ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державний бюджет України на 2023 рiк
Стаття 1. Визначити на 2023 рiк:
доходи Державного бюджету України у сумi 1.329.260.090,6 тис. гривень, у тому числi доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.173.110.743,7 тис. гривень та доходи спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 156.149.346,9 тис. гривень, згiдно з додатком N 1 до цього Закону;
видатки Державного бюджету України у сумi 2.580.676.611,6 тис. гривень, у тому числi видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумi 2.296.522.623,6 тис. гривень та видатки спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 284.153.988 тис. гривень;
повернення кредитiв до Державного бюджету України у сумi 14.428.769,8 тис. гривень, у тому числi повернення кредитiв до загального фонду Державного бюджету України - у сумi 13.955.383,4 тис. гривень та повернення кредитiв до спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 473.386,4 тис. гривень;
надання кредитiв з Державного бюджету України у сумi 59.548.429,1 тис. гривень, у тому числi надання кредитiв iз загального фонду Державного бюджету України - у сумi 15.159.102 тис. гривень та надання кредитiв iз спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 44.389.327,1 тис. гривень;
граничний обсяг дефiциту Державного бюджету України у сумi 1.296.536.180,3 тис. гривень, у тому числi граничний обсяг дефiциту загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.124.615.598,5 тис. гривень та граничний обсяг дефiциту спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 171.920.581,8 тис. гривень, згiдно з додатком N 2 до цього Закону;
оборотний залишок коштiв Державного бюджету України у розмiрi до 2 вiдсоткiв видаткiв загального фонду Державного бюджету України, визначених цiєю статтею.
Стаття 2. Затвердити бюджетнi призначення головним розпорядникам коштiв Державного бюджету України на 2023 рiк у розрiзi вiдповiдальних виконавцiв за бюджетними програмами, розподiл видаткiв на забезпечення здiйснення правосуддя мiсцевими, апеляцiйними судами та функцiонування органiв i установ системи правосуддя згiдно з додатками N 3, N 4 i N 7 до цього Закону.
Стаття 3. Затвердити на 2023 рiк мiжбюджетнi трансферти згiдно з додатками N 5 i N 6 до цього Закону.
Стаття 4. Затвердити перелiк кредитiв (позик), що залучаються державою до спецiального фонду Державного бюджету України у 2023 роцi вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, згiдно з додатком N 8 до цього Закону.
Дозволити Мiнiстерству фiнансiв України на пiдставi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженого з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету, вносити змiни до розпису спецiального фонду Державного бюджету України з метою вiдображення очiкуваних надходжень у 2023 роцi кредитiв (позик), залучених державою вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, та витрат за вiдповiдними бюджетними програмами з коригуванням вiдповiдних показникiв фiнансування, видаткiв та кредитування, граничних обсягiв дефiциту державного бюджету i державного боргу, визначених цим Законом, а також перерозподiлу видаткiв бюджету i надання кредитiв з бюджету мiж такими бюджетними програмами головних розпорядникiв коштiв державного бюджету в межах загального обсягу залучення таких кредитiв (позик), затвердженого у додатку N 8 до цього Закону.
Стаття 5. Визначити на 31 грудня 2023 року граничний обсяг державного боргу в сумi 6.422.749.631,5 тис. гривень.
Стаття 6. Установити, що у 2023 роцi державнi гарантiї можуть надаватися:
1) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України:
а) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування iнвестицiйних проектiв;
б) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань за портфелем кредитiв банкiв-кредиторiв, наданих суб'єктам господарювання мiкропiдприємництва, малого та/або середнього пiдприємництва - резидентам України;
в) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування програм, пов'язаних з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави (в обсязi до 20.000.000 тис. гривень).
Програми, пов'язанi з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України до надання державних гарантiй.
Суб'єкти господарювання, щодо яких приймається рiшення про надання державних гарантiй для фiнансування програм, пов'язаних з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань та сплачувати до державного бюджету плату за їх отримання.
Порядок та умови надання державних гарантiй, зазначених у пiдпунктах "а" - "в" пункту 1 цiєї статтi, встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України;
2) на пiдставi мiжнародних договорiв України за такими можливими напрямами: фiнансування iнвестицiйних, iнновацiйних, iнфраструктурних та iнших проектiв розвитку, якi мають стратегiчне значення та реалiзацiя яких сприятиме розвитку нацiональної економiки, проектiв, спрямованих на пiдвищення енергоефективностi та змiцнення конкурентних переваг українських пiдприємств;
3) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єкта господарювання державного сектору економiки, який провадить дiяльнiсть у сферi передачi електроенергiї в Українi, перед Кредитною установою для вiдбудови (KfW) для реалiзацiї проекту "Пiдвищення ефективностi передачi електроенергiї (iнтеграцiя української ОЕС до європейської об'єднаної енергосистеми) III" (в обсязi до 1.440.000 тис. гривень);
4) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України та/або на пiдставi мiжнародних договорiв України для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання державного сектору економiки, 100 вiдсоткiв акцiй яких належать державi, за кредитами (позиками), що залучаються з метою пiдтримки їх лiквiдностi та стiйкостi роботи. Зазначенi мiжнароднi договори України можуть включати, зокрема, положення щодо вiдмови вiд суверенного iмунiтету України в можливих спорах щодо таких зобов'язань та не потребують ратифiкацiї Верховною Радою України.
