Документ набуває чинності з: 01.06.2024

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 26 травня 2023 р. N 535


Про затвердження Технiчного регламенту засобiв цивiльного захисту

     Вiдповiдно до статтi 5 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi" i статтi 46 Кодексу цивiльного захисту України Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Технiчний регламент засобiв цивiльного захисту, що додається.

     2. Мiнiстерству внутрiшнiх справ забезпечити впровадження затвердженого цiєю постановою Технiчного регламенту засобiв цивiльного захисту.

     3. Установити, що надання на ринку засобiв цивiльного захисту, якi були введенi в обiг до набрання чинностi цiєю постановою, не може бути заборонене або обмежене.

     4. Внести до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України змiни, що додаються.

     5. Ця постанова набирає чинностi через один рiк з дня її опублiкування.

Прем'єр-мiнiстр України Д. ШМИГАЛЬ

Iнд. 75

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 26 травня 2023 р. N 535

ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
засобiв цивiльного захисту

Загальна частина

     1. Цей Технiчний регламент засобiв цивiльного захисту (далi - Технiчний регламент) установлює вимоги щодо засобiв цивiльного захисту, їх надання на ринку, введення в обiг, а також процедури оцiнки вiдповiдностi таких засобiв.

     2. Дiя цього Технiчного регламенту поширюється на:

     1) засоби рятування з висоти та на водi, зокрема пожежнi, на якi не поширюється дiя Технiчного регламенту засобiв iндивiдуального захисту;

     2) пожежний та аварiйно-рятувальний iнвентар та iнструменти;

     3) переноснi та пересувнi вогнегасники;

     4) вогнегаснi речовини;

     5) пожежне устатковання, на яке не поширюється дiя Закону України "Про надання будiвельної продукцiї на ринку", Технiчного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30 сiчня 2013 р. N 62, Технiчного регламенту будiвельних виробiв (продукцiї), затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 грудня 2006 р. N 1764;

     6) орiєнтувально-свiтлове устатковання;

     7) вогнестiйкi засоби зберiгання;

     8) пiротехнiчнi вироби для аварiйно-рятувальних служб;

     9) знаки безпеки для робочих i громадських мiсць цивiльного захисту;

     10) захисно-герметичнi пристрої i вироби та засоби очищення повiтря захисних споруд цивiльного захисту;

     11) мобiльнi споруди, каркаснi (пневмокаркаснi) палатки життєзабезпечення рятувальникiв i постраждалих осiб.

     3. Дiя цього Технiчного регламенту не поширюється на:

     1) засоби iндивiдуального захисту для рятувальникiв (пожежникiв) та вiд пожежi;

     2) засоби вимiрювальної технiки для гiдрометеорологiчних спостережень;

     3) продукцiю оборонного призначення для аварiйно-рятувальних служб;

     4) засоби криптографiчного захисту iнформацiї та засоби спецiального зв'язку для аварiйно-рятувальних служб;

     5) засоби протипожежного захисту та рятувальнi засоби, якi належать виключно до:

     виробiв, компонентiв i обладнання повiтряних суден, лiтальних та космiчних апаратiв;

     морського обладнання;

     складових i елементiв рухомого складу та iнфраструктури залiзничного транспорту;

     6) устатковання рятувальне та для захисту вiд впливу блискавки канатних дорiг;

     7) пожежнi та аварiйно-рятувальнi машини та устатковання;

     8) пожежнi лiфти та вогнестiйкi дверi лiфтових шахт;

     9) компоненти систем пожежної сигналiзацiї (систем виявлення пожежi, систем оповiщення про пожежу), стацiонарних систем пожежогасiння, систем протидимового захисту, систем запобiгання пожежi (вибуху), сигналiзатори диму, продукцiя вогнеперешкоджальна, вогнеущiльнювальна, вогнезахисна, антипiренна, на яку поширюється дiя Закону України "Про надання будiвельної продукцiї на ринку" та Технiчного регламенту будiвельних виробiв (продукцiї), затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 грудня 2006 р. N 1764.

     4. Якщо на певнi види засобiв цивiльного захисту поширюється дiя iнших технiчних регламентiв, до них застосовуються вимоги таких технiчних регламентiв.

     У такому разi цей Технiчний регламент застосовується у частинi вимог, що не врегульованi зазначеними технiчними регламентами.

     5. У цьому Технiчному регламентi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Кодексi цивiльного захисту України, Законах України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", "Про загальну безпечнiсть нехарчової продукцiї", "Про стандартизацiю", "Про державний ринковий нагляд i контроль нехарчової продукцiї" i "Про захист прав споживачiв".

Суттєвi вимоги

     6. Засоби цивiльного захисту повиннi вiдповiдати суттєвим вимогам, визначеним у додатку 1.

Надання на ринку

     7. Засоби цивiльного захисту можуть бути наданi на ринку в разi вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту.

Вiльний обiг

     8. Надання на ринку, введення в обiг засобiв цивiльного захисту, що вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, не може бути заборонене або обмежене.

     9. Цей Технiчний регламент не повинен перешкоджати здiйсненню заходiв, якi є виправданими з мiркувань громадського порядку, безпеки, охорони життя та здоров'я людини чи довкiлля, з метою заборони або обмеження володiння, використання та/або продажу засобiв цивiльного захисту.

