку свiтової економiки;

     26) здiйснює лiцензування дiяльностi суб'єктiв господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, з оптової торгiвлi спиртом, оптової та роздрiбної торгiвлi алкогольними напоями i тютюновими виробами, а також лiцензування митної брокерської дiяльностi;

     27) надає повноваження на провадження дiяльностi з надання митним органам фiнансових гарантiй забезпечення сплати митних платежiв;

     28) здiйснює у випадках, передбачених законом, провадження у справах про адмiнiстративнi правопорушення;

     29) органiзовує та забезпечує ведення облiку осiб, якi здiйснюють операцiї з товарами, що перебувають пiд митним контролем;

     30) здiйснює кiнологiчне забезпечення;

     31) органiзовує дослiдження i експертну дiяльнiсть у податковiй та митнiй сферах;

     32) здiйснює разом iз митними органами iнших держав заходи щодо вдосконалення процедури пропуску через державний кордон України товарiв i транспортних засобiв, їх митного контролю та митного оформлення;

     33) впроваджує спрощенi митнi процедури вiдповiдно до законодавства та сприяє створенню вiдповiдних умов для полегшення торгiвлi, сприяння транзиту, збiльшення товарообiгу та пасажиропотоку через митний кордон України;

     34) проводить аналiз та здiйснює управлiння ризиками з метою визначення форм та обсягiв митного та податкового контролю;

     35) органiзовує контроль за доставкою товарiв, якi перебувають пiд митним контролем, до митних органiв призначення;

     36) органiзовує застосування та контроль за процедурами використання гарантiй забезпечення сплати митних платежiв, взаємодiє з об'єднаннями експедиторiв, незалежними фiнансовими посередниками, страховими органiзацiями та фiнансово-кредитними установами;

     37) органiзовує стягнення коштiв у разi невиконання забезпечених фiнансовою гарантiєю зобов'язань зi сплати митних платежiв;

     38) надає консультацiї вiдповiдно до Податкового та Митного кодексiв України, законодавства з питань сплати єдиного внеску;

     39) забезпечує розвиток, упровадження та технiчне супроводження iнформацiйних, телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем i технологiй, автоматизацiю процедур, зокрема контроль за повнотою та правильнiстю виконання митних формальностей, органiзовує впровадження електронних сервiсiв для суб'єктiв господарювання;

     40) здiйснює в межах своїх повноважень формування та ведення реєстрiв, банкiв та баз даних, а також забезпечує ведення реєстру страхувальникiв;

     41) органiзовує взаємодiю та обмiн iнформацiєю з державними органами iнших держав згiдно iз законодавством України, мiжнародними договорами України;

     42) органiзовує надання дозволiв на вiдкриття та експлуатацiю митних складiв, складiв тимчасового зберiгання, магазинiв безмитної торгiвлi, вантажних митних комплексiв, вiльних митних зон комерцiйного або сервiсного типу, видачу сертифiкатiв уповноваженого економiчного оператора;

     43) бере в установленому порядку участь у наданнi послуг електронного цифрового пiдпису;

     44) звертається до суду у випадках, передбачених законодавством;

     45) здiйснює прогнозування та проводить аналiз надходження податкiв i зборiв, iнших платежiв, визначених Податковим та Митним кодексами України, Законом України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування", вивчає вплив макроекономiчних показникiв i змiн законодавства на надходження податкiв, iнших платежiв, розробляє пропозицiї щодо збiльшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету;

     46) надає на основi макроекономiчних показникiв та тенденцiй розвитку свiтової економiки Мiнiстерству фiнансiв України пропозицiї щодо визначення прогнозних (iндикативних) показникiв доходiв Державного бюджету України для складення проекту закону про Державний бюджет України;

     47) складає звiтнiсть щодо стану розрахункiв платникiв податкiв i зборiв iз бюджетом та сплати єдиного внеску, а також iнших показникiв роботи за напрямами дiяльностi Мiндоходiв України;

     48) органiзовує роботу, пов'язану iз замовленням марок акцизного податку, їх зберiганням, продажем, вiдбором зразкiв з метою проведення експертизи щодо їх автентичностi та здiйсненням контролю за наявнiстю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями i пачках (упаковках) тютюнових виробiв пiд час їх транспортування, зберiгання i реалiзацiї;