Стаття 7. Установити з 1 сiчня 2023 року прожитковий мiнiмум на одну особу в розрахунку на мiсяць у розмiрi 2589 гривень, а для основних соцiальних i демографiчних груп населення:
дiтей вiком до 6 рокiв - 2272 гривнi;
дiтей вiком вiд 6 до 18 рокiв - 2833 гривнi;
працездатних осiб - 2684 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення базового розмiру посадового окладу суддi, - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадових окладiв працiвникiв iнших державних органiв, оплата працi яких регулюється спецiальними законами, а також працiвникiв податкових i митних органiв - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури, - 1600 гривень;
осiб, якi втратили працездатнiсть, - 2093 гривнi.
Стаття 8. Установити з 1 сiчня 2023 року мiнiмальну заробiтну плату:
у мiсячному розмiрi - 6700 гривень;
у погодинному розмiрi - 40,46 гривнi.
Стаття 9. Установити, що у 2023 роцi рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для призначення допомоги вiдповiдно до Закону України "Про державну соцiальну допомогу малозабезпеченим сiм'ям" у вiдсотковому спiввiдношеннi до прожиткового мiнiмуму для основних соцiальних i демографiчних груп населення становить: для працездатних осiб - 45 вiдсоткiв; для осiб, якi втратили працездатнiсть, та осiб з iнвалiднiстю - 100 вiдсоткiв; для дiтей - 130 вiдсоткiв вiдповiдного прожиткового мiнiмуму.
Рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для визначення права на звiльнення вiд плати за харчування дитини у державних i комунальних закладах дошкiльної освiти вiдповiдно до Закону України "Про дошкiльну освiту" у 2023 роцi не збiльшується.
Стаття 10. Установити, що у загальному фондi Державного бюджету України на 2023 рiк:
до доходiв належать надходження, визначенi частиною другою статтi 29 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 11 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17, 171, 172 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також податок на дохiд, отриманий вiд азартних iгор з використанням гральних автоматiв, як складова частина податку на прибуток пiдприємств iз застосуванням положень, визначених пунктом 2 частини другої статтi 29 Бюджетного кодексу України; надходження вiд реалiзацiї автомобiлiв, наземних, водних та повiтряних транспортних засобiв, сiльськогосподарської технiки, обладнання та устаткування, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету; надходження вiд збору на соцiально-економiчну компенсацiю ризику населення, яке проживає на територiї зони спостереження; надходження вiд Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, отриманi на безоплатнiй та безповоротнiй основi в рамках програм та проектiв бюджетної пiдтримки для боротьби з гострою респiраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавiрусом SARS-CoV-2, та її наслiдками, а також для посилення нацiональної системи стiйкостi та подолання наслiдкiв (у тому числi гуманiтарних, соцiальних, економiчних), спричинених повномасштабною збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України;
джерелами формування у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною першою статтi 15 Бюджетного кодексу України, щодо державного бюджету (крiм надходжень, визначених статтею 12 цього Закону), в тому числi надходження вiд реалiзацiї державних резиденцiй, державних дач, будинкiв вiдпочинку, оздоровчих закладiв, iншого нерухомого майна, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету;
джерелами формування у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною другою статтi 30 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 13 цього Закону).
Стаття 11. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2023 рiк у частинi доходiв є надходження, визначенi частиною третьою статтi 29 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених абзацом другим статтi 10 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктом 17 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) кошти вiд сплати особами з iнвалiднiстю часткової вартостi автомобiлiв та кошти вiд реалiзацiї автомобiлiв, повернутих особами з iнвалiднiстю;
2) плата за продукцiю, документи, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю" i "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю";
3) 50 вiдсоткiв коштiв вiд реалiзацiї надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна Збройних Сил України (крiм коштiв вiд реалiзацiї розвiдувальним органом Мiнiстерства оборони України надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна);
4) 30 вiдсоткiв вартостi адмiнiстративної послуги, отриманої як частина адмiнiстративного збору за оформлення (у тому числi замiсть втрачених або викрадених), обмiн документiв, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус вiдповiдно до Закону України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус";
5) внески на регулювання, якi сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферах енергетики та комунальних послуг, вiдповiдно до статтi 13 Закону України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг";
6) вiдсотки за користування пiльговим довгостроковим державним кредитом, наданим внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла, i пеня за порушення строку платежу з погашення кредиту;
7) вiдсотки за користування пiльговими iпотечними кредитами, наданими внутрiшньо перемiщеним особам за рахунок коштiв гранту, наданих Кредитною установою для вiдбудови (KfW), i пеня за порушення строку платежiв з погашення кредитiв;
8) кошти, отриманi у зв'язку з виконанням Закону України "Про основнi засади примусового вилучення в Українi об'єктiв права власностi Росiйської Федерацiї та її резидентiв";
9) 50 вiдсоткiв коштiв, що перераховуються Нацiональним банком України вiдповiдно до Закону України "Про Нацiональний банк України";
10) 100 вiдсоткiв надходжень акцизного податку з вироблених в Українi та з ввезених на митну територiю України сигарил понад загальний обсяг, визначений в сумi 831.000 тис. гривень, виключно за умови внесення змiн до Податкового кодексу України щодо удосконалення оподаткування акцизним податком сигарил, якi наберуть чинностi у 2023 роцi.