     10. Показ та/або демонстрацiя засобiв цивiльного захисту, якi не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, пiд час проведення ярмаркiв, виставок чи iнших подiбних заходiв здiйснюються за наявностi видимого позначення, на якому чiтко зазначено, що такi засоби не можуть бути введенi в обiг або наданi на ринку до приведення їх у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту. Демонстрацiя засобiв цивiльного захисту може проводитися лише за умови здiйснення належних заходiв безпеки.

Обов'язки виробникiв

     11. Виробники пiд час введення в обiг засобiв цивiльного захисту зобов'язанi забезпечувати їх вiдповiднiсть суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1.

     12. Виробник зобов'язаний складати технiчну документацiю та проводити оцiнку вiдповiдностi засобу цивiльного захисту iз застосуванням процедури, передбаченої в пунктi 39 цього Технiчного регламенту. Якщо вiдповiднiсть засобу суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1, доведено в результатi проведення оцiнки вiдповiдностi iз застосуванням процедури, передбаченої в пунктi 39 цього Технiчного регламенту, виробник зобов'язаний скласти декларацiю про вiдповiднiсть та нанести знак вiдповiдностi технiчним регламентам згiдно з пунктом 45 цього Технiчного регламенту, крiм випадку, зазначеного в пунктi 47 цього Технiчного регламенту.

     13. Виробник зобов'язаний зберiгати технiчну документацiю та декларацiю про вiдповiднiсть упродовж 10 рокiв, але не менше нiж протягом строку служби засобу цивiльного захисту, якщо його визначено виробником, пiсля введення такого засобу в обiг.

     14. Виробник зобов'язаний забезпечувати застосування процедур, необхiдних для забезпечення вiдповiдностi серiйного виробництва засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту. При цьому належним чином повиннi враховуватися змiни в конструкцiї чи характеристиках засобу цивiльного захисту та нацiональних стандартах з перелiку, зазначеного в пунктi 38 цього Технiчного регламенту або iнших технiчних специфiкацiях, шляхом посилання на якi декларується вiдповiднiсть засобу цивiльного захисту.

     Зважаючи на ризики, якi становить засiб цивiльного захисту, виробник з метою захисту здоров'я i безпеки користувачiв (споживачiв) зобов'язаний проводити монiторинг, що включає вибiрковi випробування зразкiв засобу цивiльного захисту, наданого на ринку, розгляд звернень користувачiв (споживачiв) щодо невiдповiдностi засобу цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту, ведення їх облiку, дослiдження невiдповiдних та вiдкликаних засобiв цивiльного захисту, а також iнформувати розповсюджувачiв про поточнi результати такого монiторингу.

     15. Виробник зобов'язаний забезпечити нанесення на засiб цивiльного захисту, який вiн вводить в обiг, iнформацiї щодо типу, номера партiї чи серiйного номера або iншого елемента, що дає змогу його iдентифiкувати, а в разi коли через розмiр або конструкцiю засобу цивiльного захисту нанесення вiдповiдного позначення неможливе, зазначити необхiдну iнформацiю на його пакуваннi або в супровiдному документi до такого засобу цивiльного захисту.

     16. Виробник зобов'язаний зазначити своє найменування, зареєстроване комерцiйне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарiв i послуг) та власну поштову адресу на засобi цивiльного захисту, а в разi коли таке зазначення неможливе, вiдповiдна iнформацiя зазначається на його пакуваннi або в супровiдному документi до такого засобу цивiльного захисту. Контактнi данi наводяться вiдповiдно до законодавства України про мови.

     17. Виробник забезпечує у разi потреби наявнiсть супровiдних документiв до засобiв цивiльного захисту, якi мiстять iнформацiю, зазначену в пунктi 6 додатка 1, i складаються вiдповiдно до законодавства України про мови. Зазначенi документи i маркування повиннi бути чiткими, зрозумiлими i розбiрливими.

     18. Виробник зобов'язаний вживати заходiв щодо запобiгання ризикам, якi становить засiб цивiльного захисту, наданий ним на ринку. Виробники, якi вважають або мають пiдстави вважати, що засоби цивiльного захисту, якi вони ввели в обiг, не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, зобов'язанi негайно вжити коригувальних заходiв, необхiдних для приведення таких засобiв у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту, вилучення їх з обiгу та/або їх вiдкликання (за потреби). Якщо зазначенi засоби цивiльного захисту становлять ризик, виробники зобов'язанi негайно повiдомити про це вiдповiдному органу державного ринкового нагляду та подати йому вичерпнi вiдомостi, зокрема про невiдповiднiсть таких засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту та вжитi обмежувальнi (коригувальнi) заходи.

     19. На обґрунтований запит вiдповiдного органу державного ринкового нагляду виробники зобов'язанi подати йому iнформацiю та документацiю (у паперовiй та/або електроннiй формi), необхiднi для доведення вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту. На вимогу вiдповiдного органу державного ринкового нагляду виробники зобов'язанi спiвпрацювати з ним пiд час здiйснення заходiв для усунення ризикiв, що становлять введенi ними в обiг технiчнi засоби.