     49) органiзовує контроль за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв та забезпечує мiжгалузеву координацiю у цiй сферi;

     50) забезпечує контроль за прийняттям декларацiй про максимальнi роздрiбнi цiни на пiдакцизнi товари (продукцiю), встановленi виробником або iмпортером, та узагальненням вiдомостей, зазначених у таких декларацiях, для органiзацiї роботи та контролю за повнотою обчислення i сплати акцизного податку;

     51) здiйснює заходи щодо запобiгання та виявлення порушень законодавства у сферi виробництва та обiгу спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв;

     52) забезпечує контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, якi провадять роздрiбну торгiвлю тютюновими виробами, вимог законодавства щодо максимальних роздрiбних цiн на тютюновi вироби, встановлених виробниками або iмпортерами таких виробiв;

     53) забезпечує контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, якi провадять оптову або роздрiбну торгiвлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мiнiмальних оптово-вiдпускних або роздрiбних цiн на такi напої;

     54) отримує i реєструє заяви, повiдомлення та iншу iнформацiю про кримiнальнi та iншi правопорушення, приймає щодо них передбаченi законом рiшення;

     55) виявляє кримiнальнi та iншi правопорушення у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах, а також встановлює мiсцезнаходження платникiв податкiв, опитує їх засновникiв, посадових осiб;

     56) провадить вiдповiдно до закону оперативно-розшукову дiяльнiсть, а також досудове розслiдування в межах наданих законом повноважень, вживає заходiв щодо вiдшкодування завданих державi збиткiв;

     57) здiйснює розшук осiб, якi переховуються вiд слiдства та суду за кримiнальнi правопорушення у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах;

     58) вживає заходiв для виявлення, аналiзу та перевiрки фiнансових операцiй, якi можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму;

     59) виявляє системнi причини та умови, що сприяли вчиненню кримiнальних та iнших правопорушень у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах, вживає заходiв до їх усунення;

     60) отримує вiд органiв, що здiйснюють державний фiнансовий контроль, матерiали ревiзiй та iншу iнформацiю в разi виявлення фактiв порушення законодавства;

     61) збирає, аналiзує, узагальнює iнформацiю про порушення законодавства у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах, прогнозує тенденцiї розвитку негативних процесiв у зазначених сферах;

     62) проводить роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, перемiщенням, обiгом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробiв;

     63) проводить заходи щодо запобiгання та протидiї контрабандi, боротьби з порушеннями митних правил на митнiй територiї України;

     64) забезпечує у Мiндоходiв України та його територiальних органах безпеку дiяльностi, а також державних службовцiв та працiвникiв вiд протиправних посягань, пов'язаних iз виконанням ними службових обов'язкiв;

     65) органiзовує роботу з виявлення, облiку, зберiгання, оцiнки, розпорядження безхазяйним майном, а також iншим майном, що переходить у власнiсть держави, та з облiку, попередньої оцiнки, зберiгання майна, вилученого, конфiскованого за порушення митного, податкового законодавства;

     66) проводить роботу зi стягнення заборгованостi суб'єктiв господарювання за кредитами та позиками, залученими державою або пiд державнi гарантiї;

     67) застосовує санкцiї за несвоєчаснiсть подання звiтностi, встановленої законодавством, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України;

     68) органiзовує в межах своїх повноважень погашення заборгованостi з iнших платежiв;

     69) органiзовує ведення облiку технiчних засобiв фiксування проведення готiвкових розрахункiв;

     70) органiзовує проведення перевiрок щодо дотримання встановлених законом строкiв здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi, готiвкових розрахункiв та наявностi лiцензiй;

     71) органiзовує контроль за дотриманням правил перемiщення валютних цiнностей через митний кордон України;

     72) забезпечує здiйснення санiтарно-епiдемiологiчного, ветеринарно-санiтарного, фiтосанiтарного, екологiчного контролю щодо товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, а також контролю за перемiщенням культурних цiнностей у формi попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України;

     73) здiйснює iншi визначенi законами України повноваження, покладенi на Мiндоходiв України.