Стаття 12. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2023 рiк у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 15 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження в попереднi перiоди в рамках Угоди про фiнансування програми "Програма пiдтримки секторальної полiтики - Пiдтримка регiональної полiтики України", укладеної Урядом України та ЄС 27 листопада 2014 року, та Угоди про фiнансування програми "Пiдтримка впровадження транспортної стратегiї України", укладеної Урядом України та ЄС 21 грудня 2010 року;
2) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд державного пiдприємства "Нацiональна атомна енергогенеруюча компанiя "Енергоатом" вiдповiдно до статей 7 i 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки", що надiйшли у минулi перiоди;
3) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження Державного агентства автомобiльних дорiг України, одержанi за рахунок запозичень, залучених пiд державнi гарантiї у попереднi роки;
4) залишок коштiв, джерелом формування яких були кошти, отриманi вiд продажу частин встановленої кiлькостi викидiв парникових газiв, передбаченого статтею 17 Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про змiну клiмату;
5) 70 вiдсоткiв надходжень вiд приватизацiї майна установ виконання покарань та слiдчих iзоляторiв, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства юстицiї України та безпосередньо не забезпечують виконання встановлених для них законодавством завдань i функцiй;
6) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд Європейського iнвестицiйного банку в рамках проектiв "Основний кредит для малих та середнiх пiдприємств та компанiй з середнiм рiвнем капiталiзацiї" та "Основний кредит для аграрної галузi - Україна", одержанi за рахунок зовнiшнiх запозичень у попереднi перiоди;
7) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України: який утворився на 1 сiчня 2021 року та не використаний у 2021 i 2022 роках на фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху вiдповiдно до державних програм; який утворився на 1 сiчня 2022 року та не використаний у 2022 роцi на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень; у 2022 роцi, який утворився на 1 сiчня 2023 року;
8) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження, визначенi статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рiк" та не використанi у 2022 роцi на фiнансове забезпечення оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень.
Стаття 13. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2023 рiк у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) повернення коштiв, наданих з державного бюджету для кредитування окремих категорiй громадян, якi вiдповiдно до законодавства мають право на отримання таких кредитiв на будiвництво (придбання) житла, та науково-педагогiчних i педагогiчних працiвникiв, а також на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв, i пеня;
2) повернення кредитiв у сумi 6.745,1 тис. гривень, наданих у 2007 роцi з Державного бюджету України на реалiзацiю iнновацiйних та iнвестицiйних проектiв у галузях економiки, насамперед iз впровадження передових енергозберiгаючих технологiй i технологiй з виробництва альтернативних джерел палива;
3) повернення коштiв, наданих приватному акцiонерному товариству "Укргiдроенерго" на поворотнiй основi для реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку;
4) повернення кредитiв, наданих iз спецiального фонду державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам на придбання житла;
5) повернення кредитiв, наданих з державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла.