Обов'язки iмпортерiв

     20. Iмпортери зобов'язанi вводити в обiг лише тi засоби цивiльного захисту, що вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту.

     21. Перед введенням засобу цивiльного захисту в обiг iмпортери зобов'язанi переконатися в тому, що виробник провiв необхiдну процедуру оцiнки вiдповiдностi, визначену в пунктi 39 цього Технiчного регламенту, склав технiчну документацiю, нанiс знак вiдповiдностi технiчним регламентам, крiм випадку, зазначеного в пунктi 47 цього Технiчного регламенту, забезпечив наявнiсть супровiдних документiв до засобу цивiльного захисту, а також дотримався вимог, визначених у пунктах 15 i 16 цього Технiчного регламенту.

     Якщо iмпортер вважає або має пiдстави вважати, що засiб цивiльного захисту не вiдповiдає суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1, вiн не повинен вводити його в обiг до приведення у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту. Якщо зазначений засiб цивiльного захисту становить ризик, iмпортер зобов'язаний повiдомити про це виробнику та вiдповiдному органу державного ринкового нагляду.

     22. Iмпортер зобов'язаний зазначити своє найменування, зареєстроване комерцiйне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарiв i послуг) та поштову адресу на засобi цивiльного захисту, а в разi коли таке зазначення неможливе, вiдповiдна iнформацiя зазначається на його пакуваннi або в супровiдному документi до засобу цивiльного захисту. Контактнi данi зазначаються вiдповiдно до законодавства України про мови.

     23. Iмпортери забезпечують у разi потреби наявнiсть супровiдних документiв до засобiв цивiльного захисту, якi мiстять iнформацiю, зазначену в пунктi 6 додатка 1, i складаються вiдповiдно до законодавства України про мови.

     24. Iмпортери зобов'язанi пiд час перебування засобiв цивiльного захисту пiд їх вiдповiдальнiстю створити такi умови для їх зберiгання чи транспортування, за яких не виникає загроза невiдповiдностi таких засобiв цивiльного захисту суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1.

     25. Зважаючи на ризики, якi становить засiб цивiльного захисту, iмпортери зобов'язанi проводити монiторинг, який включає вибiрковi випробування зразкiв засобу цивiльного захисту, наданого на ринку, розгляд звернень користувачiв (споживачiв), дослiдження засобiв цивiльного захисту, що не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, i випадкiв вiдкликання засобiв цивiльного захисту та за потреби вести облiк звернень щодо невiдповiдностi засобiв цивiльного захисту заданим вимогам i випадкiв їх вiдкликання, а також iнформувати розповсюджувачiв про поточнi результати такого монiторингу.

     26. Iмпортери зобов'язанi вживати за власною iнiцiативою заходiв щодо запобiгання ризикам, якi становлять засоби цивiльного захисту, наданi ними на ринку. Iмпортери, якi вважають або мають пiдстави вважати, що засоби цивiльного захисту, якi вони ввели в обiг, не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, зобов'язанi негайно вжити коригувальних заходiв, необхiдних для приведення таких засобiв цивiльного захисту у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту, вилучення їх з обiгу та/або їх вiдкликання (за потреби). Якщо зазначенi засоби цивiльного захисту становлять ризик, iмпортери зобов'язанi негайно повiдомити про це вiдповiдному органу державного ринкового нагляду та подати йому вичерпнi вiдомостi, зокрема про невiдповiднiсть таких засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту та вжитi обмежувальнi (коригувальнi) заходи.

     27. Iмпортери зобов'язанi впродовж 10 рокiв, але не менше нiж протягом строку служби засобу цивiльного захисту, якщо його визначено виробником, пiсля введення такого засобу в обiг зберiгати копiю декларацiї про вiдповiднiсть для надання її на запити вiдповiдного органу державного ринкового нагляду та забезпечувати можливiсть надання таким органам за їх запитами доступу до технiчної документацiї.

     28. На обґрунтований запит вiдповiдного органу державного ринкового нагляду iмпортери зобов'язанi надати йому iнформацiю та документацiю (у паперовiй або електроннiй формi), необхiднi для доведення вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту. На вимогу вiдповiдного органу державного ринкового нагляду iмпортери зобов'язанi спiвпрацювати з ним пiд час здiйснення заходiв для усунення ризикiв, що становлять введенi ними в обiг засоби цивiльного захисту.

Обов'язки розповсюджувачiв

     29. Розповсюджувачi пiд час надання засобiв цивiльного захисту на ринку зобов'язанi дiяти вiдповiдно до вимог цього Технiчного регламенту.

     30. Перед наданням засобу цивiльного захисту на ринку розповсюджувачi зобов'язанi перевiрити наявнiсть на ньому знака вiдповiдностi технiчним регламентам, крiм випадку, зазначеного в пунктi 47 цього Технiчного регламенту, необхiдних супровiдних документiв, якi мiстять iнформацiю, зазначену в пунктi 6 додатка 1, i складаються вiдповiдно до законодавства України про мови, а також виконання виробником вимог, визначених у пунктах 15 i 16, та iмпортером - у пунктi 22 цього Технiчного регламенту.