     5. Мiндоходiв України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:

     1) органiзовує роботу Мiнiстерства, його територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;

     2) встановлює правила поведiнки посадових осiб Мiндоходiв України та здiйснює контроль за їх виконанням;

     3) надає територiальним органам Мiндоходiв України методичну i практичну допомогу в органiзацiї роботи, проводить перевiрку стану такої роботи;

     4) забезпечує прийом громадян, розгляд звернень громадян, запитiв i звернень народних депутатiв України, а також запитiв на отримання публiчної iнформацiї;

     5) координує дiяльнiсть своїх територiальних органiв та органiзовує їх взаємодiю з державними органами та органами мiсцевого самоврядування;

     6) забезпечує згiдно iз законодавством надання державним органам iнформацiї з баз даних Мiндоходiв України;

     7) спiвпрацює з iнститутами громадянського суспiльства та забезпечує участь громадськостi у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики за напрямами дiяльностi Мiндоходiв України;

     8) iнформує суспiльство про показники роботи, напрями та пiдсумки дiяльностi Мiндоходiв України у порядку та способи, передбаченi законодавством;

     9) органiзовує роз'яснювальну роботу в засобах масової iнформацiї щодо практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     10) формує iнформацiйну полiтику Мiндоходiв України та його територiальних органiв;

     11) оприлюднює на єдиному веб-порталi та в офiцiйному друкованому виданнi Мiндоходiв України нормативно-правовi акти та iншi офiцiйнi документи з питань, що належать до його компетенцiї;

     12) виступає засновником засобiв масової iнформацiї з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     13) бере участь у формуваннi державного замовлення на пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв у вiдповiдних сферах;

     14) здiйснює добiр кадрiв в апарат Мiндоходiв України та на керiвнi посади в територiальних органах Мiндоходiв України, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв Мiндоходiв України;

     15) здiйснює контроль та забезпечує надання допомоги у стягненнi податкового боргу та недоїмки з єдиного внеску в мiжнародних правовiдносинах за запитами компетентних органiв iноземних держав;

     16) забезпечує в межах своїх повноважень мiжнародне спiвробiтництво;

     17) вживає заходiв для спорудження, облаштування, утримання i проведення ремонту пунктiв пропуску для автомобiльного сполучення через державний кордон України;

     18) здiйснює прогнозування та планування видаткiв на матерiально-технiчне забезпечення i розвиток дiяльностi Мiндоходiв України;

     19) здiйснює вiдомчий контроль та внутрiшнiй аудит за додержанням вимог законодавства i виконанням службових, посадових обов'язкiв у Мiндоходiв України, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     20) органiзовує наукову, науково-технiчну, iнвестицiйну, iнформацiйну, видавничу дiяльнiсть, виступає засновником навчальних закладiв та науково-дослiдних установ;

     21) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi та захисту iнформацiї, контроль за її збереженням в апаратi Мiндоходiв України, а також мобiлiзацiйну пiдготовку, мобiлiзацiю та контроль за здiйсненням таких заходiв;

     22) здiйснює вiдповiдно до законодавства управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України;

     23) здiйснює нагляд за охороною працi в апаратi Мiндоходiв України, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     24) здiйснює заходи щодо забезпечення протипожежної безпеки в апаратi Мiндоходiв України, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, та на територiях, де вони розташованi;

     25) органiзовує планово-фiнансову роботу в Мiндоходiв України, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;

     26) бере участь у розглядi та погодженнi фiнансових планiв державних пiдприємств, акцiонерних, холдингових компанiй та iнших суб'єктiв господарювання з часткою державної власностi, їх дочiрнiх пiдприємств та здiйснює монiторинг виконання ними показникiв розрахункiв з бюджетом та державними цiльовими фондами, затверджених узгодженими фiнансовими планами;

     27) органiзовує роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв;

     28) здiйснює в межах своїх повноважень заходи щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням у Мiндоходiв України, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     29) органiзовує iнформацiйно-аналiтичне забезпечення Мiндоходiв України та автоматизацiю його дiяльностi;

     30) розробляє нормативно-правовi акти з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     31) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на нього Президентом України.