Стаття 14. Установити, що у 2023 роцi кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами частини третьої статтi 15, частини третьої статтi 29 i частини третьої статтi 30 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалiзацiю програм та здiйснення заходiв, визначених частиною четвертою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами статей 11 - 13 цього Закону, спрямовуються вiдповiдно на:
1) реалiзацiю Фондом соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю заходiв щодо соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 11 цього Закону);
2) державну пiдтримку заходiв, спрямованих на зменшення обсягiв викидiв (збiльшення абсорбцiї) парникових газiв, у тому числi на утеплення примiщень закладiв соцiального забезпечення, розвиток мiжнародного спiвробiтництва з питань змiни клiмату (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 12 цього Закону);
3) реалiзацiю програм допомоги Європейського Союзу щодо пiдтримки регiональної полiтики та державної полiтики у сферi транспорту (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 12 цього Закону);
4) придбання Мiнiстерством енергетики України облiгацiй внутрiшньої державної позики вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 12 та пунктом 2 статтi 13 цього Закону);
5) розвиток мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування державного значення (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 12 цього Закону);
6) надання кредитiв на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 13 цього Закону);
7) виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими пiд державнi гарантiї, з метою реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 13 цього Закону);
8) закупiвлю продукцiї, документiв, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю", "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 цього Закону);
9) будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Збройних Сил України (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 11 цього Закону);
10) розбудову iнфраструктури Єдиного державного демографiчного реєстру та функцiонування органiв розпорядника зазначеного Реєстру (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 11 цього Закону);
11) надання пiльгових iпотечних кредитiв внутрiшньо перемiщеним особам (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 та пунктом 4 статтi 13 цього Закону);
12) забезпечення функцiонування постiйно дiючого незалежного державного колегiального органу, що здiйснює державне регулювання, монiторинг та контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 11 цього Закону);
13) надання пiльгового довгострокового державного кредиту внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статтi 11 та пунктом 5 статтi 13 цього Закону);
14) проведення будiвництва, реконструкцiї (реставрацiї) та капiтального ремонту об'єктiв Державної кримiнально-виконавчої служби України за бюджетною програмою "Виконання покарань установами i органами Державної кримiнально-виконавчої служби України" (код 3601020) (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 12 цього Закону);
15) кредитування проектiв малого та середнього бiзнесу (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статтi 12 цього Закону);
16) фонд лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї (за рахунок джерел, визначених пунктами 8 i 9 статтi 11 цього Закону);
17) проектування, будiвництво, реконструкцiю, капiтальний ремонт, модернiзацiю, реставрацiю, придбання та облаштування незалежно вiд форми власностi об'єктiв iнфраструктури, рухомого та нерухомого майна, житлової нерухомостi, у тому числi пошкоджених внаслiдок збройної агресiї, з метою вiдновлення цiлiсностi i стiйкостi окремих галузей життєдiяльностi суспiльства, а також фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху (за рахунок джерел, визначених пунктами 7 i 8 статтi 12 цього Закону);
18) виконання iнвестицiйних програм i проектiв регiонального розвитку за бюджетною програмою "Державний фонд регiонального розвитку" (код 2761070) (за рахунок джерел, визначених пунктом 10 статтi 11 цього Закону).
Стаття 15. Установити, що у 2023 роцi Нацiональний банк України вiдповiдно до Закону України "Про Нацiональний банк України" перераховує до Державного бюджету України суму частини прибутку до розподiлу в розмiрi не менш як 71.000.000 тис. гривень.
Кошти, передбаченi у частинi першiй цiєї статтi, перераховуються Нацiональним банком України до Державного бюджету України вiдповiдно до графiка, встановленого Мiнiстерством фiнансiв України.
У разi продовження дiї воєнного стану в Українi Нацiональний банк України має право у 2023 роцi за пропозицiєю Мiнiстерства фiнансiв України до пiдтвердження зовнiшнiм аудитором та затвердження Радою Нацiонального банку України перерахувати до державного бюджету суму частини прибутку до розподiлу, визначену Правлiнням Нацiонального банку України вiдповiдно до наданої аудиторськiй фiрмi на пiдтвердження рiчної фiнансової звiтностi за 2022 рiк.
Стаття 16. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй банкiв та обмiн облiгацiй внутрiшньої державної позики на ринкових умовах, що були ранiше випущенi з метою поповнення статутних капiталiв банкiв, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 17. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, в обмiн на такi облiгацiї векселiв, виданих Фондом гарантування вкладiв фiзичних осiб, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 18. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України здiйснювати правочини з державними деривативами, включаючи їх обмiн, випуск, купiвлю, викуп та продаж, у тому числi, як виняток з положень частини першої статтi 16 Бюджетного кодексу України, за рахунок здiйснення державних запозичень понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу. Умови таких правочинiв визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
На обсяг здiйснених державних запозичень Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 19. Установити, що, як виняток з положень частини шостої статтi 108 Бюджетного кодексу України, розподiл субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв в рамках Надзвичайної кредитної програми для вiдновлення України та субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв в рамках Програми з вiдновлення України мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 20. Установити, що господарськi товариства, у статутному капiталi яких 100 вiдсоткiв акцiй (часток) належать державi, та господарськi товариства, 100 вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв, якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним перiодом, сплачують до державного бюджету частину чистого прибутку на державну частку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним перiодом.
Господарськi товариства, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, та господарськi товариства, 50 i бiльше вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв (крiм тих, що визначенi частиною першою цiєї статтi), якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним перiодом, сплачують до державного бюджету та iншим учасникам господарського товариства пропорцiйно розмiру їх акцiй (часток) у статутному капiталi господарського товариства частину чистого прибутку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним перiодом.
На суму несвоєчасно сплачених коштiв (частини чистого прибутку) до державного бюджету контролюючими органами нараховується пеня, яка сплачується до загального фонду Державного бюджету України з розрахунку подвiйної облiкової ставки Нацiонального банку України вiд суми недоплати, розрахованої за кожний день прострочення платежу, починаючи з наступного дня пiсля настання строку платежу i по день сплати включно.
Суб'єкти управлiння об'єктами державної власностi забезпечують реалiзацiю дивiдендної полiтики держави стосовно господарських товариств, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, шляхом здiйснення вiдповiдних заходiв щодо прийняття в межах корпоративних прав держави рiшень про визначення розмiру, порядку та строкiв виплати дивiдендiв господарськими товариствами згiдно з їх установчими документами та законодавством.