     Якщо розповсюджувач вважає або має пiдстави вважати, що засiб цивiльного захисту не вiдповiдає суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1, вiн не повинен надавати такий засiб цивiльного захисту на ринку до приведення його у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту. Якщо зазначений засiб цивiльного захисту становить ризик, розповсюджувач повiдомляє про це виробнику або iмпортеру, а також вiдповiдному органу державного ринкового нагляду.

     31. Розповсюджувачi зобов'язанi забезпечувати пiд час перебування засобiв цивiльного захисту пiд їх вiдповiдальнiстю створення таких умов для їх зберiгання чи транспортування, за яких не виникає загроза невiдповiдностi таких засобiв цивiльного захисту суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1.

     32. Розповсюджувачi зобов'язанi вживати за власною iнiцiативою заходiв щодо запобiгання ризикам, якi становлять засоби цивiльного захисту, наданi ними на ринку. Розповсюджувачi, якi вважають або мають пiдстави вважати, що засоби цивiльного захисту, якi вони надали на ринку, не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, зобов'язанi переконатися у вжиттi коригувальних заходiв, необхiдних для приведення таких засобiв цивiльного захисту у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту, вилучення їх з обiгу та/або вiдкликання (за потреби). Якщо зазначенi засоби цивiльного захисту становлять ризик, розповсюджувачi зобов'язанi негайно повiдомити про це вiдповiдному органу державного ринкового нагляду та подати йому вичерпнi вiдомостi, зокрема про невiдповiднiсть таких засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту та вжитi обмежувальнi (коригувальнi) заходи.

     33. На обґрунтований запит вiдповiдного органу державного ринкового нагляду розповсюджувачi зобов'язанi надавати йому iнформацiю та документацiю (у паперовiй або електроннiй формi), необхiднi для доведення вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту. На вимогу вiдповiдного органу державного ринкового нагляду розповсюджувачi спiвпрацюють з ним пiд час здiйснення заходiв для усунення ризикiв, що становлять наданi ними на ринку засоби цивiльного захисту.

Випадки, у яких обов'язки виробникiв покладаються на iмпортерiв та розповсюджувачiв

     34. У разi коли iмпортер або розповсюджувач вводить засiб цивiльного захисту в обiг пiд своїм найменуванням чи торговельною маркою (знаком для товарiв i послуг) або модифiкує вже введений в обiг засiб цивiльного захисту таким чином, що це може вплинути на його вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту, вiн вважається виробником та зобов'язаний виконувати обов'язки виробника, установленi в пунктах 11 - 19 цього Технiчного регламенту.

Обов'язки уповноважених представникiв

     35. Виробник може на пiдставi письмового доручення визначити уповноваженого представника.

     Обов'язки, визначенi в пунктi 11 цього Технiчного регламенту, та обов'язки щодо складення технiчної документацiї, визначенi в пунктi 12 цього Технiчного регламенту, не повиннi зазначатися в дорученнi, одержаному уповноваженим представником.

     36. Уповноважений представник зобов'язаний виконувати завдання, визначенi в дорученнi, яке повинно передбачати виконання ним обов'язкiв, зокрема щодо:

     збереження декларацiї про вiдповiднiсть i технiчної документацiї та документiв, якi надавалися призначеним органом з оцiнки вiдповiдностi (далi - призначений орган), для надання їх на запити вiдповiдного органу державного ринкового нагляду впродовж 10 рокiв, але не менше нiж протягом строку служби засобу цивiльного захисту, якщо його визначено виробником, пiсля введення такого засобу в обiг;

     надання на обґрунтований запит вiдповiдного органу державного ринкового нагляду iнформацiї та документацiї, необхiдної для доведення вiдповiдностi засобу цивiльного захисту вимогам Технiчного регламенту;

     забезпечення на вимогу органу державного ринкового нагляду спiвпрацi з ним стосовно будь-яких дiй, якi вживаються для усунення ризикiв, що становить засiб цивiльного захисту, на який поширюється дiя доручення, одержаного уповноваженим представником.

Iдентифiкацiя суб'єктiв господарювання

     37. Суб'єкти господарювання зобов'язанi надавати вiдповiдному органу державного ринкового нагляду за його запитами iнформацiю, що дає змогу iдентифiкувати:

     суб'єкта господарювання, який поставив їм засiб цивiльного захисту;

     суб'єкта господарювання, якому вони поставили засiб цивiльного захисту.

     Суб'єкти господарювання подають зазначену iнформацiю впродовж 10 рокiв, але не менше нiж протягом строку служби засобу цивiльного захисту, якщо його визначено виробником, пiсля того, як їм було поставлено такий засiб, та впродовж 10 рокiв, але не менше нiж протягом строку служби засобу цивiльного захисту, якщо його визначено виробником, пiсля того, як вони його поставили.

Презумпцiя вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту

     38. Перелiк нацiональних стандартiв (далi - перелiк) для цiлей застосування цього Технiчного регламенту затверджується та оприлюднюється вiдповiдно до закону.

     Вiдповiднiсть засобiв цивiльного захисту нацiональним стандартам з перелiку або їх частинам установлює презумпцiю вiдповiдностi таких засобiв цивiльного захисту суттєвим вимогам, визначеним у додатку 1, що передбаченi стандартами чи їх частинами.