     6. Мiндоходiв України для виконання покладених на нього завдань має право:

     1) проводити вiдповiдно до законодавства перевiрки платникiв податкiв (крiм Нацiонального банку України) i звiрки, у тому числi пiсля проведення процедур митного контролю та митного оформлення;

     2) здiйснювати державний експортний контроль пiд час проведення митного контролю та митного оформлення товарiв;

     3) проводити контрольнi розрахунковi операцiї до початку перевiрки платника податкiв щодо дотримання ним порядку проведення готiвкових розрахункiв та застосування реєстраторiв розрахункових операцiй;

     4) запрошувати платникiв податкiв та єдиного внеску або їх представникiв для перевiрки правильностi нарахування та своєчасностi сплати податкiв, єдиного внеску, iнших платежiв, дотримання вимог iншого законодавства, здiйснення контролю за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України;

     5) пiд час проведення перевiрок у платникiв податкiв - фiзичних осiб, а також у посадових осiб платникiв податкiв - юридичних осiб та платникiв єдиного внеску перевiряти документи, що посвiдчують особу;

     6) для здiйснення функцiй, визначених законодавством, отримувати безоплатно вiд платникiв податкiв, у тому числi благодiйних та iнших неприбуткових органiзацiй, у порядку, визначеному законодавством, iнформацiю, довiдки, копiї документiв (засвiдченi пiдписом платника податкiв або його посадовою особою та скрiпленi печаткою (за наявностi) про фiнансово-господарську дiяльнiсть, отриманi доходи, видатки платникiв податкiв та iншу iнформацiю, пов'язану з обчисленням та сплатою податкiв, єдиного внеску, iнших платежiв, про дотримання вимог законодавства, здiйснення контролю за яким покладено на Мiндоходiв України, а також фiнансову i статистичну звiтнiсть у порядку та на пiдставах, визначених законом;

     7) отримувати вiд платникiв податкiв та єдиного внеску, а також надавати в межах, передбачених законом, документи в електронному виглядi;

     8) вимагати пiд час документальних перевiрок вiд платникiв податкiв, що перевiряються, проведення iнвентаризацiї основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, коштiв;

     9) вимагати вiд платникiв податкiв, що перевiряються, зняття залишкiв товарно-матерiальних цiнностей, готiвки;

     10) запитувати та вивчати пiд час проведення перевiрок первиннi документи, якi використовуються у бухгалтерському та податковому облiку, iншi регiстри, фiнансову, статистичну звiтнiсть, пов'язанi з обчисленням i сплатою податкiв, iнших платежiв, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України;

     11) вимагати пiд час проведення перевiрок виготовлення i надання засвiдчених пiдписом платника податкiв або його посадовою особою та скрiплених печаткою (за її наявностi) копiй первинних документiв, якi свiдчать про порушення податкового та iншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України, та отримувати їх у платникiв податкiв у встановленому Податковим кодексом України порядку;

     12) вимагати пiд час проведення перевiрок вiд посадових або службових осiб платника податкiв залучення повноважних осiб для спiльного з працiвниками Мiндоходiв України зняття показань внутрiшнiх та зовнiшнiх лiчильникiв, якими обладнанi технiчнi пристрої, що використовуються у процесi провадження дiяльностi, яка перевiряється;

     13) вилучати в установленому законодавством порядку пiд час проведення перевiрок у пiдприємств, установ та органiзацiй, фiзичних осiб - пiдприємцiв та фiзичних осiб, якi провадять незалежну професiйну дiяльнiсть, копiї документiв, що пiдтверджують заниження розмiру заробiтної плати (доходу) та iнших виплат, на якi нараховується єдиний внесок;

     14) одержувати в установленому порядку вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб iнформацiю, документи i матерiали, що стосуються митного та податкового законодавства;

     15) доступу пiд час проведення перевiрок до територiй, примiщень (крiм житла громадян) та iншого майна, що використовуються для провадження господарської дiяльностi та/або є об'єктами оподаткування або використовуються для отримання доходiв (прибутку) чи пов'язанi з iншими об'єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу в порядку, передбаченому Податковим кодексом України;

     16) надсилати в межах своїх повноважень у разi виявлення порушень вимог законодавства платникам податкiв письмовi запити щодо надання засвiдчених належним чином копiй документiв, безпосередньо пов'язаних iз виявленими порушеннями;

     17) вимагати вiд керiвникiв та вiдповiдних посадових осiб фiзичних i юридичних осiб - платникiв податкiв, якi перевiряються, припинення дiй, що перешкоджають здiйсненню законних повноважень службовими (посадовими) особами Мiндоходiв України, усунення виявлених порушень податкового, митного та iншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України, та контролювати виконання законних вимог службових (посадових) осiб Мiндоходiв України;