Стаття 21. До законодавчого врегулювання питання функцiонування Верховного Суду України утримання суддiв Верховного Суду України та працiвникiв його апарату здiйснюється в межах бюджетних призначень, передбачених Верховному Суду.
Стаття 22. Установити, що у 2023 роцi для всiх категорiй працiвникiв установ, закладiв та органiзацiй бюджетної сфери, державних органiв розмiр заробiтної плати (грошового забезпечення) може змiнюватися виключно в межах бюджетних призначень на оплату працi, передбачених у державному бюджетi.
Стаття 23. Установити, що, як виняток з положень пункту 1 частини другої статтi 29 та пункту 1 частини першої статтi 64 Бюджетного кодексу України, податок на доходи фiзичних осiб (крiм податку, визначеного пунктом 11 частини другої статтi 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згiдно з Податковим кодексом України на вiдповiднiй територiї України (крiм територiї мiст Києва та Севастополя), зараховується до загального фонду державного бюджету в розмiрi 21 вiдсоток, до загального фонду бюджетiв сiльських, селищних, мiських територiальних громад - у розмiрi 64 вiдсотки.
Стаття 24. Установити, що у 2023 роцi, як виняток з положень пiдпунктiв 2 i 3 частини першої статтi 98, пункту 2 частини першої статтi 99 Бюджетного кодексу України, горизонтальне вирiвнювання податкоспроможностi здiйснюється:
для обласних бюджетiв - окремо за надходженням податку на прибуток пiдприємств, визначеного пунктом 11 частини першої статтi 66 Бюджетного кодексу України, за сiчень - серпень 2022 року та за очiкуваним надходженням у 2022 роцi податку на доходи фiзичних осiб, визначеного пунктом 1 частини першої статтi 66 Бюджетного кодексу України;
для бюджетiв мiсцевого самоврядування, крiм бюджетiв мiст Києва та Севастополя i районiв у мiстах, - за очiкуваним надходженням у 2022 роцi податку на доходи фiзичних осiб, визначеного пунктом 1 частини першої статтi 64 Бюджетного кодексу України.
Стаття 25. Порядок та умови надання додаткової дотацiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення повноважень органiв мiсцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та iнших територiях України, що зазнали негативного впливу у зв'язку з повномасштабною збройною агресiєю Росiйської Федерацiї, визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Установити, що, як виняток з положень частини шостої статтi 108 Бюджетного кодексу України, розподiл такої додаткової дотацiї мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 26. Установити, що у 2023 роцi на перiод дiї воєнного стану в Українi та протягом 30 днiв з дня припинення або скасування цього стану не застосовуються положення частин десятої i одинадцятої статтi 23 Бюджетного кодексу України щодо бюджетних призначень головних розпорядникiв коштiв державного бюджету, що належать до сектору безпеки i оборони.
Стаття 27. Установити, що у 2023 роцi, як виняток з положень пункту 21 частини четвертої статтi 30 Бюджетного кодексу України, надходження, визначенi пунктом 135 частини третьої статтi 29 Бюджетного кодексу України, спрямовуються Мiнiстерству внутрiшнiх справ України та Нацiональнiй полiцiї України на здiйснення заходiв iз впровадження, розбудови, вiдновлення та експлуатацiї системи фiксацiї правопорушень у сферi забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимi.
Стаття 28. Установити, що у 2023 роцi кошти, отриманi до спецiального фонду державного бюджету за рахунок джерел, визначених пунктом 51 частини третьої статтi 29 Бюджетного кодексу України, спрямовуються вiдповiдно до пункту 51 частини четвертої статтi 30 Бюджетного кодексу України на:
здiйснення заходiв у сферi освiти за бюджетними програмами "Пiдготовка кадрiв закладами вищої освiти та забезпечення дiяльностi їх баз практики" (код 2201160) та "Пiдготовка кадрiв закладами фахової передвищої освiти" (код 2201420);
закупiвлю високовартiсного медичного обладнання для закладiв охорони здоров'я за бюджетною програмою "Забезпечення медичних заходiв окремих державних програм та комплексних заходiв програмного характеру" (код 2301400);
здiйснення заходiв у сферi культури за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладiв загальнодержавного значення, в тому числi їх будiвництво" (код 3801280);
матерiально-технiчне забезпечення та цифровiзацiю сфери фiзичної культури i спорту за бюджетними програмами "Розвиток спорту серед осiб з iнвалiднiстю та їх фiзкультурно-спортивна реабiлiтацiя" (код 3401110) та "Розвиток фiзичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту" (код 3401220).
Стаття 29. Створити у 2023 роцi фонд лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї у складi спецiального фонду Державного бюджету України з метою лiквiдацiї наслiдкiв (у тому числi гуманiтарних, соцiальних, економiчних), спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України.