Процедури оцiнки вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту

     39. Оцiнка вiдповiдностi засобiв цивiльного захисту проводиться iз застосуванням процедур, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 сiчня 2016 р. N 95 "Про затвердження модулiв оцiнки вiдповiдностi, якi використовуються для розроблення процедур оцiнки вiдповiдностi, та правил використання модулiв оцiнки вiдповiдностi" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 16, ст. 625).

     Вiдповiднiсть засобу цивiльного захисту суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1, доводиться шляхом застосування однiєї з таких процедур оцiнки вiдповiдностi:

     1) внутрiшнiй контроль виробництва (модуль A);

     2) експертиза типу (модуль B) у поєднаннi з однiєю з таких процедур оцiнки вiдповiдностi:

     вiдповiднiсть типовi на основi внутрiшнього контролю виробництва з проведенням перевiрок продукцiї пiд наглядом через певнi iнтервали часу (модуль C2);

     вiдповiднiсть типовi на основi забезпечення якостi виробничого процесу (модуль D);

     вiдповiднiсть типовi на основi забезпечення якостi продукцiї (модуль E);

     вiдповiднiсть типовi на основi перевiрки продукцiї (модуль F);

     3) вiдповiднiсть на основi перевiрки одиницi продукцiї (модуль G).

Декларацiя про вiдповiднiсть

     40. У декларацiї про вiдповiднiсть засобу цивiльного захисту зазначається про дотримання застосовних суттєвих вимог, визначених у додатку 1.

     41. Декларацiя про вiдповiднiсть засобу цивiльного захисту повинна складатися за формою згiдно з додатком 2, мiстити вiдомостi, передбаченi процедурами оцiнки вiдповiдностi, зазначеними в пунктi 39 цього Технiчного регламенту.

     Декларацiя про вiдповiднiсть повинна складатися вiдповiдно до законодавства України про мови.

     42. Якщо на засiб цивiльного захисту поширюється дiя кiлькох технiчних регламентiв, що потребують складення декларацiї про вiдповiднiсть, може складатися єдина декларацiя про вiдповiднiсть стосовно таких технiчних регламентiв. У такiй декларацiї про вiдповiднiсть повиннi бути зазначенi вiдповiднi технiчнi регламенти разом з вiдомостями про їх офiцiйне опублiкування.

     43. Виробник шляхом складення декларацiї про вiдповiднiсть бере на себе вiдповiдальнiсть за вiдповiднiсть засобу цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту.

Загальнi принципи маркування знаком вiдповiдностi технiчним регламентам

     44. Знак вiдповiдностi технiчним регламентам застосовується згiдно iз загальними принципами маркування, визначеними статтею 30 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi".

Правила та умови нанесення знака вiдповiдностi технiчним регламентам

     45. Знак вiдповiдностi технiчним регламентам наноситься на засiб цивiльного захисту або на його табличку з технiчними даними таким чином, щоб вiн був видимим, розбiрливим i незмивним. У разi коли це неможливо або невиправдано через особливостi засобу цивiльного захисту, знак вiдповiдностi наноситься на пакування та супровiднi документи.

     46. Знак вiдповiдностi технiчним регламентам повинен наноситися перед введенням засобу цивiльного захисту в обiг.

     47. Знак вiдповiдностi не наноситься на знаки безпеки.

     48. Знак вiдповiдностi технiчним регламентам на засобах цивiльного захисту повинен супроводжуватися iдентифiкацiйним номером призначеного органу, якщо такий орган був залучений до проведення оцiнки вiдповiдностi.

     Iдентифiкацiйний номер призначеного органу з оцiнки вiдповiдностi наноситься таким органом або за його вказiвкою виробником чи уповноваженим представником.

Призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi

     49. Призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi для виконання ними як третьою стороною завдань з оцiнки вiдповiдностi згiдно iз цим Технiчним регламентом здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi".

     50. Призначенi органи зобов'язанi вiдповiдати загальним вимогам, установленим статтею 32 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", i спецiальним вимогам, передбаченим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 сiчня 2016 р. N 56 "Про затвердження спецiальних вимог до призначених органiв з оцiнки вiдповiдностi" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 13, ст. 537).

Залучення призначеними органами субпiдрядникiв та дочiрнiх пiдприємств

     51. Якщо призначений орган залучає до виконання конкретних робiт, пов'язаних з оцiнкою вiдповiдностi, субпiдрядника або дочiрнє пiдприємство, вiн повинен забезпечити вiдповiднiсть зазначеного субпiдрядника чи дочiрнього пiдприємства спецiальним вимогам, визначеним у пунктi 50 цього Технiчного регламенту, та повiдомити про їх залучення органу, що призначає.

     52. Призначенi органи несуть повну вiдповiдальнiсть за роботи, що виконуються субпiдрядниками або дочiрнiми пiдприємствами, незалежно вiд того, є вони резидентами чи нерезидентами України.

     53. Субпiдрядник або дочiрнє пiдприємство можуть залучатися до виконання робiт з оцiнки вiдповiдностi лише за згодою замовника.