     18) проводити у взаємодiї з iншими правоохоронними органами України спецiальнi заходи, у тому числi контрольованi поставки щодо виявлення, попередження, припинення контрабанди наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв, а також заходи з перемiщення товарiв пiд негласним контролем;

     19) органiзовувати взаємодiю i обмiн iнформацiєю з митними, правоохоронними органами та iншими органами iноземних держав з питань протидiї незаконному перемiщенню наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв;

     20) брати участь у мiжнародному спiвробiтництвi з питань протидiї контрабандi та порушенням митних правил, у тому числi шляхом надання взаємної адмiнiстративної допомоги у запобiганнi, виявленнi та розслiдуваннi порушень законодавства з питань митної справи, на пiдставi мiжнародних угод;

     21) контролювати дотримання вимог законодавства пiд час провадження у справах про порушення митних правил;

     22) визначати у передбачених Податковим кодексом України випадках суми податкових та грошових зобов'язань платникiв податкiв;

     23) порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до вiдповiдальностi осiб, винних у порушеннi податкового, митного, бюджетного законодавства та законодавства про єдиний внесок;

     24) застосовувати до платникiв податкiв передбаченi законом фiнансовi (штрафнi) санкцiї за порушення податкового та iншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на Мiндоходiв України, стягувати до бюджетiв та державних цiльових фондiв суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмiрах, встановлених Податковим кодексом України, стягувати суми простроченої заборгованостi суб'єктiв господарювання перед державою (Автономною Республiкою Крим чи територiальною громадою мiста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республiкою Крим чи територiальною громадою мiста) або пiд державну (мiсцеву) гарантiю, а також за кредитами iз бюджету в порядку, визначеному Податковим кодексом України;

     25) здiйснювати контроль за додержанням порядку проведення готiвкових розрахункiв за товари (послуги), за наявнiстю лiцензiй на провадження видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до закону, за наявнiстю торгових патентiв;

     26) одержувати вiд органiв виконавчої влади необхiдну iнформацiю, пов'язану з обчисленням та сплатою податкiв, iнших платежiв, у випадках, передбачених законодавством, а також вiдомостi, необхiднi для проведення аналiзу фiнансово-господарської дiяльностi пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi;

     27) одержувати безоплатно вiд платникiв податкiв, а також вiд установ Нацiонального банку України, банкiв та iнших фiнансових установ довiдки у порядку, встановленому Законом України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" та Податковим кодексом України, довiдки та/або копiї документiв про наявнiсть банкiвських рахункiв, а на пiдставi рiшення суду - iнформацiю про обсяг та обiг коштiв на рахунках, у тому числi про ненадходження в установленi строки валютної виручки вiд суб'єктiв господарювання;

     28) одержувати безоплатно вiд органiв державної влади, Нацiонального банку України, органiв мiсцевого самоврядування, iнших суб'єктiв пiд час здiйснення ними владних управлiнських функцiй вiдповiдно до законодавства, у тому числi на виконання делегованих повноважень, вiд юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, самозайнятих осiб, податкових агентiв, фiзичних осiб iнформацiю, необхiдну для забезпечення реєстрацiї та облiку платникiв податкiв, об'єктiв оподаткування та об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням, для формування та ведення Єдиного банку даних про платникiв податкiв - юридичних осiб та iнших реєстрiв, Державного реєстру фiзичних осiб - платникiв податкiв;

     29) приймати за наявностi обставин, визначених Податковим кодексом України, рiшення про застосування адмiнiстративного арешту майна платника податкiв;

     30) приймати рiшення про вiдстрочення, розстрочення грошових зобов'язань та/або податкового боргу;

     31) застосовувати до фiнансових установ, якi не подали вiдповiдним територiальним органам Мiндоходiв України в установлений законом строк повiдомлення про вiдкриття або закриття рахункiв платникiв податкiв чи розпочали здiйснення видаткових операцiй за рахунком платника податкiв до отримання повiдомлення вiдповiдного територiального органу Мiндоходiв України про взяття рахунка на облiк у Мiндоходiв України, фiнансовi (штрафнi) санкцiї в установлених Податковим кодексом України розмiрах;

     32) стягувати з установ банкiв та iнших фiнансово-кредитних установ пеню за несвоєчасне виконання ними рiшень суду та доручень платникiв податкiв про сплату податкiв та iнших платежiв;

     33) надавати вiдповiдно до закону iнформацiю з Державного реєстру фiзичних осiб - платникiв податкiв та з реєстру страхувальникiв iншим органам державної влади та органам фондiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування;