Рiшення про видiлення коштiв з фонду лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї (з вiдкриттям у разi потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти мiсцевим бюджетам), як виняток з положень пiдпункту 1 пункту 22 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, приймаються Кабiнетом Мiнiстрiв України за погодженням з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Обмеження, встановленi частиною десятою статтi 23 Бюджетного кодексу України, не застосовуються у випадках прийняття рiшень про видiлення коштiв за напрямами, передбаченими цiєю статтею.
Кошти фонду лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї спрямовуються на:
будiвництво (нове будiвництво, реконструкцiю, реставрацiю, капiтальний ремонт) громадських будiвель (з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивiльного захисту), захисних споруд цивiльного захисту;
реконструкцiю, капiтальний ремонт об'єктiв критичної iнфраструктури, пов'язаних з наданням послуг з водопостачання, водовiдведення, теплопостачання, електропостачання, освiтлення;
нове будiвництво, реконструкцiю, капiтальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документацiї будiвель для забезпечення житлом внутрiшньо перемiщених осiб та осiб, якi втратили його внаслiдок воєнних дiй, спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України;
розроблення проектної (проектно-кошторисної) документацiї для об'єктiв, якi зруйнованi внаслiдок збройної агресiї Росiйської Федерацiї проти України;
закупiвлю шкiльних автобусiв, спецiального транспорту для закладiв охорони здоров'я та комунальних пiдприємств з благоустрою територiй;
придбання житлових примiщень, садових та дачних будинкiв для громадян України, вiдповiднi об'єкти нерухомого майна, об'єкти будiвництва (їх складовi частини) яких знищено внаслiдок бойових дiй, терористичних актiв, диверсiй, спричинених збройною агресiєю Росiйської Федерацiї проти України.
Звiт про надходження i використання коштiв фонду лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї подається Державною казначейською службою України Верховнiй Радi України, Президенту України, Кабiнету Мiнiстрiв України, Рахунковiй палатi та Мiнiстерству фiнансiв України щомiсяця, не пiзнiше 25 числа мiсяця, наступного за звiтним.
Стаття 30. Установити, що у 2023 роцi, як виняток з положень статтi 242 Бюджетного кодексу України, кошти спецiального фонду державного бюджету, передбаченi для здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на проектування, будiвництво, реконструкцiю, капiтальний ремонт, модернiзацiю, реставрацiю, придбання та облаштування незалежно вiд форми власностi об'єктiв iнфраструктури, рухомого та нерухомого майна, житлової нерухомостi, у тому числi пошкоджених внаслiдок збройної агресiї, з метою вiдновлення цiлiсностi i стiйкостi окремих галузей життєдiяльностi суспiльства, а також фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху.
Стаття 31. Установити, що, як виняток з положень частини другої статтi 1032 i частини третьої статтi 1033 Бюджетного кодексу України, розподiл освiтньої субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам та субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на надання державної пiдтримки особам з особливими освiтнiми потребами мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 32. Установити, що у 2023 роцi залишки коштiв за освiтньою субвенцiєю з державного бюджету мiсцевим бюджетам, якi утворилися на рахунках мiсцевих бюджетiв на кiнець 2022 року, як виняток з положень частини четвертої статтi 1032 Бюджетного кодексу України, перераховуються Державною казначейською службою України до спецiального фонду Державного бюджету України для Мiнiстерства освiти i науки України з метою подальшого розподiлу таких коштiв за рiшеннями Кабiнету Мiнiстрiв України у визначеному ним порядку мiж мiсцевими бюджетами з урахуванням цiльового призначення освiтньої субвенцiї, а також на реалiзацiю заходiв iз забезпечення якiсної, сучасної та доступної загальної середньої освiти "Нова українська школа", видання, придбання, доставку пiдручникiв, посiбникiв i навчально-методичної лiтератури для здобувачiв повної загальної середньої освiти та педагогiчних працiвникiв, iнших заходiв у сферi освiти (з вiдкриттям у разi потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти мiсцевим бюджетам).
Стаття 33. Установити, що у 2023 роцi у разi надходження коштiв в рамках програм допомоги i грантiв Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ та коштiв кредитiв (позик), залучених державою вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй, для вiдновлення України та лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї Росiйської Федерацiї проти України такi кошти за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженим з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету (яке може передбачати вiдкриття нових бюджетних програм, включаючи трансферти мiсцевим бюджетам), спрямовуються за спецiальним фондом державного бюджету на здiйснення заходiв з вiдновлення України та лiквiдацiї наслiдкiв збройної агресiї Росiйської Федерацiї проти України.
Мiжнароднi договори України, на пiдставi яких залучаються такi кошти, можуть включати, зокрема, положення щодо вiдмови вiд суверенного iмунiтету України в можливих спорах щодо таких зобов'язань та не потребують ратифiкацiї Верховною Радою України.
На обсяг внесених змiн до розпису спецiального фонду Державного бюджету України з метою вiдображення надходження у 2023 роцi таких коштiв здiйснюється коригування вiдповiдних показникiв доходiв, фiнансування, видаткiв та кредитування, граничних обсягiв дефiциту державного бюджету i державного боргу, перелiку кредитiв (позик), що залучаються державою до спецiального фонду Державного бюджету України у 2023 роцi вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, визначених цим Законом.