     54. Призначенi органи повиннi зберiгати для надання на запити органу, що призначає, вiдповiднi документи стосовно оцiнювання квалiфiкацiї залучених субпiдрядникiв чи дочiрнiх пiдприємств i робiт, якi вони виконали.

Обов'язки призначених органiв стосовно їх дiяльностi

     55. Призначенi органи зобов'язанi проводити оцiнку вiдповiдностi згiдно з процедурами оцiнки вiдповiдностi, установленими в пунктi 39 цього Технiчного регламенту.

     56. Оцiнка вiдповiдностi повинна проводитися в пропорцiйний спосiб, без зайвого навантаження на суб'єктiв господарювання.

     Призначенi органи повиннi провадити свою дiяльнiсть з урахуванням величини суб'єкта господарювання, що замовляє роботи з оцiнки вiдповiдностi, галузi, у якiй вiн провадить дiяльнiсть, його структури, ступеня складностi технологiї розроблення вiдповiдного засобу цивiльного захисту та масового чи серiйного характеру виробничого процесу.

     Призначенi органи зобов'язанi дотримуватися ступеня вимогливостi та рiвня захисту, що є необхiдними для забезпечення вiдповiдностi засобу цивiльного захисту вимогам цього Технiчного регламенту.

     57. Якщо призначений орган вважає, що виробник не дотримався суттєвих вимог, зазначених у додатку 1, та вимог вiдповiдних нацiональних стандартiв iз перелiку, такий орган повинен вимагати вiд виробника вжиття вiдповiдних коригувальних заходiв та не видавати документ про вiдповiднiсть.

     58. Якщо пiд час проведення монiторингу вiдповiдностi пiсля видачi документа про вiдповiднiсть призначеним органом виявлено, що засiб цивiльного захисту вже не вiдповiдає суттєвим вимогам, зазначеним у додатку 1, вiн зобов'язаний вимагати вiд виробника вжиття вiдповiдних коригувальних заходiв i за потреби зупинити дiю документа про вiдповiднiсть або скасувати його.

     59. Якщо коригувальних заходiв не було вжито або вони не дали необхiдних результатiв, призначений орган залежно вiд обставин повинен обмежити сферу, зупинити дiю документа про вiдповiднiсть або скасувати його.

Апеляцiя на рiшення призначених органiв

     60. Подання та розгляд апеляцiй на рiшення призначених органiв здiйснюються вiдповiдно до статтi 43 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi".

Обов'язки призначених органiв стосовно надання iнформацiї

     61. Призначенi органи зобов'язанi надавати органу, що призначає, iнформацiю, зазначену в частинi першiй статтi 42 Закону України "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi".

     62. Призначенi органи зобов'язанi надавати iншим призначеним органам, якi провадять подiбну дiяльнiсть, що охоплює такi ж види засобiв цивiльного захисту, вiдповiдну iнформацiю з питань, якi стосуються негативних результатiв оцiнки вiдповiдностi, а за запитом - також позитивних результатiв оцiнки вiдповiдностi.

Координацiя призначених органiв

     63. Координацiя призначених органiв та спiвпраця мiж ними здiйснюються в межах секторальної групи призначених органiв.

     Призначенi органи беруть участь у роботi секторальної групи призначених органiв безпосередньо або через визначених представникiв.

     Секторальнi групи призначених органiв мають право розробляти та ухвалювати документи, спрямованi на забезпечення узгодженостi в технiчному застосуваннi призначеними органами процедур оцiнки вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту. Призначенi органи повиннi застосовувати такi документи як загальнi настанови.

     Про зазначенi документи та участь у роботi секторальної групи призначенi органи повиннi поiнформувати свiй персонал, вiдповiдальний за виконання завдань з оцiнки вiдповiдностi.

Державний ринковий нагляд i державний контроль засобiв цивiльного захисту

     64. Державний ринковий нагляд i державний контроль засобiв цивiльного захисту здiйснюються вiдповiдно до Закону України "Про державний ринковий нагляд i контроль нехарчової продукцiї" з урахуванням вимог цього Технiчного регламенту.

     65. Заходи щодо усунення формальної невiдповiдностi вживаються суб'єктом господарювання у разi, коли орган державного ринкового нагляду встановить таку невiдповiднiсть:

     знак вiдповiдностi технiчним регламентам нанесено з порушенням вимог пунктiв 44 - 46, 48 цього Технiчного регламенту;

     не нанесено знак вiдповiдностi технiчним регламентам, крiм випадку, зазначеного в пунктi 47 цього Технiчного регламенту;

     iдентифiкацiйний номер призначеного органу нанесено з порушенням вимог, установлених у пунктi 48 цього Технiчного регламенту, або його не нанесено;

     не складено декларацiю про вiдповiднiсть;

     декларацiю про вiдповiднiсть складено з порушенням вимог, установлених цим Технiчним регламентом;

     органу державного ринкового нагляду не надано доступу до технiчної документацiї або надано таку документацiю не в повному обсязi;

     iнформацiя, зазначена в пунктах 16 i 22 цього Технiчного регламенту, вiдсутня, є неправдивою або надана не в повному обсязi;

     iнформацiя, що дає змогу iдентифiкувати засiб цивiльного захисту, не зазначена вiдповiдно до пункту 15 цього Технiчного регламенту;

     до засобiв цивiльного захисту не додаються супровiднi документи, зазначенi в пунктах 17 i 23 цього Технiчного регламенту, чи такi документи не вiдповiдають застосовним вимогам.