     34) приймати рiшення про змiну основного мiсця облiку платникiв податкiв;

     35) отримувати вiд нотарiусiв на письмовi запити iнформацiю про вступ фiзичної особи у права спадкоємця з обов'язковим зазначенням повних даних про таку особу та даних про майно, отримане за правом спадкування;

     36) звертатися у передбачених законом випадках до суду;

     37) скасовувати у визначених законом випадках рiшення, прийнятi територiальними органами Мiндоходiв України, в разi їх невiдповiдностi актам законодавства;

     38) вчиняти правочини, спрямованi на забезпечення виконання функцiй, передбачених законодавством;

     39) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи;

     40) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, у тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами;

     41) обговорювати на засiданнях Кабiнету Мiнiстрiв України прогнознi показники доходiв державного бюджету та єдиного внеску, що закрiпленi за Мiндоходiв України, у частинi, визначенiй Податковим кодексом України, Митним кодексом України та Законом України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування", для забезпечення їх обгрунтованостi.

     Посадовi особи Мiндоходiв України користуються правами, передбаченими законом.

     7. Мiндоходiв України здiйснює повноваження безпосередньо та через територiальнi органи.

     До територiальних органiв Мiндоходiв України належать його територiальнi органи в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, мiжрегiональнi територiальнi органи (повноваження яких поширюються на кiлька адмiнiстративно-територiальних одиниць), митницi, спецiалiзованi департаменти та спецiалiзованi органи Мiндоходiв України, державнi податковi iнспекцiї в районах, мiстах (крiм мiст Києва та Севастополя), районах у мiстах, об'єднанi та спецiалiзованi державнi податковi iнспекцiї.

     8. Мiндоходiв України пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, з органами мiсцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями, всеукраїнськими об'єднаннями профспiлок i всеукраїнськими об'єднаннями органiзацiй роботодавцiв.

     9. Мiндоходiв України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.

     Накази Мiндоходiв України, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".

     Накази Мiндоходiв України нормативно-правового змiсту пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.

     Накази Мiндоходiв України, виданi в межах його повноважень, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.

     10. Мiндоходiв України очолює Мiнiстр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняється з посади Президентом України.

     Мiнiстр має першого заступника та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, якi призначаються на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, i звiльняються з посади Президентом України.

     У разi необхiдностi для забезпечення здiйснення Мiндоходiв України окремих завдань рiшенням Президента України у Мiндоходiв України вводиться посада заступника Мiнiстра, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним вiдповiдно до пропозицiй Мiнiстра, i звiльняється з посади Президентом України.

     11. Мiнiстр як керiвник Мiнiстерства:

     1) очолює Мiндоходiв України, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;

     2) визначає прiоритети роботи Мiндоходiв України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мiнiстерства, звiти про їх виконання;

     3) органiзовує та контролює в межах своїх повноважень виконання Мiндоходiв України, його територiальними органами Конституцiї України, законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України;

     4) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiндоходiв України;

     5) погоджує проекти законiв та актiв Президента України, що вносяться Кабiнетом Мiнiстрiв України на розгляд Верховної Ради України та Президента України;

     6) визначає з числа своїх заступникiв посадову особу, вiдповiдальну за забезпечення взаємодiї з Верховною Радою України;

     7) веде переговори i пiдписує мiжнароднi договори України вiдповiдно до наданих повноважень;

     8) дає обов'язковi до виконання державними службовцями та працiвниками Мiндоходiв України доручення;

     9) призначає на посади за погодженням iз головами вiдповiдних мiсцевих державних адмiнiстрацiй та звiльняє з посад керiвникiв територiальних органiв Мiндоходiв України, призначає на посади та звiльняє з посад заступникiв керiвникiв територiальних органiв Мiнiстерства;

     10) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи, органiзацiї, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України, затверджує їх положення (статути), призначає на посади за погодженням з головами мiсцевих державних адмiнiстрацiй та звiльняє з посад їх керiвникiв, крiм випадкiв, установлених законом, здiйснює в межах своїх повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi;

     11) затверджує структуру апарату Мiндоходiв України та територiальних органiв Мiнiстерства;