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2023 року.
2. Додатки NN 1 - 8 до цього Закону є його невiд'ємною частиною.
3. Зупинити на 2023 рiк дiю:
абзацiв другого i третього частини першої статтi 14 Бюджетного кодексу України;
абзацу другого частини сьомої статтi 16 Бюджетного кодексу України (в частинi необхiдностi погодження з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету);
абзацiв першого (в частинi гарантованого державою боргу та граничного обсягу надання державних гарантiй) та другого частини першої, частини другої статтi 18 Бюджетного кодексу України;
абзацу другого частини першої статтi 241 Бюджетного кодексу України;
пункту 242 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України;
пункту 52 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України;
частини другої статтi 18 Закону України "Про судову експертизу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1994 р., N 28, ст. 232; 2017 р., N 48, ст. 436; 2018 р., N 6 - 7, ст. 43) щодо розмiру посадових окладiв судових експертiв;
частини першої статтi 121, частин першої, другої та п'ятої статтi 122 Закону України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81; 2010 р., N 1, ст. 3; 2013 р., N 14, ст. 90; 2014 р., N 20 - 21, ст. 712; 2020 р., N 28, ст. 188);
абзацу першого частини п'ятої статтi 4 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31; iз змiнами, внесеними Законом України вiд 1 липня 2022 року N 2347-IX) в частинi затвердження Верховною Радою України програми медичних гарантiй у складi закону про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк;
статтi 35 Закону України "Про Центральну виборчу комiсiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., N 36, ст. 448; 2020 р., NN 7 - 9, ст. 48, N 36, ст. 273);
пунктiв 1 - 3 частини першої статтi 3, частини другої статтi 4, пункту 3 роздiлу "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про заходи, спрямованi на погашення заборгованостi, що утворилася на оптовому ринку електричної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2020 р., N 47, ст. 407);
частини третьої статтi 8 Закону України "Про альтернативнi джерела енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., N 24, ст. 155; 2020 р., N 50, ст. 456);
абзацу п'ятого пункту 4 роздiлу II "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про внесення змiн до деяких законiв України щодо удосконалення умов пiдтримки виробництва електричної енергiї з альтернативних джерел енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2020 р., N 50, ст. 456);
частини шостої статтi 2 Закону України "Про особливостi регулювання вiдносин на ринку природного газу та у сферi теплопостачання пiд час дiї воєнного стану та подальшого вiдновлення їх функцiонування" вiд 29 липня 2022 року N 2479-IX;
пiдпункту 3 пункту 4 статтi 21 "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про енергетичну ефективнiсть" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2022 р., N 2, ст. 8);
частини дев'ятої статтi 12 Закону України "Про Нацiональну раду України з питань телебачення i радiомовлення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 16, ст. 265; 2021 р., N 35, ст. 295);
Закону України "Про iндексацiю грошових доходiв населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., N 15, ст. 111 iз наступними змiнами);
статтi 19 Закону України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах електронних комунiкацiй, радiочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку" вiд 16 грудня 2021 року N 1971-IX;
пункту 3 частини першої статтi 12, пункту 3 частини першої статтi 13, пункту 3 частини першої статтi 14, пункту 3 частини першої статтi 15, пункту 6 частини першої статтi 16 Закону України "Про статус ветеранiв вiйни, гарантiї їх соцiального захисту" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1993 р., N 45, ст. 425 iз наступними змiнами);
пункту 4 частини першої статтi 20, пункту 10 частини третьої статтi 30 Закону України "Про статус i соцiальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 13, ст. 178 iз наступними змiнами);
пункту 6 частини першої статтi 9, статтi 33 Закону України "Про основнi засади соцiального захисту ветеранiв працi та iнших громадян похилого вiку в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1994 р., N 4, ст. 18 iз наступними змiнами);
пункту 3 частини першої статтi 61, пункту 3 частини першої статтi 62, пункту 3 частини першої статтi 63, пункту 3 частини першої статтi 64 Закону України "Про жертви нацистських переслiдувань" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2000 р., N 24, ст. 182 iз наступними змiнами).
4. Мiнiстерству оборони України, Державнiй спецiальнiй службi транспорту України, Головному управлiнню розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональнiй полiцiї України, Нацiональнiй гвардiї України, Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України, Службi зовнiшньої розвiдки України, Адмiнiстрацiї Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державнiй службi України з надзвичайних ситуацiй передбачати у межах видаткiв державного бюджету на їх утримання на вiдповiдний рiк протягом строку дiї вiдповiдних господарських договорiв про закупiвлю товарiв, робiт i послуг для виконання програм, пов'язаних з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, необхiднi кошти для їх оплати, включаючи щомiсячну сплату вiдсоткiв за користування кредитами (позиками), залученими пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України.