 

Додаток 1
до Технiчного регламенту

СУТТЄВI ВИМОГИ
щодо засобiв цивiльного захисту

     1. Характеристики засобiв цивiльного захисту вiдповiдно до призначення повиннi забезпечувати:

     1) захист життя i здоров'я персоналу, що користується такими засобами та виконує аварiйно-рятувальнi та iншi невiдкладнi роботи, гасiння пожеж, а також людей, яких рятують;

     2) належну функцiональну здатнiсть та ефективнiсть засобiв цивiльного захисту за передбачуваних умов пiд час надзвичайних ситуацiй, аварiй i пожеж;

     3) запобiгання виникненню, виявлення та обмеження впливу небезпечних чинникiв (пожежi, вибухи, викид токсичних i радiоактивних речовин, бiологiчних агентiв, низької та високої температури, ураження розрядами блискавки) на людей, тварин, майно та навколишнє природне середовище;

     4) своєчасне попередження i оповiщення про надзвичайнi ситуацiї, аварiї та пожежi або загрозу їх виникнення;

     5) швидку готовнiсть засобiв цивiльного захисту до використання пiд час реагування на надзвичайнi ситуацiї, аварiї та пожежi;

     6) виявлення людей пiд час виконання пошуково-рятувальних робiт;

     7) безпечну евакуацiю людей iз зони впливу небезпечних чинникiв у безпечнi зони;

     8) безпечне рятування людей з висоти;

     9) безпечне рятування людей на водi;

     10) пiдтримання умов, мiнiмально необхiдних для збереження життя i здоров'я населення та дiяльностi особового складу сил цивiльного захисту в зонах надзвичайних ситуацiй, пiд час аварiй та пожеж;

     11) iдентифiкацiю засобiв цивiльного захисту пiд час виконання завдань цивiльного захисту.

     2. Засоби цивiльного захисту, якi складаються з кiлькох компонентiв, повиннi бути розробленi та виготовленi таким чином, щоб пiд час їх складання, монтажу та використання забезпечувалася сумiснiсть компонентiв.

     3. Iнформацiя про характеристики, знання якої необхiдне для безпечного використання та застосування за призначенням засобiв цивiльного захисту, повинна наноситися на такi засоби, а якщо це неможливо, - зазначатися в супровiднiй документацiї.

     4. У супровiдних документах до засобiв цивiльного захисту зазначається iнформацiя:

     щодо призначення;

     про характеристики, знання яких забезпечує використання таких засобiв за призначенням;

     що мiстить iнструкцiї щодо зберiгання, транспортування, складання, монтажу, використання (експлуатацiї, поводження), технiчного обслуговування (ремонту) та утилiзацiї таких засобiв, про запобiжнi заходи, яких необхiдно вживати при цьому, а також про рiвень квалiфiкацiї персоналу, який може виконувати зазначенi роботи;

     що пояснює застосоване маркування;

     про класи (ступенi) захисту i безпеки, що вiдповiдають установленим рiвням рiзних ризикiв, та допустимi межi використання, що узгоджуються з такими рiвнями;

     про технiчнi характеристики компонентiв, їх безпечнiсть, сумiснiсть та взаємозамiннiсть, їх вiдповiднiсть вимогам технiчних регламентiв;

     про iнвентар та пакування, у якому повиннi зберiгатися чи транспортуватися такi засоби;

     про дату виготовлення, а також строки служби (якщо такi строки служби визначенi) для засобiв цивiльного захисту, якi втрачають свої властивостi з часом.

 

Додаток 2
до Технiчного регламенту

ДЕКЛАРАЦIЯ ПРО ВIДПОВIДНIСТЬ (N ХХХХ)*

1. Найменування засобу цивiльного захисту (торговельна марка, тип/номер моделi, модифiкацiя, артикул, номер партiї / серiя**):

 
 

2. Найменування та поштова адреса виробника або його уповноваженого представника

 

3. Ця декларацiя про вiдповiднiсть видана пiд виключну вiдповiдальнiсть виробника.
4. Об'єкт декларацiї (iдентифiкацiя засобу цивiльного захисту, яка дає змогу забезпечити його простежуванiсть; може включати кольорове чiтке зображення, якщо це необхiдно для iдентифiкацiї засобу цивiльного захисту)

 

5. Дата виготовлення, строк служби засобу цивiльного захисту:

 

6. Об'єкт декларацiї вiдповiдає вимогам таких технiчних регламентiв:

 

7. Посилання на вiдповiднi нацiональнi стандарти з перелiку, що були застосованi (iз зазначенням дат видання стандартiв), або iншi технiчнi специфiкацiї (iз зазначенням дат видання специфiкацiй), стосовно яких декларується вiдповiднiсть:

 

8. Призначений орган з оцiнки вiдповiдностi (у разi залучення):

 

(найменування, iдентифiкацiйний номер згiдно з реєстром призначених органiв)

виконав  
(опис виконаних робiт)
та видав документ про вiдповiднiсть  
9. Додаткова iнформацiя  
Пiдписано вiд iменi та за дорученням  
  ___ ___________ 20__ р.
(мiсце та дата видачi)
__________________
(найменування посади)
____________
(пiдпис)
__________________
(прiзвище та iнiцiали)

___________
* Присвоєння номера декларацiї про вiдповiднiсть є необов'язковим.
** Номери можуть бути також позначенi лiтерами i цифрами.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 26 травня 2023 р. N 535

ЗМIНИ,
що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України

     1. У перелiку видiв продукцiї, щодо яких органи державного ринкового нагляду здiйснюють державний ринковий нагляд, затвердженому постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 2016 р. N 1069 (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 50, ст. 1550; 2019 р., N 70, ст. 2457):

     1) доповнити перелiк пунктами 71 - 76 такого змiсту:

"71. Засоби цивiльного захисту постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2023 р. N 535 "Про затвердження Технiчного регламенту засобiв цивiльного захисту" ДСНС
72. Вогнегасники постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 сiчня 2019 р. N 27 "Про затвердження Технiчного регламенту обладнання, що працює пiд тиском" - " -
73. Засоби iндивiдуального захисту рятувальникiв (пожежникiв) та вiд пожежi постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 серпня 2019 р. N 771 "Про затвердження Технiчного регламенту засобiв iндивiдуального захисту" - " -
74. Кабелi iз спецiальними пожежними характеристиками постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 грудня 2015 р. N 1067 "Про затвердження Технiчного регламенту низьковольтного електричного обладнання" - " -
75. Пожежнi та рятувальнi машини i механiчне устатковання постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30 сiчня 2013 р. N 62 "Про затвердження Технiчного регламенту безпеки машин" - " -
76. Протипожежне обладнання, вогнеперешкоджальнi, вогнеущiльнювальнi, вогнезахиснi та антипiреннi вироби, кабелi iз спецiальними пожежними характеристиками постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 грудня 2006 р. N 1764 "Про затвердження Технiчного регламенту будiвельних виробiв (продукцiї)" ДСНС";

     2) у графi "Вид продукцiї, щодо якого здiйснюється державний ринковий нагляд (сфера вiдповiдальностi органу державного ринкового нагляду)":

     пункт 11 пiсля слiв "Обладнання, що працює пiд тиском" доповнити словами "(крiм вогнегасникiв)";

     пункт 12 пiсля слiв "Засоби iндивiдуального захисту" доповнити словами "(крiм засобiв iндивiдуального захисту рятувальникiв (пожежникiв) та вiд пожежi)";

     пункт 15 пiсля слiв "Машини та устаткування" доповнити словами "(крiм пожежних та рятувальних машин i механiчного устаткування)";

     пункт 39 пiсля слiв "Низьковольтне електричне обладнання" доповнити словами "(крiм кабелiв iз спецiальними пожежними характеристиками)".

     2. У додатку до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 грудня 2015 р. N 1057 "Про визначення сфер дiяльностi, в яких центральнi органи виконавчої влади та Служба безпеки України здiйснюють функцiї технiчного регулювання" (Офiцiйний вiсник України, 2015 р., N 102, ст. 3519; 2018 р., N 8, ст. 305, N 42, ст. 1489; 2020 р., N 2, ст. 1, N 11, ст. 434):

     1) позицiю

"МВС охорона громадського порядку, забезпечення громадської безпеки (у тому числi пiротехнiчнi вироби; технiчнi засоби охоронного призначення; спецiальнi засоби iндивiдуального захисту та активної оборони; мисливська i спортивна вогнепальна зброя; холодна зброя; конструктивно схожi iз зброєю вироби для розваг i вiдпочинку)"

     замiнити такою позицiєю:

"МВС охорона громадського порядку, забезпечення громадської безпеки (у тому числi пiротехнiчнi вироби; технiчнi засоби охоронного призначення; спецiальнi засоби iндивiдуального захисту та активної оборони; мисливська i спортивна вогнепальна зброя; холодна зброя; конструктивно схожi iз зброєю вироби для розваг i вiдпочинку); цивiльний захист, техногенна i пожежна безпека, гiдрометеорологiчна дiяльнiсть (у тому числi засоби протипожежного захисту; засоби цивiльного захисту (крiм виробiв медичного призначення та лiкарських засобiв); пожежобезпечнiсть продукцiї (крiм видiв продукцiї, якi включенi до сфер дiяльностi, у яких функцiї технiчного регулювання здiйснюються iншими центральними органами виконавчої влади i стосовно яких установленi вимоги щодо пожежобезпечностi)";

     2) виключити таку позицiю:

"ДСНС цивiльний захист, техногенна i пожежна безпека, гiдрометеорологiчна дiяльнiсть (у тому числi засоби протипожежного захисту; засоби цивiльного захисту (крiм виробiв медичного призначення та лiкарських засобiв); пожежобезпечнiсть продукцiї (крiм видiв продукцiї, якi включенi до сфер дiяльностi, в яких функцiї технiчного регулювання здiйснюються iншими центральними органами виконавчої влади i стосовно яких установленi вимоги щодо пожежобезпечностi)".
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.