     12) визначає обов'язки першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра (у разi введення посади) та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, розподiл повноважень Мiнiстра мiж першим заступником Мiнiстра та заступником Мiнiстра (у разi введення посади), якi вони здiйснюють у разi його вiдсутностi;

     13) порушує в установленому порядку питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв Мiнiстра;

     14) притягує до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України;

     15) iнiцiює питання проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв, їх заступникiв, iнших посадових осiб апарату Мiндоходiв України, територiальних органiв Мiндоходiв України, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;

     16) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв митних постiв, приймає рiшення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;

     17) вирiшує iншi питання, пов'язанi з дiяльнiстю територiальних органiв Мiндоходiв України;

     18) вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України подання про утворення в межах граничної чисельностi працiвникiв Мiндоходiв України i коштiв, передбачених на утримання Мiнiстерства, його територiальних органiв як юридичних осiб публiчного права, а також про їх лiквiдацiю або реорганiзацiю, затверджує положення про такi органи;

     19) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Мiндоходiв України, призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв та заступникiв керiвникiв, працiвникiв патронатної служби Мiнiстра, приймає рiшення щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi таких осiб;

     20) присвоює вiдповiдно до законодавства ранги та спецiальнi звання працiвникам органiв Мiндоходiв України, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України; у випадках, передбачених законодавством, звертається з поданнями про присвоєння працiвникам органiв Мiндоходiв України, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України, рангiв та спецiальних звань;

     21) залучає державних службовцiв та працiвникiв територiальних органiв Мiндоходiв України, а за згодою їх керiвникiв - державних службовцiв та працiвникiв мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, мiсцевих державних адмiнiстрацiй, органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй до розгляду питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     22) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв та працiвникiв Мiндоходiв України, його територiальних органiв, керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiндоходiв України, до вiдзначення державними нагородами України;

     23) представляє Мiндоходiв України у публiчно-правових вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;

     24) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України;

     25) пiдписує накази Мiндоходiв України;

     26) скасовує повнiстю чи в окремiй частинi накази заступника Мiнiстра - керiвника апарату, акти територiальних органiв Мiндоходiв України;

     27) органiзовує роботу колегiї Мiндоходiв України i головує на її засiданнях;

     28) забезпечує ведення посадовими особами Мiндоходiв України особистого прийому громадян та розгляд їх письмових звернень;

     29) призначає радникiв на громадських засадах;

     30) вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України в разi вмотивованої вiдмови Голови Верховної Ради Автономної Республiки Крим, Голови Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, голови обласної державної адмiнiстрацiї (пiдтримки головою обласної державної адмiнiстрацiї вмотивованої вiдмови голови районної державної адмiнiстрацiї) пропозицiї щодо надання Кабiнетом Мiнiстрiв України згоди на призначення керiвника територiального органу Мiндоходiв України, керiвника пiдприємства, установи, органiзацiї, що належить до сфери його управлiння;

     31) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв та заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату Мiндоходiв України, керiвникiв та заступникiв керiвникiв територiальних органiв Мiндоходiв України, присвоює їм ранги державних службовцiв;

     32) порушує в установленому порядку питання щодо заохочення першого заступника та заступника Мiнiстра (у разi введення посади), заступника Мiнiстра - керiвника апарату;

     33) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Мiндоходiв України;

     34) забезпечує виконання зобов'язань, узятих за мiжнародними договорами України;

     35) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законом.

     12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiндоходiв України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнiстерствi утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), першого заступника та заступникiв Мiнiстра. У разi потреби до складу колегiї Мiнiстерства можуть включатися керiвники структурних пiдроздiлiв апарату Мiндоходiв України, а також у встановленому порядку iншi особи, у тому числi голова громадської ради при Мiнiстерствi, представники iнститутiв громадянського суспiльства.

     Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Мiнiстерства.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Мiндоходiв України можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.

     Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Мiнiстром.

     13. Положення про Мiндоходiв України затверджується Президентом України.

     Гранична чисельнiсть працiвникiв Мiндоходiв України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структура апарату Мiндоходiв України затверджується Мiнiстром.

     Штатний розпис та кошторис Мiндоходiв України затверджується заступником Мiнiстра - керiвником апарату за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.

     Штатний розпис та кошторис територiальних органiв Мiндоходiв України затверджується заступником Мiнiстра - керiвником апарату.

     14. Мiндоходiв України є юридичною особою публiчного права, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України С. ЛЬОВОЧКIН
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.