Мiнiстерство оборони України, Державна спецiальна служба транспорту України, Головне управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональна полiцiя України, Нацiональна гвардiя України, Адмiнiстрацiя Державної прикордонної служби України, Служба зовнiшньої розвiдки України, Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державна служба України з надзвичайних ситуацiй беруть бюджетнi зобов'язання за програмами, пов'язаними з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, що реалiзуються iз залученням кредитiв (позик) пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України, а Державна казначейська служба України реєструє такi бюджетнi зобов'язання у межах вiдповiдних господарських договорiв та наданих на зазначену мету державних гарантiй.
5. Кабiнету Мiнiстрiв України забезпечити утворення органiв виконавчої влади та/або здiйснення органами виконавчої влади додаткових повноважень у межах граничної чисельностi працiвникiв системи органiв виконавчої влади.
6. Установити, що норми абзацу восьмого пункту 14 роздiлу XI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про державну службу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 4, ст. 43) застосовуються до 31 грудня 2023 року.
7. Установити, що дiя абзацу шостого статтi 7 цього Закону не поширюється на працiвникiв центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалiзує державну антикорупцiйну полiтику, та органу досудового розслiдування, на який вiдповiдно до частини п'ятої статтi 216 Кримiнального процесуального кодексу України покладається функцiя iз здiйснення досудового розслiдування корупцiйних та пов'язаних з корупцiєю кримiнальних правопорушень.
8. Установити, що у 2023 роцi частина друга та абзац п'ятий частини четвертої статтi 42, третє речення абзацу першого пункту 13 роздiлу XV "Прикiнцевi положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсiйне страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., NN 49 - 51, ст. 376 iз наступними змiнами), частина друга статтi 22, стаття 64 Закону України "Про пенсiйне забезпечення осiб, звiльнених з вiйськової служби, та деяких iнших осiб" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 29, ст. 399; iз змiнами, внесеними Законом України вiд 15 лютого 2022 року N 2040-IX), частина друга статтi 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" в редакцiї Закону України вiд 21 вересня 2022 року N 2620-IX, частина четверта статтi 54, частина друга статтi 67 Закону України "Про статус i соцiальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 13, ст. 178 iз наступними змiнами), частина четверта статтi 12 та абзац другий пункту 12 роздiлу VIII "Прикiнцевi положення" Закону України "Про державну допомогу сiм'ям з дiтьми" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2001 р., N 20, ст. 102 iз наступними змiнами), частина шоста статтi 38 Закону України "Про основи соцiальної захищеностi осiб з iнвалiднiстю в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 21, ст. 252 iз наступними змiнами), абзац другий частини п'ятої статтi 6 Закону України "Про реабiлiтацiю жертв репресiй комунiстичного тоталiтарного режиму 1917 - 1991 рокiв" (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 22, ст. 262 iз наступними змiнами), стаття 29 Закону України "Про реабiлiтацiю осiб з iнвалiднiстю в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2006 р., N 2 - 3, ст. 36 iз наступними змiнами) застосовуються у порядку, на умовах та у строки, що визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України.
9. Кабiнету Мiнiстрiв України разом з Центральною виборчою комiсiєю пiсля припинення чи скасування воєнного стану в Українi подати на розгляд Верховної Ради України пропозицiї щодо внесення змiн до Державного бюджету України в частинi передбачення видаткiв на пiдготовку та проведення чергових виборiв народних депутатiв України.
10. Кабiнету Мiнiстрiв України пiсля припинення чи скасування воєнного стану в Українi опрацювати, виходячи з наявних фiнансових ресурсiв державного бюджету та оцiнювання обґрунтованостi додаткової потреби у бюджетних коштах, питання щодо збiльшення видаткiв для пiдвищення розмiрiв прожиткового мiнiмуму i мiнiмальної заробiтної плати на 2023 рiк, освiтньої субвенцiї, а також видаткiв для вiдновлення програм збереження української культурної та iсторичної спадщини.
11. Кабiнету Мiнiстрiв України за пiдсумками виконання Державного бюджету України у I кварталi 2023 року розглянути, виходячи з наявних фiнансових ресурсiв державного бюджету та оцiнювання обґрунтованостi додаткової потреби у бюджетних коштах, питання щодо збiльшення видаткiв за бюджетною програмою "Виконання державних цiльових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння i впровадження нових технологiй, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукцiї оборонного призначення" (код 2601030).
12. Кабiнету Мiнiстрiв України, виходячи з аналiзу стану фактичних надходжень до Державного бюджету України у 2023 роцi коштiв вiд плати за видачу, переоформлення, продовження строку дiї лiцензiй на користування радiочастотним спектром (радiочастотним ресурсом) України та видачу дублiкатiв таких лiцензiй та результатiв оцiнювання обґрунтованостi додаткової потреби у бюджетних коштах, опрацювати питання щодо збiльшення видаткiв для забезпечення дiяльностi Нацiональної комiсiї, що здiйснює державне регулювання у сферах електронних комунiкацiй, радiочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
3 листопада 2022 року
N 2710-IX
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |